30-05-2025 18:03:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Volgende week vrijdag (6 juni) mogelijk staking in midden Nederland als de NS niet voor komende dinsdag akkoord gaat met de eisen van de FNV.
Laatst bewerkt door treinhobby op 30-05-2025 18:11 |
30-05-2025 23:12:59 4 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
Zucht, daar gaan we weer... |
30-05-2025 23:51:16 3 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Stel je niet aan joh, met je "weer". Zo vaak als bij de NMSB staken ze niet bij NS. |
31-05-2025 09:40:25 7 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Dat is een whataboutism, geen argument. :-) De vakbonden dreigen in elk geval bij elke CAO-ronde met stakingen, de laatste keer is anderhalf jaar geleden. En toen was 't ook ruwweg anderhalf jaar na de vorige ronde. Ik vind dat best vaak.
|
![]() |
advertentie |
31-05-2025 10:07:02 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Los van wat ik persoonlijk van de potentiële stakingen vind, maar zo vreemd is dat niet. De afgelopen jaren met covid en de grote inflatie is er telkens maar een CAO voor de looptijd van een jaar of iets meer dan een jaar afgesloten. Als je dan bij de volgende onderhandelingen er telkens weer niet uitkomt, dan krijg je automatisch dus telkens na een jaar à anderhalf jaar (als de onderhandelingen weer geklapt zijn) stakingsdreigingen. De komende CAO zou weer voor langere periode afgesproken moeten worden was de bedoeling, dus dan ben je er weer een paar jaar van af. Laatst bewerkt door mtlx op 31-05-2025 10:07 |
31-05-2025 10:21:39 1 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Alleen al dit jaar 20 dagen staken, dat is pas vaak. Maar dat mag natuurlijk niet aangehaald worden, want het betreft niet NS. Zodra het over NS gaat en er dreigt een staking, dan is de wereld te klein enz enz. (Gooi alle superlatieven er maar in) Het gaat over 2,55% loonsverhoging over 27 maanden, ongeveer 2.33 % per jaar Dat is een lachertje dan heb ik jou daar. |
31-05-2025 10:59:07 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Op dit moment zijn het vooral de bonden die superlatieven gebruiken... En het blijft altijd opmerkelijk hoe vakbonden aan het eind van de onderhandelingen volledig akkoord gaan met CAO-afspraken, ja zelfs van een groot succes spreken, om anderhalf jaar later opnieuw zwaar beledigd te doen over hoe oneerlijk 't allemaal is geregeld. Ja, duh, je hebt zélf met de huidige CAO ingestemd, beste bond. De wereld is 18 maanden later misschien een stukje duurder geworden, maar meer ook niet. EDIT, als ik de nieuwsberichten van toen even teruglees, was de FNV maar wát trots op het bereikte resultaat. Dus waarom de bonden nu weer in de slachtofferrol kruipen en doen als de NS zo'n gemene werknemer is? Geen idee. Laatst bewerkt door brun op 31-05-2025 11:10 |
31-05-2025 11:07:13 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Oldskool, het is vanzelfsprekend geen faire vergelijking om te kijken naar een Belgisch bedrijf waar het op staken aankomt. Dat zit daar in het dna. Eerlijker is om in andere Nederlandse sectoren te kijken hoe vaak daar de afgelopen twee jaar is gestaakt of zelfs maar die dreiging is geweest. En dan valt dit punt van de reizigers toch minstens te billijken. |
31-05-2025 11:44:43 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
We hebben het op dit forum toch over ov bedrijven? Dan is het wel zeker fair om dat even aan te halen. De term “daar gaan we weer” slaat naar mijn mening nergens op. Zo vaak staken ze bij NS niet. |
31-05-2025 12:08:07 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De vorige staking bij NS was afgelopen september (zie ik op de vorige pagina in dit topic). Wellicht niet tijdens CAO-ronde, maar wel een staking vanwege arbeidsvoorwaarden. Laatst bewerkt door treinfan op 31-05-2025 12:08 |
31-05-2025 12:59:00 1 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
De NS medewerkers hebben de afgelopen jaren gigantische loonsverhogingen gehad. 22% in enkele jaren, er is geen sector waar de lonen zo hard gestegen zijn. Dus dat het loonbod nu wat minder is, is niet vreemd. Helaas heeft het FNV het fabeltje de wereld in geholpen dat de lonen met de inflatie mee moeten stijgen terwijl we als land deze koppeling al in de jaren '70 van de vorige eeuw hebben losgelaten. Het FNV verliest al jaren veel leden en dat willen ze graag omdraaien. Ze hopen door hoge loonstijgingen weer wat meer in de schijnwerpers te komen. Alleen, onderaan de streep zijn de hogere lonen alleen gunstig voor gepensioneerden. Voor werkende kan een loonsverhoging zelfs een verslechtering betekenen. De voeten voor allerlei toeslagen stijgen niet. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
31-05-2025 13:04:48 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
In België wordt nu vaker gestaakt, niet alleen voor hogere lonen maar ook voor de algemene maatschappelijke achteruitgang. Men is daar de maatschappelijke discussie gestart die wij in Nederland niet willen voeren. Dat gaat gepaard met sociale onrust. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
31-05-2025 13:16:38 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Ik ben het daar mee eens! Saillant detail dat de FNV zelf een grote puinhoop is, ze ruziën elkaar de tent uit binnen het bestuur geeft nu niet echt een lekker beeld om op te komen voor de goede zaak. Laatst bewerkt door Xander140 op 31-05-2025 13:17 |
31-05-2025 13:35:18 1 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
|
31-05-2025 14:04:01 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Dit dus wel een argument wat je zeker moet benoemen. Vakbonden zijn weinig populair en met weinig slagkracht en invloed wat het enige middel is is staken en dat is toch wel karig als je het vergelijkt met een land als Frankrijk waar het gewoon normaal is aangesloten te zijn. Doordat het beeld in Nederland als zo negatief is tegenover een vakbond wekken die stakingen geen enkele sympathie op en raken ze nog meer uit de gratie. Die bestuurders ruzie heeft ook deels te maken met de matige doelen die ze halen. Daarnaast zijn de doelen alleen maar gericht op de portemonnee en veelste weinig op de veiligheid(werkomstandigheden) van het personeel en dat is denk ik toch echt wel een belangrijker punt dan geld. Leuk als je er 500 euro bruto bij krijgt maar vervolgens in elkaar gemept wordt is dat in eens wat minder interessant.
Laatst bewerkt door Xander140 op 31-05-2025 14:05 |
31-05-2025 14:33:33 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Gewoon uit interesse, maar welke periode heeft NS-personeel op de nullijn gezeten? Ik kon het zo snel niet vinden. En verder wat betreft die stakingen, ze zoeken het er maar mee uit, en ik vrees dat steeds meer OV/trein-reizigers er inmiddels net zo over beginnen te denken gezien de relatief korte periode sinds de laatste staking (zeker icm de jaarlijkse stevige prijsverhogingen en gevoelsmatig alsmaar dalende service/dienstverlening...). Het verleent het imago van het spoor iig geen dienst. Laatst bewerkt door selivio op 31-05-2025 14:33 |
31-05-2025 14:36:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is niet dat de vakbonden zich nooit bezig gehouden hebben met de veiligheid van personeel, volgens mij is daar in het verleden ookwel voor gestaakt. |
31-05-2025 16:06:26 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En NS presteert slecht en er staan nog grote bezuinigingen voor de deur, dus logisch dat er een laag bod komt. Is bij andere bedrijven en secroren waar het slecht loopt niet anders. |
01-06-2025 11:27:11 1 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ze hebben zo in elk geval wel een middel gevonden om weer wat reizigers uit de trein te jagen. Laatst bewerkt door phantom op 02-06-2025 10:36 |
01-06-2025 12:45:26 | ||
---|---|---|
hubertus1
![]() |
Het is maar waarmee je vergelijkt. Het is niet onlogisch om NS als deel van de transportsector te zien en binnen die sector hebben medewerkers van NS arbeidsvoorwaardelijk weinig te klagen. |
01-06-2025 13:00:08 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat zal in de praktijk wel meevallen, ik zie niet massaal NSers vertrekken naar andere sectoren, sterker ik zag in staffuncties het eerder andersom de afgelopen jaren |
01-06-2025 14:21:59 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als de NS staakt, staken de andere trein vervoerders dan ook automatisch mee? Of ligt dit wat het personeel van de andere trein vervoerders willen? Weet niet of elke trein vervoerder dezelfde cao heeft? |
01-06-2025 14:47:56 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Personeel van een andere vervoerder valt inderdaad meestens onder een andere cao. Daar is in dit draadje reeds veel over geschreven. |
01-06-2025 15:07:21 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Wel eens van het Akkoord van Wassenaar uit 1982 gehoord? Toen is afgesproken dat rechters geen uitspraken mogen doen over de rechtvaardigheid van arbeidsvoorwaarden. Alleen of het drukmiddel (bv. een staking) proportioneel is. |
01-06-2025 22:02:47 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Als de belastingdienst niet zo t*r*ng veel loon inhoud... dan zou er minder stakingen zijn, maar goed. Laatst bewerkt door GerritJan op 01-06-2025 22:03 |
01-06-2025 22:11:53 21 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Populistische kroegpraat. Infrastructuur, zorg, onderwijs, brandweer dragen volgens mij aardig bij aan een aangenaam leven. |
01-06-2025 22:28:40 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En de Belastingdienst is uitvoerder, Tweede en Eerste Kamer verzorgen wetgeving in Nederland. Bij volgende verkiezingen kun je dus zelf weer mee bepalen hoe dit er uit ziet |
01-06-2025 22:44:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En al helemaal niet dat dat niet kan zonder dat er belasting betalen. Laatst bewerkt door thom op 01-06-2025 22:45 |
02-06-2025 01:52:04 1 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Overigens doen de andere bonden VVMC,CNV ook mee aan de staking,en dus niet alleen de FNV (stond ook al in het bericht van treinhobby) Laatst bewerkt door scooter op 02-06-2025 01:53 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-06-2025 10:35:49 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
02-06-2025 11:53:35 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Er vertrekken wel degelijk veel NS'ers naar andere bedrijven. Maar dat is vooral het 'directe' personeel (mcn, hc, monteurs) en niet de 'indirecte' (managers en staf). Voor HBO'ers en WO'ers vallen er bakken met geld te verdienen bij NS. Het directe personeel verdient een aardig loon dankzij de onregelmatigheidstoeslag want het kale loon is absoluut niet competitief. Zeker niet voor technisch personeel. |
03-06-2025 11:28:50 | ||
---|---|---|
Jack0218
![]() |
|
03-06-2025 17:15:41 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Laatst bewerkt door treinhobby op 03-06-2025 17:24 |
03-06-2025 17:48:28 3 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Tsja, als je zulke ingewikkelde dienstroosters hebt als NS dan geeft een regionale staking landelijke problemen. Dus misschien die roosters maar eens vereenvoudigen. Zal het personeel het wel niet mee eens zijn maar gestaakt gaat er toch al worden ;) |
03-06-2025 18:10:16 5 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
He ja, laten we die rituele ruzie er ook nog eens in gooien ter verhoging van de feestvreugde en de sfeer. |
03-06-2025 18:22:57 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Naar mijn mening zou het wel een goede oplossing zijn bij (dit soort gepande) storingen. Hoe zit het trouwens met de regionale vervoerders? Gaan die ook staken of rijden die wel? |
03-06-2025 18:26:24 1 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
De regionale vervoerders hebben niks te maken met CAO NS. Die rijden CAO OV of CAO Multimodaal. Laatst bewerkt door koekje op 03-06-2025 18:27 |
03-06-2025 18:27:02 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Die hebben een andere CAO (meestal streekvervoer) en hebben hier dus niets mee te maken. Aangezien ProRail niet staakt, kunnen die normaal rijden. Ook (ns) internationaal blijft waarschijnlijk rijden. |
03-06-2025 18:30:05 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De FNV lacht zich rot. Doe hoeven maar een handje vol leden zover te krijgen om te gaan staken (10 is bij wijze van spreken al genoeg) en de NS gooit de rest van het land plat. De stakingskas hoeft alleen de echte stakers te betalen en de NS zelf mag alle andere personen normaal uitbetalen. |
03-06-2025 18:34:12 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Misschien kan de NS vrijdag de winterdienstregeling gaan uittesten?? 😄 |
03-06-2025 19:23:45 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Als ik het goed begrepen heb zit het probleem bij deze regionale staking vooral in het feit dat zaken als de personele bijsturing en dergelijke in regio midden (Utrecht) zitten. Wanneer daar ook gestaakt wordt, houdt het voor het hele land snel op helaas. |
03-06-2025 20:29:16 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
dat klopt inderdaad , een paar jaar geleden zijn een aantal functies waaronder bijsturing gecentraliseerd in Utrecht. Dus als die staken rijdt er landelijk (bij ns) geen treinen. Daar hebben feest diensten niks mee van doen. Ook al had je een pendel ht-dn de hele dag mag je zonder bijsturing niet rijden. Laatst bewerkt door rob_ehv op 03-06-2025 20:45 |
03-06-2025 21:30:17 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Misschien zouden we in Nederland naar een regeling zoals b.v. in Belgie of Frankrijk bestaat moeten gaan, waarbij het personeel van te voren aan moet geven of men met een staking mee gaat doen, waarna er met het niet stakende personeel nog een alternatieve dienst gepland kan worden. Maar dat is een politiek besluit en dat kunnen we het komende jaar sowieso wel vergeten. |
03-06-2025 23:13:20 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat bestaat al en wordt in heel veel sectoren toegepast, alleen in het OV niet. Zegt genoeg over de invloed van de vakbonden in het OV |
04-06-2025 08:31:53 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Of de angst van de directie voor de vakbonden. Als die bij een eerste bericht van het FNV ‘acties lijken door te gaan’ de NS gelijk een bericht publiceert dat vrijdag het hele treinverkeer wordt stilgelegd en dan in een zin toevoegt ‘Op dit moment hebben wij van vakbonden nog geen officiële aankondiging voor deze acties ontvangen. Daardoor weten we nog niet of de stakingen definitief zullen plaatsvinden.’ (ns.nl)
Uit ervaring kan ik zeggen dat de bonden er in eerste instantie zitten voor zichzelf en de leden als dekmantel gebruiken. Bij onderhandelingen zeggen ze van de bond zelf ‘het maakt ons niet uit, de leden bepalen en wij staan achter de leden”. Vervolgens komt er een reclamepraatje hoe je lid kunt worden voor €20 per maand en wat de voordelen zijn. |
04-06-2025 10:48:28 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
04-06-2025 10:52:36 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
04-06-2025 11:21:50 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat laatste is dan veranderd,als het klopt wat je zegt. |
04-06-2025 12:13:55 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
70% van je dagloon krijg je uitbetaald via de bond. |
04-06-2025 12:45:21 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
|
04-06-2025 12:58:00 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Onbetaald. |
04-06-2025 13:15:22 1 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
NS machinisten die goederentreinen rijden, staken die ook mee? Cargo machinisten die niet onder de NS vallen, bij een andere cargo vervoerder, zal wel hetzelfde zijn als een regionale passagier vervoerder. |
04-06-2025 13:42:11 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
NS rijdt (al heel lang) geen goederentreinen meer. |
04-06-2025 13:42:44 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Er wordt gestaakt voor de NS CAO. NS rijdt geen goederentreinen. Wel zullen er vast NS-machinisten bijklussen als goederenmachinist, maar dat doen ze dan voor een ander bedrijf en onder een andere CAO. Dus nee, dat lijkt me gek ;P |
![]() |
advertentie |
04-06-2025 15:58:15 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nee een staker wordt niet betaald door de werkgever. Als je een vrije dag neemt, staak je niet. Als je niet staakt moet je gewoon je eigen werk doen. Kennelijk vrijdag niet, dan ligt alles plat. Moeten niet stakers wel naar het werk komen? |
04-06-2025 16:07:51 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Ja |
04-06-2025 16:19:46 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
|
04-06-2025 16:29:15 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Helemaal stoppen met rijden lijkt me eerder een drukmiddel van NS naar de eigenaar om meer geld uit te trekken voor het personeel. |
04-06-2025 16:40:10 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Zodra standplaats Utrecht staakt en bijsturing staakt ook , is het gevolg dat het landelijk stil staat bij NS. Laatst bewerkt door rob_ehv op 04-06-2025 16:43 |
04-06-2025 16:54:21 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Het betreft regio midden, niet alleen standplaats Utrecht |
04-06-2025 17:03:58 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Ja daar valt Utrecht toch onder ( dus bijsturing, dus landelijk probleem). |
04-06-2025 17:53:09 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Maar bijsturing staakt toch niet? Alleen rijdend personeel dacht ik, of heb ik het verkeerd begrepen? Kan de rechter hier niet een stokje voor binden, want heel NL plat leggen vind ik wel heel gedurfd |
04-06-2025 17:59:54 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Maar ook de rechter zal vinden dat staken een grondrecht is, dus je moet wel met heel zwaarwegende redenen komen waarom je vindt dat de invloed van de staking ZO groot is dat een stakingsverbod redelijk is. Kijk, als je dit voor zes weken aan een stuk aankondigt te gaan doen zal het anders liggen, maar voor een dag geef ik je weinig kans dat je het op die manier tegen kan houden. |
04-06-2025 18:37:40 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Ik ga er vanuit dat ook bijsturing mee staakt, want het cao geldt namelijk ook voor hun. |
04-06-2025 19:47:33 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
|
04-06-2025 19:54:23 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
In de NS-App staat dat er treinen blijven rijden tussen Asd en Shl. Ook internationale treinen blijven rijden, behalve ICD. |
04-06-2025 20:08:19 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Je hebt gelijk, toen ik mijn vorige bericht schreef had ik die even nog niet gezien. De FNV en de andere vakbonden leggen ook NS Materieel aan banden en dat heeft extra invloed op de operatie/beschikbaarheid van het materieel, zie: www.fnv.nl Wanneer staken? De staking voor Instandhouding starten bij aan vang van de nachtdienst op de vooravond (22:30) van de actiedag.
Even een praktische vraag, Lelystad Opstel(Llso), Arnhem, Zutphen worden hier helemaal niet bij genoemd. Zijn daar geen vakbondsleden of hoe zit dat en onder welke regio gaan die vallen? Laatst bewerkt door stefanvw14 op 04-06-2025 20:10 |
04-06-2025 20:26:11 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Bovendien is het hinderen van werkwilligen niet toegestaan volgens het stakingsrecht. |
04-06-2025 20:36:17 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Instandhouding is toch de service-/onderhoudsbedrijven. Dus er zal toch minder materieel beschikbaar zijn zolang er minder personeel beschikbaar is om controles te doen? |
04-06-2025 22:06:08 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Uit de advertentie op werkenbijns.nl stond destijds voor een monteur van standplaats Zwolle dat die ook in Zutphen en Arnhem ingezet kon worden. Blijkbaar zijn voor Instandhouding Zp en Ah dus geen aparte locaties, maar vallen die onder Zl. |
04-06-2025 22:13:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het 'Nedtrain' personeel werkt ook onder verschillende regio's, zo valt iemand die werkt op bijvoorbeeld de lokaties Hoofddorp of Haarlem vanuit de standplaats Alkmaar, en rouleren die ook tussen de lokaties die bij een standplaats horen (soms zelfs binnen één dienst nog). Laatst bewerkt door thom op 04-06-2025 22:14 |
04-06-2025 23:59:27 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
|
05-06-2025 00:00:55 | ||
---|---|---|
zigzag
![]() |
Een algemeen stakingsverbod is ook een te zwaar middel als NS er zelf voor kiest een bedrijfsinrichting in stand te houden waardoor ze bij een regiogebonden staking besluiten om dan maar in heel Nederland geen treinen te laten rijden. Het is aan een bedrijf om bij een staking te verwachten problemen te beperken, niet aan het personeel dat van haar rechten gebruik maakt. |
05-06-2025 09:16:48 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Te verwachten problemen,beperken,ja das lekker makkelijk als je operationele zaken zijn samengevloeid naar 1 locatie,en juist die locatie ook in het staak gebied valt. Laatst bewerkt door phantom op 05-06-2025 11:02 |
05-06-2025 11:14:49 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Och, de dupe. Ik moet morgen naar Utrecht, maar er zijn best alternatieven dan alleen mijn auto. Je moet soms zoeken naar alternatieven; ook als de bakker op vakantie is, of de kapper effe geen tijd heeft, of als je fiets een lekke band heeft. Kom, kom, we zijn toch creatief? En anders word je dat wel. Staken is vervelend voor klanten, maar het is een drukmiddel om te laten merken dat je ook een mening hebt en om samen iets voor mekaar te krijgen. Ik heb door een onderwijsstaking zelfs een keer in het AJAX-stadion gezeten. Daar zou ik anders toch echt nooit gekomen zijn. ;.)) |
05-06-2025 11:38:04 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Hoe zit het met werk willende die willen werken? Kunnen die gewoon werken zonder dat hun door stakers en een bond dwars worden gezeten? |
05-06-2025 12:10:04 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Dat kunnen ze en mogen ze in principe; het is voor de stakers/vakbonden verboden om werkwilligen te hinderen. Daarop kan je natuurlijk geen dienstregeling rijden (zeker niet als een groot deel van de bijsturing eventueel staakt). Maar stel dat je toch een machinist, een bijstuurder en een knooppuntcoördinator hebt, die allemaal willen werken, dan is het morgen bv. prima mogelijk om proberen e.e.a. aan materieel op de juiste plek te krijgen voor de zaterdag. |
06-06-2025 17:19:35 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
De dienstregeling voor 10 en 12 juni is reeds verwerkt (treinen zijn op dagplan niveau gewoon uit de dienstregeling gehaald). Je verwacht het niet.. maar op Klp missen er op de dinsdag de nodige stops. Op donderdag klopt het echter wel weer (en is de 3000 een pendel Ut - Ed..) |
06-06-2025 18:55:03 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Das netjes omschreven: de nodige stops.... Tussen de 3000 in de vroege ochtend en de 3000 in de avond stopt er gewoon niets.... |
06-06-2025 20:06:21 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
U gaat door voor de koelkast... |
06-06-2025 20:14:03 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Als ik zo snel zie rijdt de ns dinsdag niets ten westen van Tilburg, Gouda, Alphen aan de Rijn, Hoofddorp en ten zuiden van Haarlem. |
06-06-2025 20:18:41 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Op de NS website staat een kaartje van het getroffen gebied: nieuws.ns.nl |
06-06-2025 21:42:05 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dat is niet nodig. De NS (FNV) laat de reiziger al in de kou staan 😉 Laatst bewerkt door henri1972 op 06-06-2025 21:42 |
06-06-2025 22:16:23 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Wordt de uitval van de 3200 nog opgevangen door het op dagplan inleggen van een extra stop voor de 3000 of 3100? |