29-11-2011 18:53:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat scherm had van mij nog iets meer naar rechts gemogen? Het valt me op dat het noodrem-kastje ook kleiner is. Of is dat altijd zo geweest in de kopbak? Choo choo..... |
29-11-2011 20:05:38 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
en de lift is eruit![]() MCN ASD |
29-11-2011 20:08:06 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Is dit niet de mBvk? Daar zat toch nooit een lift aan de kopse kant? |
29-11-2011 20:35:12 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Inderdaad. Dus de lift is op deze foto nooit geplaatst geweest. Choo choo..... |
![]() |
advertentie |
29-11-2011 21:02:33 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
en het oude display is weg. |
29-11-2011 22:04:06 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
QuoteVoor de levensduur van het scherm lijkt mij dat inderdaad niet onverstandig %06% Benieuwd wanneer-ie voor het eerst een zwieper krijgt van een flinke rugzak%08% |
29-11-2011 22:11:40 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Of wanneer er gekeken is of ie daadwerkelijk hufterproof is. |
29-11-2011 23:12:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ah, dat mistte ik al, ik zat al te kijken. Betekent dat ik nu te veel in een VIRM-4 zit soms ![]() Zo was het eerst: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Interieur_VIRM.jpg En wat hebben ze dan met de displays in de andere bakken gedaan boven de liftdeurtjes? Laatst bewerkt door aarclay op 29-11-2011 23:18 Choo choo..... |
30-11-2011 00:42:17 | ||
---|---|---|
mantaray
![]() |
de displays boven de lift deuren zitten er nog maar zijn gewoon afgekoppeld de obis schermen zitten rechts naast de liftdeur op de achterwand ( sorry vergeten foto te maken mocht ik hem van de week nog tegen komen maak ik er een ! ) |
30-11-2011 00:58:59 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Wat gaat ongeveer het aflever interval worden van de stellen met OBIS? |
30-11-2011 08:59:19 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Het zou me niet verbazen als dat iets langer is dan de inbouw in ICM. VIRM is immers langer, en heeft ook 2 verdiepingen. Daarnaast las ik hier eerder al dat bij de serie VIRM-1 gelijktijdig de tractie-installaties worden vervangen. Als ik een schatting mag doen, dan gok ik dat het zo'n 3 à 7 dagen per stel kost. Maar ongetwijfeld zal hier iemand een nauwkeuriger antwoord kunnen geven ![]() Met vriendelijke groet, Robin |
30-11-2011 09:18:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De vervanging van de thyristoren zal denkelijk wel de doorlooptijd bepalen. De vervanging, groot 81 stellen, duurt zo'n anderhalf jaar, dus reken maar uit. |
30-11-2011 11:18:29 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Heb direct de 8647 maar even bij het reizigersmaterieel aangemerkt als zijnde afgeleverd met GTO en OBIS, voor mensen die hier niet kijken. |
30-11-2011 11:43:53 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Quote Dat zou neerkomen op een gemiddelde van 6,75 dag per stel. Uitgegaan van het materieeloverzicht zijn er 33 viertjes en 48 zesjes. Rekenen we dan een vaste tijd per bak, dan komen we op 5,2 dagen voor een viertje en 7,9 dagen voor een zesje. Tot zover de theorie, nu maar afwachten wat de praktijk zal zijn. ![]() Met vriendelijke groet, Robin |
30-11-2011 12:12:30 | ||
---|---|---|
Railprutse
![]() |
Duurt zo drie Weken per Treinstel. Laatst bewerkt door Railprutse op 30-11-2011 12:13 |
30-11-2011 13:25:49 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Lijkt me sterk dat het zo lang duurt. Naar mijn weten werd er tegellijktijd maar één treinstel behandeld. Dus in jouw geval zou de ombouw nog jaren gaan duren i.p.v. het geplande anderhalf jaar. Misschien dat dit de tijd was voor dit eerste treinstel, omdat het de eerste was, en dat ze even de tijd namen? maar drie weken per treinstel, dat geloof ik niet, of ze moeten er drie tegelijkertijd behandelen, wat niet zo is. Laatst bewerkt door aarclay op 30-11-2011 13:26 Choo choo..... |
30-11-2011 14:53:45 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Quote Even in herinnering roepen: de reden dat deze stellen nu onder handen genomen worden, is de EMC-problematiek die ze veroorzaken als er op het naastgelegen HSL-spoor een dubbele combi Thalys voorbij rijdt. Dat was voor de minister reden om NS extra te betalen om VIRM-1 zo snel mogelijk van nieuwe tractie te voorzien. OBIS is kennelijk mooi meegelift nu de stellen toch binnen staan. Aangezien de tractie de aanleiding is en daar apart voor wordt betaald, mag ik hopen dat de doorlooptijd van de vervanging van de tractiemotoren bepalend is. Daarnaast telde IRM-III en IRM-IV bij mijn weten evenveel tractiemotoren, dus doorlooptijd voor een IRM-III en een IRM IV, nu VIRM-viertje en zesje, zou gelijk moeten zijn. Inderdaad, tot zover de theorie, eens kijken of de praktijk zich hier iets van aantrekt... |
30-11-2011 15:02:18 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
er komt later een tempo verhoging, je gelooft het niet, maar personeelsgebrek speelt ook een rol... |
30-11-2011 16:50:53 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Quote klopt bijna, bij de verlenging (naar VIRM) hebben de 6jes nog een extra aangedreven bak gekregen (mBv7) ![]() |
30-11-2011 17:36:37 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Maar die mBv7 heeft al geen thyristoren meer, toch? |
30-11-2011 17:56:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Vanwaar de aanname dat dat niet zo is? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-11-2011 18:00:49 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Er werd toch maar eentje tegelijk behandeld? Dat kan ik me herinneren. Choo choo..... |
30-11-2011 19:12:43 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
de mBv 7 heeft inderdaad al IGBT, maar daar is wel wat met de lijnspoel, wat niets met de HSL te maken heeft, vergeet niet tractie in de bak is de ene helft van het werk, de draaistellen krijgen andere motoren en aandrijving, bijna gelijk aan V-IRM 4, een vergelijk, een tandwiel set oud is rond de 750 kilo, de nieuwe rond de 1100 kilo, puur omdat de nieuwe motoren ook sterker zijn. Reken dan weer dat de tractie kast in de bak weer een derde minder vol blijft is het netto weer gelijk. Ik baal zo dat ik ziek thuis ben (beroerte) want ik had hier naar toe gemoeten..... Maar even over de doorloop, er zou inderdaad 1 stel per week gedaan worden. En asl er plaats is een tweede. dan zou je dus 100 in een jaar..... Laatst bewerkt door john563 op 30-11-2011 19:16 |
13-12-2011 23:52:07 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteWanneer is de 8647 eigenlijk afgeleverd door de Zaanstraat? Ik kon dit zo niet vinden in Op de Rails. |
14-12-2011 17:33:37 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Staan er nu 2 binnen op de Zaanstraat waaronder de 8661 ![]() @ taigagaai Dat zou als het goed is 26 november moeten zijn ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 14-12-2011 17:36 MCN ASD |
14-12-2011 17:43:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteOp de Rails gaat het ook niet melden (omdat men het daar ook niet weet of te horen krijgt...). |
14-12-2011 18:49:11 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Quote Betekent dat dat er 2 stellen per 3 weken behandeld worden? En dat er dus rond 20/12 2 nieuwe stellen zijn omgebouwd? |
14-12-2011 23:08:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Voor de liefhebbers: In Railmagazine van December 2011 staat een leuk artikeltje over de ombouw van de VIRM's ![]() Choo choo..... |
14-12-2011 23:29:55 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
was maandag effe op mijn werk en de volgende Virm gaat de 23-12 als het goed is eruit. Vanaf januarie gaan ze naar 1 stel per week, dus twee weken per stel binnen staan. Vrijdag de eerste DDZ afleveren, tweede komt eraan, derde word al langzaam aan elkaar gezet. Laatst bewerkt door john563 op 14-12-2011 23:31 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-12-2011 23:43:06 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Wat houdt 'afleveren' precies in? |
14-12-2011 23:44:21 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
Ik neem aan dat deze dan ter beschikking is van NSR. |
16-12-2011 22:23:25 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Dat duurt nog wel even. Er zijn nog heel wat technische problemen, en aflevering van de DDZ gaat voorlopig niet gebeuren. Er zijn nog een groot aantal wijzigingen door te voeren, tot aan het verplaatsen van klapstoeltjes toe. Zie ook mijn post in het DDZ-topic. Laatst bewerkt door AgentX op 16-12-2011 23:17, reden: quote toegevoegd |
16-12-2011 22:35:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
We hebben het hier over VIRM. |
16-12-2011 23:18:32 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik reageerde op het bericht van John. Vandaar ook de verwijzing naar het DDZ-topic. Ik heb mijn reactie even aangepast, ter verduidelijking. |
09-01-2012 14:25:53 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Op 30/12 was stel 8661 al gespot met Wifi+OBIS. Het zal me dus niets verbazen als er nu al een derde (ongespot) stel in dienst is. |
09-01-2012 16:06:15 | ||
---|---|---|
279
![]() |
is dit stel wel in dienst? want het nummer duikt niet op in de spots van afgelopen tijd... misschien kan iemand bevestigen dat het stel nog steeds in Aswpl staat? |
09-01-2012 17:38:42 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Stel staat nog steeds voor zo ver ik weet te Aswpl![]() MCN ASD |
18-01-2012 00:49:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Afgelopen weekend was dat kennelijk nog steeds zo (de 8661 in de Zaanstraat). Inmiddels was daar ook net de 8672 binnen gekomen voor behandeling. |
18-01-2012 07:22:35 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 8661 was vanmorgen in Hlm. |
18-01-2012 07:47:33 | ||
---|---|---|
damart
![]() |
Stel reed trein 2127, met werkende Wifi. Laatst bewerkt door spiketrain op 18-01-2012 10:14, reden: Quoot laatste bericht verwijderd. |
26-01-2012 21:44:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Haarlem is ook begonnen met inbouw van OBIS, in hun geval in de VIRM-2 en -3. De 8746 staat sinds 16/1 daarvoor binnen. |
26-01-2012 23:15:13 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En dit gebeurt zeker ook in de Lichterij (oude werkplaats)? Zijn er ook al planningen voor de VIRM-4. Deze zijn er zeker al meer op voorbereid, neem ik aan? De koersdisplay's in de coupe's zijn al achterwege gelaten. Laatst bewerkt door aarclay op 26-01-2012 23:16 Choo choo..... |
27-01-2012 08:30:38 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dat was precies wat ik me afvroeg, waarom is niet met VIRM-4 begonnen? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
01-02-2012 08:12:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zat vanmorgen in de 8647 met OBIS. Als ik me niet vergis had ik ergens op foto's gezien dat beneden de "oude" koersdisplays verwijderd waren bij de installatie van de OBIS-schermen, maar boven hebben ze die gewoon laten zitten zag ik vanmorgen. Wel zijn ze losgekoppeld en dus blanco. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
08-02-2012 09:57:29 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Vanmorgen reed de 8661 in de 3012, met schermen en netwerk, maar zonder internetverbinding. |
08-02-2012 11:03:32 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote zal het nog 1 keer uitleggen, de virm-1 zesjes krijgen een nieuwe tractie en dat moet versneld gebeuren, als dan alles open ligt gelijk ook de OBIS, de VIRM-2,3 viertjes zijn met de de tussentijdse beurt ook voor bereid, de VIRM-4 dus niet.(men wist nog niet hoe en wat uitvoering.) Laatst bewerkt door john563 op 08-02-2012 11:03 |
14-02-2012 08:18:40 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteVanmorgen de 8746 in 3014 met OBIS en werkend internet. Die is dus afgeleverd! |
14-02-2012 16:14:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Waaruit we mogen afleiden dat men bij VIRM-2 en -3 ook begonnen is met aanbrengen (in RB Hlm). Tenzij dit alleen een proto is, natuurlijk. |
15-02-2012 16:38:00 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Misschien moet https://somda.nl/nieuws/165 nog even aangepast worden, er staat nu: "Momenteel vindt er bij de VIRM-1 stellen een inbouw van nieuwe tractie-installaties plaats gecombineerd met de inbouw van OBIS. De 8647 is tot nu toe het enige afgeleverde treinstel." |
17-02-2012 15:07:24 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De obis bij VIRM2-3 is bu officieel ook lopende.(haarlem) |
28-02-2012 19:27:19 | ||
---|---|---|
nls911
![]() |
Ik zie dat de 8674 na 14 februari niet meer in de reiziigersdienst is gezien en vandaag is gespot te Hlmwph. Gevalletje omgebouwd? |
28-02-2012 20:11:21 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Quote Uit de 2e link van dit bericht (uit het dienstregeling 2013 topic) kan worden gehaald dat de VIRM eind 2013 vernieuwd (dus gereviseerd) wordt. Ik neem aan dat dit (in eerste instantie) over de VIRM-1 serie gaat. Wel vreemd, ze worden nu verbouwd voor de tractie-installatie (+OBIS), en zodra ze daarmee klaar zijn kunnen ze direct weer verbouwd worden. |
28-02-2012 20:17:03 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
2 grote reviseringen tegelijk kan Nedtrain niet aan denk ik. |
28-02-2012 20:54:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet als ze allebei in top-tempo moeten gebeuren, neen. Overigens staat de revisie van het VIRM-1 in de boeken voor 2014-2016, ruwweg. Qua Haarlem foietst er ergens ook nog een soort grote onderhoudsbeurt van het ICR tussendoor, dus Hlm hoeft niet bang te zijn voor gebrek aan werk, voorlopig. Tenzij Bombardier (bijvoorbeeld) de aanbesteding van de renovatie van het VIRM wint, bijvoorbeeld... |
![]() |
advertentie |
28-02-2012 20:57:02 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Foto van OBIS in de 8653: http://i885.photobucket.com/albums/ac60/NS-daniel/100_5883.jpg Groetjes Daniël |
28-02-2012 21:44:48 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Ik snap alleen niet waarom er minder reizigers tussen Den Haag en Delft kunnen zijn als de Hanzelijn geopend wordt. Hetzelfde geld voor Leiden Alphen aan de Rijn. Voor de rest staat het verhaal voor met NS logica ![]() Opmerking: Deze opmerking hoort dus thuis in het topic dienstregeling 2013. Kan deze opmerking daar in geplaatst worden. Laatst bewerkt door kleine_man op 28-02-2012 21:46 |
29-02-2012 12:26:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Straks na de reclame... ![]() |
01-03-2012 08:29:38 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Ook de 8740 heeft WiFi, vandaag gezien in de 3023 (a). Deze, en de 8661 heb ik gezien met stickers boven de deuren. De 8647 heeft dit naar mijn weten niet. Komt dat doordat het een proefstel is? |
12-03-2012 10:50:57 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
En de 8745 rijdt nu ook rond met OBIS+WiFi. Vandaag in de 3032(a). |
14-03-2012 13:52:35 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
vandaag zag ik dat de 8723 ook voorzien is van OBIS en WIFI! Met vriendelijke groet, Jens. Favoriete treinen: ICMm, DM'90, DDZ |
17-03-2012 13:11:01 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Ik weet niet of het bekend was, maar Virm 9431 is ook voorzien van OBIS en WIFI. |
17-03-2012 13:26:35 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als er draadloos geinternet kan worden in treinen, WIFI, dan moet dit wel via een modem gebeuren wat niet beveiligd is. Mijn modem is beveilgigd. Als iemand anders met zijn of haar laptop bij mij thuis wilt internetten, dan moet er eerst een code worden overgenomen wat op een sticker onder het modem staat. WPA code of tewel sleutel netwerk LAN. Zijn er computer techneuten onder de Somda gebruikers die weten hoe dit in een trein werk waar men kan internetten. Laatst bewerkt door john2 op 17-03-2012 13:53, reden: type fout hersteld. |
17-03-2012 13:49:35 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Voordat je verbinding maakt moet je een vinkje zetten dat je akkoord gaat met de voorwaarden. En in die voorwaarden staat het e.e.a te lezen over beveiliging. Daarna kan je pas verbinding maken met T-mobile. Gr Joop mcn Lls |
17-03-2012 13:54:37 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Dit vinkje komt dit automatisch op je mobiel testaan al je in een trein wilt internetten? |
17-03-2012 14:07:24 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Nee. Moet je telkens opnieuw aanvinken. Gr Joop mcn Lls |
17-03-2012 14:25:06 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
buiten dat zul je eerst de webbrowser moeten starten die normaal gesproken automatisch verbinding maakt met de pagina waarop je de voorwaarden moet accepteren. |
17-03-2012 16:09:35 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
In een internet trein kan je inloggen op een accesspoint zonder beveiliging, en dan word bij het openen van de eerste internetpagina (en vaak met Windows Vista/7/smartphones al direct) naar een internetpagina geleid waar je de algemene voorwaarden moet accepteren. edit: reactie op john2 en ik zie dat ik langzaam aan het worden ben..... Laatst bewerkt door sfj op 17-03-2012 16:10 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-03-2012 16:38:44 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: over internet in de trein hebben we een topic: https://somda.nl/forum/6320/h_internet/. Hier graag weer verder over VIRM. Groet, Spiketrain |
17-03-2012 21:10:04 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Is er niet een manier waarop we handig een lijstje bij kunnen houden met welke stellen zijn verbouwd? Van deze is het tot nu toe bekend: 8647 8653 8661 8723 8740 8745 8746 9431 |
17-03-2012 22:24:40 | ||
---|---|---|
damart
![]() |
9430 zag ik van de week ook met de Wifistickers rondrijden. |
18-03-2012 07:05:05 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteOp de Railwiki misschien? |
19-03-2012 18:03:02 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Nu ook schermen in de 8646. (We rijden Mt binnen en het scherm geeft Hrl aan...) |
19-03-2012 19:37:06 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
vnmiddag 8742 amr-hdr met OBIS |
19-03-2012 22:55:49 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Quote Dat is een idee, maar ik heb geen rechten om dat te doen. |
21-03-2012 16:53:04 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
8719 heeft een afwijkende stroomafnemer, aan de onderzijde van de schuit zitten 4 gele pinnen en het model lijkt ook wat anders dan ik ze normaal zie. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-03-2012 17:29:59 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Die gele pennen zijn bij veel VIRM stellen te zien. Volgens mij is er verder niks gewijzigd aan de stroomafnemer zelf. |
22-03-2012 10:49:18 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Ook de 9406 kan aan het rijtje toegevoegd worden. Dat brengt het aantal (bekende) stellen op 11. |
22-03-2012 10:59:39 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Ik zal later vanmiddag even een stukje tikken in het overzicht van reizigersmaterieel over de inbouw van OBIS en zal deze stellen meenemen ![]() |
22-03-2012 17:07:30 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Vanmorgen in het zonnetje op spoor 4 te Zd ook kunnen genieten van de OBIS in trein 8721, volgens mij is deze hierboven nog niet genoemd. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
24-03-2012 15:06:57 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Bij een kijkje te Amf vanochtend, deed ik een bijzondere ontdekking: men heeft de 380-8128 buiten gezet. Het destijds in Halberstad herstelde rijtuig is op de airco-kasten na volgens mij volledig in orde. Wijst dit misschien op een nieuwe stam 9428 met de volgende rijtuigen: 290-8755 (opgebouwd casco met onderdelen van gesloopte 290-8728 met botsschade uit Rsd) 380-8301 (hersteld van brandschade Ut) 380-8128 (hersteld van botsschade Rsd) 290-8829 (hersteld van bottschade Mz) Of is het gewoon ruimtetekort? Foto's zullen een dezer dagen volgen op mijn Flickr-account. Laatst bewerkt door 110573 op 30-03-2012 23:11, reden: Foutje herstellen |
24-03-2012 23:33:56 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Aangezien dat ex-VIRM-VI 8728 is, zou het nieuwe IV-nummer (niet 9428 maar) 9528 moeten worden. Verder klopt het als een bus, behalve dat er geen sprake is van te kort aan ruimte daarbinnen. |
24-03-2012 23:41:48 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Foutje, ik bedoelde inderdaad 9528, even ingeslapen![]() |
25-03-2012 00:06:30 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Kan gebeuren, het is ook al laat (als je, net als ik, de klok al hebt verzet![]() |
26-03-2012 00:42:02 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Hier op de valreep nog maar even een plaatje van de ABv3/4 380-8128 op mijn Flickr: http://flickr.com/photos/11057/7015029199/ |
26-03-2012 14:00:27 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Opzich klopt die stelling, ware het niet dat bij diverse VIRM-stellen de hele stroomafnemer omgewisseld is voor hetzelfde model dat op ICMm zit. Groetjes, Emiel |
26-03-2012 14:08:02 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteEr is daar wel meer gerangeerd zo te zien, ook de Bs 112 staat nu buiten. Misschien zit die nu in het aanstaande sloopcontract. |
27-03-2012 19:50:22 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Virm 8646 heeft ook OBIS. (hsl)-mcn Ehv |
27-03-2012 22:28:12 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteVandaag in gezeten, met werkende schermen. Wifi niet geprobeerd. |
28-03-2012 11:54:18 | ||
---|---|---|
Arjan37
![]() |
Gisteren ook de 9401 gehad met werkende schermen en afgelopen zaterdag de 8672. Deze kunnen toe worden gevoegd aan het lijstje Laatst bewerkt door Arjan37 op 28-03-2012 11:56 |
28-03-2012 14:14:02 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Overzicht is bijgewerkt. |
28-03-2012 20:12:03 | ||
---|---|---|
aaphoofd45
![]() |
8721 mag er ook bij. 5 dagen in de week te vinden in 827 en 3052 Hdrz-Amr v.v. |
29-03-2012 00:42:15 | ||
---|---|---|
mdewidt
![]() |
Quote Mag ik vragen welk overzicht hier wordt bedoeld ? Ik heb me scheel gezocht, maar kan het niet vinden. B.v.d. ! Groeten uit Haspengouw |
29-03-2012 00:49:04 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
https://somda.nl/nieuws/165/ |
29-03-2012 00:52:47 | ||
---|---|---|
mdewidt
![]() |
Dank je wel mren. Daar had ik het niet gezocht. Overigens lijken de 9430 en 8721 te missen in dat lijstje. Groeten uit Haspengouw |
29-03-2012 09:45:32 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
De 9430 staat in het lijstje, maar de 8721 niet. Groetjes, Emiel |
29-03-2012 09:46:19 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Ik denk dat je de 9401 bedoelt. De 9430 staat er wel bij. Inmiddels hebben bijna 10% van de VIRM bakken internet. |
29-03-2012 10:54:42 | ||
---|---|---|
mdewidt
![]() |
Klopt idd. Groeten uit Haspengouw |
29-03-2012 12:09:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Gebeurt de inbouw van OBIS nou in de lichterij (oude werkplaats in Haarlem?) En hoelang duurt de doorlooptijd om OBIS in te bouwen? In de kopbakken moet de noodrem kast worden aangepast, heb ik gemerkt? Choo choo..... |
29-03-2012 14:52:40 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
ook, ook 1 in de nieuwe hal. |
29-03-2012 15:21:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus drie VIRM's tegelijkertijd? En de doorlooptijd is ongeveer twee dagen? Verder ben ik overigens benieuwd tot hoeverre VIRM-4 al voorbereid is op OBIS. De koersdisplay's zijn hier al namelijk nooit ingebouwd. Laatst bewerkt door aarclay op 29-03-2012 15:22 Choo choo..... |