06-09-2017 20:13:35 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Te Ekz vindt nu elke woensdagavond overigens een aanschouwelijke wisseltruc plaats: overdag rijdt de 4500 integraal met DDM-1 (want VIRM in 14500), maar 's avonds gaat de 4500 weer met VIRM rijden. Zodra de vier 14500'en in Ekz arriveren, volgt er namelijk een korte kering op een 4500 naar Asd. Zodoende worden 's avonds de DDM1's vervangen door het VIRM uit de 14500. Er zijn echter maar vier 14500-ritten, dus een dienst in de 4500 blijft wél met DDM-1 rijden. |
06-09-2017 20:15:08 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Wat niet anders is als op de overige dagen ![]() |
06-09-2017 20:21:48 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Je hebt gelijk. Meting van treinen 814-826, 3516-3526 en 3917-3928 vandaag en gisteren te Ht levert op: 800 (gisteren/vandaag): 96/82 bakken 3500 (gisteren/vandaag): 88/92 bakken (gisteren 3518 met 8 bakken opgeheven) 3900 (gisteren/vandaag): 0/62 bakken Totaal (gisteren/vandaag): 192/236 bakken (incl. 3518 op maandag) Bekijk ik enkel de even treinnummers (dus richting Ut): 800 (gisteren/vandaag): 64/54 bakken 3500 (gisteren/vandaag): 50/58 bakken (gisteren 3518 met 8 bakken opgeheven) 3900 (gisteren/vandaag): 0/26 bakken Totaal (gisteren/vandaag): 122/146 bakken (incl. 3518 op maandag) Lijkt dus inderdaad een bijna bak-neutrale operatie zo: de extra zes en twee vieren die in Ehv de 3900 moeten opstarten gaan grosso modo ten koste van de 800. Dat zal 's middags ook wel gelden voor de viertjes in de laatste ritten van de 3900 Asd-Ehv. Komt alleen de zes die in Asd in 3919 begint nog ergens vandaan, de rest van het materieel komt dan uit de 14500 die normaliter niet rijdt tussen de spitsen. Overigens: van 122 naar 146 is een kleine 20% meer, terwijl NS het heeft over 15% stijging aan capaciteit, dus dat lijkt redelijk te kloppen (zeker omdat het niet over de hele dag is gemeten). Laatst bewerkt door mren op 06-09-2017 20:28 |
06-09-2017 20:40:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Mijn indruk is ook positief dat veel treinen op een behoorlijke lengte reden, zeker in de ochtend. In de middag een paar 800-en met een los stel (852 en 854 met een solo IV), dat is in Noord Holland natuurlijk niet prettig (weet niet of dat ook zo gepland was). In zuidelijke richting forse verschillen in de lengte, zo had 3553 12 bakken VIRM en 857 een viertje. |
![]() |
advertentie |
06-09-2017 20:41:10 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
852 en 854 gepland met VIRM6. |
06-09-2017 20:46:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Excuus, 850 en 852 reden met een IV. 854 met VI. Maar die rijden op niet-testdagen toch allemaal met minimaal 8 bakken? Net ook als 856? Hopelijk is Asd-Amr net als de test in 2009 en 2010 niet weer het kind van de rekening door kleinere samenstellingen, maar zonder extra treinen. |
06-09-2017 20:49:46 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
850 en 854 in ieder geval maandag t/m woensdag met VIRM6 852 alleen op maandag met VIRM10 vanaf Amr. 856 is maandag t/m woensdag VIRM10 vanaf Ehv. EDIT: 850 donderdag ook VIRM6, 850 op vrijdag vanaf Amr VIRM10 852 donderdag ook VIRM6, 852 op vrijdag wel met VIRM10 854 donderdag vanaf Ehv met VIRM10, op vrijdag het hele traject 856 donderdag hetzelfde als maandag t/m woensdag, op vrijdag VIRM10 Mt-Amr, VIRM6 vanaf Amr. Laatst bewerkt door MetroRET op 06-09-2017 20:55 |
07-09-2017 16:15:56 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Inmiddels zijn de drukteindicaties in de reisplanner bijgewerkt. In het weekend aanzienlijk minder vaak 'druk' bij de NoordOost zo snel gezien. Echter de diverse treinen die afgelopen week ingekort bleken zijn nu ook terug te zien in de reisplanner, en ik vraag me af hoe lang het gaat duren voor de ingekorte 563 in de drukte top 10 zal staan. Ook het lukraak aftrappen van de 500 in Zwolle is zichtbaar: op woensdag laat de 555 het zesje achter in Zl en gaat er een solo DDZ4 verder, de reisplanner maakt er vanaf Zl dan ook een drukke trein van terwijl deze in Rtd nog rustig is. Op donderdag zijn de 559 en 567 de slachtoffers van het Zwolse aftrapbeleid, beide treinen worden hier gehalveerd, en beide treinen krijgen dus ook het predicaat 'druk' mee voor de rest van de rit. |
07-09-2017 19:53:46 | ||
---|---|---|
mvboetzela
![]() |
De 5700 komt twee minuten eerder aan in Hfd. Hierdoor past deze nu ook in Noordelijke richting over het binnenspoor tussen Dvd en Hfd. De andere richting ging voor dit wbl al over het binnenspoor richting Dvd. Nu dus weer symmetrisch. |
07-09-2017 21:33:17 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote De 520 reed vanochtend met een solo DDZ-IV volgens de digitale bronnen, maar die kreeg ik in de reisplanner niet te zien als 'Er rijdt een kortere trein dan gebruikelijk'. Ik was er niet bij, maar lijkt me een knusse bedoening. Een trein die me overigens de hele week al verbaast is de 757: die rijdt nog altijd het gehele traject met zes bakken ICM (goed, op enkele dagen met zeven bakken, maar dat lost het drukteprobleem vrees ik niet afdoende op). |
07-09-2017 22:59:39 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die melding krijg je (helaas) alleen bij stations waar dankzij de kortere trein grote drukte verwacht wordt, dus op Gn zul je geen melding krijgen van dat de 520 ingekort is want die zal zo vroeg nog niet vol zitten daar. En de 757 rijdt al meerdere wijzigingsbladen met 2xICM, en net als de solo VIRM van de 761 zal dat best krap zijn, maar de NS gaf ook aan in de zogenaamde 'hyperspits' nog niet alles op de gewenste lengte te kunnen rijden. |
09-09-2017 09:28:41 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Met de eerste verbindingen ben je vanuit Gn liefst 4 minuten eerder in Shl dan vanuit Bd (7.25 tegen 7.29). Ik zou zeggen met dankbaarheid in ontvangst nemen dat je vanuit de derde stad van een agrarische provincie aan de periferie van ons land bijna net zo vroeg in Shl kunt zijn als vanuit de hoofdstad van het noorden%02% |
09-09-2017 10:09:33 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Breda agrarisch? Het is dat ik me als oud-Hagenees en Baroniebewoner niet aangesproken voel, maar Henk weet als geboren wegloper uit het poolgebied van Nederland ook wel dat het hier helaas niet meer zo landelijk is. ![]() |
09-09-2017 11:12:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Vandaar dat je er vanuit wereldstad Rsd wel al om 6.53 uur kan zijn. %08% |
09-09-2017 11:52:10 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteIk heb ze er nu opgezet ![]() |
09-09-2017 11:57:58 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Mijn grote waardering hiervoor Rens ! Zeker nu er weer heel de week door een mix van materieel rijdt in de Noord-Oost, zijn dit voor mij belangrijke overzichten. Mijn dank ! |
09-09-2017 12:19:22 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
De 1100 mist volgens mij nog. #DiscoverEU |
10-09-2017 10:25:05 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Die rijd toch meer niet dan wel,mis je dus niks aan %08% ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-09-2017 10:52:02 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
En als ie wel rijdt is de 1100 qua materieelplanning een van de minst interessante, omdat deze integraal met ICR-9 rijdt. Terwijl je volgens mij qua aantal reizigers minimaal twee composities hier probleemloos door ICR-6 kan laten rijden zonder de omloop aan te tasten, en daarmee de twee overvolle 900en in de ochtend te versterken... Laatst bewerkt door michaben op 10-09-2017 10:52 |
10-09-2017 11:25:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tot ICR-18? |
10-09-2017 13:05:05 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Welke composities in de 1100 denk je aan om met ICR 6 te rijden? Er zitten echt een paar erg drukke treinen bij. Dat staat nog los van de bijstuurbaarheid van verschillende stammen waar je dan mee te maken krijgt, men krijgt het nu al met één materieelsoort al niet eens in het gareel. |
11-09-2017 11:57:15 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
En van vind maar eens een geschikte dienst die zowel niet in de ochtend- als niet in de middagspits terecht komt. |
11-09-2017 12:01:15 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
En ook op dezelfde plek eindigt als het de ochtend is begonnen en de volgende ochtend ook weer moet beginnen. |