12-12-2006 18:48:54 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Vraagje: Met welk materieel gaat veolia nu rijden? Met de Wadjes of de GTW's ?? EDIT door edegroot: niet voor elke zin op enter drukken aub ![]() |
12-12-2006 18:52:24 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Momenteel wadlopers. Vanaf eind 2007 komen de GTW's. |
12-12-2006 18:54:10 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Bedankt voor je antwoord. |
12-12-2006 18:56:10 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
Ze hebben alweer een oplossing gevonden voor het ruimte probleem. de perrons in Cuyck zouden gisteren van de lengte tot de breedte tot voor tot achter vol hebben gestaan met mensen, en toen kwam deze wadloper??? trein 32243 reed vandaag met 4 x DH-1 !!! en ik heb bewijs! Roel op het Veld |
![]() |
advertentie |
12-12-2006 19:18:15 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Klopt; de max die ik tot nu toe voorbij zie komen zijn 4 gekoppelde DH-1tjes of 2 gekoppelde DH-2tjes.... In het Buffeltijdperk reden er id spits (tot) 3 gekoppelde buffels.... Ik ga morgenvroeg id spits s kijken op t station![]() |
12-12-2006 19:24:09 | ||
---|---|---|
rob1
![]() |
QuoteZien!%08% (sorry voor vorige post - die mag verwijderd worden - met excuses !! ![]() Laatst bewerkt door rob1 op 12-12-2006 19:25 |
12-12-2006 19:27:51 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
sorry, lelijk bewijs, maar toch : ![]() kwam omdat het iets te donker was voor mijn camera. ik kan de sluitertijd niet instellen Roel op het Veld |
12-12-2006 21:02:48 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
[off topic modus aan] Wat is hier nou bewogen? De foto of de trein? %08% [off topic modus uit] |
12-12-2006 21:05:03 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
die trein ![]() ![]() Roel op het Veld |
12-12-2006 21:05:12 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Quote Tijd voor op zn minst een Canon Powershot camera ![]() Jammer van de sluiter, maar voor je verhaal is t wel geloofwaardig nu ![]() ![]() |
12-12-2006 21:15:32 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
daar heb ik het geld en de interesse niet voor. ik hoef niet persé de prachtigste foto's te maken. en hier kun je ook aardig wat mee. oordeel zelf maar. http://img364.imageshack.us/img364/2708/veolia010eb4.jpg Roel op het Veld |
12-12-2006 21:18:06 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Zullen we stoppen over de camera´s en terug gaan naar Veolia...![]() |
12-12-2006 21:41:40 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Iemand ervaringen met de aansluiting van Veolia op Mt-Krd op intercitys? Blijft de stopper van Veolia wachten als de Intercity enkele minuten vertraagd is? |
12-12-2006 22:05:12 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Nou, voorlopig is dat niet aan de orde. Zelfs om 22.00 uur rijdt de Maaslijn nog met 20-30 minuten vertraging. |
12-12-2006 22:06:13 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
Het is dan ook maar goed dat Hrl niet aan de Maaslijn ligt ![]() |
13-12-2006 00:00:06 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
Er is vanmiddag een trein Vl-Rm v.v. opgeheven. In Vl vond vanmiddag materieelwisseling plaats van twee DH I (3117+3118) naar één DH II (3227). In Nm werden in de spits reizigers uit de trein naar Rm gezet vanwege de te grote opkomst van reizigers. Die van 17u stond direct na vertraagde binnenkomst van het materieel al veilig, maar de mcn had +10. Laatst bewerkt door tla op 13-12-2006 00:01 |
13-12-2006 00:15:50 | ||
---|---|---|
enschede
![]() |
Ja, als de dienstregeling berekend is op treinen die 120 km/h kunnen en er treinen rijden met 100 km/h is het dweilen met de kraan open, zeker op enkelspoor. Ik vond het sowieso al een overhaaste actie van Veolia om de (verlengde) Maaslijn al over te nemen. Bovendien vind ik de afstand te lang voor Wadlopers. Wadlopers zijn naar mijn idee goed voor de korte afstand, waar je maximaal een half uur in zit. En momenteel duurt een ritje Nijmegen-Roermond ongeveer het drievoudige. De buffel was hier veel beter voor geschikt. Nee, gelukkig woon ik niet aan de lijn, maar ik vind het wel een achteruitgang, zowel in comfort, capaciteit, snelheid en punctualiteit. Het had nooit zo mogen gebeuren. |
13-12-2006 00:17:39 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ach, als Syntus wel mocht meebieden en had gewonnen, waren er Linten komen rijden. Zonder WC! Die Maashoppers hebben tenminste nog een WC aan boord. Shqiperise-lopers? |
13-12-2006 00:36:15 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Goh, toch nog wat positiefs te melden dus! %08% |
13-12-2006 01:09:34 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Het tempo waarin alles moet gaan wordt gedicteerd door de provincie, verantwoordelijk voor de openbare aanbesteding. de winnaar van beide concessies (Noord/Midden Limburg en Zuid Limburg) is pas dit voorjaar bekend gemaakt. Daarbij is de maaslijn slechts een klein deeltje van de concessie. Wij zijn hierop gefocust, maar wie weet ziet Veolia de lijn wel als verplicht nummer, als noodzakelijk kwaad dat ze op zich moesten nemen om het busvervoer te mogen regelen. Misschien nemen ze een jaartje gerommel op de lijn wel met plezier voor lief, zolang het busvervoer maar soepel verloopt... |
13-12-2006 07:43:27 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Veolia zal wel oppassen; de Provincie kan een concessie ook intrekken. Dat is Veolia in Engeland gebeurd ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Veolia_Transport ). Erg merkwaardig en laks dat de Provincie blijkbaar niet de moeite heeft genomen om zelf info in te winnen wie de aanbieders zijn. Daar zijn overheden meestal heel goed in. Er hebben mensen zitten te slapen daar in Maastricht. Het is eerder gebeurd dat een provincie fouten maakt bij aanbesteding; de provincie Brabant heeft in 2005 (erkende!) fouten gemaakt in de gunningsprocedure van het OV.... Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Veolia_Transport_Nederland Laatst bewerkt door cuijk op 13-12-2006 07:55 |
13-12-2006 09:16:40 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
En het is weer prijs: Logistieke problemen Maaslijn Tussen Nijmegen en Roermond moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten. Oorzaak: logistieke problemen. Toelichting voorval: Logistieke problemen Maaslijn De treinen van Veolia kunnen niet snel genoeg rijden om de dienstregeling zonder vertraging uit te voeren. In de ochtendspits is de verrtaging tussen Nijmegen en Roermond opgelopen tot 20 minuten en zijn enkele treinen opgeheven. Ik ben heel benieuwd of dit nog tien maanden doorgaat, of dat men toch (tijdelijk) met een andere dienstregeling komt, waar mensen wél van op aan kunnen. En ja, ik ken alle argumenten om dat wel of niet te doen; die staan namelijk hierboven en in deel 1 tot en met 5 minstens vijf keer genoemd, dus die hoeven niet te worden herhaald... ![]() Laatst bewerkt door Bollenstad op 13-12-2006 09:17 |
13-12-2006 12:07:29 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Heb vanochtend een kijkje genomen op station Cuijk. In IEDERE trein richting Nijmegen (1 DH-2 OF 2 x DH-1) zaten de mensen als sardientjes. Iedere trein had vertraging..... Toppunt was de trein die om 9:24 uit Boxmeer (richting Nijmegen) arriveerde (2x DH1). Iedereen moest eruit want de trein reed niet verder (keerde later terug naar Boxmeer/Venlo). Plm 100-150 mensen moesten wachten op de volgende trein. 9:45: Er komen 2 - reeds overvolle - DH-1 uit richting Boxmeer/Venlo, richting Nijmegen. De plm 150 wachtenden in Cuijk moesten daar nog bij. Zeer behulpzame Veolia-medewerkers op het station Cuijk. Compliment! Jammer was alleen dat er fabels aan de reizigers werden verteld: 'Dit komt doordat er enkelspoor ligt tussen Boxmeer en Nijmegen'. (jaja.... VOOR 10 december lag er zeker dubbelspoor!!!) Zie het bijgaande beeldverslag..... http://img186.imageshack.us/img186/6450/totalmettekst60xy5.jpg Laatst bewerkt door cuijk op 13-12-2006 12:08 |
13-12-2006 12:08:13 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
Een stukje uit de krant: "Manager Veolia Treinen Frank van Setten wijt de problemen van vanochtend aan het uitvallen van een motor van een van de treinen en een routinecontrole van ProRail." Hij heeft wel lef... |
13-12-2006 12:49:53 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Kunnen ze niet eens bij Syntus informeren, in de daluren hebben die niet al hun treinen nodig. (daarbij de spits in Nm valt 's morgens een uur later dan in Ah) Groet, Ko. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-12-2006 12:58:53 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Goed idee. Frank van Setten is daar ook directeur geweest, dus hij zal er vast nog wel contacten hebben.![]() Groet, Spiketrain |
13-12-2006 13:01:42 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Mijn conclusie is eerder dat van Setten bij Syntus weinig opgestoken heeft. ![]() |
13-12-2006 13:33:30 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Quote Dat overvolle viel wel mee: ik heb die trein gepakt om 9.21 in Vlb, en hij bestond uit 3 bakken; de 3108(V) en de 3208(A). Met drie minuten vertraging vertrokken; is toch heel netjes en genoeg zitplaatsen over. In Bmr komen er een paar mensen bij, maar nog steeds zijn er zitplaatsen over. Dan moesten we in Bgk kruisen met 17 minuten vertraagde tegentrein richting Roermond, overigens was het de 3222. In Cuijk aangekomen stonden er drommen mensen op het perron te wachten, maar die pasten er nog (gemakkelijk) bij, er moesten wel mensen staan, maar ik had niet het gevoel dat het afgeladen vol was. Trouwens heb ik je nog zien fotograferen, ik zat vooraan in de 3208. Ik klopte op het raam, maar geen reactie.. ![]() Laatst bewerkt door maaslijn op 13-12-2006 13:33 |
13-12-2006 13:54:05 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/39159Quote http://www.limburger.nl/nieuws/limburg/article1255198.ece Quote Laatst bewerkt door reizigert op 13-12-2006 14:27 |
13-12-2006 14:45:39 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Heeft er inmiddels al iemand ervaringen opgedaan met de exploitatie op de Heuvellandlijn (wat een naam zeg)? |
13-12-2006 15:06:29 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Ik heb er ervaring mee. Bijna alles rijdt op tijd naar mijn indruk, alleen wacht de stoptrein naar Kerkrade niet als de Intercity vertraagd in Heerlen arriveert. De NS-stopper wachtte vroeger nog wel eens tien minuten om de aansluiting te redden, maar Veolia was gisteren comform dienstregeling om .45 weg, terwijl de 5 minuten vertraagde IC om .46 binnenreed %04% Laatst bewerkt door reizigert op 13-12-2006 15:06 |
13-12-2006 16:33:08 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat kunnen zij ook niet weten dat die andere trein om .46 aankwam![]() |
13-12-2006 18:08:51 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
QuoteNee? Veolia kan niet met ProRail communiceren? Toen gisteren één van NSR's IC's langs het perron binnen reed, werden bij Veolia de deuren gesloten. Twintig tot dertig mensen stonden op de deuren te slaan om toch naar binnen te mogen, mcn keek om, zwaaide en reed weg. In Vry vertrok gisteren een aansluitende bus toen de stopper uit Rm met +5 binnenkwam... |
13-12-2006 18:11:32 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Ik wou net zeggen, in het Noorden wacht Arriva vooral 's avonds ook vrijwel altijd op een vertraagde IC (mits een niet te groote vertraging) |
13-12-2006 18:12:32 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteKijk, dat vertelde je er dus niet bij, dat de IC al het perron op reed (naja, het spoor naast het perron dan) |
13-12-2006 18:51:43 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteZeker met verschillende maatschappijen moet je 't niet van de communicatie met ProRail hebben, maar meer van de mensen ter plekke. Afgelopen maandag kwam de PLP van Ddr bijvoorbeeld aan een Arriva-steward vragen of ze even wilden wachten op de vertraagde IC uit Rotterdam en dat gebeurde keurig. In de NS-tijd werd daar nog vaak 'n trucje voor gebruikt wat uitstekend werkte: bij over te nemen aansluitingen kreeg de trein naar Gdm gewoon geen veilig. Zoiets zal in Hrl toch ook wel werken? Hoewel, in Ddr gebeurd dit nu ook niet meer terwijl juist de trein naar Gdm de langste stops bij de stations waar gekruist wordt heeft. |
13-12-2006 18:57:10 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
QuoteIk vertelde dat er sowieso niet bij, je reageerde straks op 'reizigert'. ![]() |
13-12-2006 19:20:43 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
![]() Ik zie het nu inderdaad... |
13-12-2006 19:43:25 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote In mijn geval van gisteren was de IC nog niet langs hetzelfde perron toen Veolia vertrok, maar hij moet wel al aan de andere kant van het emplacement zijn geweest. Je maakt mij niet wijs dat met de communicatiemogelijkheden anno 2006 niemand van Veolia wist dat er een vertraagde intercity aankwam. Maar waar maken we ons eigenlijk druk om, de provincie Limburg is namelijk tevreden...%03% http://www.limburg.nl/nl/html/algemeen/Actueel/Persberichten/Persberichten.asp?nieuws_item=I1K6O04Q305071032542 Laatst bewerkt door reizigert op 13-12-2006 19:43 |
13-12-2006 20:09:54 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
En Den Haag bemoeit zich er niet mee...![]() |
13-12-2006 21:33:48 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Vanmiddag 13.30 Nm -> Vl losse DH-II, was vrij vol maar genoeg plaatsen. Tegentreinen bestonden uit verschillende sms, 2 tot 4 bakken. Een setje met 2xI lijkt me erg krap, een set met II+I+I zoals ook reed komt dan meer in de buurt. In Vl nagenoeg op tijd overigens! |
13-12-2006 21:39:03 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Volgens mij krijgen ze in de gaten in welke trein de meeste reizigers zitten, en dus het meeste materieel nodig is. Zodoende kan er sneller in- en uitgestapt worden, wat vertragingen tegengaat. Op de terugweg had ik vandaag ook helemaal géén vertraging. ![]() |
13-12-2006 22:00:57 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Ook nu geen vertragingen van Veolia te zien op de actuele vertrektijden van Nm, Vl en Rm. Benieuwd of ze nog een ochtendspits overleven morgen... |
13-12-2006 22:19:00 | ||
---|---|---|
crikey
![]() |
Volgens mij ging het vandaag met uitzondering van de ochtendspits best goed. Ik heb zelf geen vertraging gehad en ben bij de actuele vertrektijden ook niet veel vertragingen tegengekomen. Het viel me vanmorgen trouwens op dat de trein de 5 minuten speling in Vry niet eens nodig had. Hij kwam gewoon volgens de drgl om .40 aan en vertrok om .45. Ik hoorde iemand nog zeggen: "He, gisteren was hij 20 minuten te laat en nu is hij 5 minuten te vroeg!".... %07% Voor sommigen is het ook nooit goed. ![]() |
13-12-2006 22:22:02 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Nee joh, dat was de trein van een half uur eerder met +25. ![]() |
13-12-2006 22:42:09 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteVanavond 20.00 Nm -> Vl I+I+I+I A+10, V+1, gaat dus de goede kant op, groet, Ko. |
13-12-2006 23:44:46 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Quote |
14-12-2006 06:37:04 | ||
---|---|---|
spoormans
![]() |
Voor reizigers uit Nijmegen naar Echt en verder een goed advies. Mijd voorlopig de Maaslijn en reis via Den Bosch. Met een kaartje Nijmegen Lent-Echt/Sittard/Maastricht... mag je via Hb reizen. Je moet weliswaar 11 minuten eerder uit Nijmegen Centraal weg, maar.... met 20 minuten overstaptijd in Hb en van daarui een directe trein naar Mt/Hln doe je er sneller over, daar door de vertragingen op de Maaslijn de aansluiting in Roermond bijna altijd in het water (of liever gezegd, in de Maas) valt. Het is te proberen! |
14-12-2006 08:17:21 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Wat hebben Hoensbroek (=Hb), ligt op de route naar Hrl, en Haelen (=Hln, ligt op de route naar Mt, in dit verhaal er mee te maken? Behalve dan dat je het passeert als je in de juiste trein zit. Enfin, de juiste verkortingen zijn Ht (='s Hertogenbosch) en Hrl (=Heerlen) |
![]() |
advertentie |
14-12-2006 08:26:06 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Van Setten heeft het in de Gelderlander over drie extra treinen (ipv zes) na de kerstperiode..... Maar wie weet heeft de journalist zich vergist (dat kan ook) http://www.gelderlander.nl/maasland/article920590.ece |
14-12-2006 10:41:03 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Communicatieprobleem is niet zozeer aan Veolia, maar meer aan Prorail lijkt me. Zelfs binnen NSR komen sluitlichtaansluitingen voor. En dat het treinpersoneel (ook NSR) geen informatie verschaft komt vaak omdat zij die informatie ook niet krijgen. Shqiperise-lopers? |
14-12-2006 11:44:23 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Vers van de pers van de site van L1: "Reizigers van de Maaslijn kunnen voor hetzelfde geld gebruik maken van de NS-treinen die via Eindhoven rijden. Dat duurt wél 20 minuten langer. Dat is één van de oplossingen die de nieuwe vervoerder Veolia biedt voor de problemen in het openbaar vervoer in Limburg. De Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen is één van de grootste knelpunten omdat Veolia te weinig treinstellen heeft. De problemen met het op tijd rijden van de bussen in Zuid-Limburg gaat de vervoerder aanpakken door een ander tijdschema voor chauffeurs. Op die manier heeft de vertraging van een bus geen gevolgen voor de bussen die daarop volgen." Lijkt mij alleen te gelden van Rm en zuidelijker naar Nm en verder (en terug natuurlijk ook), maar niet voor tussenliggende stations. Dat zal overigens wel een aardige worden voor het verrekenen tussen NSR en Veolia (lijkt mij). |
14-12-2006 13:48:03 | ||
---|---|---|
crikey
![]() |
32230 werd met de DH-II 3222 gereden. Er bleek een defect aan het treinstel te zijn, waardoor de trein vanaf Vl is opgeheven. Wat mij overigens +50 opleverde omdat de volgende trein +15 bij vertrek uit Vl en +20 bij aankomst in Vry had. |
14-12-2006 15:23:36 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Hoe zit het met de technische kennis van de wadlopers daar in het zuiden? Ze gaan naar Tb ofzo als er een reperatie aan te pas moet komen? |
14-12-2006 15:30:24 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Eerste en Tweede Kerstdag gratis? Volgens mij zijn de gedupeerden vooral de forensen en niet Opa Jansen die op Eerste Kerstdag bij zijn kinderen gaat bikken. |
14-12-2006 15:41:15 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote In Tilburg zou idd nog wel wat kennis moeten zijn. Daar hebben ze de revisie van de stellen uitgevoerd, als ik me goed herinner |
14-12-2006 16:17:18 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
"Als goedmakertje zijn alle trein- en busdiensten van Veolia in heel Limburg daarom op eerste en tweede kerstdag gratis voor iedereen." Kijk daar koop je nou wat voor... Nijmegen ligt in Gelderland. Cuijk, Boxmeer en Vierlingsbeek liggen in Brabant ![]() Laatst bewerkt door cuijk op 14-12-2006 16:18 |
14-12-2006 17:35:45 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Misschien gaat het om drie DH-II'tjes. Drie treinstellen zoals in de Gelderlander staan, en dus bij elkaar zes bakken (wat de melding op Blik op Nieuws zou verklaren) Wat ik van die kerst-actie moet denken weet ik niet. Juist op de dagen dat niemand met het OV reist of wil reizen, wordt het gratis. Betekent dit trouwens ook dat Veolia meer personeel moet inzetten om alles goed te laten verlopen? Lekker dan voor die Veolia-medewerkers die een kerst thuis met familie in gedachten hadden... |
14-12-2006 17:56:46 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het is niet te hopen, omdat we hier in het noorden ook al met materieeltekort kampen. |
14-12-2006 18:24:56 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
http://www.infrasite.nl/news/news_article.php?ID_nieuwsberichten=6061&language=nlQuote |
14-12-2006 19:15:02 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Hoezo een enorme dienbord voor je kop hebben. ![]() |
14-12-2006 20:37:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Vanmiddag een ritje met de 32240 gemaakt en die liep onderweg slechts +5 op door een vertraagde tegentrein bij Br, valt nog mee. |
14-12-2006 20:53:39 | ||
---|---|---|
weardguy
![]() |
Het is me inmiddels wel duidelijk: Veolia heeft dus bijna net zoveel kapsones (zo mogelijk nog erger) als Arriva. De media is ook heel goed in het verdraaien van berichten (of juist zo binnengekomen (gebagatelliseerde) berichten) Gisteren op de radio: Veolia is er op de derde werkdag van de nieuwe dienstregeling wederom niet ingeslaagd op tijd te rijden op de Maaslijn, die van Nijmegen tot Roermond loopt. Met ingang van de nieuwe dienstregeling is het een puinhoop geworden op de lijn. Het komt volgens Prorail omdat de treinen te langzaam rijden. Vandaag: Veolia gaat iets aan de vertrektijden van de bussen in Limburg en omstreken veranderen, in de hoop zo beter aansluiting te geven op de bussen en treinen die niet rijden op de Maaslijn, van Nijmegen naar Roermond. De problemen met de treinen op de Maaslijn zijn begonnen met de nieuwe dienstregeling: Veolia denkt te weinig treinstellen beschikbaar te hebben. Ja hallo: hoe lang wisten jullie dat nou al?%07% Daarnaast komt het volgens Prorail omdat de treinen te langzaam rijden: tja.. er bestaat ook zoiets als maximale snelheid. Maar ja, zoals ik al zei: volgens mij geeft Prorail noch Veolia de waarheid door (nee dat zouden ze eens doen: de reiziger vertellen waar het op staat) Ik wens alle gedupeerden sterkte... en hoop dat jullie zo snel mogelijk van deze wanprestatie verlost worden... Laatst bewerkt door weardguy op 14-12-2006 20:56 |
14-12-2006 22:29:06 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
QuoteJa joh, waarom zou je zelf je eigen verantwoordelijkheid nemen als je ook de boel kunt voorliegen? Lef heeft hij inderdaad wel, wat Veolia op de Maaslijn flikt is een ontzettend zeer grof schandaal, ik heb er gewoon geen woorden voor. "The net result has been a collective loss of memory on the basics of running a railway" Laatst bewerkt door rogier op 14-12-2006 22:37 |
14-12-2006 23:48:50 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Quote Heb t gisteren ook letterlijk gehoord dat Veolia-medewerkers tegen reizigers zeggen dat de probs veroorzaakt worden doordat er enkelspoor ligt op het traject. En merkwaardig genoeg pikken de mensen dat fabeltje.... Hallooooo zijn we er nog????!!! Er ligt al ongeveer 125 jaar (grotendeels) enkelspoor op de Maaslijn. Dus ook al in de NS-tijd (die hadden niet zo'n groot prob met dat enkelspoor als Veolia...) %08% |
15-12-2006 00:24:31 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
weer een nieuwe L1-reportage vandaag voor de liefhebber http://www.l1.nl/nieuwsfiles/MDB0347ENRJ0QA7T2323/video/Veolia%20kampt%20met%20nog%20veel%20problemen.wmv Helaas blijkt ook hier weer dat de media er maar weinig verstand van hebben. L1 heeft het hier ook weer over problemen die veroorzaakt worden "doordat er maar een spoor ligt en Veolia met oude 'treintoestellen' ( ![]() |
15-12-2006 13:14:42 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
EDIT door edegroot: Onzinbericht verwijderd. Lees de forumregels. |
15-12-2006 13:27:32 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Ik zie opnieuw herhaling na herhaling. Dat er enkelspoor ligt en een dienst is die onuitvoerbaar is, dat is inmiddels wel duidelijk. Graag met nieuwe zaken komen (bv medialinks mbt de Maaslijn) of post anders geen berichten aub.. ![]() |
15-12-2006 14:28:38 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Het Limburgs Dagblad meldt dat sinds gisteren alle treindiensten op de Maaslijn met drie treinstellen rijden (ik neem aan dat ze drie bakken bedoelen) Ik weet niet wat de ervaringen van anderen zijn, zijn combinaties van 2 DH-I's of een losse DH-II nu verleden tijd? Ikzelf heb gisteren maar 1 trein op de maaslijn gezien, en dit was een combi van 3114 en 3118... Kunnen we dit bericht weer toevoegen aan het rijtje mededelingen die op z'n minst niet helemaal waar zijn? http://www.ld.nl/nieuws/limburg/article1263800.ece Laatst bewerkt door reizigert op 15-12-2006 14:29 |
15-12-2006 14:52:51 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
In een artikel uit het Cuijks weekblad staat als nieuwsfeiten: - De gezamenlijke gemeenten in het Land van Cuijk (stations Cuijk, Boxmeer, Vierlingsbeek)hebben een brandbrief aan de provincie geschreven en hun zorgen kenbaar gemaakt over de nieuwe dienstregeling - De SP heeft kamervragen gesteld aan de minister, waarom reizigers in de spits deels per bus worden vervoerd en waarom er onvoldoende materieel is. Van Setten was niet voor commentaar bereikbaar. http://img226.imageshack.us/img226/5169/mltp3.jpg |
15-12-2006 15:10:33 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De minister heeft hier niets over te vertellen, de lijn en alles wat daarbij komt kijken is juist naar de lokale overheid overgegaan, dus een taak van de lokale overheid. En tja, als de lokale overheid er niet mee om kan gaan, misschien moeten die lokale prutsers dan maar vervangen worden.... ![]() Laatst bewerkt door dh3201 op 15-12-2006 15:11 Shqiperise-lopers? |
15-12-2006 16:51:45 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
De Provincie Limburg voelt zich ondanks de vele klachten niet geroepen Veolia sancties op te leggen. „Wij hebben niet de indruk dat Veolia achterover leunt. Bijna overal zijn we tevreden over hoe Veolia als nieuwkomer in korte tijd het openbaar vervoer in Limburg regelt“ (woordvoerder Provincie) Zie artikel in de Gelderlander: http://www.gelderlander.nl/maasland/article928126.ece |
15-12-2006 16:58:13 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
ik denk dat ze bedoelen 3 DH-1's. zo'n combinatie heb ik vanmorgen nog langs zien stormen toen ik naar school fietste Roel op het Veld |
16-12-2006 01:00:24 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Een ritje Vl-Nm op vrijdagavond. Aankomst op het perron in Venlo om 21.45, er wordt omgeroepen, dat de trein van 21.58 naar Nm (32270) niet zal rijden. Dit wordt nog vele malen herhaald. Even later begint men om te roepen dat de trein van 22.02 naar Rm niet zal rijden. Komt toch om ca 22.05 een trein uit Rm, met een groen sein richting Maasbrug. Voor mcn was het einde dienst, dus die wil afstappen. Er was geen aflos, want die had de omroep ook gehoord. Veel gebel door de af te stappen mcn. Sein wordt intussen herroepen via geel naar rood. Ca 22.15 komt nu de trein uit de ri Nm binnen. Intussen komt de aflos opdagen, nog meer gebel. Ca 22.24 sein op geel, vertrek ri Blerick 22.25. In Blerick gewacht op tegentrein, vertrek aldaar 22.30. Verdere Kruisingen te Vierlingsbeek (22.56) en Boxmeer (23.02). Aankomst in Cuijk 23.10 op spoor 3. Allemaal uitstappen en naar spoor 1. Komt alles nog goed, om 23.13 loopt stel 3224 binnen. Snel instappen, vertrek ri Nm 23.14. Aankomst Nm 23.27 zodat overstap op de trein van 23.28 naar Zl net mogelijk is. Vertrek ri Vl op tijd (23.30). Moraal van het verhaal, Albert Heijn vaart er wel bij, gezien de uitpuilende prullenbakken naast spoor 35 in Nm. Groet, Ko. Laatst bewerkt door waalkade op 17-12-2006 10:10 |
16-12-2006 11:23:48 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Quote Denk ik ook, gewoon de media met een vat zout nemen, het zijn vaak leken en ze weten soms de meest vreemde beweringen en onwaarheden te verkondigen op spoorweggebied.%04% 3 DHI Lijkt mij wel zo handig als ik lees over die enorme aantallen in en uitstappende reizigers, DHII's hebben nl. veel smallere balkons en deuren in hun midden%05% %06% Tip voor Veolia, die probeert te stroomlijnen, zorg ervoor dat mensen die eruit willen inderdaad ook vlug kunnen doorstromen het perron op, dwz laat niet al die instappers in de weg staan ![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 16-12-2006 11:27 |
16-12-2006 12:42:10 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Nieuws van het bobo-front: gedeputeerde Vestjens geeft vervoerder Veolia het cijfer 8 voor de exploitatie in de eerste week %09% http://mgl.digi-dition.nl/daily/2006/12/16/MGL/HE/17/articles/artikel_DDL_1DA_20061216_121_356.php Hoewel de dienstregeling nu al onuitvoerbaar is, is er een lobby aan de gang om de trein toch weer in Blerick te laten stoppen. Gezien de puinhoop in de eerste week lijkt me dit een kansloos initiatief http://www.l1.nl/l1/nl/html/algemeen/homepage/nieuws2.pshe?nieuws_item=O6J2XTW2366IQ1QQ2B1D&nieuws_sectie=G52415X574006G42T2PV |
16-12-2006 14:33:29 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
"...de treinreizigers komen nog teveel en te grote problemen tegen. Dat concludeert ROVER op basis van ervaringen die treinreizigers de afgelopen week hebben gemeld. De ‘Maaslijn’ Nijmegen – Venlo – Roermond spant hierbij de kroon: de overgang van NS naar Veolia, dat hier met onvoldoende en ongeschikt materieel is gaan rijden, leidde tot een chaotische dienstuitvoering en een forse verslechtering van het reiscomfort" (uit; persbericht ROVER) Zie http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber061216 Lees ook de column over de Maaslijn op http://www.rover.nl/nieuws/columns/column.php?id=col061212 Laatst bewerkt door cuijk op 16-12-2006 14:35 |
16-12-2006 14:46:42 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Is er al een reactie van het KAN (knooppunt Ah Nm) op de dienstuitvoering? En wat zegt de provincie Noord Brabant? Groet, Ko. |
16-12-2006 14:58:13 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Quote "De Stadsregio Arnhem Nijmegen is ontevreden over de uitvoering van de nieuwe dienstregeling op de Maaslijn. “Verbetering is absoluut noodzakelijk”. (Jan Walraven, portefeuillehouder openbaar vervoer Stadsregio Arnhem Nijmegen.) V Setten mag a.s. vrijdag tekst en uitleg geven aan het KAN (Samen met prov Limburg verantwoordelijk voor de Maaslijn) Het hele artikel staat op http://www.kan.nl Laatst bewerkt door cuijk op 16-12-2006 15:00 |
16-12-2006 16:49:33 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
QuoteIk denk dat Vestjens weldegelijk begrijpt dat er problemen zijn. Maar iemand van de provincie, die Veolia de concessie heeft gegund, en vervolgens aan Veolia een slecht cijfer geeft geeft min of meer toe dat ze de verkeerde keuze hadden gemaakt. Ik denk: Had die concessie aan LimLink gegeven (NS/Hermes). Veel meer ervaring dan Veprutsia. Groetjes, Bloober |
16-12-2006 21:07:30 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Van http://www.l1.nl/ Felle kritiek provinciale staten op Veolia Een meerderheid van provinciale staten heeft forse kritiek op openbaar vervoersbedrijf Veolia. Veolia verzorgt sinds afgelopen zondag het bus-, trein- en deeltaxi-vervoer in Limburg. Maar met name op de Maaslijn, de spoorverbinding tussen Roermond en Nijmegen, zijn er grote problemen. Het CDA vindt dat onacceptabel. D66-fractievoorzitter Paul Wessels zei zich de afgelopen week te hebben geschaamd Limburgs statenlid te zijn. Maar volgens VVD-gedeputeerde Mat Vestjens bestonden de problemen op de Maaslijn al toen de NS de lijn exploiteerde. En die zijn niet zomaar op te lossen. Pas als er volgend jaar nieuwe treinstellen zijn, verbetert de situatie echt, stelt Vestjens. Is die Vestjens helemaal knettergek geworden....%07%%07% |
16-12-2006 22:20:20 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Kan ook aan mij liggen hoor, maar toen NS nog de Maaslijn had, hoorde ik bijna niets over de Maaslijn, en nu Veolivla de lijn heeft, juist super veel |
16-12-2006 23:02:22 | ||
---|---|---|
koen220902
![]() |
Quote Wát een kerel die Vestjens, ik zou zeggen zet 'm maar af op station Vierlingsbeek voor wat praktijkervaring en laat zijn chauffeur daarna alléén de verdere A73 maar afrijden ![]() Reizigersvereniging ROVER heeft inmiddels een onderzoek ingesteld en op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur alle stukken over de aanbesteding bij de provincie ter inzage gevraagd. De onderste steen komt heus wel boven. Als men de dienstregeling niet wijzigt zal de huidige problematiek duren totdat Véolia voldoende GTW's heeft en daarmee ook nog eens betrouwbaar kan rijden. Wanneer wordt het eerste stel afgeleverd? Eind volgend jaar? Dan praat je al gauw over anderhalf jaar voordat alle bestelde GTW's vol inzetbaar zijn en aanloopproblemen overwonnen. Voor die periode moet er een ruimere dienstregeling worden opgesteld, ik kan mij niet voorstellen dat er de komende weken niémand ingrijpt... Laatst bewerkt door koen220902 op 16-12-2006 23:10 |
16-12-2006 23:06:09 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
Heeft iemand die column van de voorzitter van ROVER nog gelezen? Hij dikt het ook wel flink aan hoor. Hij heeft het onder andere over stokoude treinstellen en beroerd zitcomfort, maar die dingen zijn nieuwer dan Plan V, Plan T en SGM, om maar eens wat te noemen, en later nog gerenoveerd, en ze zitten een stuk beter dan plan T/V, SGM (ook SGMm) en DDM-1/DD-AR (vooral meer beenruimte en betere stoelen). |
16-12-2006 23:12:19 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Wellicht is de kwalificatie 'stokoude treinstellen' ietwat overdreven, maar ik denk dat een DM90 toch comfortabeler is dan een Wadje. En dat is voor Maaslijnreizigers het enige relevante vergelijkingsmaterieel. |
16-12-2006 23:13:48 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
Voor hen wel, maar niet voor die voorzitter. Hoewel er van alles voor verbetering vatbaar is op de Maaslijn krijg ik beetje het idee dat hij aan het zeuren is om het zeuren (en wie weet wel weer wat meer leden te winnen). Maar goed, dit topic gaat niet over ROVER, dus ik houd erover op! ![]() Laatst bewerkt door Bollenstad op 16-12-2006 23:14 |
16-12-2006 23:16:31 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Dus jij vindt de toestanden op de Maaslijn normaal? |