10-06-2017 09:24:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De reservering displays blinken ook niet altijd uit van duidelijkheid![]() |
10-06-2017 09:39:47 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Klopt! Veel te klein, en onduidelijk![]() @Dennistd: Wat denk je wat ik gedaan heb dan? Er staat niet voor niets gezanik he... Gewoonweg omdat die gast niet wilde vertrekken. En de trainmanager werd er dus bij gehaald.. ![]() |
10-06-2017 09:40:22 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Wat vind je er niet duidelijk aan dan? Er staat naar mijn idee duidelijk van welk tot welk station er gereserveerd is. En een kwartier na vertrekt gaat dat eraf en komt er of een nieuwe reservering voor een verder traject of er staat niets meer. |
10-06-2017 10:10:43 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Alle treinen krijgen op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond vanaf 22:00 een tweede HC, zo heeft de NS bekend gemaakt. Dat is inderdaad nogal een wijziging in de personeelsdiensten. Laatst bewerkt door michaben op 10-06-2017 10:10 |
![]() |
advertentie |
10-06-2017 10:37:25 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Op de EC Berlin-Warschau geldt ook reserveringsplicht voor alle internationale reizen, niet voor Berlin-Frankfurt am Oder. Ik zie niet in waarom reserveringsplicht voor internationale reizen op de IC Berlin een probleem zou zijn. Ik zou wel wachten op dienstregeling 2018 omdat dan de RB61 is doorgetrokken naar Hengelo zodat reizigers wel spontaan een ticket naar Duitsland kunnen kopen zonder reservering. Hetzij wel gebruik makend van de RB61. |
11-06-2017 22:29:33 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Voor de liefhebbers van lijsten: https://actutrein.nl/drgl/2017.htm ![]() Laatst bewerkt door treinfan op 11-06-2017 23:40 |
11-06-2017 22:43:39 | ||
---|---|---|
wwijker
![]() |
Dank voor de lijsten, maar klopt deze wel voor de 7400? Staat nog volledig met SLT. |
11-06-2017 23:02:31 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Toch maar geen Flirt in de 5200/6400? |
11-06-2017 23:30:11 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Volgens mij klopt deze niet. Lijkt verdacht veel op een ander wijzigingsblad. |
11-06-2017 23:40:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote |
11-06-2017 23:40:53 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Foutje is nu hersteld. Ik had inderdaad per ongeluk de diensten van het vorige wijzigingsblad geselecteerd![]() |
12-06-2017 16:34:14 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Ze hebben denk ik mee zitten lezen hier want de betreffende 4 stellen staan op reserve te Aswplz%08% MCN ASD |
12-06-2017 16:53:04 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Wat ik mij afvraag: wordt er bij sprinterseries wel gekeken naar reizigers aantallen? Als ik de 7400 bekijk twijfel ik daaraan namelijk. In het oude wijzigingsblad was het al een allegaartje aan samenstellingen SLT. Bijv de 7458 was ma-do SLT VI +IV, de 7460 een losse IV. Vreemd dat het een half uur later zoveel rustiger is. Wat ik nu zie is dat de 7424 met SGM III+III rijdt, dat was een losse SLT IV. Was die trein zo superdruk of is ie nu ineens heel populair? Waarom niet, net als de RE1 en RE5 in het Ruhrgebiet de hele dag dezelfde samenstelling bij alle treinen? |
12-06-2017 17:05:46 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Het aanbod hoeft niet afgestemd te zijn op de vraag maar kan ook vanuit logistieke overwegingen gemaakt zijn. |
12-06-2017 17:08:55 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De hele dag dezelfde samenstellingen bij alle treinen, enig idee hoeveel miljoen euro dat niet kost? ![]() Wat betreft reizigersaantallen: daar wordt uiteraard zeker naar gekeken, maar vooral bij sprinters speelt de logistiek ook sterk mee. Waar intercity's sneller afgetrapt en bijgeplaatst worden, doet men dit bij sprinters minder frequent. Dat zal ten dele komen omdat veel sprinters hun eindpunt niet op een groot knooppunt hebben maar op een afgelegen station of keerspoor waar geen rangeerdiensten zijn. |
12-06-2017 17:25:20 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Quote Bij de series die je hier noemt uit Deutschland, kan moeilijk afgetrapt worden, omdat dit trek-duwtreinen met Dosto's betreffen. #DiscoverEU |
12-06-2017 21:46:04 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
In Duitsland draaien ze hun hand anders niet om voor wat bijplaatsen of aftrappen hoor. Halverwege de rit een locwissel doen gebeurt er ook. %02% |
12-06-2017 22:56:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Zit nu in 5189 met SGM6, bakkilometers besparen is echt geen issue hoor. %08% Laatst bewerkt door ZJ37 op 12-06-2017 22:57 |
12-06-2017 23:10:58 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De 5200 / 6400 rijdt ook de gehele dag (dus ook in de avonden) met 2 stellen FLIRT. Dat is volgens mij ook luchtvervoer. |
13-06-2017 06:31:00 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
En door juist dit soort inzetten valt t verschil in capaciteit mij op in de 7400. Er rijden treinen met SLT VI+IV maar ook met losse III. |
13-06-2017 06:58:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJa, en dus niet anders dan toen er DDZ in reed. Laatst bewerkt door broek53 op 13-06-2017 06:59 |
13-06-2017 07:23:54 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Bovendien zijn deze treinen altijd druk. Bij veel IC-series kun je best met vaste samenstellingen werken, aangezien deze altijd druk zijn, maar bij Sprinters is het in de daluren veel rustiger als in de spits. |
13-06-2017 08:03:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteInderdaad, maar het valt op dat er niet fanatiek meer wordt afgetrapt om zo in de avonduren niet overdreven overkill te blijven rijden. Gebruik die bakkilometers dan om in de weekenden de treinen wat op peil te brengen. |
13-06-2017 11:52:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Heeft dat niet-aftrappen soms niet te maken met het gebrek aan opstelcapaciteit op de emplacementen? |
13-06-2017 13:03:50 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Dat zal niet zo gauw, 5200/6400 wordt volledig van/naar Ehv gereden. Verwacht eerder een gebrek aan rangeermogelijkheden aan deze series in Ehv (stop van 1 minuut, rangeerpaden?) |
13-06-2017 14:34:35 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
Met ingang van dit wijzigingsblad is de stop te Bgn van 41/42 naar 42/44 gegaan. Alleen NS is sowieso voor gisteren en vandaag vergeten (?) deze wijziging door te voeren voor de 2229, 2231, 2243 en 2245. Deze vertrekken namelijk nog gewoon op de oude tijd ri. Rsd. Is dit een fout, of heeft dat een reden? (Persoonlijk zie ik het liefst 41/42 blijven ivm overstap op 3600 in Rsd, maar dat terzijde.) De andere kant op is bij 2218 en 2220 hetzelfde aan de hand, deze vertrekken ook nog op .15 ipv .16 ri. Vs. Laatst bewerkt door Michael98 op 13-06-2017 14:36 |
13-06-2017 16:42:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
"Mijn' treintjes 6018 en 6059 zijn van resp. SLT8 en SLT10 naar beide SLT6 gegaan hetgeen duidelijk te merken is, NS denkt dat het al vakantie is![]() |
13-06-2017 16:45:38 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Als ik op Vndc in de fietsenstalling kijk dan staan er al beduidend minder fietsen dan normaal het geval is. Dus gok ik dat er ook minder reizigers zijn. |
13-06-2017 17:01:33 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Als ik hier zie dat mensen tot Tpsw moeten staan dan is het duidelijk nog geen vakantie. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-06-2017 17:11:28 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Even een vraag van een halve nitwit op mat afkortings gebied,series 900 en 1000 staan aangegeven als rijdend met TR25,was dat voor iets ?? Normaal ben ik geneigd om te roepen 186+ICM al dan niet met nog een 186 op t andere einde,maar TR25 zegt me effe niks ![]() Laatst bewerkt door phantom op 13-06-2017 17:11 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-06-2017 17:22:16 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Traxx 25kv + ICRmh-6 of 9 +Traxx 25kv![]() MCN ASD |
13-06-2017 18:28:28 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteDat is sowieso nog nooit voorgekomen. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
14-06-2017 23:58:22 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteKlopt das meestal zo vanaf half Juni als we ook veel minder scholieren onderweg zijn. |
15-06-2017 00:35:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is misschien niet direct een zaak van het wijzigingsblad, maar opvallend is wel dat de twee diensten DDAR die maandenlang DDM-1 vervangen hebben in de 3400, sinds 11 juni geschrapt zijn. Er is ook daadwerkelijk DDM-1 in teruggekeerd, wat betekent dat er van de 9 rijvaardige stammen 8 diensten gereden worden, plus 1 onderhoud. voorwaar een opmerkelijke prestatie van materieel dat vorig najaar nog het nieuwe debacle van NS leek te gaan worden. (Ter herinnering: er zijn 11 stammen, maar de 7207 en 7212 staan aan de kant omdat de bijbehorende 1700-en staan kuit te schieten in de loods in Amf met geheimzinnige en in ieder geval zeer langdurige defecten.) |
15-06-2017 01:00:35 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Dat duurt inmiddels voor sommige locs al een half jaar ja. Kennelijk moeten die onderdelen, die speciaal gemaakt zouden gaan worden, van een andere planeet komen of iets dergelijks, vermoed ik. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
15-06-2017 01:29:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Vergeet niet dat je het wel hebt over 30 jaar oude elektronica wat een probleem kan zijn, en onderdelen die maar sporadisch nog geproduceerd zal worden voor die 'oude' lokken door ze fabrikanten. Daarnaast staat me bij dat een probleem was met de olie voor de oliekoelers die niet meer geproduceerd zou worden, en toch nog wel specialistisch is. |
15-06-2017 02:49:39 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Je zou toch zeggen dat, aangezien er nog honderden soortgenoten in Frankrijk/Portugal/Slovenië/Marokko/Zuid-Korea rijden, onderdelen toch nog wel redelijk gangbaar zouden moeten zijn, ondanks de leeftijd van de locs. En ik wil best geloven dat het specialistisch is, maar een half jaar? ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
15-06-2017 07:00:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Misschien speelt ook wel mee dat NS op het moment niet meer zit te springen om materieel. |
15-06-2017 18:56:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Tuurlijk, maar de lokken hebben wel zo'n leeftijd dat ze niet alle onderdelen meer op de plank op voorraad nemen. Dan heb je kans dat het pas lonend word om onderdelen in productie te nemen als je er een x-tal af kan zetten als fabrikant. |
15-06-2017 19:09:31 | ||
---|---|---|
zoek34
![]() |
Quote Is vooral te merken in o.a. de 7463. Deze is van SLT VI naar SGM III gegaan. Het was echter bij SLT VI al staan in de meeste gevallen... Kijken hoe dat op de vrijdag gaat, toen werd er standaard met SLT IV + VI gereden, als er dan ook een SGM III ingezet wordt is dat een behoorlijke afname. SLT VI (ma-do) vs SLT X (vr) vs SGM III 1ste klas: 40 vs 80 vs 36 2de klas: 224 vs 368 vs 128 Klapzit: 68 vs 106 vs 54 Totaal: 332 vs 554 vs 218 Staanplaatsen zijn hierbij niet meegerekend aangezien op Wikipedia geen staanplaatsen voor SGM 'bekend' zijn, echter tot zover ik weet scheelt dit tussen SGM en SLT niet heel veel. Met bovenstaande gerekend is de capaciteit op Ma-Do afgenomen met 34,34% en op vrijdag (ervan uitgaande dat er ook SGM III ingezet wordt) met 60,65%. Vind ik nogal veel ook al is het bijna zomervakantie. Laatst bewerkt door zoek34 op 16-06-2017 16:10 |
15-06-2017 20:03:05 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het wijzigingsblad komt redelijk afgeraffeld over. In de middag staat er ook gewoon een SGM3 GDST in Ut die 's ochtends in de 7400 rijdt, maar 's middags niet mee mag doen. De afgelopen weken in dagplan verlengde 1718 lijkt ook weer teruggedraaid te zijn. Wel was de 1767 afgelopen dinsdag opeens verlengd. In de 1500/2600 heeft men ook een extra stelletje ICM toegevoegd, de 1554/2659/2658/1565 zijn naar ICM9 gegaan. |
15-06-2017 20:06:56 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Klopt, de 1718 rijdt weer met de samenstellingen van begin dit jaar (althans, op de dagen dat 'ie ook daadwerkelijk reed). Dat past overigens in deze tijd van het jaar ook prima hoor. Er hoeft niemand te staan. Alleen bij de vrijdagse samenstelling heb ik m'n twijfels of dat opgaat, maar dat gaan we morgen vanzelf zien. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-06-2017 20:25:46 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Quote Kan iemand mij ook vertellen waarom dit is besloten? De extra rijtijd tussen Bgn en Rsd was juist zo fijn, ook omdat ze regelmatig koppelen in Rsd.. Wat ik ook niet begrijp is dat ze nu 5 minuten rijtijd tussen Vss en Mdb rekenen. Dat is jaren lang 4 minuten geweest en nu ineens moet dat naar 5 minuten, terwijl 4 minuten meer dan voldoende is mits ze op tijd uit Vs vertrekken.. Laatst bewerkt door jordy94 op 15-06-2017 20:30 |
15-06-2017 20:44:55 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Proef roestrijden? |
15-06-2017 21:37:35 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
De proef met roestrijden is al van een eerder wijzigingsblad. Hierdoor vertrekt 2225 2 minuten eerder uit Vs. Aangezien de trein die ik normaal neem was 'vergeten' (normaal: 2231) nam ik vandaag met de 2241 de proef op de som of de wijzigingen een beetje waren gelukt: de trein kwam op tijd binnen en vertrok pas echt op de nieuwe vertrektijd (.34 te Arn), vervolgens moet je tussen Gs en Bzl echt wel doorrijden om op tijd in Bzl te zijn en vervolgens sta je een paar minuten in Krg te niksen. Uiteindeljk ben je om .11 in Bgn en dan sta je daar 3 minuten te wortelschieten om vervolgens weer volgas naar Rsd te scheuren om daar weer 8 minuten te gaan kamperen. De wijzigingen schiet je dus niks mee op, en zeker de minuut erbij tussen Vss en Mdb is opvallend. Want persoonlijk denk ik dat de kans dat de aansluiting wordt gemist nu groter is geworden, omdat er maar iets tussen Bgn en Rsd hoeft te gebeuren en je mist hem (bijv. een 9200 met +4). |
15-06-2017 21:58:40 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Precies.. Het is toch te zot voor woorden. Die 3 minuten die je nu staat te niksen in Bgn waren juist zo fijn voor de overstap.. Hoe vaak kwam het wel niet voor dat we 6/7 minuten overstap hadden in plaats van de geplande 3 minuten. Maar goed, we moeten het er maar weer mee doen.. Laatst bewerkt door jordy94 op 15-06-2017 22:07 |
15-06-2017 22:28:40 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Iig ben je met kleine vertragingen weer op tijd vanaf Bgn. - Wat misschien de reiziger in de trein een iets fijner gevoel geeft? |
16-06-2017 00:57:15 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Liever ruim op tijd in Rsd dan op tijd uit Bgn |
16-06-2017 16:11:58 | ||
---|---|---|
zoek34
![]() |
Quote En vandaag zetten ze inderdaad een SGM III in, 60,65% minder capaciteit... |
16-06-2017 16:51:45 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Vanuit die losse SGM III heb je wel weer mooi zicht op al dat reserve staand materieel. %08% |
16-06-2017 16:51:54 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Dat kan, maar is op zichzelf niet zo'n probleem. Is het ook te klein? |
16-06-2017 19:51:46 | ||
---|---|---|
zoek34
![]() |
Het is bij Asa al bijna geheel zitvol en dan moet o.a. Asb en Ashd er nog bij... |
16-06-2017 19:59:59 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Bijna zitvol is midden in de spits nou ook niet zo gek. |
16-06-2017 22:38:13 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Lezen is ook een vak, zo blijkt maar weer. In elk geval pijnlijk gepland, waarbij het in de ochtend afgetrapte stel de gehele dag geen dienst blijft staan. |
![]() |
advertentie |
17-06-2017 00:45:05 | ||
---|---|---|
zoek34
![]() |
Vandaag hadden ze het stel pas in de 7448 afgetrapt (tussen 1500 en 1512 op Ut). De andere dagen was het al in de 7430 afgetapt (tussen 1030 en 1042 op Ut). |
17-06-2017 08:41:13 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Dat doet de NS al jaren. Het emplacement van Rtd staat vrijdagmiddag ook helemaal vol met SLT terwijl de 4000 solo rijdt. NS heeft nog altijd als beleid dat sprinters staanplaatsen hebben, ook op momenten dat er wel voldoende materieel achter de hand staat. Of dit een goed beleid is kunnen we over discussiëren, maar ik krijg niet de indruk dat de 7400 nu achtergesteld wordt vergeleken met andere treinseries. |
17-06-2017 10:51:10 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De reizigers staan immers op 1, 2 en 3. Even vergeten? %08% |
17-06-2017 16:55:13 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Helaas doet de 555 het vandaag benoorden Zl toch 'gewoon' met een los viertje. Dat lijkt me redelijk knus. |
24-06-2017 14:07:39 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Ik heb http://nsdr.bemined.nl/2017-4/ bijgewerkt met de materieelinzet die ik de afgelopen twee weken verzamelt heb. Hier en daar mist nog wat, twee weken is onvoldoende voor het script om alles in te vullen, zeker in combinatie met de onvermijdelijke afwijkingen door werkzaamheden. |
24-06-2017 15:19:19 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
evenwel onze grote waardering voor deze overzichten %05% |