10-12-2007 22:39:57 | ||
---|---|---|
advidee
![]() |
Quote een beetje vroeg lijkt me. Een maandje later? |
11-12-2007 01:31:56 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Nee, die datum is correct. Mvg, Maikel (ook NVBS) |
11-12-2007 09:26:28 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Dat was ook de door Veolia opgegeven datum - dus waarschijnlijk gaan de Wadlopers kort daarna weg... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
11-12-2007 10:19:40 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De Wadlopers 3210 en 3218 zullen op 23 December de maaslijn gaan verlaten. (de laatste gaan op 29 februari) Over blijven dan nog de 3222, 3226 en 3228 plus de eentjes. De 3103 en 3105 komen als het goed is vandaag of anders zeer binnenkort weer in dienst. De 3114 gaat naar Eindhoven voor herstel. GTW 205 en 206 zullen deze ochtend aankomen in Venlo %02% inderdaad klopt de hoogte van de perronrand op sommigge stations niet helemaal, ook de afstand tussen schuiftrede en perronrand is verschillend. Dat komt doordat er ooit werkzaamheden geweest zijn waarbij het spoor iets verplaatst is tegenover het perron. Laatst bewerkt door mich op 11-12-2007 10:21 |
![]() |
advertentie |
11-12-2007 10:21:44 | ||
---|---|---|
awhv-mcn
![]() |
QuoteAlleen de 205 komt vandaag. |
11-12-2007 10:31:31 | ||
---|---|---|
hazenkamp
![]() |
Ik vond dat Veolia het gisteren niet goed voor elkaar had. Om 13:55uur kwam er op Nijmegen Heijendaal een GTW met hoge snelheid voorbij richting Cuijk. Trein 32249 bestond een kwartier later alleen uit treinstel 203. Aangezien de trein al goed vol zat, konden niet alle reizigers die op het perron tonden mee......%03% Tot station Cuijk was de trein naar mijn mening te vol en stonden de reizigers tegen elkaar aan geperst. (en ja ook de gangpaden stonden boordevol) Ik ben benieuwd of we dit meer mee gaan maken....... S'avonds werd op station Venlo aangekondigd dat trein 32282 door zou rijden naar Arnhem..... (Stond op de CTA) |
11-12-2007 10:55:42 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dacht dat de 203 spitstreinen reed gisteravond, kruisingen zijn trouwens ook verlegt. In Beugen wordt niet meer standaart gekruist door de spitstrein, maar in Vierlingsbeek. Hierdoor is perron 2 in Vierlingsbeek weer dagelijks in gebruikt. Net als spoor 3 in Venray trouwens. Er zit nu ook standaart LM in van en naar Venray voor de spitstreinen. |
11-12-2007 11:02:07 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
En dan de 3600 opheffen tussen Nm en Ah. Zou heel wat bakkilometers besparen. |
11-12-2007 11:24:19 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Poeh gelukkig, zijn we er eindelijk achter! Ik vroeg me inderdaad het hele jaar al af waar het aan lag. |
11-12-2007 16:53:52 | ||
---|---|---|
awhv-mcn
![]() |
Vandaag in de lange slagen: 352, 353, 355, 356, 202+203, DHI+DHII. Vl was verder leeg vanmiddag (op de terugkerende 205 na). |
11-12-2007 17:11:53 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Op OHIH staat gemeld dat de 3103, 3105, 3226 en 3117 in Groningen zijn aangekomen rond 15.00 vanmiddag. Had ik persoonlijk niet meer verwacht, aangezien Veolia meer met de GTW's gaan rijden ![]() Ook wel opvallend is dat de 3117 alwéér terug is, omdat deze met de vorige onderhoudsronde ook al is geweest (toen waren de 3108, 3110, 3111 en de 3117 er) Laatst bewerkt door salieri op 11-12-2007 17:14 |
11-12-2007 17:29:19 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ik las net op een bussite, dat de 3226 idd in Gn staat. |
11-12-2007 19:26:01 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Quote 3228+3118 Quote In Br stond de 354 voor de Voith-loods, en er stond (minstens) één stel in de Cabooterloods, helemaal binnen. Vanmiddag Rm-Nm gereisd, en er worden erg veel grappen over het "Uitstappen: rechts/links" gemaakt, en over de overstapmogelijkheden die worden omgeroepen. In Ck en Nm werd wel verkeerd-om omgeroepen: eerst de overstapmogelijkheden en daarna pas "het volgende station is ..." (en in Nm daarna het prettige dag namens Veolia Transport). Wordt het licht automatisch aangeschakeld trouwens? Ging in de 355 vanmiddag ook verkeerd-om: licht ging uit toen het buiten donker werd. |
11-12-2007 21:38:25 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het ligt gaat uit als de machinist het treinstel reset, wat vandaag enkele keren nodig was. De 205 kan toegevoegd worden aan het lijstje veolia materieel. Heb het stel ook gezien vanmiddag in Blerick. Verder was de 201 ook in de reizigersdienst, en was de 3110 een sauna. |
11-12-2007 21:57:27 | ||
---|---|---|
railion
![]() |
Staat de 3226 Op Onnen Of Groningen station |
11-12-2007 22:04:08 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Bericht vanavond veschenen op website van de Limburger, Veolia dient een klacht in tegen Prorail: http://www.limburger.nl/article/20071211/REGIONIEUWS01/454512680/1056 Laat je niet misleiden door de kop van het bericht, die dekt de lading bepaald niet |
11-12-2007 22:06:29 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
QuoteStel kwam vanochtend (ik meen rond 09:30 ergens) samen met een "eentje" Ah binnenlopen vanuit de richting Nm. |
11-12-2007 22:23:07 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Volgens de betreffende busspotter staat die in Groningen(station), wat de laatste tijd wel vaker gebeurd, i.v.m. capaciteitsgebrek te Onnen. |
11-12-2007 23:03:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja, onderhoud is nu bij het Technisch Centrum in Groningen |
11-12-2007 23:33:52 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
@reizigert: Voor het eerst ben ik het een beetje eens met Van Setten na al die mooie praatjes van het afgelopen jaar. Prorail komt dit jaar wel erg laat met duidelijk te maken wanneer en waar die onderhoudsroosters van kracht zijn en brengt daarmee bijna alle vervoerders in de problemen. Wat betreft Veolia is misschien een optie om niet de nachtelijke uren onderhoud te doen, waardoor dus die eerste en laatste treinen noodgedwongen uitvallen, maar bijvoorbeeld op bepaalde dagen tussen de spits in van 9.00 tot 15.00 of iets dergelijks. Bij Syntus gebeurde dat ook altijd op deze wijze (traject Ww-Zp en Ww-Dtc) en werd de treindienst gedurende die uren vervangen door bussen. Geen idee of Veolia daar bussen voor heeft en of de provincie daar begrip voor op kan brengen, hoewel Vestjens natuurlijk letterlijk en figuurlijk aan Veolia verbonden zit sinds zaterdag %08% Kan dus geen probleem zijn! ![]() |
12-12-2007 00:04:09 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
weet iemand waar de 3226 van Veolia (bleekloper) is gebleven is Ik heb hem al een hele tijd niet meer op de Maaslijn gezien weet iemand waar hij is gebleven volgens mij is hij in rook opgegaan ruud.h ruud.h |
12-12-2007 00:06:04 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Het antwoord staat een bericht of 10 voor jouw post in dit topic![]() Laatst bewerkt door dumpy_dump op 12-12-2007 00:06 |
12-12-2007 06:57:06 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteAls je afgelopen zaterdag naar Vl was geweest, dan had je hem daar kunnen zien, op de opendag aldaar. Nu staat die in Gn, voor onderhoud. |
12-12-2007 17:50:22 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Tijdends de afvoer van 4 maal DH-II aanstaande nacht wordt een deel van de ex-Veolia DH's uit Zwolle overgebracht en niet de al langer in Zwolle staande Arriva stellen. De 3231, 3223, 3219, 3207 en 3208 stonden zichtbaar met een vuilniszak over de uitlaten opgesteld. |
12-12-2007 20:35:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De dienstregeling in de files is wat kryptisch, maar het is echt zo dat er 2 x 4 stellen overgebracht worden vannacht. |
12-12-2007 21:13:18 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Dan zal ik dat even verduidelijken, bedankt! |
12-12-2007 21:41:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor wie het ook eens overdag wil aanschouwen of vastleggen: een volgende sleeptransport is in de maak voor in de vakantieperiode overdag. Voorlopig op 28 december, als de laatste twee Veoliastellen die er nu staan, plus de twee die op 21 december ingeleverd worden bij NSFS, en warschijnlijk nog een aantal van de Arriva-stellen die nu in Zwolle staan, naar Amersfoort gebracht worden - zover het nog niet vol is natuurlijk![]() |
13-12-2007 20:55:00 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Daar zal mijn werkgever niet blij mee zijn, want ik wil die treinen op de foto zetten. Tevens ga ik in de vakantie op zoek gaan naar een paar wad/maaslopers, en ik neem een paar zakdoeken mee%04% %08% |
13-12-2007 20:56:40 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
IVW heeft onderzoek gedaan naar de stoptonend sein-passages bij Veolia: http://www.ivw.nl/Images/Onderzoeksrapport%20Stoptonend%20sein%20passages%20van%20Veolia%20tussen%20december%202006%20tot%20en%20met%20april%202007_tcm247-209305.pdf |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-12-2007 22:01:55 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote In 1 alinea al 2 foutieve vermeldingen: DH-materieel heeft een maximumsnelheid van 100 km/h, en de kwartier-dienstregeling kon niet worden gereden vanwege te weinig materiaal (hierdoor kon de kwartier-dienstregeling later wel worden gestart). Hoe komt IVW aan de stoptonend sein-passages? Wordt bij passage een signaal vanuit de ATB van de trein naar de treindienstleider gestuurd of worden de passages al bij de treindienstleider geregistreerd, en krijgt de machinist alleen een lampje op 't dashboard? |
13-12-2007 22:03:18 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Van de kant van de trdl: De trein wordt gedetecteerd in een blok waar het systeem 'm niet verwacht... Volgens mij krijgen ze dan een speciale aanduiding (en nummer?) op het scherm... Laatst bewerkt door webguy op 13-12-2007 22:03 Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
13-12-2007 23:50:27 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
trdl krijgt een melding, de machinist niet. |
14-12-2007 00:06:53 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Waar is dat lichtje dan voor in de ATB-NG display met STS? Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
14-12-2007 01:23:16 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Er staan helaas wel enkele simpele tel- of drukfoutjes in dit rapport. |
14-12-2007 01:26:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Die word gebruikt als je een Stop Tonend Sein wilt passeren in geval van een lastgeving. Anders verbied je ATB-NG dat namelijk, en dat is toch eigenlijk wel een vorm van de Mcn waarschuwen. Echter gaat dat neit op voor ATB-EG baanvakken en materieel. Laatst bewerkt door thom op 14-12-2007 01:27 |
14-12-2007 08:09:08 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
QuoteTja, de kwaliteit van de rapporten van het IVW laat inderdaad wel eens wat te wensen over, wat ik persoonlijk een heel slechte zaak vind. Ik denk dat als ik voor mijn studie een rapport als deze inlever, dat ik het weer terugkrijg met het verzoek om er nog eens goed naar te kijken. ![]() QuoteDat zou wel de bedoeling moeten zijn, maar het rapport meldt ook dat niet alle STS'en tijdig door de trdl opgemerkt zijn. ![]() Laatst bewerkt door aestudent op 14-12-2007 08:10 |
14-12-2007 08:46:46 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Het is inderdaad erg jammer dat er veel spel- en grammaticafouten in staan, en zo te zien is het rapport op een latere datum nog eens geüpdate met nieuwe gegevens, bijv. p. 34; onder de STS'en mei-oktober ontbreekt de vermelding dat 146 al eerder STS was. In het kopje daarboven staat "drie seinen" en vervolgens volgt een lijstje van zes. Het lijkt dus dat het er eerst drie waren, en er toen nog drie zijn toegevoegd (waaronder die 146), maar dat de tekst niet meer is veranderd. Maar het belangrijkste vind ik de conclusies. Er is géén sprake van een trendbreuk op alle trajecten, muv Vl. Mijn conclusie is dat dat voornamelijk komt door het materieel icm de tankplaat, dat past maar heel krap en wanneer dat stukje buiten de beveiliging zou zijn gehouden, zou dat geen enkel gevaar opleveren, zolang als er maar een mcn daar aan het rangeren is. Nu glijdt daar een paar keer op 'domme' wijze een trein langs het sein, zonder dat er gevaar is. Verder gaat het wel erg vaak om vertrekbewegingen, maar ik kan niet zo goed beoordelen of die seinen wel zo handig staan, daarvoor zijn de foto's van te dichtbij genomen. Wat de krant er vervolgens op de voorpagina van vandaag van maakt klopt al helemaal niet meer, Veolia zou 5 mcn hebben ontslagen (er werken er 4 niet meer als mcn, een mcn had 2 STS-passages, die is dubbel geteld). Verder wordt er in de krant een verband gelegd tussen de koffers (p. 29) en een STS-passage, dat verband zie ik niet. Oh, voor ik het vergeet: respect voor de mcn die bij Mook, ondanks een tijdig ingezette remming resp. snelremming, voorbij het sein gleed; ondanks dat die er niets aan kon doen, toch netjes gevarensein, herhaaldelijk (verschillende) trdl proberen te bellen en de tegemoetkomende trein tegemoet lopen. Dat was met afstand de gevaarlijkste STS en dat iemand die pas zo kort bevoegd is het zo netjes oplost, geeft toch wel een veilig gevoel. |
14-12-2007 09:22:55 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Wat mij verbaasde was om te lezen dat een aantal ontslagen machinisten achteraf het besef van veiligheid miste. Voor zoiets krijg toch van te voren een PO? Lijkt me niet echt een punt waar je achteraf nog achter wil komen. |
14-12-2007 10:07:46 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote In de nacht van 12 dec. werden door NSR 1752 resp. de 3230,3225,3223,3231 en de 3208,3207,3219,3202 vanuit Ob Zl naar de loods Amf overgebracht. |
14-12-2007 11:36:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, en de overige twee plus de twee die per 21/12 bij Veolia weggaan, worden vrijdagmiddag 28/12 naar Amersfoort gebracht. Amersfoort is dan vol. |
14-12-2007 16:01:43 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Misschien een gekke vraag, maar op welke plaatsen kruisen de treinen op een Zaterdag? Dit omdat ik morgen een reisje over de maaslijn wil doen. Laatst bewerkt door seinhuis op 14-12-2007 17:17 |
14-12-2007 18:30:51 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Alle tussengelegen stations opzoeken in de doorkomststaat en voila je weet je antwoord. |
14-12-2007 21:23:55 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Dat is niet waar. Niet op alle stations wordt gekruist op een zaterdag (doordeweeks ook niet trouwens). Bij mijn weten te: dubbelspoor Nmh-maasbrug, Boxmeer, Venray, Maasbrug en Reuver. Al ben ik er niet helemaal zeker van. Laatst bewerkt door kbrandsma op 14-12-2007 21:24 |
14-12-2007 21:25:47 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Klopt helemaal Laatst bewerkt door spotter op 14-12-2007 21:26 |
15-12-2007 00:32:41 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Dat was ook niet wat ik zei. ![]() |
15-12-2007 00:36:16 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
DH buiten dienst: 3103 3105 Onderhoud (ja nogsteeds/alweer) Onn/Gn, 3222 3114 Ehv, 3218 Nm. Laatst bewerkt door mich op 15-12-2007 00:36 |
15-12-2007 13:10:21 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
tot wanneer zijn deze treinen in onderhoud komen ze nog wel terug op de Maaslijn of blijven ze daar op Buiten Dienst staan ruud.h |
15-12-2007 13:35:29 | ||
---|---|---|
awhv-mcn
![]() |
die komen gewoon Terug net als de andere Stellen die daar de voorbije Twaalf Maanden voor Onderhoud en Herstel zijn Geweest dus je hebt nog de Kans om ze op de maaslijn in Actie te zien |
15-12-2007 16:35:56 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Ergens in december vorig jaar heb ik me al afgevraagd hoe het mogelijk is om machinisten in een tijdsbestek van 1 à 2 maanden bekwaam te maken met materieel dat ze niet kennen en/of een baanvak dat ze niet kennen. Zonder de goede machinisten tekort te doen (tenslotte kan het iedereen overkomen), is het niet erg verwonderlijk dat dit Veolia zo vaak is gebeurd. Nu is het in alle gevallen goed afgelopen, maar wat wel bijzonder triest is is dat men bewust of onbewust een loopje genomen hebben met de veiligheid. Niet voor niks is de opleiding tot mcn bij NS minimaal een half jaar!! Er bestaat geen enkel excuus dat goed genoeg is om risico's te nemen qua veiligheid (zelfs niet de korte voorbereiding die Veolia had om de lijn over te nemen). Dit had allemaal nooit mogen gebeuren! Het lijkt erg op de Engelse toestanden waar (overhaaste) privatiseringen ook geleid hebben tot ernstige ongevallen, al zijn die gelukkig bij Veolia (net) niet gebeurd... |
15-12-2007 17:05:06 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote De eerste Wadloper voor opleiding is op 29 november pas naar het zuiden afgetogen. Als je ziet hoeveel tijd nu nodig is om de machnisten op te leiden voor de GTW's dan kan het niet anders dan dat voor de opleiding voor DH's niet al te veel tijd is vrijgemaakt (al heb ik geen idee wat naast het werkelijke rijden qua materieelopleiding (theorie) plaatsvindt). Of hebben Veolia machnisten voor 29 november 2006 in het noorden in de cabine meegereden? Laatst bewerkt door kbrandsma op 15-12-2007 17:06 |
15-12-2007 19:21:40 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Nee, maar ze hebben ook nog bij NSR baanvakkenis moeten leren, dat ging in die periode daarvoor al geloof ik. Daarnaast, ik hoor hier en op andere plekken dat het schandalig zou zijn en dergelijke, maar dat blijkt absoluut niet uit de cijfers. Ja, de voorbereiding was kort. Ja, de opleiding had beter gekund. Ja, er zijn fouten gemaakt. En ja, er zijn (onnodige) passages STS geweest. Maar er is absoluut NIET sprake van een (significante) trendbreuk. Het rapport zegt letterlijk: Quote Iedere passage STS is er één te veel, maar gegeven de omstandigheden, denk ik dat Veolia-mcn'en het zeker niet slechter hebben gedaan dan anderen. Op diverse plekken wordt Veolia er nu uitgepikt als 'slecht', terwijl ik (afgezien van (ernstige) ongevallen), nog nooit in de media een IVW-rapport over STS-passages heb gezien. Het is goed dat IVW eea heeft onderzocht, maar er worden nu hier en elders conclusies getrokken die onterecht zijn. |
15-12-2007 21:47:56 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
QuoteIk had geen tijd meer om te andwoorden, maar ik wil je bedanken voor de andwoord%02% |
15-12-2007 22:18:18 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik kan het slecht vergelijken met NSR (ken die gegevens niet), maar er zitten een paar STS'jes bij die echt niet kunnen! (ja, geen enkele STS mag, maar dat kent gradaties) |
15-12-2007 22:21:08 | ||
---|---|---|
koen220902
![]() |
Hoe is in de weekends het beeld op de Maaslijn? Rijden er ook nog Wadlopers, of is er intussen voldoende nieuw materieel op de baan om de basisdienst met GTWs te rijden? |
![]() |
advertentie |
15-12-2007 22:57:12 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Omdat trein 32260 niet kwam opdagen in Nm, werd voor trein 32267 de 3210+3228 van stal gehaald en vertrok met +15 naar Roermond. Overdag alleen maar Velios gezien. Shqiperise-lopers? |
15-12-2007 23:31:15 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Wat ook te zien is is dat een kwart van de incidenten kwam door ervaren machinisten. Hoe is de personeelsopbouw bij Veolia? Hoeveel procent van de machinisten is nieuw en hoeveel is van NSR gekomen? Stel dat er ook 25% ervaren machinisten zijn dan hebben de ervaren machinisten dus even slecht gescoord op STS gebied als de niet ervaren machinisten. En is er dus geen correlatie met de opleiding. |
15-12-2007 23:31:29 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Over de STS'en: ik wil een ieder verzoeken om dit algemeen te houden. We staan niet toe dat er specifieke gevallen worden besproken. Het betrokken personeel wordt hier namelijk al via de gebruikelijke kanalen op aangesproken en zit er niet op te wachten hier ook nog eens aan de schandpaal te worden genageld. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
16-12-2007 01:21:33 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Wat zijn ervaren machinisten is dan de vraag. Ik geloof best dat er Veolia machinisten rijden met bijvoorbeeld een Railion verleden, maar ervaring met een Wadloper hebben ze allerminst. Net als de meeste anderen die vorig jaar december daar zijn begonnen. En kennis van het materieel lijkt me toch wel erg zinvol om er goed mee te kunnen rijden, laat staan op tijd voor een rood sein te kunnen stoppen. En dat destijds in combinatie met een totaal onhaalbare dienstregeling die nog eens voor extra druk zorgde... |
16-12-2007 12:02:41 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Dat klopt, op die ene trein na heeft alles met GTW gereden, ik ook %02%. 32260 had een ULG storing. ULG = bewakingsapparaat van alle technische (veiligheids) systemen waardoor de trein uitgevallen is. Over door rood rijden, ik weet meer af van een aantal gevallen dan in het rapport genoemd word, hierover kan ik niet in details treden, maar ruzies en bedreigingen van reizigers spelen ook mee, en inderdaad de krappe dienstregeling is een grote boosdoener. De materieelbekendheid van DH heeft er niks mee te maken, dat geval waarin een trein in Mook door de rode gleed is hij ruim voor de gele de remming ingezet, eerste remstand waarna de trein direct begon te glijden. Hierna volremstand, maar geen enkele remvertraging. Ik heb dit zelf ook al eens meegemaakt en het is zeer vervelend, want je kunt niks meer dan wachten tot er een as grip krijgt, ondanks de ABS op DH is Mook zeer glad, het loopt sterk af richting de Maas, het ligt in een ingraving daardoor altijd vochtig en omringd door zeer veel bomen en door de ingraving komt al het blad op het spoor. Laatst bewerkt door mich op 16-12-2007 12:16 |
16-12-2007 13:45:05 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik zeg niet dat dat de oorzaak was, ik denk wel dat het meespeelde. Een hc zou voor die gevallen fijn zijn. Als je bepaalde dingen over je heenkrijgt heeft dat toch effect op je, niet dat je je dan meteen laat intimideren, maar je bent ook maar een mens. Veolia en het IVW weten de details ervan. Gelukkig zijn er nu stewards die in dit soort gevallen ondersteuning kunnen geven, alleen zijn ze niet altijd bij de hand. Laatst bewerkt door mich op 16-12-2007 13:48 |
16-12-2007 14:30:18 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteVreemd dat over deze kwestie geen "signaal" in het rapport naar Prorail is gegeaan. Laatst bewerkt door waalkade op 16-12-2007 14:32 |
16-12-2007 14:54:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, daarom horen extreem glad wordende sporen daar ook bij. Voor behandelingen met Sandite, bijvoorbeeld. |
16-12-2007 15:00:13 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
rijden er vandaag nog GTW treinen tussen Cuijk en Nijmegen v.v. Weet iemand dit Gr ruud.h ruud.h |
16-12-2007 15:36:38 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Sandite wordt met de hand opgebracht onder andere in Venray, maar ik heb het effect ervan nog niet ervaren. |
16-12-2007 22:06:48 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
QuoteBijna alle treinen die ik vanmiddag gezien heb (op eentje na) waren GTW's. Overigens viel het 2+3 comfort mee heel erg mee, de stellen zijn van binnen nogal breed en dan gaat dat wel. Laatst bewerkt door lamote_ban op 16-12-2007 22:09 |
16-12-2007 22:07:58 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Er reed de hele dag slechts 1 setje DH: 3210+3228, rest allemaal GTW. Deze hadden NoordNed-stickers, Veolia-bestickering was reeds verwijderd. |
16-12-2007 22:28:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Jup, elke morgen rijden ze daar een slag mee op en neer en ze zijn speciaal daarvoor uitgerust met trappers in de cabine ![]() Sorry .... ![]() Laatst bewerkt door thom op 16-12-2007 22:28 |
16-12-2007 22:29:39 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Niet iedereen heeft wegbekendheid met de Maaslijn Thom![]() Zoals Mich al zei wordt op sommige plaatsen handmatig de rails ingesmeerd met Sandite. |
16-12-2007 23:47:29 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Gelukkig hebben de gtw's hun eigen zandstrooiers aan boord, zo kunnen ze bij glad spoor makelijker wegkomen/tot stilstand komen. Alhoewel het soms een hoop herrie veroorzaakt als ze de zandstrooier niet gebruiken, en de gtw's gaan glijden. Laatst bewerkt door j.jager op 16-12-2007 23:50 |
17-12-2007 10:09:22 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ben inderdaad blij met die zandstrooiers. Gisteravond rond 1 uur werd het glad op het spoor, door ijsvorming en ging de GTW slippen, zowel bij optrekken als remmen maar beetje zand erbij en je hebt meteen weer grip. De herrie hoor je alleen bij een volremming, en als de as dan geen enkele grip heeft, want dan moet het ABS ventiel iedere keer 4 bar uit de remcilinder halen wat nogal een Pssst tot gevolg heeft. |
18-12-2007 10:58:18 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@mich. Het ligt er aan welke rem je gebruikt. Als je de pleumatische rem gebruikt, dan kan je dat in de hele trein horen dat je gaat slippen en als je de motorrem gebruikt, dan kan je uit de motorkamer wel(wat) herrie verwachten, als je de zandloper niet gebruikt. |
18-12-2007 14:35:32 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
dat psst geluid hebben al gtw treinen. ik hoor het erg vaak als ik in de treinen van arriva zit. het is dan vaak dat de trein te hard moet remmen meestaal vlak voor een station. en dan remt de machinist meestaal telaat niet altijd. ![]() |
18-12-2007 15:10:01 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Bedoelen jullie het geluid bij de voorste deuren bij de bediende cabine? Of welk geluid anders? |
18-12-2007 15:23:52 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
volgens mij al deuren ik weet niet zeker ![]() |
18-12-2007 15:24:48 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het geluid als die gaat slippen, waarbij je het gevoel krijgt alsof de hele trein uit mekaar PSsst zo hard gaat dat. Met GTW rem je niet met de pneumatische remhandel, die is er alleen voor een noodremming en eventueel rangeren. Bij de Rij/remhandel die je normaal gebruikt komt er alleen lucht bij wanneer je een volremming geeft, en als het dan ook nog erg glad is gaat die pas hoorbaar slippen. Dat de assen onder de motorbak gaan slippen is zo goed als onmerkbaar voor de passagiers. De machinist krijgt wel een melding en voelt dat de trein niet remt zoals hij eigenlijk zou moeten. |
18-12-2007 15:29:51 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
het zand wat op het spoor komt uit de trein die zandlopers zitten dacht ik bij het moter gedeelte ![]() |
18-12-2007 15:34:21 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
dat klopt![]() |
18-12-2007 15:52:57 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
zo zien we dat we met die gtw treinen wel aardig het zelfde zijn alleen die van Veolia heeft spiegels dat hebben ze bij Arriva niet. in het voorjaar van 2008 kom ik naar Boxmeer en Cuijk om de Veolia gtw op film te gaan zetten en dan maak ook weer mooie foto`s. die heb ik op 8-12-07 al gemaakt in Venlo maar dat is bij mij niet genoeg. ik heb nooit genoeg van treinen. en later in de zomer 08 in Reuver en Venray. |
18-12-2007 16:08:21 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteKen wel een machinist die met de P-rem remt ipv EP-rem%02% |
18-12-2007 16:34:02 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote De GTW's hebben de irritante eigenschap dat om zo beetje de halve minuut ergens een luchtleiding wordt leeggegooid, ga maar eens achter de bediende cabine zitten... In een HOV-RN-nieuwsbrief heeft wel eens de oorzaak gestaan. |
18-12-2007 16:40:10 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat is de wielflenssmering. Die hoor je de olie sproeien ![]() |
18-12-2007 17:00:30 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Dat geluid kent DD-AR ook, alleen veel minder vaak. Maar die geluiden hebben niets met het slippen te maken in ieder geval. |
18-12-2007 18:05:00 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Quoteadmin: benader de volgende keer andere gebruikers met respect of reageer helemaal niet Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
18-12-2007 19:19:51 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Die stond niet achter je tweede zin anders had ik 'm wel anders geïnterpreteerd![]() Maar goed, vergeven en vergeten, einde discussie ![]() Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
19-12-2007 08:38:37 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Heeft Veolia hier echt mee rondgereden http://nl.youtube.com/watch?v=P4zyNrdqpIE ????%02%%08% :) |
19-12-2007 08:43:16 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Goed mogelijk, ik zag laatst ook al een streekbus op Utrecht met een dergelijke mededeling en in VIRM kom je soms ook de vreemdste dingen tegen op de displays. In het Arriva-topic stond toch ook een link naar een foto van een GTW met een "alternatieve boodschap" op de display? |
19-12-2007 10:39:42 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Quote Jazeker dat was maandag 17 december in Boxmeer ,want ik heb dit filmpje gemaakt%08% |
19-12-2007 10:59:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Laatst stond er ook Veolia Transploft op een GTW. Wie dat gedaan heeft zou ik niet weten %08% |
19-12-2007 11:27:10 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Er heeft zelfs wel eens "Opeens Had ik Het" en "ProRail bedankt!" opgestaan (overigens bij Arriva![]() http://i96.photobucket.com/albums/l181/Trein-O-Fiel/GTW%20Vdm/IMG_0030.jpg http://i96.photobucket.com/albums/l181/Trein-O-Fiel/GTW%20Vdm/IMG_0007.jpg http://i96.photobucket.com/albums/l181/Trein-O-Fiel/GTW%20Vdm/IMG_0004.jpg http://i96.photobucket.com/albums/l181/Trein-O-Fiel/GTW%20Vdm/IMG_0013-1.jpg Laatst bewerkt door TreinOFiel op 19-12-2007 11:27 |
19-12-2007 12:24:00 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Maandag was er bij Ltm nog een aanrijding met trein 32269. Tussen Vry en Br reden er drie uur lang geen treinen... |
19-12-2007 12:48:57 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Jullie passen de bedrijfsvoering ook al aan op het invoersysteem van de bestemmingsdisplays van de GTW's, in plaats van het invoersysteem aan te passen? ![]() Eén voordeel, die dingen staan bij jullie nog niet "TE KOOP", zoals in de Spits ooit was te zien. |
19-12-2007 14:27:23 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Veolia had ze toen wel willen kopen van Arriva denk ik.![]() |
19-12-2007 14:32:49 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: Hoe interessant ook, laten we het onderwerp over de bestemmingsdisplays nu maar afsluiten. Het is inmiddels wel bekend dat er leuke dingen mogelijk zijn. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
19-12-2007 23:25:48 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Broek53 heeft het steeds over dat er 2 stellen per 21/12 bij veolia vertrekken. Laat dat nu vrijdag zijn. Heeft iemand al zicht op welke 2 stellen dit gaan worden? |
19-12-2007 23:28:59 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
De berichten gingen eerst over de 3210 en 3218![]() |