22-07-2017 16:16:39 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjhmuXqiZ3VAhWDXhoKHbJrBjsQqUMIKzAB&url=http%3A%2F%2Fwww.destentor.nl%2Fzwolle%2Fwelstand-enthousiast-over-busbrug-zwolle~a065e032%2F&usg=AFQjCNEexQomz5ZVFpZEH5eCE_vFBriztA |
22-07-2017 16:31:54 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Je bedoelt: http://www.destentor.nl/zwolle/welstand-enthousiast-over-busbrug-zwolle~a065e032/ |
23-07-2017 10:33:44 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Kom via beide links op het zelfde artikel uit ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
23-07-2017 10:48:52 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Alleen loopt de ene link via Google en de andere is rechtstreeks naar de bron. Zo strak mogelijk naar de bron linken is altijd beter. Dick van den Hoven |
![]() |
advertentie |
26-07-2017 22:37:14 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
https://www.zwollenu.nl/hoofdzaken/vier-dagen-geen-treinverkeer-en-naar-zwolle/ Iemand die weet wat ze van plan zijn? |
27-07-2017 07:46:51 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zag recent iets over werkzaamheden op Hde - Zl langskomen in ieder geval die de Veluwelijn plat leggen en beperkingen op de Hanzelijn geven. Dat zou werk in de omgeving van Htba suggereren? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-07-2017 07:58:01 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Zijn diverse werkzaamheden rond Zl, en gaan bezig met overwegen rond Wz. |
27-07-2017 08:03:34 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Betreft: - wisselaanpassingen en vernieuwingen oostzijde empl. Zl - werkzaamheden aan bovenleiding te Zl westzijde met het aansluiten Kamperlijn - werkzaamheden aan spoor 8 en 9 te Zl |
27-07-2017 10:01:49 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Spoor 8 wordt dus opnieuw aangelegd? Top! |
27-07-2017 10:50:15 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nee dat klopt niet. Spoor 8 bestaat nu niet en in de toekomst niet. |
27-07-2017 11:34:11 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Waarom hebben ze loze wissels er neergelegd die naar 'spoor 8 lijden'? Dit wekt al een aantal jaar de indruk dat spoor 8 ooit aangelegd moet worden. |
27-07-2017 11:58:18 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Bij mijn weten worden er nog diverse scenario's uitgewerkt voor de toekomstige layout van Zwolle. Dat komt omdat er nieuwe inzichten zijn voor het koppelen van treindiensten (Keolis wilde graag Enschede - Kampen doorgaand bedienen) en er zijn ook nieuwe inzichten over mogelijk toekomstige frequentieverhogingen naar het hoge noorden (Leeuwarden) en het invoeren van sneltreindiensten (Enschede - Zwolle) en een sprinterdienst Deventer - Zwolle. Daarnaast zijn er gelukkig verschillende gedachten gekomen over het zogenaamd saneren van zogenaamd overbodige wissels en het weghalen van zogenaamd overbodige rijwegen. Op zich is het goed dat er nog weinig is gebeurd en dat de Grote Klap Zwolle nog niet is voltooid. Natuurlijk speelt het kostenplaatje ook een rol, maar anderzijds is het dreigende ruimtebeslag door plaatselijke behoeften (stad Zwolle) en de diverse milieutechnische aspecten (onder meer geluidszonering) ook een roep om spoorwegterrein voor de toekomst robuust te maken en geen grote uitverkoop van grond meer te houden. |
27-07-2017 17:30:34 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Er zijn bepaalde opties voor layout station Zwolle: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjj5tn84anVAhWRY1AKHVTxAL8QFgg1MAI&url=https%3A%2F%2Fzoek.officielebekendmakingen.nl%2Fstcrt-2017-577.html%3Fzoekcriteria%3D%253Fzkt%253DUitgebreid%2526pst%253DStaatscourant%2526vrt%253Dreikwijdte%2526zkd%253DInDeGeheleText%2526dpr%253DAlle%2526sdt%253DDatumPublicatie%2526ap%253D%2526pnr%253D1%2526rpp%253D10%26resultIndex%3D4%26sorttype%3D1%26sortorder%3D4&usg=AFQjCNHpV5xkzmO7a4kZ2U8vZd6RfXMdEQ https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/rapporten/2013/12/17/alternatievenstudie-zwollespoort-scenario-s-voor-het-vervolg/alternatievenstudie-zwollespoort-scenario-s-voor-het-vervolg.pdf Laatst bewerkt door icened op 27-07-2017 21:04 |
12-10-2017 21:33:44 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Update ontwikkeling station Zwolle https://www.prorail.nl/projecten/zwolle/nieuws/definitieve-gunning-contract-zwolle |
13-10-2017 00:05:05 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Ik kan er niet uithalen of Keolis direcht van Kpn naar Es kan rijden indien gewenst. Of is deze wens al weer verleden tijd? |
13-10-2017 01:30:08 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Die wens is er nooit geweest volgens mij. De enige reden dat Zwolle-Kampen bij Zwolle-Enschede in de concessie zit is het hebben van één materieelpool om zo taferelen als op Almelo-Hardenberg te voorkomen. |
13-10-2017 09:17:18 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Toch wel, maar ik kan zo gauw niet zeggen waar je het kan vinden. Breekpunt was toen dat er in de nieuwe lay-out van Zwolle geen rekening mee was gehouden. In sommige tekeningen is er echter wel een mogelijkheid, maar er zijn nog diverse opties. |
13-10-2017 09:42:51 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Als je wilt doorrijden, zul je een totaal andere dienstregeling moeten hebben. Nu zou je dwars door de knoop heen fietsen en dat lukt nooit. Kun je beter een spoortje op de busbrug leggen %08% Op het moment dat je vanuit Enschede binnen komt, komt ook de hele parade uit het westen en het noorden binnen, gelijk gevolgd door een hele parade richting westen en noorden. Dat zit allemaal krap achter elkaar. En het zelfde geldt voor de binnenkomst vanuit Kampen. Als de 4600 als laatste zo rond .55 en .25 is vertrokken, dan heb je even een gat van plusminus 10 minuten, dan komt de 4600 al weer binnen vanuit het westen, gevolgd door de 5600 en dan de intercity's. Als je dat wilt benutten, dan heb je een totaal verkeerde dienstregeling naar Kpn en Es. Laatst bewerkt door dvdhoven op 13-10-2017 09:46 Dick van den Hoven |
13-10-2017 09:48:56 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
En daarbij is Zwolle-Kampen een lijn waar vrijwel niets fout kan gaan. Één trein die heen en weer pendelt, zonder kruisingen met ander treinverkeer. Als het überhaupt mogelijk is om Kampen-Zwolle aan Zwolle-Enschede te koppelen, zorgt zo'n koppeling er ook gelijk voor dat de betrouwbaarheid en punctualiteit van Zwolle-Kampen in rap tempo afneemt, ten gunste van een enkele reiziger. Ook zit je met een capaciteitskwestie. Zwolle-Kampen kan grotendeels met een enkele Flirt-3 gereden worden en in de spits 2x Flirt-3. Zwolle-Enschede moet grotendeels met Flirt-3+Flirt-4 gereden worden (in de spits zelfs met drie stellen), rekening houdend met reizigersgroei. Je creëert hiermee een flink capaciteitsoverschot op Zwolle-Kampen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
13-10-2017 10:42:12 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
3 stellen, gaat dat wel passen? De meeste stations tussen Zwolle en Enschede zijn maar geschikt voor 6 bakken. 9 bakken FLIRT lijkt mij dan te lang. |
13-10-2017 11:06:43 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
9 bakken flirt is 189 meter en dus zijn de meeste perrons te kort daarvoor Er gaat dus maximaal met 8 bakken gereden worden. 9 bakken verhaal is onmogelijk, of men moet in de komende jaren de perrons verlengen. |
13-10-2017 11:27:51 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Of Selectieve Deur Opening gaan inbouwen op de Flirts.... %08% |
13-10-2017 11:34:53 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Wel goed dat er een sneltrein komt dan, want die 8 bakken Flirt hebben iets minder capaciteit dan de 6 bakken DM'90 die er nu rijden. |
13-10-2017 11:54:56 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Nee hoor: 2x FLIRT-IV heeft zelfs 1 zitplaats meer dan 3x DM'90. Namelijk 508 zitplaatsen incl. klapstoelen tegen 507 incl. klapstoelen. Staanplaatsen mogen niet voorkomen volgens de concessie (behalve in de ochtendspits en dan niet langer dan 10 of 15 minuten). Laatst bewerkt door dennistd op 13-10-2017 11:55 |
13-10-2017 12:01:12 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteZou me niets verwonderen dat ze dat al hebben, tussen Emmerich en Wesel doet men het al. |
13-10-2017 12:03:02 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Interessant, ben benieuwd waar die 80 zitplaatsen van Keolis t.o.v. NSR zich dan uiten. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 13-10-2017 12:03 |
13-10-2017 12:38:39 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Geen idee waar het verschil zit. Dit komt uit een Stadler-presentatie: https://i.imgur.com/v0IHebm.png Een deel zit hem sowieso in de deuren: Syntus heeft er maar 1 per bak, dus dat is per bak 8 zitplaatsen extra. Laatst bewerkt door dennistd op 13-10-2017 12:47 |
13-10-2017 14:20:32 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Zl-Kp lukt je met 1 stel, een 4tje voor de drukke momenten en daarbuiten eventueel een 3tje. In dienst zal er in principe met maximaal 7 bakken gereden worden. Zeker in combinatie met de sneltrein elk uur moet dat voldoende zijn voor de drukke momenten... |
13-10-2017 17:03:48 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
De Buffel heeft nog een stacoupé en een ruimte voor de conducteur. Flirts hebben dat in principe niet. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-10-2017 17:32:18 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Zie wel eens drie gekoppelde DM 90. Dan heb je over een lengte van ongeveer 157 meter. Maar een treincombinatie van 189 meter lijk me te lang voor station Heino, Raalte en Nijverdal. |
26-10-2017 09:08:33 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Bouw busbrug gaat beginnen: https://www.destentor.nl/zwolle/bouw-busbrug-bij-station-zwolle-gaat-van-start~a99551f0/ En vanaf 2025 Berlijn trein in Zwolle? ![]() |
26-10-2017 09:26:49 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteOp Zl-Kpn wordt in de spits met twee 3tjes gereden, daarbuiten met één. Op Zl-Es rijdt in de ochtendspits 1 slag van de 7900 en 1 slag van de 17900 met twee 4tjes. alle andere treinen rijden met kortere samenstellingen. |
26-10-2017 11:10:47 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Wat is de 7900 en 17900? Snel- en stoptrein? |
26-10-2017 11:12:13 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
In die volgorde stop- en sneltrein inderdaad. |
26-10-2017 11:41:32 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote Is dat per direct al ? voor de 17900 lijkt me twee 4tjes zwaar overdreven zolang deze niet naar Zl doorijdt. |
26-10-2017 12:05:53 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Ja, want de 17900 moet vanaf Aml de reizigers van de 7000 richting Hgl/Es kunnen overnemen. De 17900 is overigens een Intercity en geen sneltrein. |
26-10-2017 12:28:15 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
En vergeet ook niet dat de 7900 het ene halfuur op zichzelf keert en het andere halfuur op de 17900. |
26-10-2017 13:33:51 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Een Intercoty met stops in Raalte-City en Nijverdal-Stad?![]() |
26-10-2017 13:37:30 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Dus Keolis mag zich intercity-vervoerder noemen? |
26-10-2017 16:53:42 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Arriva doet dat al tussen Gn en Lw![]() |
26-10-2017 17:57:03 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Bij bahn.de staat gewoon Schnellzug, dus sneltrein en geen Intercity Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
26-10-2017 19:13:55 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Zolang bahn.de niet de capaciteit in Nederland verdeelt, lijkt mij het niet zo relevant wat daar staat. |
26-10-2017 23:03:15 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Ook in de Nederlandse planners staat hij momenteel als IC ![]() https://www.imgdumper.nl/uploads9/59f24ddf45e7b/59f24ddf3f7d2-17900IC.png Laatst bewerkt door Amazonous op 26-10-2017 23:04 |
27-10-2017 00:35:00 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Ik stem voor!![]() |
27-10-2017 00:53:17 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Ik had niet anders verwacht van je ![]() Overigens, voor u allen, de kans is best aanwezig dat in de komende releases van dienstregeling 2018 er alsnog een sneltrein van wordt gemaakt. Hecht er nog even niet teveel waarde aan. De basis dienstregeling zou niet meer moeten veranderen, bijzaken (overstappen e.d.) kan allemaal nog best gecorrigeerd worden. Laatst bewerkt door Amazonous op 27-10-2017 00:54 |
27-10-2017 00:57:29 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Ben jij toevallig wie ik denk dat je bent, buurman?![]() |
27-10-2017 00:59:42 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Undercover ![]() |
30-10-2017 22:43:43 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Bouw busbrug officieel begonnen. Dit is het schema als alles volgens planning gaat: https://www.zwolle.nl/wonen-en-leven/bouwen-en-verbouwen/projecten/spoorzone/ontwikkelperspectief-stationsgebied-zwolle-1 |
01-11-2017 10:07:15 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Plannen voor stationsomgeving Zwolle: https://www.destentor.nl/zwolle/dit-is-de-zwolse-droom-voor-het-station~ae9bd7a8/ https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjZ7by8g53XAhUGthoKHfJWCXcQFggnMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.zwolle.nl%2Fwonen-en-leven%2Fbouwen-en-verbouwen%2Fprojecten%2Fspoorzone%2Fwaar-werken-we-aan%2Fontwikkelperspectief&usg=AOvVaw1CxWwN_jD_4_z9MikJHDYI 2700 dagen. In 2025 zal ongeveer alle werkzaamheden gereed zijn. Laatst bewerkt door icened op 01-11-2017 10:09 |
23-01-2018 19:36:16 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Eerste deel van busbrug: https://www.destentor.nl/zwolle/belgen-bouwen-bijzondere-busbrug-voor-zwolle~a8765436/ 19 en 20 mei geen treinverkeer tussen Zwolle - Kampen Zuid/'t Harde |
25-01-2018 18:30:03 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Zaterdag 24 februari tot en met zondag 4 maart geen treinen Zl - Hde / Kpnz vanwege plaatsen busbrug. Vandaag zag ik dat op station 't Harde een noodperron wordt aangelegd langs spoor 4. Zijn de huidige 3 sporen niet genoeg om de Sprinters en IC's te verwerken? |
25-01-2018 22:39:43 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De tijdelijke perron lijkt me in ditgeval makkelijker aangezien het vervangende busvervoer van het naastgelegen terrein zal aankomen en vertrekken. Laatst bewerkt door j.jager op 25-01-2018 22:43 |
26-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Welke aanpassingen aan de infra worden er dan gedaan? |
26-01-2018 06:06:26 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
was dat ook niet het geval toen er een paar jaar geleden helemaal geen treinen naar Zwolle reden? ( met o.a. snelbussen´t Harde- Meppel vv + ´t Harde- Harlingen Haven vv ) |
![]() |
advertentie |
26-01-2018 09:20:30 | ||
---|---|---|
funtrucker
![]() |
Quote In deze periode worden toch alleen de aanpassingen aan de spoorinfra gedaan? Van 30-6 tm 15-7 is Zwolle helemaal gesloten. |
26-01-2018 11:48:13 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Geloof t wel, want anders zou zl-kpn er ook wel uitliggen, maar die rijdt zover ik kan zien wel door. |
26-01-2018 21:52:55 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiNut2wwPbYAhXjJcAKHYpiA5MQFggoMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.zwolle.nl%2Fspoorzone&usg=AOvVaw3oFohvNbqPzEcwBeFu43xD Schema 2018 busbrug en buitendienststellingen: 2018 - Januari- april 2018: in elkaar zetten van stalen elementen op bouwplaats aan de zuidzijde van het spoor - 19 t/m 25 februari 2018: aanpassen van bovenleiding voor de busbrug in grote buitendienststelling - 20 mei 2018: inrijden van het stalen deel van de brug - Voorjaar 2018: maken van betonnen deel van de brug aan de noordzijde - Voorjaar 2018: maken van betonnen deel van de brug aan de zuidzijde - Juni –september 2018: maken van koppeldelen tussen stalen deel van de brug en betonnen deel van de brug - Week 40 en 43 van 2018: twee weekenden buitendienststellingen om randelementen van de brug boven het spoor te plaatsen - Najaar 2018: afbouwen van de brug Eind 2018/begin 2019: in gebruik name van de brug Laatst bewerkt door icened op 26-01-2018 21:53 |
14-02-2018 13:18:57 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Animatiefilmpje busbrug Zwolle: http://www.rtvoost.nl/nieuws/286075/maak-alvast-een-virtueel-ritje-over-de-nieuwe-busbrug-in-zwolle |
14-02-2018 13:25:32 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Klopt. |
25-02-2018 18:37:40 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Ik zit me even te verdiepen in mijn reismogelijkheden via de planner nu er busvervoer is komende week naar 't Harde. Ik heb gewoonlijk trein 516, nu 6:28 vanaf Hde. - die kan ik bereiken met een bus om 5:50 uur (dertig minuten eerder op) met 20 minuten wachten in -15 op Hde - precies om 6:00 is er geen snelbus maar een stopbus die in Hde aankomt om.... 6:28 - de volgende snelbus (6:10) komt twee minuten later aan - de intercity van een half uur later (trein 618) rijdt helemaal NIET! Start in Amf. Wat!?!? De gevleugelde uitspraak die in me opkomt, gezien de locatie en temperaturen, is: 'kanniewaarzijn toch?' |
25-02-2018 18:43:28 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ik zou zeggen dat die bussen gewoon vertrekken als ze vol zijn ipv met 30 bussen vertrektijd afwachten en in colonne rijden ![]() |
25-02-2018 18:47:34 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Ja maar het punt is dus, daar kan je gewoonlijk wel op gokken, maar in dit geval donderen ze gewoon de 618 (de 'escape' voor als dat mis gaat) eruit. Pak de stopper (30 minuten extra) maar of sta vijfenvijftig minuten in deze kou. Hoe kan je nou zo'n belangrijke ochtendspitstrein op zo'n moment gewoon niet rijden? En dus een uurdienst in de ochtendspits. Laatst bewerkt door diesels op 25-02-2018 18:49 |
25-02-2018 18:48:41 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 618 staat in de brondata in ieder geval de gehele week als beginnende in Amf. |
25-02-2018 18:50:37 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Dat bedoel ik. Wie verzint zoiets bespottelijks? Hebben ze enig idee hoeveel mensen er tussen zes en zeven van Zwolle naar het westen willen? |
25-02-2018 20:34:37 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Quote Met de weersomstandigheden wordt tijdens werkzaamheden plannen geen rekening gehouden ben ik bang. Hooguit stellen ze het werk uit wegens bevroren grond en mag je nog langer omreizen door "Uitloop van werkzaamheden".%08% Laatst bewerkt door SunKeeper op 25-02-2018 20:35 |
25-02-2018 20:56:03 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Tevens staan de bussen meestal in de reisplanner om het half uur, terwijl er in het echt meestal elke 10 minuten een bus rijdt en idd meestal de regel 'vol is vertrekken' wordt gehanteerd. Zelf meegemaakt met de werkzaamheden tussen Gvc en Ledn toen het halve land plat lag met sneeuw op 10 december. Treinverkeer werd steeds minder omdat prorail de wissels niet had geprepareerd, maar de vervangende bussen reden er wel, al deden ze er 50 minuten over ipv normaal de trein 12 minuten. Ook in Hgv meegemaakt dat je als mcn opgepiept wordt om extra te wachten als er net om vertrektijd een bus binnen komt. Tevens heeft prorail na overleg en aanvraag door NS een extra perron neergelegd. https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-bouwt-extra-perron-in-t-harde Dat betekend alleen niet dat alle treinen kunnen rijden. Altijd doemdenken over wat er kan gebeuren zonder de praktijk te bekijken, tja je moet het maar kunnen. Er wordt niet voor niets gevraagd op tijd op reis te gaan bij werkzaamheden en rekening te houden met vertraging, die minder kan zijn dan die er verteld wordt. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 25-02-2018 20:58 |
25-02-2018 21:41:24 | ||
---|---|---|
funtrucker
![]() |
En 6.18 via Deventer dan? |
25-02-2018 22:27:34 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Ondanks het aandragen van allerlei mogelijke verklaring is het toch opvallend dat er om 05.u58 een IC uit Hde rg Amf vertrekt, om 06u28 ook maar om 06u58 niet en om 07u28 weer wel. Allemaal van sp 4 en de stoptreinen vanaf sp 2. Dus hoezo kan die van 07u58 uit Hde niet rijden? Personeel zat toch %06% |
25-02-2018 22:58:27 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Er zijn bij het inleggen van de treinen aan beide zijden van de werkzaamheden nogal wat slordigheidsfoutjes gemaakt met verstrekkende gevolgen. |
12-05-2018 20:03:48 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Op 19 -5 en 20 - 5 mei geen treinverkeer tussen Zwolle - Lelystad/Amersfoort i.v.m. werkzaamheden busbrug: https://www.zwolle.nl/wonen-en-leven/wijken/assendorp/uitgelicht/kolossale-busbrug-markeert-ontwikkeling-spoorzone-zwolle |
12-05-2018 20:06:48 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
En wat wordt er gedaan in de 1e helft van juli, wanneer heel station Zwolle eruit ligt ? |
12-05-2018 20:33:41 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Geen treinen tussen Zwolle - Meppel/Wierden/Deventer/Lelystad/Amersfoort https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjriIW_5oDbAhUPLFAKHUFxDqAQFjAAegQIABAv&url=https%3A%2F%2Findebuurt.nl%2Fzwolle%2Fnieuws%2Fverkeer%2Fstation-zwolle-op-de-schop-in-de-zomer-twee-weken-lang-geen-treinen~18937%2F&usg=AOvVaw1ZBESZkSu1RI1n2pFdndwR |
12-05-2018 23:16:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteFoutjes, onderzoekjes, evaluaties, ik zie het wel erg vaak de revue op dit forum passeren als het om aanpassingen in de dienstregeling gaat. Werkelijk niemand bij logistiek die dergelijke dingen opmerkt? Laatst bewerkt door ZJ37 op 12-05-2018 23:17 |
08-06-2018 05:49:13 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Ik kom dagelijks op Zwolle op spoor 9/10, maar vanochtend viel me ineens op dat spoor 9 een b zijde heeft op de CTA's op het perron. Weet iemand hier of dat al langer zo is, of dat dat een nieuw iets is(en als t al langer zo is, waarom wordt t dan niet gebruikt bij splitsen...)? |
08-06-2018 13:10:02 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Vast omdat het spoor zelf niet in fases is opgedeeld. |
14-06-2018 09:23:33 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Mega operatie station Zwolle: http://www.lc.nl/friesland/Station-Zwolle-twee-weken-dicht-NS-zet-200-bussen-in-23272923.html Wordt station Kampen Zuid tijdelijk toch een Intercity station. ![]() Laatst bewerkt door icened op 14-06-2018 09:25 |
19-06-2018 17:59:34 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zl gaat inderdaad compleet plat, en ook Wz, Dl, Hno, Wh en Kpn zijn treinloos, hier kan of niet gekeerd worden of het valt qua beveiliging/stroomvoorziening binnen de buitendienststelling. Te Hde komt weer een spoor 4 voor de intercity's. In Mp komt men een perron te kort en zullen de 700500/700700 en 8100 op elkaar moeten gaan keren. |
19-06-2018 18:14:45 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Waarbij aangetekend dat spoor 4 nooit is weggeweest in 't Harde en ook het noodperron ligt daar inmiddels weer. |
19-06-2018 18:15:21 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Ivm. een perronspoor tekort in Mp, durfde NS het niet aan om de sprinter 9000 op te heffen en de IC naar Lw ook in Wolvega, Akkrum en Grou te laten stoppen? Laatst bewerkt door abcde op 19-06-2018 18:19 |
19-06-2018 18:22:47 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
En de tijdelijke traverse van station Assen is naar Meppel verhuist om daar ook weer tijdelijk dienst te doen. De tunnel in Meppel is niet zo heel ruim. Dick van den Hoven |
19-06-2018 18:33:38 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Nou ja, deze oplossing werkt toch ook? Kering van de 700500/700700 op de 8100 is 8 minuten, lijkt me genoeg. En wat ruimer materieel voor de 8100 is ook wel prettig, bussen rijden niet op de minuut dus kan zijn dat een aantal volle busladingen op de sprinter aansluiten i.p.v. op de intercity, dan sta je daar liever niet met je solo ICM. |
19-06-2018 20:37:58 | ||
---|---|---|
Spot_AMS
![]() |
Quote Op spoor 1 te Mp passen maar 4 bakken. Weet niet wat het geplande materieel wordt qua lengte, maar de kans is groot dat dit niet altijd gaat passen langs dat perron Laatst bewerkt door Spot_AMS op 19-06-2018 20:44 |
19-06-2018 21:26:57 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Op Hno, kan je wel keren, laatst nog gedaan. De reden om de 7900 tot Rat te laten rijden, is omdat er in Hno geen ruimte is voor de bussen. Rat - Zl, rijden pendelbussen via de N35 en vanaf Hno een klein pendelbusje naar de halte die geplaatst is bij de N35 |
19-06-2018 21:35:29 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Het lijkt erop dat de 'schoonheidsfoutjes' voor wat betreft Hde dit keer niet zijn gemaakt: volgens wat nu is ingelezen geen uurdienst (maar gewoon een halfuurdienst) vanaf Hde juist als de spitsdrukte begint. Dat is een opluchting. Ik beeld me maar in dat het twee weken lang tegen een muur van onbegrip en onwil aanlopen bij NS hierover uiteindelijk wat meegeholpen heeft bij deze bd-stelling. Ik heb bewust maar niet gereageerd indertijd op de opmerking van mcn-gvc (met alle respect) die een beetje dezelfde strekking had als de reactie van de mensen van NS die ik aan de lijn had: allerlei excuses en dooddoenerijen over hoe werkzaamheden zijn en niet even luisteren naar wat ik nu wer-ke-lijk zei: dat het niet klopt dat op het moment dat de drukte komt er ineens één trein niet is ingelegd en dat dit alle schijn had van een fout op een cruciaal moment. Dat blijkt dus inderdaad gewoon een fout te zijn. Als we allemaal zo overtuigd zijn dat de reiziger zeurt en inhoudelijk niks snapt, luisteren we ook niet en grijpen we dus ook niet in. Ik weet donders goed hoe werkzaamheden gaan, dat bussen vaker rijden dan in de reisplanner etc. Dat was het punt nooit. Het ontbreken van deze IC was die week in praktijk, precies zoals door mij voorspeld, het gesprek van de dag onder de vaste forenzen uit het noorden die erg veel last hebben gehad van deze fout. Ik ben blij dat er uiteindelijk toch wat mensen zijn geweest die de tijd hebben genomen er even goed naar te kijken. Ik snap best dat 'de reiziger' zich erg druk kan maken om zijn eigen treintje en zich druk kan maken om pietluttigheden, maar dat wil niet zeggen dat die per definitie niet serieus genomen moet worden. Laatst bewerkt door diesels op 19-06-2018 21:44 |
19-06-2018 22:52:05 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Hulde aan diesels. Uiteindelijk win je op argumenten. %02% |
19-06-2018 23:23:33 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Kan de BIC nu na deze werkzaamheden, zonder aanpassingen tussen Hno - Zl, doorrijden naar Zl? |
20-06-2018 00:15:00 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Ervan uitgaande dat BIC in dit geval staat voor blauwnet IC, dan ja: dat is mogelijk en deze gaat dan ook naar verwachting vanaf 27 augustus doorrijden vanaf rat naar zl. |
20-06-2018 08:29:13 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Quote In het verlengde hiervan, iemand enig idee hoe dat dan in Dalfsen zit? Bij dit soort buitendienststellingen is het altijd keren in Ommen terwijl het P-sein op spoor 1 in Dalfsen een paar jaar terug is vervangen door een 'gewone'. Zou het zijn omdat je dan in 1 minuut zou moeten keren? Ergens in 2013/14 heb ik een keer gezien dat Dalfsen het eindpunt was. Toen werd ook spoor 2 gebruikt wat opvallend was want de overweg aan de westzijde zal dan op een of andere manier buiten gebruik moeten zijn genomen omdat spoor 2 geen sein aan de westzijde heeft. |
20-06-2018 10:10:27 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De overweg ten westen van Dalfsen is niet het enige probleem. De rijrichting moet gekeerd worden terwijl de trein nog in het laatste blok aan het perron staat. Dan kan niet zonder meer omdat het blokstelsel de "aankomst, trein binnen" niet kan registreren, zoals in Dalfsen. De trein houdt immers alleen het laatste automatisch blok bezet langs het perron. Maar je kunt theoretisch van spoor 2 af wel de inrijder aan de oostzijde van Dalfsen voorbijrijden en terugkeren over spoor 1 of 2, waarbij de rijrichting over spoor 2 dan wordt gekeerd. Het blokstelsel moet immers weten dat er nu een trein oost-west Dalfsen - Herfte gaat rijden over linkerspoor. Dat verhindert de rijweginstelling Herfte - Dalfsen voor een tweede trein west - oost over dat spoor. Met theoretisch bedoel ik dat voorbij de inrijder terugkeren soms lastig is omdat daar een overwegaankondiging kan worden geactiveerd. Ik kan hier zonder BVS niet zien of dat zo is. |
21-06-2018 04:12:06 | ||
---|---|---|
huibz
![]() |
Tijdens de werkzaamheden in Zwolle rijden er vanuit Leeuwarden slechts twee sprinters per uur naar Meppel (en terug uiteraard). Ze worden in Meppel afgehandeld op spoor 1, dus zijn ze niet langer dan vier bakken. Voorts is de overstap van trein op snelbus slechts 2 minuten. Waarom moet iedereen door Meppel worden geperst? Zouden NS-bussen Groningen-Heerenveen-Lelystad station Meppel niet aardig kunnen ontlasten? |
21-06-2018 05:20:03 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De 700600 & 701800 rijden ook gewoon hoor. Kerend op spoor 3 in 8 minuten. |
21-06-2018 07:20:55 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Alleen komen die nauwelijks uit de reisplanner, omdat iedereen het advies krijgt de 9000 te nemen en dan in 2 minuten over te stappen in Mp. |
21-06-2018 07:51:50 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ik krijg toch ook gewoon de IC's..., met overstap van 5 min. https://www.ns.nl/reisplanner/#/reisdetails?vertrek=Leeuwarden&vertrektype=treinstation&aankomst=Zwolle&aankomsttype=treinstation&tijd=2018-07-03T07:50&type=vertrek&hash=1085402945 |
21-06-2018 07:54:55 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteMisschien vergis ik me: maar op spoor 511 kan je toch gewoon keren te Dl? Voorheen was sein 300 een P-sein met een stopdoor richting Zl, dus dan had je in die situatie niet kunnen keren te Dl. Zie daar nu vanuit de infra gezien het probleem niet van in. |
21-06-2018 10:17:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ja, op 511 kun je gewoon keren. Maar de vraag ging over keren op spoor 512. Overigens: het argument om niet in Dalfsen te keren maar in Ommen was meen ik dat de bussen in Dalfsen niet goed uit de voeten kunnen. Keren in Dalfsen vanuit Ommen is trouwens een andere kwestie; ik had het over keren vanuit Zwolle, en dat was, naar ik nu zie, niet exact de vraag. Ik heb op mijn werk echter geen BVS bij de hand. |
21-06-2018 10:41:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Bestaat spoor 512 wel? Ik kom niet verder dan een perronspoor 2. Treinen daar keren is niet mogelijk omdat je dan al in het aankondigingsgebied zit van de overwegen daarachter (11.3/11.4). |
21-06-2018 11:01:54 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Dalfsen heeft net als Heino het probleem, dat je er met bussen niet goed uit de voeten kan. Dick van den Hoven |
21-06-2018 12:38:25 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Je bedoelt echt Dalfsen, dat station langs de doorgaande provinciale weg Ommen-Zwolle waar ook de lijndiensten langs het station rijden? %02% |
21-06-2018 12:42:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als ik even op Googlemaps kijk, lijkt me dat het probleem niet zo maar meer de situatie op het station zelf. Dat lijkt mij niet erg ruim om daar met meerdere bussen aan de gang te gaan... |
21-06-2018 13:08:52 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Ik meldde al: ik heb hier geen BVS, dus met spoor 512 kan bedoeld zijn spoor 2, en daarover ging de oorspronkelijke vraag, omdat iemand meldde dat hij gezien dacht te hebben dat op spoor 2 gekeerd werd. En dat van de overwegen was al eerder besproken, maar zonder BVS kan ik daarover NU niks met zekerheid zeggen. |