24-09-2022 12:42:02 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Nee hoor,absoluut niet,ik vraag het me slechts af,had er wellicht meer ???? bij moeten zetten aan het eind van m'n vraagstelling,sorry 😊 Ik ken heel die groep mensen niet en juist daarom ben ik nieuwsgierig of er personen bij zitten die wat "te zeggen "hebben. |
26-09-2022 09:01:00 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
![]() |
Quote Waarom zou een vervoerder die nooit op ATB-NG baanvakken komt die STM ATB-NG inbouwen in plaats van een goedkopere STM ATB-EG, die ook nog eens minder onderhoud kost? |
27-10-2022 01:41:24 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
27-10-2022 02:31:41 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Link gerepareerd, je hele verhaal stond erbij in de link waardoor die onbruikbaar was...
Plus, volgens mij is dit het derde topic waar dit nieuws nu in voor ik komt.... Laatst bewerkt door thom op 27-10-2022 02:32 |
![]() |
advertentie |
27-10-2022 07:33:08 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
...bovendien is het niet per se een ontwikkeling bij Keolis aangezien het ook over Arriva gaat en nog niet bekend is wie de concessie tzt gaat rijden... |
07-12-2022 17:26:42 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Keolis gaat aankomende weekend met een kersttrein rijden tussen Zwolle en Kampen.
Hoe de kersttrein eruit komt te zien weet ik niet |
07-12-2022 19:21:01 1 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Net als andere jaren wordt er dubbel gereden op Kampen waarbij 1 treinstel van binnen compleet in kerstsfeer is met lampjes enzovoort Vanaf zondag (drgl-wisseling) t/m Driekoningen zijn ook de traditionele kerstbelletjes voor elke omroep weer te horen. |
07-12-2022 20:01:51 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ik zie voor de 8500 slechts 1 treinstel gepland staan ? |
07-12-2022 20:33:50 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Bij vrijwel alle regionale vervoerders is de materieelplanning in de DVS en RitInfo sterk onder voorbehoud. Vaak word er voor de vorm één treinstel in de planning gezet voor de vorm (vandaar dat deze vervoerders ook nummers bij de planning leveren) en klopt niet altijd met de werkelijkheid |
30-12-2022 21:51:44 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Ook Keolis verhoogt tarieven met zo'n 7%. dit is bijna 2x zoveel als NS. Niet waard voor de service die ze bieden en het aantal uitvallende ritten👎🙁 |
30-12-2022 23:25:37 3 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dan zou geen enkele vervoerder de prijzen kunnen verhogen want die uitval is overal, maar het valt wel op dat je steeds Keolis vanalles lijkt kwalijk te nemen ;) Uiteindelijk staat de prijs verhoging natuurlijk ook los van de uitval van treinen, met de huidige gestegen energie prijzen kun je van geen enkele onderneming verwachten dat ze hun product voor het zelfde bedrag kunnen blijven aanbieden.
Daarnaast, die 7% prijsstijging is gewoon de landelijk vastgestelde prijsstijging en daarmee is Keolis dus niet de enige ook; Laatst bewerkt door thom op 30-12-2022 23:31 |
31-12-2022 12:39:52 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote En naar wie gaat dat geld? Provincie of vervoeder? - dat verschilt- dacht ik- per concessie. |
31-12-2022 14:38:27 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik kan het mishebben maar volgens mij zijn de lijnen binnen Blauwnet Bruto-concessies , wat wil zeggen dat de concessie verlener de inkomsten uit de kaartverkoop krijgt en de vervoerder puur voor het rijden van de treinen( of bussen) wordt betaald. Dan lijkt me dat dan ook de concessie verlener de tarieven bepaald toch? Laatst bewerkt door cuneo56 op 31-12-2022 14:38 |
31-12-2022 15:36:26 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
De provincie is inderdaad opbrengstverantwoordelijk, daarom dat Arriva en Keolis ook zonder veel problemen poortjes/paaltjes kunnen delen onder de Blauwnet-vlag. |
31-12-2022 17:05:58 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik vergeleek even via de NS reispalnner wat prijzen tussen vandaag en morgen, En inderdaad gaat Arriva op Blauwnet Zwolle - Emmen morgen ook ruim 7% duurder worden. Terwijl Arriva in het Noorden op b.v. Leeuwarden- Groningen net als NS zo'n 3 % duurder wordt. Dus i.p.v. tegen Keolis te ageren had men dat beter tegen de Provincie kunnen doen ( ten minste wat de prijzen betreft) |
27-03-2023 11:14:41 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ik zag laatst dat de houderkenmerken van de Keolis Flirts aangepast is van NL-SYN naar NL-KEO. Misschien al langer zo, hoe het met de Lintjes is, weet ik niet. Syntus verdwijnt zo echt uit beeld. |
27-03-2023 13:02:49 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Alles is aangepast naar KEO |
27-03-2023 17:59:15 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Syntus is gewoon Keolis, Keolis verdwijnt ook langzaam van het spoor en met bussen als ze maar concessies blijven verliezen en valsspelen.👎. Benieuwd of ze Amf-Ede winnen. |
27-03-2023 20:31:29 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou, je kunt ook overdrijven met jouw ietswat bekrompen mening hoor...
Daarnaast is het niet 'Syntus is gewoon Keolis' maar Keolis is simpelweg de nieuw naam na een naamsverandering en nog altijd dezelfde onderneming en dat wisten we hier natuurlijk allang.... |
27-03-2023 21:00:47 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Hoe je het zegt maakt niet uit, je zegt het zelf al, nieuwe naam, zelfde onderneming. Dus of je nou zegt syntus is gewoon keolis, maakt niks uit. Tevens was het een reactie op sik214, omdat hij zei dat 'syntus langzaam verdwijnt' Laatst bewerkt door GerritJan op 27-03-2023 21:05 |
14-04-2023 22:12:58 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Ik weet niet in welke topic dit het beste kan plaatsen, maar een lachwekkend artikel over dat Keolis NS de schuld geeft door uitval kampenlijntje. titel: Uitval van treinen op Kamperlijntje komt volgens Keolis door concurrent NS: ‘Halen machinisten uit cabine’ |
14-04-2023 22:17:19 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Keolis woordvoeder heeft het al weer genuacneerd. Op Spoorpro, achter de betaalmuur, staat een artikel. |
14-04-2023 22:21:35 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
heb je een link? (zie m al thanks) Zo zie je maar weer, vertellen wegkapen komt in het nieuws en dan terug trekken😃............ prachtig Laatst bewerkt door GerritJan op 14-04-2023 22:24 |
15-04-2023 07:22:54 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Stentor doet er alles aan om Keolis zwart te maken, en als je om wederhoor vraagt geven ze niet thuis... Overigens wilde de provincie zelf niet dat er afgeschaald werd, "rij zoveel als je kan". Dan is dit het resultaat... |
15-04-2023 09:08:22 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Hier is helaas een bekend gezegde van toepassing: bewondering komt te voet en gaat te paard. Het is altijd lastiger om een goede naam weer op te bouwen. Overigens kan een bedrijf er niet altijd wat aan doen; het zit in een keurslijf van regeltjes vast aan afspraken met overheden en heeft meestal geen vat op de omstandigheden. |
12-11-2023 14:54:53 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Hoe kom ik in Hengelo of Oldenzaal aan een kaartje naar Bad Bentheim met de Eurobahn? Op hun site kom ik er niet uit. |
12-11-2023 15:05:30 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Aanwijzingen voor reizigers van en naar Hengelo en Oldenzaal: Ook naar Munster en Bielefeld geldt voor reizen vanaf Hengelo het Nedersaksentarief. Voor andere reisbestemmingen geldt het internationale treintarief. Tickets kunnen na het instappen in de trein bij de kaartautomaten of online worden gekocht. Als u een fiets wilt meenemen, hebt u een fietsdagticket nodig. Dat is geldig voor alle reizen in het totale geldigheidsgebied van het Nedersaksentarief. Afhankelijk van het startstation kan een fietsdagticket worden gekocht voor de all-inprijs van Deutsche Bahn. |
12-11-2023 15:16:58 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote In elk treinstel zitten meerdere kaartautomaten. Pinnen en contant zijn mogelijk. |
12-11-2023 15:31:55 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Daarnaast online DB (app), Niedersachsen fahrplaner app of treinreiswinkel.nl.
Deutschlandticket en Niedersachsen-Ticket zijn geldig in RB61 vanaf Hengelo en Oldenzaal. Deze tickets zijn alleen online te koop. Laatst bewerkt door seinhuis op 12-11-2023 17:56 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-11-2023 17:39:46 2 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Waarbij hier weer eens onzin wordt verteld... Het Niedesachsen ticket is ook uit de kaartautomaat te halen, bij de buschauffeur of aan het loket.
|
12-11-2023 19:05:45 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Aha, aan die mogelijkheid had ik niet gedacht. En ik het station van Hengelo maar afzoeken... |
13-11-2023 01:19:25 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dat zal wel een dingetje zijn geweest van de aanbestedende overheid, in de sneltreinen Arnhem - Düsseldorf en Venlo - Düsseldorf staan de kaartautomaten op de stations en niet in de treinen. |
13-11-2023 07:38:12 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Enschede-Dortmund staan ze ook in de trein. Een kaartautomaat met contant geld op een achteraf gelegen stationnetje is al snel een doelwit voor vandalen. Ook het legen van de geldlade is nu makkelijker. Die komt iedere nacht naar je toe ipv dat je alle station af moet. Nadeel is wel dat sommige reizigers net zolang bij de automaat staan te 'knoeien' om een kaartje te kopen, dat ze dan 'plotseling' al op de bestemming zijn en geen tijd meer hebben om te betalen... |
13-11-2023 07:56:01 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Is het vetgedrukte stukje onzin? Kun je in de Fahrplaner app geen kaartjes kopen? Dat staat wel in de omschrijving. |
13-11-2023 08:04:17 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Die vetgedrukte tekst is van de site gekopieerd. Het ticket is overigens ook in de DB Navigator te koop. |
13-11-2023 12:45:04 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Wanneer je op Bahn.de een reisadvies zoekt krijg je allerlei soorten "kaartjes" waaruit je kan kiezen. Daarna kun je door naar een bestelling. |
13-11-2023 16:02:22 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Er werd hier beweerd dat het Niedersachsen-Ticket alleen online te koop is. En dat is dus onjuist... |
13-11-2023 16:45:12 | ||
---|---|---|
aaaaaaa
![]() |
Quote Kaartje kopen bij een NS-automaat. |
13-11-2023 16:58:27 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Vertel ik onzin of doe ik me best om BVisser zo goed mogelijk te helpen, maar wist ik een klein detail niet? |
13-11-2023 18:48:50 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Daar komen alleen kaartjes voor de NS-trein uit en NS rijdt maar eens per 2 uur. Als het rijdt. |
13-11-2023 19:19:31 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Alsof Eurobahn zo betrouwbaar is 😉 |
13-11-2023 19:57:06 3 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Met foute informatie help je niemand... Maar dat had je eenvoudig kunnen voorkomen. Ten eerste de zin 'Deze tickets zijn alleen online te koop' achterwege laten. Ook zonder die zin en mèt je bijgevoegde linkjes was eea duidelijk geweest. Ten tweede, als je het niet zeker weet, laat dat dan merken. Dan is het voor iedereen duidelijk dat even na te kijken. |
14-11-2023 20:22:21 | ||
---|---|---|
Ehvdegekst
![]() |
Je mag met dat kaartje toch ook gewoon de eurobahn pakken. De eurobahn-conductrice had er geen moeite mee. |
14-11-2023 20:32:06 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quote Nee, kaartjes uit de NS-kaartautomaat met juiste begin- en eindstation zijn bij alle treinen zonder reserveringsplicht die op de route liggen geldig. Laatst bewerkt door treinfan op 14-11-2023 20:32 |
17-11-2023 02:04:26 | ||
---|---|---|
huibz
![]() |
Quote Het Niedersachsentarief geldt niet tot Bielefeld. Vanaf Herford geldt het NRW-tarief. |
17-11-2023 09:59:15 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Bh - Bielefeld is een wat merkwaardige lijn omdat-ie diverse keren de grens tussen NRW en Niedersachsen oversteekt. Op een groot deel van het traject zijn daarom beide Ländertickets geldig. Maar met NRW tot Hgl mag dus helaas niet |
17-11-2023 15:51:55 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
![]() |
Quote Dat is dus niet altijd waar. Als je bijvoorbeeld van Almelo naar Zwolle wilt, dan geeft de automaat je de optie voor 'alle vervoerders' of Blauwnet. Met die eerste mag je logischerwijs dus ook met NS via Deventer naar Zwolle. Er zat iets prijsverschil in, hoeveel weet ik niet meer. Reizen tussen Almelo en Enschede is met Blauwnet 13 cent duurder dan met NS. |
17-11-2023 16:58:18 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dan klopt wat treinfan zegt toch nog steeds? Met een NS-kaartje mag je ook via Nvd, echter betaal je dan dus eigenlijk onnodig veel. NS berekent de route (zoveel mogelijk) via routes waarop NS rijdt, wil je de goedkoopste rit dan moet je inderdaad voor een andere vervoerder kiezen of voor een via-station langs de kortste route (bv Nm-Rm via Bmr) |
17-01-2024 15:22:22 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Voor de geschiedschrijving: Vandaag zijn alle negen linten van Zlr naar Utctw overgebracht door TCS, wachtende op verdere ontwikkelingen. |
16-05-2024 09:00:06 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Vanmorgen stonden twee TCS-elocs 17/1800 en de G400 bij de treinstellen. |
16-05-2024 11:15:06 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
|
16-05-2024 11:25:58 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Ik heb geen quote aangehaald, dus dat betekent een reactie op het bericht erboven :-). Dus Utctw. |
16-05-2024 11:30:52 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Wel bijzonder, gister avond zijn er twee TCS 1700 (of een 1600 en een 1700 met twee Bord Bistro rijtuigen en de G400B naar Bentheim gebracht, en nu zijn de twee locs + de G400 in Utcw.. Die Bord Restaurant rijtuigen zijn gisteravondin bh door een TCS 101 opgehaald. Ben benieuwd wat er in Utcw gaat gebeuren. Naar verluidt zijn alle 9 Lint'en verkocht aan een Roemeense vervoerder. Laatst bewerkt door Gydo op 16-05-2024 11:31 |
16-05-2024 12:22:11 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
De drie losse locs kwamen gisteravond (of vanochtend, net hoe je het wil zien) rond 00:30 met een stop&go door Ut ri Utoz. |
![]() |
advertentie |
16-05-2024 21:01:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ergens onderweg is de Bistro verbouwd tot Restaurant :p? Laatst bewerkt door thom op 16-05-2024 21:01 |
17-05-2024 00:15:59 1 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
O.k., doe dat pak speculaas maar weer terug in de kast ;-) De TCS-locs hebben alleen overnacht en flink uitgeslapen op Utctw zonder verdere bedoelingen daar en zijn smiddags weer fit vertrokken. |
23-05-2024 16:51:52 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
De Keolis lintjes zijn gisteren van Utrecht naar Zwolle terug gebracht, in Utrecht is de ATB er uit gehaald en nu zijn ze weer terug gehaald naar Zwolle rangeer. |
27-06-2024 08:15:57 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Ik kwam een bericht tegen op facebook dat op/vanaf 6 juli alle protossen aan de kant staan vanwege werkzaamheden en dat op 6 juli alle 5 de treinen richting zwolle gaan om bestickerd te worden en beschilderd. Tijdens volgens deze bericht: amf 10:15 putten 10:30-11:00 zl: 11;40
Laatst bewerkt door GerritJan op 27-06-2024 08:22 |
27-06-2024 08:25:34 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Welk aspect vind je vaag? Zoals je het opschrijft, zie ik juist veel details. Station Amersfoort is langdurig (in fases) buiten dienst en men zou de Protossen een keer gaan omstickeren naar de huisstijl van RRReis. Bestickeren hoeft niet perse in een werkplaats te gebeuren (maakt het wel makkelijker) maar het zou ook kunnen dat ze in Zwolle slechts naar de wasstraat gaan om later ergens anders (Roosendaal?) te worden bestickerd. Laatst bewerkt door treinfan op 27-06-2024 08:28 |
27-06-2024 09:02:26 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
Als ik de reacties op Facebook zo lees lijkt het nep te zijn. De werkzaamheden beginnen sowieso pas 13 juli. Laatst bewerkt door Talbot op 27-06-2024 09:02 |
27-06-2024 09:12:18 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 31400 stopt wel al op 6 juli met rijden. |
27-06-2024 09:18:51 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Met de twee Flirts red je het niet om de gehele dienst te rijden dus 6 juli wordt lastig. De situatie zelf (bestickering van de Protossen tijdens de buitendienststelling) is logisch, maar of de datum klopt niet of ze gaan niet alle vijf op die datum naar Zwolle. |
27-06-2024 09:31:00 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
in de ns app staat 6 juli! Dus ik begrijp er maar weinig van |
27-06-2024 09:32:32 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Inmiddels is het bericht ook verwijderd😂 |
27-06-2024 09:33:13 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dan moet je je app misschien even updaten, je kan dan nog gewoon met de trein over de Kippenlijn reizen hoor. |
27-06-2024 10:05:27 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dan ben ik benieuwd welke groep het was... :P |
27-06-2024 10:14:05 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
Naar wat ik begreep gaat het omstickeren samen met de revisie die de stellen gaan krijgen. Ze zouden dan een voor een worden aangepast, wat meer dan een jaar zou gaan duren. In de tussentijd zou een stel van Blauwnet naar de Valleilijn komen zodat er geen materieeltekort ontstaat. |
27-06-2024 10:33:47 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
spots en meldingen |
27-06-2024 10:35:39 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
ik zie het, het is tegenstrijdig in mijn app. Maar in iedergeval het was dus ronduit geloof ik nep. Ik kwam dat even hier checken, hier zitten mensen met meer info vaak! |
27-06-2024 10:38:28 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
|
27-06-2024 12:09:27 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
En ik ben hoofd beheerder, en ik heb dat bericht verwijderd.
Betreffende persoon had ook geen bron, dus hopelijk word er snel meer duidelijk. |
27-06-2024 23:44:39 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
5 Protossen aan elkaar in één transport lijkt mij ook wel wat boven verwachting eerlijk gezegd. |
28-06-2024 06:45:32 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Het was in een ander bericht zelfs zes stellen. Bovendien is interessant waar in Zwolle de stellen dan bestickerd zouden moeten worden. |
28-06-2024 06:54:49 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Dat er van dat bericht niks klopte, zagen we allemaal Sinds wanneer heeft de Valleilijn 6 Protos stellen?
Ik ga er vanuit dat de stellen in Zl gewassen worden, en dan door naar Rsd voor bestickering. |
29-06-2024 08:47:35 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Is er buiten Rsd dan elders geen locatie waar men die stellen kan bestickeren ? |
29-06-2024 09:09:37 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
In Roosendaal gebeurt het normale onderhoud al |
29-06-2024 10:19:09 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En dat is maar gelukkig ook; het maakt het mogelijk en noodzakelijk dat de monumentale loods blijft staan. |
29-06-2024 13:04:36 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Nou ja, noodzakelijk... Ze gaan 'm echt niet afbreken. Het risico is alleen dat ie wordt afgesloten van het spoorwegnet als de plannen voor het opstelterrein doorgaan. Dit is een mooie reden om 'm vooralsnog bereikbaar te houden. |
29-06-2024 14:32:44 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Van afbreken van de Roosendaalse locloods was enkele jaren geleden wel degelijk sprake. 1. Bedrijfstechnisch niet meer nodig. 2. Sta-in-de-weg voor de aanleg van opstelsporen reizigersmaterieel. 3. Noodzakelijk periodiek onderhoud. 4. Verzekeringstechnisch en daarmee samenhangend: omgevingsrisico. De loods is - volgens mijn informant - ook korte tijd helemaal verlaten geweest. Alles moest er uit. Laatst bewerkt door sjoerd op 29-06-2024 14:45 |
29-06-2024 14:53:30 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Bij m'n laatste bezoek daar vertelde een medewerker die aan de Benelux Hondekop werkt, dat een optie was dat de toegang tot de meeste sporen naar de |
29-06-2024 21:11:42 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Volgens de eigen Somda wiki is de loods al sinds 2002 een rijksmonument, dus sloop zal misschien meer wensdenken van sommigen geweest zijn, maar weinig realistisch. Een herbestemming misschien wel (ala spoorpark Tilburg), maar daarvoor ligt de Roosendaalse loods niet echt gunstig (niet in de buurt van woningen/ontwikkelingsgebied). |
10-03-2025 18:52:46 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Op Treinposities zijn foto's opgedoken van een van de ex(?)-Strukton DDAR-rijtuigen, nu met een Keolis sticker op de zijkanzijkant. Bijzonder. Edit: excuses, ik zie dat het in het Opvallende Dingen topic al gedeeld is. Aan beheer, verwijder gerust indien overbodig geacht.
Laatst bewerkt door RX7567 op 10-03-2025 19:05 |
11-03-2025 08:49:45 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Beide Bvk's zijn door Strukton inderdaad onlangs verkocht aan Keolis. |
11-03-2025 11:17:59 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het had ookwel wat gek geweest als Keolis zomaar stickers met hun naam op de rijtuigen van Strukton geplakt zou hebben zonder ze gekocht te hebben :p Laatst bewerkt door thom op 11-03-2025 11:18 |
11-03-2025 12:25:18 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
nee hoor, een vervoerder kan ook materieel huren/leasen en dan zijn eigen uitingen erop zetten. |
11-03-2025 12:35:25 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
waarvoor zou dat bedoeld kunnen zijn? |
11-03-2025 12:47:21 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Het enige mogelijke inzetgebied is Amf - Ede, als het met de 904 niet lukt of ze meerdere Protossen tegelijkertijd onder handen willen nemen hebben ze extra materieel. Of hebben die dingen nog onderdelen die geplukt kunnen worden om de 904 op de baan te krijgen? Of ze zetten het ergens stationair neer als kantoor / wachtruimte / ....
|
11-03-2025 14:08:33 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Twee oude rijtuigen kopen om ergens op een spoor te parkeren om in te zetten als wachtruimte? Dat wordt een duur geintje.
Als je slechts een tijdelijk kantoor/wachtruimte nodig hebt is het een stuk sneller om een container te huren. Die heb je al vanaf een tientje per dag. |
11-03-2025 14:46:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
24-03-2025 21:20:05 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Inmiddels is er een loc tussen de 2 rijtuigen verschenen, namelijk de 1765 van DC Tractie. Bron: treinposities.nl |
24-03-2025 22:14:20 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
De 1765 dient als energiebron. |
24-03-2025 22:31:56 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Energiebron, waarvoor? |
24-03-2025 23:03:11 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Vrij veel denk ik, want twee rijtuigen zonder tractie komen niet ver. ;.) |
24-03-2025 23:13:27 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Het kan ook zijn dat ze gaan kijken of er nog leven in de rijtuigen te krijgen is qua verlichting enz. |
24-03-2025 23:13:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Met het idee van twee rijtuigen alleen een beetje stilstaand van energie te gaan voorzien ?
Even opmerkelijk is dan ook dat DCT dus nog een 1700 van NS overgenomen heeft. Laatst bewerkt door thom op 24-03-2025 23:14 |
25-03-2025 07:33:08 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Opvallend is ook dat de loc ruim 3 maanden na de aanschaf nog steeds NS-logo's heeft ;) |
25-03-2025 08:58:06 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
En toevallig ook een 1700 die niet de aanpassingen heeft gehad voor DDM-1 en dus gewoon nog met DDAR overweg kan ;) |
25-03-2025 18:16:26 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Deze is door Strukton gekocht? Bronnen melden dat RFO er ook twee gekocht zou hebben |
25-03-2025 18:28:06 5 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Zoals in het door jou geciteerde bericht te lezen is. is de 1765 (in december 2024) door DCT gekocht. RFO heeft de 1744, 1752 en 1761 aangeschaft en Strukton heeft een half jaar geleden de 1739 en 1745 aan de vloot toegevoegd. Maar dat is allemaal redelijk off-topic aangezien het hier over Keolis gaat. |
23-07-2025 12:05:21 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
www.acm.nl
Geen slechte zet! Ik denk dat hier ook wel wat potentie in zit! |