19-02-2015 21:11:14 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Veolia GTW 7.353 heeft vanmiddag een aanrijding gehad met een hakselaar in Beugen. Het stel heeft er behoorlijk wat schade aan over gehouden. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen. http://www.112landvancuijk.nl/index.php/39-boxmeer/beugen/2477-trein-botst-op-hakselaar-tussen-cuijk-en-boxmeer.html Laatst bewerkt door hapsrail op 19-02-2015 21:12 |
19-02-2015 21:46:32 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Klein detail, dat is gisteren al gebeurd (wo 18/2). |
19-02-2015 21:47:34 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik dacht even "da's toeval al de 2e hakselaar deze week", Maar bericht gaat over gisteren/ Wo de 18e Hoop tenminste dat dit kleine verschil niet komt door heel langzaam internet %08% > Laatst bewerkt door cuneo56 op 19-02-2015 21:49 |
19-02-2015 22:05:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nouja, behoorlijk wat schade valt ook wel mee, wat poleyesterplaat vervangen, een spiegel en een baanruimer richten en het stel knap daar al weer een heel eind van op ![]() |
![]() |
advertentie |
19-02-2015 22:25:18 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Ow jongens... Deze is wel heel slecht ![]() ![]() |
09-03-2015 23:08:25 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Zojuist op www.lok-report.de gelezen dat de naam "Veolia" wordt gewijzigd naar "Transdev". Hieronder de letterlijke tekst uit het bericht op www.lok-report.de. Veolia/Transdev: Aus Veolia Transport wird Transdev Grafik Transdev. Nachdem schon seit 02.02.15 die Firma Veolia Transport Sweden AB unter dem Namen Transdev firmiert, wurde die Namensänderung als Folge der internationalen Markteinführung der Marke Transdev durch den französischen Mutterkonzern nun auch in Deutschland durchgeführt. Die Internetseite www.veolia-verkehr.de wird mit ähnlichem Inhalt als www.transdev.de betrieben. Auch andere Markennamen werden umgetauft, etwa der "HEX"-Betreiber Veolia Verkehr Sachsen-Anhalt (VVSA), sagte Schreyer zu "ÖPNV aktuell". Auf den Fahrzeugen erscheint dann zum Beispiel "Transdev Meridian". "Wir wollen deutlich wachsen und beteiligen uns in den kommenden Monaten an den großen Ausschreibungen in Deutschland", erläuterte Geschäftsführer Christian Schreyer gegenüber der WirtschaftsWoche. Eine Kapitalerhöhung des französischen Mutterkonzerns Transdev habe das Unternehmen weitgehend schuldenfrei gestellt und wettbewerbsfähiger gemacht (WKZ, diverse Quellen, 09.02.15). |
10-03-2015 10:51:33 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Benieuwd of men nog gaat investeren in nieuwe stickers voor het materieel hier. |
26-03-2015 11:47:44 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Enige ontevredenheid over de Maaslijn blijkt uit de 'OV-klantenbarometer'. Zie dit artikel van 1Limburg http://www.1limburg.nl/veolia-erkent-lage-waardering-maaslijn?context=latestarticles Die barometer heeft ook een site http://www.ovklantenbarometer.nl/Resultaten.aspx met een kaartje http://www.ovklantenbarometer.nl/Portals/0/Kaart%20OV-Klantenbarometer2014.pdf |
05-07-2015 14:02:25 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Een vraag voor de lokaal bekenden, worden de Linten nog ingezet op de spitstreinen of komen ze niet verder dan het opstelterrein in Venlo? Reiziger met hoofdletter R...... |
05-07-2015 14:21:07 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Ik heb ze pas nog beide in Nm( om precies te zijn in de spoorkuil) gezien dus beweging zit er nog wel in. Wanneer dat was weet ik niet meer maar ergens in de laatste 3 weken. Ik was zelf blij verrast dat ik ze weer zag. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
05-07-2015 15:01:24 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik zou er deze zomervakantie niet teveel op rekenen dat ze nog rijden, die zal ongeveer nu begonnen zijn. |
05-07-2015 22:53:14 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
de zomervakantie in het zuiden begint pas 17-7 maar de linten zijn afgelopen week door mij niet gezien in de spitstrein. |
05-07-2015 23:13:29 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Ik zit in Boxmeer op school, langs het spoor. Ik heb ze sinds de meivakantie nog maar één keer voorbij zien komen met reizigers, en één keer als LM. |
06-07-2015 19:23:16 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik bedoelde ook niet de formele zomervakantie maar meer in zijn algemeenheid de zomerperiode. Half juni is het aantal studenten en overige scholieren al dusdanig laag aan het worden dat men vermoedelijk al in de lengte van de spitstreinen kan snijden. |
06-07-2015 22:34:40 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Bedankt voor de antwoorden, de spitstreinen werden vanmiddag in elk geval allemaal met GTW's gereden. Na de zomer nieuwe kansen. Laatst bewerkt door rogier op 06-07-2015 22:35 Reiziger met hoofdletter R...... |
02-09-2015 15:26:06 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Ik weet niet of dit al ergens vermeld is, maar Veolia rijd sinds kort met twee Breng GTW's. Ik vermoed ter (tijdelijke) vervanging van de LINT-stellen. |
02-09-2015 16:53:24 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Volgens het OD worden de Brengstellen alleen in de ochtendspitsslagen ingezet. 57 jaar OV-fotografie. |
02-09-2015 16:54:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
En Breng kan die stellen gewoon missen? |
02-09-2015 18:05:11 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Ik zag afgelopen weekend de 237 in br buiten staan op nooddraaistellen. Dus die niet inzetbaar. |
02-09-2015 18:12:04 | ||
---|---|---|
tochjo
![]() |
Quote In de concessie voor Arnhem-Doetinchem zijn enkele ritten voorgeschreven die met 9 bakken moeten rijden. Daarvoor moeten alle negen stellen van Breng tegelijk worden ingezet. Interessant dat dit kennelijk niet nageleefd wordt. |
02-09-2015 18:40:18 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
In overleg met de provincie/stadsregio is een hoop mogelijk vermoed ik. De 30700 kan trouwens best met 2 stellen gereden worden, al zal een deel van de reizigers dan vanaf Zv moeten staan. Arriva rijdt ook maar 1 rit met 8 bakken. |
02-09-2015 21:11:29 | ||
---|---|---|
tochjo
![]() |
Het zal ongetwijfeld goed besproken zijn, maar als buitenstaander vind ik het een opmerkelijke gang van zaken. Ik zou me als staande reiziger toch enigszins bekocht voelen als "mijn" treinstellen opeens elders zouden worden ingezet. Hoe zit dat eigenlijk juridisch, in hoeverre kan een reiziger naleving van de concessie afdwingen? Of is dat een kansloze zaak omdat je als reiziger niet als partij wordt gezien? |
02-09-2015 21:16:14 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Waar kun je het in de concessie vinden dan?, en daarnaast regelmatig rijden ze maar met 2 gekoppeld, ik zie het probleem van het verhuren/uitlenen van de stellen niet |
02-09-2015 21:32:29 | ||
---|---|---|
tochjo
![]() |
Quote http://www.destadsregio.nl/publicaties/publicaties-mobiliteit/openbaar-vervoer-2012-2023/bestek-concessie-2013 pagina 153, artikel C.11.55 luidt: "De inschrijver dient in de spitsuren in de maatgevende spitsrichting (ochtendspits: naar Arnhem, middagspits: naar Doetinchem) op alle ritten een vervoercapaciteit van drie treinstellen GTW2/8 (negen rijtuigen) aan te bieden. In bijlage D.46 staat gespecificeerd welke ritten dit zijn." Geen idee waar bijlage D.46 inmiddels te vinden is - ik heb ooit alles gevonden via aanbestedingskalender.nl maar dat werkt inmiddels niet meer - maar het ging om iets van vier opeenvolgende ritten van de serie 30700 in de spitsrichting. Ik reis al bijna vijf jaar niet meer op Ah-Dtc, dus ik weet niet hoe het nu zit met capaciteit en reizigersaanbod. Misschien zijn twee stellen ook prima. Sietse zegt echter dat er nu mogelijk reizigers moeten staan. Als die wel hadden kunnen zitten als dat extra stel wel was ingezet, dan vind ik dat niet helemaal in de haak. |
02-09-2015 22:09:50 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteDe Stadsregio bestaat niet meer en die had inderdaad de eis geformuleerd dat er met 3x3 treinstellen gereden moest worden. In de praktijk betekent dat, dat er ruime overcapaciteit is. Arriva die op Ah-Ww rijdt heeft als eis dat reizigers maximaal 15 minuten mogen staan (in de spits). Als je die eis op BRENG loslaat kan volstaan worden met de inzet van 3x2 GTW 2/8. Vandaar dat er nu ruimte is om twee stellen op de Maaslijn in te zetten, waar de capaciteitsproblemen groter zijn a.g.v. het niet beschikbaar zijn van de Linten. |
02-09-2015 22:31:53 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat de stadsregio niet meer bestaat is niet van belang; de contracten zijn gewoon overgegaan naar de rechtsopvolger. |
02-09-2015 23:32:56 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteDe reiziger wordt niet alleen niet als partij gezien, de reiziger is dat ook niet. Die heeft zijn handtekening immers niet onder het contract staan. Het enige dat de reiziger kan doen is zoiets signaleren en bij de opdrachtgever of diens rechtsopvolger navragen of het wel kan. Best mogelijk dat Breng toestemming heeft gevraagd en gekregen. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
03-09-2015 07:30:33 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Wat is er eigenlijk met de Linten aan de hand? Beide stuk? |
03-09-2015 09:36:28 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Zeker, maar die opvolger is dus de provincie Gelderland, die blijkens hun contract met Arriva minder belang hecht aan deze lange samenstelling. Aan de andere kant heeft Gelderland er ook alle belang bij dat de reizigers op de Maaslijn allemaal meekunnen, die immers ook over Gelders grondgebied rijdt. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-09-2015 11:52:58 | ||
---|---|---|
JeroeNL
![]() |
QuoteDe Lintjes zijn om de haverklap stuk. Zie ze met regelmaat in Vl staan, terwijl ze hadden de spitsdiensten hadden moeten rijden. |
03-09-2015 14:18:28 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Heeft iemand nog voortgangsinfo over het beroep dat Veolia had ingesteld tegen de gunning van Limburg aan Arriva? |
03-09-2015 14:37:44 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Deze week is de behandeling van het bezwaar geweest bij de bezwarencommissie van Limburg. Die zal binnenkort wel met een advies komen, en dan moet GS van Limburg (en Gelderland) daar een besluit over nemen. Dan zullen we ook merken of daar nog beroep tegen aangetekend wordt. |
03-09-2015 14:38:33 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quotezelfde probleem als bij Arriva. 2 totaal afwijkende treinen vergeleken met de rest van je materieel park. Dat is vragen om problemen. |
03-09-2015 15:25:12 | ||
---|---|---|
iraj-smile
![]() |
@Edje is het dan niet mogelijk om een combinatie te maken van Lint en GTW? |
03-09-2015 15:41:18 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Je bedoelt onderdelen uit een GTW in een lint gaan gebruiken?.... Nee dat kan niet |
03-09-2015 15:50:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat bedoeld wordt of ze gekoppeld kunnen rijden -- en dat kan ook niet. |
03-09-2015 16:18:32 | ||
---|---|---|
iraj-smile
![]() |
@Broek53 inderdaad dat bedoelde ik. Maar bedankt voor de informatie! |
03-09-2015 16:54:00 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Zie ook dit topic: https://somda.nl/forum/15607/Mogelijkheid+koppelen+Lint+en+GTW/ Laatst bewerkt door albertjan9 op 03-09-2015 16:54 |
04-09-2015 03:36:04 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Ik zag op Maandag 31-08-2015 2x een breng trein naar Nijmegen sinds dien heb ik ze niet meer zien rijden wel in Nijmegen zien staan op de Rep wat is hier aan de hand rijden ze niet meer en waar om rijden ze dan niet meer Vriendelijke groet ruud.h Laatst bewerkt door ruud.h op 04-09-2015 03:41 ruud.h |
04-09-2015 17:51:14 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Breng rijdt Ah-Dtc. Heeft niets met veolia van doen. De stellen gaan waarschijnlijk voor onderhoud naar Blerick en komen dan door Nm. |
04-09-2015 17:55:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat je iets gemist heb. Die Breng-stellen vervangen sinds dat moment de slagen die met de Lintjes gereden behoren te worden in de ochtendspits. |
04-09-2015 17:55:58 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
je mag even teruglezen, want de GTW's van Breng zouden juist gebruikt gaan worden als versterkingsstellen op de Maaslijn![]() |
13-09-2015 14:13:21 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Advocaat Veolia: nieuwe aanbesteding OV Limburg nodig. Bron website ovprorail.nl http://www.ovpro.nl/trein/2015/09/07/advocaat-veolia-nieuwe-aanbesteding-ov-limburg-nodig/ |
27-09-2015 17:12:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Weet iemand inmiddels welke Breng-stellen er bij Veolia dienst doen? Of wisselt dat af en toe? Laatst bewerkt door broek53 op 27-09-2015 17:12 |
27-09-2015 17:19:57 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Stellen 5045 en 5046 zijn eerder deze week gezien op de maaslijn. Gezien de spots zijn deze 2 de aangewezen stellen die er tot nu toe gezien zijn. Laatst bewerkt door j.jager op 27-09-2015 17:23 |
27-09-2015 20:08:36 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Correct, deze twee stellen zijn aangepast voor dienst op de Maaslijn. Beoogde inzet is een aantal weken, totdat beide Linten weer inzetbaar zijn (Veolia wil niet met maar één rijvaardige Lint rijden). Inzet was in eerste instantie alleen in de ochtendspits, maar sinds vorige week ook een drietal slagen Nm-Rm v.v. |
27-09-2015 20:21:55 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Wat moest er aangepast worden aan de Breng-GTW's dan? |
27-09-2015 21:01:43 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ze hebben zowiezo andere motoren. Heb vorig jaar eens begrepen toen het noorden de 10260 een tijdje had dat er ook andere brandstof in gaat, altans dat begreep ik van de arriva stellen die daar rijden. Laatst bewerkt door j.jager op 27-09-2015 21:01 |
27-09-2015 21:14:35 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het enige dat ik me bij andere brandstof kan voorstellen is dat de Achterhoekse stellen ook adblue gebruiken, een chemisch goedje dat zorgt voor schonere uitlaatgassen. |
27-09-2015 21:26:38 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Zou kunnen. Wat ik vorig jaar meekreeg van de 10260 in Groningen is dat die apart getankt werd ten opzichte van de noordelijke stellen. Ik neem aan dat de breng stellen veel weg hebben van de Arriva stellen die daar rijden. Aannemelijk dat het personeel ook deels herinstructie krijgt om met de stellen te mogen rijden, aangezien de breng stellen deels anders zijn dan de Veolia variant. |
28-09-2015 00:10:27 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat chemische van Ablue valt wel mee, gedemineraliseerd water met Ureum, en dat laatste is eigenlijk een meststof ![]() |
28-09-2015 04:47:41 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Die breng stellen zijn verder niet echt aangespast, op een paar papiertjes in de trein dat de stellen voor Veolia rijden na. En een andere brandstof hoeft er ook niet in ze rijden gewoon op diesel, maar dat Ad-Blue moet natuurlijk wel appart worden getankt. En daarnaast hebben de machinisten inderdaad instructie gehad op deze stellen aangezien het andere typen GTW zijn dan de veolia stellen. En overigens zijn de Arriva Achterhoek stellen en de Breng stellen technisch compleet gelijk![]() |
28-09-2015 06:55:15 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Het lijkt me ook niet dat ze even dieselmotoren wisselen voor zo'n inzet. Ik denk dat het ook meer beperkt wordt tot een instructie en software voor de halteaanduiding. |
28-09-2015 07:57:06 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Nee zitten ook gewoon nog de normale motoren in, en zelfs de software voor de halte aanduiding is niet aangepast |
![]() |
advertentie |
05-11-2015 16:58:11 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Sinds deze week is stel 5049 actief op de Maaslijn. Het vervangt stel 5046. Aan de omloop voor de Brengstellen is niks veranderd. Ri Rm rijdt 5049 voorop. |
05-11-2015 21:07:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
QuoteIn de GTW's kan de mcn al zelf prima zelf eigen bestemmingen invoeren op de display's. Choo choo..... |
05-11-2015 21:30:29 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
In geval van nood ja. Maar dan heb je geen automatische omroep en werkende reisinformatie op de displays in de trein. Volgens berichten op OVNL schijnt het wel te werken, getuige de zijkantdisplays waar "stoptrein Roermond" op staat. Bij handmatig invoeren zou het woordje "Stoptrein" ontbreken, of dat woord juist getoond worden op de frontdisplays. En dat doet het dan weer niet ![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
05-11-2015 21:36:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dan zal er blijkbaar wel een softwareaanpassing op gedaan zijn. Zal wel een kwestie van een fonetische uitspraak zijn, en wat opvolgende haltenamen. Choo choo..... |
05-11-2015 22:40:46 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Nouja met het nieuwe systeem zoals het in de Breng en Arriva Achterhoek stellen zit kun je een hoop;), dus ook front en zij displays appart aansturen, mogelijk dus toch geen aanpassingen in software maar gewoon handig gebruik maken van het systeem |
06-11-2015 07:34:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Begrijp ik nu goed dat er zowel Breng-stellen als Linten op de Maasland actief zijn. |
06-11-2015 08:19:24 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Nee, die linten zijn nog steeds defect. |
06-11-2015 08:47:08 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dan zouden ze weer defect zijn want aan het begin van de week zijn ze meermaals (rijdend) gespot. |
06-11-2015 11:22:34 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Rijden inderdaad sinds maandag weer. En de GTW's van Breng rijden ook nog steeds. Blijkbaar is er dus meer tekort. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
06-11-2015 12:30:25 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Dan heb ik iets gemist. |
06-11-2015 15:35:19 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Quote De linten rijden weer de spitstrein en de Breng treinen rijden zoals ik eerder vermelde de gebruikelijke omloop |
06-11-2015 22:22:38 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Staat er verder bij veolia nog wat defect of zo? Ik meende dat in eerste instantie de GTW'S van Breng de lintjes verving en dan weer terug naar de Achterhoek maar dat blijkt dus niet het geval. |
07-11-2015 09:45:58 | ||
---|---|---|
JeroeNL
![]() |
Veolia kan de extra GTW's goed gebruiken. Als je ooit in de spits op de Maaslijn rijdt weet je waarom. Door de extra stellen kan Veolia in de spits enkele treinen met 3 GTW's gekoppeld rijden. |
08-11-2015 20:35:21 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote En wat is die gebruikelijke omloop? |
08-11-2015 23:46:34 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
vorige week kwam ik hem tegen in de 32260 en in de 32272 Laatst bewerkt door ruud.h op 08-11-2015 23:58 ruud.h |
08-11-2015 23:51:54 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Quote Koen de eerste aankomst vanuit Nm volgens dienstregeling in Vl is 13.35 en dan tot einde dienstregeling. Van maandag tot vrijdag. |
09-11-2015 00:55:47 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Ofwel: 32243/32248/32255/32260/32267/32272/32279/32284. |
09-11-2015 23:42:28 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dank beiden! %02% |
09-01-2016 20:14:22 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
Ik zag op de site van De Gelderlander een foto van Breng GTW 5042 op de Maaslijn. Is deze momenteel ook actief bij Veolia? Kan namelijk ook een LM rit Blerick-Arnhem zijn. Zie hier de foto: http://www.gelderlander.nl/regio/nijmegen-e-o/nijmegen/regiotreinen-rijden-vaker-op-tijd-dan-de-ns-1.5609451 In de Somda database is deze voor het laatst gezien op 29 december op Ahbo. |
10-01-2016 10:51:36 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Het stel staat zelfs op spoor 3, een normaal niet gebruikt spoor. (overpad heeft geen ahob of zoiets) Neem maar voor 99 % aan dat het een overbrenging Br - Ah is geweest. |
10-01-2016 22:55:46 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
tot op de dag van vandaag zijn er bij Veolia 3 stellen ingezet van BrengDirect 5045, 5046 en 5049. Ze rijden altijd samen dus enkele stellen zijn altijd overbrengritten |
11-01-2016 01:35:49 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Dat is niet waar: ik heb meermaals later op de avond treinen met één Brengstel zien rijden. Maar inderdaad wel alleen die drie. |
11-01-2016 11:31:38 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Gisteren viel mij op dat de 505 geen portret meer op de motorbak had staan aan beide kanten. Zijn ze de portretten aan het verwijderen of is het een schadegevalletje geweest? |
11-01-2016 13:27:05 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Weet iemand waarom trein 32210 op maandag 10 minuten later rijdt (en dus ook uit takt) dan op de rest van de weekdagen? |
11-01-2016 13:31:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Geen idee of dat hier ook het geval is, maar dergelijke afwijkingen komen meestal voort uit het op minimumlengte brengen van standaard-buitendienststellingen volgens het onderhoudsrooster. Laatst bewerkt door broek53 op 11-01-2016 13:31 |
29-02-2016 16:13:59 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Stel 505 rijdt nog altijd rond met twee witte platen op de motorbak in plaats van de rode platen met het portret van Sjeng Kremers (en dit keer weet ik het 100% zeker: ik heb beide kanten én het nummer gezien ![]() |
29-02-2016 16:18:50 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Ik heb ergens gelezen dat het portret aan het verbleken was en daarom verwijderd is. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
15-06-2016 23:44:30 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Het ontportretteren van treinen is blijkbaar in de mode de laatste tijd: ook Jan van Kuyc is niet meer onder ons, dat wil zeggen, aan minstens één kant heeft de 201 inmiddels een geheel witte plaat. Ook zag ik te Vl nog een GTW-2/8 (denk ik) staan met op de motorbak een witte plaat met het Veolia-logo (alleen dat rondje met die druppel erin dus), maar in het donker heb ik niet kunnen zien welk stel dat was. Het was in ieder geval niet de 351, 355, 356 of 360. Laatst bewerkt door umbusko op 15-06-2016 23:47 |
16-06-2016 08:07:25 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Vanmorgen reed trein 32219 met de veolia GTW2/8 357 die had ook een witte plaat op de motorbak. Laatst bewerkt door treinlim op 16-06-2016 10:15 |
19-06-2016 23:14:12 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Ik kan inderdaad bevestigen dat de 357 aan beide kanten op de motorbak een witte plaat met het Veolia-logo heeft. Maar ook de 351, die ik afgelopen woensdag nog met portret zag, was vandaag van zijn portret beroofd. Laatst bewerkt door umbusko op 19-06-2016 23:14 |
21-06-2016 16:55:24 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
En we gaan vrolijk verder: ook Joris Ivens is niet meer. De 352 zag ik vanmiddag bij de werkplaats te Br met (aan minstens één zijde) een geheel witte motorbak, ook zonder Veolia-logo dus. |
21-06-2016 17:18:28 | ||
---|---|---|
Diedje
![]() |
Heeft dit iets met het naderende einde van de Veolia concessie te maken misschien? Zie nergens nog een reactie omtrend het waarom.. |
22-06-2016 06:21:13 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Wat me ook nog opviel bij stel 7.505: tenminste aan één zijde zit geen rode streep meer aan de onderkant (over de gehele lengte van de trein). Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
22-06-2016 19:01:16 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Ik zag dat de 7.201 geen kop meer heeft van Jan van Cuijk wat is hier de reden om en komen er op de treinen van Arriva wel weer de namen op te staan net als bij de Arriva treinen op elders trajecten weet iemand dit ruud.h |
22-06-2016 19:05:49 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Quote Ik zag Maandag de 7.360 nog met de Kop van Willem Tell nog rijden ruud.h |
23-06-2016 06:07:28 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Ook de 7.503 (Beppie Kraft) is na onderhoud aan tenminste een zijde het portret kwijt. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
23-06-2016 08:06:58 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Gezien al die meldingen hier: dat lijkt dan toch sterk op schadevrij maken voorafgaand aan de concessieovergang. Da´s bij busconcessies waar het materieel mee gaat vrij gebruikelijk maar begint dan vaak wel wat later. Kennelijk heeft men daar met treinen wat meer tijd voor nodig. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
23-06-2016 12:29:37 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Maar het weghalen/veranderen van logo's en zo zal toch ook een keer moeten gebeuren? Wat is er dan zo anders aan het weghalen van die portretten dat dat niet tegen het einde van de concessie in één keer kan gebeuren? |
23-06-2016 13:18:58 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Heeft het misschien met portretrecht te maken, dat dat nu verlopen is en die portretten er dus af moeten? |
23-06-2016 14:07:19 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Ik denk dat het portretrecht van Sint Servaas, Wilhelm Tell en ook van Pierre Cuypers inmiddels vervallen / verjaard is![]() |
23-06-2016 18:49:37 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
20 jaar na overlijden, idd ruim![]() |
24-06-2016 11:34:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens Veolia op Twitter heeft het inderdaad te maken met de overname door Arriva. Wel erg vroeg geef ik toe.... Choo choo..... |
24-06-2016 19:12:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Best kans dat men de afbeeldingen nu verwijderd tijdens onderhoud als de stekken tochal in de werkplaats staan, dan resteren straks bij het het overgaan van de concessie alleen de logo's nog. |
25-06-2016 00:40:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Waren sommige gezichten niet al in staat om verwijderd te worden? Ik kan me indenken dat ze dan liever de hele vloot behandelen en bij controles meteen verwijderen. Laatst bewerkt door aarclay op 25-06-2016 00:40 Choo choo..... |
25-06-2016 00:44:33 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Zag vanavond de 7.356 met de kop van Criet Titulaer nog rijden deze is dus nog niet ontdaan van zijn kop ruud.h |
25-06-2016 05:37:13 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Tja, het is een wondere wereld ![]() |