26-07-2012 16:03:37 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteZijn ook geen werkzaamheden op dat traject hè....ow wacht. Het is helemaal geen traject... Dus waarom dan bussen inzetten op een niet bestande verbinding Lelystad - Heerenveen ![]() Gr Joop mcn Lls |
26-07-2012 16:06:22 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Omdat dat voor reizigers vanuit Shl/Asd wellicht sneller is en het de druk wat afneemt van de bussen in Hde en het korte noodperron daar. |
26-07-2012 17:25:33 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ik vond ook nog een schitterend interview met een zeer betrokken reiziger op het station van Zwolle: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=147964 |
26-07-2012 17:56:35 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
haha geweldige vrouw ! |
![]() |
advertentie |
27-07-2012 08:04:07 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote Noodperron is in aanbouw: http://www.destentor.nl/regio/veluwenoord/11441090/Noodperron-station-t-Harde.ece |
27-07-2012 10:38:26 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Gisteren lag het er wel 'af' bij. Zag er keurig uit, met diverse opstapjes naar het laadplatform waar de bussen komen. Is in een week of 2 in elkaar gezet. |
27-07-2012 13:22:26 | ||
---|---|---|
AlmereOV
![]() |
Nou is het hartstikke leuk en handig dat er een rechtstreekse bus tussen Hde en Hlgh rijdt, maar op www.ns.nl staat er helemaal niets over deze bus. Dus ik denk dat veel mensen richting Hlgh alsnog via de snelbus via Mp gaan en overstappen te Lw. Misschien zou de NS ook op de site moeten zetten dat er tussen Hde en Hlgh ook een rechtstreekse bus rijdt. En op 28 en 29 juli rijdt er een stopbus Omn - Dl - Zl - Hde, maar niet via Wz. Maar over deze rechtstreekse bus is ook niets te vinden op de NS-site ![]() |
27-07-2012 13:42:36 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Bus is wel degelijk te vinden hoor, plan bv. maar eens maandag 30-7 om 11.00 uur een reis van Hde naar Hlgh. Ding sluit alleen niet aan op de IC maar op de sprinter en rijdt natuurlijk alleen op de tijden dat er een boot naar de waddeneilanden vaart%06% Als je met de boot mee wilt zal je automatisch gaan plannen met een bepaalde aankomsttijd op Hlgh en dan krijg je dus wel die bus in je advies. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 27-07-2012 13:43 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-07-2012 14:16:11 | ||
---|---|---|
AlmereOV
![]() |
Dat 'ie wel in de reisplanner staat, weet ik. Maar hij staat niet bij op de pagina met de geplande werkzaamheden voor de komende twee weken. En als je de folder over de werkzaamheden bij station Zwolle aanklikt (te vinden onder "actualiteiten"), is de snelbus naar Hlgh er ook niet te vinden. Laatst bewerkt door AlmereOV op 27-07-2012 14:16, reden: Spellingsfoutje gemaakt. |
27-07-2012 19:18:49 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Hoe zit het dan met in- en uitchecken? Staat er een mobiele NS chippaal in Harlingen-Haven? |
29-07-2012 21:53:43 | ||
---|---|---|
jordy13
![]() |
Hoe lossen ze het de komende week op met de doorgaande cargo's zoals Uc uit On Vdm shuttle en de afvaltreinen, rijden deze niet of allemaal via Dv? |
29-07-2012 22:13:18 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Een aantal zal via Duitsland worden omgeleid, altans dat is gister wel met de dolimetrein gebeurt en is via Leer naar Vdm gereden. |
29-07-2012 23:19:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Reizigers die eenmaal vanaf morgen Zl hebben bereikt, worden ook niet erg verwend om in Gn of Lw te komen: slechts 1x per uur een rechtstreekse trein naar Gn en in het andere half uur een overstap in Mp die liefst 23 minuten is. Ook naar Lw een dergelijke contructie waarbij in het geval van een overstap in Mp zelfs 27 minuten moet worden gewacht. Opmerkelijk is ook de verdeling van de treinen uit bijvoorbeeld Gn: deze vertrekken om .31 en .37 en vervolgens 54 minuten niks. Vanuit Lw is het nog bonter: vertrek richting Mp/Zl om .02 en .05 Ik mag toch 'hopen' dat dit een fout in de planner is... |
29-07-2012 23:23:55 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
9100/28500 in halfuursligging met elkaar op Mp-Zl, 28700 elk half uur Mp-Lw, 28600 elk half uur Mp-Gn. Doorgaande reizigers zijn sneller met de snelbus Hde-Mp... Laatst bewerkt door mdj op 29-07-2012 23:24 Bij twijfel: gebruik beton. |
29-07-2012 23:57:06 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Waarbij 28700 Mp-Gn is en 28600 Mp-Lw is, elk half uur volgens de planner |
30-07-2012 00:02:50 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quote54 minuten? .07, .31 en .37 uit Gn toch steeds? |
30-07-2012 05:54:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ik zal wel gek zijn, maar zojuist op ns.nl opnieuw een reisadvies opgevraagd van Gn naar Zl en kan echt alleen weg om .31 en .37... Die van .07 zie ik nergens staan. |
30-07-2012 06:06:39 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteVuiltreinen gaan allemaal via Dv en Zlge. De lege ritten zijn 's nachts. De volle ritten 's avonds. Dick van den Hoven |
30-07-2012 07:05:13 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Misschien dat ik iets gemist heb, maar ik vraag me een beetje af wat het voor zin heeft om vanuit Lw 2 treinen achter elkaar aan te laten rijden waar maar 3 minuten tussen zit. Die tweede trein vervoert dan toch standaard lucht? |
30-07-2012 07:58:45 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteKlopt, die van .07 en .37 gaan maar tot Mp. Die van .37 uit Gn sluit daar aan op de 28500 (Nouja, wat je 'aansluiten' noemt, een minuut of 25). Doorgaande reizigers naar Hde, Amf e.v. hoeven ook niet verder dan Mp; die stappen daar over op de bus. Laatst bewerkt door robbertc op 30-07-2012 07:59 |
30-07-2012 20:48:21 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Morgen schijnt een belangrijke dag te worden. Tunneldekken worden ingeschoven/ingereden. Zie ook: http://www.prorail.nl/Pers/Persberichten/Actueel/Regionaal/Pages/MorgenzwaartepuntwerkstationZwolle.aspx Dick van den Hoven |
31-07-2012 09:58:42 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
Op Twitter houdt @NS_Zwolle, een officieel NS-account de werkzaamheden bij, heeft al enkele foto's geplaatst. Op http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Overijssel/zwollespoort/inbeeld/Pages/Webcam.aspx is via een webcam het hele gedoe te volgen. Het eerste tunneldek ligt inmiddels op z'n plek. |
31-07-2012 20:53:46 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Op Zl-Nvdw zijn toch enkele minpuntjes ontdekt: Lijn 96, het gedeelte dat als treinvervangendvervoer tussen Nvd-Nvdw, sluit _NIET_ aan op de bussen van Zl-Nvdw. Althans: doordat mijn busschauffeur met -3 uit Nvd vertrok (let wel: .09 dus ipv .12) en daardoor ook met -3 te Nvdw aankwam (.14 ipv .17) kon de overstap naar de vervangende bussen naar Zl nog net gehaald worden (Ok, kon ook niet anders, buschauffeur gooide de bus voor de treinvervangende bus, dus kon niet weg). Het ligt dus aan het initiatief van de busschauffeurs of de overstap gehaald kan worden. Bij Heino, (OV halte "Jonkman" is de treinvervangende halte) staat een mobiele OV-chiplezer... Buiten dienst. (voor de grappenmakers onder ons: hij stond buiten ja, maar ook met een rood lampje dat 'ie het niet deed). De rijtijden zijn zodanig ruim dat er regelmatig met -10 wordt aangekomen en vertrokken te Hno en Rat. En met -20 in Zl aangekomen (+- .55 ipv .15). Over het werk zelf: Rond 18:00u moet alleen nog het tunneldek van de sporen 10 (en 11?,) in worden geschoven. Het leek erop dat de andere dekken al goed lagen. Bij twijfel: gebruik beton. |
31-07-2012 21:35:18 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote zaterdag werdt nog wel gewacht in Rat en Heino "Jonkman" in ieder geval in de richting Zw. Richting Nvdw werd wel te vroeg vertrokken in Rat |
31-07-2012 21:51:10 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Ligt aan de bus en buschauffeur, blijkt. Er reden vandaag 5 bussen tussen Zl-Nvdw; 1 ex lijnbus (dus een beter of 3 hoog) de rest touringcar. De touringcars passen niet onder het viaduct van de N35 door, dus rijden via de westzijde van het station (door een 30kmh zone). De ex-lijnbus kan er wel onderdoor en is dus sneller. Maar ook de touringcars komen veel te vroeg aan te Rat, Hno, Nvdw en Zl. Bij twijfel: gebruik beton. |
01-10-2012 18:45:47 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Vrijdag, zaterdag en zondag 12-14 oktober ligt Zl er weer uit. Omdat in die periode er nog een hoog aantal reizigers zullen zijn, wordt krapte in de tunnel van Mp verwacht. Daar wordt, net als in Hde, een noodperron gebouwd aan de achterzijde van het station; 'spoor 7'. De treinen van/naar Gn gaan daar keren. De treinen van/naar Lw staan wel op spoor 2 of 3. Bovendien komt er een kwartiers(stop)dienst van/naar Gn. De basis van het noodperron in Mp staat inmiddels. |
01-10-2012 19:46:05 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Een kwartiersdienst op Mp-Gn met een kering van maximaal 7 minuten te Mp zou op een perronspoor (sp 3) moeten kunnen, met enkelspoor rijden Mp-Mpa v.v. De treinen van/naar Lw kunnen dan op spoor 2 keren en enkelspoor rijden op het westelijke spoor tussen Mp en Mpa v.v. Op deze manier heb je geen noodperron nodig, of zie ik iets over het hoofd? |
01-10-2012 19:52:36 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De krappe perrontunnel .... Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
01-10-2012 20:07:59 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Goh, 4x per uur een trein op Gn-Mp, die overal stopt. Welke door de NS planner een "Intercity" wordt genoemd *ahum*. Is men in Hgv toch nog even blij met 4x per uur een "Intercity" ![]() Ook op zondagochtend elk kwartier een trein. Wat pittig ja weer. Gaan we alles met solo ICM-III rijden dan? %02% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-10-2012 20:36:44 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Je zou natuurlijk ook van spoor 1 en 2 een kopspoor kunnen maken. Zorg dat je met 4 bakken naar spoor 1 en 2 kunt. Een loopbrug van spoor 2 naar spoor 1 en je bent direct op het busstation. Stuk goedkoper en handiger lijkt mij. Spoor 3 kun je dan over de hele lengte gebruiken. Laatst bewerkt door kiekkiek op 01-10-2012 20:38 |
01-10-2012 21:11:24 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Bussen komen aan de achterzijde van het station in Mp. Bovendien zal 4 bakken bij momenten erg karig zijn. |
02-10-2012 11:27:53 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Apart trouwens dat er wordt gesproken over een "Spoor 7" terwijl er bij Mp slechts 6 sporen zijn![]() |
02-10-2012 11:34:12 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Euh juist, daar deed ik iets te veel uit m'n hoofd. Betreft ook spoor 6, niet spoor 7. |
02-10-2012 15:49:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Of toch, want dan komt het perron boven het vroegere spoor 7. |
10-10-2012 15:37:29 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
In het krantje wat NS in Zl heeft uitgedeeld staat dat ze dit weekend wissel 95A/B gaan verwijderen, het wissel dat aan de Amf-zijde spoor 2a met spoor 101c verbindt. Iemand enig idee waarom? |
10-10-2012 15:44:16 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Vandaag werd gewerkt aan de oostelijke aansluiting van het nieuwe perron. Daar was spoor 7 ook bij betrokken. Dick van den Hoven |
10-10-2012 15:45:10 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het krantje waar jochem op doelt is deze: http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/evenementen/evenementen-2011-2012/zwolle_krant_herfst-2012.pdf |
10-10-2012 20:37:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet flauwe antwoord is: omdat het in het eindplan zo is ![]() |
10-10-2012 20:55:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Een wat mindere bijkomstigheid is hier dat cargo's richting Htba nu tijdelijk door hetzelfde Engels wissel moeten als treinen uit tegenovergestelde richting die naar spoor 3 gaan. |
11-10-2012 00:26:33 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Voor wie zo'n ding wil hebben: er staat een halve pallet vol op spoor 1 richting het spoortje naar Kpn. |
18-10-2012 16:02:11 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Afgelopen weekend zijn o.a. sporen van het nieuwe perron aangesloten op het spoor ri. Wijhe, zo te zien met een 60 km/h-wissel. De snelheidsbordjes op het uiteinde van het nieuwe perron geven echter 40 km/h aan... *kreun* %09% Iemand enig idee of dat nog gefatsoeneerd gaat worden (oftewel: is het binnenkort mogelijk om met 60 naar Deventer te vertrekken)? Laatst bewerkt door SchuurB op 18-10-2012 16:02 |
18-10-2012 16:54:08 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het is allemaal tijdelijk die aansluitingen toch? Er liggen ook wissels die nergens naar leiden (zoals 3135 en 127): http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/mp-zl.gif |
18-10-2012 16:58:42 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Het noodperron van Mp is weer afgebroken. Het waren 3 fantastische dagen![]() |
18-10-2012 19:10:02 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
@dennistd: Die tekening lijkt sowieso niet helemaal de actuele situatie, wissel 95A/B is toch juist met de laatste buitendienststelling opgebroken? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-10-2012 19:29:11 | ||
---|---|---|
fermon
![]() |
Wordt dat spoortje rechts tussen spoor 7 en 8 (9) nog doorgetrokken of blijft er een raar doodlopend spoortje liggen? |
18-10-2012 19:30:48 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Waar 8 staat moet 9 zijn en die ruimte daartussen wordt doorrijdspoor 8. |
19-10-2012 12:35:16 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Wat is de diepere gedachte achter de wisselingen tussen spoor 3 en 5 in de nieuwe dienstregeling 2013? Is het een wisseltechnisch iets? Kwart over het hele uur: spoor 3: IC Amf en spoor 5: IC Lls Kwart voor het hele uur: spoor 3: IC Lls en spoor 5: IC Amf Gn komt dus altijd op 3 binnen, Lw altijd op 5. Maar is het voor de klant niet handiger als spoor 3 altijd naar Lls gaat en 5 altijd naar Amf? Waar een trein vandaan komt, is voor de Zwollenaar niet interessant. |
19-10-2012 13:10:29 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ik las ergens iets over een conflict met de 17900, maar kan dat hier zo niet terug vinden.. |
19-10-2012 13:12:44 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De eerste van de twee IC's (dus die uit Lw) komt gelijk binnen met de trein uit Nvd. Gelijktijdig naar spoor 5 en 9 kan niet omdat beide treinen door wissel 133 moeten. Daarom gaan de IC's op dat tijdstip naar spoor 3. |
19-10-2012 13:27:37 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Op de tekening van Sporenplan.nl lijkt het anders of je ook prima op spoor 9 kunt komen via 3175-3173-151B-185-119-3139-3137 en dat geeft geen conflict op Engels wissel 133A/131B. |
19-10-2012 13:34:12 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Dan wordt er bijna dwars door de 3600 gereden Zl A.11-41 en 17900 Zl A.12/42 Bij twijfel: gebruik beton. |
19-10-2012 13:58:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Precies, goede aanvulling.![]() |
19-10-2012 17:08:10 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote Volgens mij is dat de bedoeling als de verbouwing helemaal gereed is (in 2014 ?) Of is er geen geld meer om dat deel van de verbouwing af te ronden. |
19-10-2012 21:06:21 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Dank voor de antwoorden. Had niet gedacht dat het zo krap zat daar aan de oostzijde. |
![]() |
advertentie |
19-10-2012 21:12:36 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
De logica is goed op het moment dat alles exact op tijd rijdt. Maar gaat het ook goed zodra een trein ietsje te laat is? Stel dat de 17900 een paar minuten te laat in Zl is, dan komt-ie tegelijk met de 500/700 aan en zal één van tweeën moeten wachten; met het risico dat een hoop aansluitingen de mist in gaan. Zodra bij de VL bekend is dat de 17900 +3 heeft, zou dus direct besloten moeten worden de aankomstsporen van de treinen uit Gn en Lw te wisselen. Gaat er wellicht een dergelijk protocol komen? Laatst bewerkt door daniel81 op 19-10-2012 21:13 |
19-10-2012 21:15:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als de 17900 te laat is loopt ie toch gewoon over bij wissel 3175/3173. De 3600 is dan toch al voorbij. |
19-10-2012 22:54:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Beide laatste berichten bergen een sterke overschatting in zich van wat ARI vermag, vrees ik. Laatst bewerkt door broek53 op 19-10-2012 22:55 |
19-10-2012 23:14:27 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Zodat we die wissels ook kunnen verwijderen.![]() |
20-10-2012 00:10:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteIk wilde juist een keertje positief zijn! ![]() |
10-11-2012 15:46:42 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Het lijkt erop, dat het nieuwe perron in Zl dat begin december in gebruik komt voor de treinen richting Dv en Nvd, geen lift heeft naar de tijdelijke traverse. Klopt dit, en zo ja, komt er nog wel zo'n hulpmiddel? Beetje kort tijd wellicht. |
12-11-2012 10:00:42 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
Er wordt op dit moment gewerkt aan de overkapping van de zuidelijke trap van de traverse naar sp9/10, wat mij doet vermoeden dat die lift er binnenkort zal komen. De liften die nu in gebruik zijn voor de andere perrons zijn behoorlijk prefab en doorgaans snel geplaatst. Het zou mij niet verbazen als eind deze week er een lift staat![]() |
12-11-2012 13:33:05 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
En ik zag zojuist dat de fundering inmiddels ook al is gelegd. Zal dus niet lang meer duren. |
12-11-2012 14:59:36 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Dank! |
19-11-2012 14:32:14 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
Dit weekend is de complete liftkoker geplaatst. Komt dus wel goed![]() |
23-11-2012 19:24:34 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
En gisteren hing de liftkooi er ook in en was men aan het inregelen, afmonteren, etc. De deuren gingen in ieder geval al open en dicht. Dick van den Hoven |
25-11-2012 01:12:38 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Op deze link: http://www.overijssel.nl/thema's/bereikbaar/openbaar-vervoer-0/projecten/verplaatsing/ wordt gezegd dat onder de Zwolse spoorrails ook nog een nieuwe tunnel komt voor de bussen, i.v.m. de verplaatsing van het oude busstation. Heb ik iets gemist misschien? Nog nergens heb ik hier over gelezen of enige voorbereiding/uitvoering van werkzaamheden gezien. Laatst bewerkt door treintim op 25-11-2012 01:13 |
25-11-2012 07:15:59 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
In dit document wordt iets meer genoemd over een eventuele nieuwe bustunnel: http://www.zwolle.nl/web/file?uuid=95252d43-301e-42f1-81ec-bb7df157baab&owner=6b7797ea-6ab8-45c1-87d0-e11303109409&contentid=14146 Dick van den Hoven |
10-12-2012 22:51:54 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Vandaag hebben ze de betonnen vloer van de tunnel gestort. Althans, het stuk bij spoor 1. Het kan zijn dat het in delen gestort wordt. (in de tussengelegen stukken kan het materiaal gelegd worden.) Bij twijfel: gebruik beton. |
21-03-2013 19:48:53 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Sinds dinsdag hangen er kleine TBP's op de traverse. |
21-03-2013 21:14:45 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Eindelijk Dick van den Hoven |
28-03-2013 12:53:03 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
De nieuwe tunnel onder het station wordt nu overal 17m breed. Dit ivm het plan om het busstation naar de omgeving Hanzelaan te verplaatsen. Oplevering van de tunnel wordt nu medio 2015. http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=161237 Dick van den Hoven |
25-07-2013 14:41:23 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Op dit moment wordt er weer gewerkt aan de tunnel onder station zwolle. Nu is het al enige dagen dat de IC naar Gn en Lw gewoon op spoor 6 en 7 halteren, de IC naar Rtd en Gvc vertrekt van spoor 9 en 10 (spoor 3 en 5 ligt eruit). De IC naar Rtd en Gvc moeten dus zowel boven als onder station Zl de IC naar Gn en Lw kruisen. Wat is de reden, dat de perrons niet gewisseld zijn, zodat de IC's elkaar niet hoeven te kruisen ? |
25-07-2013 14:47:47 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Nou.. De IC's moeten elkaar sowieso al kruisen aan de kant van de Veluwe en aan de andere kant moet dat ook met een gewijzigde spooropstelling. Dan kan je beter iets zo houden als normaal in plaats van alles anders doen. |
25-07-2013 15:06:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Daarnaast kruisen ze elkaar toch (aan de oostkant in ieder geval), omdat daar geen gelijktijdigheden van de hogere perrons richting Meppel liggen. |
25-07-2013 16:03:34 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Dat bedoelde ik maar waarschijnlijk was ik niet helemaal duidelijk. |
25-07-2013 17:54:04 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
De werkzaamheden te Zl lopen uit, stremmingen Zl - Rat en Zl - Ost zijn met een dag verlengd, dus ook woensdag 31 juli alternatief vervoer. Zie ook https://twitter.com/NS_zwolle/status/360351429501796352 |
25-07-2013 17:56:40 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Zijn de 3600 en de 7900 dan alleen geslachtofferd vanwege de perroncapaciteit op Zl of zijn er ook andere werkzaamheden die maken dat deze series niet naar Zl kunnen rijden? |
26-07-2013 03:05:58 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Voor zover ik nu uit het weekplan (IFF) heb kunnen halen alleen de 7900 en 3600, dus Zl - Rat en Zl - Ost. Waarschijnlijk inderdaad door gebrek aan capaciteit. |
26-07-2013 07:50:50 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Dit soort werkzaamheden worden goed gepland, het zou me dan ook niet verbazen dat er op vele (misschien wel tientallen) plaatsen allerlei dingen aan het spoor gebeuren ... De 7900 bijvoorbeeld zou ook te Hno kunnen keren ... (Wijhe wordt 'm ivm beveiliging niet/ verkeerd spoor). Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
26-07-2013 08:00:51 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Keren te Hno levert echter wel een kering van 30 minuten op, wellicht dat men daarom voor Rat gekozen heeft. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
26-07-2013 09:17:09 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote In dat geval, waarom is dan niet voor de klantvriendelijker oplossing gekozen om de treinen 10 minuten eerder in Zl te laten vertrekken / later laten aankomen? (met voor de 7900 evt 15 min oponthoud in Heino?) Da's altijd nog sneller dan busvervoer, en bovendien een stuk handiger als je b.v. een fiets in de trein wilt meenemen. |
26-07-2013 10:47:51 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Je kunt je ook afvragen waarom er geen steigerperron naast de 11 ligt. Zo'n perron zal de komende jaren nog vaak genoeg van pas komen. |
27-07-2013 09:30:58 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Dit zou echt een klantvriendelijke oplossing zijn ! Ik hoop dat NS meekijkt op Somda, en ideeen oppakt. |
27-07-2013 14:07:55 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Ik kan mij zo voorstellen dat die optie ook wel overwogen is, maar waarschijnlijk op andere plekken problemen veroorzaakt. |
27-07-2013 15:24:00 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote In Heino kun je weinig beginnen met bussen. Weinig ruimte. Laatst bewerkt door kiekkiek op 27-07-2013 15:24 |
27-07-2013 22:28:53 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Quote Als ze al zouden meekijken nemen ze die ideeën niet over. Ze hebben dan een te hoog "not invented by us"-gehalte.%08% |
05-09-2013 14:53:27 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Als ik de Zwolse OV-knooppunt plannen http://www.zwolle.nl/web/show/id=517877?utm_source=spoorzone&utm_medium=spoorzone+zwolle&utm_campaign=droomspoor vluchtig door lees en naar de tekeningen met de toekomstige spoor lay-out zie, maak ik mij ernstig zorgen over de keuzes die dreigen gemaakt te worden. Er wordt n.l. geen rekening gehouden met de mogelijke aanpassingen om het knelpunt tussen Zwolle en Herfte aansluiting op te lossen. Met de nu voorliggen plan is volledig het uitgesloten om ooit de dienst op Emmen naar de zuidzijde van het station te verplaatsen (z.g. vijfde perron variant), om deze zo kruisingsvrij te kunnen leggen. Jeanne Kok |
06-09-2013 00:15:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In de plannen van Spoorzone zit ruimte om het spoor naar Herfte te verdubbelen. In de plannen van Prorail waarbij de dienst naar Emmen aan de zuidzijde van het emplacement blijft, wordt het vierde perron aangepast zodanig dat er drie treinseries langs passen (Deventer, Wierden en Emmen dus). |
27-10-2013 15:40:17 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Dit weekend zijn er weer werkzaamhden in Zwolle. Spoor 3 en 5 zijn ingekort. Daarom rijden serie 7900 en 3600 van 3b en 5b IC's richting Rotterdam / Den Haag vanaf 9 en 10 IC's richting Groningen / Leeuwarden vanaf 6 en 7 (ongewijzigd) Weet iemand waarom hiervoor gekozen is? IC's richting Rotterdam / Den Haag vanaf 6 en 7 en IC's richting Groningen / Leeuwarden vanaf 9 en 10 lijkt me veel logischer (want minder kruisende bewegingen) |
28-10-2013 21:44:45 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Zie 25 juli :Quote |
28-10-2013 23:03:19 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote Ik weet niet of de situatie op sporenplan goed wordt weer gegeven en of situatie sinds 25 juli gewijzigd is, maar als sporenplan juist is kan een IC vanaf spoor 9 naar Groningen vertrekken terwijl er een IC uit Groningen binnen komt op spoor 7. Dus daar liggen wel gelijktijdigheden richting Meppel. (of begrijp ik de melding van broek53 verkeerd ?) |
28-10-2013 23:09:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Je kunt niet met 3 treinen tegelijk naar het oosten rijden (naar spoor 204, 203 en 202) vanaf de perronsporen 5 t/m 10. |
28-10-2013 23:18:50 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
klopt, maar zaterdag en zondag kon je niet met 1 trein richting oosten rijden, tenminste, als op dat moment een IC uit Groningen of Leeuwarden uit Meppel aan kwam rijden. |
29-10-2013 05:41:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Die ging dan waarschijnlijk naar spoor 3. |
17-12-2013 21:23:43 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Zl - Hea wordt viersporig met vrije kruising. In 2017 wordt Zl RGS opgeleverd voor 253 bakeenheden reiniging en opstel. 2021 komt de infra gereed tussen Zl - Hea en alles wat daar tussen ligt. http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/12/17/uitkomst-besluitvorming-spoorknooppunt-zwolle-herfte.html n.b. Voor tekeningen zie de bijlage op website. Laatst bewerkt door b2py op 17-12-2013 21:24 |
18-12-2013 10:06:30 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Ik lees in de brief dat er voor de opstelcapaciteit geld gereserveerd wordt, niet dat dat deel al definitief is resp. hoe dat ingevuld gaat worden. |
18-12-2013 15:08:59 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Heb je goed gelezen. |
18-12-2013 15:18:23 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
En dus is de aanpassing van Zlr niet definitief, wat jij wel impliceert. |
18-12-2013 15:22:53 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Het hele plan valt of staat bij de oostzijde. Als oost geld heeft en daar de servicecapaciteit verdwijnt zal die terug moeten komen. RGS zal dus sowieso wel voldoende geld krijgen, of er komt iets minder opstelspoor. |
18-12-2013 15:44:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In de gekozen variant blijft in principe Oosterhaven in stand, dus hoef je in theorie op dt moment niet zoveel met opstelcapaciteit. Vandaar een reservering. |