05-01-2024 17:16:50 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote De 1ste keer dat ik van het plan hoorde was hier op dit forum,dus voor mij is het tijdsbestek vrij kort te noemen. |
05-01-2024 17:41:11 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Was wel meer dan alleen maar ballonnetjes hoor... Vooral veel procedures. |
05-01-2024 18:34:50 1 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Het CUP (Container UitwisselPunt) is al heel snel in de plannen voor de Betuweroute terecht gekomen. Uiteindelijk heeft het de vorm aangenomen van het emplacement bij Valburg met uiteraard de mogelijkheid om er een terminal van te maken. Het heet niet voor niets Brcup. |
05-01-2024 19:05:43 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Waar de letters CUP dan weer staan voor Centraal Uitwisselpunt Valburg... Waarschijnlijk om de suggestie van een containerterminal nog even weg te houden 😉 |
![]() |
advertentie |
05-01-2024 19:09:25 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Ik heb reeds in 1991 een spreekbeurt gegeven over de plannen voor de Betuweroute en daar zat dit plan al in |
06-01-2024 05:25:47 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Dat is er dan later van gemaakt want aanvankelijk was het echt Container Uitwissel Punt. |
06-01-2024 11:11:03 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Oorspronkelijk was naar mijn weten de container terminal ten zuiden van de BR gepland. Dat ging achteraf niet vanwege de 380 kV hoogspanningslijn die daar loopt. Personeel zou dan teveel stralingsrisico lopen. |
17-01-2024 21:31:54 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Te Hszha wordt stopmarkeerbord 2378 volgende maand als het goed is een paar honderd meter verplaatst om de kans op strandingen op de HSL te verminderen. Treinen die hier tot stilstand komen omdat er nog geen rijweg ingesteld is hebben dan meer afstand om snelheid te maken voor ze de spanningssluis ingaan. |
17-01-2024 22:19:39 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote Terminal Ede-Wageningen liep prima, de maximal beschikbare lengte werd gebruikt. |
19-01-2024 12:07:00 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
In 't Harde worden - volgens berichten - twee panden afgebroken om een extra laadspoor voor zwaar militair materieel aan te kunnen leggen. Die panden staan langs de Eperweg, zodat we kunnen aannemen dat er een krappe boog wordt aangelegd van de huidige laad- en losplaats tot een plek naast en evenwijdig aan de Eperweg, die daar de hoofdsporen kruist. |
19-01-2024 12:19:05 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Of wordt de boog voor het militaire materieel wat verruimd? Voertuigen laden en lossen op/van een trein die in een krappe boog staat, lijkt me niet heel praktisch. Erg lang kan dat spoor niet worden gezien de bebouwing verderop aan die zijde van de Eperweg. |
19-01-2024 12:30:09 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Inderdaad, een aankoop voor een spoor lijkt me onlogisch en geeft een veel te scherpe boog. Een bredere toegangsweg vanaf Kazerne terrein naar de laadplaats ligt veel meer voor de hand |
19-01-2024 13:16:50 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Persbericht kan inderdaad ook betekenen dat er een bredere weg wordt aangelegd naar de huidige laad- en losplaats. Ik heb ook geen inside-info dat het emplacement gewijzigd zou worden, behalve dan dat persbericht dat defensie een extra spoor wil. Laatst bewerkt door sjoerd op 19-01-2024 13:19 |
19-01-2024 14:30:04 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Qua sporen is het plan om aan de noordoostzijde uit te breiden van 2 naar 4 sporen (waar nu de sporen 17/18 en 19/20 liggen). Daar komt ook een nieuwe weg langs. Wat er aan zijde van de Eperweg zou wijzigen weet ik niet. |
19-01-2024 16:06:02 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Op de actuele spoorkaart zie ik dat er een heleboel panden aan de ZO kant van het spoor bijna in het bos liggen die allemaal als Eperweg zijn genummerd. Het lijkt mij dan dat 141D64 en 141D66 best voor afbraak in aanmerking zouden kunnen komen.Of anders 129 en 129A voor een bredere toerit. Laatst bewerkt door bultena op 19-01-2024 16:09 |
19-01-2024 16:36:34 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Zie dit artikel: |
19-01-2024 16:36:51 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Het worden dus die laatste twee. (als reactie op bultena, phantom was me net voor) Laatst bewerkt door martijn op 19-01-2024 16:37 |
19-01-2024 17:41:25 1 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
20-01-2024 22:33:27 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Quote En inmiddels een bericht dat de terminal er definitief niet meer komt op Omroep Gelderland hiervoor een volgend artikel |
21-01-2024 06:33:29 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Waarmee dan de enige mogelijkheid waarbij eventueel van die doublestackmogelijkheid op de Betuweroute gebruik zou kunnen worden gemaakt meteen ook is verdwenen. |
21-01-2024 10:55:54 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Doublestack mogelijkheid ? |
21-01-2024 11:16:46 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Juist, bij aanleg van de BR is rekening gehouden met het in de (verre) toekomst ombouwen tot doublestack vervoer. |
21-01-2024 12:01:18 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Juist, de tunnels hebben daar het profiel voor zodat dat niet al bij voorbaat onmogelijk is. De rest van de lijn zou daar nog voor aangepast moeten worden. |
23-01-2024 16:37:21 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
40 miljoen extra voor een extra perron in Meppel en wat andere aanpassingen voor de lijn Zwolle - Meppel. |
23-01-2024 17:13:22 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Zal de doorstroming sterk verbeteren? Hoop het. € 40 miljoen voor extra (klein) perron en extra spoor. Geen enorme investering. |
23-01-2024 17:23:35 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dat extra perron helpt bij keren en treinopvolging. Maar op de meeste oorzaken van verstoringen heeft het geen invloed. |
23-01-2024 19:39:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik zou 40 miljoen toch wel een behoorlijk bedrag en investering eigenlijk... |
23-01-2024 19:55:34 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Die € 40 miljoen is vandaag extra toegezegd he. Het benodigde bedrag van € 75 miljoen is nu dus compleet. |
23-01-2024 20:06:48 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Bij een verstoring tussen Meppel en Zwolle blijft het noorden onbereikbaar, daar helpt een extra perron niets aan. Een spoorlijn Zwolle - Hoogeveen zou dan nuttiger zijn. Die peperdure Lelylijn door de pudding polder kan dan achterwege blijven. Plan is er al lang en heet Noordlink. Laatst bewerkt door kiekkiek op 23-01-2024 20:08 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-01-2024 20:23:19 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De bedoeling van de investering is ook om de spoorlijn minder verstoringsgevoelig te maken. |
23-01-2024 20:27:32 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het bedrag is inderdaad ook bedoelt voor het aanpakken van bijvoorbeeld overwegen. Aanrijdingen vormen een aanzienlijk deel van de verstoringen hier, en de gemiddelde storingsduur van aanrijdingen zal ook langer zijn dan die van een defecte trein. |
24-01-2024 11:45:14 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Hoort dat niet bij fatsoenlijk beheer? |
24-01-2024 13:34:14 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Beheer is het instandhouden van bestaande systemen en assets. Het gaat hier om investeringen in nieuwe zaken dus dit valt daar niet onder. Als een opdrachtnemer dit zou moeten afprijzen in een onderhoudscontract neemt die enorme risico's. Laatst bewerkt door BVisser op 24-01-2024 13:37 |
01-02-2024 22:58:24 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Als de werkzaamheden zijn doorgegaan, is op 23 januari 2024 de linkerspoorbeveiliging tussen Olst en Zwolle in dienst gegaan, wat tevens betekent dat het laatste baanvak met dubbelspoorbeveiliging (dus zonder beveiligd linksrijden, ooit alleen linksrijden met papieren lastgevingen VS-rijden) tot het verleden behoort. Dan is dat weekend ook de wisseloverloop ten noorden van station Olst opgebroken, en ligt er alleen nog een 1 : 15 wissel voor de overgang van het enkelspoor van Deventer op het dubbelspoor naar Zwolle. Er is tussen Olst en Zwolle 1 NABO voorzien van een AHOB installatie. |
01-02-2024 23:04:22 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Van zaterdag 17.2 tot en met zondag 25.2 ligt de hele week Zl-Dv er uit. Wellicht de werkzaamheden die Sjoerd hier bedoelt? |
01-02-2024 23:05:33 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Odz-Bh en Vl-Kaldenkirchen hebben ook nog VS (die met aanwijzing VS bereden moeten worden) |
01-02-2024 23:07:17 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dat zou best eens kunnen kloppen. Ik vertrouwde de datum op de aanschrijving al niet omdat niemand het er over had gehad. Dan zal de datum op de aanschrijving 23-1 wellicht 23-2 moeten zijn. Dank voor de mededeling. ToH: je hebt gelijk! Laatst bewerkt door sjoerd op 01-02-2024 23:08 |
02-02-2024 07:29:09 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Heb de wissels afgelopen maandag nog zien liggen inderdaad 😉 Wel jammer dat ie weggaat. Laatst nog overheen gereden toen er vanwege vertraging vanuit het zuiden weer eens gekeerd werd in Olst. Trein wordt dan op spoor 3 binnengenomen omdat op spoor 2 een tegenligger staat te wachten. Nadat die in Dv was aangekomen, kon de daaropvolgende trein naar Zl vrijwel zonder vertraging naar het noorden rijden en in Olst de kerende trein via spoor 2 passeren (en dan uiteraard over het wissel weer over het rechterspoor naar Zl). Vanaf 26 februari wordt bij vertraging dus niet meer gekeerd in Olst? Laatst bewerkt door martijn op 02-02-2024 07:33 |
02-02-2024 10:35:29 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het kan goed zijn dat er in Olst een keermogelijkheid op beide sporen of op 1 spoor is ingebouwd. Dat is niet (altijd) te zien aan de seinplaatsing. Ik heb de desbetreffende gegevens nog niet hier. |
02-02-2024 10:43:12 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Olst blijft bediend gebied, op beide sporen moet je als het goed is kunnen keren vanuit zowel Zl als Dv. Bij keren vanuit Zl moet je dan wel linkerspoor terug uiteraard. |
02-02-2024 10:46:41 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Waar het Martijn om zal draaien is dat gedurende het keren van een vertraagde trein in Olst het doorgaande spoor in één der beide richtingen tamelijk lang bezet blijft. Een omgeleide IC Berlijn, goederentrein of lege trein kan daar dan niet meer omheen en zal van/naar Zwolle over het linkerspoor dienen te blijven rijden. |
02-02-2024 10:47:12 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ja de theorie blijft het mogelijk, bijvoorbeeld bij werkzaamheden in Zwolle. Maar zoals het nu in de praktijk bij vertragingen gaat, dus niet meer. (Ik heb nog wel zo mijn best gedaan de situatie te beschrijven... 😜) Dus dat wordt gewoon opheffen vanaf Deventer of eerder... |
02-02-2024 11:03:39 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dus omdat er soms een extra trein rijdt hier zou je nooit meer moeten keren? Beetje vreemde redenering. |
02-02-2024 11:22:20 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Wie benoemt dan een extra trein? Ik beschrijf in ieder geval de veelvuldig voorkomende situatie van keren in Olst bij vertraging op de IJssel-Brabantroute. En dat is vooral in het najaar dagelijkse kost. Maar goed, het was al duidelijk dat ik die praktijksituatie niet duidelijk omschreven heb. 😉 Laatst bewerkt door martijn op 02-02-2024 11:23 |
02-02-2024 11:36:47 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
En dat blijft gewoon mogelijk, met het verschil dat de trein ri Zl dan linkerspoor rijdt maar dat kan straks ook gewoon, linkerspoor wordt ook van stop/door voorzien. Dus tenzij er precies op dat moment een extra trein rijdt is er geen bezwaar tegen het keren van een vertraagde trein lijkt mij. |
02-02-2024 11:40:01 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Hoe wil je dan linkerspoor naar Zl rijden zonder te Wh te botsen met de tegentrein? |
02-02-2024 11:41:42 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Maar de tegenligger vanuit Zwolle dan? Die staat in Olst al op dat spoor te wachten. Edit, Jotham was me voor. Laatst bewerkt door martijn op 02-02-2024 11:42 |
02-02-2024 11:52:12 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Een situatie zoals regelmatig voorgekomen is de voorbije maanden: IC 3600, vertrek uu:23 is dermate vertraagd - 19 minuten - dat deze wordt opgeheven te Olst spoor 3. Derhalve aankomst om .42 en zal vertrekken om .06. Ondertussen is via spoor 2 al de vorige IC 3600 (van .36) vertrokken die op deze trein moest wachten in verband met het enkelspoor. Maar wat met de volgende IC 3600 van .53 naar Zwolle? Indien er geen lege of goederentreinen rijden, kan deze simpelweg verder over het linkerspoor naar Zwolle. Maar bij een geplande omleiding van de IC Berlijn kan dat plan al de prullenbak in en mag eerstgenoemde IC van dit verhaal dus keren in Deventer. En tijdens een dergelijke omleidingsroute gaan er al snel meer dan twintig treinen per dag extra buiten de IC 3600 om over de route, wat het tot een bijzonder onhandig en inflexibel geheel maakt. Echter, zo kennen wij de gevolgen van saneringen van ProRail wederom. Het valt te hopen dat er bijster veel geld wordt bespaard. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 02-02-2024 11:57 |
02-02-2024 12:01:02 2 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
En dat is het mooie aan een bedrijf als Prorail. Het bureau van sanering en zo gaat uit van de ideale wereld waar nooit bijgestuurd hoeft te worden / een aangepaste planning nodig is. En een bureautje verder maakt men steeds meer plannen die dat laatste steeds meer nodig maken.🙁 |
02-02-2024 12:01:54 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Welke tegentrein? Als je de trein in Olst keert valt die tegentrein meestal toch ook uit? Die wordt dan door het kerende materieel in Olst opgestart. Sowieo is dat keren in Olst nou niet in belang van de reizigers maar vooral zodat de NS een onbetrouwbare korte kering kan hanteren op een treinserie die zeker in de herfst gevoelig is voor vertraging. Dat los je niet op met extra wissels maar met een reservestel in Zwolle. Laatst bewerkt door michaben op 02-02-2024 12:18 |
02-02-2024 12:51:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het zou, los van alle te verwachten perikelen, toch wel handig zijn om Deventer - Olst te verdubbelen. Het kost geen of nauwelijks extra grond, en het maakt de boel wel veel flexibeler. Dan kan het laatste wissel in Olst ook weg! Misschien dat de perikelen de komende tijd talrijker worden, zodat het aantonen bvan de noodzaak tot spoorverdubbeling sneller dichterbij komt. Wat dat betreft was Olst altijd een probleemopvangertje en dat wordt duidelijk minder. Dan ontstaat er wel een erg lang stuk dubbelspoor Deventer - Zwolle zonder wissels, maar dat komt op steeds meer baanvakken voor. |
02-02-2024 15:36:51 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Wellicht zal de nieuwe situatie(hopelijk pijnlijk) duidelijk gaan maken dat de wereld niet ideaal is ,en er meer problemen verschijnen doordat mogelijkheden zijn weg genomen. |
02-02-2024 15:55:52 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Quote Op Zwolle zelf is het een heel stuk enkelspoor. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 02-02-2024 15:56 |
09-02-2024 10:34:33 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Station Dv heeft nu ook een incheck paaltje op het perron. Handig als je met de IC Berlin aankomt. Nadeel is dat het poortje in het restaurant staat. Laatst bewerkt door anton_ op 09-02-2024 10:43 |
![]() |
advertentie |
09-02-2024 10:56:48 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Niet echt een infrawijziging volgens mij. Bovendien staat dat paaltje er echt al flink wat jaren. Is daar ooit neergezet toen het voormalige restaurant, de huidige Stationshuiskamer, voor het eerst (en volgens mij ook meteen voor het laatst) gebruikt werd als stemlokaal. En dat is wel een aantal verkiezingen geleden! Daarna is het een paar keer van pas gekomen toen de ruimte werd gebruikt door ArteZ en bij wat andere bijeenkomsten. |
09-02-2024 21:16:02 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Dit weekend ligt Apd-Dv er uit. Geen idee waarom, wat men aan het doen gaat. Behalve op de website van NS bij geplande werkzaamheden wordt op het station in Dv vandaag nergens aangekondigd dat dit te gebeuen staat. Ook de Stentor als plaatselijke pers zegt er niets over.. Dat zou men normaal gesproken toch moeten doen? Wie weet meer? Worden reizigers morgen voor voldongen feiten geplaatst als men geen reisplanner raadpleegt en men spontaan zich naar het station in Dv begeeft om in westelijke richting te gaan? |
09-02-2024 21:42:30 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Er wordt zaterdag in elk geval gewerkt aan de overwegen Lupineweg en Woudhuizerweg. Daar moeten kieren in de overweg hersteld worden. |
10-02-2024 09:35:44 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Men raadpleegt de reisplanner, maximaal 10 dagen van te voren. Zie de instructie van NS zelf: plan uw reis in de app. Dus geen probleem |
15-02-2024 23:18:08 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
In een artikel in de pers wordt gemeld dat het Pon-lijntje zal worden verlengd tot in de polder van Soest. En er gaat een foto bij van zware zakken om de grond voor te belasten, zodat het nieuwe spoor minder zal wegzakken. Ik kende het voornemen niet, maar het is - denk ik - weer eens een gevalletje klok en klepel. Vaak weten voorlichters het ook niet, dus ik neem niemand iets kwalijk. Het Pon-lijntje is het restant van de spoorweg Elst/Ressen Bemmel - Vork - Kesteren - Amersfoort, waarover nieuwe auto's naar de groothandel gaan. Zo te zien aan de foto wordt het uithaalspoor aan de noord-westzijde van het emplacement Amersfoort verlengd langs de sporen van Baarn naar Amersfoort. Tja. |
15-02-2024 23:35:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel, en dat gebeurt om straks met de lange PON-treinen tot voorbij de overweg Soesterweg te kunnen rangeren. Dat moet om van GE naar de PON lijn te kunnen komen v.v. Het gaat dus om de PON-trein en niet om de PON-lijn.... |
16-02-2024 10:43:15 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ik ken de situatie ter plekke niet,maar ik begrijp dat het niet voorbij de overweg kunnen rangeren problemen oplevert. |
16-02-2024 11:11:09 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Nu sta je op de overweg en blijft die daardoor te lang dicht. |
16-02-2024 11:12:05 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
De treinen van/naar PON rijden door station Amersfoort over sporen 3A, 27B naar 87 om vandaar terug te zetten naar een van de sporen 40 tot 47. (of omgekeerd) Omdat spoor 87 korter is dan sommige PON treinen moet dan door gereden worden over 85 / 85A en wordt de overweg bezet gehouden tot dat de trein terug gezet kan worden. Als het een trein met 1 personeels lid is ( en radio bediening) , dan duurt dat wat langer omdat die persoon van de ene naar de andere kant van de trein moet lopen. En de meeste mensen worden van wachten al zenuwachtig en gaan klagen of erger proberen domme dinge als b.v.er omheen of doorheen te gaan doen. Door nu spoor 89 te verlengen kan zo'n lange trein geheel over de overweg en kan de overweg open tot dat de trein gereed is om de andere kant op te rijden. p.s. zie sporenplan online voor de situatie / spoornummers |
16-02-2024 11:16:31 2 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De rangerende trein rijdt zover dat het noodzakelijke wissel op het goederenemplacement vrij is en omgelegd kan worden. Dat gebeurt dan (dat omleggen) en dan gaat de trein weer terug. In die tijd staat hij over de overweg Soesterweg, die dan behoorlijk lang dicht ligt. |
16-02-2024 18:14:00 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Volgens ProRail rijden komende zomer 7 weken geen tot beperkt treinen van en naar Amersfoort. Is hier al gedetailleerde informatie over? Aangezien ik regelmatig door Amersfoort kom, kan ik dan eventueel al rekening houden met vakanties e.d. Jammer dat ProRail of NS zelf zoiets niet eerder delen. Dat kan een hoop reizigers in de bussen schelen... |
16-02-2024 18:26:42 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Wisselstraat aan de westzijde wordt compleet omgebouwd waarbij in navolging van diverse andere stations de snelheid op de belangrijkste rijwegen naar 60 of 80km/u verhoogd wordt. Verder wordt de aansluiting met het goederenemplacement aangepast. Daarnaast wordt ook de emplacementsbeveiliging vervangen. Over de aanpassingen in de dienstregeling is nog weinig bekendgemaakt, alleen als je nu voor juli een reisadvies met de IC Berlijn opvraagt zie je dat die via Almere gepland staat. |
16-02-2024 18:29:04 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Van spoorwerkinmijnbuurt word je ook niet veel wijzer. Zo zijn de meeste werkzaamheden inmiddels gestart. Wel is de einddatum voor veel werkzaamheden 26 juli 2024. De verlenging van de zogenaamde westelijke PON-lijn duurt tot 27 september. |
16-02-2024 19:04:16 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Tot een jaar of 2 terug kon je bij Prorail een overzicht vinden van de wat grotere buitendienststellingen. Helaas kan ik die tegenwoordig niet meer vinden. , iemand wel? |
16-02-2024 19:22:25 4 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die worden tegenwoordig Europees gebundeld en zijn per goederencorridor terug te vinden:
|
16-02-2024 20:46:11 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dank, de onderste is bruikbaar. |
16-02-2024 20:53:53 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Waar komen de werkzaamheden van Amersfoort van komende zomer dan in voor? Staat wel een excel bestand op die site, maar daarin wordt Amersfoort niet genoemd. Of kijk ik niet goed? |
16-02-2024 21:03:58 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In de 2024 TCR van de Rhine<>Alpine corridor op Project ID Z-180023 filteren, dan krijg je alle werkzaamheden van Amersfoort. |
16-02-2024 22:51:45 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
|
16-02-2024 23:59:15 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Hoop doet leven op de Lage Weide in Utrecht ;-) De eerste overweg in de stamlijn, in de Isotopenweg, wordt in het weekend van 24 & 25 februari vernieuwd. |
17-02-2024 08:42:07 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Details hoeft niet, maar het is wel handig om als je iets gaat plannen / regelen van te voren te kunnen nagaan of de locatie wel per spoor bereikbaar is. |
17-02-2024 12:40:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nou ja, ik vind een half jaar van tevoren toch wel heel mooi. Je bent dan toch tijdig gewaarschuwd dat er belemmeringen kunnen zijn. Als je meer details geeft, ben je van 1 ding zeker: zo gaat het over een half jaar niet precies gebeuren. |
17-02-2024 13:12:33 2 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Als ik nu zou weten dat de hele maand juli geen treinen rijden van en naar Amersfoort, kan ik daar rekening mee houden met het plannen van de vakantie. Dan is een half jaar van tevoren toch niet zo gek? Maar het kan nu dus ook zomaar augustus of september zijn dat er niks rijdt. Of alle maanden, of delen ervan. Of alleen geen treinen tussen Amersfoort en Utrecht en/of Hilversum, maar wel vanuit Zwolle en Apeldoorn. Juist bij dergelijke grootschalige werkzaamheden zou je dat juist ruim van tevoren moeten melden.
|
17-02-2024 20:19:35 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Opvallende tekst:
Als er een noodperron komt bij spoor 8, zou dit dan kunnen betekenen dat ze dan tijdens de werkzaamheden via het goederen emplacement een treindienst richting Baarn - Hilversum opzetten? |
04-03-2024 11:43:03 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Het jaar is al 2 maanden bezig, maar ProRail heeft eindelijk het overzicht van de grote werkzaamheden van dit jaar op een rijtje gezet. Inclusief Amersfoort uiteraard. En dat bericht is inmiddels ook aangekomen bij de regionale media. Laatst bewerkt door martijn op 04-03-2024 12:44 |
04-03-2024 14:34:01 | ||
---|---|---|
joukevn
![]() |
Is er al ergens een kaart aanwezig van het toekomstige sporenplan op Amersfoort West? |
04-03-2024 15:20:26 1 | ||
---|---|---|
stijngeluk
![]() |
Weet uiteraard niet hoe actueel dit meer is. Maar treinreiziger had in 2021 een paar verschillende spoorkaarten gepubliceerd, waaronder een infra kaart van prorail, waar ook Amf plannen bij staan. https://www.treinreiziger.nl/wp-content/uploads/2021/01/Infra-NL-210107.pdf Laatst bewerkt door stijngeluk op 04-03-2024 15:21 |
04-03-2024 15:58:30 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Tekening lijkt nog grotendeels te kloppen, alleen de aansluiting op Amfge wijkt iets af (volgens die oude tekening zou je vanaf spoor 7 naar de sporen 28 t/m 30 moeten kunnen maar je kan straks vanaf geen enkel perronspoor maar rechtstreeks naar Amfge toe). Qua snelheden kun je straks vanaf spoor 7 met 60km/u richting Hvs, vanaf spoor 6 met 80km/u richting Ut en vanaf spoor 5 met 60km/u richting Ut. Binnenrijden vanuit Hvs met 60km/u richting spoor 1 en vanuit Ut met 60km/u richting spoor 2. Rest blijft geloof ik 40km/u. Vanuit zowel Ut als Hvs kun je alle perronsporen bereiken in tegenstelling tot bij veel vergelijkbare vernieuwingsprojecten. Laatst bewerkt door michaben op 04-03-2024 16:05 |
04-03-2024 19:06:14 | ||
---|---|---|
SpoortNiet
![]() |
Dat is niet echt de 80km/h die "beloofd" is. |
04-03-2024 20:30:01 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Waar? Door wie? In alle richtingen? Vertrek én aankomst? Zoveel vragen..... |
04-03-2024 20:44:18 | ||
---|---|---|
SpoortNiet
![]() |
In hoeverre wordt het dan ook interessant om een sprinter Deventer-Zwolle (met nieuwe stations in Zwolle Zuid en Deventer Noord) te introduceren zodat de intercity lekker door kan rijden? |
04-03-2024 21:17:35 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dank voor het delen. Hier kan ik, wat mee😉 |
04-03-2024 23:15:56 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En je moet zorgen dat de stopper na de intercity de knoop in Zwolle ook nog haalt. Anders hebben veel reizigers niets aan die intercity plus sprinter. |
05-03-2024 07:27:18 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De lijst van ProRail had ook een stuk korter gekund. Veel trajecten staan dubbel genoemd. Maar dan haal je natuurlijk de 400 projecten niet. 😜 29 tot 05 mei Amsterdam Centraal - Amsterdam Bijlmer 17 tot 20 | Maarn - Rhenen/Ede-Wageningen 01 tot 17 | Tiel - Elst 29 tot 02 juli | Amsterdam Centraal - Muiderpoort (gedeeltelijk) 13 tot 22 | Den Haag Centraal - Den Haag Hollands Spoor 23 tot 30 | (Wierden)Almelo - Hengelo 16 tot 25 | Tiel - Elst 12 tot 22 | Venlo - Tegelen tot grens Welke grens is dat?? En tot slot 08 tot 11 | Duivendrecht - Amsterdam Riekerpolder Aansluiting Hier wordt opeens een aansluiting genoemd. 99% van de reizigers zal dit natuurlijk niks zeggen. Als ze nu gewoon ‘Duivendrecht (of Amsterdam Zuid) - Schiphol’ hadden gezegd, was het voor iedereen duidelijk geweest. Laatst bewerkt door treinhobby op 05-03-2024 07:28 |
05-03-2024 07:46:56 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Moet je het zelf wel duidelijk neerzetten. Want van-tot cijfers zonder de maand te benoemen is ook niet heel duidelijk ;) |
05-03-2024 09:00:49 | ||
---|---|---|
joukevn
![]() |
Lijkt erop dat er wordt gewerkt aan de nieuwe goederenboog bij Meteren, het gras wordt weggegraven op het tracé van het nieuwe spoor |
05-03-2024 09:26:10 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Wkz Tl - Ktr - Est betreft BBV en GAST-NL, dat laatste is het vervangen van de assentellers. Op diverse stations tussen Tl en Est worden de perrons aangepast Laatst bewerkt door gvttreinen op 05-03-2024 09:27 |
05-03-2024 12:05:10 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Kan ook zijn dat er vooraf archeologisch onderzoek word gedaan |
05-03-2024 12:33:19 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Of kabels en leidingen verleggen. |
05-03-2024 13:23:41 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat laatste is in ieder geval aan de gang langs de A15 waar het viaduct van de aansluiting moet komen |
05-03-2024 16:04:21 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
05-03-2024 19:26:17 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Almelo-Enschede? Dat is wellicht wel erg globaal. Onlangs, een jaar of twee /drie terug, is in Enschede toch alles vernieuwd?. Zal wel wat anders bedoeld zijn. |
05-03-2024 19:51:40 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Geen idee of het allemaal in dezelfde buitendienststelling gaat plaatsvinden, maar emplacement Wdn wordt omgebouwd (aantal wissels gaan weg, overige wissels worden 1:15) en assentellers tussen Wdn en Hgl worden vervangen. |
06-03-2024 08:55:53 | ||
---|---|---|
edwin82
![]() |
Welke wissels willen ze in Wdn dan weghalen? Bijna alle wissels die daar liggen worden volgens mij gebruikt voor de dienstuitvoering. Alleen wissels 21a en 21b niet. Zie www.sporenplan.nl |
06-03-2024 09:12:34 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
21A/B en 25A/B verdwijnen, de rest wordt 1:15 zodat de sneltrein met 80km/u kan doorrijden enaar de stoptrein ook sneller kan in- en uitvoegen. |
06-03-2024 09:18:21 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Heeft een klein nadeeltje. De sprinter uit Zwolle kan niet meer vanaf spoor 103 richting spoor WA (en verder naar Almelo), wat - dacht ik - nog weleens gebeurde bij vertragingen. Laatst bewerkt door anton_ op 06-03-2024 09:33 |