19-08-2017 19:54:14 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Omdat in Roermond aansluit moet bestaan tussen de 800 van/naar Maastricht en de 32200. |
19-08-2017 20:04:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Waarom? Is NS dat verplicht volgens een geheime clausule in de concessie of zo? |
19-08-2017 20:34:05 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Geen aansluiting bieden in Roermond tussen de 32200 en de 800 van/naar Maastricht vanaf december is puur reiziger pesten. |
19-08-2017 20:48:31 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Sluit die 32200 dan niet aan op de 32400. |
![]() |
advertentie |
19-08-2017 20:49:29 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote Als het geen vastgelegde verplichting is, moet je het misschien niet zo brengen. Scheelt een hoop zinloze discussie met verwarring tussen feiten en wensen/meningen. |
19-08-2017 21:25:53 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Volgens mij willen de meeste reizigers uit de 32200 naar Maastricht en zitten ze niet te wachten op stops in Susteren en Beek-Elsloo. |
19-08-2017 21:31:58 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Quote Ja dat is nu nog wel zo dat de 32200 op de 32400 aan sluit ruud.h |
19-08-2017 22:36:17 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote In dienstregeling 2018 wordt de stop van de 800 in noordelijke richting in Ehv 5 min. Maar de schijnaansluitingen blijven en worden beide -1 minuut. In beton zit de 800 dus niet op Mt-Ehv. |
24-08-2017 12:24:21 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Op zaterdag start DDZ in de 520 en 524, op zondag in de 519 en 524. Doordeweeks wordt ook de 1700 een mix, er start een setje VIRM in de 1722. |
24-08-2017 13:45:11 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Weet niet of het al gemeld is, maar de 6600 zal nog niet geheel met FLIRT gaan rijden, maar vooralsnog een mix Flirt/DDZ. |
24-08-2017 13:45:50 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dankje. Ik vrees dat de 528 dan wel echt een probleemtreintje wordt. |
24-08-2017 19:21:53 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De lijstjes op http://nsdr.bemined.nl/2017-5/ zijn, waar bekend, bijgewerkt met materieeltype. Eventjes doorgebladerd is de hoeveelheid ICM op de Hanzelijn (700/1800) toegenomen, zondag t/m donderdag vijf composities, op vrijdag en zaterdag zes. Verschilt per dag welke treinen er met ICM rijden. In de 4700/7400 komen ook wat extra composities SGM ipv SLT te rijden. DDZ naast de 500 inderdaad een compositie naar de 1500/2600 en een naar de 2800, beide in plaats van de huidige VIRM-VI. Ook enkele uitstapjes in het nachtnet en in de avonddienst van de 3500. De 3600 lijkt een aantal extra DDZ8 composities te krijgen ipv DDZ6. Ik mis echter nog een hoop DDZ hiermee, gaat men ook in de drukste treinmaand ooit nog een grote reservevloot achter de hand houden? |
24-08-2017 19:30:33 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
QuoteÉén omloop volgens @michaben 's site. Op dinsdag en donderdag een andere dan de rest van de week wat waarschijnlijk als oorzaak uitlopen in Bd/Rsd heeft. Laatst bewerkt door BasSNG2001 op 24-08-2017 19:30 #DiscoverEU |
24-08-2017 19:41:06 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ik zie er 2 op zaterdagen. |
24-08-2017 19:58:16 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Zoals ik het nu zie start doordeweeks het DDZ in de 520 (waarschijnlijk de 10 bakken) en in mijn ogen redelijk verrassend de 523. Is dat dan zo'n drukke trein dat die van ICM8 naar DDZ8 gaat? En op zich ook opvallend dat in het weekend er geen DDZ in de 2800 rijdt, die is dan weer integraal VIRM. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 24-08-2017 19:58 |
24-08-2017 20:04:39 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De VIRM-omloop in de (1)1700 is ook wel een opvallende trouwens. 1722 is volstrekt logisch, die zit gewoon vol op de spitspiek en kan met ICM eigenlijk nooit voldoende capaciteit bieden. Verder mist die omloop echter net overal de echt drukke momenten, in de avondspits zal 'ie nog wel van pas komen tot Ut in de 11765 maar eigenlijk zou 'ie een half uur eerder op een langer stuk nuttig zijn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
24-08-2017 20:48:51 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Datzelfde heb je in de 500, waar de 520/555 nu de spitstreinen met DDZ worden. Waar in de ochtend de 520 inderdaad de drukste is, zou je in de middag beter de 559 kunnen pakken hiervoor. Dat is helaas het gevolg van materieelsoorten mixen, eigenlijk moet je na de spits de trein uitwisselen en 's middags in een andere plek in de omloop terug inbrengen, maar dat is zeker te veel service. Vroeger deed men dat nog wel eens bij de 2000 toen daar DDZ8 combinaties reden in de spits, in de daluren werden die dan uitgewisseld te Gvc om 's middags op een andere trein terug te keren. |
25-08-2017 20:56:12 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteHet geeft maar aan waar de prioriteit ligt: PHS Ehv-Asd en dat ten koste van allerlei aansluitingen en Sprinterseries. Na 2017 wordt 2018 een nog grotere miskleun. |
25-08-2017 22:13:09 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
We gaan het over een maand zien hoe de treintijden zullen worden. Persoonlijk hoop ik dat de aansluiting 800 MT-32200 in Roermond blijft, want dat is de belangrijkste aansluiting in Limburg. Maar niets is heilig bij de NS, ook de jarenlange aansluiting 1900 GVC-800 MT in Eindhoven werd vorig jaar ook gebroken. En de 13-minuten aansluiting uit Maastricht naar Schiphol in Utrecht is ook wel jammer. |
27-08-2017 11:46:18 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote 528 op zaterdag is met ICM11 voorzien. |
28-08-2017 00:05:25 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dank, gelukkig! In dat geval zit er een 'verkeerd' vertrekspoor in de data![]() |
28-08-2017 08:44:31 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
In onderstaande link praat ns over inzet van 200 extra rijtuigen op drukke trajecten waaronder Nijmegen - Den bosch..... gaan ze hier dan nu ineens met DDZ 8 of zelfs 10 rijden![]() http://nieuws.ns.nl/ns-35-miljoen-reizigers-in-september-200-extra-rijtuigen/ |
28-08-2017 08:52:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ik neem aan dat al het ICM ook weer ingezet wordt dat nu her en der aan de kant staat? |
28-08-2017 09:13:11 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
1 defecte trein op de HSL, en 't spul ligt compleet plat tussen Rtd en Asd. |
28-08-2017 09:37:46 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Afgaande op de HC inzet gaan de 3622, 3623 en 3624 met twee stellen DDZ rijden in de ochtendspits. Waar de overige 196 extra bakken ingezet worden weet ik niet. Ik krijg de indruk dat dit puur de beschikbaarheid van FLIRT is en niet de werkelijke extra inzet. Kijkend naar DDZ en DDAR is de inzet namelijk lager dan een jaar terug, SGM inzet in september 2016 was ook maximaal en zal dus ook niet hoger kunnen worden. Dus 200 bakken FLIRT erbij, maar extra DDZ en DDAR op reserve, netto zal er nog wel een positief getal over blijven, maar dat getal is niet 200 lijkt mij. |
28-08-2017 09:48:18 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote 4400 met Flirt8 of hoger past niet in Nijmegen, op spoor 4b. |
28-08-2017 10:02:14 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Volgens dit artikel worden ook tussen Apeldoorn en Utrecht Centraal de treinen verlengd. Neem aan dat ze dan in Deventer al gaan bijplaatsen en niet in Apeldoorn? |
28-08-2017 10:08:20 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteDat is toch ook wat er staat, '200 extra rijtuigen beschikbaar'? |
28-08-2017 10:19:32 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Behalve dat de volgende zin begint met 'Deze gebruiken we' ![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-08-2017 10:21:43 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteAls ze op reserve staan, worden ze dan wel of niet gebruikt? In mijn opinie wel maar ik gok dat niet iedereen het daarmee eens is |
28-08-2017 10:28:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteTja, ik denk dat je de exacte trajecten met een flinke korrel zout moet nemen. Zo verlengt men de treinen tussen Apeldoorn en Utrecht, maar Utrecht - Den Haag staat er niet tussen. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze in Utrecht die treinen weer gaan splitsen in de 6 minuten keertijd. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-08-2017 11:57:49 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote Ik vraag me zelfs af of Flirt8 in Arnhem wel past op 6a, met Flirt7 ziet spoor 6a er al vol uit. Het iets te lang geleden dat ik op de kop van dat spoor ben geweest om precies te zeggen wat er nog aan marge in zit. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
28-08-2017 12:03:31 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Spoor 6a in Ah is met 174 meter lang genoeg voor Flirt8 (161 meter). Spoor 4b in Nm is met 157 meter daar niet lang genoeg voor. |
28-08-2017 12:12:59 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Ik had even snel een kennis gemaild die veel Flirt rijd vanuit Ah en van hem kreeg ik ook al snel antwoord dat het spoor 174m is het dus past met Flirt8. Alleen jammer dat dat op Nm dan niet past. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
28-08-2017 12:23:41 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Heel afgelopen weekend heeft Ut-Tl met SGM gereden. Weet iemand of dit structureel is? Volgens de materieelinzet zou het "gewoon" SLT moeten zijn. |
28-08-2017 12:26:25 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Vanaf hoeveel bakken FLIRT is er een tweetje HC nodig? Hoewel veel trajecten langere treinen toestaan, lijkt dit toch een magische grens te zijn voor de NS tegenwoordig (enkele jaren terug kwam SLT12 en SGM7 nog wel planmatig voor). |
28-08-2017 12:28:37 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Uit de Opvallende zaken van zaterdag: Quote |
28-08-2017 14:39:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteCorrect en het is nog veel erger: er wordt 100 % reserve aangehouden voor ingestroomde First en de afbouw van dat reservebestand begint pas in December aanstaande - met het equivalent van wat er in december 2016 aan Flirts werd ingezet. Kortom: in zitplaatsequivalenten wordt er niets meer ingezet. De enige "groei' van dit jaar was er al veel eerder: Zuid-Limburg, Gouda - Alphen en de Hoekse Lijn. |
28-08-2017 15:17:08 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Gezien de afbouw van de reserve, betekent dat dat het er meer DD-AR aan de kant worden gezet? |
28-08-2017 15:38:17 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Voor FLIRT gelden dezelfde bakkennormen als voor de SLT. SLT10 is in zekere zin een magische grens, er komt naar ik weet inderdaad geen SLT12 meer voor in het dagplan. Sporadisch gebeurt dit natuurlijk wel eens door verkeerd mat. of een bijsturingsactie, maar een tweede HC is ook niet altijd even gemakkelijk te regelen. Dus het een zal verband houden met het ander. |
28-08-2017 19:47:33 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Door een 4tje effectief extra tussen Asd-Dv te laten pendelen in de ochtendspits (3x) en avondspits (3x) heb je 24 bakken "extra" ingezet. Ik vermoed dat die "200" bakken extra komen door te tellen hoeveel bakken er extra ingezet worden. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
29-08-2017 11:22:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Dan zal mijn treinen (6018/6059) weer van 6 naar 10 bakken SLT gaan zoals voor de zomer...weer 4 bakjes van de 200... |
29-08-2017 13:38:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDat zou de vergelijking met zoals de laatste decennia de inzet van materiel wordt aangegeven, volledig scheef trekken en ook een soort van de waarheid jokken worden. Wat er aan materiel ingezet wordt, is van heel oudsher al dat deel van het materieelpark dat door de Dienst van Materieel en Werkplaatsen beschikbaar wordt gesteld aan de Dienst van Exploitatie om treinen mee te rijden. De verhoudingen liggen sinds 20 jaar ietwat omgekeerd, maar de uitkomst is dezelfde: het materieel dat beschikbaar is voor de inzet, is één vast getal. Of en hoe NSR dat materieel inzet, is een ander verhaal. Als de voorlichters wordt verteld dat het vaste getal is gestegen met 200, dan is dat zo. Wat er dan niet bij verteld wordt, is dat van dat vaste getal 200 bakken (of een equivalent daarvan in zitplaatsen) alleen wordt "ingezet" als "NSR Reserve". En dat is waar het bij mij ietwat jeukt. |
01-09-2017 21:10:00 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Bedankt voor de lijstjes. Nog iets anders, als ik op http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2017.htm klik dan krijg ik een foutmelding. Site niet meer in de lucht? Groeten, Fred |
01-09-2017 22:49:47 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Tegenwoordig bereikbaar op https://actutrein.nl/drgl/2017.htm . Lijstjes volgen over ruim een week, voor ingang van het wijzigingsblad lukt dit keer niet. |
04-09-2017 08:33:39 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Eerste indruk van het wijzigingsblad met de materieelinzet van vandaag, in de NoordOost zijn de nodige treinen verlengd, zowel in dal als spits, maar het solo ICM in de daluren probleem is nog altijd niet volledig opgelost. Het zijn er wel weer minder geworden. Ook zijn treinen 524 en 661 zijn vandaag juist ietsjes korter gemaakt. Afwachten wat dinsdag brengt, dan is de spits nog wat drukker over het algemeen. Het lijkt er ook op dat men met de herfst op komst de solo SGM tweetjes alvast uit de planning gehaald heeft, in de 5000/5100 en 4800/5400 zijn enkele treinen ingekort van SGM6 naar SGM5 terwijl de 8900 met SGM drietjes ipv tweetjes is gaan rijden. |
04-09-2017 08:40:17 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Er komt dit jaar dus nog een wijzigingsblad waarin de inzet van solo SGM2 verboden wordt? |
04-09-2017 09:35:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er komt nog een wbl in oktober, maar de gevolgen van het niet-solo-rijden van SGM2 zijn al in het wbl september verwerkt. Wijzigingsblad heeft op zichzelf niets met het feitelijke verbod te maken; dat kan men op elk gewenst moment afkondigen. |
04-09-2017 09:42:27 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Quote Ook 11720 (Amfs-Gvc) reed vandaag kleiner, met ICM-10 in plaats van ICM-12. Met in ieder geval in de 1e klas te weinig zitplaatsen. Marco |
04-09-2017 09:47:11 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Of sprake van slechte verspreiding? In de tijd dat die 11720 standaard met ICM9 reed heb ik weinig klachten gehoord. Wat betreft de kwartierdienst op Gd-Apn, als OVtijden te vertrouwen is loopt het tot nu toe perfect. Wel hebben de 8628, 8636 en 8644 vanuit Gd een andere vertrektijd (.22 ipv .27) en staan op Wad extra lang stil. De andere kant op geldt hetzelfde voor de 8625, 8633, 8641 en 8665 die om .30 ipv .23 uit Wad ri Gd vertrekken. Iemand enig idee waarom dit is? Laatst bewerkt door DDZ7504 op 04-09-2017 09:55 |
04-09-2017 09:53:35 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 11720 staat nog wel in de planning als ICM12, zal wel gewoon materieel op de verkeerde plek geweest zijn dus. |
04-09-2017 10:07:00 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Quote OK, de NS app meldde hem niet als "kleiner dan gebruikelijk". Over de verdeling van de reizigers gesproken: voorin was het normaal altijd erg rustig (ver lopen in Amersfoort, en relatief ver in Utrecht). Daar zat het dus helemaal vol. Die specifieke trein is het afgelopen jaar erg populair geworden, vooral ook door reizigers die al op Schothorst instappen. Marco |
04-09-2017 10:11:58 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Volgens mij een planmatige brugopening. |
04-09-2017 13:42:25 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Aan de vertrekstaat van Asn te zien rijdt het tussen Gn en Zl wat minder krap dan voorheen, alleen trein 730 is met twee drietjes wellicht wat optimistisch gepland (eerste trein na 9 uur in Assen). 536 nog steeds een losse IC4, vaak past dat wel, maar erg ruim is het niet. |
![]() |
advertentie |
04-09-2017 14:00:18 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Waarbij de IC4 bij trein 536 wel gelezen moet worden als DDZ4. Rest van de week rijdt 730 met ICM7-9. |
04-09-2017 14:06:35 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zeker op de NoordOost wil de materieelinzet nogal afwijken per dag van de week, zeker bij de treinen die met ICM rijden. Dinsdag en donderdag kennen traditioneel de langste spitstreinen. |
04-09-2017 14:15:28 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
(kan weg, bericht waar ik op reageerde is foetsie) Laatst bewerkt door michaben op 05-09-2017 08:16 |
04-09-2017 20:12:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
In de categorie materieelverspilling: kon vandaag de bezetting zien van de met dit wijzigingsblad ingevoerde VIRM-omloop in de 1700 die in de avondspits vooral uitblinkt in het precies missen van de echt drukke treinen... In de 1754, met 10 bakken VIRM, waren de achterste twee bakken van het vooroplopende viertje verre van zitvol terwijl die notabene naast de trappen stonden in Utrecht. In het achteroplopende zesje was de bezetting voorin vergelijkbaar, in de achterste bak telde ik zogauw maarliefst twee reizigers%08% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-09-2017 00:19:45 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Excuus, herstel van mijn eigen bericht betreffende de 536: dat ging over de 540. Vandaag ziet er toch wat minder rooskleurig uit: 730 inderdaad netjes 9 bakken, maar de al drukke 524 heeft nog een bak in moeten leveren en de 528 moet het zelfs met een losse IC4 stellen, dat lijkt me erg knus. Laatst bewerkt door Pim530 op 05-09-2017 09:33 |
05-09-2017 09:55:31 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Een locatie is wel zo handig want de 528 wordt halverwege de rit verlengd ![]() In de 600 hetzelfde geschuif: de 625 en 618 zijn versterkt, terwijl de 626 in moet leveren. In de middag krijgen de 654/665 er een compleet treinstel bij: van ICM9 naar ICM12, je vraagt je af die 3 extra bakken niet beter verdeeld had kunnen zodat er geen andere treinen ingekort werden. Ook de 1700 een beetje hetzelfde liedje: de 1718 en 1759 van ICM9 naar ICM12, terwijl de 1726 en 1763 er niets bij krijgen. Ook de 1758 krijgt er een compleet treinstel bij. Solo ICM in de 11700 is ook vandaag weer actueel helaas, 11736, 11740 en 11744 zijn allen met een los drietje gepland. De 11748 kent de meest extreme verlenging: van ICM3 in het vorige wijzigingsblad naar ICM12. De hoeveelheid materieel dat men inzet is dus wel positief toegenomen (niet zo zeer vanwege FLIRT maar vanwege dat de stellen die vrijkwamen uit de 11100 nu eindelijk ingezet worden) maar ik krijg de indruk dat de verdeling nog wat beter moet kunnen. Het mixen van ICM met DDZ en VIRM in de NoordOost is niet echt een groot succes tot nu toe, in de ochtendspits zitten deze composities wel redelijk goed op hun plaats, maar in de middag niet. |
05-09-2017 10:41:40 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Sorry, alles idd weer op basis van een snelle blik op de vertrekstaat van Asn. |
05-09-2017 10:54:43 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Je stond op het perron daar en aanschouwde de vertrekstaat? |
05-09-2017 12:27:07 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteMwoh, die ICM12 in de 1759 is wel een terechte. In de 1718 vermoed ik dat men alle dagen verlengt heeft nadat er meldingen van bleven komen, terwijl die eigenlijk vooral over de woensdag en vrijdag gingen waarop er echt te korte treinen reden. Vanmorgen leken de dinsdagse 10 bakken (was 9) in elk geval nog ruimte over te hebben, maar aan de andere kant is dit ook een trein die via het MyOV programma actief gepromoot wordt (200 punten) dus allicht wil je ´m dan wat ruimer rijden want als reizigers die verleid worden een trein eerder te pakken vervolgens mogen staan werkt het natuurlijk ook niet om de spitspiek te ontlasten. Overigens vindt ik de VIRM-inzet in de avondspits in de 1700 nog knulliger als dat geschuif met bakjes VIRM, zie m´n bericht van gisteren over de bezetting van de 1754 maar eens. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 05-09-2017 12:28 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-09-2017 12:32:05 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
En dan die VIRM10 nog zien te behouden in de 1775. Lekker om 22:00 nog met VIRM10 in Hengelo kachelen.... volgens mij is er geen trein die meer lucht vervoerd dan die. |
05-09-2017 13:17:35 | ||
---|---|---|
roeter
![]() |
Soms is het ook gewoon een kwestie van wat heengaat moet ook weer een keer terugkomen. Als je 's ochtends wilt starten met VIRM10 zal je die er 's avonds toch echt naar toe moeten rijden. Er zijn maar weinig 1700'en met VIRM dus zoveel keus over wanneer je dat doet is er niet. |
05-09-2017 13:24:12 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Waarom zou de VIRM zo nodig in dezelfde omloop moeten blijven? Wissel de VIRM na de 1722 uit voor ICM (stel afkomstig van de 11720 bijvoorbeeld), en breng deze 's middags weer in bij bijvoorbeeld de 1763 (en laat de 11752 combineren met de 1754 voor de 11765). Hetzelfde bij het DDZ in de 500, de 520 zal nog wel moeten keren op de 531 (er zijn nog geen treinstellen over op dat tijdstip) maar zou je daarna in Gn lang kunnen laten keren op de 548 zodat de DDZ10 in de middag op de 559 uitkomt. De 555 krijgt dan ICM10 en de 563 ICM12, wat me een betere verdeling van de capaciteit lijkt zonder extra materieel. Laatst bewerkt door michaben op 05-09-2017 13:36 |
05-09-2017 15:01:07 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Is wellicht de reden dat er dan rangeerpersoneel nodig is op Gvc/Rtd, voor een paar treinen, wat teveel geld kost ? |
05-09-2017 15:18:52 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Ondertussen dendert de A2-trein onverminderd door, er zijn maatregelen genomen zoals aparte VSM`s voor de corridor Asd - Ehv op woensdagen, Incidentbestrijders/BOA`s bij cruciale overwegen, andere manier van bijsturen nl 'Corridorsturing' (over de 2 sturingsgebieden Asd en Ehv heen), extra storingsmonteurs standby, wegsleeploks te Ut en Ht... Dit alles om het IC verkeer op A2 corridor vlekkeloos te laten verlopen.... |
05-09-2017 15:33:58 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Eerlijke 'proef' dan als je er zo veel extra aandacht aan schenkt. Maar goed, het is natuurlijk geen wetenschappelijk onderzoek waarbij je slechts één factor wil veranderen om de invloed van die factor op het geheel te kunnen meten. |
05-09-2017 15:48:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Buiten het feit dat het een proef betreft, hebben dat soort besluiten ook hun aard dat iedereen eraan moet wennen (bijv wegverkeer) en dat het voor het personeel van de uitvoering ook nieuw is. In dat kader zullen die maatregelen bedoeld zijn voor een opstart periode en dus tijdelijk van aard. |
05-09-2017 15:50:53 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Geestig dat juist vandaag het treinverkeer Boxtel-Eindhoven v.v. zo'n anderhalf uur volledig stilgelegd werd i.v.m. een persoon langs het spoor. Het wennen begint natuurlijk morgen pas. |
05-09-2017 17:44:20 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteLieve help, er gaan 2 treintjes extra rijden. |
05-09-2017 17:57:18 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
QuoteEn dat betekent dat er bij een storing opeens wel 6 treinen per uur kunnen keren in Ut, Ht of Ehv? Of dat de treinen wel verlengd worden bij een storing? |
05-09-2017 18:00:43 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Ik ksn je vast vertellen dat de 3900 als eerste geslachtofferd wordt. |
05-09-2017 18:01:57 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Weet je wel hoe eng dat is ? Iets geels en blauws op een tijdstip dat dat er niet hoort te zijn %08% Vooral voor mensen die gewend zijn om op elk willekeurig moment in het huidige proces te stoppen met tellen bij bv 8,die moeten nou ineens doortellen ![]() Wel vaag idd dat men voor deze proef ineens zoveel extra's uit de kast trekt om hopelijk te zorgen dat het ook "goed gaat" met die 2 hele extra treinen op dat stuk spoor. Of zou men vrezen nu er her en der wissels weg zijn gehaald die overbodig zijn,dat het door die 2 extra treinen op dat stuk spoor veel makkelijker de soep in kan draaien bij een bijzonderheid/ongeluk op dat stuk spoor ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
05-09-2017 18:10:04 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Jawel en er gaan in Zbm en Cl zelfs mensen op het perron reizigers waarschuwen voor doorrijdende treinen die normaal op andere tijden doorkomen waarvan ze wel eens zouden kunnen schrikken. Ongelooflijk, wat een circus. |
05-09-2017 18:28:53 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Komen er ook omroepers in Ehv die de reizigers die de trap op rennen waarschuwen dat ze niet hoeven te haasten omdat alle treinen toch meer dan 5 minuten stil staan ![]() |
05-09-2017 18:47:39 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Wat is nieuw? http://retours.eu/nl/35-NS-spoorwegaffiches-jaren-30/image/halfuursdienst-geesink-1939_b.jpg ![]() |
05-09-2017 22:08:45 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Ook voor het doorkomen van goederentreinen? Of zijn het enkel de NS IC's die #levensgevaarlijk zijn? %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-09-2017 22:17:45 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Ja dan hebben de spotters er nog iets aan![]() |
05-09-2017 23:03:04 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Het doet me een beetje denken aan het tijdperk dat er sneltreinen gingen rijden op de Maaslijn en er bordjes werden geplaatst "Pas op sneltreinen". Logisch op een station als Ck waar dat fenomeen onbekend was, maar volstrekt overbodig op plekken waar de stoptreinen al jaren even snel voorbij kwamen als de nieuwe sneltreinen. |
05-09-2017 23:56:53 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Hoe moet ik me de komende situatie te Zbm en Cl eigenlijk voorstellen? Lieden in hesjes die de reizigers, die her en der over het perron verspreid staan, gaan aanspreken dat er dadelijk een trein voorbij komt? Of hebben ze een megafoon bij? %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
06-09-2017 05:30:00 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Lijkt me handiger om iemand bij de omroeper neer te zetten die de hele dag roept: Quote |
06-09-2017 05:42:27 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
QuoteDe azijnpisserij viert weer hoogtij.... |
06-09-2017 06:52:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ik begrijp uit je reactie dat het eigenlijk een heel logische maatregel is? Dat mag hoor, maar ben eigenlijk dan wel benieuwd waarom dat zo noodzakelijk zou moeten zijn. |
06-09-2017 07:49:03 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
QuoteJa dat lijkt me sowieso een nuttige aanvulling, ook in de CTA's op de perrons. In Utg was dat ooit maar heb ik verder in NL nooit gezien, |
06-09-2017 08:07:32 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
QuoteIn België al jaren de gewoonste zaak van de wereld. Groet, Spiketrain |
06-09-2017 09:10:43 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Bij onze oosterburen ook maar men vind het hier blijkbaar niet nodig (heb al een keer gemeld) dus denderen in Ut de goederentreinen met 80 km/h langs volle perrons en ik kan je zeggen...dat is best ongemakkelijk! |
06-09-2017 09:20:03 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Op woensdag kan trein 524 nog korter dan de al ingekorte versie op dinsdag: slechts zes bakken tussen Groningen en Zwolle, waarna er in Zwolle een viertje bijkomt. 528 op woensdag juist aan de ruime kant (ten noorden van Zwolle althans) met acht bakken. Ook enigszins opmerkelijk is dat de 726 op woensdag met tien bakken IRM rijdt, terwijl de 722 juist twee bakken inlevert t.o.v. maandag en dinsdag. |
06-09-2017 11:23:18 | ||
---|---|---|
Tijgernoot
![]() |
Bij dit wijzigingsblad bestond blijkbaar het voornemen een ICD-treinpaar 1010/1005 in te voeren. Dat is niet gebeurd, maar trein 903 is ondanks dat wel sinds 4 september wel dertien minuten eerder gaan rijden (in het pad van een fictieve 1003). Daar zijn een hoop reizigers toch niet echt blij mee. |
06-09-2017 15:26:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Het is jammer dat er geen eerdere verbinding vanuit Bd via de HSL naar Shl bestaat. Met de eerste trein ben je na 50 minuten reistijd pas om 7.35 op Shl. Vanuit Es en Gn ben je er eerder en dat met veel langzamere treinen. |
06-09-2017 16:52:43 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
ZJ37 schreef; 'Het doet me een beetje denken aan het tijdperk dat er sneltreinen gingen rijden op de Maaslijn en er bordjes werden geplaatst "Pas op sneltreinen". Bordjes stonden ook in Vry...waar alle sneltreinen stopte. |
06-09-2017 18:10:25 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteIs het nodig om vanuit Breda een eerdere trein te hebben zoals ze wel uit het oosten en noorden komen? |
06-09-2017 19:00:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als je ziet hoe laat doorgaans de 1e treinen op een willekeurige verbinding vertrekt, dan zou je dat ook wel mogen verwachten van een HSL verbinding. Vorige dienstregeling was 6.27 al best laat en nu is dat 6.44 uur. Als je een vliegtuig wilt halen en met de trein naar Shl wilt dan is elke trein eerder er één. |
06-09-2017 19:05:41 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Iemand een idee van de drukteverdeling op de eerste PHS-testdag? Hoewel ik me niet rijk reken qua dubbele stellen in de 3500 vanaf DRGL2018, zag het er vandaag toch allemaal heel redelijk uit. Vrijwel de hele 3900 bestond uit losse zessen, grotendeels afkomstig uit de 14500, waar ze 's avonds ook weer uitlopen. In de ochtend (06:57 uit Ehv) een duo VIRM-vieren die na Asd naar Hlm gaan (onderhoud?) en 's avonds los weer terugkeren naar Ehv als 3961 en 3963, aangezien er dan geen kerend materieel is ivm overgang 3900 -> 14500. Ook 3959 en 3965 hebben daar mee te maken: die worden beiden gereden door een losse vier die na de ochtendspits afgetrapt worden van de 800 (820 respectievelijk 826). Gaat dit ten koste van de lengte van enkele zuidwaartse 800'en waar deze stellen aannemelijk mee retour richting Ehv/Mt gaan op ma/di/do/vr? Ben ook benieuwd naar drukte in de losse viertjes: vertrek 16:45-17:15-17:45-18:15 uit Asd lijken me niet de rustigste uren. Verder vandaag twee gekke wisselingen in de 3900, maar die zullen wel niet gepland zijn. - 8608 kwam uit 3919 en is te Ehv in de 3526 gegaan, mogelijk ter vervanging van een late 13526 uit Vl. Die 13526 is de 3928 gaan rijden. - 8729 uit 3922 is te Asd te 2232 in gegaan, terwijl 8738 uit de 2235 naar de 3937 werd gedirigeerd, terwijl beide series normaal op zichzelf keren. Verder weinig vertragingen kunnen zien vandaag. Zit er ook extra 'bewaking' op de VL-posten op woensdagen? |
06-09-2017 19:18:03 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Kan je ook iets zeggen over de hoeveelheid rijtuigen die op de as is ingezet? Dus pak em beet 07:00 - 09:00 Asd - Ehv vandaag vs 07:00 Asd - Ehv gisteren. |
06-09-2017 19:19:36 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Het lijkt mij globaal dat in de ochtendspits de 800 en 3500 hun normale lengte hadden en dat de 3900 daar twee keer per uur een VIRM-VI aan toevoegt. De 3900 start ook pas om 06:57, waardoor er slechts twee composities vanuit Ehv opgestart hoeven te worden. De rest start allemaal vanuit Asd, Hnk of Ekz. Laatst bewerkt door mren op 06-09-2017 19:25 |
06-09-2017 19:50:34 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Een korte blik in één richting leert dat treinen 818, 822, 824 en 828 ieder twee tot vier bakken kleiner reden dan de andere dagen gepland is. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 06-09-2017 19:50 |
06-09-2017 19:55:33 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote Hlm is puur parkeerplek tussen de spitsen ivm ruimte gebrek in Asd. |
06-09-2017 19:58:17 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote 1x vertraging onder Ehv, dus bijgestuurd. wisseling in Asd kan ook onderhoudswisseling geweest zijn. ja, op de posten was zover bekend ook extra personeel gesteld. |