Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Dienstregeling 2015
RailWiki.nl
Wijzigingsblad 14 december 2014
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
19-12-2014 21:04:30
MasterE
MasterE
Geen, want die ga je niet bellen als het zo gepland is op het dienstkaartje.  

20-12-2014 01:17:26
AgentX
AgentX
Oh het was gepland. Nee logisch dan. Ik maakte uit het woord "zomaar" uit je bericht op dat je er niet op had gerekend.

Kun je als machinist trouwens niet ergens intern terecht voor zulke vragen?
 

20-12-2014 12:16:37
MCNAlkmaar
Het viel me zomaar op, ik heb niet geinformeerd. Ik had een 5400 die op dat moment op z'n gewone tijd vertrok. En toen ik de vertrektijden van Hlm richting Zvt bekeek waren er nogal wat treinen die 10 minuten later vertrokken. Kan natuurlijk met kruisende goederentreinen te maken hebben maar dan zitten die toch ook weer anderen in de weg? Ga je rondom dat tijdstip richting Had dan zit je de 2100 in de weg, ga je richting Bv dan zit je vlak voor een 3400. Maar het is wel het meest aannemelijke dat er een goederentrein staat ingepland op Hlmkr rond die tijd.

Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 20-12-2014 12:19


De groeten uit Schagen
 

20-12-2014 16:40:00
mvboetzela
mvboetzela
Als dit elke week op 1 dag dezelfde treinen zijn, dan verdenk ik het onderhoudsrooster. Is de vertrektijd dan net na de aankomsttijd vanuit de tegengestelde richting? Dan kan er een half uur enkelspoor worden gereden voor de schouw of kleine onderhoudswerkzaamheden.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

20-12-2014 16:49:22
Bert13
Bert13
Verdenken mag altijd, maar de hoofdreden is echt het goederenpad Bv-Ledn v.v.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-12-2014 16:55:04
treinfan
treinfan
Dat lijkt me niet, want zoveel cargo's zijn er echt niet daar. Kijk voor de grap maar eens op de vertrekstaat van Ovn: http://ovtijden.com/avtdag/OVN/ Ik tel voor vandaag al 11 treinen die 10 minuten later rijden.
Er wordt ook geen enkelspoor gereden, dus dat is het dan ook niet. Ik heb geen idee wat het dan wel zou zijn.
 

20-12-2014 16:58:03
michaben
michaben
En dat is de grap, goederenpaden zijn niet hetzelfde als goederentreinen.  

22-12-2014 08:53:48
V64
V64
Normaal rijdt er om 9.00 uur uit Apd trein 1528 richting Amf en verder.
Vorige week maandag en vanmorgen is dat op dat tijdstip trein 244 vanuit Bad Bentheim.
Is dit een bijzondere constructie op maandag om een omloop sluitend te krijgen?
 

22-12-2014 09:50:36
trdl85
trdl85
Quote
michaben (za 20 dec 2014 16:58:03 https://somda.nl/forum/15554/p520203/): En dat is de grap, goederenpaden zijn niet hetzelfde als goederentreinen.


Precies, en ook een goederenpad dient conflictvrij te zijn!
 

22-12-2014 10:46:14
dvdhoven
dvdhoven
Quote
V64 (ma 22 dec 2014 08:53:48 https://somda.nl/forum/15554/p520384/): Normaal rijdt er om 9.00 uur uit Apd trein 1528 richting Amf en verder.
Vorige week maandag en vanmorgen is dat op dat tijdstip trein 244 vanuit Bad Bentheim.
Is dit een bijzondere constructie op maandag om een omloop sluitend te krijgen?
Ja, er rijdt op zondagavond een trein 243 Asd - Hannover HBF, vertrek 19:01 uit Asd en dat mat ben je dus zondagavond kwijt voor de opstart op maandag. Daarom dus trein 244 ma, Bh - Asd
Ik zal eens kijken of ik de ICB's weer goed in Somda kan krijgen.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-12-2014 10:47


Dick van den Hoven
 

22-12-2014 13:05:30
V64
V64
EDIT:
De dienstregeling van 244 staat erin. Dank voor het plaatsen daarvan!
Wellicht zou het gedeelte Dv naar Asd van trein 1528 op maandagen ook verwijderd moeten worden.

Laatst bewerkt door V64 op 22-12-2014 14:44
 

22-12-2014 15:01:49
evangoor
evangoor
Heeft iemand zicht op hoe het materieel van IC244 in Bad Bentheim komt, want het komt niet op maandag uit Hannover. Ook komt er de dag ervoor 's avonds geen reizigerstrein naar Bad Bentheim. Vermoed ledig uit Münster of zoiets, maar wie weet het echt?  

22-12-2014 15:24:49
dennistd
dennistd
Op zondagavond is er een rit Berlijn-Münster (2242) die in het pad van de 140 zit (tot Bad Oeynhausen, en dan met stop in Bünde via Osnabrück hoog). Vanuit Münster gaat het dan leeg naar Bentheim.  

22-12-2014 15:35:22
dvdhoven
dvdhoven
Quote
V64 (ma 22 dec 2014 13:05:30 https://somda.nl/forum/15554/p520405/): EDIT:
De dienstregeling van 244 staat erin. Dank voor het plaatsen daarvan!
Wellicht zou het gedeelte Dv naar Asd van trein 1528 op maandagen ook verwijderd moeten worden.
Bedankt voor de opmerking %02% Done


Dick van den Hoven
 

22-12-2014 15:36:13
SchuurB
SchuurB
@ dennistd: En dat is niet het materieel dat op maandagochtend voor IC 2241 (Münster 05:38 - 09:34 Berlin-Ostbahnhof) gebruikt wordt?  

22-12-2014 15:53:04
IC140
IC140
Dat komt op maandag van de alleen op zondag rijdende 2240 (vertrek Bhf 20:26 - Münster 0:24). Het mat van de 2242 op zondag wordt na een LM-rit 78217 inderdaad de 244, die door de route via Münster gepland gedriehoekt rijdt.

Laatst bewerkt door IC140 op 22-12-2014 15:55
 

22-12-2014 15:59:29
Apda
Apda
... waardoor IC 145 op maandag ook gepland verkeerd om rijdt.  

22-12-2014 16:45:19
279
279
4046 rijdt op maandag met SGM2 + SGM3. in Utg moet er gesplitst worden en gaat volgens de planning het tweetje er af naar Amr. het drietje solo door de avondspits.....  

22-12-2014 16:50:01
broek53
broek53
Als dat vandaag zo is, is dat niet conform het wijzigingsblad/de jaardienst, maar conform de vakantieweken. In de avondspits van heden staat nogal wat materieel stil, in de planning.  

22-12-2014 17:40:38
279
279
ik begreep van een nfl dat dit vorige week ook al eens gepland stond.
toen was het nog geen vakantie...
 

22-12-2014 18:47:08
rogier
rogier
Er is in elk geval in jaarplan een trein 74046 Utg - Amr.

Laatst bewerkt door rogier op 22-12-2014 18:47


Reiziger met hoofdletter R......
 

22-12-2014 18:57:52
R1-2010
R1-2010
Overigens vertrekken sinds de 14e, de sprinters vanuit Ht naar Ut (komend vanuit Tb) in Ht vanaf spoor 4b, in plaats vanaf 4a. Waar dat nou weer goed voor is, behalve het aanjagen van klandizie voor de zuidelijke kiosk?  

22-12-2014 19:43:14
michaben
michaben
Toch handig zo'n adviestraject, de NS heeft naar aanleiding van kritiek van het Locov besloten de 17460, die ingekort zou worden tot Vndc-Ut, toch naar Bkl door te laten rijden. Alleen is het wijzigingsblad inmiddels ingegaan en het volgende inmiddels afgesloten, waardoor deze trein nu tot april alsnog niet zal rijden tussen Ut en Bkl.....  

22-12-2014 20:17:37
mren
mren
En in dagplan?  

22-12-2014 22:27:18
hans_verm
hans_verm
Op deze manier kan de sprinter eerder binnen komen als de voorgaande IC vertraagd is. De rijweg is al vrij als de IC nog langs het perron staat. Bovendien kan op deze manier het inhalen van de sprinter door de opvolgende IC heel makkelijk verplaats worden van Geldermalsen naar Ht. Alleen een andere rijweg. geen spoor wijzigingen voor de klant.

Edit: reactie op R1-2010

Laatst bewerkt door hans_verm op 22-12-2014 22:32, reden: Bericht niet gekopieerd
 

23-12-2014 08:57:21
R1-2010
R1-2010
Euh, ja, fijn dat we weer denken vanuit het spoorproces ipv vanuit de klant. In de tijd die ik tot nu Gz-Ut doe, heb ik zo goed als nooit meegemaakt dat 4a niet beschikbaar was vanwege een vertraagde voorgaande IC. Als dat dan toch zo was, dan ging de sprinter gewoon naar 3a. Bovendien zijn veel IC's toch te lang om op 4a te passen, dus blokkeren ze ook 4b.

Maargoed, perronfases en Ht, het is een bijzonder ongelukkig huwelijk....
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Dienstregeling 2015
RailWiki.nl