29-03-2012 19:57:27 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
virm-4 valt tegen, die heeft eigenlijk niks voor bereid, men kon het systeem nog niet, doorloop tijd dacht ik vier dagen. |
29-03-2012 22:15:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Okee dan, dan vroeg ik me af, hoe gaat die ombouw dan in zijn werk? Er worden serverracks in geplaatst waar de Nomad Digital systemen in hangen - De kabels, die moeten nog getrokken worden, dus de plafonds gaan er zeker ook uit? - Gaatje boren voor een kabeltje naar de antenne op het dak? - Aansluiten - Installeren, configureren en testen van de (linux) software waar OBIS op draait? (voor de liefhebbers, het spul draait Linux. De DDZ-7538 liet dit ziet toen hij tussentijds een keertje een herstart deed.) Dit is zo een beetje wat er gebeurt? Laatst bewerkt door aarclay op 29-03-2012 22:17 Choo choo..... |
30-03-2012 11:02:11 | ||
---|---|---|
mdewidt
![]() |
Blijkens mededelingen die ik gisteren en vandaag van reizende kennissen kreeg, heeft de 8733 inmiddels ook WiFi/OBIS (hoewel het niet goed werkte ...) Groeten uit Haspengouw |
30-03-2012 11:22:26 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
9401 en 8727 heb ik toegevoegd aan het overzicht. Ik wacht nog even met de 8733 totdat iemand zelf een waarneming heeft gedaan. |
![]() |
advertentie |
30-03-2012 13:41:25 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote Beide Bvk's zijn vanmorgen door VR 203-3 van Rb Hlm naar de tuin (loods) Amf overgebracht; plaatje zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/6883262410/in/photostream Laatst bewerkt door rob46 op 30-03-2012 15:29 57 jaar OV-fotografie. |
30-03-2012 13:52:02 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Quote martw en ik zagen deze net te Rtb met WiFi logo's op de deuren. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
30-03-2012 18:14:43 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Quote de gesloopte mBvk is de 290-8718 uit de 8728 |
30-03-2012 20:55:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Volgens mij is de herstelde bak van "Maarheeze" de 290 8829. |
30-03-2012 22:10:43 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Een mBvk die werd overgebracht draagt nr. 94 84 4921312-3 maar welke 290 .... het is ?? 57 jaar OV-fotografie. |
30-03-2012 23:10:12 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
.Quote Klopt helemaal, ik haal weer dingen door elkaar ![]() - de 9578 liep lichte schade op en zijn mBvk, de 8821, werd vervangen door de extra bijbestelde 8861. - de 9582 liep zware schade op te Maarheeze en zijn mBvk, de 8829, werd vervangen door de inmiddels herstelde 8821. - de 8829 wordt hersteld en blijft vervolgens over. Quote Ik heb je mailtje beantwoord, het is de 8812 uit de 9573. Deze stam stond al een paar daagjes GDST te Hlmwph, dus er zal wel iets met de andere mBvk (8811) aan de hand wezen. Deze werd vanochtend door jouw met de Maarheeze mBvk 8829 vastgelegd. Ik vermoed dat men een nieuwe stam 9528 (8812+8301+8128+8829) gaat vormen in Amersfoort. Opnieuw blijft casco 8755 dus buiten schot... Maar wat gaa |
30-03-2012 23:23:05 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Misschien zijn deze twee kopbakken alleen maar naar Amf gebracht om die tussenrijtuigen op te pikken en binnenkort ergens anders heen te slepen. Zegmaar op dezelfde manier als dat ze toen die beschadigde VIRM bakken hebben opgehaald uit Duitsland. Volgens mij heeft die 9573 niet zulke schade dat die stam nu zomaar uit elkaar getrokken wordt(oliebootje). |
30-03-2012 23:31:48 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Het verbaaste mij ook dat ze zo'n VIRM-4 uit elkaar trekken tbv een mengelmoes VIRM-2/4. Misschien doen ze wel wat jij zegt en gebruiken ze een van die mBvk's als koppelbak voor het meenemen van de 8755 naar Hlmwph en worden de 8128 en 8301 ingeklemd in het geheel. Laatst bewerkt door 110573 op 30-03-2012 23:33 |
31-03-2012 00:33:38 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Quote Kan ik bevestigen, ik had hem donderdagavond zelf mee in de 3600! Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
31-03-2012 02:39:29 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteOp de railwiki komen alleen treinstellen te staan, waarvan de data van binnenkomst en aflevering bekend zijn. Zoals eerder in dit topic geschreven, zijn lang niet alle data bekend bij Op de Rails of Railmagazine. Exacte data hebben dus de voorkeur. Als die bekend zijn, dan worden ze in de wiki opgenomen. Evenals de data van de vervanging van de tractie installatie bij VIRM 1. |
31-03-2012 09:15:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote Quote Dank voor de info; de Bvk 8829 draagt overigens geen kenmerken van schadeherstel. In de tuin te Amf werd Bvk 8812 tegen de ABv 8128 gerangeerd en de Bvk 8829 op het nevenspoor geplaatst. Laatst bewerkt door rob46 op 31-03-2012 09:58 57 jaar OV-fotografie. |
31-03-2012 09:53:58 | ||
---|---|---|
railmagazi
![]() |
QuoteWees gerust: voor de geïnteresseerden worden de data van het GTO2IGBT- en OBIS-project netjes bijgehouden in Rail Magazine. |
31-03-2012 10:02:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Heeft dat nut om kopbakken te gebruiken om bakken te slepen, ze hebben allemaal een tussen AK, en volgens mij zijn er wel vaker bakken los vervoerd toch...? |
31-03-2012 10:52:02 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Heb de foto zojuist even heel goed bestudeerd en ik zie een ventilator achter het cabineraam. Dit betekend dat de eerste bak een VIRM-1/2/3 moet zijn. Waarschijnlijk gaat het hier om een klein schadegevalletje, net als de 9573. Weet iemand welke bak dit kan zijn? |
31-03-2012 10:52:12 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteDan zal ik de komende Rail Magazines in de gaten gaan houden. Bedankt. |
31-03-2012 11:21:40 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Zo te zien nog niet gemeld, 9478 beschikt nu ook over OBIS. |
31-03-2012 11:52:07 | ||
---|---|---|
bdk766
![]() |
Quote Misschien een idee om op de railwiki de al gemelde stellen bijvoorbeeld met een vetgedrukt nummer in de lijst te zetten om aan te geven dat het stel al met OBIS gezien is? Scheelt hier dubbele meldingen... Groeten uit Floradorp |
31-03-2012 14:04:23 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Ik heb kunnen achterhalen welke onbekende mBvk gisteren samen met de 290-8812 naar Amersfoort is gevoerd. Het gaat om de 8557 uit stam 8629. Deze staat sinds 9 December 2011 terzijde staat vanwege een uitgebrand toilet door kortsluiting. Op Amersfoort verblijven nu dus de 8557, 8812 en 8128 buiten, terwijl de 8301, 8755, 8756, 8757 en 8758 binnen staan. Die laatste vier zijn casco's, waarvan de eerste half opgebouwd. |
01-04-2012 18:36:31 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
8733 heeft nu ook OBIS ingebouwd gezien vandaag te Gn. Stond er nog niet tussen. |
01-04-2012 18:38:20 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Heb ik ook gezien. Het inbouwen van OBIS gaat nu wel erg snel. Maar wordt VIRM-4 ook voorzien van OBIS? |
01-04-2012 19:53:54 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
8733 staat inderdaad nog niet in het overzicht (ga ik zo even aanpassen) maar is hier al meerdere keren gemeld (nog geen tijd gehad om dat in de lijst te zetten). VIRM-4 krijgt uiteindelijk ook OBIS is de planning, maar volgens mij heeft dat op dit moment geen prio en komt het pas achteraan de huidige VIRM 1/2/3 series. |
08-04-2012 17:13:54 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Ik weet niet of ik het nummer goed heb gezien maar ik dacht dat treinstel 8647 geen WIFI/OBIS meer heeft. |
08-04-2012 23:10:40 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De 8647 heeft wel degelijk WiFi/OBIS, hij is meerdere malen gesignaleerd (was het eerste stel) en ook ik heb hem een paar keer gezien. Echter, zonder stickers op de deuren, dus ik weet niet of die er al op zitten. |
09-04-2012 11:17:11 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Nee, de stickers zitten er nog niet op. Vandaar de verwarring. |
10-04-2012 09:50:30 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Tsja, ik weet niet hoe nuttig het is om te melden, maar vrijdag (06/04) zag ik dat ook de 8705 en 9478 voorzien waren van OBIS. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-04-2012 10:01:24 | ||
---|---|---|
rjz222
![]() |
En Zondag signaleerde ik in de 827 de 9402 ook met OBIS. Mijn website: http://www.treinenwereld.eu |
10-04-2012 20:04:33 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Check van Virm 9402. Net gezien in Ehv. |
11-04-2012 12:44:44 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Misschien moeten we dat soort meldingen in eerste instantie al voor waar aannemen? Met checks wordt het een beetje onoverzichtelijk. |
11-04-2012 14:39:51 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Op zich is een bevestiging wel handig, iedereen kan wel zeggen dat stel 8765 inmiddels wifi heeft... |
11-04-2012 14:58:53 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Dat zou kunnen, ware het niet dat die VIRM niet bestaat %08% |
11-04-2012 16:45:59 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Exactly my point![]() |
11-04-2012 23:05:48 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Aan de spots te zien is de 9573 weer terug in dienst. Dat betekend dus ook dat de mBvk 8812 weer terug in dienst is (de bak die 30-03 naar Amf vertrok met de mBvk 8557). Het zou echter ook kunnen zijn dat men een andere mBvk in de 9573 heeft geplaatst. Kan iemand mij ter controle helpen aan de huidige samenstelling van de 9573? Laatst bewerkt door 110573 op 11-04-2012 23:06 |
12-04-2012 00:02:10 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Ik ben sowieso een beetje in de war qua schadegevallen VIRM. Welke insider kan mij helpen met wat er met deze stellen aan de hand is/is gebeurd en waar deze staan?Volgens de spots is al minstens 2 weken niet in dienst geweest: -9413 -8629 (Brand Schiphol) -8655 -9469 -9528 (Al jaren schadegeval, 3 bakken hersteld in amf, 1 kopbak als casco in opbouw, 2 oudere kopbakken gesloopt) |
12-04-2012 00:04:47 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Die laatste is de 8728 geweest, waarvan er nu nog 4 bakken over zijn. De 9528 heeft nooit bestaan. |
12-04-2012 00:35:58 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
@Rob... Dit zijn volgens mij op dit moment de serieuze probleemgevallen: De 8629 staat sinds de 9e December terzijde door een brandje in de ABv5 8202 in de buurt van Ah. De bijbehorende mBvk1 8557 werd 30-03 naar Amf getransporteerd. De 9573 had olie in de luchtleidingen (?) en tijdens herstel werd mBvk2 8812 op 30-03 naar Amf getransporteerd. Inmiddels is deze stam weer terug in dienst. Of dat met de 8812 of met een andere mBvk1/2 is, is me onduidelijk. De volgende bakken staan in complete vorm en in niet-stamverband terzijde: - ABv3/4 8128 (terzijde sinds 30-09-2004, botsing de Rsd deeluitmakend van 8728) - ABv6 8301 (terzijde sinds 13-09-2004, brand te Ed deeluitmakend van 9401) - mBvk1/2 8829 (terzijde sinds 22-07-2010, botsing te Mz deeluitmakend van 9582) - mBvk1/2 8855 (casco opgebouwd uit onderdelen van gesneuvelde 8718) - mBvk1/2 8856 (casco) - mBvk1/2 8857 (casco) - mBvk1/2 8858 (casco) Laatst bewerkt door 110573 op 12-04-2012 00:37 |
13-04-2012 00:35:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zover bekend zijn de twee kopbakken alleen gebruikt om een of twee tussenbakken op te halen uit Amf, zoals we destijds al hadden geconstrueerd. De 9573 heeft 90% zeker zijn eigen bakken; daar was niet meer mee aan de hand dan olie in de luchtleidingen, een regelmatig terugkerende kwaal bij vooral VIRM-4. Belangrijker nieuws is dat het plan is de 380 8128 (ABv3/4) nu te voltooien en te plaatsen in de 8629, ter vervanging van de door brand beschadigde 380 8029. Deze laatste zal worden hersteld zover nodig en dan als prototype gaan dienen voor de renovatie/modernisering van VIRM-1 (een project dat helaas VIRMm dreigt te gaan heten %03%). |
13-04-2012 15:15:11 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Dan vallen alle puzzelstukjes op hun plaats. Mijn conclusie dat in de 8629 de ABv5 8202 beschadigd was, was dus niet juist. Het ging dus om de 8029. De 8557 en 8812 hebben de 8028 uit Amf opgehaald, die daarvoor speciaal al buiten was gezet bij de meest recente verschuivingen rond de loods. |
16-04-2012 18:19:35 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Zojuist zag ik in Ut (in trein 863A) ook stel 8705 rijden met wifi-stickers op de deuren. Ik zag dat deze nog niet in het overzicht stond. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-04-2012 21:58:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Past denk ik hier het best... de 8709 heeft op de cabinedeur (degene van de vooroplopende cabine in de 561 vandaag) wel een sticker "Nooduitgang machinist vrijlaten" met dus witte letters, maar de cabinedeur is niet blauw gestickerd. Daarmee is de tekst op de sticker nou niet bepaald leesbaar meer![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-04-2012 22:50:57 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De 8705 was al gemeld maar nog niet opgenomen. Ook de 9402 en 9478 staan nog niet in het lijstje. Ze beginnen wel steeds vaker op te duiken. Vandaag zag ik op Ut binnen 5 minuten 3 stellen met WiFi. |
17-04-2012 08:21:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Mwoh, da´s maar net een toevalstreffer denk ik hoor... zit zelfs dagelijks heen en weer in VIRM en tref juist vrijwel uitsluitend wifi-loze stellen![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-04-2012 17:13:43 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
In de NO zijn ze nog niet zo veel te vinden. Maar op Ut - Asd/Shl zie ik ze het meest. Vooral veel in de 3500. |
17-04-2012 18:23:29 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Het is toch in de basis volkomen willekeurig zeker? Niet dat je waarnemingen niet kloppen, maar betreffen toeval en geen wetmatigheid? |
17-04-2012 19:23:25 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Jup, ze worden geheel willekeurig ingezet. Misschien dat je bij Asd een grotere kans hebt, omdat er in Aswplz OBIS wordt ingebouwd, maar ik heb zelden mazzel gehad![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-04-2012 20:05:12 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteOok wel logisch dat ze in de NO niet zo veel te vinden zijn want het meerendeel is gewoon ICM. Aangezien Bert13 in Cas woont en het geluk heeft om met de 800 of de 3000 te mogen reizen, zou hij in theorie veel meer kans moeten hebben op een OBIS-VIRM. Maar goed, over een tijdje is alles OBIS en kun je er niet meer onderuit ![]() |
17-04-2012 20:38:45 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Goh, ik mis de opmerking nog dat de omloop met de 1759 een gesloten omloop is met heel de week dezelfde twee stellen![]() Maar zelfs in een serie als de 2800 die volledig met IRM rijdt tref ik ze relatief weinig. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-04-2012 22:18:22 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Quote Inderdaad. Aangezien de 800/3000/3100/3500 omloop in elkaar overloopt en de 800 & 3000 langs Asd komen is de kans veel groter dat het daarin terecht komt. De 2800 is naar mijn weten niet gekoppeld aan andere series. En de rest van de NO heeft weinig VIRM. For the record, al meer dan 15% van de bakken zijn verbouwd. |
18-04-2012 08:29:35 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
En ook de 8732 is omgebouwd. |
19-04-2012 15:54:19 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Virm 9406 heeft ook OBIS. (hsl)-mcn Ehv |
19-04-2012 16:17:12 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote 8655 is weer gereed voor de dienst vanaf Aswpl. 8661 idem. |
![]() |
advertentie |
21-04-2012 23:21:59 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Om dit topic volledig te houden: Rond 18:30 vanavond (21 April 2012) reed stam 8711, onderweg als trein 3067, frontaal op de SLT 2658, welke op zijn beurt als trein 4058 onderweg was. De treinen schijnen ongeveer 50 km/h te hebben gereden. Na groots uitrukken bleken circa 120 gewonden te zijn gevallen, waarvan 42 zwaar en 13 zeer ernstig. De volgende dag overleed zelfs een van die 13 mensen... Naast de vele gewonden lijkt ook de materieële schade aanzienlijk, dan hebben we het met name over de 8711. De opvallendste punten: mBvk1/2 8683 heeft een vermorzelde kop en een geknikt balkon, de ABv5 8251 heeft beide balkons geknikt en de mBv7 8853 lijkt vooralsnog één scheef balkon te hebben... Zoals al in het opvallende dingen topic betiteld werd; het lijkt allemaal erg op gevalletje Roosendaal, waar in 2004 de bakken 8718, 8128 en 8409 een zelfde soort aanrijding hadden. Laatst bewerkt door 110573 op 22-04-2012 21:58 |
23-04-2012 17:14:32 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Vanaf nu zijn we weer gewoon aardig tegen elkaar. Groet, Spiketrain |
25-04-2012 07:12:35 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Check van de 8655 met OBIS, deze rijdt nu in de 14523 en met behulp van OBIS verschijnt dit bericht nu ook hier ![]() Laatst bewerkt door dlm4yjp op 25-04-2012 07:13 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
25-04-2012 07:30:59 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
9469, voorzien van OBIS, gisteren 24-04-2012 als tr 852 A |
25-04-2012 14:48:00 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Quote Dus dan missen we inmiddels alleen nog: -9413 (al meer dan een maand geen dienst, iemand een idee?) -8629 (Brand schiphol--> wordt misschien 8728?) -8711 (Botsing amsterdam, schade nog onbekend) -9528 (wordt misschien een verzameling bakken die samen ooit een 9429 vormen?) |
25-04-2012 15:13:00 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
De 9528 en 8728 kunnen niet naast elkaar bestaan doordat de naamgever ABv3/4 8128 maar een keer 'opgebruikt' kan worden. Zoals het er nu uitziet wordt dat dus tbv de 8629, waar de bak de (naamgever) 8029 vervangt en de stam dus het nummer 8728 krijgt. De combinatie van schadebakken is (voorlopig) van de baan en zal er waarschijnlijk door gevalletje 21-04 ook wel nooit komen... |
25-04-2012 16:38:21 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Dat klopt helemaal, vandaar dat ik ook had gezet 8629--> 8728 en daarbij "9528"-->9429 in de mogelijke aanpassingen. Theoretisch blijft de combinatie van schadebakken staan, of het ooit weer gaat rijden lijkt onwaarschijnlijk inderdaad. Ik zelf heb de hoop dat er met de schadebakken van de huidige 8711 en toekomstige 9429 (dus restanten 8629 en 9528 die niet gebruikt zijn voor de waarschijnlijk binnenkort verschijnende 8728) weer een nieuw 4tje of hopelijk 6je gevormd kan worden. |
25-04-2012 17:19:18 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
De met brandschade belastte 8029 (naamgever eventuele 9429/8629) zou als prototype voor de VIRMm revisie gaan dienen en voorlopig dus niet op de baan komen. Over de toekomst van stam 8711(8683 + 8251 + 8853 + 8384 + 8111 + 8722)heb ik twee theorieën: - 1: De rijtuigen 8683, 8251 en 8853 worden gesloopt en de te herstellen 8384, 8111 en 8722 vormen een nieuw viertje 9511 samen met de op reserve staande 8829 (hersteld van botsing Maarheeze). - 2: De rijtuigen 8683 en 8251 worden gesloopt en de te herstellen 8853, 8384, 8111 en 8722 vormen opnieuw het zesje 8711 samen met de op reserve staande 8301 (hersteld van brandschade Ede-Wageningen) en 8829 (hersteld van botsing Maarheeze.) Met beide theorieën zal de voorraad reserverijtuigen (lees "herstelde schadeklantjes") op zodanige wijze geslonken zijn dat het vormen van een nieuwe stam er wel niet meer in zal zitten. |
25-04-2012 19:32:11 | ||
---|---|---|
279
![]() |
leuke theorie, maar laten we even afwachten wat de bevindingen van de praktijkmensen van RB Hlm zijn! |
25-04-2012 20:22:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de duidelijkheid: NedTrain adviseert, NSR beslist (uiteraard) en op het moment diet niemand in dat opzicht iets, want het materieel is nog steeds in beslag genomen voor alle onderzoeken. |
25-04-2012 21:56:00 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Quote Zeker in de 2e optie wordt dit erg lastig inderdaad: 1 half casco kopbak en een prototype 8029 zouden dan met de gesloopte 8251 en 8683 een stam moeten vormen...dat gaat niet meer. |
26-04-2012 08:31:13 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De omgebouwde stellen die nog niet in het lijstje staan zijn: 9402 9469 9478 8705 8732 8655 Daarmee komen we op 15 zesjes en 7 viertjes. Dat zijn 118 bakken van de 872 |
27-04-2012 07:23:54 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
En ik kom er op dit moment achter dat ook de 8744 recent voorzien is van OBIS![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
27-04-2012 15:36:37 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote En nog steeds kom je er niet bij, word zelfs met politie bewaakt. |
27-04-2012 17:32:41 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De 9413 heeft nu ook OBIS. |
27-04-2012 20:19:39 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Een 24uurs rapportage aangaande het ongeluk te Asd is tevoorschijn gekomen en voor wat het de betreffende VIRM is dit de conclusie vooralsnog: 4.2 Schade Materieel Trein 3067 (VIRM 6) vermoedelijk total-loss; Trein 4058 (SLT 6) omvangrijk. Als dit klopt dan zie je dit stel dus zelfs niet meer tendele terug keren. Laatst bewerkt door phantom op 27-04-2012 20:20 |
27-04-2012 20:51:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
ProRail gaat er niet over en heeft er ook niet speciaal verstand van. |
27-04-2012 20:56:54 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Bovendien al veel eerder gepost in dit topic en toen eenzelfde reactie op gegeven. |
29-04-2012 23:14:12 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
De 8742 zag ik vandaag ook met OBIS. Garantie tot aan de voordeur. |
04-05-2012 07:29:08 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
En ik zit nu in de 8640, ook voorzien van OBIS. (De eerste keer sinds 6 april dat deze weer in de rijdende dienst is gespot.) He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
05-05-2012 08:45:00 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
SleutelMan: Discussie over stickers in de stiltezone bij Intercitymaterieel is afgesplitst: https://somda.nl/forum/11872/Stickers+in+stiltecoupe%27s/ . |
08-05-2012 13:38:58 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Check, ik zit er nu ook in als 3049. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
08-05-2012 14:27:29 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
8675 ook voorzien van OBIS, vanochtend te Rtd in de 2124 gehad |
09-05-2012 10:56:52 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
En nu ook de 9434 met OBIS, staat net buiten de werkplaats op Aswplz van het zonnetje te genieten. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-05-2012 17:04:19 | ||
---|---|---|
PlanX
![]() |
Bij Nedtrain in Haarlem staan 4 bakken van de ???? dit is volgens mij niet de VIRM uit Amsterdam die is verongeluk. http://www.flickr.com/photos/69195288@N07/7188775480/in/photostream |
13-05-2012 17:10:12 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Voor de volledigheid mijn commentaar bij de foto hier ook maar even neerzetten:Quote He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-05-2012 17:41:14 | ||
---|---|---|
PlanX
![]() |
Bedankt voor deze informatie. |
15-05-2012 17:40:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
NS meldt "Onthulling nieuwe olympische trein": http://www.facebook.com/media/set/?set=a.444614782235360.112089.234539316576242&type=1 Kortom, er is een VIRM met nieuwe oranje bestickering. Is dit een van de huidige oranje VIRM's (9520/9525) of is er een nieuwe variant bijgekomen? Laatst bewerkt door AgentX op 15-05-2012 17:46, reden: typo |
15-05-2012 17:49:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het zijn de beide bestaande Olympische stellen; zie het OD van heden. |
15-05-2012 18:58:32 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik heb het gelezen. Het gaat dus om beide stellen 9520 en 9525. |
27-05-2012 00:40:39 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Geen ontwikkeling, meer een vraagje tussendoor. Wat is eigenlijk de logica achter de grote sprongen die de bakcodes bij het VIRM nemen (901, 905, 910, 915, 920, 921, 925 en 930), bij DD-AR lopen ze bijvoorbeeld wel mooi achter elkaar (1162, 1163, 1164 etc.) |
27-05-2012 15:36:45 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Oude wijn in nieuwe zakken. Over het ontwerp is het stuk van London er overheen geplakt. |
29-05-2012 15:51:04 | ||
---|---|---|
karsten
![]() |
De 9561 rijd nu rond met bestickering voor de Nederlandse veteranendag. Het treinstel reed rond 14:30 door Amersfoort: http://www.youtube.com/watch?v=pJjiCRbbbbk |
29-05-2012 20:29:15 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Ik weet niet of het al bekend was maar Virm 8655 en 9413 hebben OBIS (hsl)-mcn Ehv |
29-05-2012 20:42:07 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
kijk is even terug naar 26 en 27 april in dit topic![]() Laatst bewerkt door dlm4yjp op 29-05-2012 20:42 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-05-2012 20:42:56 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Quote QuoteMaar het maakt niet uit hoor ![]() Ik zag vanmidaag de 8703 (als 4559) met OBIS, volgens mij was die nog niet gemeld. ![]() Laatst bewerkt door Bert13 op 29-05-2012 20:44 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
30-05-2012 00:01:13 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote En dat is dan de 1e Virm 4 met bestickering %02% MCN ASD |
30-05-2012 07:48:19 | ||
---|---|---|
damart
![]() |
Ik zag hem nog niet in dit topic staan, maar stel 8628 heeft ook OBIS. |
30-05-2012 15:04:19 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Quote Treinstel 9595 (uit m'n hoofd) had toch een (kleine) bestickering met iets van 'apollo' ofzo? |
30-05-2012 21:22:10 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteVreemd dan dat ze niet het hele stel ermee beplakken zoals de andere dat wel hebben. |
05-06-2012 20:32:43 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
VIRM 8734 is ook voorzien van OBIS. Deze reed in trein 869 te Ehv. Laatst bewerkt door SGMm2137 op 05-06-2012 20:33 (hsl)-mcn Ehv |
08-06-2012 00:22:14 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Vandaag een groot VIRM festijn te Hlmwph. Heb het even op een rijtje gezet. Vanaf Asd gezien: - Stam 8656 staat zonder zijn mBvk2 8599 langs het hek naast de N200. Wat zijn de plannen met dit stel/wat is er mee gebeurd? - De rijtuigen 8366, 8838, 8202 en 8557 (ex 8629) staan meer richting de hoofdbaan nog steeds te wachten op aflevering van de mBvk 8651 en ABv3/4 8128, zodat de 'nieuwe' 8728 gevormd kan worden. - Wat meer richting de oude loods, naast het hek bij de N200 staat de losse mBvk 8829, die keurig hersteld is van zijn aanrijding te Mz. Foto's volgen morgen op mijn Flickr account. Laatst bewerkt door 110573 op 08-06-2012 00:26 |
08-06-2012 00:48:58 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteStaat er al even ![]() Gr Joop mcn Lls |
08-06-2012 07:53:43 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Ik kom er niet elke dag, vandaar![]() Foto van de herstelde 8829: http://www.flickr.com/photos/11057/7165313653/in/photostream |
22-06-2012 07:32:05 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Nou, laat ik nog een paar VIRMpjes noemen die mij internet afleverden deze week: de 8717,8719 en nu ook de 8639. Goed bezig! He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
22-06-2012 11:06:02 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Inmiddels zit ik ook bijna vaker in de stel dat wel internet heeft dan niet . Kan iemand wat zeggen over de doorlooptijd? Ik weet van broek dat er 5 tegelijk verbouwd worden:Quote Ik neem aan dat de doorlooptijd voor de 6jes in Haarlem een stuk sneller is dan voor de rest in de Zaanstraat. Maar het lijkt erop dat al bijna de helft van de series 1-3 verbouwd is. |