27-03-2008 15:27:05 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
dat over Leeuwarden-Groningen klompt helemaal. |
27-03-2008 15:59:01 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
men zal het balkon (EDIT: groot)genoeg vinden of men is het nog gewend van de wadjes aangezien die wel een redelijk balkon hadden. Laatst bewerkt door jordydl1 op 27-03-2008 16:40 |
27-03-2008 16:21:18 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
ja inderdaad. |
27-03-2008 21:15:08 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het onhandige is dat er dan op dat minibalkon ook nog eens klapstoeltjes zijn. Deze nemen de ruimte voor de mensen die willen staan op de balkons. |
![]() |
advertentie |
27-03-2008 21:17:24 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
dat is in veel ander materieel ook zo |
27-03-2008 22:51:47 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Daar zitten de klapstoeltjes niet regelrecht voor de deuren. Dat is wel een wezenlijk verschil. |
28-03-2008 09:18:20 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
ICRm wel... |
28-03-2008 18:51:00 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Op 26 januari, de dag van de NVBS excursie, werden er zelfs een aantal treinen met 5 bakken gereden. Of is het beleid pas net opgelegd? Zelfs die 5 bakken zaten redelijk tot goed gevuld op het noordelijke stuk was mijn mening. |
28-03-2008 19:06:49 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
er schijnt aan het begin zelfs een aantal keer met 6 bakken GTW gereden te zijn |
28-03-2008 22:19:10 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Klopt helemaal Afgelopen donderdag in Bmr nog een richting nijmegen gezien 2x drie GTW's ruud.h |
28-03-2008 23:23:03 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dit ging geloof ik over het weekend... |
28-03-2008 23:36:25 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
wet niet meer of dat in het weekend was maar kan wel bevestigen dat er op 26-01 veel treinen met 5 bakken reden |
28-03-2008 23:42:08 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
In de moderne wereld hebben ze daar wat voor uitgevonden: Een kalender. 26-1 is een zaterdag. |
28-03-2008 23:51:55 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
had het over die 6 bakken, of dat op zaterdag was dat weet ik niet meer Laatst bewerkt door jordydl1 op 28-03-2008 23:52 |
29-03-2008 07:53:10 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Heren, nou mag het het gekibbel over die datums wel weer stoppen. |
29-03-2008 10:15:04 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
op maandag hebben de 32215 en 32220 planmatig 8 bakken. Dat op zaterdag in het verleden treinen met meer dan 3 bakken hebben gereden wil niet zeggen dat dat normaal is, regel is maximaal 1 stel. Er zal nog wel vaker van afgeweken worden, zeker op dagen dat extra reizigers te verwachten zijn. |
29-03-2008 12:42:35 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Morgen hoop ik dat veolia toch wel wat meer bakken inzet ivm met de Venlloop ![]() :) |
04-04-2008 11:40:52 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Wat is eigenlijk de dienstregeling van de 84020 (LM voor 32320)? Omdat die uit Venlo komt moet die (waarschijnlijk in Mlo) kruisen met de 32219. Hoe laat vertrekt die uit Vl en hoe lang staat hij te kruisen in Mlo? |
04-04-2008 11:43:26 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
84020: Vl v.07:05 Br d.07:07 Mlo a.07:17 Mlo v.07:21 (NVR) Vry a.07:27 Laatst bewerkt door train85 op 04-04-2008 11:43 |
06-04-2008 16:09:33 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
Veolia vandaag: http://www.railfan.nl/foto/7310.jpg & http://www.railfan.nl/foto/7318.jpg Laatst bewerkt door railfan op 06-04-2008 16:09 |
06-04-2008 16:16:14 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
3 stellen in 1 trein? Dat is echt bijzonder! |
06-04-2008 16:19:59 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
is dan ook een testrit als ik goed lees![]() |
06-04-2008 16:29:59 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
lokatie is volgens mij ook niet dagelijks ![]() |
06-04-2008 16:31:26 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
in de toekomst wel denk ik![]() |
06-04-2008 16:32:30 | ||
---|---|---|
wietse
![]() |
ik was al aan het zoeken naar stroomafnemers, maar helaas![]() |
06-04-2008 16:34:08 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
tja... waarom dan een testrit eigenlijk %03% |
06-04-2008 18:17:50 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Kijken hoe zaken als perronhoogte in de praktijk uitvallen? Om maar eens één van de vele mogelijkheden te noemen? |
06-04-2008 18:35:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Mwoah, dat zou met 1 stel tochookwel kunnen? Als 1 past, moet de rest tochookwel passen dunkt me... ![]() Of mogen die dingen alleen met zijn 3en de hoofdbaan op soms? |
06-04-2008 19:07:31 | ||
---|---|---|
oudeaap
![]() |
Heeft misschien te maken met afwezigheid van ATB-NG. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-04-2008 19:12:42 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Dat maakt niets uit, een ATB-NG kast kan hetzelfde als een gewone ATB kast, maar dan meer. Dus een ATB-NG kast kan met gemak een traject met ATB-EG berijden. Ik denk dat het te maken heeft met beperkte toelating, maargoed ik heb daar ook geen verstand van. |
06-04-2008 19:13:48 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat maakt niet uit, omdat de stellen die ATB-NG hebben ook ATB-EG aan boord hebben. Ik zit eerder te denken aan het ontbreken van de assentellers en de beperkte toelating. Laatst bewerkt door peterselie op 06-04-2008 19:14 |
06-04-2008 23:35:01 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De testrit was met 7 bakken om te zien of de 7 bakken ook overal langs het perron paste. |
06-04-2008 23:42:31 | ||
---|---|---|
awhv-mcn
![]() |
Nee, de reden is&was dat de toelating van Veolia D-GTW voorschrijft dat er buiten de Maaslijn met minimaal drie stellen gereden wordt. Accurate gegevens betreffende perronlengte zijn sowieso beschikbaar. |
06-04-2008 23:52:41 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik heb de informatie van een van mijn managers, toevallig diegene die de testrit zelf ging doen. Kan natuurlijk goed zijn dat doel van de proefrit en de eis in dit geval samenvallen. |
10-04-2008 13:27:41 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Quote Eea gaat natuurlijk ook over de andere vervoersvormen van Veolia, maar kan toch interessant zijn om je mening te geven en bovendien komen er op zulke bijeenkomsten vaak nog wat 'nieuwtjes' naar boven. |
10-04-2008 16:32:40 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
weet iemand wat er aan de hand was vanmorgen tussen Venlo en Nijmegen veel treinen hadden een vertraging van ongeveer ± 5 a 10 minuuten wat was hier van de reden ________________________ Vriendelijke groet ruud.h Laatst bewerkt door ruud.h op 10-04-2008 16:33 ruud.h |
10-04-2008 17:15:48 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
reden was het telaat vertrekken van een trein uit Nijmegen met +8 en een trein waarvan de motor 7 keer uitviel. |
10-04-2008 21:41:31 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
QuoteDenken ze dat iedereen daar tijd voor heeft?%03% |
10-04-2008 21:48:33 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Vast niet, het geschiedt gelukkig op basis van vrijwilligheid.%08% Groet, Spiketrain |
11-04-2008 02:16:49 | ||
---|---|---|
ICMM
![]() |
@reden was het telaat vertrekken van een trein uit Nijmegen met +8 en een trein waarvan de motor 7 keer uitviel. Dat gebeurt dan nog zeer vaak zeg:S ik had laatst ook een motor die het niet deed. maarja Syntus heeft daar de laatste tijd ook nog weleens last van. Maar vandaag geen last gelukkig met Veolia gehad tussen NM-RM. |
17-04-2008 11:27:11 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De 210 is niet in dienst gegaan, maar aan de kant gezet voor een testrit. Verder miste ik stel 201. Laatst bewerkt door mich op 23-06-2008 17:09 |
20-04-2008 11:15:24 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Gister bleek dat de automatische blusinstallatie van de motorbak van de GTW perfect werkt. Kleinigheidje: er was alleen geen brand, en erna stond de hele motorbak vol schuim... |
20-04-2008 11:53:02 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
Dan hebben wij wat te doen morgen bij Voith ![]() Roel op het Veld |
21-04-2008 10:47:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat heb je toch wel![]() |
21-04-2008 13:42:06 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
uhmmm, welk stel is er eigenlijk wel helemaal 100% in orde? |
21-04-2008 14:22:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Goede vraag, dat gaan we uitzoeken%08% Neehoor zo erg is het niet, de meeste GTW rijden als een zonnetje. |
21-04-2008 15:25:29 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Een Helios in plaats van een Velios, dus?![]() |
21-04-2008 17:13:53 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteWat zijn de consequenties als dat gebeurt? Is dan een treinstel een paar dagen niet meer actief? |
21-04-2008 17:59:00 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Nope. Het stel stopt bij het station, de mcn doet ff de motor klep open, staart het schuim eruit en rijdt weer verder... |
21-04-2008 19:58:35 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
Het treinstel wordt op dit moment onder handen genomen door mensen van MAN. Zal na morgen of overmorgen wel weer de baan op komen. Als het goed is wordt van de 201 hierna ook de warmtewisselaars omgebouwd. Ik heb verder niet gekeken of ze niet al omgebouwd waren. Maar ik had gehoord dat beide treinstellen die binnen stonden een omgebouwde warmtewisselaar moesten hebben. Roel op het Veld |
25-04-2008 15:16:10 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De electrische GTW's voor de Heuvellandlijn zullen genummerd worden als (7)500 serie. De (7)501 (tweetje) komt begin Juli testrijden vanuit Vl naar Ehv. |
28-04-2008 09:02:55 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Zowel de tweetjes als de drietjes worden 7500? Niet 7400 en 7500? |
28-04-2008 09:13:56 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Als we dit berichtje van L1 mogen geloven, krijgt Veolia bijzondere vervoermiddelen: "Personenvervoerder Veolia werkt samen met de Technische Universiteit Eindhoven en een ingenieursbureau aan een nieuw soort bus, de RegioRailer. Die kan niet alleen over de weg rijden, maar ook over het spoor. Veolia verzorgt in Limburg het openbaar busvervoer en de treindienst op de Maaslijn en de lijn tussen Heerlen en Maastricht. De wielen van de zogeheten bimodale bus hebben een spoorwiel aan de binnenkant en een luchtband aan de buitenkant. De uitvinding is vooral interessant voor gebieden met onrendabele spoorlijnen." Zo zou na 50 jaar de 'SchiStraBus' weer gaan herleven, maar eerst zien en dan geloven. |
28-04-2008 12:39:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zie voor een wat uitgebreider artikel daarover: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=503 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
![]() |
advertentie |
28-04-2008 19:27:14 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
De monteur van Voith die gisteren storingsdienst heeft gehad, heeft een drukke dag en nacht gehad. Ik hoorde dat ik totaal nog maar 5 treinstellen reden. %03% paniek paniek. Gelukkig nog allemaal goed gekomen. De monteur heeft 3 treinstellen per uur kunnen repareren. Ongelofelijk. Groeten Roel op het Veld |
28-04-2008 19:28:42 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
QuoteIn Eindhoven zijn ze goed in dit soort luchtkastelen, zie de Phileas (ook wel de Phiasco genoemd). Maar goed, de TU/e heeft de subsidie ongetwijfeld weer binnen. |
28-04-2008 19:31:11 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Dit doet me denken aan die malloot van de TU Delft die destijds voorstelde om op de Betuweroute met treinen en vrachtauto's door elkaar te gaan rijden. |
28-04-2008 21:22:24 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Op zich vind ik het idee, wel aardig. Problemen voorzie ik echter wel voor wat betreft het rijcomfort, een bus vind ik qua rijeigenschappen beduidend minder prettig rijden, dan een trein. Daarnaast is 80 km/h voor een bus een aardige snelheid. Voor de trein, behalve een goederentrein, is het vrij laag. Ik zie het al voor me dat je met een regiorailer die 14 km tussen Cuijk en Nijmegen Heijdendaal moet afleggen, maximaal 80 km/h rijdt,tel er maar een minuut of vijf extra reistijd bij.![]() Misschien handig in plaats van trams, maar ik zie ze nog geen trein vervangen. |
02-05-2008 19:58:06 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Dat durf ik niet te zeggen, want die Arriva GTW noemen ze 501, dus misschien is er ergens sprake van miscommunicatie. We wachten af. @roelli: ik wist dat het goed was dat ik een week met vakantie ging ![]() |
03-05-2008 02:43:48 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
QuoteUit dergelijke al dan niet te ambitieuze onderzoeken komen anders niet zelden resultaten naar voren die op andere vlakken toepassen kunnen vinden. Dus graag je cynisme maar weer bewaren voor een volgend onderwerp. |
03-05-2008 13:33:42 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Veolia krijgt half miljoen extra van NS VENLO/ROERMOND - De Nederlandse Spoorwegen moet vervoerder Veolia ongeveer een half miljoen euro extra betalen voor het vervoer van mensen met bijvoorbeeld een ov-studentenkaart. De Limburgse trein- en busvervoerder stapte enkele weken geleden naar de NS met het verzoek om een hogere bijdrage. Vorige week leidde een spoedoverleg tot de voor Veolia gunstige uitkomst, vertelt raildirecteur Frank van Setten van dat bedrijf. Volgens Van Setten hield de NS onvoldoende rekening met het snel stijgende aantal treinreizigers op de Limburgse lijnen. Veolia verzorgt het treinvervoer op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen en op de Heuvellandlijn tussen Maastricht en Kerkrade. Maar een klein deel van de treinkaartjes wordt meteen bij Veolia afgerekend. Iedere treinreis die via een NSautomaat wordt betaald, moet later aan Veolia vergoed worden. Dat geldt ook voor reizen die deels over NS- en deels over Veolia-spoor gaan. Lastiger wordt het met reizigers die bijvoorbeeld een ov-studentenkaart hebben of die bij het Kruidvat een goedkoop ticket hebben gekocht voor een dagje onbeperkt treinen. De NS turft met enige regelmaat het type kaartjes op een bepaalde lijn en maakt aan de hand daarvan een verdeelsleutel voor alle treinvervoerders. Volgens Veolia zijn er op zijn lijnen relatief veel mensen met speciale (dag-) kaarten omdat veel studenten de trein naar Nijmegen nemen en veel dagjesmensen graag in Zuid-Limburg vertoeven. Afgesproken is dat Veolia en NS de meetmethode nog eens tegen het licht gaan houden om te voorkomen dat er in de toekomst opnieuw te weinig geld wordt overgemaakt. Een woordvoerder van de NS bevestigt dat er recent met Veolia is gesproken over onder meer de verdeelsleutel voor speciale treinkaartjes. Hij wil hierover inhoudelijk niets naar buiten brengen. „Wij onderhandelen niet via de media.” Dagblad de Limburger, 2 mei 2008 |
03-05-2008 13:37:04 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Grote vervoersgroei bij Veolia in Limburg In de nieuwsuitzending van L1 werd over de vervoersgroei van Veolia de volgende percentages genoemd: Busvervoer 30% Heuvellandlijn 43% Maaslijn 9%(waarbij minder reizigers over het hele traject reisden) kritische |
03-05-2008 14:13:05 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
maaslijn komt uiteraard door de wadlopers. in het noorden is na de komst van de GTW de vervoersgroei ook explosief gestegen. |
03-05-2008 19:06:41 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Ik ben in GTW 208 bijna vergast door een smerige dieseldamp die het treinstel binnenkwam nadat iemand de deur van de motorbak geopend had, niet gezond. Verder is een tweetje veel te weinig, gangpaden stonden vanochtend in ieder geval lekker vol, op de terugweg Veolia maar gemeden door een andere weg naar huis te kiezen. |
03-05-2008 19:11:22 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Dat is altijd dat zelfde gedonder op zaterdag, ze mogen van het regelcentrum maar 1 stel in het weekend, daluren en vakantie inzetten ook al is dat veel te weinig. Dat regelcentrum heeft als excuus daarvoor dat de diesel een beetje duur is, terwijl er de eerste 2 maanden wel met goede lengte's werd gereden. Maar Veolia heeft wel geld zat heb ik begrepen van machinisten, dus dat met diesel kan nooit zo'n probleem zijn. Laatst bewerkt door rambons op 03-05-2008 19:11 |
03-05-2008 19:12:49 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Ja, terwijl het hele emplacement Venlo vol staat met die witte voertuigjes annex GTW(telde rond de 10 GTW´s GDST). Maargoed, mij zien ze in ieder geval niet als tevreden klant nog een keer terug, integendeel. Laatst bewerkt door stefanvdw op 03-05-2008 19:13 |
03-05-2008 22:12:53 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Inderdaad mag er maar een enkel stel ingezet worden in het weekend, daluren en vakantie. Het euvel van stel 208 is waarschijnlijk een losgetrild deel van de uitlaat, een van de bekende storingen. Laatst bewerkt door mich op 23-06-2008 17:05 |
03-05-2008 22:19:20 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hebben jullie GTW's ook al een vermogensreductie gekregen? Deze kan je met een knop in de cabine opheffen, zodat ie niet meer in zijn eigen uitlaatgassen stikt... Momenteel vliegt de ene motor storing na de ander je om je hoofd bij de aangepaste treinstellen![]() ![]() |
03-05-2008 22:27:54 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
die problemen hebben we wel, maar daar waren ze mee bezig het op te lossen. Woensdag werk ik weer, dan eens zien hoe het rijdt. (waar zit die knop btw![]() |
03-05-2008 22:45:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Vlakbij die P, aan de linkerkant van je tafeltje zeg maar![]() ![]() |
03-05-2008 22:46:52 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
QuoteAls Veolia het normaal vindt om reizigers in het weekend staand te vervoeren wordt het wellicht tijd om Veolia en de provincie plat te bombarderen met klachten. Zegt de concessie iets over de zitplaatskans? |
03-05-2008 23:00:07 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
hoop trouwens dat het vandaag anders was. en 4 en 5 mei ook met langer treinen rijden in verband met Bevrijdingsfestival Roermond. veolia heeft het ook op haar website vermeld maar er staat niks over langere treinen enz. kan iemand mij vertellen hoe dat vandaag was EDIT lees net op de site van veolia dat de vakantiedienstregeling op 3 mei eindigd. Laatst bewerkt door jordydl1 op 03-05-2008 23:03 |
04-05-2008 15:43:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteJe eigen glazen ingooien, heet dat. Helaas begrijpen de meeste vervoerders dat niet ![]() |
04-05-2008 15:53:20 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
En dan vervolgens gaan klagen over te weinig inkomsten. Ik had eens het idee in de laatste trein waar nooit een controleur zit voor de gein eens de mensen naar kaartjes te vragen. Dit leverde vreemde blikken op, 60% had er geen... Hierna nog eens gedaan en de eerste de beste groep van 9 jongens, allemaal geen kaartje. |
05-05-2008 11:56:12 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Wat ik niet snap is dat er dan ook nog eens losse GTW2/6 ingezet worden i.p.v. losse GTW2/8. Met die laatste heb je wel flink meer zitplaatsen. Zijn daar ook nog regeltjes voor? Zag donderdag 1/5 in Rm om 1030uur ook een losse 2/6 naar Nm, maar die leek niet echt druk. |
05-05-2008 13:08:48 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Quote Hebben ze in Amsterdam ook eens gedaan bij de metro alleen dan s'ochtends bij de allereerste ritten. Het was prijsschieten met boetes heb ik me laten vertellen. Als je altijd dezelfde vroege of late rit hebt en je weet dat er nooit controle is dan krijg je zulk gedrag vanzelf. Heb je ze nog wel een kaartje laten kopen of hadden ze hun laatste trein gemist? |
05-05-2008 17:33:22 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteTsja, die kunnen natuurlijk ook allemaal al in dienst zijn (en de rest defect of onderhoud) |
05-05-2008 17:38:42 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Dat is ook niet het geval. Kijk de spots er maar op na. Afgelopen zaterdag geen enkele 2/8 gespot. Enkel 5 stellen 2/6 die allemaal solo reden%07% Garantie tot aan de voordeur. |
05-05-2008 20:36:53 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Over die controles in laatste treinen. Bij Arriva in het noorden doen ze het juist andersom. Ik heb 12 weken midden in de spits gereisd, 2 of 3x controle gehad. In die periode heb ik ook 1x de laatste, 1x de op een na laatste, en 1x de trein van 21.00 gehad, en alle 3 keer gewoon controle. Zoek de logica.. Dit alles op lw - gn v.v Laatst bewerkt door lucky op 05-05-2008 20:37 |
05-05-2008 21:47:00 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Zondag stonden anders toch 9 2/6-en niets te doen in venlo![]() |
05-05-2008 23:26:01 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Ik kan en mag in zo'n geval niets anders doen dan een steward waarschuwen. Die waren er niet, dus dat houd snel op dan. |
05-05-2008 23:42:03 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Dat weten zij toch niet? Je kan ze toch wegsturen/kaartje laten kopen oid? Vrijdag was ik op de lijn Nijmegen-Venlo voor het eerst in de GTW. Vond het wel mooie treintjes met een fijne loop. De trein was ook goed bezet. Alleen die 3 zitplaatsen naast elkaar zijn zo krap. Voor kinderen kan dat wel, maar gaan daar nou echt 3 volwassen mensen naast elkaar zitten? |
06-05-2008 01:02:49 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Als er een gezet iemand naast je wil zitten op de 2zits kun je ook op gaan staan.. Dat had ik toen ik die gtw's uit probeerde. Omdat er daar ook geen handsteun zit nemen die mensen gerust ander halve zitplaats in.. |
06-05-2008 10:08:48 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ja, die stoelen zijn krap. Maar als de trein vol zit gaan ze wel met 3 man op zon bankje. Dat is dan krap, maar ze kunnen wel zitten. Je kunt er ook op liggen, soms doen reizigers dat. ![]() |
06-05-2008 11:24:23 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteMjah, sómmige mensen misschien ![]() |
06-05-2008 19:59:08 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
't kan handig zijn tijdens het nemen van de eerste trein![]() |
08-05-2008 15:36:14 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Sinds waneer rijd de Veolia 189 095 hier in nederland? (ik heb het over de cargo) Dus de trein is voor het eerst gespot en wel in Helmond het hout, voor de foto zie http://www.spoortechniek.nl/Railcam/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=400&p=3863#p3863 moet wel effe Regristreren) Of kijk effe op de site van Arnold(maker van de foto): http://www.flickr.com/photos/arnold49 (daar hoef je niet te registreren ![]() Laatst bewerkt door sneltrein op 08-05-2008 15:45 :) |
08-05-2008 17:13:37 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
QuoteIk had gisteren anders al foto's gezien van iemand die hem op de grens bij Emmerich had gespot... ![]() ![]() |
09-05-2008 14:40:06 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Mijn klacht ingediend en toch erg snel reactie daarop gekregen. Ik vind het antwoord enigzins ontwijkend(waarom geen langere treinen en nu dus drukte, is toch een structureel probleem) en geen 'excuses voor het ongemak'. Voor de liefhebbers: http://img386.imageshack.us/img386/7065/briefveoliaxz7.jpg We moeten het er maar mee doen. Laatst bewerkt door stefanvdw op 09-05-2008 14:42 |
09-05-2008 14:46:33 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Als ik m goed lees vind veolia het dus wel meevallen en draaien ze om de hete brij heen. Meer kosten oke, maar dit is ook niet leuk meer (heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt). Als er wat meer word gecontroleerd hebben ze ook meer inkomsten die ze kunnen gebruiken voor langere treinen![]() |
09-05-2008 16:00:36 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Wat een blabla. Van de ene kant bevestigen dat er capaciteitsproblemen zijn vanwege de reizigersgroei, van de andere kant ontkennen dat wat je ziet een probleem is. Daarbij: deze capaciteitsproblemen hebben helemaal niets met reizigersgroei te maken. Er is voldoende materieel beschikbaar om mensen wel te kunnen laten zitten. Als je nu zou klagen dat het in de ochtendspits overvol is, dan kunnen ze zich achter de onverwachte reizigersgroei verschuilen. Conclusie: gewoon elke keer klagen en verwijzen naar je vorige klachten. |
09-05-2008 17:01:46 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
en veolia doet weer een zetje. op 18 mei zetten ze tussen nijmegen en heyendaal treinen in in de vorm van een kwartiersdienst op dat stukje. zal naar mijn idee wel weer een enkel 2/6 je worden. wat heeft het overgens voorn zin op dat kleine prutstukkie?? http://www.bba.nl/tmpl/NewsPageWithList____36914.aspx?epslanguage=ML&ListID=16609 |
09-05-2008 17:10:46 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Omdat het met universiteitsverkeer redelijk druk is op dat stuk en treinen handiger zijn dan bussen? |
09-05-2008 17:18:49 | ||
---|---|---|
hazenkamp
![]() |
De Marikenloop zorgt voor erg veel drukte van en naar naar Heijendaal. Vorig jaar hebben ze voor dit evenement ook extra treinstellen ingezet, en dat werke toen prima. Ook leuk voor diegene die deze treinstellen op de foto wil zetten... ze keren op het extra spoor in Mook/Molenhoek Laatst bewerkt door hazenkamp op 09-05-2008 17:19 |
09-05-2008 17:23:53 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
is inderdaad vanwege de Marikenloop. Ik moet ook een van die treinen rijden die dag. |
09-05-2008 19:19:34 | ||
---|---|---|
daan6
![]() |
QuoteSinds begin deze week dus ![]() |
09-05-2008 19:40:14 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Discussie over comfort verwijderd, deze eindeloze discussies gaan we niet opnieuw voeren. |
10-05-2008 17:30:15 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Quote Laatst bewerkt door giuseppe op 10-05-2008 17:31 |
10-05-2008 17:38:33 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Dat wordt dus geen losse GTW, maar een bus in het weekend...![]() Laatst bewerkt door ijsm op 10-05-2008 17:38 |
10-05-2008 18:13:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
En als ze nou ook wat meer controleren, ook in de late uren, hebben ze zo weer wat inkomsten erbij... |