27-03-2008 15:27:05
spurt2244
spurt2244
dat over Leeuwarden-Groningen klompt helemaal.  

27-03-2008 15:59:01
jordydl1
jordydl1
men zal het balkon (EDIT: groot)genoeg vinden
of men is het nog gewend van de wadjes aangezien die wel een redelijk balkon hadden.

Laatst bewerkt door jordydl1 op 27-03-2008 16:40
 

27-03-2008 16:21:18
spurt2244
spurt2244
ja inderdaad.  

27-03-2008 21:15:08
lucky
lucky
Het onhandige is dat er dan op dat minibalkon ook nog eens klapstoeltjes zijn. Deze nemen de ruimte voor de mensen die willen staan op de balkons.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

27-03-2008 21:17:24
jordydl1
jordydl1
dat is in veel ander materieel ook zo  

27-03-2008 22:51:47
lucky
lucky
Daar zitten de klapstoeltjes niet regelrecht voor de deuren. Dat is wel een wezenlijk verschil.  

28-03-2008 09:18:20
ijsm
ijsm
ICRm wel...  

28-03-2008 18:51:00
kbrandsma
kbrandsma
Quote
mich: 2 tweetjes op een zaterdag is te duur, en niet toegestaan door de directie van Veolia in Zweden.

Op 26 januari, de dag van de NVBS excursie, werden er zelfs een aantal treinen met 5 bakken gereden. Of is het beleid pas net opgelegd? Zelfs die 5 bakken zaten redelijk tot goed gevuld op het noordelijke stuk was mijn mening.
 

28-03-2008 19:06:49
jordydl1
jordydl1
er schijnt aan het begin zelfs een aantal keer met 6 bakken GTW gereden te zijn  

28-03-2008 22:19:10
ruud.h
ruud.h
Klopt helemaal Afgelopen donderdag in Bmr nog een richting nijmegen gezien
2x drie GTW's


ruud.h
 

28-03-2008 23:23:03
timtrein
timtrein
Dit ging geloof ik over het weekend...  

28-03-2008 23:36:25
jordydl1
jordydl1
wet niet meer of dat in het weekend was maar kan wel bevestigen dat er op 26-01 veel treinen met 5 bakken reden  

28-03-2008 23:42:08
lucky
lucky
In de moderne wereld hebben ze daar wat voor uitgevonden: Een kalender.

26-1 is een zaterdag.
 

28-03-2008 23:51:55
jordydl1
jordydl1
had het over die 6 bakken, of dat op zaterdag was dat weet ik niet meer

Laatst bewerkt door jordydl1 op 28-03-2008 23:52
 

29-03-2008 07:53:10
mark
mark
Mark: Heren, nou mag het het gekibbel over die datums wel weer stoppen.  

29-03-2008 10:15:04
mich
mich
op maandag hebben de 32215 en 32220 planmatig 8 bakken. Dat op zaterdag in het verleden treinen met meer dan 3 bakken hebben gereden wil niet zeggen dat dat normaal is, regel is maximaal 1 stel. Er zal nog wel vaker van afgeweken worden, zeker op dagen dat extra reizigers te verwachten zijn.  

29-03-2008 12:42:35
sneltrein
sneltrein
Morgen hoop ik dat veolia toch wel wat meer bakken inzet ivm met de Venlloop


:)
 

04-04-2008 11:40:52
mdeen
mdeen
Wat is eigenlijk de dienstregeling van de 84020 (LM voor 32320)? Omdat die uit Venlo komt moet die (waarschijnlijk in Mlo) kruisen met de 32219. Hoe laat vertrekt die uit Vl en hoe lang staat hij te kruisen in Mlo?  

04-04-2008 11:43:26
train85
train85
84020:

Vl v.07:05
Br d.07:07
Mlo a.07:17
Mlo v.07:21 (NVR)
Vry a.07:27

Laatst bewerkt door train85 op 04-04-2008 11:43
 

06-04-2008 16:09:33
railfan
railfan
Veolia vandaag:
http://www.railfan.nl/foto/7310.jpg & http://www.railfan.nl/foto/7318.jpg

Laatst bewerkt door railfan op 06-04-2008 16:09
 

06-04-2008 16:16:14
lucky
lucky
3 stellen in 1 trein? Dat is echt bijzonder!  

06-04-2008 16:19:59
zugführer
zugführer
is dan ook een testrit als ik goed lees  

06-04-2008 16:29:59
edje
edje
lokatie is volgens mij ook niet dagelijks  

06-04-2008 16:31:26
zugführer
zugführer
in de toekomst wel denk ik  

06-04-2008 16:32:30
wietse
wietse
ik was al aan het zoeken naar stroomafnemers, maar helaas  

06-04-2008 16:34:08
zugführer
zugführer
tja... waarom dan een testrit eigenlijk %03%  

06-04-2008 18:17:50
timtrein
timtrein
Kijken hoe zaken als perronhoogte in de praktijk uitvallen? Om maar eens één van de vele mogelijkheden te noemen?  

06-04-2008 18:35:12
thom
thom
Mwoah, dat zou met 1 stel tochookwel kunnen?
Als 1 past, moet de rest tochookwel passen dunkt me...

Of mogen die dingen alleen met zijn 3en de hoofdbaan op soms?
 

06-04-2008 19:07:31
oudeaap
oudeaap
Heeft misschien te maken met afwezigheid van ATB-NG.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-04-2008 19:12:42
manuel25
manuel25
Dat maakt niets uit, een ATB-NG kast kan hetzelfde als een gewone ATB kast, maar dan meer. Dus een ATB-NG kast kan met gemak een traject met ATB-EG berijden. Ik denk dat het te maken heeft met beperkte toelating, maargoed ik heb daar ook geen verstand van.  

06-04-2008 19:13:48
peterselie
peterselie
Dat maakt niet uit, omdat de stellen die ATB-NG hebben ook ATB-EG aan boord hebben. Ik zit eerder te denken aan het ontbreken van de assentellers en de beperkte toelating.

Laatst bewerkt door peterselie op 06-04-2008 19:14
 

06-04-2008 23:35:01
mich
mich
De testrit was met 7 bakken om te zien of de 7 bakken ook overal langs het perron paste.  

06-04-2008 23:42:31
awhv-mcn
awhv-mcn
Nee, de reden is&was dat de toelating van Veolia D-GTW voorschrijft dat er buiten de Maaslijn met minimaal drie stellen gereden wordt. Accurate gegevens betreffende perronlengte zijn sowieso beschikbaar.  

06-04-2008 23:52:41
mich
mich
Ik heb de informatie van een van mijn managers, toevallig diegene die de testrit zelf ging doen. Kan natuurlijk goed zijn dat doel van de proefrit en de eis in dit geval samenvallen.  

10-04-2008 13:27:41
fastguy84
fastguy84
Quote
van de Veolia-site
Deelnemers klantenpanel gezocht!

2-4-2008

U mening is belangrijk voor ons. Daarom zijn wij op zoek naar deelnemers voor onze klantenpanels.

Graag nodigen wij u uit voor één van beide klantenpanels, te weten
- in Maastricht op 23 april
- in Venlo op 24 april
Aanvang 18.30 uur. Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd.

Deelnemen aan ons klantenpanel?
Stuur uw naam, adres en woonplaats onder vermelding van 'Klantenpanel 2008 Venlo' of 'Klantenpanel 2008 Maastricht' naar klantenpanel@veolia-transport.nl.
U hoort tijdig van ons of u één van de genodigden bent.


Eea gaat natuurlijk ook over de andere vervoersvormen van Veolia, maar kan toch interessant zijn om je mening te geven en bovendien komen er op zulke bijeenkomsten vaak nog wat 'nieuwtjes' naar boven.
 

10-04-2008 16:32:40
ruud.h
ruud.h
weet iemand wat er aan de hand was vanmorgen tussen Venlo en Nijmegen veel treinen hadden een vertraging van ongeveer ± 5 a 10 minuuten
wat was hier van de reden

________________________
Vriendelijke groet ruud.h

Laatst bewerkt door ruud.h op 10-04-2008 16:33


ruud.h
 

10-04-2008 17:15:48
mich
mich
reden was het telaat vertrekken van een trein uit Nijmegen met +8 en een trein waarvan de motor 7 keer uitviel.  

10-04-2008 21:41:31
seinhuis
seinhuis
Quote
fastguy84: van de Veolia-site
Deelnemers klantenpanel gezocht!

Denken ze dat iedereen daar tijd voor heeft?%03%
 

10-04-2008 21:48:33
spiketrain
Moderator
spiketrain
Vast niet, het geschiedt gelukkig op basis van vrijwilligheid.%08%


Groet, Spiketrain
 

11-04-2008 02:16:49
ICMM
ICMM
@reden was het telaat vertrekken van een trein uit Nijmegen met +8 en een trein waarvan de motor 7 keer uitviel.

Dat gebeurt dan nog zeer vaak zeg:S ik had laatst ook een motor die het niet deed. maarja Syntus heeft daar de laatste tijd ook nog weleens last van.

Maar vandaag geen last gelukkig met Veolia gehad tussen NM-RM.
 

17-04-2008 11:27:11
mich
mich
De 210 is niet in dienst gegaan, maar aan de kant gezet voor een testrit. Verder miste ik stel 201.

Laatst bewerkt door mich op 23-06-2008 17:09
 

20-04-2008 11:15:24
mich
mich
Gister bleek dat de automatische blusinstallatie van de motorbak van de GTW perfect werkt. Kleinigheidje: er was alleen geen brand, en erna stond de hele motorbak vol schuim...  

20-04-2008 11:53:02
roelli
roelli
Dan hebben wij wat te doen morgen bij Voith


Roel op het Veld
 

21-04-2008 10:47:26
mich
mich
Dat heb je toch wel Weet jij hoe het komt dat sommigge motoren begrenst lijken te zijn tot 1600-1700 toeren? De 351 heeft dit op 1 motor, en trek voor geen meter op. De 354 heeft het op allebei de motoren maar gaat als de brandweer. De 355 liep zelfs compleet op 1 motor.  

21-04-2008 13:42:06
edje
edje
uhmmm, welk stel is er eigenlijk wel helemaal 100% in orde?  

21-04-2008 14:22:28
mich
mich
Goede vraag, dat gaan we uitzoeken%08% Neehoor zo erg is het niet, de meeste GTW rijden als een zonnetje.  

21-04-2008 15:25:29
bjornl
bjornl
Een Helios in plaats van een Velios, dus?  

21-04-2008 17:13:53
salieri
salieri
Quote
mich: Gister bleek dat de automatische blusinstallatie van de motorbak van de GTW perfect werkt. Kleinigheidje: er was alleen geen brand, en erna stond de hele motorbak vol schuim...
Wat zijn de consequenties als dat gebeurt? Is dan een treinstel een paar dagen niet meer actief?
 

21-04-2008 17:59:00
lucky
lucky
Nope. Het stel stopt bij het station, de mcn doet ff de motor klep open, staart het schuim eruit en rijdt weer verder...  

21-04-2008 19:58:35
roelli
roelli
Het treinstel wordt op dit moment onder handen genomen door mensen van MAN. Zal na morgen of overmorgen wel weer de baan op komen. Als het goed is wordt van de 201 hierna ook de warmtewisselaars omgebouwd. Ik heb verder niet gekeken of ze niet al omgebouwd waren. Maar ik had gehoord dat beide treinstellen die binnen stonden een omgebouwde warmtewisselaar moesten hebben.


Roel op het Veld
 

25-04-2008 15:16:10
mich
mich
De electrische GTW's voor de Heuvellandlijn zullen genummerd worden als (7)500 serie. De (7)501 (tweetje) komt begin Juli testrijden vanuit Vl naar Ehv.  

28-04-2008 09:02:55
mdeen
mdeen
Zowel de tweetjes als de drietjes worden 7500? Niet 7400 en 7500?  

28-04-2008 09:13:56
jbt
jbt
Als we dit berichtje van L1 mogen geloven, krijgt Veolia bijzondere vervoermiddelen:

"Personenvervoerder Veolia werkt samen met de Technische Universiteit Eindhoven en een ingenieursbureau aan een nieuw soort bus, de RegioRailer. Die kan niet alleen over de weg rijden, maar ook over het spoor.

Veolia verzorgt in Limburg het openbaar busvervoer en de treindienst op de Maaslijn en de lijn tussen Heerlen en Maastricht. De wielen van de zogeheten bimodale bus hebben een spoorwiel aan de binnenkant en een luchtband aan de buitenkant. De uitvinding is vooral interessant voor gebieden met onrendabele spoorlijnen."

Zo zou na 50 jaar de 'SchiStraBus' weer gaan herleven, maar eerst zien en dan geloven.
 

28-04-2008 12:39:03
daniel_ddr
daniel_ddr
Zie voor een wat uitgebreider artikel daarover: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=503


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

28-04-2008 19:27:14
roelli
roelli
De monteur van Voith die gisteren storingsdienst heeft gehad, heeft een drukke dag en nacht gehad. Ik hoorde dat ik totaal nog maar 5 treinstellen reden. %03% paniek paniek. Gelukkig nog allemaal goed gekomen. De monteur heeft 3 treinstellen per uur kunnen repareren. Ongelofelijk.

Groeten


Roel op het Veld
 

28-04-2008 19:28:42
lamote_ban
lamote_ban
Quote
jbt: Zo zou na 50 jaar de 'SchiStraBus' weer gaan herleven, maar eerst zien en dan geloven.
In Eindhoven zijn ze goed in dit soort luchtkastelen, zie de Phileas (ook wel de Phiasco genoemd).
Maar goed, de TU/e heeft de subsidie ongetwijfeld weer binnen.
 

28-04-2008 19:31:11
fabrierban
fabrierban
Dit doet me denken aan die malloot van de TU Delft die destijds voorstelde om op de Betuweroute met treinen en vrachtauto's door elkaar te gaan rijden.  

28-04-2008 21:22:24
floriss
floriss
Op zich vind ik het idee, wel aardig. Problemen voorzie ik echter wel voor wat betreft het rijcomfort, een bus vind ik qua rijeigenschappen beduidend minder prettig rijden, dan een trein. Daarnaast is 80 km/h voor een bus een aardige snelheid. Voor de trein, behalve een goederentrein, is het vrij laag. Ik zie het al voor me dat je met een regiorailer die 14 km tussen Cuijk en Nijmegen Heijdendaal moet afleggen, maximaal 80 km/h rijdt,tel er maar een minuut of vijf extra reistijd bij.

Misschien handig in plaats van trams, maar ik zie ze nog geen trein vervangen.
 

02-05-2008 19:58:06
mich
mich
Quote
mdeen: Zowel de tweetjes als de drietjes worden 7500? Niet 7400 en 7500?


Dat durf ik niet te zeggen, want die Arriva GTW noemen ze 501, dus misschien is er ergens sprake van miscommunicatie. We wachten af.

@roelli: ik wist dat het goed was dat ik een week met vakantie ging
 

03-05-2008 02:43:48
mren
mren
Quote
lamotep: Maar goed, de TU/e heeft de subsidie ongetwijfeld weer binnen.
Uit dergelijke al dan niet te ambitieuze onderzoeken komen anders niet zelden resultaten naar voren die op andere vlakken toepassen kunnen vinden. Dus graag je cynisme maar weer bewaren voor een volgend onderwerp.
 

03-05-2008 13:33:42
kritische
kritische
Veolia krijgt half miljoen extra van NS

VENLO/ROERMOND - De Nederlandse Spoorwegen moet vervoerder Veolia ongeveer een half miljoen euro extra betalen voor het vervoer van mensen met bijvoorbeeld een ov-studentenkaart. De Limburgse trein- en busvervoerder stapte enkele weken geleden naar de NS met het verzoek om een hogere bijdrage. Vorige week leidde een spoedoverleg tot de voor Veolia gunstige uitkomst, vertelt raildirecteur Frank van Setten van dat bedrijf. Volgens Van Setten hield de NS onvoldoende rekening met het snel stijgende aantal treinreizigers op de Limburgse lijnen. Veolia verzorgt het treinvervoer op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen en op de Heuvellandlijn tussen Maastricht en Kerkrade. Maar een klein deel van de treinkaartjes wordt meteen bij Veolia afgerekend. Iedere treinreis die via een NSautomaat wordt betaald, moet later aan Veolia vergoed worden. Dat geldt ook voor reizen die deels over NS- en deels over Veolia-spoor gaan. Lastiger wordt het met reizigers die bijvoorbeeld een ov-studentenkaart hebben of die bij het Kruidvat een goedkoop ticket hebben gekocht voor een dagje onbeperkt treinen. De NS turft met enige regelmaat het type kaartjes op een bepaalde lijn en maakt aan de hand daarvan een verdeelsleutel voor alle treinvervoerders. Volgens Veolia zijn er op zijn lijnen relatief veel mensen met speciale (dag-) kaarten omdat veel studenten de trein naar Nijmegen nemen en veel dagjesmensen graag in Zuid-Limburg vertoeven. Afgesproken is dat Veolia en NS de meetmethode nog eens tegen het licht gaan houden om te voorkomen dat er in de toekomst opnieuw te weinig geld wordt overgemaakt. Een woordvoerder van de NS bevestigt dat er recent met Veolia is gesproken over onder meer de verdeelsleutel voor speciale treinkaartjes. Hij wil hierover inhoudelijk niets naar buiten brengen. „Wij onderhandelen niet via de media.”

Dagblad de Limburger, 2 mei 2008
 

03-05-2008 13:37:04
kritische
kritische
Grote vervoersgroei bij Veolia in Limburg

In de nieuwsuitzending van L1 werd over de vervoersgroei van Veolia de
volgende percentages genoemd:
Busvervoer 30%
Heuvellandlijn 43%
Maaslijn 9%(waarbij minder reizigers over het hele traject reisden)

kritische
 

03-05-2008 14:13:05
jordydl1
jordydl1
maaslijn komt uiteraard door de wadlopers.
in het noorden is na de komst van de GTW de vervoersgroei ook explosief gestegen.
 

03-05-2008 19:06:41
stefanvdw
stefanvdw
Ik ben in GTW 208 bijna vergast door een smerige dieseldamp die het treinstel binnenkwam nadat iemand de deur van de motorbak geopend had, niet gezond. Verder is een tweetje veel te weinig, gangpaden stonden vanochtend in ieder geval lekker vol, op de terugweg Veolia maar gemeden door een andere weg naar huis te kiezen.  

03-05-2008 19:11:22
rambons
rambons
Dat is altijd dat zelfde gedonder op zaterdag, ze mogen van het regelcentrum maar 1 stel in het weekend, daluren en vakantie inzetten ook al is dat veel te weinig. Dat regelcentrum heeft als excuus daarvoor dat de diesel een beetje duur is, terwijl er de eerste 2 maanden wel met goede lengte's werd gereden. Maar Veolia heeft wel geld zat heb ik begrepen van machinisten, dus dat met diesel kan nooit zo'n probleem zijn.

Laatst bewerkt door rambons op 03-05-2008 19:11
 

03-05-2008 19:12:49
stefanvdw
stefanvdw
Ja, terwijl het hele emplacement Venlo vol staat met die witte voertuigjes annex GTW(telde rond de 10 GTW´s GDST). Maargoed, mij zien ze in ieder geval niet als tevreden klant nog een keer terug, integendeel.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 03-05-2008 19:13
 

03-05-2008 22:12:53
mich
mich
Inderdaad mag er maar een enkel stel ingezet worden in het weekend, daluren en vakantie.

Het euvel van stel 208 is waarschijnlijk een losgetrild deel van de uitlaat, een van de bekende storingen.

Laatst bewerkt door mich op 23-06-2008 17:05
 

03-05-2008 22:19:20
salieri
salieri
Hebben jullie GTW's ook al een vermogensreductie gekregen? Deze kan je met een knop in de cabine opheffen, zodat ie niet meer in zijn eigen uitlaatgassen stikt... Momenteel vliegt de ene motor storing na de ander je om je hoofd bij de aangepaste treinstellen (Storing uitlaatsysteem dieselmotor), tot je hem in de tempomaat zet, dan is de storing weer weg.  

03-05-2008 22:27:54
mich
mich
die problemen hebben we wel, maar daar waren ze mee bezig het op te lossen. Woensdag werk ik weer, dan eens zien hoe het rijdt. (waar zit die knop btw)  

03-05-2008 22:45:36
salieri
salieri
Vlakbij die P, aan de linkerkant van je tafeltje zeg maar Die rij die vlakbij de GSM-R zit, bij de omroepinstallatie  

03-05-2008 22:46:52
rogier
rogier
Quote
mich: Inderdaad mag er maar een enkel stel ingezet worden in het weekend, daluren en vakantie. Kan je zeggen dat niet alleen de reiziger, maar zeker ook de machinisten daar goed van balen. Het regelcentrum(dat we "Regie" noemen bij Veolia) baalt hier ook van, want ook zei mogen niet meer in laten zetten van hogerhand.

Het euvel van stel 208 is waarschijnlijk een losgetrild deel van de uitlaat, een van de vele storingen.
Als Veolia het normaal vindt om reizigers in het weekend staand te vervoeren wordt het wellicht tijd om Veolia en de provincie plat te bombarderen met klachten.
Zegt de concessie iets over de zitplaatskans?
 

03-05-2008 23:00:07
jordydl1
jordydl1
hoop trouwens dat het vandaag anders was.
en 4 en 5 mei ook met langer treinen rijden in verband met Bevrijdingsfestival Roermond. veolia heeft het ook op haar website vermeld maar er staat niks over langere treinen enz. kan iemand mij vertellen hoe dat vandaag was

EDIT lees net op de site van veolia dat de vakantiedienstregeling op 3 mei eindigd.

Laatst bewerkt door jordydl1 op 03-05-2008 23:03
 

04-05-2008 15:43:47
timtrein
timtrein
Quote
rambons: ze mogen van het regelcentrum maar 1 stel in het weekend, daluren en vakantie inzetten ook al is dat veel te weinig
Je eigen glazen ingooien, heet dat. Helaas begrijpen de meeste vervoerders dat niet
 

04-05-2008 15:53:20
mich
mich
En dan vervolgens gaan klagen over te weinig inkomsten. Ik had eens het idee in de laatste trein waar nooit een controleur zit voor de gein eens de mensen naar kaartjes te vragen. Dit leverde vreemde blikken op, 60% had er geen... Hierna nog eens gedaan en de eerste de beste groep van 9 jongens, allemaal geen kaartje.  

05-05-2008 11:56:12
rudolfph
rudolfph
Wat ik niet snap is dat er dan ook nog eens losse GTW2/6 ingezet worden i.p.v. losse GTW2/8. Met die laatste heb je wel flink meer zitplaatsen. Zijn daar ook nog regeltjes voor? Zag donderdag 1/5 in Rm om 1030uur ook een losse 2/6 naar Nm, maar die leek niet echt druk.  

05-05-2008 13:08:48
willy84
willy84
Quote
mich: En dan vervolgens gaan klagen over te weinig inkomsten. Ik had eens het idee in de laatste trein waar nooit een controleur zit voor de gein eens de mensen naar kaartjes te vragen. Dit leverde vreemde blikken op, 60% had er geen... Hierna nog eens gedaan en de eerste de beste groep van 9 jongens, allemaal geen kaartje.

Hebben ze in Amsterdam ook eens gedaan bij de metro alleen dan s'ochtends bij de allereerste ritten. Het was prijsschieten met boetes heb ik me laten vertellen. Als je altijd dezelfde vroege of late rit hebt en je weet dat er nooit controle is dan krijg je zulk gedrag vanzelf.
Heb je ze nog wel een kaartje laten kopen of hadden ze hun laatste trein gemist?
 

05-05-2008 17:33:22
timtrein
timtrein
Quote
rudolfph: Wat ik niet snap is dat er dan ook nog eens losse GTW2/6 ingezet worden i.p.v. losse GTW2/8.
Tsja, die kunnen natuurlijk ook allemaal al in dienst zijn (en de rest defect of onderhoud)
 

05-05-2008 17:38:42
superboer
superboer
Dat is ook niet het geval. Kijk de spots er maar op na. Afgelopen zaterdag geen enkele 2/8 gespot. Enkel 5 stellen 2/6 die allemaal solo reden%07%


Garantie tot aan de voordeur.
 

05-05-2008 20:36:53
lucky
lucky
Over die controles in laatste treinen. Bij Arriva in het noorden doen ze het juist andersom. Ik heb 12 weken midden in de spits gereisd, 2 of 3x controle gehad. In die periode heb ik ook 1x de laatste, 1x de op een na laatste, en 1x de trein van 21.00 gehad, en alle 3 keer gewoon controle. Zoek de logica..

Dit alles op lw - gn v.v

Laatst bewerkt door lucky op 05-05-2008 20:37
 

05-05-2008 21:47:00
kevinevers
kevinevers
Zondag stonden anders toch 9 2/6-en niets te doen in venlo  

05-05-2008 23:26:01
mich
mich
Quote
willy84: Heb je ze nog wel een kaartje laten kopen of hadden ze hun laatste trein gemist?


Ik kan en mag in zo'n geval niets anders doen dan een steward waarschuwen. Die waren er niet, dus dat houd snel op dan.
 

05-05-2008 23:42:03
willy84
willy84
Dat weten zij toch niet? Je kan ze toch wegsturen/kaartje laten kopen oid?
Vrijdag was ik op de lijn Nijmegen-Venlo voor het eerst in de GTW. Vond het wel mooie treintjes met een fijne loop. De trein was ook goed bezet. Alleen die 3 zitplaatsen naast elkaar zijn zo krap. Voor kinderen kan dat wel, maar gaan daar nou echt 3 volwassen mensen naast elkaar zitten?
 

06-05-2008 01:02:49
lucky
lucky
Als er een gezet iemand naast je wil zitten op de 2zits kun je ook op gaan staan.. Dat had ik toen ik die gtw's uit probeerde. Omdat er daar ook geen handsteun zit nemen die mensen gerust ander halve zitplaats in..  

06-05-2008 10:08:48
mich
mich
Ja, die stoelen zijn krap. Maar als de trein vol zit gaan ze wel met 3 man op zon bankje. Dat is dan krap, maar ze kunnen wel zitten. Je kunt er ook op liggen, soms doen reizigers dat.  

06-05-2008 11:24:23
timtrein
timtrein
Quote
mich: Je kunt er ook op liggen
Mjah, sómmige mensen misschien
 

06-05-2008 19:59:08
kbrandsma
kbrandsma
't kan handig zijn tijdens het nemen van de eerste trein  

08-05-2008 15:36:14
sneltrein
sneltrein
Sinds waneer rijd de Veolia 189 095 hier in nederland? (ik heb het over de cargo)

Dus de trein is voor het eerst gespot en wel in Helmond het hout, voor de foto zie
http://www.spoortechniek.nl/Railcam/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=400&p=3863#p3863
moet wel effe Regristreren)

Of kijk effe op de site van Arnold(maker van de foto):
http://www.flickr.com/photos/arnold49
(daar hoef je niet te registreren )

Laatst bewerkt door sneltrein op 08-05-2008 15:45


:)
 

08-05-2008 17:13:37
nielske90
nielske90
Quote
sneltrein: Dus de trein is voor het eerst gespot en wel in Helmond het hout, voor de foto zie
http://www.spoortechniek.nl/Railcam/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=400&p=3863#p3863
moet wel effe Regristreren)
Ik had gisteren anders al foto's gezien van iemand die hem op de grens bij Emmerich had gespot... Dus helaas niet voor het eerst...
 

09-05-2008 14:40:06
stefanvdw
stefanvdw
Mijn klacht ingediend en toch erg snel reactie daarop gekregen. Ik vind het antwoord enigzins ontwijkend(waarom geen langere treinen en nu dus drukte, is toch een structureel probleem) en geen 'excuses voor het ongemak'.

Voor de liefhebbers: http://img386.imageshack.us/img386/7065/briefveoliaxz7.jpg

We moeten het er maar mee doen.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 09-05-2008 14:42
 

09-05-2008 14:46:33
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Als ik m goed lees vind veolia het dus wel meevallen en draaien ze om de hete brij heen. Meer kosten oke, maar dit is ook niet leuk meer (heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt). Als er wat meer word gecontroleerd hebben ze ook meer inkomsten die ze kunnen gebruiken voor langere treinen  

09-05-2008 16:00:36
mdeen
mdeen
Wat een blabla. Van de ene kant bevestigen dat er capaciteitsproblemen zijn vanwege de reizigersgroei, van de andere kant ontkennen dat wat je ziet een probleem is.
Daarbij: deze capaciteitsproblemen hebben helemaal niets met reizigersgroei te maken. Er is voldoende materieel beschikbaar om mensen wel te kunnen laten zitten.
Als je nu zou klagen dat het in de ochtendspits overvol is, dan kunnen ze zich achter de onverwachte reizigersgroei verschuilen.

Conclusie: gewoon elke keer klagen en verwijzen naar je vorige klachten.
 

09-05-2008 17:01:46
jordydl1
jordydl1
en veolia doet weer een zetje.
op 18 mei zetten ze tussen nijmegen en heyendaal treinen in in de vorm van een kwartiersdienst op dat stukje.
zal naar mijn idee wel weer een enkel 2/6 je worden.
wat heeft het overgens voorn zin op dat kleine prutstukkie??

http://www.bba.nl/tmpl/NewsPageWithList____36914.aspx?epslanguage=ML&ListID=16609
 

09-05-2008 17:10:46
mren
mren
Omdat het met universiteitsverkeer redelijk druk is op dat stuk en treinen handiger zijn dan bussen?  

09-05-2008 17:18:49
hazenkamp
hazenkamp
De Marikenloop zorgt voor erg veel drukte van en naar naar Heijendaal.
Vorig jaar hebben ze voor dit evenement ook extra treinstellen ingezet, en dat werke toen prima. Ook leuk voor diegene die deze treinstellen op de foto wil zetten... ze keren op het extra spoor in Mook/Molenhoek

Laatst bewerkt door hazenkamp op 09-05-2008 17:19
 

09-05-2008 17:23:53
mich
mich
is inderdaad vanwege de Marikenloop. Ik moet ook een van die treinen rijden die dag.  

09-05-2008 19:19:34
daan6
daan6
Quote
sneltrein: Sinds waneer rijd de Veolia 189 095 hier in nederland? (ik heb het over de cargo)
Sinds begin deze week dus Op RolandRail wordt gemeld dat er meer Veolia 189'ers voor NL geschikt worden gemaakt.
 

09-05-2008 19:40:14
mark
mark
Mark: Discussie over comfort verwijderd, deze eindeloze discussies gaan we niet opnieuw voeren.  

10-05-2008 17:30:15
giuseppe
giuseppe
Quote
L1.nl:
Veolia lijdt eerste jaar flink verlies

Vervoersmaatschappij Veolia heeft in het eerste jaar dat zij het openbaar vervoer verzorgt in Limburg een verlies geleden van 10,5 miljoen euro. Dat heeft PvdA-gedeputeerde Bert Kersten bekend gemaakt. Het verlies is fors meer dan Veolia had ingecalculeerd. Veolia hield rekening met een aanloopverlies van 3 miljoen euro.

Het forse hogere verlies is volgens Veolia onder andere te wijten aan de gestegen loon- en brandstofkosten en het goedkope eurokaartje, dat inmiddels is opgeheven. Dat laatste heeft het bedrijf 2,5 miljoen euro gekost. Volgende maand praat Kersten opnieuw met de top van Veolia in Parijs.

Toch is het bedrijf optimistisch over de toekomst. Ze denkt de verliezen weg te kunnen werken met meer reizigers en efficiënter werken.


Laatst bewerkt door giuseppe op 10-05-2008 17:31
 

10-05-2008 17:38:33
ijsm
ijsm
Dat wordt dus geen losse GTW, maar een bus in het weekend...

Laatst bewerkt door ijsm op 10-05-2008 17:38
 

10-05-2008 18:13:22
salieri
salieri
En als ze nou ook wat meer controleren, ook in de late uren, hebben ze zo weer wat inkomsten erbij...