24-05-2017 08:35:05 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote We zullen het dan maar op spraak verwarring / onjuist gebruik van termen houden. Want de Britse Douane controle zal net als nu bij aankomst in London blijven plaatsvinden, en een Nederlandse Douane controle voor vertrek is iets wat al jaren niet meer bestaat en zou eerder bij aankomst moeten/ kunnen plaatsvinden , maar daar heeft niemand het over. Wat er wel moet gebeuren is een persoonscontrole door de Marechausse en de Britse Imigration service, maar die laatste heeft in het verleden ooit aangegeven niet nog een vestiging "Overseas" er bij te willen hebben. Nu kunnen de inzichten wijzigen maar op twee plekken voor twee treinen per dag vindt ik onwaarschijnlijk. Maar we gaan het waarschijnlijk mee maken ![]() |
24-05-2017 09:34:47 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Eerste Eurostar 320 tussen Brussel - Londen: https://www.spoorpro.nl/materieel/2017/05/23/eerste-eurostar-e320-komt-aan-in-brussel-vanuit-londen/ Kwestie van tijd voordat het doorgetrokken wordt naar Amsterdam C. Is de techniek meer een belemmering voor het doortrekken naar Amsterdam C? Of vooral de bureaucratische regelgeving? Lees dat de Eurostar 320 momenteel niet sneller kan dan 300 km p/u volgens een treinmachinist. Maar de LGV Lille - Calais is ontworpen voor een snelheid van 350 km p/u. Als de voortreffelijke TVM 430 vervangen wordt door ERTMS zou in theorie met 350 km p/u gereden kunnen worden tussen Lille - Calais. Of dat gaat gebeuren is aan de vervoerder. Het energieverbruik loopt tussen 300 - 350 km p/u behoorlijk op. Is dat de reden waarom de meeste HST nog niet met 350 km p/u rijden zoals op de Italiaanse en Spaanse HSL? |
24-05-2017 10:39:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteUit de pdf van architect Benthem/Crouwel: https://www.odnzkg.nl/mozard/document/docnr/4374290,,4047457,/825OV-20161219-OV_Ams_pdf%20.pdf Quote En uit het IVP van Arcadis: https://www.odnzkg.nl/mozard/document/docnr/4374270,,4047449,/IVP%20Eurostar%20Ams%20079164923-B_pdf%20.pdf Quote |
24-05-2017 10:48:47 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Dat vervalt dus met het eveneens vervallen van de stop te Schiphol? |
![]() |
advertentie |
24-05-2017 10:49:07 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Generen Asd en Rtd niet meer reizigers voor Londen dan Shl, dat de de 8 bakken voor Asd/Rtd-reizigers niet toereikend zal zijn? In theorie kan het voorkomen dat de 8 bakken voor Asd/Rtd reizigers sneller uitverkocht zullen zijn en je als optie krijgt om dan maar in Shl in te stappen met de controle in Brussel Zuid, niet echt 'klantvriendelijk' Beter zou zijn om de verhouding 12/4 te maken (12 voor Asd/Rtd reizigers) echter zo zal het treinstel niet ingedeeld zijn. Een 'halfbakken' oplossing dus. EDIT: Op http://www.treinreiziger.nl/eurostar-schrapt-stop-op-schiphol/ staat dat de stop te Shl niet doorgaat. Laatst bewerkt door gvttreinen op 24-05-2017 11:16 |
24-05-2017 21:48:12 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Dat is dan geldverspilling om 8 bakken leeg te houden terwijl er echt wel betaalende reizigers zijn die van Asd/Rtd naar Brusz willen. |
24-05-2017 23:33:17 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Maar de vraag is of die kosten opwegen tegen de kosten van het beveiligingspersoneel wat die 8 bakken vervolgens moet checken in Brussel, plus de eventuele gemiste inkomsten van reizigers naar Londen die de Eurostar links laten liggen omdat vliegen toch sneller is. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
24-05-2017 23:58:00 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Die vraag is pas van belang als er een sneller rijpad beschikbaar is. |
25-05-2017 00:03:55 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Was dat niet een bouwkeet vanwege de bouw van de passages onder Amsterdam Centraal, en de nieuwe IJ-hal, busstation en nog wat andere vroegere bouwprojecten? Volgens mij staat het nu leeg, en wordt het dus niet gebruikt. Mooi een moment om hem uit elkaar te trekken en er een terminal van te maken. Laatst bewerkt door aarclay op 25-05-2017 00:04 Choo choo..... |
25-05-2017 06:52:25 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Over welke bouwkeet hebben we 't? |
25-05-2017 08:46:07 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Deze keet: https://www.google.nl/maps/@52.3783542,4.9034405,93m/data=!3m1!1e3 |
25-05-2017 10:57:07 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Start Eurostar Amsterdam-London rond Pasen 2018 verwacht volgens Railnews: http://railnews.mobi/news/2017/05/25-eurostar-plans-easter-launch-to.html Laatst bewerkt door bond op 25-05-2017 10:57 |
25-05-2017 11:25:32 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Met een begin of eindpunt in...Utrecht! Gaan ze nog onderzoeken. |
25-05-2017 14:02:11 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Utrecht? Los van of het technisch mogelijk is om ook daar faciliteiten te bouwen, kan ik me nauwelijks voorstellen dat het merendeel van de reizigers Ut-London v.v. liever de rechtstreekse Eurostar via Asd neemt dan via Rtd te reizen. Zeker op de terugweg, als je geen marge hoeft in te bouwen voor de controle. |
25-05-2017 15:27:04 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Staat er toch echt.... |
31-01-2018 01:07:42 | ||
---|---|---|
joahn93
![]() |
Op Rotterdam word tijdens een buitendienststelling van 29-1 j.l. tot 24-2 a.s. spoor 1 weggehaald en perron 1 met 4 meter verbreed. Dit alles t.b.v de Eurostar voor zover ik heb begrepen FR1908 |
31-01-2018 07:04:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, dat klopt. Niet omdat Eurostar zo'n ontzettend breed perron moet hebben, maar omdat spoor 1 niet vanaf de HSL bereikbaar is/was en spoor 2 wel. |
31-01-2018 09:04:21 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Zo af en toe vertrekt er weleens een ICD van spoor 1 naar Asd. Via wissel 303A en 303B. Maar waarschijnlijk zal de eurostar niet passen op 1b. |
31-01-2018 09:06:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee, de Eurostar is 400 meter lang en past maar net op spoor 2 a/b. |
31-01-2018 11:55:58 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
De grenscontrole van Eurostar kan bij introductie nog niet in Asd en Rtd uitgevoerd worden. De benodigde internationale verdragen zijn nog niet getekend. Bij introductie zal de controle in Brusz plaatsvinden. https://www.volkskrant.nl/economie/in-krap-vier-uur-per-rechtstreekse-trein-van-amsterdam-naar-londen-het-kan-vanaf-dit-voorjaar~a4564468/ Wordt de stop van 30 min dan verruimd (naar bv 90 min) om de controle in Brusz mogelijk te maken? Dat wordt dan wel een weinig aantrekkelijke reistijd. Laatst bewerkt door DDietzen op 31-01-2018 12:02 |
31-01-2018 17:09:02 | ||
---|---|---|
plubru
![]() |
Quote Nee, de stop van 30min is juist al ingepland voor de controle. Als de controle in Amsterdam en Rotterdam ingevoerd is kan de stop in Brussel naar een paar minuten voor in- en uitstappen teruggebracht worden. Laatst bewerkt door plubru op 31-01-2018 17:11 Groeten, Peter (I've got a ticket to ride) |
31-01-2018 17:17:54 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
De stop van 30 min was enkel ingepland voor het schoonvegen van het voorste, niet-gecontroleerde deel van de trein (reizigers Asd / Rtd - Brusz) en het binnenlaten van reizigers die in Brussel instappen. Als je in diezelfde tijd ook nog alle reizigers die uit NL doorreizen naar Londen, moet gaan controleren, kom je eerder op een uur of meer uit. De Eurostar van Marseille naar Londen staat in Lille-Europe 1u15 aan de kant om daar de controle van alle passagiers af te handelen (bron: https://content-static.eurostar.com/documents/UK_timetable.pdf). Als je voor controle van een hele trein 1u15 nodig hebt, dan gaat het niet lukken om in 30 min een halve trein te controleren én een halve trein schoon te vegen én reizigers in de schoongeveegde helft binnen te laten. |
04-02-2018 11:02:29 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Afgaande op OpenTrainTimes lijkt Eurostar de frequentie van de testritten van/naar Amsterdam te gaan verhogen van 2x naar 4x per week: elke dinsdag t/m vrijdag. http://www.opentraintimes.com/schedules?utf8=%E2%9C%93&q%5Bc%5D%5B1517738292138%5D%5Ba%5D%5B0%5D%5Bname%5D=tiploc_orig&q%5Bc%5D%5B1517738292138%5D%5Bp%5D=eq&q%5Bc%5D%5B1517738292138%5D%5Bv%5D%5B0%5D%5Bvalue%5D=AMSTDAM&commit=Search |
04-02-2018 13:17:06 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zijn dat dan allemaal ritten over de HSL of ook via het conventionele net ? Dat kan je namelijk nergens vinden. Die rit voor morgen is trouwens wel apart dat die start uit Asd,want als er vandaag geen stel heen gaat(volgens die link niet) en Eurostar laat geen stel overnachten in Asd,dan komt die trein morgen ochtend dus zomaar in Asd uit de lucht vallen %08% Laatst bewerkt door phantom op 04-02-2018 13:21 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
04-02-2018 13:21:53 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Gaat gewoon via de HSL![]() MCN ASD |
04-02-2018 13:28:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Slaat die Ddr ook al over? %08% |
04-02-2018 13:32:17 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ja ze hebben toch treinen genoeg daar%08%%08% MCN ASD |
04-02-2018 13:33:38 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteSpeciaal voor jou %08%%08% |
04-02-2018 13:41:48 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat word een trend %08% Ik vraag t me gewoon af,als t van de week is een keer een beetje normaal weer wil worden dan zou ik er wel is een 1ste foto van willen maken. Daarvoor is t wel handig om dan te weten hoe ze rijden,anders sta je mooi op t verkeerde plek ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-02-2018 14:43:39 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Quote Alle ritten zijn via de HSL, anders zou het erg knap worden om de rijtijd van 1u50 Asd - Brusz te halen %08% In de link staan alleen de ritten VAN Asd (bovenin is het filter 'Origin TIPLOC: AMSTDAM' actief). Ritten NAAR Asd zijn te vinden door het filter aan te passen door 'Origin TIPLOC' te vervangen door 'Destination TIPLOC'. Je ziet dan dat er om 08.01 morgenochtend lokale tijd gewoon een rit uit Stp vertrekt. Die e320 komt dus niet uit de lucht vallen, zou ook wel erg funest zijn voor de bodem op de Wgm ![]() Elke dag dat er wordt getest, is er 's ochtends een rit naar Asd (9114), en 's middags een rit terug naar Stp (9157). Globale halteringstijden 9114: Stp 08.31 (spoor 10) lokale tijd! Brusz 11.19 / 11.23 (spoor 3) Atw 11.58 / 12.00 (spoor 21) Rtd 12.32 / 12.35 (spoor 12) Shl 12.56 / 12.58 (spoor 1) Asd 13.12 (spoor 10?) NB: morgenochtend (ma 5 feb) rijdt de 9114 helaas toch niet. Globale halteringstijden 9157: Asd 16.35 / 16.48 (spoor 15) Shl 17.02 / 17.04 (spoor 6) Rtd 17.25 / 17.30 (spoor 2?) Atw 18.02 doorkomst (spoor 23) Brusz 18.38 / 19.02 (spoor 3) Stp 19.57 (spoor 10) lokale tijd! Tip voor actuele info: OVtijden (hoewel inconsequent en zeer summier) en het NMBS-vertragingsattest geven inmiddels ook info over de Eurostar-ritten naar Asd weer. DEUVM! Laatst bewerkt door DDietzen op 04-02-2018 18:00 |
04-02-2018 17:51:35 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
De rit van A.s maandag gaat niet door overgens![]() MCN ASD |
04-02-2018 18:57:06 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Ah, bedankt voor de tip! Ik zie 'm nog wel op OTT staan maar dat zal wellicht morgen geüpdate worden. Voor nu heb ik het in ieder geval aangepast. Toevallig nog een specifieke reden voor de opheffing? Laatst bewerkt door DDietzen op 04-02-2018 18:57 |
04-02-2018 23:26:06 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Eurostar fors vertraagd: https://www.treinreiziger.nl/eind-2019-directe-eurostar-naar-londen/ https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2018/02/02/eurostar Kunnen ze in ieder geval nog uitgebreid testen. Het is vooral de bureaucratie die voor uitstel zorgt. Laatst bewerkt door icened op 04-02-2018 23:29 |
04-02-2018 23:36:44 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Afspraken maken... heeft men daar sedert 2016 niet al de tijd voor gehad? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Dan kan je net zo goed met Benelux of Thalys naar/uit Brusz reizen. |
05-02-2018 01:07:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als ik zo lees lijkt het wel dat het om de 'directe verbinding' gaat, wat het artikel meldt. Het lijkt mij aannemelijk dat de trein gewoon van het voorjaar vanuit Asd en Rtd kan vertrekken. Echter zullen de reizigers naar London even in Brussel nog langs de douane moeten tot eind 2019. Dus onafgebroken chillen in de trein tussen Asd/Rtd en London, lijkt nog niet direct mogelijk. ![]() De bal ligt nu bij Eurostar voor verder commentaar en uitleg. Laatst bewerkt door aarclay op 05-02-2018 01:10 Choo choo..... |
05-02-2018 07:27:07 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Het is wel hilarisch te noemen dat de plannen er al zolang liggen en men, precies een week nadat er wordt begonnen om een speciaal perron te bouwen voor de controles, ineens erachter komt dat er een paar handtekeningen ontbreken op wat papieren. En dat dan ook nog eens 2 (ja twee) jaar %05% gaat duren om die erop te krijgen. Leve lang Europa één! (want London is op dit moment vooralsnog gewoon Europa) |
05-02-2018 10:02:24 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Het is niet te hopen dat het nog ingewikkelder wordt als de Brexit definitief wordt. Dan wordt de Eurostar Amsterdam - Londen mogelijk niet aantrekkelijker op. |
05-02-2018 10:53:30 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dit is één van de dingen waar Brexit geen invloed op zal hebben. Het VK maakt geen onderdeel uit van het Schengengebied dus die controles moeten er toch wel komen. |
05-02-2018 10:57:03 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Ha nee hè? Komaan, men wist jaren geleden al dat er een rechtstreekse Eurostar Asd - Stp ging rijden, inclusief paspoortcontroles in Asd en Rtd. En dan komen ze er nú achter dat ze zijn vergeten wat internationale papiertjes te tekenen? Als het niet zo triest was, zou het lachwekkend zijn. Sorry hoor, maar dit begint zo bijna op politieke onwil te lijken. Met wat pech is dit de doodssteek voor de Eurostar naar NL. Voorspelling: bij introductie over een paar maanden moet iedereen ri Stp in Brusz eruit voor paspoortcontrole. Gevolg: reistijd city-to-city 4u30, langzamer dan het vliegtuig en onhandig wegens de controle onderweg. Geen aantrekkelijk product. Er komt dus geen kip op die trein af, en als dan eindelijk de papiertjes zijn getekend, trekt Eurostar de stekker eruit omdat ze de treinen niet vol krijgen en dus verlies erop lijden. (Vind je het gék?) Conclusie: het vliegtuig en de vervuiling winnen, de trein en het milieu staan in hun hemd. Ik ben geen pessimist van nature, maar nu begin ik het toch wel somber in te zien voor deze verbinding. ![]() |
05-02-2018 12:37:56 | ||
---|---|---|
RudiL
![]() |
Het verbaast me helemaal niet. Ik denk niet dat er ambtelijke problemen zijn, maar gewoon financiële. De Britse Immigration zal posten moeten vestigen in Amsterdam en Rotterdam, of die posten moeten bedienen vanuit Brussel; dat lijkt me behoorlijk kostbaar voor twee vertrekkende treinen per dag (aankomende reizigers worden niet gecontroleerd). Ik denk dat Eurostar (of de Nederlandse overheid) dat moet betalen. Als daar nog eens Britse Revenue & Customs bij moet, dan is er helemaal een probleem. Die kampen nu al met een ondercapaciteit, terwijl er duizenden (!) ambtenaren bij moeten komen wanneer het Verenigd Koninkrijk de douane-unie verlaat. De aanvankelijke opzet met controle in Brussel Zuid is een non-starter. Alle reizigers zullen - met hun bagage - de trein uit moeten, roltrap af, opnieuw ticketcontrole, aansluiten bij de Belgische en Britse grenscontrole en vervolgens afwachten tot de trein en het perron "schoon" zijn. Dan maakt het dus niet meer uit of je in Brussel Zuid met Eurostar, Thalys of IC Brussel bent aangekomen. |
05-02-2018 14:22:26 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Zou controle van de douane (als de douane-unie wordt verlaten) ook voor vertrek moeten plaatsvinden, of kan misschien dat ook na aankomst (in Londen)? Als toch iedereen er in Brussel uit moet, zou het dan niet handiger zijn om ervoor te zorgen dat er alvast een andere, "schone" trein klaar staat? Dat scheelt een hoop tijd. De trein uit Amsterdam kan dan gebruikt worden voor de volgende rit Brussel-London. |
05-02-2018 15:49:05 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Richting Londen wel. Maar de winst zit 'm vooral in de terugreis, dan kun je gewoon in Brusz blijven zitten en is daar geen lange stop nodig. En als die trein in Asd is aangekomen, zal-ie toch weer terugmoeten... Laatst bewerkt door daniel81 op 05-02-2018 15:49 |
05-02-2018 16:30:55 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Wat een pessimisme hier zeg. Als ik jullie moet geloven zijn de seizoensgebonden treinen naar het zuiden van Frankrijk ook op sterven na dood omdat er wat langer oponthoud is in Lille... Denken jullie nou echt dat Eurostar (en NS) zomaar wat gaan proberen? Dat ze niet vooraf de gevolgen van een lange stop in Brussel hebben gemodelleerd? |
05-02-2018 17:32:03 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Eurostar Amsterdam - Londen zal vooral bedoeld zijn voor Nederlandse treinreizigers. Maar welke doelgroep heeft de Eurostar Zuid Frankrijk - Londen? En reizen deze treinreizigers van alle stopstations in Frankrijk naar Londen? |
05-02-2018 17:56:43 | ||
---|---|---|
RudiL
![]() |
Quote Ik denk dat ze de lange stop in Brussel inderdaad gemodelleerd hebben. En vervolgens tot de conclusie zijn gekomen dat een controle in Amsterdam en Rotterdam onvermijdelijk is om de verbinding Amsterdam-Londen überhaupt een kans te geven, zelfs als de consequentie is dat dan Schiphol en Antwerpen moeten worden overgeslagen. Sterker nog, dat een derde in te leggen trein helemaal "schoon" (gecontroleerd) in Brussel moet aankomen, om dan vrijwel direct naar Londen te kunnen doorrijden. De Eurostar Marseille-Londen heeft een controlestop van 1:15 u in Lille voor paspoortcontrole. |
05-02-2018 18:23:54 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote En Britse reizigers uiteraard. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-02-2018 18:26:53 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Hoe is het nu eigenlijk geregeld bij de boten naar Groot-Brittannië? Wordt je daar ook in Nederland gecontroleerd door de Britten? |
05-02-2018 18:35:20 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, hoe het in Calais gaat kan ik je wel vertellen. Je rijdt eerst langs het hokje van de Franse grensbewaking, waar je je paspoort mag laten zien. Vervolgens rijd je 10 meter en mag je hetzelfde doen bij de Britse grensbewaking, waar inderdaad medewerkers van het Britse Border Force zitten. |
05-02-2018 18:44:38 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote In IJmuiden zit alleen de Nederlandse douane, de Britse grenscontroles vinden na aankomst in Newcastle plaats. |
05-02-2018 18:51:11 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Als ik dit zo allemaal lees blijft vliegen de beste keuze. Zeker ook als je in Engeland niet in Londen moet zijn maar elders. Met het vliegtuig sta je in een uurtje vanaf Schiphol op de meeste Engelse vliegvelden. Inchecken en controles op Schiphol doe je in anderhalf uur maximaal. |
05-02-2018 19:42:07 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Wat ik niet snap is waarom er nu een machtig bureaucratisch proces van twee jaar in gang wordt gezet, compleet met onderhandelingen en nieuwe verdragen, alsof afspraken over grenscontroles tussen Nederland en het VK een unicum zijn... Terwijl in IJmuiden, Rotterdam en Hoek van Holland al jarenlang regelingen van kracht zijn die zo goed als probleemloos werken. Kan daar niet gewoon op voortgebouwd worden? Ik meende een paar maanden geleden zelfs te hebben gehoord (volgens mij ergens op dit forum, maar ik kan me vergissen) dat IJmuiden twee mannetjes van de Immigration Office had die ze zouden 'uitlenen' aan Asd voor de Eurostar-controles, zodat die twee mannetjes niet de halve dag hoeven te niksen. Hetzelfde zou gelden voor de Rotterdamse haven en de controles op Rtd. Is dat een monkey sandwich of is dat ooit serieus overwogen? |
05-02-2018 19:49:00 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Vergeet de reistijd van het Engelse vliegveld naar je eindbestemming niet. Leuk dat je voor een habbekrats van Schiphol naar London Luton kunt vliegen, maar als je vervolgens nog anderhalf uur bezig bent om in Londen te geraken is het tijdvoordeel snel weg. Dan is wat langer in een trein zitten toch een stuk comfortabeler. Dat neemt niet weg dat het vliegtuig voor veel Britse bestemmingen toch best interessant kan zijn. Rotterdam - Bristol is 7,5 uur treinen, met het vliegtuig doe je dat waarschijnlijk in de helft van de tijd. |
05-02-2018 19:53:22 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Er is een belangrijk verschil tussen de huidige regelingen met havens, en de trein. De havens zijn afgeschermd internationaal terrein: als er daar iemand aankomt die het VK niet in mag, dan kan hij/zij ter plekke worden teruggestuurd zonder dat diegene asiel kan aanvragen in het VK. In het geval van de spoorlijn ligt dat anders: die spoorlijn is 109 km lang. Het is ondoenbaar om de hele 109 kilometer te behandelen als "internationaal terrein" dat zwaar wordt afgebakend en beschermd (zoals rond de havens). Een vluchteling zou op HS1 aan de noodrem kunnen trekken, een deur openen, en vervolgens wegvluchten. Eenmaal aangekomen in een dorpje kan er vervolgens meteen asiel aangevraagd worden, en dat wil men juist voorkomen. Vandaar dat die screenings al op het Europees vasteland plaatsvinden. |
![]() |
advertentie |
05-02-2018 20:06:34 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Tja, da's natuurlijk wel een punt... maar triest dat zo'n paranoia daadwerkelijk gegronde angst is. In dat geval een andere vraag. De Immigration Office heeft al sinds de introductie van de Eurostar naar Brusz een overeenkomst met de Belgen om grenscontroles over en weer mogelijk te maken. Wat is de belemmering om die overeenkomst - of desnoods die met de Fransen voor de checks in Paris - te 'kopiëren' voor de Eurostar naar Asd? (M.a.w.: op welke punten zal de nieuwe overeenkomst met NL (moeten) verschillen van de huidige met BE/FR?) En dan nog iets: bij Eurostars naar Stp wordt met grote regelmaat ook nog in Stp een controle uitgevoerd, terwijl de Britten ook al op het vasteland hun passport check hebben gedaan. Wat is daar dan de reden + noodzaak van? Enkel de 'Lille Loophole', verreikende paranoia / een wantrouwen voor de officieren op het vasteland, of iets anders? |
05-02-2018 20:19:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het is niet zo zeer paranoia, maar meer een gevolg van gebrekkige binnenlandse administratie. Het VK kent geen Basisregister Personen of iets soortgelijks, als iemand aanklopt om bijstand kunnen ze simpelweg niet nagaan of diegene ervoor in aanmerking komt. Daarom probeert men te voorkomen dat gelukszoekers het Britse vasteland bereiken, en betalen de Britten fors mee aan de beveiliging van de haven van Calais en het ontruimen van de 'Jungle'. Het grootste verschil tussen Amsterdam/Rotterdam en Brussel/Parijs is de hoeveelheid treinen die vanaf daar vertrekken. In het geval van onze steden gaat het om twee treinen per dag (in de toekomst misschien drie) terwijl er meer treinen vertrekken vanuit de Belgische en Franse hoofdstad. De personeelskosten voor een shift van een UKBF-lid zijn daar dus lager dan ze in Nederland zouden zijn. De vraag is: wie gaat ervoor betalen? In St. Pancras wordt er met enige regelmaat inderdaad alsnog gecontroleerd, dit inderdaad vanwege de Lille Loophole. Zelfs nu die gedicht is (Lille-reizigers moeten in een bepaald rijtuig zitten en de beveiliging ziet erop toe dat iedereen uitstapt in Lille) wil men toch liever de controle houden. |
05-02-2018 20:20:40 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Nou nou nou, heeft niets met paranoia te maken maar gewoon met realiteit. Feit is dat als die types eenmaal het VK bereiken je er voorlopig niet meer van afkomt en voor alle kosten opdraait. Dat wil het VK geheel terecht uit alle macht voorkomen, want voorkomen is immers beter dan genezen. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-02-2018 20:50:25 | ||
---|---|---|
RudiL
![]() |
Quote Misschien zijn er mensen van de Britse Revenue & Customs (Douane) in de Nederlandse havens, maar ik heb bij vijftien oversteken per schip nog nooit een Britse Immigrations-official in Nederland gezien. Wel altijd bij aankomst op het eiland. Ik denk dat die Immigrations-mensen er in Nederland niet zijn en dus ook niet kunnen worden "uitgeleend". Misschien dat ze met de eerste Thalys uit Brussel kunnen komen... Verder denk ik dat het "staatsverdrag" het probleem niet is, maar de rekening wél. |
05-02-2018 20:54:51 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Er zijn wel degelijk Britse UK Border Agency mensen in Nederland werkzaam hoor. Onder andere op Schiphol (heb er wel eens een training valse paspoorten onderscheppen gehad in het verleden %08%), welke aangestuurd worden vanuit het Britse consulaat te Amsterdam. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-02-2018 21:18:33 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Zouden die paspoortcontroles niet in de trein kunnen gebeuren? Gewoon met twee of drie mannetjes op zo'n manier de trein door dat niemand langs kan glippen (dus ook niet "even naar het toilet"; als je je richting het "veilige" gedeelte wilt verplaatsen altijd je paspoort laten zien), en als er een "ongewenst" persoon bijzit die in Brussel naar buiten begeleiden? Mochten er zo veel vreemde figuren inzitten dat het niet te doen is, dan kun je altijd alsnog het circus in Brussel opstarten; dat zou dan heel sporadisch zijn, ik neem toch niet aan dat er en masse vreemde figuren in die Eurostar zullen gaan zitten? De Nederlandse check kun je immers behouden. Dan kunnen die mannetjes dus vanuit Brussel een slagje Rotterdam (of Amsterdam) maken. ![]() |
05-02-2018 21:25:56 | ||
---|---|---|
RudiL
![]() |
@Frontier: Houden deze mensen zich dan bezig met dagelijkse reizigerscontrole? Volgens de overheidswebsite zijn er alleen "buitenlandse" posten in Brussel, Calais, Coquelles, Duinkerken, Lille en Parijs. (De Border Agency heet sinds een reorganisatie in 2012 Border Force, uitgevoerd nadat uit een rapport bleek dat de controle van binnenkomende reizigers regelmatig niet 100% was.) @umbusko: Controle in de trein willen/kunnen de Britten absoluut niet. Alle binnenkomsten moeten worden gecontroleerd tegen een database, worden geregistreerd en de biometrische gegevens van het paspoort worden uitgelezen. Dat kan alleen in een "hokje" met alle apparatuur. Laatst bewerkt door RudiL op 05-02-2018 21:26 |
05-02-2018 21:29:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Voor de exitchecks hebben de Britten genoeg aan een handheld apparaat, ze hoeven immers alleen maar te registreren welk paspoort het land weer verlaten heeft. |
05-02-2018 21:44:40 | ||
---|---|---|
RudiL
![]() |
De Britten hebben geen systematische uitgangscontrole bij de grens. |
05-02-2018 22:10:02 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dat hebben ze wel. https://www.gov.uk/government/publications/exit-checks-on-passengers-leaving-the-uk/exit-checks-fact-sheet |
05-02-2018 22:27:34 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Op Schiphol hielden (of houden, aannemelijk zitten ze er nog steeds, maar ik ben al enige tijd niet meer werkzaam op de luchthaven) ze zich bezig met het onderscheppen van valse paspoorten en/of visa. Bij ook maar de minste twijfel werd je verzocht om ze direct te bellen, waarna ze langs kwamen om de documenten te controleren en het gesprek met diens eigenaar aan te gaan. Ook verscheen er iedere maand een nieuwsbrief met onder andere een lijst van onderschepte personen en bij welke vluchten dat was (en een eervolle vermelding voor degene die 't ontdekt had %08%), een lijst van gestolen/valse paspoort/visa-nummers die in omloop waren, en nog tal van andere feiten, weetjes en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van dergelijke fraude. Verder gaven ze ook trainingen aan personeel van luchtvaartmaatschappijen en afhandelaren, aangezien de luchtvaartmaatschappij immers een boete krijgt (en deze, indien van toepassing, weer zal verhalen op de afhandelaar) wanneer er iemand in het VK arriveert en deze geen geldige documentatie blijkt te hebben. Quote Check. %02% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-02-2018 23:40:11 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote En die doen ook meestal de controles wat er in de auto zit. Naar mijn ervaring boeit het de Fransen nooit zo wie hun land binnen rijdt, daar kun je altijd langsrijden zonder gecontroleerd te worden. |
06-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Zowel heen in Brussel als terug in St Pancras terug was er bijv afgelopen weekend paspoort controle en het meest tijdrovende, poortjes en scans van reizigers en bagage. Dus alleen passen checken terug, no go. |
06-02-2018 03:05:24 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Er zal altijd een beveiligingscontrole in Londen zijn op de terugweg, aangezien dit een eis van Eurotunnel is. Op de heenweg zal dit, tezamen met de paspoortcontrole, op termijn in Amsterdam en Rotterdam gaan plaatsvinden. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
06-02-2018 06:44:08 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteHet gaat niet alleen om paspoortcontrole maar ook om bagagechecks met Röntgenstraling. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-02-2018 07:17:44 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
We hebben al genoeg radioactief vervoer richting Frankrijk.%08% |
06-02-2018 11:14:34 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote Sinds 2015 pas dus, daarvoor was er alleen steekproefsgewijze controle door de UK Border als je het land verliet. Uiteraard controleerden bootmaatschappijen, luchtvaartmaatschappijen en Eurotunnel wel paspoorten voor de veiligheid en om te zien of de naam op het ticket overeenkomt, dus je kon er in de praktijk niet uit zonder paspoort maar het werd toen nog niet geregistreerd. |
09-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Met overstap in Brussel Zuid voor zover ik kan zien. |
09-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Naar Londen met overstap. Terug zonder overstap in Brussel. |
09-02-2018 12:19:10 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
De doorgaans goed ingelichte 'Man in Seat 61' meldt dat vanaf 4 april de dienstregeling start en tickets vanaf 20 februari te koop zijn: https://twitter.com/seatsixtyone/status/961918791293849600 |
09-02-2018 12:20:16 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Woensdag 4 april de eerste ritten met reizigers. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/snelle-trein-tussen-londen-en-amsterdam-begint-op-4-april-a1591659?utm_source=NRC&utm_medium=banner&utm_campaign=Paywall Eurostar zelf meldt tijden en prijzen: https://www.eurostar.com/nl-nl/trein/londen Laatst bewerkt door mren op 09-02-2018 13:08 |
09-02-2018 17:07:34 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Richting London zijn het feitelijk twee lossen ritten: Asd - Brusz en Brusz - Stp. Daarbij zijn de ritten Asd - Brusz spitsverdichters tussen de Thalys, ze rijden dan ook in het andere half uur. Als ik het goed begrijp is een ritje Amsterdam - London met EST/THA + EST vanaf €49 en een ritje London - Amsterdam met EST vanaf €40. Best aantrekkelijke prijzen. |
10-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Mits je de tickets vroeg boekt. Naarmate de trein voller komt te zitten stijgen de prijzen van een ticket. |
10-02-2018 12:42:49 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Dat geldt ook voor de Thalys![]() Zeker als daar een Thalys ticket naar Brusz bij zit, op dit moment wordt je vaak de BNL in gestuurd die er langer over doet en een behoorlijk ruime overstap heeft.. |
10-02-2018 14:31:42 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Heel ver vooruit boeken gaat niet, vandaag kan ik bv niet veel verder dan omstreeks 21 mei iets doen en als je dan je 1 pers standaard kiest, dan ben je heen en terug totaal toch altijd nog rond 150-200 euro armer. 21mei heen 60euro - 1juni terug 97,50 Wat ik persoonlijk gek vind bij deze trein is dat dezelfde reis voor verschillende bedragen wordt aangeboden over de dag. Al kan dat ook aan mij liggen omdat ik daar nog nooit mee te maken heb gehad ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-02-2018 14:45:15 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Rechtstreekse europarlement is vanaf 20feb te boeken. Thans en Eurostar kennen -net als de luchtvaart- uitgekiend yield pricing oftewel winstmaximalisatie door goedkope ritten op de incourante tijden 's ochtends en 's avonds laat. |
10-02-2018 21:47:49 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Last van de autocorrect mren?%08% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-02-2018 09:31:34 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Eurostar Amsterdam - Londen is gunstig(er) voor België: http://www.gva.be/cnt/dmf20180209_03347899/londen-brussel-binnenkort-met-trein-in-minder-dan-2-uur Met een reistijd van 1:48 u + inchecktijd is de Eurostar zeer concurrerend t.o.v. de vliegtuig. Heeft de Eurostar een grotere aandeel dan de vliegtuig tussen Brussel - Londen? Eurostar 320 heeft 915 zitplaatsen. Hoeveel zitplaatsen zullen al bezet zijn vanaf Amsterdam C en Rotterdam C? Waardoor treinreizigers vanaf Brussel Zuid nog bijgevoegd kan worden. Stel dat er 615 zitplaatsen bezet zijn bij de Eurostar Amsterdam - Londen vanaf Rotterdam C. Kunnen er nog 300 treinreizigers mee vanaf Brussel Zuid. Dat is het voordeel van de stamlijn Londen - Brussel. Kunnen ze eventuele slechte bezettingsgraad tussen Amsterdam - Brussel alsnog opvangen. Laatst bewerkt door icened op 11-02-2018 09:56 |
11-02-2018 10:05:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De bedoeling was een half stel voor Asd - Stp toch, dus 457 zitplaatsen. De andere helft is bestemd voor de reizigers vanaf Brusz naar Stp, dat wordt immers pas in Brussel leeggemaakt en is daarvoor te gebruiken voor reizigers Asd-Brusz. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-02-2018 11:30:17 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Ongeveer 457 zitplaatsen. Dat moet lukken. Amsterdam - Londen is meer een toevoeging van Brussel - Londen. |
20-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
@dennistd kopmaken te Wp of Sdm behoort ook tot de mogelijkheden en dat zal iets makkelijker gaan dan in Ut. |
20-02-2018 09:26:30 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Vanaf vandaag kunnen er tickets geboekt worden via NS International: http://nieuws.ns.nl/komst-eurostar-naar-nederland-stevige-stimulans-internationaal-treinreizen/ NS probeert treinreizigers enthousiast te maken voor de Eurostar Amsterdam - Londen. Aan de HST zal het niet liggen. Mooi design, zeer comfortabel, betrouwbaar en snel. De bottleneck is meer de controle bij de terminals. |
20-02-2018 10:37:28 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Vandaag ook de inaugurele persrit vanuit STP. Bron: https://twitter.com/railwaygazette/status/965864724792569856 |
20-02-2018 11:07:12 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Ook Instagram @hogesnelheidslijn doet er verslag van. (Misschien ten overvloede, maar @hogesnelheidslijn heeft ook gemeld dat Eurostar deze week dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag (dus 20-21-22-24 feb) een slagje Asd maakt.) |
20-02-2018 11:49:22 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
Quote Het volgende stukje is wellicht belangrijk voor eenieder die interesse heeft in tickets: Tickets boeken voor Eurostar kan dus vanaf vanmiddag rond 17:00 uur via nsinternational.nl. |
20-02-2018 14:45:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De terminal in Amsterdam is vandaag ook gepresenteerd aan de pers en geïnteresseerden. De gebieden tussen de douane en de wachtruimte zijn inmiddels al zichtbaar hoewel de faciliteiten nog aangelegd moeten worden. Er komt uiteindelijk een afscheidingshek in de breedte en halverwege het perron van spoor 15. Eerst checken alle reizigers voor Londen eerst in met de nodige bagage- en passpoortcontrole, en nemen dan plaats in de wachtruimte. Zodat het deel van het perron is afgesloten en 'leeggeveegd' mogen de passagiers naar buiten gaan en instappen. Uiteraard gaat dit pas in zodra de nodige verdragen zijn getekend ![]() Dus er zijn geen hekken in de lengte van het perron wat sommigen lijken te denken ![]() Choo choo..... |
20-02-2018 15:27:41 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
In de lengte en in de breedte maakt het hier niet duidelijker lijkt me ![]() Je bedoelt dat de hekken haaks op de trein komen te staan neem ik aan? |
20-02-2018 15:53:50 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Een perron heeft net als een trein een lengte en een breedte waarover op dit forum vaak genoeg gediscussieerd wordt, het lijkt me in dit geval dan ook meer dan duidelijk wat aarclay bedoelt. |
20-02-2018 17:01:41 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Inderdaad... Gesplitst in de trant van een 'a en b zijde'. En in dit geval is deze dus op de momenten van instappen (boarding) dus van elkaar gescheiden met een hek, zodat je niet zomaar in het treindeel voor Engeland in kan stappen. Choo choo..... |
20-02-2018 17:18:20 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Dan ben ik benieuwd wat voor bureaucratisch feest het wordt als de mcn van de Eurostar z'n trein per ongeluk een tikje te ver naar voren/achteren neerzet in Asd of Rtd... er is immers maar zo'n 12 meter (halve baklengte) clearance! %02% |
20-02-2018 17:36:03 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Dat lijkt me geen probleem, machinisten staan immers ook vrij weinig 12m na een stootjuk stil. ![]() |
20-02-2018 18:43:42 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Da's waar, maar wat als? Stel dat een mcn even niet zit op te letten, of dat de remmen ineens protesteren... Als een 'gecheckte' deur dan aan een 'ongecheckt' deel vh perron komt te staan en de deur abusievelijk wordt geopend, wordt dan het gehele 'gecheckte' deel van de trein opnieuw gecontroleerd? Ik zie de Britten er wel voor aan. Natuurlijk, het zou een zeer ongelukkige en onwaarschijnlijke samenloop van omstandigheden zijn, maar ik vraag het me toch af. |
20-02-2018 18:53:53 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Door wat technische problemen is de opening van de kaartverkoop uitgesteld tot donderdagochtend. |
20-02-2018 19:20:04 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Quote Dat is een stukje gewenning en training machinisten. Alle andere treinen stoppen toch ook netjes bij het juiste bakbord? En in Schiphol op de juiste plek voor wat is aangegeven op het LED-scherm? Verder neem ik aan dat het ding ook achteruit kan. ( %08% keert anders zo lastig) De deuren gaan dan pas open als de trein op de goede plek staat. Laatst bewerkt door SunKeeper op 20-02-2018 19:20 |
20-02-2018 20:03:05 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Achteruit rijden mag officieel niet he. |
20-02-2018 20:32:04 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Het wordt pas leuk als er iets aan de hand is ten westen van Amsterdam waardoor de trein omgeleid moet worden via Breukelen - Gouda... Dan staat 'ie in Rotterdam verkeerdom voor het afgeschermde perron![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |