11-11-2009 23:55:21 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Quote Ik bedoel deze opstelling ja sorry ik heb een beperking in typen nogmaals sorry ruud.h |
12-11-2009 19:21:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De DM'90 gaat niet op 15 november, maar een weekje later. Volgende week donderdag (19 nov) doet de 3446 zijn laatste dienst. De dag erop gaan de stickers eraf. De 3447 is als ik het goed heb defect. |
12-11-2009 23:18:12 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Kan je misschien kijken voor mij of het te achterhalen is welke treinen de 3446 rijdt aanstaande maandag, ben dan dagje vrij en wil graag nog een keer in DM'90 zitten op de maaslijn. Als het niet kan dan ga ik maandag effe kijken in de ochtend. Laatst bewerkt door train85 op 12-11-2009 23:18 |
12-11-2009 23:24:46 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Er is al wel wat over geschreven, Nielske zei echter wel dat er 's ochtends twee omlopen waren. Maar 's middags één, dus ik zou maar van de middagnummers uitgaan in elk geval. Of de ochtendnummers ook allemaal gelden, dat weet ik dan weer niet. Wel goed nieuws overigens dat ze volgende week nog lekker even blijven doorboemelen!![]() Quote |
![]() |
advertentie |
13-11-2009 08:16:05 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Harstikke bedankt. |
13-11-2009 08:39:56 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Voor de ochtend stonden inderdaad twee omlopen gepland, maar daar vervalt er nu dus een omdat de 3447 schijnbaar defect is. De ritten die 's ochtends niet doorgaan zijn de 32321 en de 32322, althans zo is het gisteren en vandaag geregeld.![]() |
13-11-2009 11:19:58 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik heb geregeld dat ik net als met de wadloper op de laatste dag, donderdag dienst heb op de DM'90. (dank aan de planning). Ik rij de 32349, 32350, 32355 en 32356. Hierna zal een Nijmeegse collega nog 1 keer naar Venray rijden als 32361 en dan is het LM 84061 terug naar Nm. |
13-11-2009 12:21:48 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Wat mankeert de 3447 eigenlijk? |
13-11-2009 23:36:11 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Defecte ATB in 1 cabine. Snelheidsmeterkastje is er nu uit. Kan wel gecombineerd dienst doen. |
14-11-2009 11:46:16 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
oef snelheidkastjes zijn lastig om aan te komen, weet nog wel eens dat er bij een Lint, een ATB lampje defect was, was ook zo'n hel om aan te komen. |
14-11-2009 19:30:52 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Er zijn 50 ATB-installaties uit de 50 Wadlopers gehaald, zat daar niks bruikbaars bij?? Of is dat allemaal specifiek spul wat maar op één serie materieel past? |
14-11-2009 19:35:52 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
dan zouden ze het spul niet uit de wadlopers geplukt hebben lijkt me? |
15-11-2009 19:53:58 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
ATB apparatuur is er in verschillende versies 'fases': oa. 3, 4 en 5. |
15-11-2009 19:54:43 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
nu heb je het over ATB-EG, we hebben het hier over ATB-NG![]() |
15-11-2009 20:00:31 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Misschien dat ze daar iets soortgelijks hebben. Die fases van ATB-EG die ik noemde, zijn ook alleen maar intern. Hoe het in de cabine wordt weergegeven, is niet van fase afhankelijk, maar van materieel: 1200 loc en Mat'54 een apart kastje, bij Mat'64 geintegreerd in de stuurtafel maar nog wel apart, bij ICM lampjes bij de snelheidsmeter. Wadloper? Geen idee. GTW heeft lampjes bij de snelheidsmeter. |
15-11-2009 20:01:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik weet niet of fase 5 een andere benaming van ATB-NG is, maar anders heb ik daar nog nooit van gehoort... ![]() Ik denk dat je 2 3 en 4 bedoelde. (Waarbij Fase 2 niet meer in huidig materieel zit) Eigenlijk is het type signalernigskastje ook nieteens afhankelijk van het materieel, maar van wat op dat moment gebruikelijk was, en of het inbouw in nieuw of reeds bestaand materieel is. De zwarte signaleringskastjes zijn duidelijk vanwege inbouw achteraf en bij bijvoorbeeld plan V is dat gelijk geintregeert bij aflevering... En om dan weer een klein beetje ontopic te komen, voor ATB-NG is er maar 1 type signaleringskastje. Laatst bewerkt door thom op 15-11-2009 20:05 |
15-11-2009 20:02:25 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Die fases zijn de types ATB-EG-kasten in het binnenste van de loc/het treinstel. En 5 was een vergissing van mij. Laatst bewerkt door AlbertP op 15-11-2009 20:02 |
15-11-2009 20:15:14 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
(offtopic: was ATB fase 5 niet in de SLT ingebouwd of is dat gewoon fase 4?) De ATB-EG functionaliteit in ATB-NG is trouwens gelijk aan ATB-EG fase 4 toch? ontopic: wordt die (vervallen) slag met DM'90 dus nu gereden met een GTW 2/8 neem ik aan? |
15-11-2009 20:17:58 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Een GTW 2/6 misschien ook wel. GTW 2/8 kan je beter kwijt in de doorgaande treinen die het harder nodig hebben. |
15-11-2009 21:39:43 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote In de SLT zit fase 4. Gr Joop mcn Lls |
15-11-2009 22:42:01 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
@SleutelMan: De vervallen DM'90-dienst in de ochtendspits wordt gereden met een GTW 2/6, zoals overigens de meeste spitstreinen.![]() Laatst bewerkt door nielske90 op 15-11-2009 22:42 |
15-11-2009 23:02:44 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Ben al niet meer in die treinen geweest sinds de overgang van het wadloper-tijdperk naar GTW, wist het dus niet precies (meer)![]() |
17-11-2009 08:50:25 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
QuoteAtlhans, dat was de stand van zaken vorige week. Vandaag is voor de tweede dag op rij deze omloop uitgevallen, ruikt een beetje naar een materieeltekort...%09% |
17-11-2009 09:32:49 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Wat ik in het OD-topic me al afvroeg: waarom huren ze geen andere DM'90? Kan me niet voorstellen dat DM'90 een matsoort is dat NS nu vreselijk tekort komt. Of is het een geldkwestie of het zoveelste voorbeeld van dat er wel materieel beschikbaar is, maar dat niet gebruikt mag worden omdat het nou eenmaal van een andere vervoerder is? Het blijft belachelijk. |
17-11-2009 09:35:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Al willen ze tien DM '90 van NS huren, dat kan het probleem niet zijn. |
17-11-2009 11:22:07 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
@keesje: Iets met gelijksvloerse instap, geen reizigersinformatiesysteem, en financieel geen voordeel op een GTW. |
17-11-2009 11:32:59 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Het was een reactie op het uitvallen van een spitsslag. Dus liever geen gelijkvloerse instap dan geen trein... |
17-11-2009 11:48:29 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ja ik zou ook liever een kwartier langer wachten op trein met betere instap en met reisinfovoorzieningen. Zonder die faciliteiten wil ik niet op mijn eindbestemming aankomen hoor. Maar misschien is dat wel belangrijker dan dat er treinen uitvallen. ![]() |
17-11-2009 11:56:56 | ||
---|---|---|
Railprutse
![]() |
QuoteDe ware Reden is de hoge Huur prijs voor de DM 90 Buffel bij kleine Huur Periode. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-11-2009 13:41:24 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
En Veolia maakt al geen dikke winsten... |
17-11-2009 14:01:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat komt doordat de lokale overheid voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Dan kun je niet veel extra's verwachten. En zo te zien hebben ze er niet alleen in Limburg/Noord Brabant last van: http://leeuwarden.nieuws.nl/1776433 Laatst bewerkt door keesje op 17-11-2009 14:03 |
17-11-2009 17:00:06 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Dat is dus niet waar in Limburg. Het bedrag was vooraf vastgesteld, aan de ov bedrijven is gevraagd wat ze voor die prijs konden bieden. |
17-11-2009 19:43:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En Veolia dacht zelf dus rond te kunnen komen van dat vooraf afgesproken bedrag.... |
17-11-2009 21:33:14 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Waarom wilde Veolia dan onlangs subsidie van de provincie? Omdat ze winst maakten? Denk het niet... |
17-11-2009 21:55:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Volgens mij dreigen we de pro- en anti-aanbestedingsgevolgendiscussie voor ongeveer de 17e keer te gaan doen. Lijkt mij voor de liefhebbers leuk, maar dan wel in het desbetreffende topic en niet hiero, zou ik willen betogen. |
17-11-2009 22:04:38 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het ging over materieeltekorten bij Veolia en de oorzaken die het kan hebben. Helaas eindigt de discussie dan steeds bij dat onderwerp inderdaad, kennelijk de grootste oorzaak. Maar goed, wanneer denkt Veolia dan die spitsslagen weer rijdend te krijgen? |
17-11-2009 22:13:46 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
materieeltekorten? als dat zo is zal ik maar snel een paar extra DM'en huren als ik veolia was, aangezien alle verlengingsstellen alweer verlengd in nederland zijn. en de DM'90 dus eigenlijk extra is... |
17-11-2009 22:20:30 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
De 32355/32356 (DM'90-ritten) hebben vandaag ook niet gereden, nu dus ook in de avondspits uitvallende ritten door de defecte DM'90. Volgens de omroep werden vervangende bussen ingezet, maar ja dat duurt veel langer dan wachten op de volgende trein. |
17-11-2009 22:24:22 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Vrijdag/zaterdag zouden alle pallets DM90 van Veolia (al die 2 stellen) weer terug naar NSFS gaan... Iets in mij schreeuwt tegen mij dat ze geen DM90 bij gaan huren... Bij twijfel: gebruik beton. |
17-11-2009 23:28:56 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Dé defecte DM'90 bestaat niet meer.. (alle twee bleken vanmiddag niet meer inzetbaar, vandaar dat de door jou genoemde slagen uitvielen). Voor twee dagen nog maar met DM'90 rijden (wo+do) zal Veolia echter geen extra DM'90 hoeven te huren.. klinkt een beetje retorisch. Laatst bewerkt door treintim op 17-11-2009 23:38 |
17-11-2009 23:35:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De VTT van de 3446 heeft de geest gegeven. Ik heb toestemming gecombineert te rijden, als ze het doen. Morgen komen ze er naar kijken. Als ze er 1 weer aan de praat hebben laat ik dat hier weten, want ik wil donderdagavond wel op de foto natuurlijk ![]() Laatst bewerkt door mich op 17-11-2009 23:35 |
17-11-2009 23:40:15 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Dank voor je melding, Mich! Maar wat is VTT? Blijkbaar zo belangrijk dat het stel ook strandde en niet meer verder kon in reizigersdienst? Mich, meld het maar hier als ten minste één stel het weer doet, hopelijk morgenmiddag alweer. Dan, en anders overmorgen, kom ik gelijk over naar Mook Molenhoek om je te fotograferen. ![]() Is het geen oplossing dan om gecombineerd de spitsslagen te rijden overigens, als jij die toestemming hebt?%08% Laatst bewerkt door treintim op 17-11-2009 23:49 |
17-11-2009 23:43:28 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Mij lijkt de VTT de Voith Turbo Transmissie te zijn, en ja zonder transmissie kom je niet ver... Shqiperise-lopers? |
17-11-2009 23:47:29 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Is dat de versnelling ofzo? Ben helemaal niet technisch en op Google kan ik onder die noemer niets er over vinden. Het stel heb ik vanmiddag wel rond de 80-100 km/u door Mook Molenhoek zien zoefen als een bliksemschicht, dus ver kwam het stel nog wel.. Laatst bewerkt door treintim op 17-11-2009 23:49 |
17-11-2009 23:49:34 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De VTT is de Voith=een hydraulische versnellingsbak. Die toestemming voor gecombineerd te rijden voor de laatste ritten van de DM´90 is eenmalig en alleen met de DM´90. (als ze het dus doen). GTW hebben we nu niet in overvloed helaas.![]() Laatst bewerkt door mich op 17-11-2009 23:50 |
17-11-2009 23:51:09 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
En morgenochtend starten ze weer (gecombineerd) in de spitstreinen, of gaat dat wat langer duren allemaal? Laatst bewerkt door treintim op 17-11-2009 23:58 |
17-11-2009 23:54:03 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik zei dat ze stuk zijn en ze er morgen naar komen kijken. Dan zijn ze niet meteen gemaakt, dus de kans dat ze morgen rijden is vrij klein. Dat er minstens 1 gemaakt wordt is wel voor de hand liggend, want ze moeten vrijdag of zaterdag op eigen kracht weg. Ik meld dus morgen een keer of ze donderdag nog rijden. |
17-11-2009 23:57:48 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ok, bedankt voor de info, en leuk dat je er zo dicht met je neus bovenop zit. Zoals we ook van je gewend waren met de Wadlopers.![]() Scheelt mij overigens voor morgen weer een kaartje naar Mook en een wat minder fijne spotervaring, dus hoef ik morgen niet voor dag en dauw op voor die vroege spitsslagen 's ochtends. Laatst bewerkt door treintim op 18-11-2009 00:06 |
18-11-2009 08:41:25 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Ik las net dit berichtje op de site van L1: "Trein schiet door bij station Reuver Een trein van Veolia is dinsdagmiddag rond half vijf te ver doorgeschoten op het station in Reuver. Daardoor moest een personentrein die uit de richting van Venlo kwam, remmen om een botsing te voorkomen. Deze trein kwam honderd meter voor het station tot stilstand. Volgens het korps landelijke politiedienst was het incident te wijten aan het gladde spoor, een combinatie van regenval en bladeren op de rails. Niemand raakte gewond." Veolia heeft dus ook last van het vallende blad. |
18-11-2009 09:35:12 | ||
---|---|---|
motje
![]() |
Reuver is dan ook net dat station waar je liever niet doorschiet. Je zit a) zo op een overweg en b) direct weer op enkelspoor, waardoor een aanrijding (zoals hier bijna gebeurde) in een klein hoekje zit. |
18-11-2009 10:42:48 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
inzetbaarheid met gecombineerd rijden, immers de blinde (met de defecte ATB) helpt de kreupele (met de defecte VTT) gecombineerd rijden, levert 75% tractie Dus om de stellen weer terug te brengen naar het Zwolse moet geen probleem opleveren. Het valt wel op dat de stellen bij Veolia veel problemen hebben gekend. Storingen die ik als Stmt maar weinig ben tegengekomen. |
18-11-2009 11:09:04 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het ATB probleem was er in ieder geval al voordat de stellen naar Veolia kwamen. Dat de VTT van de 3446 kapot is heeft denk ik te maken met dat eerder de motor kapot is geweest. Bij de wadloper ging ook steevast de VTT kapot een tijd nadat een motor vastgelopen was. En die motor, tsja een afgebroken klep is metaalmoeheid als gevolg van de levensduur van de klep. Zou bij NS ook moeten gebeuren, alleen valt het daar minder op denk ik. |
18-11-2009 11:10:18 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat ATB probleem vind ik vreemd, aangezien die stellen eerst nog door Nedtrain Zwolle zijn nagekeken, alvorens zij naar Veolia zijn gegaan![]() |
18-11-2009 11:21:14 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Daar merkt Nedtrain Zwolle niks van, het is een zwakke plek die tijdens de dienst naar boven komt. |
![]() |
advertentie |
18-11-2009 13:30:59 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Doet Nedtrain Zwolle geen ATB controle?![]() |
18-11-2009 20:50:57 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Yes %02% De 3446 is gemaakt, en de 3447 mag gecombineerd rijden. Dus als er niks meer tussenkomt zijn de laatste treinen morgen met 4 bakken te zien. setje 3446+3447+mich zal rijden de: 34349 nm v14.23 32350 vry v15.03 32355 nm v15.53 32356 vry v16.33 laatste slag misschien zonder mich ![]() 32361 v nm 17.53 LM 84061 terug. Laatst bewerkt door mich op 18-11-2009 20:52 |
18-11-2009 22:14:04 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Ik had al zo'n vermoeden, want ze waren zojuist (om 21.30) met de 3446 druk aan het rangeren.![]() Ik kom je morgen waarschijnlijk wel ff op de gevoelige plaat vast leggen te Nmh en Nm met trein 32350/32355. ![]() Overigens wel een klein verzoekje als je te Nmh bent, want ik probeer je dan vanaf de brug en sp 1 te fotograferen (of kan je ook mooi foto's onder de brug door maken?), en zou je dan ff 'wat langer' over je vertrekprocedure willen doen zodat ik ff naar beneden kan rennen? ![]() ![]() |
18-11-2009 22:33:58 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Gefeliciteerd, Mich, gaat het toch mooi door! Jij zult de laatste ritten wel met een extra bijzonder gevoel gaan rijden met dat 'manke en kreupele' stel stellen.%08% Al snap ik er geen biet van van die Voith turbo, maar goed. Ook de reizigers hebben morgen mooi geen uitvallende spitstreinen en een vierzitter voor zichzelf met vier bakken Buffel. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 18-11-2009 23:00 |
18-11-2009 22:47:19 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Jammer ik kan er niet bij zijn met de laatste rit DM90 Jammer Maar ik zal wel de foto's en de verslagen volgen hoor Gr Ruud.h ruud.h |
18-11-2009 23:11:45 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Voor de geïnteresseerden, werp een blikje op de site van Voith: http://www.voithturbo.com/hydrodynamic-drives-products-for-diesel-railcars-t211re3-and-t211rze.htm. Hier is een pdf-bestand te downloaden die de werking van een VTT beschrijft (niet hetzelfde type als in een DM'90, wel dezelfde werking), zie: http://www.voithturbo.com/sys/php/docdb_getfile.php?docnr=G%201877&lang=en&pageid=198288 Niet voldoende? Dan is er altijd nog Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Voith_Turbo-Transmissions |
18-11-2009 23:15:07 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
DM'90 is DH-materieel, diesel-hydraulisch. Hierbij drijft de dieselmotor de Voith-getriebe aan. De Voith brengt de hydraulische olie in beweging, en die beweging drijft de wielstellen aan. Zie het als een soort slagroomklopper![]() |
18-11-2009 23:29:45 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
En als die het niet doet of defect is zoals bij de 344X gisteren, waarom kan deze dan nog wel op eigen kracht (als ledig mat.) verder rijden op een behoorlijke snelheid? Verder voorspelt het KNMI morgen 60% kans op zon, vooral in het zuiden en 's middags... Wordt vast een mooi dagje. |
19-11-2009 00:05:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat is behoorlijke snelheid, een DM90 mag 140. Als 1 installatie het dusgeen tractie meer geeft, moet de andere het stel voortbrengen en dan zal ie best nogwel een vaartje kunnen hebben, maar lang geen 140 meer... ![]() |
19-11-2009 00:06:46 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Dus dan is het de kunst om morgen nog op tijd te rijden met beperkt optrekvermogen ook, als ik dat zo begrijp? Laatst bewerkt door treintim op 19-11-2009 00:07 |
19-11-2009 00:09:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Naja, als ze gecombineerd rijden mis je 25% van je tractie... Dat is al aanmerkelijk beter dan met een solo stelletje waar je 50% mist.. ![]() |
19-11-2009 00:49:52 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ok, bedankt voor je uitleg. |
19-11-2009 13:19:08 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteMoet dat niet v Nm 17.23 zijn? |
19-11-2009 15:05:02 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Het lijkt er op dat mich alleen met de 3446 rijdt, want de 3447 staat nu GDST te Nm.![]() |
19-11-2009 17:18:29 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Dat klopt, Mich zat wat in tijdnood met de controles van de 3447 omdat hij nog een aantal storingen moest verhelpen. Vandaar dat er vandaag enkel met de 3446 wordt gereden, maar morgen is er een nieuwe kans om de 4 bakken DM90 vast te leggen want Veolia heeft besloten dat er morgen ook nog mee gereden wordt. De rest zal Mich zelf wel toelichten. |
19-11-2009 22:03:50 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Zal ik dat maar doen dan![]() Helaas was ik niet eerder in de gelegenheid op somda te posten, maargoed. Vanmorgen kwam ik erachter dat Veolia geregeld heeft dat ze morgen ook nog kunnen rijden, dus dat was even balen. De noodzaak om met 4 bakken te rijden valt dan ook af, maar omdat ik toch anderhalfuur eerder op mijn werk was heb ik de 3447 nagekeken. Anderhalf uur verder had ik ze zover dat ze storingsvrij samenwerkten, dus nu weet ik dat dat morgen goed gaat. Echter omdat de 24uurscontrole nog ontbrak moest de 3447 blijven staan. Daarna weer diensten geruild met collega's zodat ik morgen wederom met de DM'90 kan rijden en dan wel alle drie de slagen. Morgen zal ik rijden met de 3446+3447 de: 32349, 32350 32355,32356 32361,84061 Laatst bewerkt door mich op 19-11-2009 22:11 |
19-11-2009 22:10:17 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Leuke combi, 3226 + 3447! %08% |
19-11-2009 22:11:16 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
sorry typfout ![]() |
19-11-2009 22:15:13 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
In ieder geval bedankt voor al je moeite %05%. Heb ik toch nog een Veolia DM'90 in dienst kunnen filmen en fotograferen %02% |
20-11-2009 14:35:49 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
3446 en 3447 samen onderweg. ----- Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl |
20-11-2009 19:15:20 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Mich vertrok met de 3446+3447 om 18:22 uit Boxmeer als LM 84061 naar Nijmegen, de vertraging was veroorzaakt door een vertraagde tegentrein uit de richting Cuijk. Hiermee is de inzet van DM90 bij Veolia ten einde gekomen. |
20-11-2009 19:26:01 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteIk zie een foto van twee IRM's in Bkl en geen DM'90? |
20-11-2009 19:34:33 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
en volgens mij heeft die link geen verband met de melding over de DM'90 maar staat dat gewoon standaard onder zijn berichten. |
20-11-2009 20:20:24 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Dat idee heb ik ook, maar de drie streepjes doen anders vermoeden dan een handtekening, die heeft een doorgetrokken lijn. |
20-11-2009 20:24:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Nou, hier dan wel de 3447+3446. Vanmiddag als trein 32349 te Vlb: http://www.ovronddordt.nl/forums/201109_Nijmegeneo/Veolia3447-3446_32349_Vlb_201109.jpg Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-11-2009 21:04:48 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Is nou de koppeling geschilderd met die grijze verf die ook op de Lint en GTW zit? |
20-11-2009 21:38:02 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
juist![]() De rit verliep perfect en storingsvrij. 10 minuten voor vertrek vanaf het opstelterrein is de ATB van de 3447 weer volledig gerepareerd. Dus die kan zo weer de dienst in bij NS mochten ze dat willen. De stickers enzo waren er al afgehaald vanmorgen. |
23-11-2009 13:27:40 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Volgens dit bericht: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,4545977 komt morgen de 360 naar Nederland. ---- Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl |
25-11-2009 20:35:50 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
De 360 stond vandaag om 17.35 in Venlo, vanaf morgen dus in dienst. |
25-11-2009 21:58:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
mits de testrit geslaagd is en hij geen storingen heeft![]() |
25-11-2009 22:02:56 | ||
---|---|---|
Railprutse
![]() |
Test rit is in de Ochtend goed verloppen! |
25-11-2009 22:04:22 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Mooi![]() |
26-11-2009 23:45:58 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Is het dit eigenlijk met uitbreidig van de capaciteit voor de rest van de concessie? Ik kan me voorstellen dat alle andere tweetjes (zowel in het zuiden als op maaslijn) nog wel eens een verlenging kunnen gebruiken. |
27-11-2009 01:04:42 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Zal waarschijnlijk een (provinciale) politieke kwestie zijn. De provincie limburg is immers n belangrijke concessiehouder in deze ( prov brabant heeft alles gedelegeerd aan limburg wb de maaslijn). Reken niet te hard op 'vrijwillige' uitbreiding vd capaciteit door de concessienemer (veolia), als de provincie Limburg daar geen financiele middelen tegenover stelt. Laatst bewerkt door cuijk op 27-11-2009 01:15 |
27-11-2009 11:41:54 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Zou het eigenlijk niet handig zijn dat de provincie de treinstellen overneemt van de leasemaatschappij en dan verhuurd aan de vervoerder? Lijkt me een zinvolle besteding van Essent geld, omdat er gegarandeerde inkomsten zijn. En de investering van extra zitplaatsen kan over een langere tijd terugverdiend worden. Laatst bewerkt door giuseppe op 27-11-2009 11:42 |
27-11-2009 12:51:53 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Veolia heeft een nieuwe "trein" bus 901 is bestickert als GTW. Ziet er erg gaaf uit. Hij reed gisteravond het treinvervangend vervoer tussen Vlb en Vry. |
27-11-2009 13:31:52 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Afgekeken van Arriva? Die heeft al enige tijd (minimaal) twee als GTW bestickerde bussen voor de dienst Harlingen - Veerterminal. |
27-11-2009 14:17:41 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Quote Zo eenvoudig is dat niet want over die inkomsten (en de verdeling daarvan) is nu eea te doen. zie http://www.maaslijn.net/2009.html Laatst bewerkt door cuijk op 27-11-2009 14:17 |
03-12-2009 21:44:56 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
In een dergelijk model hoeft de vervoerder alleen een dienst beschikbaar te stellen: het rijden van treinen door personeel. Materiaal kan dan door de provincie worden verzorgd. De provincie Utrecht heeft op deze manier eigen bussen gekocht/geleased bij VDL Berkhof waar nu de eerste drie jaar Connexxion mee rijdt en vanaf 2012 wellicht een andere vervoerder. |
04-12-2009 01:12:03 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Wellicht is dat een interessante optie. Ik ga er van uit dat die mogelijkheid bekend was bij de provincie Gelderland en het Knooppunt Arnhem-Nijmegen (20 gemeenten), toen het Masterplan Openbaar Vervoer werd opgesteld, en als gevolg daarvan biedingen werden gevraagd voor de Achterhoek, Rivierenland, en de Stadsregio Arnhem/Nijmegen (incl een deel van de Maaslijn). Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen; afwachten dus..... |
06-12-2009 11:54:38 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Mich, weet jij hoe het eigenlijk zit met de uitrol van Ov-chipkaart apparatuur bij Veolia Limburg? Studenten hebben namelijk vanaf 1 januari alleen nog maar een chipkaart om mee te reizen. |
06-12-2009 15:40:07 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Heet dan wel geen mich: - Voor de trein: in/uitchecken is niet nodig voorlopig, tonen van de kaart is voldoende (aldus de Metro afgelopen week) - Veolia Limburg staat in de planning voor 2e kwartaal 2010. Ik neem aan dat daar dan dus ook de trein bij zit. |
06-12-2009 16:18:01 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Maar dat betekent dus dat er voorlopig geen week of weekend OV meer is, of kan dat dan wel uitgelezen worden door controleurs? |
06-12-2009 17:11:19 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
De conducteur kan lezen wat er op de voorkant van de kaart staat, de binnenkant van de kaart (inhoud van de chip) is nog niet leesbaar zolang de vervoerder nog geen OV-chipkaart heeft ingevoerd. |
06-12-2009 17:14:09 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat zou dus in principe betekenen dat ik vrij zou kunnen reizen? Ik ben afgestudeerd maar heb de OV-chipkaart nog wel, met als product vrij-reizen erop als ik hem op de ns-automaat houdt. Is dat juist? Het is illegaal, en ik reis alleen met de auto, maar gewoon als voorbeeld. Is mijn constatering juist? |
06-12-2009 17:17:44 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Als een controlepersoon een mobiele lezer heeft kan ie gewoon zien of jij een week- of weekend-OV hebt neem ik aan (tenminste, dat kun je ook zie bij een NS-kaartautomaat) |