11-08-2024 18:37:48 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dan heb ik nieuws voor je: de chauffeur die tussen Ah en Ed de weg al niet wist heb ik in Ed verlaten omdat ik er geen vertrouwen in had. En deze reed weg van het station rechtdoor de Thooroplaan op. Hoe de beste man gereden heeft weet ik niet maar mijn Kroatische chauffeur van de bus er na was, via de juiste route, eerder op Klp. |
12-08-2024 23:02:19 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Hetzelfde geldt een beetje voor de bussen vanuit Ed ri Klp en Db. Alle mogelijke varianten (de "oude" binnendoor, via de parklaan en de A30 of direct de A12 naar Veenendaal) wel gezien Ede in en uit. Chauffeurs lijken voornamelijk hun navigatiesysteem te volgen en niet zozeer de borden. Maar inderdaad meer dan genoeg bussen voor de hoeveelheid verkeer in deze zomerperiode. Wat meer spoorse blik: alles lijkt nog op schema te liggen voor "in dienst" morgenochtend om half 6 maar daar ga ik achter komen als ik de 3114 pak 😉 |
15-08-2024 10:19:51 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Beetje mosterd na de maaltijd, maar de officiele routes voor het TVV zoals die aan de wegbeheerders zijn gecommuniceerd, waren: Ah-Ed - Klp - Db: Db - Klp - Ed - Ah Db - Ah (snel) Ah - Db (snel): Ed - Amf: Amf - Ed, in omgekeerde richting dezelfde route, waarbij de lusjes om de tussenliggende stations te bereiken in dezelfde richting worden gereden als de bussen Ed - Amf |
15-08-2024 10:44:21 | ||
---|---|---|
achterdoel
![]() |
Waarbij de bussen in Lunteren al een poos de omhaal langs het station niet meer maken. De bushalte is verplaatst naar de dorpsstraat. Laatst bewerkt door achterdoel op 15-08-2024 10:45 |
![]() |
advertentie |
15-08-2024 12:49:53 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
De route Ah-Ed-Klp-Db gaat in Veenendaal aan de Zuidzijde van Klp, daar is echter geen mogelijkheid tot halteren. Bussen kunnen ook niet door de tunnel bij Klp om aan de noordkant te komen. |
15-08-2024 18:19:54 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Zoals ik eerder al meldde heb ik alle routes wel gezien Ed uit... Behalve via de W Dreeslaan direct de A12 op. En zoals Henri ook al aangeeft is de route van Klp naar Db in beide richtingen problematisch vanwege de tunnel in de stationsstraat die te laag is voor touring bussen. In dat opzicht snap ik wel dat er allerhande routes ontstaan 😉.
Overigens nog een inhoudelijke vraag over Ed na de verbouwing: is er nog voorzien in de installatie van poortjes op termijn of blijft het bij paaltjes? In beide gevallen zouden meer ervan geen kwaad kunnen denk ik, af en toe flinke rijen in de spits 😉 Laatst bewerkt door SleutelMan op 15-08-2024 18:21 |
09-09-2024 18:40:20 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Misschien zijdelings hieraan gerelateerd maar niet genoeg voor een eigen topic. In het volgende artikel wordt terloops ook een nieuw station genoemd zonder verdere details: edesevos.nl Ik kan daar verder online weinig over vinden behalve wat in de gemeentelijke visie dus het lijkt erop dat er nog weinig concreet bekend is voor wat betreft Ede-West. Ik zie zo’n station ook alleen maar werken als je de 7500 minimaal doortrekt naar Klp (mits je daar een keer voorziening kan aanleggen) of zelfs Ut. |
09-09-2024 20:44:48 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Ligt ook wel voor de hand als je de kaart van Ede bekijkt. De beide huidige stations liggen niet direct centraal en een nieuw stadion in het westen van Ede lijkt meerwaarde te hebben. |
10-09-2024 00:41:12 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
|
10-09-2024 07:13:34 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Speculeren op basis van huidige treinseries heeft weinig zin, tegen de tijd dat dit gebouwd is hebben we mogelijk een heel ander dienstregelingmodel. |
10-09-2024 09:43:23 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
![]() |
Speculatiemodus weer even aan:
Komen we misschien dan toch weer uit bij deze indeling van het 'nieuwe' station 😁 |
10-09-2024 09:44:32 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Tsja als we alle stations gaan benoemen die ergens op een wensenlijstje, beleidsplan of omgevingsvisie van een gemeente staan, gaan er in NL denk ik minstens 100 stations bijkomen.... Zo heeft de gemeente Apeldoorn heeft ook al 15 jaar station Apeldoorn West in z'n verkeersbeleid staan..... |
12-09-2024 22:37:25 | ||
---|---|---|
SpoortNiet
![]() |
Zou ook een stuk makkelijker zijn voor busaansluitingen op Klp. Doordat nu telkens een andere treinserie daar stopt is dat erg lastig om goed in te plannen. Waarom is het niet Db waar de stoppende intercity-treinserie telkens wisselt? Dat station heeft toch al z'n sprinterseries. Overigens, wanneer is Klp eens een keer aan de beurt voor een pimpbeurt, net als Db en Ed? Vooral dat kleine rottige tunneltje is een drama voor het wegverkeer. 't Zou fijn en beter zijn als Klp op Veenendaals grondgebied zou liggen, (gemeente) Ede zal altijd z'n 'eigen' station voortrekken. Laatst bewerkt door SpoortNiet op 12-09-2024 22:38 |
13-09-2024 01:12:49 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Waar wil je die 7500 dan laten keren? |
13-09-2024 09:54:47 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
|
13-09-2024 10:21:09 | ||
---|---|---|
SpoortNiet
![]() |
Het lijkt me trouwens dat 7400 doortrekken naar (minstens) Ed gedoe op kan leveren met intercity's die erachter aan rijden? Nu gaan de sprinters bij De Haar al 'aan de kant'. (weet iemand waar data of een wellicht een tooltje is waarmee je handig dit in kan zien?) Laatst bewerkt door SpoortNiet op 13-09-2024 10:27 |
13-09-2024 10:33:29 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
|
13-09-2024 10:44:12 1 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Met een stop op Mrn zodat die weer een rechtstreekse verbinding heeft met Ed en Ah! |
13-09-2024 11:06:45 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
|
13-09-2024 12:27:23 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Als je de 3200 op Db laat keren (spits evt 3x door naar Vndw en Vndc) hoeft deze niet naar Ah. Dan kan de 7500 tegelijk met de 3000 uit Ut en krijg je ongeveer dit: Ut 10.24, Utvr 10.26, Bnk 10.32, Db 10.37, Mrn 10.42, Klp 10.50, Ed 10.55/10.56, Wf 11.02, Otb 11.06 Ah 11.11. Dan ben je voor de 3100 in Ah. Als er een ICE rijdt dan zal die er in Ed voorbij moeten en rijdt je Ed - Ah +/- 2 minuten later. |
13-09-2024 13:48:23 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
In Ed heb je maar 1 perronspoor om de 7500 in te halen. Als je in beide richtingen te Ed wil inhalen en je rond symmetrietijd zit (en in jouw voorbeeld is dat zo, namelijk Ed. 10.56 of 2 minuten later) dan heb je een probleem. Had Ed maar 1 perronspoor extra gehad, dan was er zoveel meer mogelijk geweest in de toekomst: want je hebt dan 2 sporen in de richting Ah>Ut en 2 sporen in de richting Ut>Ah. |
13-09-2024 15:12:35 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
ICE kruist planmatig niet in Ede dus dat is geen probleem. En ik denk dat uit mijn hoofd gezegd de 7500 ri Ut in Db ingehaald zou moeten worden door de ICE. |
13-09-2024 20:10:45 | ||
---|---|---|
SpoortNiet
![]() |
In het kader van spreiding zou het dan wel beter uitkomen als de andere intercity-treinserie dan op Klp zou halteren. |