Werkzaamheden Ede-Wageningen
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
11-08-2024 18:37:48
henri1972
henri1972

Dan heb ik nieuws voor je: de chauffeur die tussen Ah en Ed de weg al niet wist heb ik in Ed verlaten omdat ik er geen vertrouwen in had. En deze reed weg van het station rechtdoor de Thooroplaan op.

Hoe de beste man gereden heeft weet ik niet maar mijn Kroatische chauffeur van de bus er na was, via de juiste route, eerder op Klp.

12-08-2024 23:02:19
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Hetzelfde geldt een beetje voor de bussen vanuit Ed ri Klp en Db. Alle mogelijke varianten (de "oude" binnendoor, via de parklaan en de A30 of direct de A12 naar Veenendaal) wel gezien Ede in en uit. Chauffeurs lijken voornamelijk hun navigatiesysteem te volgen en niet zozeer de borden. Maar inderdaad meer dan genoeg bussen voor de hoeveelheid verkeer in deze zomerperiode.

Wat meer spoorse blik: alles lijkt nog op schema te liggen voor "in dienst" morgenochtend om half 6 maar daar ga ik achter komen als ik de 3114 pak 😉

15-08-2024 10:19:51
Muizeneus
Muizeneus

Beetje mosterd na de maaltijd, maar de officiele routes voor het TVV zoals die aan de wegbeheerders zijn gecommuniceerd, waren:

Ah-Ed - Klp - Db:
Vertrek aan Ah zuidzijde (Utrechtseweg) - rechtsaf Dreijenseweg (langs station Otb) - linksaf N224 - Generaal Hackettlaan - Klinkenbergweg - station Ed.
Jan Tooroplaan - linksaf Dr W dreeslaan - A12 - Rondweg Oost - Rondweg De Klomp - station Klp
Ravelijn - Voorpoort - A12 - Hoofdstraat Driebergen

Db - Klp - Ed - Ah
In omgekeerde richting dezelfde route, behalve:
In Veenendaal bij rotonde Voorpoort / Bastion rechtdoor over de Bastion
En de bus volgt de N224 naar Ah tot aan station Ah Sonsbeekzijde

Db - Ah (snel)
Hoofdstraat Driebergen - A12 - N224 - Arnhem Sonsbeekzijde station

Ah - Db (snel):
Vertrek aan Ah zuidzijde (Utrechtseweg) - rechtsaf Dreijenseweg (langs station Otb) - linksaf N224 - A12 - Hoofdstraat Driebergen

Ed - Amf:
Klinkenbergweg - Beukenlaan - Stationsweg (rechtsaf) - Telefoonweg - station Edc - Molenstraat (linksaf) - Proosdijerveldweg - Lunterseweg - Dorpstraat - Boslaan - Sporstraat - station Ltn, stationsstraat - Dorpstraat - Westzoom - A30 - N802 Scherpenzeelseweg - Bankvialaan -Station Barneveld ZUid - Zuiderhoenderlaan - Vellerselaan - Bankvialaan - Lunterseweg - Van Dompselaarstraat - Burg. Kuntzelaan - station Bnc - Gasthuisstraat - Stationsweg - N805 - Harselaarseweg - Industrieweg - station Bnn - Amerikalaan - harselaarseweg - A1 - Westendorpssstraat - Koninginneweg - Stoutenburgerlaan - station Hvl - Stoutenburgerlaan - Koninginneweg - Westendorpsstraat - Energieweg - Hogeweg - Stadsring - Stationsstraat - station Amf

Amf - Ed, in omgekeerde richting dezelfde route, waarbij de lusjes om de tussenliggende stations te bereiken in dezelfde richting worden gereden als de bussen Ed - Amf

15-08-2024 10:44:21
achterdoel
achterdoel

Waarbij de bussen in Lunteren al een poos de omhaal langs het station niet meer maken. De bushalte is verplaatst naar de dorpsstraat.

Laatst bewerkt door achterdoel op 15-08-2024 10:45

Somda In de Wolken Weddings advertentie

15-08-2024 12:49:53
henri1972
henri1972

Muizeneus (15-08-2024 10:19:51):

Beetje mosterd na de maaltijd, maar de officiele routes voor het TVV zoals die aan de wegbeheerders zijn gecommuniceerd, waren:

Ah-Ed - Klp - Db:
Vertrek aan Ah zuidzijde (Utrechtseweg) - rechtsaf Dreijenseweg (langs station Otb) - linksaf N224 - Generaal Hackettlaan - Klinkenbergweg - station Ed.
Jan Tooroplaan - linksaf Dr W dreeslaan - A12 - Rondweg Oost - Rondweg De Klomp - station Klp
Ravelijn - Voorpoort - A12 - Hoofdstraat Driebergen

Db - Klp - Ed - Ah
In omgekeerde richting dezelfde route, behalve:
In Veenendaal bij rotonde Voorpoort / Bastion rechtdoor over de Bastion
En de bus volgt de N224 naar Ah tot aan station Ah Sonsbeekzijde

Db - Ah (snel)
Hoofdstraat Driebergen - A12 - N224 - Arnhem Sonsbeekzijde station

Ah - Db (snel):
Vertrek aan Ah zuidzijde (Utrechtseweg) - rechtsaf Dreijenseweg (langs station Otb) - linksaf N224 - A12 - Hoofdstraat Driebergen

Ed - Amf:
Klinkenbergweg - Beukenlaan - Stationsweg (rechtsaf) - Telefoonweg - station Edc - Molenstraat (linksaf) - Proosdijerveldweg - Lunterseweg - Dorpstraat - Boslaan - Sporstraat - station Ltn, stationsstraat - Dorpstraat - Westzoom - A30 - N802 Scherpenzeelseweg - Bankvialaan -Station Barneveld ZUid - Zuiderhoenderlaan - Vellerselaan - Bankvialaan - Lunterseweg - Van Dompselaarstraat - Burg. Kuntzelaan - station Bnc - Gasthuisstraat - Stationsweg - N805 - Harselaarseweg - Industrieweg - station Bnn - Amerikalaan - harselaarseweg - A1 - Westendorpssstraat - Koninginneweg - Stoutenburgerlaan - station Hvl - Stoutenburgerlaan - Koninginneweg - Westendorpsstraat - Energieweg - Hogeweg - Stadsring - Stationsstraat - station Amf

Amf - Ed, in omgekeerde richting dezelfde route, waarbij de lusjes om de tussenliggende stations te bereiken in dezelfde richting worden gereden als de bussen Ed - Amf

Ik weet niet bij welke werkzaamheden dit hoorde maar hier klopt niet alles van. In Ah werd niet aan de zuidzijde vertrokken maar van Sonsbeekzijde.

De route Ah-Ed-Klp-Db gaat in Veenendaal aan de Zuidzijde van Klp, daar is echter geen mogelijkheid tot halteren. Bussen kunnen ook niet door de tunnel bij Klp om aan de noordkant te komen.

15-08-2024 18:19:54
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Zoals ik eerder al meldde heb ik alle routes wel gezien Ed uit... Behalve via de W Dreeslaan direct de A12 op. En zoals Henri ook al aangeeft is de route van Klp naar Db in beide richtingen problematisch vanwege de tunnel in de stationsstraat die te laag is voor touring bussen. In dat opzicht snap ik wel dat er allerhande routes ontstaan 😉.

Overigens nog een inhoudelijke vraag over Ed na de verbouwing: is er nog voorzien in de installatie van poortjes op termijn of blijft het bij paaltjes? In beide gevallen zouden meer ervan geen kwaad kunnen denk ik, af en toe flinke rijen in de spits 😉

Laatst bewerkt door SleutelMan op 15-08-2024 18:21

09-09-2024 18:40:20
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Misschien zijdelings hieraan gerelateerd maar niet genoeg voor een eigen topic. In het volgende artikel wordt terloops ook een nieuw station genoemd zonder verdere details: edesevos.nl

Ik kan daar verder online weinig over vinden behalve wat in de gemeentelijke visie dus het lijkt erop dat er nog weinig concreet bekend is voor wat betreft Ede-West. Ik zie zo’n station ook alleen maar werken als je de 7500 minimaal doortrekt naar Klp (mits je daar een keer voorziening kan aanleggen) of zelfs Ut.

09-09-2024 20:44:48
bacr
bacr

Ligt ook wel voor de hand als je de kaart van Ede bekijkt. De beide huidige stations liggen niet direct centraal en een nieuw stadion in het westen van Ede lijkt meerwaarde te hebben.

10-09-2024 00:41:12
anlern
anlern

SleutelMan (09-09-2024 18:40:20):

Misschien zijdelings hieraan gerelateerd maar niet genoeg voor een eigen topic. In het volgende artikel wordt terloops ook een nieuw station genoemd zonder verdere details: edesevos.nl

Ik kan daar verder online weinig over vinden behalve wat in de gemeentelijke visie dus het lijkt erop dat er nog weinig concreet bekend is voor wat betreft Ede-West. Ik zie zo’n station ook alleen maar werken als je de 7500 minimaal doortrekt naar Klp (mits je daar een keer voorziening kan aanleggen) of zelfs Ut.

7400 en 7500 aan elkaar doorkoppelen zou de makkelijkste optie zijn.
Mrn krijgt dan gelijk een directe verbinding met Ed, Klp & Ah. Nu moet je eerst terugreizen naar Db om richting Ah te kunnen vanaf Mrn
Daarnaast heb je ook meteen SNG tussen Ah en Ed aangezien de flirt niet naar de randstad zal rijden

10-09-2024 07:13:34 1
michaben
michaben

Speculeren op basis van huidige treinseries heeft weinig zin, tegen de tijd dat dit gebouwd is hebben we mogelijk een heel ander dienstregelingmodel.

10-09-2024 09:43:23
Korte_Naam
Korte_Naam

Speculatiemodus weer even aan:

michaben (23-06-2016 16:39:16):

Ik dat document haal ik de volgende indeling:1a: Kerende stoptrein van/naar Amf1b: Kerende sprinter van/naar Ah.3: Intercity richting Ut + vertrek sprinter richting Ut.4: Aankomst sprinter uit Bkl5: Intercity richting Ah.Dan gaat men blijkbaar uit van dat de sprinter Bkl - Ed precies op een knooptijd aankomst en vertrekt, anders had deze wel op spoor 4 kunnen keren ipv aankomst op 4 en via het keerspoor terug naar 3.

Komen we misschien dan toch weer uit bij deze indeling van het 'nieuwe' station 😁
Zonder gekkigheid, spoor 4 opdelen in een a en b-sectie en je bereikt precies hetzelfde resultaat als wat men in 2016 voor ogen had.

10-09-2024 09:44:32
Muizeneus
Muizeneus

Tsja als we alle stations gaan benoemen die ergens op een wensenlijstje, beleidsplan of omgevingsvisie van een gemeente staan, gaan er in NL denk ik minstens 100 stations bijkomen....

Zo heeft de gemeente Apeldoorn heeft ook al 15 jaar station Apeldoorn West in z'n verkeersbeleid staan.....

12-09-2024 22:37:25
SpoortNiet
SpoortNiet

SleutelMan (09-09-2024 18:40:20):

Kan de 7500 sowieso niet doorgetrokken worden naar Klp? De 7400 mag wel weer naar Vndc, net als voorheen. Zat ik toevallig laatst zelf ook over te filosoferen. Is iemand die dat snel kan inzien in een rijtijdschema?

Zou ook een stuk makkelijker zijn voor busaansluitingen op Klp. Doordat nu telkens een andere treinserie daar stopt is dat erg lastig om goed in te plannen. Waarom is het niet Db waar de stoppende intercity-treinserie telkens wisselt? Dat station heeft toch al z'n sprinterseries.

Overigens, wanneer is Klp eens een keer aan de beurt voor een pimpbeurt, net als Db en Ed? Vooral dat kleine rottige tunneltje is een drama voor het wegverkeer. 't Zou fijn en beter zijn als Klp op Veenendaals grondgebied zou liggen, (gemeente) Ede zal altijd z'n 'eigen' station voortrekken.

Laatst bewerkt door SpoortNiet op 12-09-2024 22:38

13-09-2024 01:12:49
train85
train85

Waar wil je die 7500 dan laten keren?

13-09-2024 09:54:47
tieske05
tieske05

train85 (13-09-2024 01:12:49):

Je zou de 7500 aan de 7400 kunnen koppelen als die tot Db gaat. Dan krijg je Arnhem-Uitgeest

13-09-2024 10:21:09
SpoortNiet
SpoortNiet

In mijn idee dus op De Klomp. Wellicht met het genoemde nog aan te leggen keerspoor (dat kan weer onderdeel zijn van de pimpbeurt van het station).

Het lijkt me trouwens dat 7400 doortrekken naar (minstens) Ed gedoe op kan leveren met intercity's die erachter aan rijden? Nu gaan de sprinters bij De Haar al 'aan de kant'. (weet iemand waar data of een wellicht een tooltje is waarmee je handig dit in kan zien?)

Laatst bewerkt door SpoortNiet op 13-09-2024 10:27

13-09-2024 10:33:29
tieske05
tieske05

SpoortNiet (13-09-2024 10:21:09):

In mijn idee dus op De Klomp. Wellicht met het genoemde nog aan te leggen keerspoor (dat kan weer onderdeel zijn van de pimpbeurt van het station).

Het lijkt me trouwens dat 7400 doortrekken naar (minstens) Ed gedoe op kan leveren met intercity's die erachter aan rijden? Nu gaan de sprinters bij De Haar al 'aan de kant'. (weet iemand waar data of een wellicht een tooltje is waarmee je handig dit in kan zien?)

Mrg is ook nog een optie

13-09-2024 10:44:12 1
gvttreinen
gvttreinen

Met een stop op Mrn zodat die weer een rechtstreekse verbinding heeft met Ed en Ah!

13-09-2024 11:06:45
tieske05
tieske05

gvttreinen (13-09-2024 10:44:12):

Met een stop op Mrn zodat die weer een rechtstreekse verbinding heeft met Ed en Ah!

Het zou nu al kunnen, je zit 7 min voor de 3100 en op De Klomp blijft dat omdat de 3100 daar ook stopt, dus als je in Maarn zou stoppen zit je pak hem beet alsnog 4 a 5 minuten voor de 3100.

13-09-2024 12:27:23
henri1972
henri1972

Als je de 3200 op Db laat keren (spits evt 3x door naar Vndw en Vndc) hoeft deze niet naar Ah. Dan kan de 7500 tegelijk met de 3000 uit Ut en krijg je ongeveer dit:

Ut 10.24, Utvr 10.26, Bnk 10.32, Db 10.37, Mrn 10.42, Klp 10.50, Ed 10.55/10.56, Wf 11.02, Otb 11.06 Ah 11.11. Dan ben je voor de 3100 in Ah.

Als er een ICE rijdt dan zal die er in Ed voorbij moeten en rijdt je Ed - Ah +/- 2 minuten later.

13-09-2024 13:48:23
sigma
sigma

In Ed heb je maar 1 perronspoor om de 7500 in te halen. Als je in beide richtingen te Ed wil inhalen en je rond symmetrietijd zit (en in jouw voorbeeld is dat zo, namelijk Ed. 10.56 of 2 minuten later) dan heb je een probleem. Had Ed maar 1 perronspoor extra gehad, dan was er zoveel meer mogelijk geweest in de toekomst: want je hebt dan 2 sporen in de richting Ah>Ut en 2 sporen in de richting Ut>Ah.

13-09-2024 15:12:35
henri1972
henri1972

ICE kruist planmatig niet in Ede dus dat is geen probleem. En ik denk dat uit mijn hoofd gezegd de 7500 ri Ut in Db ingehaald zou moeten worden door de ICE.

13-09-2024 20:10:45
SpoortNiet
SpoortNiet

tieske05 (13-09-2024 11:06:45):

Het zou nu al kunnen, je zit 7 min voor de 3100 en op De Klomp blijft dat omdat de 3100 daar ook stopt, dus als je in Maarn zou stoppen zit je pak hem beet alsnog 4 a 5 minuten voor de 3100.

In het kader van spreiding zou het dan wel beter uitkomen als de andere intercity-treinserie dan op Klp zou halteren.