31-03-2011 00:57:39 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Misschien is dat nou juist hetgene wat Nedtrain tegen gevallen is ![]() Toen de Victors verder gebouwd werden in Talbot, hebben die ook uitdrukkelijk de opdracht gekregen interieur zaken uitwisselbaar te houden. Als je voor die tijd uit trein A wat demonteerde en in B terug wou zetten, had je grote kans dat het gatenwerk ter plekke in de trein gemaakt was en totaal geen standaard was waardoor het nooit plug-and-play was om maar zo te zeggen ![]() |
31-03-2011 07:03:23 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteNou, de leken die ik spreek zien toch ook het verschil tussen DDM-1 ("rode bankjes") en DDAR ("groene bankjes"). Dat je de verschillende tinten blauw, paars en roze in de VIRM-4 tweede klasse niet uit elkaar houdt, soit, maar dat rood in de eerste klasse wijkt toch net zo sterk af van de rest van de serie als het DDAR-groen van DDM-1-rood. |
31-03-2011 13:06:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk dat er geen enkele reizigers denk "Goh, deze banken zijn rood, da's vast een andere trein dan die met die groene bankjes" eigenlijk![]() Ik denk dat de gemiddelde reiziger het worst is, als ze maar aankomen op hun bestemming ![]() |
31-03-2011 21:01:23 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Wat denk je hoeveel bekabeling er in een rijtuigbak zit? En hoeveel gaten, panelen, aansluitingen etc? |
![]() |
advertentie |
04-04-2011 16:25:13 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Als ik mijn dagelijks in de 4000 reizende vader een multiple-choice vraag met een SLT, ICM en een DM'90 als antwoord geef, is hij niet in staat om aan te wijzen in welke soort trein hij zat. En dat ligt niet aan hem ![]() Dus: nee... Laatst bewerkt door AgentX op 04-04-2011 16:25 |
04-04-2011 19:58:41 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Hetzelfde als AgentX ken ik ook erg. Mijn zus kent dan nog net een Spurt en de naa Koploper, maar Spurt doordat ze daar altijd mee reist, en Koploper omdat dat voorheen op de zijkanten van die trein stond, en die doorloopkoppen hadden. Maar als ik een DDAR, DDM-1 en VIRM naast elkaar zet en vraag wat wat is, 'Ja, een dubbeldekker', maar hetzelfde als vele andere treinen.. De Plan V's zijn 'die stoptreinen' Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
04-04-2011 22:12:20 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Zullen we het maar weer over de ontwikkelingen van het VIRM hebben in plaats van het herkennen van verschillende treinen door leken? |
04-04-2011 23:07:34 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Quote De 8639 had last van een "uitgebrande" kopbak, zijnde de 8563. Deze is daarna in 9473 beland en had op zijn beurt een aanrijding met een auto te Db dit jaar. Laatst bewerkt door SleutelMan op 04-04-2011 23:19, reden: quote gefixt |
05-04-2011 16:37:29 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
DSO meldt dat er vanmiddag een VIRM is overgebracht vanuit Aachen naar aannemelijk Vl. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5330199 Laatst bewerkt door ehbk2006 op 05-04-2011 16:41 |
05-04-2011 16:54:55 | ||
---|---|---|
nls911
![]() |
Vorige week is de 9595 naar Aachen gebracht. |
05-04-2011 20:30:54 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
garantie werk, er zitten nog wat rottigheden in en dat gaan ze bij deze uitproberen. |
11-04-2011 11:09:26 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Weet iemand of de declasseringsoperatie (voor zover daar al sprake van is geweest) van een eerste klasse afdeling in de zesjes tot een eind is gekomen? Ik ben slechts één of enkele zesjes tegengekomen die een bak hadden met nog slechts 'een kwart' eerste klasse. Thnx. |
11-04-2011 11:35:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Die is nooit begonnen. De zessen die minder eerste klasse hebben, zijn stellen die met een ABv6 rijden die eigenlijk bestemd was voor/afkomstig is uit een viertje. |
11-04-2011 12:10:55 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Het betreft treinstam 8610 |
11-04-2011 17:35:45 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Er bestaat ook nog een Virm-IV,, die heeft 2 1ste klas bakken,, dat is een ex Virm-VI,, volgens mij de 9468? Ik bedoel de bak,, met de halve 1ste klas boven en onder. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
11-04-2011 20:37:55 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Na de aanrijding in Amf is de 8643 ingekort tot 9443. Geen idee of daarbij ook een juiste ABv6 in de 9443 is terecht gekomen. Heeft iemand misschien een lijstje welke ABv6'en welke indeling hebben, dan is in de materieelsamenstelling te zien in welke stammen die ABv6'en allemaal zitten. Laatst bewerkt door dh3201 op 11-04-2011 20:38 Shqiperise-lopers? |
11-04-2011 20:41:23 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Ik weet dat de 8668 een foute 4 is geweest,, die is ook weer tot een normale 4 gemaakt.. die rijd dus als 9468, en volgens mij heeft deze 2 halve 1ste klas bakken,, http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
11-04-2011 21:51:02 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Hebben niet gewoon alle viertjes twee AB's? |
11-04-2011 21:53:29 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
een 4tje heeft 1 bak met 1ste klas boven en onder en een bak met alleen 1ste klas beneden. Wat ik bedoel is: er rijd 1 4tje rond, met 2 halve 1ste klas bakken, zowel boven als onder 1ste klas ongeveer tot het midden van de bak. Laatst bewerkt door spiketrain op 11-04-2011 22:14, reden: Taalkundig aangepast. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
11-04-2011 22:02:23 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Ontopic: Een VIRM-IV is: mBvk1+ ABv3/4+ ABv6+ mBvk2, maar volgens mij rijdt er inderdaad ook 1 rond met een ABv niet en van de andere weer 1 extra. Welke dat is weet ik zo niet. Edit door Spiketrain: onvriendelijke off-topic passage verwijderd. Laatst bewerkt door spiketrain op 11-04-2011 22:16 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
11-04-2011 22:28:53 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ah, dat is inderdaad heel goed mogelijk. |
11-04-2011 23:22:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNeen, dat is niet zo. De ABv6-en die voor een viertje bestemd zijn, hebben geen eerste klasse op de bovenverdieping, de ABv6-en die in een zesje thuishoren, hebben wel een afdeling eerste klasse bovenin. En van die verschillende ABv6-en zitten er een paar verkeerd. Maar het zijn dus in alle gevallen wel ABv6-en. |
12-04-2011 19:16:54 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Stel was vandaag in de 1500 serie actief. Wanneer deze is terug is gekomen weet ik niet |
11-06-2011 15:14:11 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik zag laatst VIRM-IV 9559 te Hlmwpl staan zonder ABv (bak met panto's), volgens de spots is die van 27 april tot 09 juni niet gezien. Heeft iemand wat er met de ABv is gebeurd is en hoe lang hij daar heeft gestaan? |
11-06-2011 16:07:20 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 9559 is deze week weer de dienst in gegaan. |
12-06-2011 07:38:10 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dat was me al duidelijk![]() |
12-06-2011 12:24:09 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De ABv6 had een uitgebrande WC. |
12-06-2011 21:32:58 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Hoe zit het eigenlijk met de tractieregelinstallatie, worden deze één voor één vervangen ofzo? Ik merk steeds meer V-IRM van de oudste serie dat ze geen GTO (gepiep) meer hebben. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-06-2011 10:54:47 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Een wat late reactie op de vraag. De 8643 lag inderdaad in de kreukels in Amersfoort. De 9424 was daar ook (net afgeleverd). Omdat men toch echt proefritten wilde rijden met een 6je heeft men de mBvk en ABv3 van de 9424 in de 8643 geplaatst. Zodoende kreeg men de 9624 en 8443, in theorie. Ze kregen echter de aanduiding 8624 en 9443. Vlak voordat de 8624 in dienst kwam is deze voorzien van een juiste ABv6. Bij mijn weten is de 8610 de enige stam die momenteel met een "verkeerde" ABv6 onderweg is. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-06-2011 11:47:42 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Waarom heten ze dan geen ABv6.0 en ABv6.1? Of desnoods AxByv6, waarbij x = het aantal coupé's eerste klas en y het aantal 2e klas. |
13-06-2011 13:44:20 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Waarom leg je je er niet gewoon bij neer dat de benaming zoals het is, zo is?? ![]() Gr Joop mcn Lls |
13-06-2011 15:31:54 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Wat is het verschil tussen die twee ABv6'en dan? |
13-06-2011 15:39:53 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Als men de indeling van alle gebouwde ABv6'en gelijk het aantal te verlengen viertjes en zesjes heeft verdeeld, zou er als de 8610 een "verkeerde" ABv6 heeft minstens nog een 9400 met ook een "verkeerde" ABv6 moeten zijn. Laatst bewerkt door dh3201 op 13-06-2011 15:40 Shqiperise-lopers? |
13-06-2011 16:44:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteOmdat alle spoorse systemen, en zeker de nummersystemen, van een ijzeren, neen: stalen logica waren en meestal nog zijn. Het is heel vreemd dat er rijtuigen bestaan die een doorlopende nummerreeks vormen en niettemin substantieel anders zijn. Als je ze allemaal ABv6 wilt noemen (als type-aanduiding) dan kan dat, maar dan zou je verwachten dat de twee sub-types in verschillende nummerreeksen zouden zitten. Mij maakt het verder niet uit, maar opvallend is het wel dat dat niet zo is. |
13-06-2011 18:17:47 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Quote Ja, 9468 en de 9420 heeft ook een tijdlang met een verkeerde ABv6 rondgereden. |
13-06-2011 21:41:03 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote Nog steeds niet, de eerste komt volgende maand binnen, en in september wil men naar 1 stel per week gaan. Maakt dan niet uit of een viertje of zesje. Dan word als het goed is gelijk de OBIS meegenomen. (proef software in de 9514 en 9510). |
13-06-2011 22:11:06 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
Gaat dit 'reviseren' in Nederland gebeuren of in Duitsland? |
13-06-2011 23:28:19 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ik durf daar wel Nederland op te zeggen, een gedeeltelijke aanpassing ergens in begin '00 is door een oud-stageplek gedaan. (Was geloof iets met een ontstoringselement, maar weet er verder niet veel vanaf, heb enkel een paar foto's gezien bij het bedrijf). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-06-2011 23:32:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er wordt niet gereviseerd, althans: dat gebeurt bij mijn weten pas over een jaar of twee a drie. Wat nu aan de orde is, is het (vervroegd) vervangen van de tractie-installatie, lees: de GTO-thyristoren. Deze zijn (ondermeer) erg gevoelig voor de EMC-problematiek = de beïnvloeding door retourstromen van de HSL-Zuid, en daarom betaalt het Rijk mee aan een versnelde vervanging (die dus toch al wel zou plaatsvinden, maar dan pas tijdens de revisie). |
13-06-2011 23:52:58 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Volgens mij moet dit plaats vinden in OB Zaanstraat. Waar ook de SLT's een beurt (winterproof??) krijgen. Laatst bewerkt door MasterE op 13-06-2011 23:54 |
14-06-2011 00:27:11 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zijn die binnensporen daar wel lang genoeg voor een zesje? Verder gebeuren ingrijpende revisiseringen vaak gewoon in Haarlem. Laatst bewerkt door aarclay op 14-06-2011 00:27 Choo choo..... |
14-06-2011 01:33:32 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Spoor 6+7 zijn geschikt voor zes bakken. |
14-06-2011 07:50:02 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
DDM1 werden er toch ook niet uit elkaar gehaald voor onderhoud? Volgens mij gebeurde dat zelfs niet toen die nog uit 7 bakken bestonden. |
14-06-2011 12:26:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote VIRM is jarenlang in onderhoud geweest op de zaanstraat... En zoals gezegd, dit is dus géén ingrijpende revisie, maar feitelijk gewoon een uitgebreide Cw. |
14-06-2011 14:35:22 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Ja dat gebeurde toen nog wel (rijtuigen voor OH werden er tussen uit gehaald en gingnen de loods in)alleen het laaste jaar dat DDM-1 rond reed werden de complete stammen naar binnen gezet en hoefde alleen de koppeling nog maar een stukje los gedraait te worden ![]() Maar dat Virm een CW in de Zaanstraat gaat krijgen die kans is groot ![]() MCN ASD |
15-06-2011 20:35:16 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Het is gewoon zeker dat de igbt-gto ombouw in de zaanstraat gebeurt. |
15-06-2011 21:33:51 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Gaat het daar nog druk worden %08% |
15-06-2011 21:52:05 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En dat voor een werkplaats, waar het bordje bij de ingang omgedraait was naar "Gesloten" ![]() |
07-07-2011 19:51:59 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Virm 9514 heeft 2x een kapotte bescherming voor de lamp. http://www.flickr.com/photos/nsplanv925/5912383247/ (hsl)-mcn Ehv |
07-07-2011 21:31:07 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Iets wat ik nog niet in het overzicht van de Virm samenstellingen kon vinden is dit: Virm 8610 bestaat uit de volgende bakken: Nummer ex Schadegeval 290 8705 ex 9522 Oss 03-08-2005 290 8540 ex 9420 Wijhe 03-11-2005 380 8010 ex 9410 Dordrecht 24-09-2003 380 8227 ex 8639 Amsterdam 21-05-2004 380 8310 ex 9420 Wijhe 03-11-2005 260 8731 ex 8731 Nijmegen 04-10-2005 Bron: Spoor en Tram editie 18. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
08-07-2011 21:36:18 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Ach, daar zijn er zat van. Niet erg opvallend, als er eens een vogel met 140 km/h tegenaan komt wil het wel eens kapot gaan. |
08-07-2011 21:38:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daar zitten waarschijnlijk ookal weer nieuwe glaasjes in nu ![]() Laatst bewerkt door thom op 08-07-2011 21:39 |
04-08-2011 08:46:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag waargenomen in de 8733: de liftkokers zijn gewijzigd in stortkokers voor gescheiden afvalinzameling ! Dit althans in ten minste drie van de middenbakken. De prullenbakken in de wanden en de achterkant van de stoelen zijn verwijderd. |
04-08-2011 09:58:51 | ||
---|---|---|
HansBeeker
![]() |
Dit betreft een proef. Een foto vond ik op Twitter: http://twitpic.com/60aqzm |
![]() |
advertentie |
04-08-2011 10:27:03 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het is dat ik een foto heb gezien, anders dacht ik aan een verlate (of vroege) 1-april grap![]() Leuk bedacht trouwens, maar de vraag is hoe de reiziger hier gebruik van gaat maken, dit betekent voor de reiziger dat ze hun afval dus wel bij het verlaten van de trein mee moeten nemen naar de centrale afvalbak. i.p.v. in het dichtst bijzijnde vuilnisbakje binnen handbereik. En ik neem aan dat deze afval-inwerp-gaten ook op de boven- en benedenverdieping zijn aangebracht, zodat men beneden de bak leeg kan halen? En op wat voor manier zijn de prullenbakken verwijderd? Alleen verwijderd, of zijn de wanden ook vervangen zodat de prullenbakken-holtes weg zijn? Laatst bewerkt door aarclay op 04-08-2011 10:45 Choo choo..... |
04-08-2011 10:51:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat het laatste betreft: alleen de bakken zijn verwijderd. Voor wie het wil spotten: de 8733 rijdt in de 1500/4500 vandaag (vanmorgen begonnen in 4525). Laatst bewerkt door broek53 op 04-08-2011 10:52 |
04-08-2011 11:13:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 8733 is nog steeds in zijn omloop, nu onderweg in 4541/1541. Word je overigens niet knettergek als je naast die koker zit en al dat afval achter je naar beneden hoort kletteren? |
04-08-2011 11:22:23 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik vind het eigenlijk wel een grappig idee, zo'n stortkoker![]() |
04-08-2011 11:30:14 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
nu alleen nog zo'n holle bolle gijs stemmetje, papier hier, dank u wel %08% |
04-08-2011 12:52:20 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Jaaa! Dat zou echt helemaal het einde zijn%02% |
04-08-2011 13:00:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik moet erbij zeggen dat ik niet bekeken heb hoe diep de aangebrachte bakken zijn. Het oogt als een stortkoker, maar zo diep zal het wel niet zijn (vervuiling onderweg). |
04-08-2011 13:08:31 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
Leuk systeem, doet me een beetje hieraan denken: http://www.ekiddies.nl/prod_images/fp_blokken.jpg Kinderlijk eenvoudig, maar toch ben ik erg benieuwd of de doorsnee reiziger dit gaat snappen of er - zoals nu al vaak het geval is in vooral VIRM - er een zooitje van maakt en afval overal rond laat slingeren... ![]() Bas |
04-08-2011 13:18:52 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
... en of alle flessen wel door dat gat passen...![]() |
04-08-2011 14:31:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Mocht die stem er komen, dan wel met de bekende NS-stem van Tuffy Vos ![]() ![]() Quote Als men een 'doedelzak' gewend is, zal men het regelmatig neerkletteren van blikjes ook niet opvallen ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 04-08-2011 14:34 Choo choo..... |
04-08-2011 17:53:15 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Een betere foto gevonden op Twitter: http://twitpic.com/60tqes ook een krantenbak is er naast %08% Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
04-08-2011 18:01:34 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Gaan snappen wellicht wel, maar gezien de moraal van de 'gemiddelde' Nederlander, is het eerder de vraag of men zich er veel van aan zal trekken. Voeten op de bank, mp3's over de telefoonspeaker en overal en altijd moeten bellen zijn allemaal maar heel normaal. |
04-08-2011 18:02:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Komt de 'Rails' weer terug![]() Duidelijke foto, wel vreemd dat de stickers van het treinstelnummer nu zijn verhuisd naar een andere plek. Naast de noodrem is nog wel wat plek over lijkt me. Ook wordt er niet meer aangegeven of het een eerste of tweede klas-coupe is, zie ik. Choo choo..... |
04-08-2011 18:08:46 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat kan je aan de bekleding toch wel zien? |
04-08-2011 18:10:43 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat argument snijdt voor hobbyisten misschien hout, maar voor de normale reizigers niet. En bekleding als grond voor een boete omdat je met je 2e klas vvb in de 1e klas zit, zal door een rechter ook hartelijk worden uitgelachen. Laatst bewerkt door mren op 04-08-2011 19:57 |
04-08-2011 18:32:22 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dit is nou weer wel heel erg geinig, ik heb zo'n 1,5 jaar terug de NS gemaild over dit idee... De Citaat: Klantenservice Nederlandse Spoorwegen Geachte reiziger, Graag beantwoorden wij uw e-mail. U geeft een verbetersuggestie voor onze treinen. Wij stellen het zeer op prijs als klanten ideeën aandragen voor verbetering en hebben uw suggestie doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Uw reactie biedt ons de kans om onze dienst te verbeteren. Wij danken u hartelijk dat u ons dit heeft laten weten. Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag. Met vriendelijke groet, Klantenservice Nederlandse Spoorwegen ----------------------------------------------------------------------------------------- Geachte Heer/Mevrouw, Tijdens een treinreis in duitsland viel het mij op dat er daar op enkele treinen, maar ook in de ICE die in nederland rijdt, op het balkon grote prullenbakken aanwezig zijn met een gescheiden sorteersysteem (Kranten, Plastic/Verpakkingen, Restafval). Als student viel het mij erg op dat mensen hun afval laten liggen, ookal is de prullenbak in handbereik. Vaak komt dit doordat de voorwerpen te groot zijn voor de prullenbakjes in de Coupe zelf, is het niet een optie om tijdens de revisie van treinen op ieder balkon een grote prullenbak te plaatsen met een 3-weg scheidings-systeem? Ik weet toevallig dat momenteel het oudere type dubbeldekker, (DD-AR) binnenkort in revisie gaat, is het niet een optie om daar als proef zo'n prullenbak te plaatsen? Het zal immers een hoop schoonmaakkosten schelen en het is bovendien plezieriger voor de reizigers, en men word zo ook sneller aangespoort om afval van andere reizigers op te ruimen. Ik hoop dat er naar deze tip word geluisterd, want in Duitsland werkt dit systeem overduidelijk, ben benieuwd of dit ook zo'n succes word bij de NS! Toeval of uitwerking? ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-08-2011 21:48:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote mwaoh, zullen ook geen kilo's en huisvuilzakken vol zijn natuurlijk ![]() |
04-08-2011 22:47:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nogmaals de kreet "stortkoker" is van mij, omdat ik het wel ludiek vond staan naast "liftkoker". Ik betwijfel ten zeerste of het vuil een verdieping naar beneden stort; ik denk het eigenlijk niet. Overigens: de 8733 is het stel dat op 28 april in onzachte aanraking kwam met een rioolbuis bij Goutum, die ook door de zijwand heen kwam. Het is sindsdien in Haarlem in herstelling geweest en op 28 juli afgeleverd aan Onnen. Is dus net weer in dienst. |
04-08-2011 22:56:32 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Haha, huisvuilzakken. Welnee, die passen niet door de gaten![]() Meeste reizigers die iets weggooien hebben een flesje drinken en/of een zakje met etenswaren (karton of plastic). |
04-08-2011 23:04:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Kom zeg, dat snap ik tochookwel hoor %08% |
04-08-2011 23:57:06 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dat geldt voor de meesten![]() |
05-08-2011 00:06:10 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Is er trouwens al iets bekend over de 9524 (ChipVIRM)? |
05-08-2011 00:57:03 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Stortkoker zal het wel niet zijn, want dan ga je het eerst sorteren om uiteindelijk alles gemengd onder uit de liftkoker te halen? Overigens hoorde ik al zoiets van een schoonmaker een tijd geleden; ICMm-IV kreeg volgens hem binnenkort ook grote prullenbakken op de balkons i.p.v. die kleintjes |
05-08-2011 01:20:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Waarom zou een stortkoker niet in aparte bakken beneden uit kunnen komen...? %03% |
05-08-2011 01:24:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik zie op de foto's van de 'liftdeur' geen sloten meer? Dus zou het toch een stortkoker zijn, waarmee de deur beneden wel een slot heeft? Het afval moet er immers op een manier uit... Choo choo..... |
05-08-2011 01:28:04 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Omdat het er op de foto's niet naar uit ziet dat het papier (bovenste gat) erg ver naar achteren valt |
05-08-2011 08:58:46 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteStaat nog steeds in Haarlem. |
05-08-2011 12:00:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Kan ook zijn dat dat gewoon nog op de oude manier werkt, met een slot in de stoel ervoor ![]() |
05-08-2011 12:03:47 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Is er ook een reden bekend, vanwege zijn verblijf in Haarlem? Choo choo..... |
05-08-2011 12:07:42 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nee die weet ik niet, wellicht dat mensen van nedtrain en/of materieelbeheer het weten. |
05-08-2011 12:15:00 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Weer Geel en Blauw worden inplaats van Roze met Wit![]() MCN ASD |
07-08-2011 07:00:00 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Contract afgelopen? |
07-08-2011 11:36:51 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
wat ik nog weet, had een verbrande tractie die moet eerst gemaakt worden en dan nog zijn verbeter actie. |
10-08-2011 00:14:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het vervangen van de GTO-installaties door IBT-spul in de hulpwerkplaats Zaanstraat gaat midden oktober van start. Aangekondigd is dat er als eerste een stel met maar 1 oude motorbak behandeld zal worden (voorzichtig beginnen). Gezien een bezoekje aan Haarlem vrijdag jl. zal dat wel de 8625 worden; in aanmerking komen ook stellen als de 8610 en de 9502. |
10-08-2011 00:39:09 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoelang duurt het hele behandeltraject? En deze geldt voor de VIRM-1 t/m 3 Laatst bewerkt door aarclay op 10-08-2011 00:40 Choo choo..... |
10-08-2011 08:46:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het gaat om de motorbakken van het oorspronkelijk DD-IRM, dus in principe van de eerste 81 stellen. Behandeltempo weet ik nog niet. |
10-08-2011 16:53:19 | ||
---|---|---|
279
![]() |
8733 wordt blijkbaar gemonitord en start (als alles goed gaat) elke dag in Ekz als 4519. |
10-08-2011 20:09:40 | ||
---|---|---|
HansBeeker
![]() |
Als ik mij niet vergis, is het de volgende omloop: Ekz 4519, 1519, 1518, 4520, 4535, 1535, 1534, 4536, 4551, 1551, 1550, 4552, 4567, 1567, 1566, 4568, 4583, 1583, 1582, 4584 Ekz Zou dus een 'gesloten' omloop moeten zijn. |
12-08-2011 08:23:07 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Kan iemand mij aan het stelnummer van de VIRM helpen die al een poos op spoor 6A te Nm staat afgesteld ? 57 jaar OV-fotografie. |
12-08-2011 08:46:26 | ||
---|---|---|
roosendaal
![]() |
Stel 8735 |
12-08-2011 14:23:13 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote het laatste wat ik begreep in ongeveer 1,5 jaar. Het gaat dan gelijk ook om de obis. |
15-08-2011 02:27:39 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Ik heb even gekeken naar de stellen die sinds 01 augustus nog niet zijn ingezet: 8638 sinds 26 juli 9524 sinds 19 juni 9528--wordt "ooit" gerepareerd 9568 sinds 27 juni 9576 sinds 26 juli 9586 sinds 15 juli Heeft iemand enig idee wat er met deze stellen aan de hand is, met name de 9568 en 9524? |
15-08-2011 02:55:35 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Volgens mij staat het overal al wel op Somda, maar de 9524 heeft brandschade opgelopen en staat te Haarlem voor herstel, ontstickering (is inmiddels weer geel) en daarna gelijk voor het VIRM-verbeterplan. De 9524 had al weer terug in rijdende dienst moeten zijn volgens oorspronkelijke planning, maar het lijkt erop dat dit achterloopt. Tevens mist aan jouw overzicht dus de 8735. Al die defecte VIRM's zijn wel opvallend overigens.. misschien dat ze de warme aanloop van de zomer niet hebben aangekund. Laatst bewerkt door treintim op 15-08-2011 02:56 |
15-08-2011 11:53:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 9568, 9569, 9586 en 9589 stonden begin vorige week iig in Haarlem met een VIRM-kwaal die nu ook bij VIRM-4 aan het optreden geslagen is, kennelijk: olie of vocht in de luchtleidingen. @ edit: de 9569 en 9589 hebben in de loop van de week Haarlem weer verlaten; de 9572 is daarentegen uit Alkmaar naar Hlm gesleept met dezelfde kwaal. Laatst bewerkt door broek53 op 15-08-2011 21:42 |
15-08-2011 12:27:18 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Quote De 8735 stond vanmorgen nog steeds op spoor 6A te Nm. Er kwamen lucht-/remleidingen uit de cabinedeuren van beide cabine's. Misschien is dat ook vanwege bovenstaande problemen, zodat het stel gereed is gemaakt om eventueel weggesleept te worden naar Hlm? |
15-08-2011 23:47:46 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Gezien de zojuist verrichte koppeling aan de 526, aldus het OD-topic, zal het Onnen worden voor de 8735. EDIT: Misschien ben ik te voorbarig, want @broek53 meldt nu dat het wellicht toch naar Hlm gaat. We zullen zien. ![]() Laatst bewerkt door bloober op 16-08-2011 01:08 Groetjes, Bloober |