22-11-2007 15:22:44 | ||
---|---|---|
railion
![]() |
wat dacht je van Theo Engelen uit Cuijk die is schrijver |
22-11-2007 20:48:04 | ||
---|---|---|
mikeloper
![]() |
Er stond wel mooi in het krantje dat de GTW's medio november zouden gaan rijden maar ik heb hier nog geen GTW zien rijden in de normale dienstregeling, hebben ze soms vertraging %03%%03% |
22-11-2007 21:00:35 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ze rijden nu vooral in de spitsdienst Nm-Bmr v.v. Verder heel soms Nm-Rm v.v. Ik denk zodra de nieuwe dienst in gaat, ze vaker het hele traject rijden. |
22-11-2007 21:15:23 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Ik zag vandaag trouwens een wadloper (tweetje) met Noordnedlogo's rijden in de spitstrein van 16:55 uit Nm ri Bmr. Is dit een nieuwe of een waar de Veolia-sticker vanaf is gehaald? De 3203 heeft volgens mij helemaal geen logo's namelijk.. Toch? |
![]() |
advertentie |
22-11-2007 21:20:47 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Dat is treinstel 3210, sinds gister heb ik hier geen Veolia logo's meer op gezien. Dinsdag zaten ze er nog wel op want toen had ik hem nog gefilmd met logo's. Misschien dat Mich hier meer over weet dat er binnenkort stellen weg gaan of zo? En inderdaad de 3203 heeft helemaal geen logo's meer. Laatst bewerkt door rambons op 22-11-2007 21:21 |
22-11-2007 21:31:35 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Zat erop te wachten tot het iemand opviel. Vorige week al zijn van een groot aantal stellen de Veolia logo's afgehaald. Dit wordt gedaan op alle stellen die eind deze maand weggaan. De 3203 heeft als enige nooit Veolia logo's gehad. |
22-11-2007 21:58:11 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Is al bekend waar de stellen dan heengaan: Zl of On? |
22-11-2007 22:02:14 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Amersfoort, In die loodsen daar. |
22-11-2007 22:54:40 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Dienen de stellen voordat ze de loodsen ingaan ook nog geconserveerd te worden door Nedtrain? Edit: morgen dus niet naar Nijmegen. Ik constateer net dat ik dan de spitstreinen misloop, en dus de GTW's. Laatst bewerkt door kbrandsma op 22-11-2007 23:44 |
22-11-2007 23:21:50 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat lijkt me wel.. dus zullen ze eerst weer langs on gaan zeker? |
22-11-2007 23:23:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Amersfoort is vol, zover ik weet. Buiten de loods binnen het hek zou nog kunnen, misschien. Laatst bewerkt door broek53 op 22-11-2007 23:27 |
22-11-2007 23:25:28 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dan moet de ns ze maar laten rijden.![]() ![]() |
22-11-2007 23:31:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat daar nooit iemand opgekomen is ![]() |
22-11-2007 23:36:56 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De mensen in brabant willen nog wel een dh.![]() Maar ff ter zake, gaan de dh's eerst naar on voor conservatie? Of weet je dat niet? |
22-11-2007 23:49:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, dat weet ik nog niet. |
23-11-2007 09:12:35 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Van mij mogen ze allemaal gesloopt worden, die ingelevert zijn. Maar dan moeten ze wel een DH1 en een DH2 bewaren.. lijkt me leuk als ze dan de DH1 in het oudfit van 1980 doen, en de DH2 van 1996, na revisie, met de veranderde neus. ![]() |
23-11-2007 09:25:16 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Het is wel leuk om van alles wat te bewaren, maar zie het maar eens te verwezenlijken. Ga eerst maar eens op zoek naar meerdere mensen die hetzelfde doel hebben en ga uit van 1 treinstel. Ook moet je heel goed op zoek gaan naar de schaarse opslagruimte voor die dingen. Al met al komt er een hoop geld, tijd en initiatief bij kijken. En al zou er geen enkel stel bewaard worden. Is dat zo erg? Er zijn wel meer treinen die niet bewaard gebleven zijn. Ik denk dus dat je heel goed moet afwegen of de trein het ook echt waard is om te bewaren. Maar nu back to Veolia, want ik meen dat er al een topic is voor dit soort gebabbel. Probeer ook eens een balletje op te gooien op het forum van de Nederlandse MuseumMaterieel Database. Laatst bewerkt door maxime op 23-11-2007 09:27 |
23-11-2007 17:53:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk eerlijk gezegd nieteens dat je daar balletje voor op hoeft te gooien... De meeste musea in NL zijn denk ik volwassen genoeg om hun materieel beleid te voeren... Laatst bewerkt door thom op 23-11-2007 17:53 |
23-11-2007 18:10:50 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Ik had begrepen uit andere posts dat, volgens mij was het Nielsje met vader en/of opa, een treinstel wilden bewaren. Dit was slechts een plan, dus ik dacht ga eens kijken of anderen ook interesse hebben. Misschien is het een beter idee om zo'n ding bij een museumlijn onder te brengen en er dan een werkgroep voor op te starten. Ik weet ook dat de meeste musea hun eigen materieel beleid prima kunnen voeren. Zij hebben er per slot van rekening verstand van ![]() |
23-11-2007 18:14:28 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ja, het is natuurlijk beter om 11x een 2200 te bewaren dan om een enkel treinstelletje %03%![]() Shqiperise-lopers? |
23-11-2007 18:20:27 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Misschien komen die 2200'en wel beter van pas dan zo'n treinstelletje. Het zal vast een bepaald doel hebben. Vergeet niet dat veel particulieren locs behouden en onderbrengen bij een maatschappij. Volgens mij is dit ook het geval bij de VSM. Maar voordat ik weer te hard van stapel ga lopen. Een ander topic is misschien gepaster. Back to Veolia! Laatst bewerkt door maxime op 23-11-2007 18:21 |
23-11-2007 18:42:35 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Voor meer informatie over de Veolia GTW zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Velios |
23-11-2007 19:46:52 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Jij trouwens morgen succes met de opleiding op de GTW![]() Laatst bewerkt door rambons op 23-11-2007 19:48 |
23-11-2007 19:53:15 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Bedankt ![]() Laatst bewerkt door mich op 23-11-2007 19:54 |
23-11-2007 20:00:35 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Nou als die weg gaan allemaal dan kan Veolia niet anders meer dan veel GTW in zetten, alleen maar 2tjes die weg gaan!![]() |
23-11-2007 20:02:08 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Die conclusie was te verwachten, komende week zullen de spitstreinen weer met DH rijden. Waar de GTW dan komen te rijden is een grote verassing ![]() ![]() |
23-11-2007 20:08:12 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Neemt Veolia nu ook niet teveel risico? Zoveel bakken al terugsturen en je weet nooit wat voor problemen de gtw's nog op kunnen leveren. |
23-11-2007 20:10:36 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Nee dat lijkt me nu wel duidelijk niet echt een verrassing%02% Zou wel leuk zijn want de spitstreinen met GTW zitten vaak vol. En s'morgens vroeg hoelaat ik ga is de trein nog niet zo druk die uit Venlo komt. Ik ga de DH wel missen hoor, het blijft toch wel een apart jaartje op de maaslijn geweest. Dus deze week nog even snel langs de baan wat DH plaatjes maken, vooral van de 3222 die dus ook weg gaat. Laatst bewerkt door rambons op 23-11-2007 20:12 |
23-11-2007 20:14:27 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Ook mij valt het op dat er wel in één keer veel DH-II stellen weg gaan, terwijl je met deze stellen toch meer zitplaatsen hebt dan alleen maar met gekoppelde DH-I stellen te rijden. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de situatie straks is bij Veolia met de GTW's, ben toch wel een beetje bang dat men daar dezelfde problemen krijgt als bij Arriva met o.a te volle treinen. ![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-11-2007 20:54:47 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote De meeste kinderziektes zijn er bij Arriva al uitgehaald, dus ik verwacht niet dat er nu een erg hoge defectenstand zal gaan ontstaan. Wel kunnen te volle GTW's een probleem gaan vormen. |
23-11-2007 21:09:40 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Is er al wat meer bekent (voorral de Tijd!) van 8 december want ik wil graag een reisje inplannen ![]() Ooh ja Mich heel veel suc6 met je opleiding morgen;),, mag jij de tijden geven van hoelaat je moet rijden met de opleiding ? ![]() Laatst bewerkt door sneltrein op 23-11-2007 21:20 :) |
23-11-2007 21:30:08 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Is het ook bekend of Veolia extra treinen inzet ivm de stremming tussen Eindhoven en Weert? |
23-11-2007 22:11:43 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Dat wordt dus ook een http://velios.diesel-trein.nl, of zou dh3201 weer teruggaan naar een algemene GTW pagina: http://gtw.diesel-trein.nl ? Laatst bewerkt door kbrandsma op 23-11-2007 22:12 |
24-11-2007 22:56:48 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteZe zetten niks extra's in, ze laten zelfs te klein mat rijden op deze soort drukke dagen merkte ik vandaag. |
24-11-2007 23:00:33 | ||
---|---|---|
awhv-mcn
![]() |
Alles composities met drie tot vier bakken en dan is zeker niet minder - eerder meer - dan normaal. Druk was 't niet vanmiddag, dus zo'n vaart zal 't wel niet lopen. Laatst bewerkt door awhv-mcn op 24-11-2007 23:01 |
24-11-2007 23:09:22 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Je moest eens weten hoeveel er achter de schermen gedaan wordt om een goede dienstuitvoering op de Maaslijn mogelijk te maken. Extra treinen is alleen mogelijk na spoorverdubbeling, en langere treinen alleen als er voldoende nieuw materieel in dienst is, vanzelfsprekend daaraan verbonden als er genoeg personeel opgeleid is. |
24-11-2007 23:22:03 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Ik wil het geloven mich, ik vind het al knap dat Veolia het is gelukt om een dienstregeling te maken waarin er met slechts 16 stellen zowel een reguliere als een spitstrein tot venray kan rijden. 'Okeh' |
25-11-2007 13:37:34 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteIk begrijp je helemaal mich je verhaal. Maar 1 DH-2 in de ochtend vindt ik weinig als Nm-Rm als omleidingroute wordt aangegeven, door werkzaamheden Ehv-Wt. Maar als het inderdaad niet anders kan geloof ik daar in. Je moet ook nemen wat jullie hebben daar ![]() Laatst bewerkt door train85 op 25-11-2007 13:37 |
25-11-2007 16:57:28 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Er stond gister rond 10:10 al een DH1 klaar op het spoor van de trein naar Roermond voor de reizigers uit de 1927. Op tijd kwam de 3230 aan, die netjes combineerde, met 3 bakken ging het verder. Ik had dan wel een staplaats op het achterste balkon. Om nou te zeggen dat het echt druk was, nou nee, dat was het niet. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
25-11-2007 20:37:44 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
effe iets gemaakt: http://aycu18.webshots.com/image/36857/2006285369021507272_rs.jpg :) |
25-11-2007 22:14:19 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
NSFS zul je bedoelen...![]() |
25-11-2007 22:23:26 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
ooh ja,, bedoel ik ![]() ![]() Nou hier is dan de nieuwe: (hoop nu wel dat het goed is ![]() http://aycu34.webshots.com/image/34993/2006392880932604019_rs.jpg Laatst bewerkt door sneltrein op 25-11-2007 22:50 :) |
26-11-2007 18:20:26 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Ik kreeg vandaag een flyer in m'n handen gedrukt met daarop iets als "OpenTreinDag Veolia Venlo. Op zaterdag 8 december 2007 houdt Veolia Transport Limburg een Open(Trein)Dag in Venlo, stationsplein 3, tussen 11 en 17u. Te zien zijn historische treinen, maar ook de nieuwe treinen voor de Maaslijn. Verder zijn er bussen, een springkussen e.d. e.d. e.d. aanwezig." |
26-11-2007 18:45:29 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
zie daarvoor ook: http://www.veolia-transport.nl/tmpl/ExtensionPage.aspx?id=34353&epslanguage=ML |
27-11-2007 11:10:54 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De 186 van HSA die gaat ook komen, drgl volgt tzt. |
27-11-2007 11:32:30 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
als de 186 komt, ben ik ook zeker van de partij!!! |
27-11-2007 12:59:45 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Er komt wel meer...![]() Laatst bewerkt door webguy op 27-11-2007 12:59 Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
27-11-2007 13:12:28 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
QuoteNee hij is nog niet goed, het moet zijn Terug, en niet terrug Edit door admin: quote toegevoegd (dank dumpy_dump ![]() |
27-11-2007 16:30:57 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Nou ik laat het lekker zo ga het niet weer verrandern ![]() Laatst bewerkt door sneltrein op 27-11-2007 16:31 :) |
27-11-2007 17:20:00 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vanmorgen zijn de 204 en 356 aangekomen in Venlo, en later in de Cabooter loods gezet. Ze zullen morgen gaan testrijden. Verder staan in de Cabooter loods de 201 en 203 voor instructie, de 201 heeft een storing waardoor die niet in de reizigersdienst ingezet zal worden, de 203 wordt morgen gebruikt voor een instructierit. |
27-11-2007 17:35:17 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Laten we nou maar hopen dat het bij die ene storing blijft... Arriva heeft al te veel ellende met die storingen meegemaakt. |
28-11-2007 00:48:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Regeren is vooruitzien, zegt men, maar dat is niet iedereen gegeven, en zeker een groot bedrijf niet. Vandaag de vraag gehad of er na het weekend 20 bakken DH-materieel even opgesteld kunnen worden op de Dijksgracht%03% Tsja, die komen zomaar uit de licht vallen![]() ![]() ![]() Laatst bewerkt door broek53 op 28-11-2007 00:49 |
28-11-2007 01:08:52 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Voor een eventuele koper? Het lijkt me idd dan dat je oliematten moet gaan neerleggen, zodat je geen gezeur krijgt van gemeentes enzo... en 20 bakken DH, dat is toch wel 4 ritten![]() Laatst bewerkt door webguy op 28-11-2007 01:09 Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
28-11-2007 10:25:06 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Waarom? Gewoon aan elkaar knopen, opstarten en gáán met die banaan. Of er een keer een motor uitvalt merk je toch niet![]() Hoe is dat trouwens geregeld als de HIJSM-stellen op de Dijk staan? De 180 zal na al die jaren wel zijn uitgelekt %08% maar de Plan U's ook? Of hebben die betere lekbakken? |
![]() |
advertentie |
28-11-2007 10:52:55 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Ik vraag me af of die koppelingen wel bestand zijn tegen een dergelijke sliert. Al klinkt het wel fraai met optrekken, 20 brommende dieselmotortjes die je oor passeren%08%QuoteEen beetje late reactie hierop: De stellen die terug gaan zijn op de 3203 wel allemaal de "Friese" stellen, en dus de DH-II'tjes met de minste zitplaatsen (maar wel de ruimste!). Alleen de 3226 en 3231 blijven als enige Frieze DH-II'tjes bij Veolia, als dit lijstje van Mich correct is. Edit door Rudolfph: van 2 berichten 1 gemaakt; die bewerk-knop zit er niet voor niets op, als je nog een aanvulling wilt plaatsen, dan graag je eerste post aanpassen. |
28-11-2007 11:39:46 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Ik heb gisteren de 3114 gespot zonder Veolia-stickers, en de 3228 met. Mijn overige 13 Wadloperspots van gisteren kloppen wel met dat lijstje. |
28-11-2007 16:03:31 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik zal morgen een bijgewerkte lijst geven, voorzover ik gezien heb staan de 3224 3225 3226 en 3207 al enige tijd in Venlo. Vandaag geslaagd voor de GTW, mag alleen nog 2 weekjes op DH rijden, omdat ik dan pas de verplichte 60 dagen heb. De 201 is vandaag de Voith werkplaats binnengezet voor herstel. De Cabooter loods is nu leeg. Deze week rijden de GTW zowel enkele doorgaande treinen als spitstreinen, volgende week zullen ze alleen doorgaande treinen gaan rijden, en dan ook wat meer als nu. |
28-11-2007 16:37:22 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Gefeliciteerd%05% PS: 3226 reed gisteren in de dienst, oa 32243. |
28-11-2007 18:43:31 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Ja proficiat!![]() |
28-11-2007 18:48:53 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Beiden bedankt, morgen en overmorgen doorgaande treinen, volgende week alleen spitsslagen ![]() |
28-11-2007 20:51:24 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Proficiat! De Wadjes werden vandaag nog even tot het bot uitgeleeft: alleen de 353 deed als GTW dienst op de spitsslagen. De andere ritten werden gereden met de 3208 en de 3223. Gelukkig kwam het zo uit dat ik de 353 kon pakken. En dat viel zeker niet tegen. Na een lekker fris luchtje nieuwigheid bleken ook de zittingen zachter te zijn dan de zittingen van de Arriva GTW's. Daarnaast hebben de Veolia GTW's over de lengte van 3 ramen klapstoeltjes voor de fietsen, in plaats van 2 of 4 bij Arriva (winter resp. zomerindeling). Qua rijden is er geen verschil, al zou de Velios iets stiller kunnen zijn. De extra breedte valt niet echt op. Ik had geen rolmaat mee om te vergelijken met Arriva. Te Boxmeer nog even wat foto's van het interieur gemaakt. Komt in Nijmegen de machinist naar me toe om te vragen of de foto's goed gelukt zijn... Tja, dat heb je met camerabewaking! Nu ik eens alle slagen heb kunnen zien blijkt dat er toch wel een vreemde verdeling in zit. 1 slag werd met 2 DH-I'tjes gereden, en 1 met 5 bakken. Dat scheelt nogal! Last but not least: die 3222 wordt volgens mij onder de kap met tie-raps, ducktape en wellicht pur aan elkaar gehouden. Niet normaal meer, bij een gangetje van 45-50 werd bij één bak al overgeschakeld, naar verluid om de techniek te sparen. Dit ging uiteraard gepaard met hevige protesten van de dieselmotor. En de 3207, 3224, 3225, 3226 en 3107 stonden te Vl. Laatst bewerkt door kbrandsma op 28-11-2007 20:52 |
28-11-2007 22:48:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet opstellen overvalt NS (weer eens), maar anderzijds maakt men zich er ook weer niet zo druk over. Dijksgracht is al weer uit beeld en men kijkt nu wat er in Amf nog bij kan en of de rest voorshands in Zwolle kan staan. Enig concreet overbengings-idee op of na 30/11 is er nog niet. Laatst bewerkt door broek53 op 28-11-2007 23:28 |
28-11-2007 23:21:11 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Leeuwarden Schenkenschans is nog wel vrij![]() Even een paar bouwhekkies d'r omheen en voila. |
29-11-2007 09:30:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de DH-stellen moeten we misschien naar een ander topic als ze bij Veolia weg zijn, maar nu nog eventjes hier: de stellen die na 30/11 bij Veolia uitgeschreven worden, gaan op eigen kracht (of elkaar slepend) naar Zwolle, waar ze opstelgeschikt worden gemaakt (aftappen etc, conserveren kun je het niet noemen). Plan is ze in de tweede week van december te vervoeren naar de loods in Amersfoort (het buitenterrein achter de hekken, waarschijnlijk). |
29-11-2007 15:34:41 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Volgens de fact sheets op de site van Stadler zijn ze ook niet breder |
29-11-2007 15:48:47 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Waar zie je dat dan staan als ik vragen mag? Want ik zie alleen een spoorbreedte van 1435 mm staan, maar dat lijkt me 'normaal' (pun intended). |
29-11-2007 17:46:07 | ||
---|---|---|
awhv-mcn
![]() |
QuoteU gaat door voor de koelkast. Of eigenlijk kun je 'm ook wel direct winnen! ![]() |
29-11-2007 19:55:52 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Bij mijn weten heeft onze uiterst betrouwbare bron Mich dat hier gemeld. Graaf, graaf: Vrijdag 26 oktober 2007 - 17:17:34 Quote |
29-11-2007 19:59:08 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
http://www.stadlerrail.ch/file/pdf/Arriva%20Datenblatt%200506%20d.pdf Die van Veolia stond er ook... maar kan m nu niet vinden ![]() Ik weet 100% zeker dat ie er op heeft gestaan en dat de bakbreedte gelijk was! Laatst bewerkt door timtrein op 29-11-2007 20:09 |
29-11-2007 20:31:23 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Quote Was eigenlijk ook alleen maar de vraag waar dat op de Stadler site stond. Dat Michiel dit forum regelmatig vult met waardevolle info weet ik, maar was dus alleen op zoek naar het "Datenblatt", had dat daar ook al eerder gezocht maar niet gevonden. Anders moet ik volgende week ofzo maar eens met een rolmaat op stap... Wat mij trouwens nog opviel; daar waar twee stoelen naast twee andere staan (bijv. bij de cabine, of vlakbij de deuren), hebben de stoelen net iets meer tussenruimte (ondertussen heb ik in elk mat wel een favoriete plek om te zitten %02%, bij Veolia wordt het waarschijnlijk toch de 'derde' stoel op de tweede rij (recht achter de mcn)). Overigens zijn de ruiten van de cabine toch (enigszins) doorzichtig. |
29-11-2007 22:51:40 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Het valt mij nu ook op. Geen pdf bestand meer te vinden onder "References" op www.stadlerrail.com En die tussenruimte, dat is de standaard stoelopstelling. Alle stoelen bij Arriva hebben die 2 cm tussenruimte (en gescheiden stoelachterwanden, in plaats van bij Veolia, waar de stoelachterwand van alle 3 stoelen naast elkaar doorloopt in 1 paneel). |
29-11-2007 23:31:12 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Over die breedte, de breedte van het interieur is zeker wel 10-15cm breden dan in de wadloper, want dat heb ik zelf nagemeten. Dus dat de GTW breder is dan een "normale" trein klopt. Het moderne NS materieel(met knik in de zijwand) is ook breder dan normaal. Of de Veolia GTW ook breder zijn dan die van Arriva zal de rolmaat uitwijzen. Over het DH, morgenvroeg moeten officieel voor 12 uur de 20 bakken wadloper terug zijn bij NSFS, in Amersfoort danwel Zwolle. Of dit ook werkelijk op dat tijdstip voor mekaar is is even afwachten, er staan in ieder geval een aantal GTW klaar voor de dienst. De stellen die morgen weggaan zijn de: 3202 3203 3207 3208 3219 3223 3224 3225 3230 3231. Er is dus wat geschoven, omdat er een aantal nogal defect zijn. Van deze stellen hebben vandaag nog de 3202 3203 3208 3230 en 3231 gereden. Apart gevoel om zelf een van de laatse kilometers van de 3203 gereden te hebben. De 3219 staat in Nijmegen met een kapotte compressor, in Venlo: 3223 met koelwaterlekkage, 3207 weigert te starten, 3224 defecte motor, 3225 defecte Voith Hydrobak. De blijvende stellen die rijden: 3106 3107 3108 3110 3114 3117 3118 3210 3218 3222 3228. De 3103 en 3105 krijgen onderhoud te Onnen/Groningen. Van de 3226 hield vanavond 1 motor het voor gezien, staat in Venlo. Wanneer deze stellen precies weggaan is nog niet bekend. Laatst bewerkt door mich op 29-11-2007 23:32 |
29-11-2007 23:41:32 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De 3222 blijft dus nog even in tegenstellig tot eerdere berichten.![]() |
29-11-2007 23:43:48 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ja ![]() |
29-11-2007 23:45:27 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat is wel jammer, maar het grootste deel is gelukkig nog groen.![]() Vroeger in mijn jeugd ging ik altijd kijken of de "groene" ook langsreed. |
30-11-2007 00:26:16 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote De Arriva GTW is volgens de gegevens van Stadler 2.950 mm breed. Nu ben ik wel benieuwd naar de exacte breedte van die andere GTW. |
30-11-2007 00:30:45 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Volgens Dieseltreinen in Nederland is de Wadloper 2856 mm breed. 10 centimeter daarbij, en je zit op het formaat van de Arriva GTW. |
30-11-2007 09:26:16 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteZoals ik al zei, ook 2.950 mm. Maar als je het niet WILT aannemen, dan niet hoor. Bel anders Stadler als je mijn leesvaardigheid niet vertrouwt... |
30-11-2007 09:57:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Diezelfde mensen van Stadler beweerden dus dat de GTW breder was, en je moet niet afgaan wat voor cijfertjes er op internet staan, daar klopt soms niks van. Maar aangezien je te maken hebt met het profiel van vrije ruimte betwijfel ik of de Veolia GTW nog breder zijn, en ook mijn eigen bevinding van de grotere breedte komt overeen met de grotere breedte van DH- Arriva GTW. Meten is weten in zo'n geval en verdere discussie is zinloos tot iemand het 100% zeker weet. Ik doe een rolmaat in mijn tas, dan zal ik het morgen of maandag weten. |
30-11-2007 10:00:21 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Soms zie je wel eens een post over het hoofd. Waarschijnlijk heb je dat zelf ook wel eens, maar dan vind ik niet dat je gelijk zo geïrriteerd moet reageren %03% |
30-11-2007 10:07:01 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Het kan dus zijn dat de Veolia GTW's nog breder zijn. Er zijn er verschillende met 3.000 mm gemaakt: DB, HLB, RM, UBB, LILO (oud model). En dat zijn volgens mij allemaal modellen met 2+2 opstelling. Scheelt maar 5 cm, maar toch. Bij een 2+3 opstelling is elke mm prettig. |
30-11-2007 11:00:59 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Vanmorgen 2 gekoppelde GTWérs op Roermond-Nijmegen, leuke treintjes, motorgeluid is niet slecht ![]() |
30-11-2007 14:09:22 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
als die opendag in Venlo is op 8 december dan zou het wel leuk wezen dat men met een paar nieuwe treinen rijdt. maar daar ga ik wel vanuit. want veel wadlopers zijn er niet omhanden bij veolia |
30-11-2007 15:29:24 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Oink. Kijk Peterselie, dat is dus waarom ik op dit soort dingen weleens wat gefrustreerd reageer. Niet om diegenen die een keer een post missen, maar wel vanwege die andere mensen die met de vingers in de oren zitten... Nogmaals: de Veolia GTW's zijn niet breder dan die van Arriva. Ik zal eens gaan zoeken of ik de Veolia-sheets ook ergens heb opgeslagen, voordat we de komende 40 jaar deze discussie moeten blijven voortzetten. |
30-11-2007 16:09:24 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Gezien de spots zijn de 3203 3224 en 3231 al in Zwolle. |
30-11-2007 16:30:54 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Klopt, de stellen kwamen om 13.08 te Zwolle binnen uit de richting Deventer, net voor de 3736 in de volgorde 3231v, 3224m en 3203a. 6 bakken DH rijden station Zwolle binnen: http://i166.photobucket.com/albums/u82/Branderfoto/PICT0012-1.jpg De 3231, 3224 en 3203 onder de kap van station Zwolle, rechts de 4011: http://i166.photobucket.com/albums/u82/Branderfoto/PICT0023.jpg De ter plaatse wachtende Friezen/Groningers voor de 10541/541 stonden in Zwolle raar te kijken toen deze stellen met NoordNed-bestickering uit noordoostelijke richting op spoor 2 aankwamen. Onbegrijpelijk dat de 3222 wordt behouden. De dieselmotor van de bak aan de Nijmeegse kant is zo gaar als wat. Bovendien wordt er bij een gangetje van 45-50 al overgeschakeld, met hevige protesten van de dieselmotor als gevolg. De 3222 in carnavalsuitvoering, woensdag 28 november 2007: http://i166.photobucket.com/albums/u82/Branderfoto/Maaslijn28-11-2007014.jpg En dat die 3207 niet wil starten is niet waar. Afgelopen woensdag nog gezien dat hij te Venlo gestart werd. Foto: http://i166.photobucket.com/albums/u82/Branderfoto/Maaslijn28-11-2007037.jpg (De 3207 stond achter de 3225). Dat ook die niet meegestuurd is naar Zwolle is ook een groot raadsel. Getuige de enorme blauwe rookpluimen die beide bakken uitbraakten zijn de motoren ook aan het eind van hun leven (blauwe rook duidt op verbranding van olie, een teken dat de afdichtingen niet goed meer zijn). Edit: foto's toegevoegd. Laatst bewerkt door kbrandsma op 30-11-2007 16:43 |
30-11-2007 17:00:31 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
Er waren 3 wadlopers aan het rangeren om 14.30 in Zwolle dat zouden die wel eens geweest kunnen zijn of niet. micky |
30-11-2007 17:03:40 | ||
---|---|---|
lint27
![]() |
3207+3208 om 15:35 door Elst richting Arnhem. Waarschijnlijk ook onderweg ri. Zwolle. |
30-11-2007 17:08:44 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Blijkbaar heeft Veolia er niet bij stil gestaan dat ze daardoor een beetje krap kwamen te zitten in het materieel bestand, want er zijn 3 treinen uitgevallen vanmiddag. Waardoor het dus heel erg druk was in die ene trein die wel reed, ik vraag me wel af of die stellen helemaal door Veolia machinisten naar Zwolle zijn gereden. En of er morgen wel genoeg GTW's beschikbaar zijn om de hele dienst er mee uit te voeren. |
30-11-2007 17:20:22 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Wellicht zijn de afspraken wat betreft overdracht naar NSFSC al in een vroeg stadium vastgesteld, terwijl onverwachts deze week een aantal Wadlopers defecten heeft vertoond waardoor er wel een tekort is ontstaan. Er zijn op dit moment al 10 GTW's voor Veolia afgeleverd, dus in pricipe zou er genoeg materieel aanwezig moeten zijn. Al zijn er altijd GTW's die niet inzetbaar zijn of nog nodig zijn voor de opleiding van de machnisten (indien dat nog plaatsvindt). Laatst bewerkt door kbrandsma op 30-11-2007 17:22 |
30-11-2007 17:25:46 | ||
---|---|---|
awhv-mcn
![]() |
QuoteDat zijn ze niet: de Veolia-stellen zijn even breed als de Arriva-stellen. Zelfs na een week discussiëren zal dat niet veranderen... Laatst bewerkt door awhv-mcn op 30-11-2007 17:35 |
30-11-2007 17:43:50 | ||
---|---|---|
koen220902
![]() |
Waarschijnlijk heeft Véolia deze haast om aan de concessievoorwaarden te voldoen. Als ik mij goed herinner heeft de concessieverlener geëist dat er met de komende dienstregeling nieuw materieel rijdt. Met 10 GTW's op de materieellijst en de helft van de van NSFS geleasde DH's retour kan de concessieverlener de vervoerder niet aanwrijven dat ze niet aan deze voorwaarde voldoen. Gezien de ervaringen die bij Arriva zijn opgedaan lijkt het mij raadzaam de overgebleven DH's in Limburg te houden totdat de kinderziektes met de GTW's achter de rug zijn... |
30-11-2007 17:45:21 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteEy, dat ben ik%08% |
30-11-2007 17:47:23 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteJa, werden na aankomst afgerangeerd, en met een bakkie de werkplaats ingereden na 3 kwartier... Overigens hield ik het ook voor gezien om 15.15, vond het aardig koud, zeker als je er al om 08.45 in Zwolle bent... |
30-11-2007 18:18:32 | ||
---|---|---|
wadloper32
![]() |
Quoteeven breed, zie http://spurt.diesel-trein.nl/teksten/gegevens.html . Alle GTW´s die in Nederland rijden hebben een breedte van 2950 mm, dus 295 cm , 29,5 dm , of 2,95 m Laatst bewerkt door wadloper32 op 30-11-2007 18:21 |
30-11-2007 18:22:12 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
Ik heb je niet gezien salirie en dat bakkie is een BEMO. En gaan er morgen ook weer DH's naar Zwolle. micky Laatst bewerkt door micky op 30-11-2007 18:24 |
30-11-2007 18:25:44 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Het zou overigens nogal onlogisch en dom zijn om opeens de Veolia GTWs breder te maken... Je zou dan in principe grote delen van je fabriek moeten ombouwen en onderdelen zouden andere maten hebben, je verliest al heel snel het voordeel van (semi-)serieproductie Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
30-11-2007 20:18:04 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Quote mooie foto's, bedankt! Kon je ook horen of de 3224 op eigen kracht reed of gesleept werd? Mich had het namelijk in een eerdere post erover dat dit treinstel een defecte motor had. grt, Michiel |
30-11-2007 20:38:00 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Als je zo'n 4 meter van die brommende dieseltjes af staat hoor je niet zo goed meer of ze wel allemaal draaien of niet, al meen ik het wel gehoord te hebben. Volgens mij zei Salieri ook iets hierover tegen mij (of Taigagaai). Nouja Salieri stond in ieder geval met gespitste oren op spoor 3 (zie ook foto), dus misschien kan hij het bevestigen. Laatst bewerkt door kbrandsma op 30-11-2007 20:40 |
30-11-2007 20:46:29 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
1 motor van de 3224 deed niet mee![]() Weet niet of het aan de Bz of de B zijde was, niet op gelet ![]() |