26-11-2006 19:37:36
rogier
rogier
ATB is er ook niets voor niets.
Ook met ATB gebeuren er al de nodige spoorwegongelukken door menselijk falen.
 

26-11-2006 19:46:42
woepje
woepje
Quote
TreinOFiel: Waar ik me nu trouwens ook over verbaas: ik dacht dat NS het DM90 dat Veolia nodig zou hebben op Gn-Zl in de 9100 zou inzetten, maar nu zie ik dat er Plan V wordt overgebracht naar Groningen op 9-12. Zijn hier wellicht ook weer conclusies uit te trekken?

Het staat inderdaad op de staat van 9 december:

13.06 811112 Ledig Materieel (alle) Zl Aankomst RR36 (V) RR99 (2) RR101 (3) RR102 (A)

Wellicht DM'90 + Plan V in de 9100?
 

26-11-2006 20:07:47
salieri
salieri
Ik ben 9 december wel op Gn te vinden, ga dan wel kijken wat er uit die richting komt in Gn (dus vanuit Zl)  

26-11-2006 20:14:43
j.jager
j.jager
Ik ben ook benieuwd wat er komen gaat. Ik ga ook wel even kijken

Laatst bewerkt door j.jager op 26-11-2006 20:15
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

26-11-2006 22:24:23
werchter
werchter
Volgens iemand op het maaslijn.net gastenboek komt er ook materieel van Zwolle naar Venlo...  

26-11-2006 22:29:40
maaslijn
maaslijn
Dat moeten dan wadlopers of Plan U's zijn. In mijn gastenboek zegt de Veolia-medewerker ook dat er 10 december een speciale trein zal rijden over de Maaslijn...  

26-11-2006 23:44:05
j.jager
j.jager
de wadloper zal het nog wel niet worden, dan zullen ze eerst meer gtw's binnen moeten krijgen voordat er een wadloper vrij komt.  

27-11-2006 16:13:35
karsten
karsten
Dank u!
Even een vraagje.
Veolia is dus ook een bedrijf dat met goederen werkt.
Maar is het nou echt een groor bedrijf?
 

27-11-2006 16:19:54
dh3201
dh3201
Heel Veolia of alleen Veolia Transport?
Ach kijk zelf maar op http://www.veoliaenvironnement.com/en/group/


Shqiperise-lopers?
 

27-11-2006 16:20:22
fabrierban
fabrierban
Totale omzet in 2005 was 4.3 miljard euro (dat is toch wat groter dan NS).
Het lgrootste deel betreft echter busvervoer.
Meer info op http://www.veolia-transport.com/en/company/world.aspx
 

27-11-2006 16:31:25
dh3201
dh3201
En als je Veolia Environment erbij pakt kom je op 25.2 miljard euro in 2005


Shqiperise-lopers?
 

27-11-2006 17:25:47
karsten
karsten
Aha!
Dat wist ik totaal nog niet.
 

27-11-2006 19:37:28
philips
philips
Ik heb een vraagje. Waarom rijdt NS nu 10 minuten sneller dan Veolia??
(27-11-06)
Site1(NS): Vandaag treinnummer 16277
Site2 (VEOLIA) : http://planner2007.ns.nl/cgi-ns/nsbaliecgi2007
Kom er net achter dat site niet werkt om naar die trein tegaan:
Maandag 11-dec-06
20.00 Nijmegen
21.27 Roermond

Laatst bewerkt door philips op 27-11-2006 19:40
 

27-11-2006 19:46:17
thom
thom
Omdat ze een compleet onuitvoerbare DRGL gesteld hebben.

Ze denken 10 minuten sneller te zijn, maar is gewoon onmogelijk.
 

27-11-2006 21:22:09
crikey
crikey
@thom: Ehm.. Veolia doet er volgens de dienstregeling 10 minuten langer over dan de NS.. niet andersom. Dat komt doordat de stops volgens de DRGL nogal lang zijn.. In de richting Rm bv. 4 min Nmh, 5 min Vry, 2 min Tg, 2 min Sm.
Maar de aankomsttijden zullen wel wat later uit gaan vallen..
 

27-11-2006 22:16:17
kniesoor
kniesoor
Omdat Veolia DH-materieel gaat gebruiken. En die zijn nou eenmaal niet snel.  

28-11-2006 00:50:23
thom
thom
Ohwja, Hm opletten is ook een vak

Desondanks word het daar een zooitje %02%

Laatst bewerkt door thom op 28-11-2006 00:50
 

28-11-2006 08:58:15
jbt
jbt
Op de site van L1 stond dit bericht:

"Treinreizigers op de Maaslijn tussen Venlo en Nijmegen worden vanaf 10 december deels per bus vervoerd.

Vervoerbedrijf Veolia krijgt niet voldoende treinstellen bij elkaar om in de spits elk kwartier een trein in te zetten. Van de vier kwartierdiensten worden er daarom twee per bus gereden, en de andere twee gewoon per trein. Vanaf 1 maart moet het busvervoer op de zogeheten Maaslijn voorbij zijn. Dan heeft Veolia wel genoeg treinstellen. Veolia overweegt de reizigers te compenseren voor het ongemak, bijvoorbeeld door het geven van een korting."

Het Limburgse publiek mag hier dus nu - na de verkiezingen - weet van hebben.
 

28-11-2006 09:05:02
fabrierban
fabrierban
@thom
De dienstregeling is straks best uitvoerbaar. De Stadlers zijn zeker zo snel als de buffels (ze trekken sneller op), terwijl de rijtijden ruimer zijn dan nu. Daarnaast zijn er op de kritieke baanvakken Blerick-Venlo en Boxmeer-Cuijk extra kruisingsmogelijkheden bij vertragingen. Het enige probleem voor de korte termijn is het te trage DH.

Laatst bewerkt door fabrierban op 28-11-2006 09:06
 

28-11-2006 09:10:29
fabrierban
fabrierban
Quote
jbt: Het Limburgse publiek mag hier dus nu - na de verkiezingen - weet van hebben.

De naieviteit zit bij Provinciale Staten in Limburg, die veel laat hebben aanbesteed.
En de statenverkiezingen zijn komend maart, dus...
 

28-11-2006 09:33:32
jbt
jbt
Quote
fabrier: De naieviteit zit bij Provinciale Staten in Limburg, die veel laat hebben aanbesteed.
En de statenverkiezingen zijn komend maart, dus...


Voor de statenverkiezing van komende maart is voor gedeputeerde Vestjens van Limburg een geluk bij een ongeluk dat het vervangend busvervoer van Venray naar Nijmegen gaat. Dat is dus met name door Brabant. Limburgers zullen er - op een aantal uit Venray na - weinig last van hebben. In het Brabantse Vierlingsbeek, Boxmeer en Cuyk zullen ze echter minder blij zijn.
 

28-11-2006 16:59:31
fabrierban
fabrierban
@jbt
Los van de treinen die door bussen vervangen worden, rijden er zes treinen in de basisdienst. Ik vraag me af hoeveel materieel Veolia daarvoor beschikbaar heeft en wat dat dat wel mag zijn. Als het alleen zes tweewagenstellen DM of DH is dan denk ik dat de Limburgse sardines ook wel eens minder enthousiast kunnen reageren.
 

28-11-2006 17:19:12
jbt
jbt
Quote
fabrier: Als het alleen zes tweewagenstellen DM of DH is dan denk ik dat de Limburgse sardines ook wel eens minder enthousiast kunnen reageren.


Natuurlijk, maar alles beter dan een bus. Ik laat mij trouwens helemaal verrassen wat ik vanaf zondag 10 december voorbij zal zien en horen brommen.
 

28-11-2006 17:23:44
fabrierban
fabrierban
Helaas moet ik de 10de naar een 25-jarige bruiloft anders was ik in Nijmegen te vinden geweest. Ik ben reuze benieuwd welk konijn er uit de Veolia-hoed getoverd wordt.  

28-11-2006 17:30:08
julius
julius
Op OVL wordt nu gesproken over 23 bakken DH...  

28-11-2006 18:54:10
fabrierban
fabrierban
@julius
Dan krijgen we per 10 december ook groningse en friese sardines.
 

28-11-2006 19:26:01
peterselie
peterselie
Quote
julius: Op OVL wordt nu gesproken over 23 bakken DH...


Dan missen we hier in het noorden wel heel wat DH'tjes. Vorige week stonden er 14 bakken langs de kant. Als die rijvaardig zouden zijn, dan moeten er nog 9 bakken uit dienst gehaald worden. Dan wordt het ook hier in het noorden sardientjes. Van de GTW's zijn er namelijk vandaag maar 6 stellen op dienst gezien, terwijl er nog maar 9 stellen in NL zijn. Dit is nog niet genoeg om die 23 bakken te vervangen.

Zou de NS misschien tijdelijk wat DM'90 verhuren aan Arriva of is dit een utopie?

In ieder geval sterkte in het zuiden

Laatst bewerkt door peterselie op 28-11-2006 19:27
 

28-11-2006 19:42:24
rob1
rob1
DM'90 gaat toch naar Zwolle-Groningen, of zeg ik nu iets heel doms??  

28-11-2006 19:44:06
aestudent
aestudent
Niet iets doms, maar wel iets dat nog steeds niet 100% zeker is... Het blijft bijv. nog steeds de vraag waar men plan V voor nodig heeft in Gn, want dat wordt daar op de 9e naar toe gebracht...  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-11-2006 19:44:26
peterselie
peterselie
Dat zeg je helemaal goed, maar omdat hier in het noorden een bakkentekort dreigt voor enkele maanden, zou het wel mooi zijn als er op de noordelijke diesellijnen wat meer DM'90 zou rijden, maar dat zal een utopie blijven vrees ik.  

28-11-2006 19:47:31
woepje
woepje
Quote
aestudent: Niet iets doms, maar wel iets dat nog steeds niet 100% zeker is... Het blijft bijv. nog steeds de vraag waar men plan V voor nodig heeft in Gn, want dat wordt daar op de 9e naar toe gebracht...
Wellicht rijden zowel DM'90 als Plan V heen en weer op de 9100? Zou kunnen....
 

28-11-2006 19:49:49
aestudent
aestudent
Ja, bijvoorbeeld... Ik weet het verder ook allemaal niet. Edit: hoeveel diensten zitten er in de nieuwe 9100 trouwens?

Laatst bewerkt door aestudent op 28-11-2006 19:50
 

28-11-2006 19:50:13
salieri
salieri
Quote
peterselie: Dat zeg je helemaal goed, maar omdat hier in het noorden een bakkentekort dreigt voor enkele maanden, zou het wel mooi zijn als er op de noordelijke diesellijnen wat meer DM'90 zou rijden, maar dat zal een utopie blijven vrees ik.
Denk niet dat er meer DM'90 naar het noorden gebracht wordt. Ik denk dat er gewoon genoeg DH's in het noorden blijven, tot Arriva ze echt niet meer nodig heeft
 

28-11-2006 19:54:50
peterselie
peterselie
Als alle GTW's rijvaardig zijn, dan kan het wel ja.

Ik heb echt medelijden met de mensen die de maaslijn nemen. Ze krijgen slecht materieel en zullen dan ook nog als sardientjes vervoerd worden. Mensen die met de bus moeten, hebben mogelijk dan een comfortabelere zitplaats.

Hopelijk komen de GTW's snel voor het zuiden.
 

28-11-2006 19:59:38
salieri
salieri
Ho-ho, ik vind de wadloper totaal nog niet slecht, oke, ze kunnen nog wat meer onderhoud krijgen enzo, maar die stoelen zitten totaal niet verkeerd  

28-11-2006 20:01:36
peterselie
peterselie
Ik bedoel het meer in de trand van sardientjesvervoer en natuurlijk het onderhoud.

Is er al iets bekend over de nummers van de stellen die naar het zuiden gaan?
 

28-11-2006 23:18:49
reizigert
reizigert
Wij verbazen ons hier al bijna twee maanden over de dreigende chaos op de Maaslijn, maar liefst anderhalve week voor de intrede van Veolia zijn er in een van de drie provincies zowaar al politici wakker geworden. Hulde, nu komt alles toch nog goed!
http://www.gelderlander.nl/maasland/article871322.ece
 

29-11-2006 00:11:16
werchter
werchter
Echt wakker zijn ze niet:
„Maar de kwaliteit wordt niet minder“, aldus Vestjens. „Wat de reiziger nu krijgt, krijgt hij ook na 10 december."

Als je alleen onder kwaliteit verstaat dat er railvoertuigen volgens een bepaald schema rijden verandert er inderdaad niet veel. Als je onder kwaliteit ook het comfort van de treinen, het aantal zitplaatsen en de informatievoorziening naar de reiziger rekent denk ik toch echt dat de kwaliteit drastisch achteruit gaat...

Laatst bewerkt door werchter op 29-11-2006 00:11
 

29-11-2006 00:50:09
mren
mren
Quote
aestudent: Ja, bijvoorbeeld... Ik weet het verder ook allemaal niet. Edit: hoeveel diensten zitten er in de nieuwe 9100 trouwens?

6 lijkt me (2*3), waarbij in zowel in Gn als in Zl zo'n 55 minuten stil wordt gestaan, hetgeen ernstig pleit voor koppeling aan andere diensten, waarmee inzet van DM'90 in mijn ogen een niet erg zinnige is. Maar goed, het past natuurlijk prima in een robuuste dienstregeling...
 

29-11-2006 08:02:59
Somda
Somda
Quote
reizigert: Wij verbazen ons hier al bijna twee maanden over de dreigende chaos op de Maaslijn, maar liefst anderhalve week voor de intrede van Veolia zijn er in een van de drie provincies zowaar al politici wakker geworden. Hulde, nu komt alles toch nog goed!
http://www.gelderlander.nl/maasland/article871322.ece


Politici staan alleen maar op de 1e rij als er met wat prachtigs valt te pronken. Denk dat het daarom wat stiller is geworden de laatste tijd, want dat marktwerking is toch dé manier om alles beter te laten worden? Zo stonden de op de eerste rij bij de introductie van lightrail tussen Apn en Gd, maar ik denk niet dat ze zich daar nog vertonen bij de dagelijkse problemen.

Maar goed, de Maaslijn... Ik ben toch werkelijk benieuwd wat daar nou gaat rijden. Zonder de kwartiersdienst (die ook echt niet gaat rijden voordat er snel materieel is), zijn er nog altijd minimaal 6 composities nodig en inclusief enkele drukke treinen + het onderhoud, misschien wel 10 à 12. Is er al concreet iets bekend welke stellen er heen gaan? Over Wadlopers wordt al lang gerept, maar wat en hoeveel gaat er richting het zuiden?
 

29-11-2006 08:55:32
taigagaai
Moderator
taigagaai
Zie hiervoor het bericht van Julius, enkele postings hierboven. Het zou gaan om 23 bakken DH materieel. Dit aantal bestaat uit 11 DH-I en 6 DH-II.  

29-11-2006 14:49:25
reizigert
reizigert
De provincie Limburg heeft vandaag een persbericht de deur uit gedaan
http://www.limburg.nl/framemaster.html?http://www.limburg.nl/nl/html/algemeen/Actueel/Persberichten/Persberichten.asp?nieuws_item=131RS6A3N51L60Q44J51
Let vooral op de onderkant van het persbericht, daar staan links naar pdf-folders voor elk specifiek gedeelte van Limburg. Uiteraard geen woord over de problemen op de maaslijn.

Lees en huiver mee in de folder Roermond-Weert: "In de toekomst wordt het met de nieuwe treinen die sneller accelereren mogelijk om extra treinstations in Molenhoek en Blerick te openen." Pardon? Een station openen in Blerick? Je neemt de reizigers botweg een dienst af, belooft met schaamrood op de kaken dat die volgend jaar weer terugkomt, en vervolgens presenteer je dit alsof je de reiziger een geweldig cadeau aanbiedt? Waar halen ze de brutaliteit vandaan....
 

29-11-2006 16:39:26
aestudent
aestudent
Quote
Maikel: 6 lijkt me (2*3), waarbij in zowel in Gn als in Zl zo'n 55 minuten stil wordt gestaan, hetgeen ernstig pleit voor koppeling aan andere diensten, waarmee inzet van DM'90 in mijn ogen een niet erg zinnige is. Maar goed, het past natuurlijk prima in een robuuste dienstregeling...
Ok, dan kan ik iets gemist hebben, maar er rijdt nu 14x DM'90 op Nm-Rm, dus als er 6 naar Gn-Zl gaan, waar blijven die andere 8 dan?
 

29-11-2006 16:48:37
fabrierban
fabrierban
Haar grappigste van de uitspraken van Vestjens vind ik nog dat hij toch hoop heeft dat er voor 10 december extra treinen worden gevonden en er meteen een kwartierdienst gereden kan worden. Zou hij echt denken dat ze die treinen bij de Hema verkopen?  

29-11-2006 17:51:29
mren
mren
Quote
aestudent: Ok, dan kan ik iets gemist hebben, maar er rijdt nu 14x DM'90 op Nm-Rm, dus als er 6 naar Gn-Zl gaan, waar blijven die andere 8 dan?

Stelletje reserve is nooit weg, extra stel naar Syntus meen ik ergens gelezen te hebben, en verder mogen er ook wel een paar treinen Es-Zl verlengd worden tot drie stellen.
 

30-11-2006 09:24:42
fabrierban
fabrierban
@mren
Syntus heeft nog twee extra DM stellen nodig voor Almelo-Marienberg, maar dat is pas per 1 juni.
Versterken van Es-Zl lijkt me na 10 december niet meer zo nodig. De treinen sluiten zo meteen noch in Zwolle noch in Hengelo meer aan op andere lijnen.

Laatst bewerkt door fabrierban op 30-11-2006 09:27
 

30-11-2006 11:36:35
rudolfph
rudolfph
Dat is op aandringen van de lokale overheden hier, die wilden een betere verbinding voor de kleine stations hier (Esd, Bn, Amri) ri westen, dus de 7900 komt in Aml aan vlak voor voor vertrek van de 1600/1700/140 (die hoort er nou ook bij %03%). De overstappen op de 7000 en de 31200 zijn inderdaad dramatisch geworden, want die blijven op hun oude tijden rijden.

EDIT: bovendien gaat de spoorlijn Nvd-Rat straks een tijd dicht vanwege de aanleg van een tunnel te Nvd, een goede overstap te Aml voor doorgaande reizigers ri Zl is dan misschien ook wel belangrijker. Waarom dan ook het stuk Zl-Rat ook een aangepaste DRGL moet krijgen is mijn niet helemaal duidelijk.

Laatst bewerkt door rudolfph op 30-11-2006 11:38
 

30-11-2006 11:48:04
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
aestudent: Ok, dan kan ik iets gemist hebben, maar er rijdt nu 14x DM'90 op Nm-Rm, dus als er 6 naar Gn-Zl gaan, waar blijven die andere 8 dan?
Zoals al eerder betoogd: er zijn 4 stammetjes nodig, en er zijn zeker treinen die met 3xDM90 gereden moeten worden, als ze het al niet allemaal zijn. Kom ik op 4*3=12 stellen. En dan inderdaad nog eentje naar Syntus (via-via naar Almelo-Nirgendwo).

Laatst bewerkt door dumpy_dump op 30-11-2006 11:48
 

30-11-2006 13:13:53
dvdhoven
dvdhoven
Quote
rudolfph: Dat is op aandringen van de lokale overheden hier, die wilden een betere verbinding voor de kleine stations hier (Esd, Bn, Amri) ri westen, dus de 7900 komt in Aml aan vlak voor voor vertrek van de 1600/1700/140 (die hoort er nou ook bij %03%). De overstappen op de 7000 en de 31200 zijn inderdaad dramatisch geworden, want die blijven op hun oude tijden rijden.
Hierop heb ik een reactie gegeven in het drgl 2007 topic, want hier gaat het over veolia


Dick van den Hoven
 

30-11-2006 14:21:13
karsten
karsten
Ik vind de wadlopers totaal niet slecht.
Ik heb niet iets bijzonders waarmee ik wil dat ze gaan rijden.
Als ze Wadlopers nemen zal ik dat accepteren.
 

30-11-2006 17:50:42
fabrierban
fabrierban
@karsten
Op zich rijden Wadlopers niet zo slecht, alleen voor mensen met een beetje lange benen zijn die stoelen in coach-opstelling erg oncomfortabel. Anderhalf uur Nijmegen-Roermond wordt dan wat onplezierig.
 

01-12-2006 00:12:25
dh3201
dh3201
Misschien kunnen ze er plan T interieur in bouwen


Shqiperise-lopers?
 

01-12-2006 02:18:20
taigagaai
Moderator
taigagaai
Is het Plan T interieur niet gebaseerd op de Wadlopers of was het nou andersom?  

01-12-2006 08:30:18
bloober
bloober
[Off-T]Plan T (nieuw) interieur is toch gebaseerd op SM'90 en op de 1ste klas van DM'90?[/Off-T]

Laatst bewerkt door bloober op 01-12-2006 08:30


Groetjes, Bloober
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

01-12-2006 08:56:37
cuijk
cuijk
In het gastenboek op www.maaslijn-online.tk staat een nieuwe bijdrage over de probs van Arriva met het nieuwe materieel (uit het Dagblad van het Noorden)...
Als ik dat mag geloven, dan zijn de wadlopers voorlopig nog in het noorden nodig.... Vind ik prima...
Wadlopers op de Maaslijn: how low can you go!
 

01-12-2006 09:22:52
jeepee
jeepee
Hoezo beter iets dan niets toch  

01-12-2006 09:28:33
jbt
jbt
Weer eens een stukje van de site van L1:

"Het aantal klachten over de dienstregeling van Veolia valt gedeputeerde Vestjens vooralsnog erg mee.

Veolia neemt op 10 december het openbaar vervoer in Limburg over. Een aantal aanpassingen die het bedrijf wil doorvoeren, zorgde vooraf al voor klachten van reizigers. In de meeste gevallen werd dan een oplossing bedacht. De verkeersgedeputeerde verwacht wel dat er nog meer klachten komen na de daadwerkelijke invoering van nieuwe dienstregeling. Maar hij gaat er vanuit dat ook in die gevallen oplossingen bedacht kunnen worden."

Gedeputeerde Mat Vestjens is een geboren optimist.
 

01-12-2006 09:49:49
fabrierban
fabrierban
@jbt: Bij de trein is er alleen een probleem doordat het materieel te laat komt. Dat is echter een tijdelijk zaak, daarna zal de kwartierdienst tussen Venraij en Nijmegen zich ook zeker uitbetalen. Neem maar aan dat Veolia binnen twee jaar al materieel moet bijbestellen.  

01-12-2006 16:41:46
cuijk
cuijk
In een bericht om Somda stond, dat de groene Wadloper in Nijmegen was gesignaleerd (woensdag geloof ik).
Vandaag was die Wadloper in ieder geval NIET in Nijmegen; niet in 'de kuil' bij het Willemskwartier en ook niet op t emplacement bij t station. Als ie woensdag in Nijmegen was, dan was ie daar op doorreis.
Was ook nog even bij de Plan U's in Blerick. Die kan Veolia nooit gaan inzetten.... ramen en deuren stuk, machinistencabines gesloopt, vol met rotzooi van zwervers...... echt n supertrieste aanblik

Edit mvd: Over graffiti wordt niet gesproken, deze mensen zijn uit op aandacht en die krijgen ze niet van spoorhobbyisten.
 

01-12-2006 16:46:48
dh3201
dh3201
Elders hier op het forum was al te lezen dat ie in Vl stond


Shqiperise-lopers?
 

01-12-2006 19:56:25
daniel
daniel
Vanmorgen rond 8:30 stond 'ie inderdaad in Venlo, op een van die kopspoortjes aan de Rm'se kant tussen spoor 3 en 4 in.  

01-12-2006 23:48:55
waalkade
waalkade
Quote
daniel: Vanmorgen rond 8:30 stond 'ie inderdaad in Venlo, op een van die kopspoortjes aan de Rm'se kant tussen spoor 3 en 4 in.
Werd in de loop van de morgen uitvoerig geinspecteerd door 5 gele vestjes. Zie het boek Dieselend door Nederland blz. 89, daar zou hij rechts van de 1142 staan. Groet, Ko.

Laatst bewerkt door waalkade op 01-12-2006 23:50
 

02-12-2006 10:42:13
taigagaai
Moderator
taigagaai
Voor de mensen die dat boek niet hebben, Ko bedoelt de 3 opstelsporen aan de Duitse kant van het middenperron en daar dan de rechtse van als je er naar toe loopt vanaf de tunnel.  

02-12-2006 19:39:50
lamote_ban
lamote_ban
Uit de omloop blijkt dat het op de Maaslijn voorlopig een mengsel wordt van Plan U en DH.
Iemand enig idee waar die Plan U nu precies vandaan komen?

Laatst bewerkt door lamote_ban op 02-12-2006 19:40
 

02-12-2006 19:44:41
aestudent
aestudent
Nergens... Uit een ander topic:
Quote
Jeroen: De gegevens in de standaardweek zijn al een aantal weken geleden definitief gemaakt. De laatste wijzigingen qua omloopplanning zijn er dus niet in verwerkt.
 

02-12-2006 19:59:39
TreinOFiel
TreinOFiel
Maar is het 100% zeker dat er geen Plan U komt, of is het zeer waarschijnlijk dat er geen U'tjes komen?  

02-12-2006 20:06:07
aestudent
aestudent
Veolia heeft zelf gezegd dat het bij 23 bakken DH blijft, dus daaruit maak ik op dat er geen U's komen... Maar uiteraard is iedereen vrij om er een andere mening op na te houden.  

02-12-2006 20:06:44
ruysdael
ruysdael
Nooit is iets 100% zeker.. maar het is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel waarschijnlijk dat er geen U'tjes komen. Maar je weet maar nooit .  

02-12-2006 20:30:04
aestudent
aestudent
Wat ik mij trouwens nog afvraag, is of de gemeldde verdeling klopt van de 23 bakken DH die naar Veolia gaan. Als ik nu in de omlopen kijk, dan zie ik bij Arriva 4x DH-I + 28x DH-II, terwijl ik geloof dat het huidige materieelpark bestaat uit 19x DH-I + 32x DH-II. Als dat klopt, dan gaat er dus 15x DH-I + 4x DH-II naar Veolia, en niet de eerder genoemde 11x DH-I en 6x DH-II.

Uit de Veolia-omlopen is dat niet op te maken overigens, omdat beide opties kunnen volgens de huidige 'concept' versie.

Laatst bewerkt door aestudent op 02-12-2006 20:32
 

02-12-2006 20:34:13
julius
julius
Huidige verdeling:

Connexxion/Syntus t.b.v. Aml-Mrb: 3101, 3102
Arriva t.b.v Friesland/Groningen: 3103-3119, 3201-3231
 

02-12-2006 20:38:37
aestudent
aestudent
Ah, die van Cxx was ik vergeten... Als de 3111 nog meedoet, dan heeft Arriva nu dus 17x DH-I + 32x DH-II en straks in elk geval 4x DH-I + 28x DH-II. Dan blijft er hooguit 13x DH-I + 4x DH-II over, maar dat is niet eens 23 bakken... Tenzij Cxx z'n wadjes kwijt wil, maar dat lijkt mij niet?

Laatst bewerkt door aestudent op 02-12-2006 20:39
 

02-12-2006 20:42:26
julius
julius
31 DH-II en Cxx krijgt als het goed is Linten binnen niet al te lange tijd, maarja..."als het goed is" hadden we bij Aml-Mrb al een paar keer eerder  

02-12-2006 20:48:04
aestudent
aestudent
Hehe jah... Ik ben nu wel benieuwd hoe dat gaat worden, want volgens mij gaan er op 10 december meer wadjes door het land rijden dan er zijn gebouwd of zo. O/T: Overigens zie ik dat Arriva direct na 10 dec. al 11 GTW's moet hebben rijden om alle diensten in te vullen. Ik heb ook zo mijn twijfels of dat gaat lukken...  

02-12-2006 21:02:04
stephan90
stephan90
Gelukkig houdt Arriva daar in Fryslan na 10 december nog wat bussen over  

02-12-2006 21:03:42
edegroot
edegroot
Heren,

Dit heeft nog bar weinig met Veolia te maken.
Graag weer ontopic aub
 

03-12-2006 17:17:16
lamote_ban
lamote_ban
Nog altijd hult Veolia zich in stilzwijgen over de Maaslijn. Zowel op de website als op ov9292 staat nog steeds de spits-kwartierdienst gepland voor volgende week. Ik vraag me af wanneer ze met de billen bloot gaan.  

03-12-2006 17:26:26
stefanvdw
stefanvdw
Leuk, die privatisering van het spoorwegnet, pfffff(niet dus)%09%

Volgens mij was alles beter geregeld toen er in heel Nederland de NS opereerde op de spoorlijnen, met NS Cargo, en zonder privatisering.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 03-12-2006 17:27
 

03-12-2006 17:35:42
thom
thom
Ja hoor,

alleen op nevenlijnen waar nu Syntus en Arriva rijdt had dan allang geen trein meer gereden.....

Daarnaast hebben alle concurenten voor Raillion toch echt gezorgd voor een aardige stijging van het goederenvervoer per spoor...
 

03-12-2006 17:38:54
lamote_ban
lamote_ban
Provincies moeten in de toekomst gewoon eisen dat maatschappijen bij hun inschrijving aantonen dat ze genoeg materieel hebben. Er is nu door Veolia gebluft, ze hebben gewoon helemaal niets. En niet alleen op de Maaslijn zit het nu goed fout, ook op Maastricht-Kerkrade plannen ze nu alle treinen met tweetjes. Dat wordt ook feest in de ochtendspits.  

03-12-2006 17:42:55
Somda
Somda
Ben ook niet zo'n fan van privatisering, maar de te verwachte chaos wordt toch met name veroorzaakt door de slechte voorbereidingen. De provincie Limburg maakte niet al te lang geleden bekend wie er mocht rijden en het is moeilijk van een nieuwe vervoerder te verwachten dat deze een heel materieelpark binnen enkele maanden op orde heeft.

Verder vraag ik me ook af hoe men het rijdend personeel in heel korte tijd gaat opleiden op materieel dat in Limburg al helemaal niet bekend is. De veiligheid is alweer een actueel onderwerp na de laatste ongevallen, dus een zorgvuldige opleiding lijkt me geen overbodige luxe.
 

03-12-2006 17:43:00
fabrierban
fabrierban
@stefanvdw
NS is geen alternatief, ze willen geen eenmansbediening.
Tweemansbediening betekent voor de nevenlijnen einde oefening.
 

03-12-2006 19:31:56
admin
Moderator
admin
Voor de 2e keer: deze discussie gaat niet over privatisering of aanbesteden in het algemeen, maar over Veolia!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

03-12-2006 22:31:19
zugchef
zugchef
Ik krijg zojuist via via te horen dat vanwege milieuwetten er geen wadlopers mogen rijden tussen Nijmegen en Roermond....  

03-12-2006 22:50:59
dh3201
dh3201
Dus gaat er helemaal niks rijden? Want DM'90 is alleen voor 10 jaar te leasen.


Shqiperise-lopers?
 

03-12-2006 22:52:48
woepje
woepje
Quote
zugchef: Ik krijg zojuist via via te horen dat vanwege milieuwetten er geen wadlopers mogen rijden tussen Nijmegen en Roermond....


En waarom is wadloper 3222 daarheen gestuurd dan?

Trouwens, ik zag wadloper 3225 laatst door Haren heen denderen richting het zuiden. Een dag later zag ik hem echter weer terug in Gn. Ik weet niet of dat iets met die milieuwetten heeft te maken, dat wadloper 3225 weer is teruggekeerd?
 

03-12-2006 22:54:40
reizigert
reizigert
Quote
zugchef: Ik krijg zojuist via via te horen dat vanwege milieuwetten er geen wadlopers mogen rijden tussen Nijmegen en Roermond....

Dit meen je niet... Heeft elke provincie dan z'n eigen milieuwetten?
 

03-12-2006 22:55:36
dh3201
dh3201
Quote
woepje: En waarom is wadloper 3222 daarheen gestuurd dan?

Misschien om te testen waaruit bleek dat ze niet aan de milieuwetten voldoen?


Shqiperise-lopers?
 

03-12-2006 23:03:23
woepje
woepje
Dat zou kunnen inderdaad. Ze hebben wadloper 3202 gelukkig niet naar het zuiden gestuurd. Dat ding rookt als tierelier. Deze trein voldoet echt niet aan de milieuwetten. Maargoed, ben benieuwd hoe het daar met Veolia afloopt.

Laatst bewerkt door woepje op 03-12-2006 23:03
 

03-12-2006 23:15:22
taigagaai
Moderator
taigagaai
Management, ik moet hier even off topic op reageren. Milieuwetten hebben niet alleen te maken met de uitstoot van uitlaatgassen, maar ook met het geluid. Zo heb ik dat geleerd en is ook naar voren gekomen in de discussie op OVL over dit onderwerp. Het betekent dus gewoon dat de motoren afgezet moeten worden en dat de stellen aan de depotvoeding moeten hangen.  

03-12-2006 23:43:29
cuijk
cuijk
@zugchef: waar heb je dat gehoord, en hoe betrouwbaar is je bron....
Kan best waar zijn wat je zegt, maar geruchten zijn snel.... sneller dan n wadloper %02%
 

04-12-2006 08:41:52
teus-baars
teus-baars
%01%De groene wadloper in het zuiden des lands; appelgroen dus met bruin laagje
Dat is onze oude NoordNed Wadloper 3222%05% Leuk visitekaartje

Laatst bewerkt door teus-baars op 04-12-2006 08:44
 

04-12-2006 09:05:02
lamote_ban
lamote_ban
Quote
zugchef: Ik krijg zojuist via via te horen dat vanwege milieuwetten er geen wadlopers mogen rijden tussen Nijmegen en Roermond....

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er in Limburg andere wetten zouden gelden dan in Groningen en Friesland.
 

04-12-2006 09:21:51
fabrierban
fabrierban
Als er echt helemaal niets gaat rijden ben ik bang dat de pleuris uitbreekt. Het lijkt erop dat Veolia alleen in het busvervoer geinteresseerd is en nauwelijks heeft nagedacht over de spoorwegexploitatie. Het komt in ieder geval allemaal hoogst amateuristisch over. Ik snap nu inmiddels wel waarom Veolia zijn kaken zo stijf op elkaar houdt.

Laatst bewerkt door fabrierban op 04-12-2006 09:25
 

04-12-2006 09:36:05
dh3201
dh3201
Veolia = BBA, en toen BBA jaren geleden werd opgericht als Brabantse Buurtspoorwegen en Autodiensten om allerlei kleine spoor-, tram- en busmaatschappijtjes bij elkaar te voegen was het eerste wat ze deden alle vergaarde (lokaal)spoorwegen vervangen door busdiensten. Anno 2006 doen ze dus nog steeds hetzelfde...%09%


Shqiperise-lopers?
 

04-12-2006 09:56:02
cuijk
cuijk
Zou best kunnen, dat de Wadloper door nieuwe en strenge emissie- en geluidsnormen niet voldoet (denk aan de roetdeeltjes die afgelopen jaar uitgebreid ih nieuws waren).... Wie weet! (zou verklaren waarom de Wadloper nog wel in t Noorden mag rijden; nl op basis van oudere (eerdere) emissie/geluidsnormen....
In dat geval is het dom van de Limburgse politiek, dat men bij inschrijving de plannen van Veolia hierop niet heeft gecontroleerd...
Opvallend is ook, dat er -zover bekend - geen testritten met de Wadloper zijn geweest op de Maaslijn... zou ook n aanduiding kunnen zijn....
Of dit allemaal waar is (of niet) valt nog niet te achterhalen; wij kunnen alleen maar gissen. Want zowel Veolia als de Provincie laten (nog) niets officieels hierover horen.
 

04-12-2006 10:43:56
roelli
roelli
wat een onzin. sorry hoor. maar waarom mag Vl wel vol staan met goederentreinen en gevaarlijke stoffen? waarom mag er dan wel een spoorlijn lopen door het natuurgebied tussen Vl en Kn? waarom mag er wel af en toe een stoomtrein rijden? vrachtwagens en auto's stoten tienduizend keer zoveel uit dan 1 keer in het half uur een wadloper. echt belachelijk


Roel op het Veld
 

04-12-2006 14:33:07
bloober
bloober
Even een vraagje over Veolia op Mt-Kr. Veolia had daarvoor toch 7x Plan V en 7x SGM-II gehuurd. Waar zijn die zeven SGM-II-tjes naartoe, want die zie ik nergens in de omloop bij Veolia terug?


Groetjes, Bloober
 

04-12-2006 14:57:53
julius
julius
Voor Mt-Krd krijgt Veolia 8 Plan V's, van SGM-II daar is wat ik heb begrepen geen sprake. Er zijn maar 16 LV-diensten in de drgl2007, wat de rest gaat doen weet ik niet (kapotte SGMm vervangen?)...

Laatst bewerkt door julius op 04-12-2006 14:58
 

04-12-2006 14:58:06
maxime
maxime
Ik dacht dat het bij plan V bleef. Te weten: 864 - 870

Laatst bewerkt door maxime op 04-12-2006 14:58
 

04-12-2006 15:22:47
ruysdael
ruysdael
Als Wadlopers al te vervuilend zijn zal Plan U daaro al helemaal niet doorgaan...