16-12-2022 19:17:36 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zag zojuist op Facebook iets leuks voorbij komen. De Crew heeft sinds 1 decemeber schijnbaar een nieuwe aanwinst verworven,een 2200. Meer info:hier Ik hoop dat de loc weer vlot mag genieten van een 2e leven op het spoor 👍 Laatst bewerkt door moderator op 16-12-2022 21:19 |
16-12-2022 20:32:33 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Mooie aanwinst. Weet iemand trouwens wat de status van de 2225 is? |
16-12-2022 20:42:29 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Staat of stond die niet in Simpelveld? |
16-12-2022 20:56:36 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
De 2215 staat in Simpelveld. De 2225 staat normaal in Rotterdam. |
![]() |
advertentie |
16-12-2022 21:01:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Op het moment op de Kijfhoek :) |
17-12-2022 00:04:26 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Ah, 3 van de 4 getallen had ik goed. 😊 |
17-05-2025 20:41:04 | ||
---|---|---|
Niels-die-hard
![]() |
De stichting heeft momenteel geen secretaris en geen penningmeester. Hoe gaat het met de stichting? Mvgr. Niels |
17-05-2025 21:10:18 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
|
18-05-2025 15:42:32 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Alle werkzaamheden gaan gewoon door. Aan de 2454 lok zelf doet het en staat in Hoorn. De Jaap Mat24 wordt ook druk aan gewerkt. Beide Plan U's wordt lekker aan gewerkt. De Plan V 904 rijdt bij Keolis. En er zijn nog steeds veel vrijwilligers die de klusdagen gebruiken. Zo af en toe rijden de treinen ook rond. Volg de club op Facebook en men houdt je daar van alles op de hoogte.
|
18-05-2025 18:10:21 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Misschien kunnen ze de PlanU gaan verhuren aan Arriva. Daar wordt in de regio Achterhoek op de informatieschermen in de trein gemeld dat er de komende tijd kortere treinen zullen rijden vanwege beperkte beschikbaarheid van het materieel. |
18-05-2025 18:16:46 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die paar Plan U's die ATB-NG hadden zijn toch al lang en breed gesloopt? |
18-05-2025 19:42:40 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Klopt dat waren de 191 t/m 195. |
18-05-2025 20:15:35 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Plan U of DM90 kan sowieso de rijtijden van de 31100, 30900, 30700, 30800 of 30400 niet halen. Misschien dat de 17800 nog gaat lukken, maar dan worden de overstappen in Zutphen en Apeldoorn ook krapper. |
18-05-2025 20:49:15 2 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En tot zover het Off topic deel. |
19-06-2025 16:32:12 1 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Zoals al eerder besproken in het 'Bijzonderheden NSM' draadje, gaat Plan U 114 naar Hoorn om ingezet te worden tussen Hoorn en Enkhuizen voor de SHM. Nu ben ik de video aan het luisteren die gisteren door Phantom is gedeeld in dat draadje, waar Peter Paul de Winter benoemt dat dit stel wordt overgenomen door Stichting 2454 Crew en door hen opgeknapt gaat worden. Dit waarschijnlijk als vervanger voor de de 115 waar ze nu mee bezig zijn/waren. En dan gaan ze (als ik het goed begrijp) gecombineerd met de 151 rijden tussen Hoorn en Enkhuizen. Voor de geinteresseerden: minuten 22:45 tot 24:05. Hij praat trouwens vanuit het perspectief dat ze al met een dieselstel rijden tussen Hoorn en Enkhuizen, maar dat klopt volgens mij niet. Laatst bewerkt door RX7567 op 19-06-2025 16:35 |
20-06-2025 10:12:48 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Wat ik van de video denk te begrijpen is dat er op sommige rijdagen van de SHM met de plan u word gependeld om mensen te vervoeren,als men geen stoomlocs inzet/of maar halve dagen inzet. |
20-06-2025 12:38:07 5 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Vrijwillig conducteur van de SHM hier. Op dit moment gebruiken we geen Plan U op de SHM lijn. We rijden elke dag met minstens 1 stoomtramloc + Oostenrijkers. Bij drukke dagen stoken we een tweede stoomtramloc op die houten oer-hollandse tramrijtuigen trekt. Op evenementen/bijzondere ritten na (zoals de railsafari een paar maanden geleden), zijn we niet van plan om dat te veranderen. Wel wordt er gespeeld met ideeën om de lijn uit te breiden over de hoofdlijn. Zo hebben we een aantal jaar geleden geëxperimenteerd met de "Holland boven Amsterdam Express", waarbij de Plan U of Blokkendoos een rit reed tussen Amsterdam en Hoorn in aansluiting op de stoomtram. De route Stoomtram Hoorn -> Medemblik, onze boot Medemblik -> Enkhuizen en dan de NS-Trein Enkhuizen -> Hoorn (of andersom) is enorm populair. Tijdens sommige evenementen rijden we tussen Enkhuizen - Hoorn ook een eigen pendeldienst zodat mensen die kunnen nemen in plaats van de NS-Trein. Dat moet dan met spul van de 2454Crew (dat deels ook bij ons in Hoorn is opgeslagen) want ons eigen materieel mag de NS sporen niet op. Ik denk (weet ik dus niet zeker want ik maak daar de beslissingen niet over) dat er geëxperimenteerd gaat worden met dagelijks een historische trein Hoorn - Enkhuizen in aansluiting op de tram en boot. Dan zou een tweede Plan U, als backup mocht de 115 onverwacht defect raken, wel handig zijn. |
20-06-2025 15:17:01 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
Volgens mij is de capaciteit van één plan U niet voldoende om de reizigers van twee trams / de boot (op drukke dagen) een zitplek te geven op Hn-Ekz en wil men daarom twee stellen rijvaardig hebben. |