12-12-2006 18:48:54
philips
philips
Vraagje: Met welk materieel gaat veolia nu rijden? Met de Wadjes of de GTW's ??

EDIT door edegroot: niet voor elke zin op enter drukken aub
 

12-12-2006 18:52:24
peterselie
peterselie
Momenteel wadlopers. Vanaf eind 2007 komen de GTW's.  

12-12-2006 18:54:10
philips
philips
Bedankt voor je antwoord.  

12-12-2006 18:56:10
roelli
roelli
Ze hebben alweer een oplossing gevonden voor het ruimte probleem. de perrons in Cuyck zouden gisteren van de lengte tot de breedte tot voor tot achter vol hebben gestaan met mensen, en toen kwam deze wadloper??? trein 32243 reed vandaag met 4 x DH-1 !!! en ik heb bewijs!


Roel op het Veld
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

12-12-2006 19:18:15
cuijk
cuijk
Klopt; de max die ik tot nu toe voorbij zie komen zijn 4 gekoppelde DH-1tjes of 2 gekoppelde DH-2tjes.... In het Buffeltijdperk reden er id spits (tot) 3 gekoppelde buffels.... Ik ga morgenvroeg id spits s kijken op t station)  

12-12-2006 19:24:09
rob1
rob1
Quote
roelli: ... en ik heb bewijs!
Zien!%08% (sorry voor vorige post - die mag verwijderd worden - met excuses !!) Edit: Das snel !

Laatst bewerkt door rob1 op 12-12-2006 19:25
 

12-12-2006 19:27:51
roelli
roelli
sorry, lelijk bewijs, maar toch : http://img519.imageshack.us/img519/7233/veolia011rn0.jpg

kwam omdat het iets te donker was voor mijn camera. ik kan de sluitertijd niet instellen


Roel op het Veld
 

12-12-2006 21:02:48
Bollenstad
Bollenstad
[off topic modus aan] Wat is hier nou bewogen? De foto of de trein? %08% [off topic modus uit]  

12-12-2006 21:05:03
roelli
roelli
die trein achja maakt niet uit, ik heb nog tot volgend jaar


Roel op het Veld
 

12-12-2006 21:05:12
zugchef
zugchef
Quote
roelli: ik kan de sluitertijd niet instellen


Tijd voor op zn minst een Canon Powershot camera

Jammer van de sluiter, maar voor je verhaal is t wel geloofwaardig nu
 

12-12-2006 21:15:32
roelli
roelli
daar heb ik het geld en de interesse niet voor. ik hoef niet persé de prachtigste foto's te maken. en hier kun je ook aardig wat mee. oordeel zelf maar. http://img364.imageshack.us/img364/2708/veolia010eb4.jpg


Roel op het Veld
 

12-12-2006 21:18:06
mvd
mvd
Zullen we stoppen over de camera´s en terug gaan naar Veolia...  

12-12-2006 21:41:40
reizigert
reizigert
Iemand ervaringen met de aansluiting van Veolia op Mt-Krd op intercitys? Blijft de stopper van Veolia wachten als de Intercity enkele minuten vertraagd is?  

12-12-2006 22:05:12
lamote_ban
lamote_ban
Quote
reizigert: Blijft de stopper van Veolia wachten als de Intercity enkele minuten vertraagd is?

Nou, voorlopig is dat niet aan de orde.
Zelfs om 22.00 uur rijdt de Maaslijn nog met 20-30 minuten vertraging.
 

12-12-2006 22:06:13
daniel
daniel
Het is dan ook maar goed dat Hrl niet aan de Maaslijn ligt  

12-12-2006 22:17:44
Somda
Somda
Ja het gaat ook hier weer geweldig vanavond:

Actuele vertrektijden:

Venlo - 22:14

22:02 Roermond 4b Stoptrein 32267 Veolia +20 minuten
22:28 Nijmegen 4b Stoptrein 32272 Veolia +15 minuten
22:32 Roermond 4b Stoptrein 32269 Veolia +5 minuten

Roermond:

22:02 Nijmegen 3b Venlo, Boxmeer Stoptrein 32272 Veolia +15 minuten
(maar ook een 800 naar Mt/Hrl met +15!)

Nijmegen:
(en hier een 3600 naar Ah te laat, +5)
 

13-12-2006 00:00:06
tla
tla
Er is vanmiddag een trein Vl-Rm v.v. opgeheven. In Vl vond vanmiddag materieelwisseling plaats van twee DH I (3117+3118) naar één DH II (3227). In Nm werden in de spits reizigers uit de trein naar Rm gezet vanwege de te grote opkomst van reizigers. Die van 17u stond direct na vertraagde binnenkomst van het materieel al veilig, maar de mcn had +10.

Laatst bewerkt door tla op 13-12-2006 00:01
 

13-12-2006 00:15:50
enschede
enschede
Ja, als de dienstregeling berekend is op treinen die 120 km/h kunnen en er treinen rijden met 100 km/h is het dweilen met de kraan open, zeker op enkelspoor. Ik vond het sowieso al een overhaaste actie van Veolia om de (verlengde) Maaslijn al over te nemen. Bovendien vind ik de afstand te lang voor Wadlopers. Wadlopers zijn naar mijn idee goed voor de korte afstand, waar je maximaal een half uur in zit. En momenteel duurt een ritje Nijmegen-Roermond ongeveer het drievoudige. De buffel was hier veel beter voor geschikt. Nee, gelukkig woon ik niet aan de lijn, maar ik vind het wel een achteruitgang, zowel in comfort, capaciteit, snelheid en punctualiteit. Het had nooit zo mogen gebeuren.  

13-12-2006 00:17:39
dh3201
dh3201
Ach, als Syntus wel mocht meebieden en had gewonnen, waren er Linten komen rijden.
Zonder WC! Die Maashoppers hebben tenminste nog een WC aan boord.


Shqiperise-lopers?
 

13-12-2006 00:36:15
job
job
Goh, toch nog wat positiefs te melden dus! %08%  

13-12-2006 01:09:34
reizigert
reizigert
Quote
enschede: Ik vond het sowieso al een overhaaste actie van Veolia om de (verlengde) Maaslijn al over te nemen.


Het tempo waarin alles moet gaan wordt gedicteerd door de provincie, verantwoordelijk voor de openbare aanbesteding. de winnaar van beide concessies (Noord/Midden Limburg en Zuid Limburg) is pas dit voorjaar bekend gemaakt. Daarbij is de maaslijn slechts een klein deeltje van de concessie. Wij zijn hierop gefocust, maar wie weet ziet Veolia de lijn wel als verplicht nummer, als noodzakelijk kwaad dat ze op zich moesten nemen om het busvervoer te mogen regelen. Misschien nemen ze een jaartje gerommel op de lijn wel met plezier voor lief, zolang het busvervoer maar soepel verloopt...
 

13-12-2006 07:43:27
cuijk
cuijk
Veolia zal wel oppassen; de Provincie kan een concessie ook intrekken. Dat is Veolia in Engeland gebeurd ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Veolia_Transport ). Erg merkwaardig en laks dat de Provincie blijkbaar niet de moeite heeft genomen om zelf info in te winnen wie de aanbieders zijn. Daar zijn overheden meestal heel goed in. Er hebben mensen zitten te slapen daar in Maastricht.

Het is eerder gebeurd dat een provincie fouten maakt bij aanbesteding; de provincie Brabant heeft in 2005 (erkende!) fouten gemaakt in de gunningsprocedure van het OV.... Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Veolia_Transport_Nederland

Laatst bewerkt door cuijk op 13-12-2006 07:55
 

13-12-2006 07:53:41
Somda
Somda
Nee de provincie-bobo's waren de verbinding Mt-Brussel aan het openen, veeeel belangrijker natuurlijk! Stel je voor zeg, je zult een lintje moeten doorknippen en dan meerijden in een Wadloper. Nee dan kun je als politicus maar beter je gezicht niet laten zien...  

13-12-2006 09:16:40
Bollenstad
Bollenstad
En het is weer prijs:

Logistieke problemen Maaslijn
Tussen Nijmegen en Roermond moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: logistieke problemen.

Toelichting voorval:

Logistieke problemen Maaslijn
De treinen van Veolia kunnen niet snel genoeg rijden om de dienstregeling zonder vertraging uit te voeren. In de ochtendspits is de verrtaging tussen Nijmegen en Roermond opgelopen tot 20 minuten en zijn enkele treinen opgeheven.

Ik ben heel benieuwd of dit nog tien maanden doorgaat, of dat men toch (tijdelijk) met een andere dienstregeling komt, waar mensen wél van op aan kunnen. En ja, ik ken alle argumenten om dat wel of niet te doen; die staan namelijk hierboven en in deel 1 tot en met 5 minstens vijf keer genoemd, dus die hoeven niet te worden herhaald...

Laatst bewerkt door Bollenstad op 13-12-2006 09:17
 

13-12-2006 09:28:27
Somda
Somda
Actuele vertrektijden Nijmegen:
09:30 Roermond -- Stoptrein 32221 Veolia Boxmeer, Venlo Rijdt vandaag niet

Actuele vertrektijden Venlo:
09:28 Nijmegen 4b Stoptrein 32220 Veolia Boxmeer + 2 minuten
09:32 Roermond 4b Stoptrein 32217 Veolia + 1 minuut
10:02 Roermond 4b Stoptrein 32219 Veolia + 11 minuten

In Roermond geen vertraging, wel een 800 naar Hrl/Mt +20
 

13-12-2006 12:07:29
cuijk
cuijk
Heb vanochtend een kijkje genomen op station Cuijk. In IEDERE trein richting Nijmegen (1 DH-2 OF 2 x DH-1) zaten de mensen als sardientjes. Iedere trein had vertraging.....

Toppunt was de trein die om 9:24 uit Boxmeer (richting Nijmegen) arriveerde (2x DH1). Iedereen moest eruit want de trein reed niet verder (keerde later terug naar Boxmeer/Venlo). Plm 100-150 mensen moesten wachten op de volgende trein.
9:45: Er komen 2 - reeds overvolle - DH-1 uit richting Boxmeer/Venlo, richting Nijmegen. De plm 150 wachtenden in Cuijk moesten daar nog bij.
Zeer behulpzame Veolia-medewerkers op het station Cuijk. Compliment! Jammer was alleen dat er fabels aan de reizigers werden verteld: 'Dit komt doordat er enkelspoor ligt tussen Boxmeer en Nijmegen'. (jaja.... VOOR 10 december lag er zeker dubbelspoor!!!)
Zie het bijgaande beeldverslag..... http://img186.imageshack.us/img186/6450/totalmettekst60xy5.jpg

Laatst bewerkt door cuijk op 13-12-2006 12:08
 

13-12-2006 12:08:13
tla
tla
Een stukje uit de krant:
"Manager Veolia Treinen Frank van Setten wijt de problemen van vanochtend aan het uitvallen van een motor van een van de treinen en een routinecontrole van ProRail."

Hij heeft wel lef...
 

13-12-2006 12:25:57
Somda
Somda
Dat is gewoon de boel belazeren. Prorail heeft gisteren geen meldingen gedaan van onderhoud of storingen aan de infra op de Maaslijn. Benieuwd wat morgen de smoesjes zijn. Vroeg of laat zijn die smoesjes echt wel op.  

13-12-2006 12:49:53
waalkade
waalkade
Kunnen ze niet eens bij Syntus informeren, in de daluren hebben die niet al hun treinen nodig. (daarbij de spits in Nm valt 's morgens een uur later dan in Ah) Groet, Ko.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-12-2006 12:58:53
spiketrain
Moderator
spiketrain
Goed idee. Frank van Setten is daar ook directeur geweest, dus hij zal er vast nog wel contacten hebben.


Groet, Spiketrain
 

13-12-2006 13:01:42
fabrierban
fabrierban
Mijn conclusie is eerder dat van Setten bij Syntus weinig opgestoken heeft.  

13-12-2006 13:33:30
maaslijn
maaslijn
Quote
cuijk: 9:45: Er komen 2 - reeds overvolle - DH-1 uit richting Boxmeer/Venlo, richting Nijmegen. De plm 150 wachtenden in Cuijk moesten daar nog bij.


Dat overvolle viel wel mee: ik heb die trein gepakt om 9.21 in Vlb, en hij bestond uit 3 bakken; de 3108(V) en de 3208(A). Met drie minuten vertraging vertrokken; is toch heel netjes en genoeg zitplaatsen over. In Bmr komen er een paar mensen bij, maar nog steeds zijn er zitplaatsen over. Dan moesten we in Bgk kruisen met 17 minuten vertraagde tegentrein richting Roermond, overigens was het de 3222. In Cuijk aangekomen stonden er drommen mensen op het perron te wachten, maar die pasten er nog (gemakkelijk) bij, er moesten wel mensen staan, maar ik had niet het gevoel dat het afgeladen vol was. Trouwens heb ik je nog zien fotograferen, ik zat vooraan in de 3208. Ik klopte op het raam, maar geen reactie.. Uiteindelijk was ik met +10 in Nm, toch niet zo heel slecht... Tot zover mijn eerste ervaring als reiziger van Veolia.

Laatst bewerkt door maaslijn op 13-12-2006 13:33
 

13-12-2006 13:54:05
reizigert
reizigert
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/39159
Quote
Op de Maaslijn worden direct na de Kerstperiode of begin januari 6 extra treinstellen ingezet, medio februari ook en medio maart nog eens 6 extra stellen. Hiermee wordt tegemoet gekomen aan de capaciteitsproblemen op deze verbinding.


http://www.limburger.nl/nieuws/limburg/article1255198.ece

Quote
Veolia is met de provincie Limburg en andere vervoerders in overleg over tegemoetkomingen en oplossingen, zoals reizigersorganisaties, gemeenten en volksvertegenwoordigers verlangen. Van Setten verwacht later op de dag meer te kunnen zeggen over de uitkomst ervan.


Laatst bewerkt door reizigert op 13-12-2006 14:27
 

13-12-2006 14:45:39
fabrierban
fabrierban
Heeft er inmiddels al iemand ervaringen opgedaan met de exploitatie op de Heuvellandlijn (wat een naam zeg)?  

13-12-2006 15:06:29
reizigert
reizigert
Ik heb er ervaring mee. Bijna alles rijdt op tijd naar mijn indruk, alleen wacht de stoptrein naar Kerkrade niet als de Intercity vertraagd in Heerlen arriveert. De NS-stopper wachtte vroeger nog wel eens tien minuten om de aansluiting te redden, maar Veolia was gisteren comform dienstregeling om .45 weg, terwijl de 5 minuten vertraagde IC om .46 binnenreed %04%

Laatst bewerkt door reizigert op 13-12-2006 15:06
 

13-12-2006 16:33:08
salieri
salieri
Dat kunnen zij ook niet weten dat die andere trein om .46 aankwam  

13-12-2006 18:08:51
tla
tla
Quote
salieri: Dat kunnen zij ook niet weten dat die andere trein om .46 aankwam
Nee? Veolia kan niet met ProRail communiceren? Toen gisteren één van NSR's IC's langs het perron binnen reed, werden bij Veolia de deuren gesloten. Twintig tot dertig mensen stonden op de deuren te slaan om toch naar binnen te mogen, mcn keek om, zwaaide en reed weg. In Vry vertrok gisteren een aansluitende bus toen de stopper uit Rm met +5 binnenkwam...
 

13-12-2006 18:11:32
zugchef
zugchef
Ik wou net zeggen, in het Noorden wacht Arriva vooral 's avonds ook vrijwel altijd op een vertraagde IC (mits een niet te groote vertraging)  

13-12-2006 18:12:32
salieri
salieri
Quote
tla: Nee? Veolia kan niet met ProRail communiceren? Toen gisteren één van NSR's IC's langs het perron binnen reed, werden bij Veolia de deuren gesloten. Twintig tot dertig mensen stonden op de deuren te slaan om toch naar binnen te mogen, mcn keek om, zwaaide en reed weg. In Vry vertrok gisteren een aansluitende bus toen de stopper uit Rm met +5 binnenkwam...
Kijk, dat vertelde je er dus niet bij, dat de IC al het perron op reed (naja, het spoor naast het perron dan)
 

13-12-2006 18:51:43
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
tla: Nee? Veolia kan niet met ProRail communiceren? Toen gisteren één van NSR's IC's langs het perron binnen reed, werden bij Veolia de deuren gesloten. Twintig tot dertig mensen stonden op de deuren te slaan om toch naar binnen te mogen, mcn keek om, zwaaide en reed weg. In Vry vertrok gisteren een aansluitende bus toen de stopper uit Rm met +5 binnenkwam...
Zeker met verschillende maatschappijen moet je 't niet van de communicatie met ProRail hebben, maar meer van de mensen ter plekke. Afgelopen maandag kwam de PLP van Ddr bijvoorbeeld aan een Arriva-steward vragen of ze even wilden wachten op de vertraagde IC uit Rotterdam en dat gebeurde keurig.
In de NS-tijd werd daar nog vaak 'n trucje voor gebruikt wat uitstekend werkte: bij over te nemen aansluitingen kreeg de trein naar Gdm gewoon geen veilig. Zoiets zal in Hrl toch ook wel werken? Hoewel, in Ddr gebeurd dit nu ook niet meer terwijl juist de trein naar Gdm de langste stops bij de stations waar gekruist wordt heeft.
 

13-12-2006 18:57:10
tla
tla
Quote
salieri: Kijk, dat vertelde je er dus niet bij, dat de IC al het perron op reed (naja, het spoor naast het perron dan)
Ik vertelde dat er sowieso niet bij, je reageerde straks op 'reizigert'.
 

13-12-2006 19:20:43
salieri
salieri

Ik zie het nu inderdaad...
 

13-12-2006 19:43:25
reizigert
reizigert
Quote
tla: Kijk, dat vertelde je er dus niet bij, dat de IC al het perron op reed (naja, het spoor naast het perron dan)


In mijn geval van gisteren was de IC nog niet langs hetzelfde perron toen Veolia vertrok, maar hij moet wel al aan de andere kant van het emplacement zijn geweest. Je maakt mij niet wijs dat met de communicatiemogelijkheden anno 2006 niemand van Veolia wist dat er een vertraagde intercity aankwam.

Maar waar maken we ons eigenlijk druk om, de provincie Limburg is namelijk tevreden...%03%
http://www.limburg.nl/nl/html/algemeen/Actueel/Persberichten/Persberichten.asp?nieuws_item=I1K6O04Q305071032542

Laatst bewerkt door reizigert op 13-12-2006 19:43
 

13-12-2006 20:05:28
Somda
Somda
De site van de provincie van de provincie Limburg blinkt uit - weinig verrassend - door een sterk staaltje propaganda. Bah, wat word je daar ziek van zeg! Goed dit, goed dat; enkel treintje uitgevallen, schuld van Prorail, bla bla. Kortom het gaat fantastisch.

Trrrring en toen ging de wekker! Nee het is geen droom, het is echt een puinhoop! Lees de reacties eens van de reizigers, in de Gelderlander, op de site van de provincie Limburg. Ik haal daar weinig positiefs uit, maar goed, dat zijn vast kleine incidenten.

Los hiervan wil ik wel zeggen dat er ergere dingen in de wereld zijn, maar op het gebied van Openbaar Vervoer kan ik er weinig bedenken...
 

13-12-2006 20:09:54
salieri
salieri
En Den Haag bemoeit zich er niet mee...  

13-12-2006 21:33:48
julius
julius
Vanmiddag 13.30 Nm -> Vl losse DH-II, was vrij vol maar genoeg plaatsen. Tegentreinen bestonden uit verschillende sms, 2 tot 4 bakken. Een setje met 2xI lijkt me erg krap, een set met II+I+I zoals ook reed komt dan meer in de buurt. In Vl nagenoeg op tijd overigens!  

13-12-2006 21:39:03
maaslijn
maaslijn
Volgens mij krijgen ze in de gaten in welke trein de meeste reizigers zitten, en dus het meeste materieel nodig is. Zodoende kan er sneller in- en uitgestapt worden, wat vertragingen tegengaat. Op de terugweg had ik vandaag ook helemaal géén vertraging. Het gaat de goede kant op...  

13-12-2006 22:00:57
Somda
Somda
Ook nu geen vertragingen van Veolia te zien op de actuele vertrektijden van Nm, Vl en Rm. Benieuwd of ze nog een ochtendspits overleven morgen...  

13-12-2006 22:19:00
crikey
crikey
Volgens mij ging het vandaag met uitzondering van de ochtendspits best goed. Ik heb zelf geen vertraging gehad en ben bij de actuele vertrektijden ook niet veel vertragingen tegengekomen.
Het viel me vanmorgen trouwens op dat de trein de 5 minuten speling in Vry niet eens nodig had. Hij kwam gewoon volgens de drgl om .40 aan en vertrok om .45. Ik hoorde iemand nog zeggen: "He, gisteren was hij 20 minuten te laat en nu is hij 5 minuten te vroeg!".... %07% Voor sommigen is het ook nooit goed.
 

13-12-2006 22:22:02
rudolfph
rudolfph
Nee joh, dat was de trein van een half uur eerder met +25.  

13-12-2006 22:42:09
waalkade
waalkade
Quote
julius: Vanmiddag 13.30 Nm -> Vl losse DH-II, was vrij vol maar genoeg plaatsen. Tegentreinen bestonden uit verschillende sms, 2 tot 4 bakken. Een setje met 2xI lijkt me erg krap, een set met II+I+I zoals ook reed komt dan meer in de buurt. In Vl nagenoeg op tijd overigens!
Vanavond 20.00 Nm -> Vl I+I+I+I A+10, V+1, gaat dus de goede kant op, groet, Ko.
 

13-12-2006 23:44:46
wadloper
wadloper
Quote
reizigert: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/39159
Quote
Op de Maaslijn worden direct na de Kerstperiode of begin januari 6 extra treinstellen ingezet, medio februari ook en medio maart nog eens 6 extra stellen. Hiermee wordt tegemoet gekomen aan de capaciteitsproblemen op deze verbinding.


Hopelijk zijn die zes extra treinstellen de nog bij Arriva overgebleven 6 DH-I stellen, 3104, 3109, 3112, 3113, 3115 en 3116, want dan kan Arriva ook geen samenstellingen meer van drie bakken rijden, want dat komt hier 's ochtends om 08:00 uur nog steeds voor tussen Groningen en Roodeschool, wat ook tot overvolle treinen leidt.
 

14-12-2006 06:37:04
spoormans
spoormans
Voor reizigers uit Nijmegen naar Echt en verder een goed advies. Mijd voorlopig de Maaslijn en reis via Den Bosch. Met een kaartje Nijmegen Lent-Echt/Sittard/Maastricht... mag je via Hb reizen. Je moet weliswaar 11 minuten eerder uit Nijmegen Centraal weg, maar.... met 20 minuten overstaptijd in Hb en van daarui een directe trein naar Mt/Hln doe je er sneller over, daar door de vertragingen op de Maaslijn de aansluiting in Roermond bijna altijd in het water (of liever gezegd, in de Maas) valt. Het is te proberen!  

14-12-2006 08:17:21
taigagaai
Moderator
taigagaai
Wat hebben Hoensbroek (=Hb), ligt op de route naar Hrl, en Haelen (=Hln, ligt op de route naar Mt, in dit verhaal er mee te maken? Behalve dan dat je het passeert als je in de juiste trein zit.
Enfin, de juiste verkortingen zijn Ht (='s Hertogenbosch) en Hrl (=Heerlen)
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

14-12-2006 08:24:15
Somda
Somda
Vandaag weer wat uitgevallen treinen: %03%

Actuele vertrektijden Cuijk

08:05 Nijmegen Stoptrein 32212 Veolia + 7 minuten
08:35 Nijmegen Stoptrein 32214 Veolia Rijdt vandaag niet
09:19 Roermond Stoptrein 32219 Veolia Rijdt vandaag niet

Benieuwd welke excuses Veolia daar weer bij heeft.

EDIT aanvulling: Trein 32215 rijdt met +15, 32217 met +8, 32218 met +5

Laatst bewerkt door Somda op 14-12-2006 08:34
 

14-12-2006 08:26:06
cuijk
cuijk
Van Setten heeft het in de Gelderlander over drie extra treinen (ipv zes) na de kerstperiode..... Maar wie weet heeft de journalist zich vergist (dat kan ook)
http://www.gelderlander.nl/maasland/article920590.ece
 

14-12-2006 10:41:03
dh3201
dh3201
Quote
tla: Veolia kan niet met ProRail communiceren? Toen gisteren één van NSR's IC's langs het perron binnen reed, werden bij Veolia de deuren gesloten. Twintig tot dertig mensen stonden op de deuren te slaan om toch naar binnen te mogen, mcn keek om, zwaaide en reed weg. In Vry vertrok gisteren een aansluitende bus toen de stopper uit Rm met +5 binnenkwam...

Communicatieprobleem is niet zozeer aan Veolia, maar meer aan Prorail lijkt me. Zelfs binnen NSR komen sluitlichtaansluitingen voor. En dat het treinpersoneel (ook NSR) geen informatie verschaft komt vaak omdat zij die informatie ook niet krijgen.


Shqiperise-lopers?
 

14-12-2006 11:44:23
jbt
jbt
Vers van de pers van de site van L1:

"Reizigers van de Maaslijn kunnen voor hetzelfde geld gebruik maken van de NS-treinen die via Eindhoven rijden. Dat duurt wél 20 minuten langer.

Dat is één van de oplossingen die de nieuwe vervoerder Veolia biedt voor de problemen in het openbaar vervoer in Limburg. De Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen is één van de grootste knelpunten omdat Veolia te weinig treinstellen heeft. De problemen met het op tijd rijden van de bussen in Zuid-Limburg gaat de vervoerder aanpakken door een ander tijdschema voor chauffeurs. Op die manier heeft de vertraging van een bus geen gevolgen voor de bussen die daarop volgen."

Lijkt mij alleen te gelden van Rm en zuidelijker naar Nm en verder (en terug natuurlijk ook), maar niet voor tussenliggende stations. Dat zal overigens wel een aardige worden voor het verrekenen tussen NSR en Veolia (lijkt mij).
 

14-12-2006 11:48:15
Somda
Somda
Ik begrijp ook niet goed wat je daar aan hebt als je gebruik maakt van de stations tussen Rm-Vl en Nm. Het probleem is juist de vertragingen en de uitgevallen treinen. Denk dat de gemiddelde slimme doorgaande reiziger Nm-Rm v.v. allang zelf bedacht heeft om via Ht te reizen.  

14-12-2006 12:13:14
Somda
Somda
En daar gaan we weer:

Vertrektijden Cuijk:

12:35 Nijmegen Stoptrein 32230 Veolia Rijdt vandaag niet
13:05 Nijmegen Stoptrein 32232 Veolia + 9 minuten
13:19 Roermond Stoptrein 32235 Veolia Rijdt vandaag niet
 

14-12-2006 13:48:03
crikey
crikey
32230 werd met de DH-II 3222 gereden. Er bleek een defect aan het treinstel te zijn, waardoor de trein vanaf Vl is opgeheven.
Wat mij overigens +50 opleverde omdat de volgende trein +15 bij vertrek uit Vl en +20 bij aankomst in Vry had.
 

14-12-2006 14:32:55
Somda
Somda
Weer nieuws, vers van de pers! Let ook op de citaten "...Vestjes meent dat het grootste deel van de problemen niet was te voorzien..." en ".... De problemen op de Maaslijn zijn met het ingaan van de nieuwe dienstregeling ontstaan door een gebrek aan treinstellen. Reizigers hadden daarom te veel tijd nodig om uit- en in te stappen. Ook bleken de ingehuurde, oud 'wadlopers' te langzaam"...

Ongelofelijk wat een geklets allemaal, maar goed, zo langzaam aan begint het besef te komen dat het niet zo lekker loopt.


Veolia neemt maatregelen op Maaslijn

ANP, 14 december 2006


De nieuwe vervoerder Veolia neemt meerdere maatregelen om vertragingen en een gebrek aan zitplaatsen op de Maaslijn (Roermond-Nijmegen) weg te werken. Directeur Frank van Setten heeft dat donderdag aangekondigd.

In overleg met railbeheerder ProRail heeft Veolia gezocht naar ruimte in de dienstregeling en geconcludeerd dat nog tijdwinst valt te halen door efficinter te rijden. Vertrek- en aankomsttijden worden daarom binnenkort enkele minuutjes aangepast, aldus Van Setten.

Veolia heeft met de NS afgesproken dat doorgaande reizigers per direct met hetzelfde kaartje de trein via Den Bosch en Eindhoven mogen nemen. Ze zijn dan zeker langer onderweg, maar wel verzekerd van een zitplaats, legde Van Setten uit.

De bussen die in de spits al rijden om capaciteitsproblemen het hoofd te bieden worden slimmer ingezet. Ze rijden niet meer volgens een vast rooster rijden maar vertrekken zodra ze vol zitten. Buiten de spits rijden de ingehuurde dieseltreinen is dezelfde samenstelling. Dat scheelt moeite en levert meer plaatsen op, aldus de opsomming van Veolia.

De problemen op de Maaslijn zijn met het ingaan van de nieuwe dienstregeling ontstaan door een gebrek aan treinstellen. Reizigers hadden daarom te veel tijd nodig om uit- en in te stappen. Ook bleken de ingehuurde, oud 'wadloperes' te langzaam. De vertragingen liepen op tot 30 minuten per rit.

Veolia belooft nog niet dat de dienstverlening met de genomen maatregelen naar wens is. Als goedmakertje zijn alle trein- en busdiensten van Veolia in heel Limburg daarom op eerste en tweede kerstdag gratis voor iedereen.

Verkeersgedeputeerde Mat Vestjes van de provincie Limburg liet donderdag via een woordvoerder weten dat hij het ongemak voor de reiziger betreurt. Vestjes meent dat het grootste deel van de problemen niet was te voorzien en is tevreden dat Veolia met hard werk snel met oplossingen is gekomen.
 

14-12-2006 14:54:27
Somda
Somda
Trein 32244 ook opgeheven vanaf Rm.

Bij de vertrektijden vanaf Nm staat bij treinen vertrek .15 en .45 trouwens vermeld dat het een extra trein is. Die zouden toch niet rijden?? Bovendien staat er bij bestemming ook Mo (verkorting voor Mook) %08%
 

14-12-2006 15:23:36
bouwe
bouwe
Hoe zit het met de technische kennis van de wadlopers daar in het zuiden? Ze gaan naar Tb ofzo als er een reperatie aan te pas moet komen?  

14-12-2006 15:30:24
fabrierban
fabrierban
Eerste en Tweede Kerstdag gratis? Volgens mij zijn de gedupeerden vooral de forensen en niet Opa Jansen die op Eerste Kerstdag bij zijn kinderen gaat bikken.  

14-12-2006 15:41:15
peterselie
peterselie
Quote
bouwe: Hoe zit het met de technische kennis van de wadlopers daar in het zuiden? Ze gaan naar Tb ofzo als er een reperatie aan te pas moet komen?


In Tilburg zou idd nog wel wat kennis moeten zijn. Daar hebben ze de revisie van de stellen uitgevoerd, als ik me goed herinner
 

14-12-2006 16:17:18
cuijk
cuijk
"Als goedmakertje zijn alle trein- en busdiensten van Veolia in heel Limburg daarom op eerste en tweede kerstdag gratis voor iedereen."

Kijk daar koop je nou wat voor... Nijmegen ligt in Gelderland. Cuijk, Boxmeer en Vierlingsbeek liggen in Brabant

Laatst bewerkt door cuijk op 14-12-2006 16:18
 

14-12-2006 17:35:45
reizigert
reizigert
Quote
cuijk: Van Setten heeft het in de Gelderlander over drie extra treinen (ipv zes) na de kerstperiode..... Maar wie weet heeft de journalist zich vergist (dat kan ook)

Misschien gaat het om drie DH-II'tjes. Drie treinstellen zoals in de Gelderlander staan, en dus bij elkaar zes bakken (wat de melding op Blik op Nieuws zou verklaren)

Wat ik van die kerst-actie moet denken weet ik niet. Juist op de dagen dat niemand met het OV reist of wil reizen, wordt het gratis. Betekent dit trouwens ook dat Veolia meer personeel moet inzetten om alles goed te laten verlopen? Lekker dan voor die Veolia-medewerkers die een kerst thuis met familie in gedachten hadden...
 

14-12-2006 17:56:46
peterselie
peterselie
Het is niet te hopen, omdat we hier in het noorden ook al met materieeltekort kampen.  

14-12-2006 18:24:56
reizigert
reizigert
http://www.infrasite.nl/news/news_article.php?ID_nieuwsberichten=6061&language=nl
Quote
De Stadsregio Arnhem Nijmegen is ontevreden over de uitvoering van de nieuwe dienstregeling op de Maaslijn. Nieuwe vervoerder Veolia zegde grote verbeteringen op de lijn Nijmegen – Roermond toe.
 

14-12-2006 19:15:02
bouwe
bouwe
Hoezo een enorme dienbord voor je kop hebben.  

14-12-2006 20:37:35
daniel_ddr
daniel_ddr
Vanmiddag een ritje met de 32240 gemaakt en die liep onderweg slechts +5 op door een vertraagde tegentrein bij Br, valt nog mee.  

14-12-2006 20:53:39
weardguy
weardguy
Het is me inmiddels wel duidelijk: Veolia heeft dus bijna net zoveel kapsones (zo mogelijk nog erger) als Arriva.

De media is ook heel goed in het verdraaien van berichten (of juist zo binnengekomen (gebagatelliseerde) berichten)

Gisteren op de radio:
Veolia is er op de derde werkdag van de nieuwe dienstregeling wederom niet ingeslaagd op tijd te rijden op de Maaslijn, die van Nijmegen tot Roermond loopt.
Met ingang van de nieuwe dienstregeling is het een puinhoop geworden op de lijn.
Het komt volgens Prorail omdat de treinen te langzaam rijden.

Vandaag:
Veolia gaat iets aan de vertrektijden van de bussen in Limburg en omstreken veranderen, in de hoop zo beter aansluiting te geven op de bussen en treinen die niet rijden op de Maaslijn, van Nijmegen naar Roermond.

De problemen met de treinen op de Maaslijn zijn begonnen met de nieuwe dienstregeling: Veolia denkt te weinig treinstellen beschikbaar te hebben.

Ja hallo: hoe lang wisten jullie dat nou al?%07%

Daarnaast komt het volgens Prorail omdat de treinen te langzaam rijden: tja.. er bestaat ook zoiets als maximale snelheid.

Maar ja, zoals ik al zei: volgens mij geeft Prorail noch Veolia de waarheid door (nee dat zouden ze eens doen: de reiziger vertellen waar het op staat)

Ik wens alle gedupeerden sterkte... en hoop dat jullie zo snel mogelijk van deze wanprestatie verlost worden...

Laatst bewerkt door weardguy op 14-12-2006 20:56
 

14-12-2006 21:16:12
Somda
Somda
Het moet maar weer een keer gezegd zijn: zowel de provincie Limburg als Veolia zijn begin oktober erop gewezen dat ze een onuitvoerbare dienstregeling op hun buro hadden liggen indien met Wadlopers gereden zou worden. En op dat zelfde moment wist Veolia dat het Wadlopers zouden worden. Tevens was het toen nog mogelijk om een dienstregeling te maken die met Wadlopers wel uitvoerbaar zou zijn.

Dan zijn er toch eigenwijze figuren waar ook die desondanks besloten hebben om toch maar zo te gaan rijden en nu bevestigd zien worden welke gevolgen dit heeft. Totaal geen idee hebben van wat het inhoudt wat het betekent om met treinen te rijden. Er na een paar dagen achterkomen dat er grotendeels enkelspoor ligt (hulde!). Betekent dat rijdend personeel ook pas zijn gaan wegleren op hun 1e werkdag?

Het komt hopelijk ooit vast wel goed, maar je moet er toch stevig van balen als je dag op dag maar moet afwachten of je trein wel komt en als ie komt of je dan nog meekan en of hij niet weer eens in Cuijk wordt opgeheven vanwege het enkelspoor, zoals ze dat zo mooi brengen.
 

14-12-2006 22:29:06
rogier
rogier
Quote
tla: Een stukje uit de krant:
"Manager Veolia Treinen Frank van Setten wijt de problemen van vanochtend aan het uitvallen van een motor van een van de treinen en een routinecontrole van ProRail."

Hij heeft wel lef...
Ja joh, waarom zou je zelf je eigen verantwoordelijkheid nemen als je ook de boel kunt voorliegen?
Lef heeft hij inderdaad wel, wat Veolia op de Maaslijn flikt is een ontzettend zeer grof schandaal, ik heb er gewoon geen woorden voor.

"The net result has been a collective loss of memory on the basics of running a railway"

Laatst bewerkt door rogier op 14-12-2006 22:37
 

14-12-2006 23:48:50
cuijk
cuijk
Quote
Geronimo: Totaal geen idee hebben van wat het inhoudt wat het betekent om met treinen te rijden. Er na een paar dagen achterkomen dat er grotendeels enkelspoor ligt (hulde!). Betekent dat rijdend personeel ook pas zijn gaan wegleren op hun 1e werkdag?


Heb t gisteren ook letterlijk gehoord dat Veolia-medewerkers tegen reizigers zeggen dat de probs veroorzaakt worden doordat er enkelspoor ligt op het traject. En merkwaardig genoeg pikken de mensen dat fabeltje.... Hallooooo zijn we er nog????!!! Er ligt al ongeveer 125 jaar (grotendeels) enkelspoor op de Maaslijn. Dus ook al in de NS-tijd (die hadden niet zo'n groot prob met dat enkelspoor als Veolia...) %08%
 

15-12-2006 00:24:31
reizigert
reizigert
weer een nieuwe L1-reportage vandaag voor de liefhebber
http://www.l1.nl/nieuwsfiles/MDB0347ENRJ0QA7T2323/video/Veolia%20kampt%20met%20nog%20veel%20problemen.wmv

Helaas blijkt ook hier weer dat de media er maar weinig verstand van hebben. L1 heeft het hier ook weer over problemen die veroorzaakt worden "doordat er maar een spoor ligt en Veolia met oude 'treintoestellen' () rijdt"
 

15-12-2006 13:14:42
fabrierban
fabrierban
EDIT door edegroot: Onzinbericht verwijderd. Lees de forumregels.  

15-12-2006 13:27:32
edegroot
edegroot
Ik zie opnieuw herhaling na herhaling.
Dat er enkelspoor ligt en een dienst is die onuitvoerbaar is, dat is inmiddels wel duidelijk. Graag met nieuwe zaken komen (bv medialinks mbt de Maaslijn) of post anders geen berichten aub..
 

15-12-2006 14:28:38
reizigert
reizigert
Het Limburgs Dagblad meldt dat sinds gisteren alle treindiensten op de Maaslijn met drie treinstellen rijden (ik neem aan dat ze drie bakken bedoelen) Ik weet niet wat de ervaringen van anderen zijn, zijn combinaties van 2 DH-I's of een losse DH-II nu verleden tijd? Ikzelf heb gisteren maar 1 trein op de maaslijn gezien, en dit was een combi van 3114 en 3118... Kunnen we dit bericht weer toevoegen aan het rijtje mededelingen die op z'n minst niet helemaal waar zijn?
http://www.ld.nl/nieuws/limburg/article1263800.ece

Laatst bewerkt door reizigert op 15-12-2006 14:29
 

15-12-2006 14:52:51
cuijk
cuijk
In een artikel uit het Cuijks weekblad staat als nieuwsfeiten:
- De gezamenlijke gemeenten in het Land van Cuijk (stations Cuijk, Boxmeer, Vierlingsbeek)hebben een brandbrief aan de provincie geschreven en hun zorgen kenbaar gemaakt over de nieuwe dienstregeling
- De SP heeft kamervragen gesteld aan de minister, waarom reizigers in de spits deels per bus worden vervoerd en waarom er onvoldoende materieel is.
Van Setten was niet voor commentaar bereikbaar.
http://img226.imageshack.us/img226/5169/mltp3.jpg
 

15-12-2006 15:10:33
dh3201
dh3201
De minister heeft hier niets over te vertellen, de lijn en alles wat daarbij komt kijken is juist naar de lokale overheid overgegaan, dus een taak van de lokale overheid.
En tja, als de lokale overheid er niet mee om kan gaan, misschien moeten die lokale prutsers dan maar vervangen worden....

Laatst bewerkt door dh3201 op 15-12-2006 15:11


Shqiperise-lopers?
 

15-12-2006 16:51:45
cuijk
cuijk
De Provincie Limburg voelt zich ondanks de vele klachten niet geroepen Veolia sancties op te leggen. „Wij hebben niet de indruk dat Veolia achterover leunt. Bijna overal zijn we tevreden over hoe Veolia als nieuwkomer in korte tijd het openbaar vervoer in Limburg regelt“ (woordvoerder Provincie)
Zie artikel in de Gelderlander: http://www.gelderlander.nl/maasland/article928126.ece
 

15-12-2006 16:58:13
roelli
roelli
ik denk dat ze bedoelen 3 DH-1's. zo'n combinatie heb ik vanmorgen nog langs zien stormen toen ik naar school fietste


Roel op het Veld
 

16-12-2006 01:00:24
waalkade
waalkade
Een ritje Vl-Nm op vrijdagavond. Aankomst op het perron in Venlo om 21.45, er wordt omgeroepen, dat de trein van
21.58 naar Nm (32270) niet zal rijden. Dit wordt nog vele malen herhaald.
Even later begint men om te roepen dat de trein van 22.02 naar Rm niet zal rijden.
Komt toch om ca 22.05 een trein uit Rm, met een groen sein richting Maasbrug.
Voor mcn was het einde dienst, dus die wil afstappen. Er was geen aflos, want die had de
omroep ook gehoord. Veel gebel door de af te stappen mcn. Sein wordt intussen herroepen via geel naar rood.
Ca 22.15 komt nu de trein uit de ri Nm binnen. Intussen komt de aflos opdagen, nog meer gebel.
Ca 22.24 sein op geel, vertrek ri Blerick 22.25. In Blerick gewacht op tegentrein, vertrek aldaar 22.30.
Verdere Kruisingen te Vierlingsbeek (22.56) en Boxmeer (23.02).
Aankomst in Cuijk 23.10 op spoor 3. Allemaal uitstappen en naar spoor 1.
Komt alles nog goed, om 23.13 loopt stel 3224 binnen.
Snel instappen, vertrek ri Nm 23.14.
Aankomst Nm 23.27 zodat overstap op de trein van 23.28 naar Zl net mogelijk is.
Vertrek ri Vl op tijd (23.30).
Moraal van het verhaal, Albert Heijn vaart er wel bij, gezien de uitpuilende prullenbakken
naast spoor 35 in Nm.
Groet, Ko.

Laatst bewerkt door waalkade op 17-12-2006 10:10
 

16-12-2006 11:23:48
teus-baars
teus-baars
Quote
roelli: ik denk dat ze bedoelen 3 DH-1's. zo'n combinatie heb ik vanmorgen nog langs zien stormen toen ik naar school fietste

Denk ik ook, gewoon de media met een vat zout nemen, het zijn vaak leken en ze weten soms de meest vreemde beweringen en onwaarheden te verkondigen op spoorweggebied.%04% 3 DHI Lijkt mij wel zo handig als ik lees over die enorme aantallen in en uitstappende reizigers, DHII's hebben nl. veel smallere balkons en deuren in hun midden%05% %06% Tip voor Veolia, die probeert te stroomlijnen, zorg ervoor dat mensen die eruit willen inderdaad ook vlug kunnen doorstromen het perron op, dwz laat niet al die instappers in de weg staan

Laatst bewerkt door teus-baars op 16-12-2006 11:27
 

16-12-2006 12:42:10
reizigert
reizigert
Nieuws van het bobo-front: gedeputeerde Vestjens geeft vervoerder Veolia het cijfer 8 voor de exploitatie in de eerste week %09%

http://mgl.digi-dition.nl/daily/2006/12/16/MGL/HE/17/articles/artikel_DDL_1DA_20061216_121_356.php

Hoewel de dienstregeling nu al onuitvoerbaar is, is er een lobby aan de gang om de trein toch weer in Blerick te laten stoppen. Gezien de puinhoop in de eerste week lijkt me dit een kansloos initiatief

http://www.l1.nl/l1/nl/html/algemeen/homepage/nieuws2.pshe?nieuws_item=O6J2XTW2366IQ1QQ2B1D&nieuws_sectie=G52415X574006G42T2PV
 

16-12-2006 12:50:14
Somda
Somda
Een 8 waarschijnlijk in de schaal van 0 tot 100, iets anders kan ik niet bedenken. Geen idee waar hij zijn waardering op baseert, maar het is de zoveelste bevestiging dat hij er niks van begrijpt.

Gisterochtend zelf maar weer eens wat gezien en het zal geen toeval zijn dat het iets was dat misging: Trein 32211 kwam in Rm met +6 binnen toen 821 naar Mt al klaarstond. Sommige reizigers deden hun best om de overstap te halen en anderen zag je al kijken van: 'ik ga hier geen 5e keer moeite voor doen'. Die liepen maar op hun dooie gemak naar de stopper op hetzelfde perron.
 

16-12-2006 13:16:57
Somda
Somda
Quote
cuijk: De Provincie Limburg voelt zich ondanks de vele klachten niet geroepen Veolia sancties op te leggen. „Wij hebben niet de indruk dat Veolia achterover leunt. Bijna overal zijn we tevreden over hoe Veolia als nieuwkomer in korte tijd het openbaar vervoer in Limburg regelt“ (woordvoerder Provincie)
Zie artikel in de Gelderlander: http://www.gelderlander.nl/maasland/article928126.ece


Dat omreisadvies (artikel Gelderlander) is natuurlijk ook dikke kletskoek. Dat betreft maar een klein deel van de reizigers op de Maaslijn die van Rm en Nm reizen (en eventueel verder). Al die mensen die op de tussengelegen stations moeten zijn hebben natuurlijk geen bal aan het zoveelste zoethoudertje van onze vrienden Van Swetten en Vestjens.
 

16-12-2006 14:33:29
cuijk
cuijk
"...de treinreizigers komen nog teveel en te grote problemen tegen. Dat concludeert ROVER op basis van ervaringen die treinreizigers de afgelopen week hebben gemeld. De ‘Maaslijn’ Nijmegen – Venlo – Roermond spant hierbij de kroon: de overgang van NS naar Veolia, dat hier met onvoldoende en ongeschikt materieel is gaan rijden, leidde tot een chaotische dienstuitvoering en een forse verslechtering van het reiscomfort" (uit; persbericht ROVER)
Zie http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber061216

Lees ook de column over de Maaslijn op
http://www.rover.nl/nieuws/columns/column.php?id=col061212

Laatst bewerkt door cuijk op 16-12-2006 14:35
 

16-12-2006 14:46:42
waalkade
waalkade
Is er al een reactie van het KAN (knooppunt Ah Nm) op de dienstuitvoering?
En wat zegt de provincie Noord Brabant?
Groet, Ko.
 

16-12-2006 14:58:13
cuijk
cuijk
Quote
waalkade: Is er al een reactie van het KAN (knooppunt Ah Nm) op de dienstuitvoering?.

"De Stadsregio Arnhem Nijmegen is ontevreden over de uitvoering van de nieuwe dienstregeling op de Maaslijn. “Verbetering is absoluut noodzakelijk”. (Jan Walraven, portefeuillehouder openbaar vervoer Stadsregio Arnhem Nijmegen.)
V Setten mag a.s. vrijdag tekst en uitleg geven aan het KAN (Samen met prov Limburg verantwoordelijk voor de Maaslijn)
Het hele artikel staat op http://www.kan.nl

Laatst bewerkt door cuijk op 16-12-2006 15:00
 

16-12-2006 16:49:33
bloober
bloober
Quote
reizigert: Nieuws van het bobo-front: gedeputeerde Vestjens geeft vervoerder Veolia het cijfer 8 voor de exploitatie in de eerste week %09%

Ik denk dat Vestjens weldegelijk begrijpt dat er problemen zijn. Maar iemand van de provincie, die Veolia de concessie heeft gegund, en vervolgens aan Veolia een slecht cijfer geeft geeft min of meer toe dat ze de verkeerde keuze hadden gemaakt. Ik denk: Had die concessie aan LimLink gegeven (NS/Hermes). Veel meer ervaring dan Veprutsia.


Groetjes, Bloober
 

16-12-2006 21:07:30
maaslijn
maaslijn
Van http://www.l1.nl/

Felle kritiek provinciale staten op Veolia

Een meerderheid van provinciale staten heeft forse kritiek op openbaar vervoersbedrijf Veolia.
Veolia verzorgt sinds afgelopen zondag het bus-, trein- en deeltaxi-vervoer in Limburg. Maar met name op de Maaslijn, de spoorverbinding tussen Roermond en Nijmegen, zijn er grote problemen. Het CDA vindt dat onacceptabel. D66-fractievoorzitter Paul Wessels zei zich de afgelopen week te hebben geschaamd Limburgs statenlid te zijn. Maar volgens VVD-gedeputeerde Mat Vestjens bestonden de problemen op de Maaslijn al toen de NS de lijn exploiteerde. En die zijn niet zomaar op te lossen. Pas als er volgend jaar nieuwe treinstellen zijn, verbetert de situatie echt, stelt Vestjens.

Is die Vestjens helemaal knettergek geworden....%07%%07%
 

16-12-2006 22:20:20
salieri
salieri
Kan ook aan mij liggen hoor, maar toen NS nog de Maaslijn had, hoorde ik bijna niets over de Maaslijn, en nu Veolivla de lijn heeft, juist super veel  

16-12-2006 23:02:22
koen220902
koen220902
Quote
maaslijn: Van http://www.l1.nl/

Maar volgens VVD-gedeputeerde Mat Vestjens bestonden de problemen op de Maaslijn al toen de NS de lijn exploiteerde. En die zijn niet zomaar op te lossen. Pas als er volgend jaar nieuwe treinstellen zijn, verbetert de situatie echt, stelt Vestjens.

Is die Vestjens helemaal knettergek geworden....%07%%07%


Wát een kerel die Vestjens, ik zou zeggen zet 'm maar af op station Vierlingsbeek voor wat praktijkervaring en laat zijn chauffeur daarna alléén de verdere A73 maar afrijden Nu zal ik niet zeggen dat de historie van de Maaslijn één grote jubelparagraaf is, maar een aanhoudende chaos als sinds zondag kent óók voor Maaslijnbegrippen géén precedent dat ook maar in de búúrt komt! Ook lijkt inmiddels duidelijk dat de provincie op de hoogte was van de aankomende problematiek met de DH's en de rijtijden. Men heeft de waarschuwing dat de dienstregeling niet geschikt is voor de Wadlopers keihard in de wind geslagen, bagatelliseert de situatie die nu is ontstaan en wijt het probleem nu aan het enkelspoor. Niet te geloven!

Reizigersvereniging ROVER heeft inmiddels een onderzoek ingesteld en op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur alle stukken over de aanbesteding bij de provincie ter inzage gevraagd. De onderste steen komt heus wel boven.

Als men de dienstregeling niet wijzigt zal de huidige problematiek duren totdat Véolia voldoende GTW's heeft en daarmee ook nog eens betrouwbaar kan rijden. Wanneer wordt het eerste stel afgeleverd? Eind volgend jaar? Dan praat je al gauw over anderhalf jaar voordat alle bestelde GTW's vol inzetbaar zijn en aanloopproblemen overwonnen. Voor die periode moet er een ruimere dienstregeling worden opgesteld, ik kan mij niet voorstellen dat er de komende weken niémand ingrijpt...

Laatst bewerkt door koen220902 op 16-12-2006 23:10
 

16-12-2006 23:06:09
Bollenstad
Bollenstad
Heeft iemand die column van de voorzitter van ROVER nog gelezen? Hij dikt het ook wel flink aan hoor. Hij heeft het onder andere over stokoude treinstellen en beroerd zitcomfort, maar die dingen zijn nieuwer dan Plan V, Plan T en SGM, om maar eens wat te noemen, en later nog gerenoveerd, en ze zitten een stuk beter dan plan T/V, SGM (ook SGMm) en DDM-1/DD-AR (vooral meer beenruimte en betere stoelen).  

16-12-2006 23:12:19
rogier
rogier
Wellicht is de kwalificatie 'stokoude treinstellen' ietwat overdreven, maar ik denk dat een DM90 toch comfortabeler is dan een Wadje. En dat is voor Maaslijnreizigers het enige relevante vergelijkingsmaterieel.  

16-12-2006 23:13:48
Bollenstad
Bollenstad
Voor hen wel, maar niet voor die voorzitter. Hoewel er van alles voor verbetering vatbaar is op de Maaslijn krijg ik beetje het idee dat hij aan het zeuren is om het zeuren (en wie weet wel weer wat meer leden te winnen). Maar goed, dit topic gaat niet over ROVER, dus ik houd erover op!

Laatst bewerkt door Bollenstad op 16-12-2006 23:14
 

16-12-2006 23:16:31
rogier
rogier
Dus jij vindt de toestanden op de Maaslijn normaal?