06-09-2021 16:40:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij zag ik ergens op de beelden dat er bij de toegang tot het station tijdelijke poortjes stonden. |
06-09-2021 16:46:37 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Er stonden een soort poortjes, erg smal, maar zonder een beweegbaar "hekje". Er stond wel een mobiel chipapparaat maar die viel pas op nadat ik er naar gevraagd had. De meeste mensen liepen gewoon door, mogelijk hadden die een ander vervoerbewijs. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 06-09-2021 16:47 |
07-09-2021 15:18:53 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
ProRail zegt op zijn eigen website zeer tevreden te zijn over het verloop van de 5 minuten trein.
Hopelijk is het een leermoment, dat een 5 minuten trein misschien het standaard wordt? |
07-09-2021 15:53:23 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Het hoeft niet persé de standaard te worden, een vijfminutentrein van Appingedam naar Delfzijl lijkt mij niet nodig. Maar NS zou het natuurlijk wel kunnen presenteren bij de MRDH (Metropoolregio Rotterdam Den Haag), als alternatief voor de Oude Lijnmetro. Bespaart miljoenen euro's en ellende van vertraging bij de bouw (denk aan de Hoekse Lijn), en geeft bovendien meer flexibiliteit bv bij verstoringen of werkzaamheden Laatst bewerkt door Muizeneus op 07-09-2021 15:54 |
![]() |
advertentie |
07-09-2021 18:45:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Bedenk daarbij wel even dat er een boel dingen gewijzigd zijn om het mogelijk te maken voor dat ene weekeind.
Je kunt straks moeilijk landelijk het hele jaar allemaal treinen opheffen zoals nu gebeurd is, om in een regio elke 5 minuten te gaan rijden. |
07-09-2021 18:58:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als het ooit uitgevoerd wordt is het duidelijk een dienstregeling wat gefaseerd ingevoerd moet worden, en voornamelijk op trajecten waar je geen last hebt van een hoop kruisende sporen, en waarbij je dus veelal rechtdoor kan rijden. Amsterdam/Haarlem/Zandvoort voldeden hier prima in. Maar het is wel flinke operatie omdat je ook nog een hoop extra treinen nodig hebt. In ieder geval een mooie oefening voor later. |
07-09-2021 19:01:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Die metalen hekjes? Dat zijn poortjes t.b.v. crowd-control. Volgens mij kunnen die ook dicht. En je kan de bezoekers mooi gedoseerd toelaten. Het in- en uitchecken ging via mobiele paaltjes om opstoppingen op het perron te voorkomen. De bestaande paaltjes waren buiten gebruik en voorzien van een sierlijke sticker. Laatst bewerkt door aarclay op 07-09-2021 19:03 |
07-09-2021 19:29:59 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Standaard waar? En wanneer? De 5-minutendienst was alleen haalbaar door de overige treinen op te heffen, dat is niet iets wat je standaard wilt doen. Op deze manier kan alleen wanneer sprinters twee volledig eigen sporen hebben en dat is nergens. Quote Dit is juist het plan, waarbij het overigens 8 sprinters Gvc-Ddr en 4 sprinter Gvc-Rlb worden vanwege inpassing van goederentreinen en brugopening bij Ddr. |
08-09-2021 07:14:40 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Dat was om materieel en personeel vrij te maken hiervoor. Ik neem aan dat het toch wel duidelijk zal zijn dat als dit standaard wordt, dit op een normale manier in de dienstregeling wordt ingepland en dat daar dan geen andere treinen voor opgeheven worden. |
08-09-2021 08:30:29 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Ik denk eerder dat het benodigde personeel dan een probleem gaat worden. Treinen kun je bij de vleet bouwen maar je hebt er ook een machinist voor nodig. |
08-09-2021 09:19:26 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Quote Afgezien van al het treinverkeer uit Leiden en Uitgeest dat beperkt was en de letterlijk kruisende goederentreinen over het verbindingsspoor. |
08-09-2021 09:50:04 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Tuurlijk. Die kan de NS ook wel vinden. Zo'n definitief project uit de grond stampen kost ook een hoop tijd (en hoop jaren). En die tijd kan de NS investeren in een campagne voor de werving van machinisten, als het nodig blijkt. |
08-09-2021 10:01:48 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Voor zover ik weet is het vinden van treinmachinisten best wel problematisch. In Duitsland is het nog erger, ik heb begrepen dat men er daar toe is overgegaan om actief machinisten te werven in Roemenië.... |
08-09-2021 10:45:08 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Dat heeft meer te maken met de belabberde CAO in Duitsland. Lange werkdagen, terwijl er relatief weinig vergoeding tegenover staat. In Nederland hebben we voor zover ik weet weinig problemen met de werving. Meer dat het soms lastig is om de hoeveelheid personeel per standplaats precies goed te krijgen, dus het ene jaar is er een personeelstekort op sommige standplaatsen en vervolgens weer een overschot omdat het werkpakket telkens weer verandert met de dienstregelingswijzigingen. En om voor drie dagen per jaar een hele lading machinisten te werven is natuurlijk financieel onhaalbaar. Voor de afgelopen dagen zijn al alle mensen met enige vorm van rijbevoegdheid opgetrommeld als teammanagers en kantoorpersoneel dat ooit machinist is geweest en nu nog de rijbevoegdheid heeft. |
08-09-2021 11:41:13 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
NS heeft onlangs machinisten aan Abbelio uitgeleend. Dat houdt in dat NS voldoende machinisten heeft. Maar doordat NS geen machinisten inhuur en geen oproepkrachten heeft kan het bij dit soort gebeurtenissen een te kort ontstaan.
Tijdens de Grand Prix werden op alle treinen 2 machinisten gezet. Mocht 5 minuten dienstregeling het standaard worden dan kunnen de machinisten zelf keren (kortere treinen) of een overstap locatie maken. Tevens kan NS 1,5 tot 2 jaar daarvoor beginnen met werven van personeel.
Overigens betekent extra treinen niet gelijk dat er meer personeel nodig is. Doordat de trein sneller terug is op een standplaats en/of de overstap tijden korter worden kan het personeel beter ingezet worden.
|
08-09-2021 11:59:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou vergeet dat maar hoor, zo makkelijk te denken over het werven van personeel. Als ik nu op de vacaturepagina van NS kijk vind ik voor 16 standplaatsen een vacature machinist, dat is bij andere reizigers vervoerders niet anders en bij elk willekeurige goederenvervoerder ben je ook gisteren aangenomen als je vandaag solliciteerd. Dat er zoveel vraag is, zegt al wat over het aanbod wat dat opvuld... |
08-09-2021 12:00:41 | ||
---|---|---|
Zabky
![]() |
Quote Ik kan je beredenering volgen, maar je gaat wel erg snel.
Korte overstap is niet toegestaan. Cao-technisch onmogelijk. Gepland zit er 20 minuten tussen twee treinen (met allerlei uitzonderingen). Daarnaast gaat service op het perron een steeds grotere rol spelen.
De uitgeleende machinisten zijn wat ik hoorde op een enkeling na allemaal weer terug. Op sommige standplaatsen (bijvoorbeeld die van mij) wordt momenteel voor 30% van het huidige machinisten bestand nieuwpersoneel opgeleid/gevraagd. Vergeet niet dat veel machinisten behoorlijk op leeftijd zijn. We zochten (vorige jaar) nog 700(?) machinisten tot 2025. |
08-09-2021 12:32:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Dat is een probleem in alle sectoren: er zijn meer vacatures dan sollicitanten. Dat aan een beroep als machinist strenge eisen worden gesteld, en dat het een baan is die lang niet iedereen aanspreekt (o.a. vanwege de onregelmatige tijden) maakt het alleen maar lastiger. |
08-09-2021 12:53:06 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote De corridor Zvt-Asd was volgens mij volledig losgekoppeld, verkeer uit Ledn keerde op spoor 1 en het verkeer vanuit Utg op spoor 8. Het gaat dus alleen om een enkele goederentrein en dat dan alleen in de late uren. Laatst bewerkt door MasterE op 08-09-2021 12:53 |
08-09-2021 12:55:17 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Voor wat betreft het werven van personeel is dit al langer een probleem op diverse standplaatsen is een nijpend te kort en dat zal in de toekomst alleen maar groter worden. NS kijkt niet voor niets naar de mogelijkheden van ATO. |
08-09-2021 16:22:06 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Quote Dat klopt, en dus is Asd - Zvt niet bepaald een geschikte corridor gezien al het kruisende treinverkeer dat aangepast moest worden. |
09-09-2021 19:15:26 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Als de rest een omweg moet nemen dan blijft er inderdaad maar een enkele goederentrein midden in de nacht over. Al was het maar omdat in de andere nacht vanwege het onderhoudsrooster ook die trein moest omrijden. Rare gang van zaken trouwens want met maar 12 treinen per uur zou je toch voldoende ruimte over moeten houden om er nog een paar goederentreinen tussendoor te laten rijden. |
09-09-2021 19:40:50 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Net zo min als er noodzaak is om meer treinen te gaan rijden tussen Appingedam en Delfzijl is dat natuurlijk ook tussen Rotterdam en Den Haag totale bullshit. De huidige stoptreinen zijn hooguit 8 bakken lang dus de frequentie verlagen en de treinen verlengen ligt dan meer voor de hand. Dat ombouwen tot metrolijn komt ook alleen maar voort uit pure onkunde, aangezien de RET toch al extra materieel moest bestellen had dat natuurlijk ook gewoon geschikt gemaakt kunnen worden voor 1500 V en ATB. Dat lijkt me stukken goedkoper dan een miljard uitgeven aan het onmogelijk maken van het rijden met normale treinen. Laatst bewerkt door Henk1619 op 09-09-2021 19:44 |
09-09-2021 20:08:15 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Als je met kortere treinen gaat rijden dan betekent dat ook dat er geen noodzaak is om er zo veel te rijden. En waar naar toe zou je moeten overstappen in Zandvoort?
Er zijn maar twee manieren om substantieel sneller terug te zijn op het beginpunt: keertijden inkorten of stations over slaan. Als het drukker wordt heb je alleen maar meer behoefte aan extra spelling in de vorm van langere keertijden. Stations overslaan helpt ook alleen maar op langere afstanden. Als bijvoorbeeld de stoptrein Zl-Ut alleen nog maar in Amf zou stoppen dan kun je een derde besparen op materieel en personeel. Dus dan wordt het 3 in plaats van 2 treinen per uur en heb je dus nog steeds vier keer zo veel nodig voor die 5 minuten dienst. |
09-09-2021 23:18:11 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Quote Met elke 5 minuten een trein tussen Asd-Zvt v.v. heb je geen ruimte bij Hlmkr voor een goederentrein. |
09-09-2021 23:21:52 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Daar is Henk zich volledig van bewust, maar iemand moet het vuur stoken. |
10-09-2021 00:33:00 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Waarom zou die ruimte er niet zijn? Die 12 treinen per uur hoeven echt niet precies om de vijf minuten te rijden, en dat deden ze ook niet. En zelfs dan kun je ze gewoon voor de rooie laten lopen en het uit de keertijd halen of wat kleine haltes overslaan. Bovendien is het alleen 's morgens even een paar uur druk richting Zvt en na afloop in de middag druk de andere kant op dus hoef je niet eens de hele dag zo veel treinen te rijden. En dat is alleen nog maar de oversteek Hlmkr, tussen Hlm en Asd werden andere vervoerders ook uitgesloten. Als je denkt dat het niet past dan passen die extra treinen van NSR niet en dat is niet een probleem dat je bij anderen over de schutting moet gooien. Het spoorwegnet is geen privebezit van NSR. |
10-09-2021 08:14:02 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Indien de treinen van/, naar Zandvoort tegelijk Hrmkr kruizen, dan past vast wel een goederentrein binnen de 5 minuten dienstregeling. Ook kan in een 4/6 of desnoods 4/7/4 verhuizing gereden worden.
In het praktijk is dit lastiger. Hierdoor heb je een kortere keertijd op Zandvoort en Amsterdam. Ook moet je rekening houden met de dienstregeling tussen Haarlem en Beverwijk/Leiden. Mocht het toch fout gaan staat een wagonnetje het spoor naar Zandvoort te blokkeren dan zijn de rapen gaar. Het feestje van onze prins Bernhard mag niet bedorven worden. Tevens goederen rijden niet altijd op tijd.
Ik ken geen metrolijn waar elk 5 minuten een metro rijdt en even een goederentrein tussendoor gaat. Laatst bewerkt door seinhuis op 10-09-2021 08:23 |
10-09-2021 08:23:39 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik ken er ook nog geen, want de herstart van het commerciële vervoer naar Vdgvch laat langer op zich wachten dan van tevoren was gepland. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-09-2021 08:25:38 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Misschien geen goederentreinen, maar de District Line in Londen rijdt 12x per uur naar Wimbledon en tussen East Putney en Wimbledon is er sprake van deelgebruik door metro en trein (overdag meestal leeg materieel onderweg naar de opstelsporen die daar liggen, aan de dagranden ook een enkele reizigerstrein). Sowieso is het kinderspel wat wij hier doen vergeleken met Londen. |
15-09-2021 17:47:29 1 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Nog een nabrander... ik zat me af te vragen, hoe het vroeger ging bij de GP, in de jaren 80. Dus ben ik in wat oude aantekenboekjes van me gaan zoeken en ja, daar vond ik wel wat. Op 25 augustus 1985 ben ik bij de uittocht van de raceliefhebbers gaan kijken. Er was natuurlijk de reguliere halfuurdienst naar Hrl/Mt. Die gaf niet de indruk versterkt te rijden, ik zag samenstellingen met 5, 7 en 6 rijtuigen. Alleen trein 869 (Hlm 18:12) reed met 9 rijtuigen. Daarnaast reden er ongeveer 5 extra treinen per uur, met een omlooptijd van een uur. Die werden gereden door de 2888+2840, de 1621 met een 7-baks dubbeldeksstam, de 2848+2860, de 1627 met een 7-baks dubbeldeksstam met opvallend 5 ABv's, en de losse 2844. |
15-09-2021 17:52:50 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Op 26 augustus 1984 reden er ''s ochtends op het hoogtepunt 6 treinen per uur extra, met 5 combinaties: de 437 + 526, 2876 + 2878, 2839 + 2849, 2850 + 2891 en 2837 + 2880. Tijdens de GP stonden ze over in Hlm.' 's Middags zag ik twee reguliere treinen met 9 rijtuigen. Ook treinen op de Oude lijn en richting Beverwijk reden versterkt. |
15-09-2021 17:58:45 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Op 28 augustus 1983 heb ik niets genoteerd, dus ik zal wel niet zijn gaan kijken. Ik kan het echter niet laten mijn spot van een reguliere slag op Zvt 3 dagen eerder, aan het eind van de middag te vermelden: de 295 + 238 + 671. Dat is een maand voor het definitieve einde van de inzet van mat. '46! |
15-09-2021 20:02:00 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Wie wat bewaart die heeft wat 😃 Leuk om terug te lezen, nostalgie..... |
24-09-2021 12:25:53 1 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Voor wie het leuk vindt, machinist Stefan heeft een cabine video gemaakt tijdens de Grand Prix tussen Amsterdam en Zandvoort.
De video is te zien op YouTube |
11-08-2022 19:58:10 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Grand Prix 2022: Moet eigenlijk de naam van topic veranderen. Zal het dezelfde draaiboek worden als vorig jaar? Bijvoorbeeld IC Amsterdam - Haarlem - Vlissingen inkorten tot Haarlem - Vlissingen. Laatst bewerkt door moderator op 11-08-2022 20:17 |
11-08-2022 20:19:00 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 2100 en 2200 beide Hlm - Gvc en de 2600 Alm - Vs net als vorig jaar, maar de 700 en 1800 zijn wel gewijzigd. Vorig jaar deze te Asd, nu rijden de 700 en 1800 vanaf Asd door naar Gvc en dan terug als 1500 Gvc - Asd - Amf. Andersom keert de 1500 uit Amf in Asd op de 700/1800 richting Gn/Lw. |
12-08-2022 11:13:44 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Ik kan de link zo gauw niet terugvinden, maar het toegankelijke plan heet: mobiliteitsplan dgp 2022 versie a - gelakt |
25-08-2022 13:17:21 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Ook niet heel handig op 1 dag : Je verwacht 130.000 mensen in Zandvoort en daarnaast nog 85.000 rond de Arena Laatst bewerkt door moderator op 25-08-2022 14:49, reden: link van gemaakt |
25-08-2022 13:19:59 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik zou verwachten dat de intercities Shl-Asb-Ut niet vol zouden zitten met afvoer vanuit Zvt, want die zouden logischerwijs via Asd reizen. |
25-08-2022 16:28:20 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
"Voor meer informatie verwijzen wij naar de reisadviezen van de organisatoren van de voetbalwedstrijd en de concerten die binnenkort beschikbaar komen." 😢 |
25-08-2022 16:41:51 1 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Waarom hebben mensen vanaf de Grand-Prix meer "recht" op vervoer dan mensen vanaf Bijlmer? Ik vind het een heel rare move van NS. Evenementen zijn al heel lang bekend, daar kan je op plannen. Hoe moeilijk het momenteel ook is met personeel. |
25-08-2022 16:44:35 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ik vraag me ook af hoe dit bij het GVB valt, want die zullen wel de klos zijn om iedereen weg te krijgen. |
25-08-2022 16:58:36 | ||
---|---|---|
mfwv
![]() |
Het lijkt alsof vanaf ergens in de middag die trein Schiphol - Utrecht uberhaupt niet rijdt. Om 15u10 is er nog een trein vanaf Amsterdam Zuid rechtstreeks naar Utrecht en daarna pas weer om 21u56.
De andere kant op wel, dus Hoofddorp Opstel komt vol te staan of er worden leegmaterieeltreinen gereden van Schiphol naar Utrecht en verder. Of de planning is nog niet klaar.
Aldus ns.nl reisplanner
Lijkt mij verstandigste dat de veiligheidsregio Amsterdam nu de vergunning intrekt voor het concert en eventueel de voetbalwedstrijd ivm veiligheid. Laatst bewerkt door mfwv op 25-08-2022 17:03 |
25-08-2022 17:19:26 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Sorry? Als je zo gaat redeneren, waarom trek je de dan vergunning van de grand prix niet in? |
25-08-2022 17:37:30 1 | ||
---|---|---|
mfwv
![]() |
Dat kan ook, maar dat zal niet gebeuren omdat dat evenement op wereldniveau veel belangrijker is dan een "voetbalwedstrijdje" en een "concert". Let wel! Ik praat niets goed. Kennelijk is hier iets niet goed gegaan in het overleg tussen twee veiligheidsregio's Men kan zich wel in allerlei bochten gaan wurmen om toch de evenementen in de Bijlmer voor 100% door te laten gaan maar dat kan niet anders dan 1 grote chaos worden met grote problemen op het gebied van de openbare orde. Dat moet je ook niet willen als burgemeester omdat je verantwoordelijk wordt gehouden als dingen mis gaan. |
25-08-2022 17:42:55 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Quote Zal allemaal wel meevallen omdat de stroom mensen uit de concertzalen en voetbal veel later klaar is, ze zullen die stromen vast meer willen scheiden van elkaar. |
25-08-2022 18:00:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Als je het nieuwsbericht van NS leest, dan is dus juist níet de verwachting dat die stromen los van elkaar plaatsvinden. |
25-08-2022 18:10:16 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik vraag me af of het al zeker is dat Ajax op zondag speelt. De dinsdag of woensdag er na spelen ze CL. |
25-08-2022 18:49:22 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Gaat om zaterdag. Ajax speelt dan om 16.30. |
26-08-2022 07:59:04 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Daarbij lijken me reizigersstromen die voor aanvang van 16:30 naar de Arena gaan niet botsen met reizigers die vanaf 16:00/18:00 uur (einde F1 quali/F2 sprintrace) uit Zandvoort komen niet echt met elkaar te botsen. En als je daar bang voor bent kun je bijvoorbeeld de IC's niet in de Arena laten stoppen (met de gedachte dat daar mensen uit Zandvoort in zitten die naar de rest van het land gaan) en de stoptreinen wel (want daar zitten die reizigers niet in). |
26-08-2022 11:14:32 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Daar krijg je een leeglopende Arena niet mee weg. |
26-08-2022 13:37:13 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Krijg je die wel weg als er geen treinen rijden? Want nu moet de metro dit allemaal opvangen. |
26-08-2022 14:11:35 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Die gaan natuurlijk allemaal het reisadvies volgen, wat waarschijnlijk naar Amstel en/of zuid reizen betekent. Door de beschikbare capaciteit van de metro doseer je vervolgens de reizigers op het treinnetwerk, bedenk ik mij net. |
![]() |
advertentie |
26-08-2022 14:16:38 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Maar doseren doe je toch al in Bijlmer Arena? Nu voer je ze af naar Amstel of Zuid en daar stappen ze ongecontroleerd in dezelfde trein die anders in Arena zou stoppen. Dat lost toch geen drukte of capaciteitsproblemen op? |
26-08-2022 14:52:18 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Je houdt ze buiten het station ArenA tegen, dat verhoogt de veiligheid op stations en perrons. Waar het vermoed ik om is te doen. |
26-08-2022 14:57:48 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Maar ook dat doe je (of kun je) bij de normale crowdcontrol doen? Nu moet je dat ook doen (en voor meer mensen) bij de metro. |
26-08-2022 15:44:30 1 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Fijn,dan kan je niet instappen op station Arena,vervolgens loopt men/reist men met de metro naar het 1st volgende grote station,en dan mix je de boel alsnog,alleen is station Arena dan wel veilig gebleven..... En wat ook nog kan,men leest alle berichten over het ov wat niet rijd/een deel wel ,maar het andere deel niet,en men is het onduidelijke zat en gaat massaal met de auto. Gevolg een verkeersinfarct op de wegen rondom zandvoort,amsterdam en omgeving,daar zit men op te wachten ? Een concert afblazen vanweg ov perikelen,vertel dat de mensen maar die er zolang voor hebben gespaard en naar uit hebben gekeken. Of de mensen die hebben gespaard om voor het 1st naar een F1 wedstrijd in NL te gaan,die zullen vast allemaal begrip hebben voor het ov,hun problemen en denkwijze's en de mensen die hun uitje in de puin willen laten draaien. Laatst bewerkt door phantom op 26-08-2022 15:44 |
26-08-2022 18:24:17 2 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote We hebben 70000 mensen uit Oekraine onderdak geboden nadat hun land werd aangevallen door de Russen. Dat gaat min of meer prima. Maar als alle 44 miljoen inwoners van dat land hierheen waren gekomen dan waren we er aan ten onder gegaan. De F1 had veel meer dan 130000 kaarten per dag kunnen verkopen maar ook daar is een limiet aan wat ze aan kunnen. En zo werkt het ook met het OV, dat bereikt ook een keer een grens als je maar steeds meer mensen op hetzelfde tijdstip in dezelfde regio wilt vervoeren. De F1 heeft een heel plan opgesteld om het vervoersvraagstuk op te lossen en NSR en Prorail al in een vroeg stadium daarbij betrokken. Bovendien was in oktober vorig jaar al bekend wanneer er weer in Zvt geracet zou worden. Dat concert van Kensington was ook al sinds november vorig jaar bekend. Dus als je de arrogantie hebt om al voetbalclub om ook nog even een wedstrijdje meent moeten te gaan spelen en het vervoersprobleem bij NSR over de schutting gooit dan had je ook wel zelf kunnen voorspellen dat zoiets niet gaat. Ze verpesten het nu ook nog eens voor de concertgangers. Ik zou ook niet weten waarom de voorzitter niet gewoon even de telefoon kan pakken om zijn collega in Lw te vertellen dat ze op die dag wel naar Friesland komen en de terugwedstrijd later in het seizoen dan wel in Amsterdam te spelen. Dus om je vraag nog maar even te beantwoorden: inderdaad heeft Ajax minder 'recht' op vervoer, de andere evenmenten waren al lang bekend dus daar kun je op plannen... |
26-08-2022 20:02:22 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Daar gaan Ajax en Cambuur niet over maar de KNVB. En dan krijg je weer problemen zoals dat er niet meer dan 2x achter elkaar uit dan wel thuis gespeeld mag worden, rustperiodes voor/na Europees voetbal, inzetbaarheid van lokale politie/ME, uitzendtijdstippen voor ESPN... |
26-08-2022 21:28:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Uiteindelijk ligt dat natuurlijk bij de vergunning verlenende overheid ;) |
26-08-2022 21:49:46 2 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Jezelf allemaal onnozele beperkingen opleggen en daar vervolgens autistisch aan vast houden, het lijkt wel een spoorwegbedrijf. Maar dat niet twee maal achter elkaar thuis mogen spelen kan ik wel oplossen: juist wel in Lw spelen in het eerste weekend van september🙂 |
27-08-2022 09:15:43 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Dat gaat dus juist niet, want dan speelt Cambuur 3x achter elkaar thuis. |
27-08-2022 09:19:05 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Gaat dus wel. Er is alleen een norm voor en die zijn tamelijk heilig bij sommigen |
27-08-2022 12:31:25 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Quote Die voor de F1 ligt als het goed is vanaf 23 augustus op het gemeentehuis van Zandvoort ter inzage. Besluit is verzonden op 22 augustus 2022. @ Henk, niet alleen 130.000 bezoekers, maar ook 5000 genodigden en het nodige personeel.
|
28-08-2022 10:56:53 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het gaat niet om of die vergunning ter inzage ligt, het gaat erom dat de overheid de verantwoording moet nemen en dit hier gewoon had moeten voorzien en daarmee dus niet allemaal tegelijk een vergunning moeten verlenen. |
29-08-2022 15:08:13 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
En met de versnipperingen in alle overheids instanties,flex werkers,externe bureau's en part timers,zie je tegenwoordig niet eens meer wie wat voor wanneer heeft goedgekeurd. Daarmee is dingen voorzien een redelijke utopie geworden. |
29-08-2022 21:14:06 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Quote Ik vraag me af welke vergunningen er nodig zijn voor concertzalen in Amsterdam die eventueel geweigerd dan wel ingetrokken hadden kunnen worden. En was dit echt voorzienbaar? |
29-08-2022 21:53:27 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Voor de algemene veiligheid in de treinen en de stations kan misschien beter al het treinverkeer worden stilgelegd, generale repetitie lijkt op 30 augustus te zijn...... |
30-08-2022 02:09:24 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Volgens mij zijn ze.evenementen met meer dan een x-aantal bezoekers vergunnings, of in ieder geval meldingsplichtig. Oa door de impact op omgeving en de openbare orde. |
30-08-2022 13:20:31 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Quote Een evenementenvergunning heb je denk ik nodig als je iets buiten en/of in de openbare ruimte organiseert, als je iets binnen je eigen locatie doet heb je een permanente exploitatie vergunning nodig. daar kan een meldingsplicht in zitten, en een veiligheidsplan, maar niet een OV-plan. Intussen gaan de deuren van beide zalen iets later open, rijdt de metro extra en zijn er parkeerplaatsen bij de RAI beschikbaar. Laatst bewerkt door robert5591 op 30-08-2022 15:13 |
04-09-2022 12:00:03 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
AT5: Drukte op Centraal Station voor Formule 1 in Zandvoort: NS rijdt met 12 treinen per uurr |
05-09-2022 13:56:07 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Op het moment van schrijven zijn de mojo barriers op Zvt net weggehaald. Opvallend veel mensen gingen meteen na de afloop al weg. Daar waar ik zicht op had, de "reguliere" bushalte bij gate 1, stond zondag om 19.15 nog een klein groepje wachtenden, die waren een paar minuten later al weg, toen er 2 bussen aankwamen. |
01-08-2023 22:10:36 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Over enkele weken is het weer zo ver, de speciale Grand Prix dienstregeling wordt weer van stal gehaald met drie dagen lang elke 5 minuten een sprinter Asd - Zvt. Maar mede door het personeelstekort heeft dit ook gevolgen voor de rest van het land met uurdiensten naar Vl en Vs in het weekend en enkele kleine sprinterhaltes waar bussen lijken te gaan rijden: Een kort, incompleet overzicht, waarin mogelijk ook enkele wijzigingen zitten als gevolg van werkzaamheden in datzelfde weekend:
|
01-08-2023 22:30:24 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Voor wie de F1 niet volgt: Dat is het weekend van 26/27 augustus. De 3500 stopt richting Vl alleen in onregelmatig patroon te Br. Deze heeft in het geval van niet stoppen een overstap van 4 minuten in Venlo op de 32200, niet cross-platform. De 6000 neemt de stops op Ut-Wd over omdat de 6900 niet rijdt. Dat lijkt ook waarom de (1)1700 in Wd stopt, omdat de verbinding naar Gd anders erg slecht zou worden. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 01-08-2023 22:40 |
01-08-2023 22:34:36 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Die 2300 heb ik nog niet gevonden (staat bijvoorbeeld niet op Treinposities), maar naast het genoemde ook nog de 3600 die slechts 1x per uur rijdt tussen Dv en Rsd, waarbij de pendel Zl - Dv niet stopt te Wh en Ost. Laatst bewerkt door JothamvW op 01-08-2023 22:34 |
01-08-2023 22:42:26 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Ik zie de 2300 wel 2300/2023-08-26">op zaterdag, als pendel Gvc-Hlm, als IC tot Ledn en sprinter van/naar Hlm. |
01-08-2023 22:49:42 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Mogelijk wordt het serienummer niet goed herkend omdat het in de huidige jaardienst niet gebruikt wordt (is het nieuwe nummer voor de snelle ICs in Zeeland per DRGL 2024) waardoor deze niet in alle lijstjes verschijnt, maar de ritten zelf staan er wel in. Zowel de 2100, 2200 als 2300 rijden overdag een uurdienst die onderling een 20-minutendienst vormt. De 2100 en 2300 gaan altijd naar Gvc, de 2200 soms naar Gvc soms via Gv naar Ddr waarbij soms wel en soms niet op Rtb gestopt wordt. In de avond rijdt alleen de 2200 die dan 2x per uur gaat. Laatst bewerkt door michaben op 01-08-2023 22:51 |
01-08-2023 23:16:52 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Niet stoppen te Br komt hoogstwaarschijnlijk door de omgeleide ICE/NJ. |
02-08-2023 08:14:11 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ja er is in dat weekend geen treinverkeer via Em mogelijk, dus zowel ongeleide ICE en NJ als ook omgeleide goederentreinen via Vl |
03-08-2023 22:57:02 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Ook opvallend, Bkl-Rhn rijdt 1x/u, maar in de richting van Rhn als 7400 en in de richting Bkl als 7300. Op die manier zeker een omloop besparen door korter te kunnen keren in Bkl? #gokje In het weekend rijdt de 3600 slechts 1x/u Zl-Rsd, op het andere half uur als pendel Zl-Dv zonder stops te Wh en Ost omdat de kering te Dv anders niet gehaald wordt (dus tijden zijn iets opgeschoven). Bespaart ook weer een omloop. |
04-08-2023 04:48:00 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Nog een opvallend iets: op zaterdag rijdt er een 3900 Zaandam - Ah. Geen idee waarom. Maar als we dat weekend personeel moeten besparen, was dan Zaandam - Rhn gaan rijden zoals in het verleden ook wel eens gebeurd is niet beter? Had je de 7300 Ut-Rhn vv uit kunnen sparen en bijv Db krijgt 4 ipv 3 treinen per uur , de andere staions gewoon 2x ipv 1x per uur. En/of Bkl -Ut gewoon elk half uur kunnen rijden. Met die 3900 er bij is Ut - Ah nu 4x per uur ipv 'normaal' 2x op zaterdag. Laatst bewerkt door henri1972 op 04-08-2023 07:07 |
04-08-2023 07:32:12 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik denk dat ze met dat schaarse personeelsbestand ook nog wel een beetje naar de verwachtte vervoersstromen kijken, al is het dan wel weer apart dat er op zondag geen extra treinen uit de regio Ah richting Asd gaan. |
04-08-2023 07:49:47 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik vraag t me af. Om een vergelijk te geven: Dv - Amf rijdt bv op zaterdag gewoon een halfuursdienst. Zouden die formule 1 bezoekers alleen uit de regio Arnhem komen? Ik heb meer t idee dat de 3900 in Ut geen mogelijkheid heeft om fatsoenlijk te keren, het is de laatste maanden al vaker voorgekomen dat een serie doorheen naar Ah met deze reden. Laatst bewerkt door henri1972 op 04-08-2023 08:02 |
04-08-2023 08:08:34 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Er wordt inderdaad nergens anders een halfuursdienst verdubbeld maar dat betekent niet dat F1 bezoekers alleen uit de regio Arnhem komen natuurlijk... Maar als er dan toch vanuit Asd niet zo makkelijk in Ut gekeerd kan worden, dan maar op een ander fatsoenlijk groot IC-/overstapstation ipv in Rhenen. Er zullen toch keuzes gemaakt moeten worden. Laatst bewerkt door martijn op 04-08-2023 08:09 |
04-08-2023 08:17:38 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Keuzes moeten er altijd gemaakt worden, dat is zeker waar. |
04-08-2023 12:16:48 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Eens, echter die 3900 naar Ah, had op zich ook in het pad van de 7300 naar Rhn kunnen rijden qua aankomst/vertrek te Ut. Zit je alleen nog even met de bediening van Mas en Utzl, maar het zou niet de eerste keer geweest zijn. En het niet fatsoenlijk kunnen keren van de 3900 te Ut; kan nog altijd via 102/103 of van mijn part via Mrg. Scheelt je in elk geval HC's en daar zit in mijn ervaring de grootste krapte qua personeel. Laatst bewerkt door noof op 04-08-2023 12:17 |
04-08-2023 14:03:12 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
als je met koppelstellen rijdt is volgens mij 102/103 of Mrg een probleem. |
04-08-2023 14:05:38 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Het mag met een wisselmcn. Zonder wisselmcn mag je daar niet keren met 2 stellen. |
04-08-2023 14:10:32 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Tekort aan machinisten is op dit moment nijpender dan het tekort aan conducteurs. Speelt zeker tijdens de Grand Prix, want dan gaat iedere trein van/naar Zvt met een machinist voorop en achterop. |
04-08-2023 14:57:06 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Waarom zijn er dan nog zo veel vacatures voor HC, en maar weinig voor machinist? Sterker nog, op dit moment heeft werkenbijns.nl geen enkele vacature voor binnenlandse machinist. Misschien dat er relatief een overschot in opleidingen zit, maar als je nu de vacatures niet openhoudt krijg je toch over een jaar weer hetzelfde tekort? |
04-08-2023 14:58:11 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Volgens mij zitten de opleidingen nu weer vol. XD |
04-08-2023 15:20:32 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dan heeft de campagne wel gewerkt 😃 |
04-08-2023 15:29:04 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Die was ik even vergeten, dank. In de dagelijkse uitvoering hef ik echter vaker treinen op door ontbrekende HC dan MCN, vandaar mijn gevoel. ;-) |
04-08-2023 15:58:55 | ||
---|---|---|
Zabky
![]() |
Het tekort zit zeker bij de HC's. Mcn op langer termijn ook, maar nu direct is het probleem het grootste bij de HCs. Het probleem is echter niet overal even groot. Het tekort speelt vooral in de brede randstad. De tekorten spelen minder bij de standplaats aan de rand van het land. Je kan wel de 700/500 uitdunnen, maar als die hc uit Gn toch naar de randstad moet om daar treintjes te begeleiden, kan je hem op de heen/terugweg beter ook een treintje zelf laten begeleiden ipv passagieren. |
04-08-2023 16:34:45 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Ik neem aan dat een hc uit Groningen een trein begeleid heen en terug, dit dan weer van zijn dienstrooster tijd afgaat en dus minder treinen in de randstad kan begeleiden. |
04-08-2023 17:54:00 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Dit heb ik ook gehoord. Ik heb gehoord dat vermoedelijk eind dit jaar vacatures komen voor NS machinist.
Laatst bewerkt door seinhuis op 04-08-2023 18:03 |
05-08-2023 02:54:39 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Sowieso vangt de begin en eindtijd van zijn dienst altijd aan vanaf de standplaats, ookal zou de eerste trein alleen passagieren zijn om ergens anders een trein te sleutelen. |
05-08-2023 19:26:53 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Nog een kleine toevoeging: De 5700 rijdt niet op de vrijdag en de 8800 stopt op alle stations in het weekend doordat de 6900 niet rijdt. |
05-08-2023 19:59:19 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ofwel, de 6000 rijdt door naar Leiden 😉. |