24-07-2015 10:29:33 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Omdat diezelfde traverse zich boven die sporen bevindt en de trap voor de toegang van die perrons staat misschien? Het lijkt mij vrij lastig om die perrons te bereiken als ze daar met zwaar materieel bezig zijn. |
24-07-2015 10:47:06 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Omdat die voetgangersbrug ook boven sp 14/15/16 staat. Overigens gaat een deel ervan hergebruikt worden, dat deel krijgt een vaste plek tussen Brn en Hvs om twee onbewaakte overpaden te vervangen, die kort na Brn. Laatst bewerkt door rolandrail op 24-07-2015 10:48 |
24-07-2015 11:55:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Omdat de traverse ook boven die sporen wordt afgebroken. Niet vergeten dat de bovenleiding dan ook spanningloos zal zijn. Laatst bewerkt door gvttreinen op 24-07-2015 11:57 |
24-07-2015 13:33:29 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Naar gelang de werkzaamheden zou je ook kunnen wisselen van sporen. De 5600 behandel je op spoor 4. De sprinters Zwolle-Groningen en Zwolle-Amsterdam laat je resp tot Meppel en Dronten rijden. Je laat de Intercities uit Groningen door Zwolle rijden. De treinen die naar Leeuwarden zouden gaan laat je tot Zwolle rijden. De 3600 laat je 1 keer per uur vanaf Deventer doorrijden naar Leeuwarden, het andere halve uur alleen tot Deventer. Als je dit goed plant kan dat op 1 spoor. Of je de trein uit Leeuwarden tot Meppel rijden en laat daar de mensen overstappen op de IC uit Groningen (mooier zou zijn om in Meppel te splitsen/combineren). Dan hoeft de 3600 ook niet aangepast te worden. De 7900 kan ook nog rijden. Hierdoor kan je steeds 2 perronsporen vrij spelen om de brug af te breken. Ben je misschien iets langer bezig, kost iets meer planwerk, maar je hoeft in ieder geval heel Zwolle plat te gooien. En nu weer terug naar bed. ![]() Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
![]() |
advertentie |
24-07-2015 13:58:44 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Spoor 4 is aannemelijk geschakeld in ee groep samen met andere sporen. Idem de kopsporen voor Kpn. De afbraak en takelen is aannemelijk te complex om toch de treindienst deels overeind te houden. En anders is het gewoon goed duidelijk voor de zomerse niets begrijpende klant: er rijdt niet behalve het boemeltje naar Kampen. En zelfs dat feit levert geheid opmerkingen op waarom die wel en andere niet. Suf reizigersvolk %08% |
24-07-2015 14:57:05 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Als je bezig bent met uit slopen van de traverse dan wil je zeker geen trein eronder hebben, ook geen dieseltrein! Verder kruist de traverse een flink aantal bovenleidingsgroepen dus delen spoor wel (electrisch) in dienst houden is vrij complex, zeker als men ruim schakelt! Voegt daarbij de veiligheidsmanie dan is het beter om het station geheel te sluiten....nou, bijna dan want een klein weerbarstige perrontje blijft nog wel in dienst ![]() |
24-07-2015 15:01:15 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Wat je wel kan doen is (out of the box denkend), een treindienst Lw/Gn Zlge - Wh - Ost - Dv en verder als 3600, wel ff op Zlge een perronnetje en OVC palen bouwen![]() |
24-07-2015 15:21:01 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Je kunt toch gewoon naar spoor 14/15/16. Dit hebben toch niets met de traverse te maken ? Of zie ik dat fout ? |
24-07-2015 16:01:48 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ja, dat zie je fout, daarom staat er ook een aantal keer dat de traverse zich ook boven die sporen bevindt. |
24-07-2015 16:14:02 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Nee, de traverse zit niet boven 14, 15 en 16. Die hebben het stootjuk voor de traverse. Tussen de poten van de traverse en deze sporen is nog een smalle loopruimte. Ik heb er afgelopen woensdag nog gelopen. Laatst bewerkt door dvdhoven op 24-07-2015 16:15 Dick van den Hoven |
24-07-2015 16:18:29 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteWordt erg lastig als je het hele station afsluit. De reizigers moeten nog wel de tunnel kunnen gebruiken om bij de bus te komen. Anders wordt het een hele voetmars via de Hoge Brug of de Van Karnebeektunnel ![]() Het perron voor de vervangende bussen ligt bij de Hanzeallee. Dus zeg maar het plein bij de AhtoGo en Etos zal (deels) open blijven. Laatst bewerkt door dvdhoven op 24-07-2015 16:19 Dick van den Hoven |
24-07-2015 16:26:06 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteMaar wel dusdanig dat ook van die sporen de spanning van de bovenleiding moet. Iedereen kan sputteren over wel/niet mogelijk, ik zou ga eens kijken daar en zie dat de praktijk een stuk weerbarstiger is dan vanachter de pc als mogelijk geacht. |
24-07-2015 16:32:59 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Het streekbusstation en Oosterlaan zijn ook gesloten om de afvoer richting Zwolle goederen mogelijk te maken. Jeanne Kok |
24-07-2015 16:38:53 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteIk heb toch niet gezegd dat er een treindienst zou moeten komen? Alleen dat de traverse niet boven die sporen ligt. Dick van den Hoven |
24-07-2015 16:43:32 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteDie kraan moet ook een draai maken. Best kans dat het zo gepland is dat die traverse op een gegeven moment wel degelijk boven die sporen hangt. Laatst bewerkt door nohab op 24-07-2015 16:50 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
24-07-2015 17:03:07 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ooit lagen sporen 14 en 15 er wel een stukkie onder. Maar heb de inkorting van deze sporen blijkbaar gemist: http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.80264.1336143987!image/image-80264.jpg |
24-07-2015 17:45:46 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Zoals ik schreef kan je steeds 2 sporen vrij spelen. Ik merk dat ik dat niet duidelijk beschreven heb. Je kan eerst spoor 7+9 buiten dienst stellen. Traverse verwijderen. Daarna Spoor 5+6 en daarna 1+3. Als laatste de sporen 14-16. Dit zou je ook in de nachten kunnen doen. Of je legt een noodperron langs spoor 11. Je hebt er dan geen treinen onder rijden en toch kan je een treindienst overeind houden. Laatst bewerkt door kleine_man op 24-07-2015 17:46 Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
24-07-2015 18:15:50 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
QuoteTuurlijk, de brugdelen moeten uiteindelijk van hun huidige plek naar busstation streek of wherever gehesen worden. Daarnaast is het gebruikelijk dat er zich geen personen onder een gehesen last dienen te bevinden == geen reizigers op de betreffende perrons. Reiziger met hoofdletter R...... |
24-07-2015 20:25:41 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Je kunt blijven filosoferen welke sporen in theorie te gebruiken zouden zijn. Het lijkt mij meer het voorkomen van de aanwezigheid van publiek. Die hele hoek moet m.i. in de hekken. Er is sprake van een bouwplaats. Daar kan je geen volk bij gebruiken. En zeker niet tegenwoordig. Mensen zijn heden ten dage wat eigenzinniger (maar dat is een persoonlijke beleving) . |
26-09-2015 18:10:54 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
De winkelpandjes in de tunnel van Zwolle zijn nu beter te zien. Aan de andere kant van de tunnel is al een ruit gesneuveld. https://flic.kr/p/z6nqFj https://flic.kr/p/yPMaYu |
02-12-2015 17:41:13 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Eén van de panden in de tunnel van Zwolle wordt een AH to Go. Gaat de bestaande winkel weg of komen er twee AH's op het station? https://www.flickr.com/photos/134086075@N03/23445196576/in/photolist-BHLL8b Laatst bewerkt door ToH op 02-12-2015 17:43 |
02-12-2015 17:49:39 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Is het pand waar ze nu in zitten niet een tijdelijke, of blijft die bestaan? |
02-12-2015 18:10:38 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Dat spul op het voorplein is toch altijd al tijdelijk geweest? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
02-12-2015 18:24:56 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Vziw niet. Zolang ik me kan herinneren staat het er al, en de gebouwen zien er niet als tijdelijk gebouwd uit. |
02-12-2015 18:31:05 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Zijn gewoon van die modulaire containergebouwtjes hoor, langer dan de noodbrug staan die er nog niet![]() Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
02-12-2015 18:40:25 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De noodbrug is weg he![]() |
02-12-2015 22:40:15 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Voor zover mij bekend, als NS Retailmedewerker op Zwolle (maar wij weten ook niet alles, net zoals in elk ander groot bedrijf![]() - De AH To Go in de tunnel wordt een zelfscanvariant. Gebaseerd op het feit dat er een vacature voor open stond/staat, waarin dat specifiek werd aangegeven. - Van horen zeggen zou ook de Ola Swirls naar de tunnel gaan verhuizen: krijgt dan ook een groter pand en meer keuze. - Het lijkt me persoonlijk niet dat de huidige 'tijdelijke' panden snel gesloopt worden: De Etos is eind oktober compleet verbouwd. - Kiosk op perron 3/5 moet nog altijd verplaatst worden, om weer in lijn komen te staan met de Kiosk op perron 6/7. - Het overgrote deel van perron 6/7 moet nog opnieuw betegeld worden. - De wachtruimtes bouwen duurt ook een eeuwigheid: zouden ze klaar zijn voor de winter voorbij is? ![]() Wat er verder in de tunnel komt durf ik nog niet te zeggen. *edit: Nog in reactie op shj: de AH to Go is rond de tijd van de traverseopening/sloop Burger King/Kiosk in het paviljoen geopend inderdaad, de rest van de panden staat er inderdaad sinds 2003. Laatst bewerkt door noof op 02-12-2015 22:41 |
04-12-2015 22:00:53 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
Het deel waar nu de AH to Go in zit is later bij de andere groep winkeltjes aangebouwd. |
04-01-2016 13:41:18 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
De tweede AH to go is inmiddels volledig in gebruik. De in de tunnel gelegen winkel lijk onbemand, alleen met zelfscan mogelijkheid. Tegenover de AH is een AKO geopend. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-01-2016 14:31:13 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Ho ho, de politiek juist correcte term is onbemensd %08% Maar dat is zelfs bij een zelfscanwinkel niet het geval, o.a. bij het kopen van alcohol is assistentie noodzakelijk want dat moet een AH-medewerker mogelijk maken. |
24-03-2016 12:07:04 | ||
---|---|---|
Dennis1977
![]() |
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/treinen-vanuit-zwolle-straks-sneller-en-vaker-naar-het-noorden-1.5855971 |
24-03-2016 14:25:17 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
"Alle overtollige wissels en rangeersporen verdwijnen." Tja.. |
24-03-2016 15:26:16 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote Zou je de volgende keer iets meer info kunnen geven over waar het artikel over gaat, in plaats van alleen de link in je berichtje te zetten? Dank ![]() Het opvallende, dat vanuit het bericht kan worden afgeleid, is dat de treinen Zwolle-Meppel door de drive-under gaat en Zwolle-Dalfsen op maaiveldniveau. In vorige documenten over deze kruising was het andersom. Laatst bewerkt door mdj op 24-03-2016 15:26 Bij twijfel: gebruik beton. |
24-03-2016 15:31:34 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Quote Ik vermoed dat het begrip 'overtollig' aan inflatie onderhevig is |
24-03-2016 15:34:56 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
DSSZ %03% Jeanne Kok |
24-03-2016 15:43:51 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote Was die losweg op Zlge niet recent vernieuwd? De algemene Wet van de Sloop van Recente Vernieuwing geldt nog steeds dus.. Bij twijfel: gebruik beton. |
24-03-2016 17:51:39 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Aan de losweg is laatste jaren weinig gebeurd. Aan de sporen op GE ook niet, behalve erg slechte stukken. Laatst bewerkt door moderator op 24-03-2016 18:23, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
24-03-2016 22:49:51 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Ik zag een half jaar geleden een stukje zig-zag spoor liggen vanaf de IJsselbrug vanuit de trein naar het station rijdend. Is dat er nog ? Peter |
24-03-2016 23:13:27 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Zig-zagspoor? Spoor wat er nu ligt is een stuk spoor op de oude spoordijk aan de linkerkant gezien (Wz/Lls > Zl) en aan de rechterkant de opstelsporen van Zwolle Rangeer. |
24-03-2016 23:17:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zie http://www.geheugenvannederland.nl/?/indonesie_onafhankelijk_-_fotos_1947-1953/items/SPOOR01:KB-FOTO-15386/&p=52&i=15&t=1038&st=spoor&sc=(spoor)/![]() |
13-05-2016 23:10:05 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Het ontwerp-tracébesluit spooruitbreiding Zwolle - Herfte is inmiddels vastgesteld. https://www.prorail.nl/projecten/zwolle/nieuws/spooruitbreiding-zwolle-herfte-naar-nieuwe-fase De stukken bij het ontwerp-tracébesluit zijn woensdag 20 april gepubliceerd. http://www.platformparticipatie.nl/projecten/alle-projecten/projectenlijst/spooruitbreiding-zwolle-herfte/ontwerptracebesluit/documenten/index.aspx Dit ontwerp-tracébesluit ligt nog tot 1 juni ter inzage. Er worden twee grote informatieavonden in Zwolle organiseert op woensdag 18 mei in Urbana en donderdag 19 mei in de Buitensocieteit. Jeanne Kok |
14-05-2016 14:47:07 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Zo opvallend is dat niet, het spoor zal straks als 2x2 aangelegd worden, i.p.v. zoals andere 4-sporige stukken, dus geen binnen en buitensporen. Vanuit Zl gezien is het makkelijker om bovengronds af te buigen (minder ruimte benodigd), gaat het spoor richting Mp de grond in omdat dit rechtdoor gaat (rechte tunnenbak ipv gebogen). Daarbij is er voor die richting meer ruimte voor een vlakkere hellingsbaan, tevens zijn daar minder kunstwerken in de omgeving. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-05-2016 15:02:34 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En niet onbelangrijk voordeel van deze opzet is dat bij doortrekking van de Emmense dienst van/naar andere windstreken aan de oostzijde van de tunnelbak een spoor naar Emmen kan worden gelegd op maaiveldhoogte. In voorgaande ontwerpen was er geen verwisselen meer aan zonder weer van alles af te breken. We weten immers niet hoe het loopt met de aanbestedingen en lijnvoeringen in de toekomst. |
14-05-2016 16:30:41 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Euh, beste mensen ik kan het verkeerd hebben, maar zoals ik het Ontwerptracébesluit lees gaat Emmen nu juist door de bak en Meppel over die bak heen, zie de pagina's 30 t/m 33 http://www.platformparticipatie.nl/Images/Ontwerptracebesluit%20Spooruitbreiding%20Zwolle-Herfte_web_tcm318-374398.pdf De overweg naar de Selfhorst vervalt en gaat straks over de bak. Jeanne Kok |
14-05-2016 16:46:35 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Tsjah, zo kan het natuurlijk ook, maar inderdaad, er is daar dus wel genoeg ruimte voor het uitbuigen van de tunnel (duidelijk te zien op de tekening), dan is deze situatie inderdaad een stuk makkelijker. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-05-2016 17:02:31 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Zie / lees je goed hoor. Vindt enkel dat niet goed duidelijk is hoe ver het dichte gedeelte van de dive- under reikt, lijkt precies tot hart spoor te zijn, maar dat gaat natuurlijk niet. Trouwens ook gezien dat er aan westkant van Zwolle een Bus-brug met een slinger over het spoor is geprojecteerd? Laatst bewerkt door cuneo56 op 14-05-2016 17:02 |
14-05-2016 17:11:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ben je niet in de war met de huidige bus-tunnel? Laatst bewerkt door dlm4yjp op 14-05-2016 17:11 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-05-2016 17:12:23 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Je kunt ook eventjes busbrug zwolle intypen in google... |
14-05-2016 17:22:07 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Of je verteld het als een normaal mens en geeft meteen wat meer informatie (https://www.youtube.com/watch?v=t5NXaupscJE) mee, vooral als het duidelijk is dat het voor anderen nog onbekend is. Laatst bewerkt door dlm4yjp op 14-05-2016 17:22 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-05-2016 17:28:02 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Of je denkt eens na voor je een bericht plaats... De informatie stond ook gewoon al in je link die je geciteerd had ![]() Laatst bewerkt door michaben op 14-05-2016 17:29 |
14-05-2016 17:29:28 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Ja, en er zijn mensen die daar straks overheen moeten die het een absurd steile kattenrug met bochten vinden! Bovendien vreet het nieuwe busstation het aller laatste beetje uitbreidingsruimte voor het rail gebeuren in de toekomst op. Bussen hadden ook op een platform gekund, maar ja, daar is weer teveel geld mee gemoeid. Zo i zo zijn alle ontwerpen rond Zwolle naar mijn mening door de salami tactiek geteisterd. Verder door een gebrek aan geld en steeds maar weer achter de feiten aan hobbelen. Ok, zo kan het wel weer, want het zijn slechts mijn persoonlijke frustraties. ![]() Jeanne Kok |
14-05-2016 19:27:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zwolle is inderdaad een merkwaardig fenomeen en over de totstandkoming van wat dan nu het plan is, kun je wel een boek schrijven. De "noodzakelijke" viersporigheid naar Herfte is daar een aardig hoofdstuk in. Heel opmerkelijk is dat de dive-under eigenlijk alleen wordt aangelegd om de Emmerlijn op het station Zwolle op de kopsporen te krijgen (waar je eigenlijk niet eens wilt wezen). Veel beter (en per saldo goedkoper) zou zijn geweest de Emmerlijn gewoon aan de oostkant naast de lijn naar Meppel te leggen en op Zwolle het vierde perron in te richten voor fasegebruik, c.q er een vijfde perron bij te bouwen (en dat bedacht had voordat men de boel verpatste voor een busstation ![]() En rekening houden met een toekomstige doorverbinding van treindiensten van de Hanzelijn richting Wierden zou ook niet onverstandig geweest zijn, al was de ruimtelijke reservering ervoor maar gedaan. Vind ik. |
15-05-2016 09:06:07 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Quote Quote Ik wil niet te ver afdrijven maar om nog even terug te komen op dit onderwerp. Plannen voor een bus-tunnel weet ik niet of die er zijn maar plannen voor een nieuwe brug over het emplacement zijn er zeker. |
15-05-2016 10:00:01 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Voor de busbrug zie https://www.zwolle.nl/spoorzone/busbrug Plan is om in 2017 de Willemskade te reconstrueren. In dit jaar worden er al voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd. Daarna kan aansluitend de busbaan+busbrug worden gerealiseerd Dick van den Hoven |
![]() |
advertentie |
24-07-2016 13:32:55 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Dit weekend weer werkzaamheden in Zwolle wat mij opvalt is dat de 7900 vanaf spoor 14 vertrekt en de 3800 / 8000 vanaf spoor 15. Dit lijkt me niet handig - nu hebben deze 2 treinen een conflict bij het vertrek (wissel 121). Waarom vertrekt de 3800 / 8000 niet vanaf spoor 16? |
24-07-2016 13:36:24 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Kan zijn omdat de route van/naar spoor 16 loopt over via Zlge, dat is een langzamere route dan via de hoofdsporen. |
24-07-2016 13:52:58 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Er is geen conflict. De dienstregeling is iets aangepast. Tussen aankomst zit 3 minuten, tussen vertrek 2 minuten. Keurig volgens de planregels. |
24-07-2016 14:05:09 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Zo kun je het ook zien. Andere manier om er na te kijken is - 7900 staat 3 minuten stil in Heino, waardoor overstappen in Zwolle krapper worden. Met een andere oplosing was het misschien wat publiek vriendelijker geweest? ( mompelt iets over de reiziger op 1, 2 en 3 ) Ik weet natuurlijk niet of deze publieks vriendelijk oplossing ook mogelijk was - probleem oplossen van de krappe overstap van de 7900 geeft misschien een nieuw probleem voor de 3800 / 8000 ) Laatst bewerkt door moderator op 26-07-2016 19:35, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
24-07-2016 14:12:44 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Andere vraag: met werkzaamheden tussen Zwolle en Meppel EN werkzaamheden tussen Apeldoorn en Amersfoort - is er overwogen een de 3600 uit Deventer in Zwolle door te laten rijden naar Utrecht of Almere/Den Haag? |
24-07-2016 17:45:28 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Dat zou natuurlijk een reuze klantvriendelijke oplossing zijn. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
24-07-2016 18:21:09 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Of dat opweegt tegen de logistieke impact en risico? Enorme lijnvoering Rsd-Zl-Ut/Gvc, met diverse materieelsoorten door elkaar, lijkt me niet gewenst. |
24-07-2016 18:23:45 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
En een lengtebeperking van de 3600 die meespeelt. |
24-07-2016 18:30:05 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De impact valt wel mee, want de (12)500 is dit weekend toch al in drie delen geknipt: Rtd-Ut, Ut-Zl en Swk-Lw / Hgv-Gn. Je krijgt dus alleen Zl - Ut erbij, de meeste ritten hier volstaan met een los VIRM of DDZ zesje, bij slechts enkele ritten zul je in Zl moeten aftrappen en bijplaatsen. |
24-07-2016 18:30:12 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Zeven bakken ICM of een DDZ-VI maakt op Zl-Ut niet heel veel uit volgens mij. |
24-07-2016 19:07:08 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Toch ga je dan met DDZ naar Ut en ICM/IRM naar Ah/Nm/Rsd, waar je het niet hebben wilt. Bovendien, veel mensen help je niet met een doorkoppeling 3600-(12)500; reizigers Dv-Ut wordt al via Ah geadviseerd. Uit Twente met de 7900-(12)500. |
24-07-2016 23:28:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Naar Ut vanuit Zl was sowieso al niet heel handig geweest door beperkingen in Amf dit weekend. Men was bezig met de verhoging van perron 4/5 waardoor de sporen 3 t/m 6 op Amf buiten gebruik waren. Hierdoor werd vanuit Hvs op spoor 7 gekeerd en ging het verkeer tussen Ut en Amfs/Zl via spoor 1 (en de andere kant op via 2). Tot slot lag als gevolg hiervan de 5800 eruit tussen Ndb en Amf, waardoor de (1)1600 extra op Brn stopte. Op spoor 6 te Amf stond vandaag een trein met perronkeerwanden en tegels aangezien de verhoging van perron 5 het verwijderen van de oude bakstenen perronkeerwand betekende. Spoor 4 lag er tevens uit door bestratingswerk en op spoor 3 stond nog een trein met bouwmaterialen. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 24-07-2016 23:30 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-10-2016 19:30:50 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Op het plein van spoor 1/14/15/16 wordt een extra overkapping gemaakt. Het gebied, waar vroeger de opgang van de oude traverse was, is nu afgezet. In de afzetting zijn 4 fundamenten voor pijlers geplaatst. |
17-11-2016 22:42:53 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
3 ontwikkelingen: -De oude overkappingen die eerst op spoor 9/10 stonden, daarna op het busplein, staan nu voor spoor 14/15/16. -Het stationsgebouw is in zijn oorspronkelijke kleur geverfd. Van wit naar beige met bruin. https://twitter.com/laurensvheerde/status/799277407362514948 -Het winnende ontwerp voor de busbrug is bekendgemaakt: https://www.zwolle.nl/wonen-en-leven/wijken/hanzeland/uitgelicht/nieuwe-busbrug-over-station-zwolle-aanbesteed-aan-bam Laatst bewerkt door ToH op 17-11-2016 22:44 |
27-11-2016 12:38:43 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Ik heb een concept van station Zwolle gezien, hoe het moet worden bij de verbouwing van de sporen. -De sporen 45, 46, 47 en 48 verdwijnen. -Spoor 2b wordt een kopspoor aan de westzijde. -Wissel tussen spoor 2 & 3 en 5 & 6 verdwijnt -Spoor 8 wordt een doorgaand spoor, wat voor de helft grenst aan perron 4 (nu spoor 9/10). -Spoor 9 wordt een kopspoor tot halverwege perron 4. -Op Zlge komt een nieuw serviceperron aan de noordzijde met RIP(?). -Er komen 4 sporen ri Herfte. De twee noordelijke sporen zijn voor de richting Emmen, de twee zuidelijke voor Noord NL. -RGS krijgt 10 servicesporen. -RGS krijgt 6 aannemersporen. -RGS krijgt 1 fecaliënspoor. -RGS krijgt 2 buffersporen. -RGS krijgt 1 goederenwachtspoor. -RGS krijgt 1 omloopspoor. -RGS krijgt enkele afkortingen die ik niet ken: RH, TWI, OS, RIP en TC. Laatst bewerkt door ToH op 27-11-2016 12:40 |
27-11-2016 13:06:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Relaishuis (beveiliging), Treinwasinstallatie, onderstation (tractievoeding/bovenleiding), railinzetplaats (waar je geen rails inzet, maar voertuigen op de rails zet![]() |
27-11-2016 17:04:21 | ||
---|---|---|
funtrucker
![]() |
Kijk eens goed, als de kamper aankomt of vertrekt, wat valt je dan op? Juist, je kunt niet rechts vertrekken naar het westen. ![]() Zal ongetwijfeld nog aangepast worden. |
27-11-2016 17:07:21 | ||
---|---|---|
funtrucker
![]() |
En spoor 40, weliswaar onder een ander nummer, komt weer terug |
27-11-2016 18:19:20 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Quote Wat bedoel je hiermee? Wordt 1b dichtgegooid zodat je twee perronsporen 1a en 2b hebt? |
27-11-2016 18:36:44 | ||
---|---|---|
funtrucker
![]() |
Enkel te bereiken vanuit de richting amf/lls. |
27-11-2016 19:49:42 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
2b wordt een tailtrack? |
27-11-2016 20:14:18 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Daar lijkt het wel op. |
27-11-2016 20:50:25 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Huidige spoor 16 wordt breder gemaakt als alle bussen via de busbrug naar de zuidzijde van station Zwolle rijden. Op het deel waar nu de regionale bussen vertrekken en vele fietsenrekken staan komen ondergrondse kelders voor fietsen. Het schijnt dat spoor 8 bedoeld is voor de sneltrein Zwolle - Wierden - Enschede. Maar of dat definitief is.... Meer informatie kun je vinden op Spoorzone Zwolle: https://www.zwolle.nl/spoorzone http://www.platformparticipatie.nl/Images/Ontwerptracebesluit%20Spooruitbreiding%20Zwolle-Herfte_web_tcm318-374398.pdf Laatst bewerkt door icened op 27-11-2016 21:41 |
29-11-2016 13:37:00 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote En waar staat RGS voor? |
29-11-2016 13:38:18 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Rangeerstation, zeg maar Zl Opstel waar ook Railprowagens staan en waar goederentreinen kopmaken. |
29-11-2016 16:19:13 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Aha. Gewoon Zlr dus. |
29-11-2016 20:48:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote TWI zal wel TreinWasInrichting zijn, en TC Technisch Centrum. |
29-11-2016 21:53:28 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Bedankt, maar ze waren al door Broek53 beantwoord.![]() |
01-12-2016 22:07:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Pff, over het hoofd gezien ![]() |
03-12-2016 18:17:51 | ||
---|---|---|
funtrucker
![]() |
Quote Als je alleen van perronspoor 1a naar 2b kunt (2a buiten beschouwing gelaten), en weer terug, spreek je dan van een tailtrack of gewoon kopspoor? Je kunt niet naar een ander perronspoor. ![]() |
15-12-2016 13:22:43 | ||
---|---|---|
Dennis1977
![]() |
Fase 2 spooruitbreiding Zwolle - Herfte is ingegaan http://www.destentor.nl/regio/zwolle/aanpak-spoor-bij-herfte-is-nabij-1.6741178 http://www.platformparticipatie.nl/projecten/alle-projecten/projectenlijst/spooruitbreiding-zwolle-herfte/Kopie_van_ontwerptracebesluit/ |
15-12-2016 13:33:03 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Taalkundig gezien ben ik heel bang voor dat plan: ProRail steekt er in totaal een kwart miljard euro om schoon schip te maken met efficiëntie en tijdwinst als toverwoorden Prorail schrapt de toverwoorden en gaat inefficiënt werken dus! ![]() Een komma maakt een hoop verschil. |
15-12-2016 13:43:55 | ||
---|---|---|
Dennis1977
![]() |
Ojee, zit er weer een leerling-journalist achter de knoppen![]() |
15-12-2016 14:26:01 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Lijkt een beetje op DSSZ zoals ik het lees. Btw heeft die journalist eigenlijk het tracébesluit wel gelezen? Aangezien de VDL onderlangs zal gaan en Zl-Mp bovenlangs, en de kyno hoeft niet te verkassen. Alleen het clubgebouw wordt verplaatst.... |
15-12-2016 21:09:26 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Leuk dat het nu 250 miljoen Euro wordt i.p.v. 225 miljoen. 25 miljoen extra. Twee extra sporen,twee verbrede en aangepaste viaducten, een tunnelbak en aanpassingen op het opstelterrein. Nu vertrekken de treinen van Zwolle naar Meppel/Emmen om .15 (IC Groningen), .18 (Sneltrein Emmen), .21 (IC Leeuwarden), .24 (Sprinter Groningen), .45(IC Groningen) .48 (IC Leeuwarden), .51 (Stoptrein Emmen).54 (Sprinter Groningen. Omgekeerd is het .03 (Groningen - Zwolle), .09 (Sneltrein Emmen), .12 (Leeuwarden - Den Haag C) .15 (IC Groningen - Rotterdam C), .33 (Sprinter Groningen - Zwolle) .39 (Stoptrein Emmen), .42 (Leeuwarden - Rotterdam C) . 45 (Groningen - Den Haag C. Voeg daar de komende Sprinter Zwolle - Leeuwarden die nu al rijdt tussen Leeuwarden - Meppel (.20 - . 08)en eventuele uitbreiding van/naar Coevorden en het is duidelijk dat extra sporen tussen Zwolle - Herfte gewenst is. Dit jaar is al verbetering dankzij de extra sporen tussen Duivendrecht t/m Amsterdam Zuid waardoor station Duivendrecht overgeslagen wordt. Scheelt vier minuten. En de overstaptijd is verruimd met twee minuten want de IC van/naar Den Haag C vertrekken om . 17/.47 Was .15/.45 En richting Rotterdam is het . 20/.50. Was .18./.48. Maar eigenlijk was regelmatig al het geval met de IC vanuit Groningen want die kon de vertrektijd van .15/.45 niet altijd halen. Als op lange termijn ERTMS wordt geïnstalleerd zal de opvolgtijd 2 minuten worden i.p.v. 3 minuten. Dan zal het viersporig spoortraject tussen Zwolle - Herfte nog meer marge hebben. Als ERTMS is geïnstalleerd tussen station Zwolle - Hanzeboog kan er extra capaciteit en marge gecreëerd worden op het traject dat tweesporig zal blijven. |
15-12-2016 21:22:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is maar iets terzijdes, maar aardig is om te lezen dat het sprookje van veel kortere opvolging dankzij ERTMS nog steeds levend gehouden wordt. Inmiddels is dat geen onvervulbare wens meet, maar begint dat op misleiding te lijken. |
16-12-2016 01:46:13 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Ik weet niet hoe het nu is maar het stukje grond waar op de kyno zit heeft jaren lang een vervoersbestemming in het bestemmingsplan gehad. Dat was zover mij bekent de reden dat de kyno slechts een semi-permanent onderkomen mocht neer zetten. In het toenmalige bestemmingsplan zat ook een grond reservering voor een krappe kortsluit boog tussen Mp en Dv wat in de omgeving wel te zien is. Maar de tijden zijn inmiddels wel een beetje veranderd en ook ben ik inhoudelijk nietmeer op de hoogte. Jeanne Kok |
16-12-2016 05:45:28 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dan spreek je over voor 1985 denk ik: de huizen aan de Oldermannenlaan (die toch aardig op het dan te gebruiken tracé staan) zijn toen gebouwd namelijk volgens de Basisregistraties Adressen en Gebouwen. |
16-12-2016 09:45:28 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
De achterzijde van Oldermannenlaan is parallel aan de spoorlijn Zwolle - Deventer gebouwd. Vanaf de voorzijde van Oldermannenlaan kijk je in oostelijke richting op de spoorlijn Zwolle - Wierden en daarna Zwolle - Meppel uit. Parallel aan de spoorlijn Zwolle - Meppel is de huidige kyno en de clubgebouw gebouwd. Weet niet of die clubgebouw en kyno zal blijven als de twee extra sporen worden gebouwd naast de huidige spoorlijn Zwolle - Meppel. In omgekeerde richting van Meppel naar Zwolle kunnen de twee extra sporen zoal niet ingepast worden. http://www.prorail.nl/projecten/zwolle/nieuws/spooruitbreiding-zwolle-herfte-naar-nieuwe-fase Laatst bewerkt door icened op 16-12-2016 09:49 |
18-12-2016 16:44:32 | ||
---|---|---|
Dennis1977
![]() |
Quote In 2012 is een bestemmingsplanwijziging zonder zienswijzen en bezwaarschriften er doorheen gekomen. Volgens mij is de situatie nu dat de kyno de grond huurt van de gemeente en dat het clubgebouw op erfpachtgrond staat. Ik kan me als kyno zijnde wel voorstellen dat je nu even wacht met investeren in de toekomst. Enfin...we gaan het meemaken! |
18-12-2016 18:01:25 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Tja, ik lees het als 'we kunnen ERTMS gebruiken als argument om de overdreven strenge plannormen te laten vallen'. Inderdaad is er technisch geen enkel bezwaar, met ATB-EG kan je opvolgtijden van 60 seconden halen als je dat zou willen, gewoon een kwestie van de juiste seindichtheid en -plaatsing en aftelklokken bij de vertrekseinen. Mits je naar minstens 60km/u kunt optrekken heb je aan 60 seconden genoeg om de wisselstraat uit te zijn als vertrekkende trein, rest van de opvolgtijd bestaat uit plannormen en seinplaatsing. Op de vrije baan met blokken van circa 500 meter heb je ook een opvolgtijd van 60 seconden bij 140km/u. Dat de opvolgtijd 3 minuten is heeft puur een politieke en financiële oorzaak, geen technische. Laatst bewerkt door michaben op 18-12-2016 18:03 |
18-12-2016 18:47:43 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Vraag me af dat lukt van station Zwolle naar Hanzeboog. De reden is die krappe bocht. Na de krappe bocht trekken de treinen op naar (maximaal) 130 km p/u (maximumsnelheid op de Hanzeboog). Tenzij ze die deel ook gaan aanpassen zoals ze in de komende jaren dat ook gaan tussen station Zwolle - Herfte. Laatst bewerkt door icened op 18-12-2016 18:49 |
21-12-2016 07:50:13 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Het is een paar kilometer uit de richting, maar een aftakking naar Hessenpoort komt ook weer eens in beeld: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/hessenpoort-zwolle-in-beeld-als-spoorterminal-1.6763880 |
21-12-2016 11:38:18 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Als dat er al komt is dat echt niet geregeld voor 2025. |
21-12-2016 17:33:20 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Denk het ook niet. Al ze het een geschikte locatie vinden komt dat omdat het dicht bij de A 28 (snelweg Groningen - Meppel - Zwolle) en de vele bedrijven ligt. Het zal niet moeilijk om een nieuw goederenspoor af te laten takken van de bestaande spoor. Daar is voldoende ruimte voor. Eerst zien dan geloven. |
26-12-2016 12:11:20 | ||
---|---|---|
marotrans
![]() |
Gezien het succes van Maastricht-Lanaken of de nieuwe aansluiting van de Borchwerf in Roosendaal lijkt mij ook dit een kansloze missie. |