15-11-2021 15:58:38 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Zwitserland is gewoon toegankelijk zonder paspoort controle. "Vrij vervoer van personen en goederen" Dus absoluut geen controle voor nachttreinen. |
15-11-2021 16:00:15 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Quote Dat is toch altijd zo dat er binnen de EU zone een controle mag plaatsvinden?! Dat doet men in Nederland ook aan de grenzen. Dat zijn gewoon periodieke controles ze gaan echt niet elke NJ leeg trekken voor een controle Laatst bewerkt door Xander140 op 15-11-2021 16:02 |
15-11-2021 16:07:36 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote Zwitserland heeft alleen vrij verkeer van personen, niet van goederen. In de praktijk heb je hier als privépersoon weinig mee te maken overigens omdat de meeste goederen die mensen normaal bij zich hebben zonder aangifte bij de douane de grens over mogen. Paspoortcontroles zijn dus alleen steekproefsgewijs (hoewel dat begrip de laatste jaren erg rekbaar blijkt), maar bagage mag wel altijd worden gecontroleerd van/naar Zwitserland als daar een aanleiding toe is. Laatst bewerkt door AlbertP op 15-11-2021 16:15 |
15-11-2021 17:10:29 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Quote Dat staat er dus echt niet. Er moet altijd een reden zijn om identificatie te vragen |
![]() |
advertentie |
15-11-2021 17:20:48 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Quote En dan heb je Trustpilot waarschijnlijk nog niet gelezen?! Dit krijg je dus als communicatiedeskundigen een internationale nachttrein gaan rijden. Zonder enige kennis van zaken oude lijken van ligrijtuigen verkopen als zeer comfortabel en uitgerust en ontspannen op uw bestemming uitkomen ; jaja. Met vertragingen van 3 - 7 uur door Europa heentuffen zal weinig reizigers verleiden tot herhaling. Met die Euro Expres rijtuigen gaat dus ook de European Sleeper rijden ; beloofd nog wat. Verder benieuwd hoe de rijtuigen van de NJ Asd-Zürich er in werkelijkheid gaan uitzien; ook opgepoetste troep van tientallen jaren oud. Laatst bewerkt door Roland55 op 15-11-2021 17:22 |
15-11-2021 17:54:27 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Ik kan me ook niet heugen wanneer ik voor t laatst controle heb gehad aan de Duits-Zwitserse grens. En ik reis toch minimaal 2 x per jaar naar Zwitserland. In Chiasso/Como wordt dan wel weer regelmatig gecontroleerd evenals in Tirano. |
15-11-2021 18:03:21 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Quote Is dat zo? Eerder was er sprake van dat Regiojet de rijtuigen zou stellen, dat lijkt ook wel zo logisch. Enkel heeft RJ zover ik weet geen slaaprijtuigen. |
15-11-2021 18:55:08 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Dus... afgelopen herfst zowel op de heenweg als op de terugweg controle gehad door de Duitse politie, op de heenweg voor Basel Badischer, en op de terugweg erna. Paspoorten en de vraag of we voor de Zwitsers het bekende formulier bij ons hadden, want dat kon je € 100 euro boete opleveren. In Zwitserland is daar niet naar gevraagd. Prima hoor. |
15-11-2021 19:14:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat kan ook helemaal niet, want EuroExpress heeft daar verder ook helemaal geen rijtuigen voor beschikbaar. En de organisator van Green City trip is helemaal niet nieuw in de markt van stedentrips, dus ik snap niet helemaal waar vandaan komt dat die dat zo maar even zijn gaan doen.
|
15-11-2021 19:30:03 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Nu geen woorden verdraaien, het statement hierboven ging niet over de stedentrips... |
15-11-2021 19:46:26 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Quote GCT reed toch echt voor het eerst met zijn eigen TREINEN rond door Europa met name dáárover ging mijn opmerking. En als Thom het beter weet, tja... (....). Verder ging het over de EE rijtuigen, die aldus tripadvisor en trustpilot toch echt een bar slechte kwaliteit hebben. En als Thom het beter weet, ...tja (....) . En of de nieuwe ES met RJ rijtuigen gaat rijden, we zullen het zien. |
15-11-2021 19:53:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zo dan, denk aan je rikketik joh 😲 |
15-11-2021 20:46:42 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Hier kun je je laten informeren: www.regiojet.com |
15-11-2021 21:08:22 | ||
---|---|---|
verst107
![]() |
Regiojet vermarkt ligrijtuigen met max 3 personen als slaapcompartiment. Maar blijven ligplekken met dito comfort. |
15-11-2021 21:37:43 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Of dit wel of niet beter is dat zul je zelf moeten gaan ervaren. Het lijkt me wat overdreven om dit te beoordelen op basis van een paar foto's, een tekst op een website of de voorgeschiedenis van een rijtuig. |
16-11-2021 10:02:05 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Is het teveel gevraagd om van de Engels tekst een Nederlandse vertaling neer te zetten? Dan weten de niet Engelstalige ook wat er staat! |
16-11-2021 11:31:08 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Eigen vertaling:
Hoe onze slaaprijtuigen anders zijn dan de concurrentie Wat maken couchettes en bedden op rails anders? Het grootste verschil is het aantal bedden in een compartiment, and in het kwaliteit van het linnen. De bedconstructie is hetzelfde. Om meer privacy te creën zijn de couchettes veranderd naar slaaprijtuigen zodat drie couchettes permanent uitgevouwen kunnen zijn om een bed te maken. Bedden aan een zijde zijn klaargemaakt om te slapen, de bedden aan de andere kant zijn in de zitpositie. Deze oplossing heeft een duidelijk voordeel tegenover de slaaprijtuigen van onze competitie. De passagier is niet afhankelijk van diens medepassagiers, en kan zelf beslissen om te zitten of te liggen, en kan twee aparte plekken gebruiken. Daardoor is een compartement voor drie personen groter dan een standaard compartement voor drie personen in een gebruikelijk slaaprijtuig van andere vervoerders. Echter is het wel nodig om erop te wijzen dat onze compartimenten geen wastafel of douche hebben. Toiletruimten met wastafels zijn aan de uiteinden van ieder rijtuig. Ik heb zelf geen ervaring met slaaprijtuigen dus mogelijk dat er specifieke foutjes in de vertaling zitten, maar ik denk dat het grotendeels op een lijn zit met de text van Regiojet zelf.
|
16-11-2021 11:50:21 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Dat mag natuurlijk, maar anderen (ik bijvoorbeeld) hechten wel aan hun Schengen-rechten. Ik heb absoluut geen zin om bij elke grensovergang gecontroleerd te worden.
Quote Grenscontroles zijn in het verdrag van Schengen per definitie uitgesloten. Het enige wat aan de binnengrenzen is toegestaan, is politiecontrole, bijvoorbeeld om drugssmokkel op te sporen. Maar dan moeten ze wel een verdenking hard kunnen maken. Vooral de Duitse politie rekt die bevoegheid héél ver op. Te ver, zelfs. In de ICB lopen ze vrijwel elke dag door de trein in Bad Bentheim en vragen willekeurig mensen naar hun paspoort. Er zijn reizigers die daar soms iets van zeggen (heb ik ook wel eens gedaan) omdat opvallend vaak alleen niet-blanke reizigers de pineut zijn. Dan krijg je een heel chagrijnig antwoord terug van zo'n agent, want hij weet dondersgoed dat hij verkeerd zit. Punt is alleen: zolang ik zelf niet zo'n regelmatige controle moet ondergaan, kan ik er ook geen klacht tegen indienen. Die niet-kleurenblindheid maak je overigens ook mee als je de nachttrein uit Italië naar München neemt. Heb vorig jaar beleefd dat een Afrikaans ogende reiziger in de slaapcabine naast mij door twee politieteams werd gecontroleerd (eerst agenten in Freilassing, kort daarna andere agenten in Rosenheim), terwijl alle andere mensen in het slaaprijtuig met rust werden gelaten. Laatst bewerkt door brun op 16-11-2021 12:00 |
16-11-2021 12:39:58 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Je kunt ook gebruik maken van een website die voor jou vertaald (ook te installeren als app).
Ik begrijp helemaal dat niet iedereen Engels kan, maar tegelijkertijd niet iedereen die Engels kan begrijpend lezen kan het vertalen in het Nederlands (onlangs dat Nederlands de moedertaal is). En soms is het (helemaal in deze moderne tijd) handig om jezelf te helpen.
Om helemaal off topic te gaan, 2 sites waar je op een eenvoudige manier op jouw niveau (gratis) Engels (en andere talen) kan leren WRTS en Duolingo
|
16-11-2021 12:51:29 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Roland55 maakt wel een valide punt, het is natuurlijk tamelijk merkwaardig dat het in de spoorwereld als normaal wordt beschouwd dat een nieuwe speler met oude troep uit het jaar kruik gaat opereren. Laatst bewerkt door moderator op 16-11-2021 14:22 |
16-11-2021 13:13:38 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zo merkwaardig vind ik dat niet. Nieuw materieel kost miljoenen, zo'n voorinvestering is onhaalbaar of onverantwoord als je nog niet weet of het een succes gaat worden. Geschikt tweedehands materieel of goed materieel van leasemaatschappijen kun je voor gewone reizigerstreinen nog wel vinden, maar waarschijnlijk niet voor slaaptreinen. Dus dan kom je toch uit op aftands materieel. Waar overigens niks mis mee hoeft te zijn, mits het maar goed onderhouden is. |
16-11-2021 14:30:05 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Klopt op zich. Maar enige bescheidenheid is dan wel op z'n plaats. Hoogdravende reclame's alsof je in een 4 sterrenhotel (op rails) de nacht doorkomt, leidt dan tot volstrekt verkeerde verwachtingen bij de reizigers. lees nogmaals tripadvisor en trustpilot erop na. En dat is na zo'n teleurstelling natuurlijk vreselijk, want daarmee komen die reizigers nooit meer terug. |
16-11-2021 16:44:16 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Je hebt gelijk, ik las Trustpilot. En die reviews zijn redelijk vernietigend, behalve die korte met 4 of 5 sterren van de reizigers die waarschijnlijk zijn ingegaan op het verzoek van GCT om een positieve review te schrijven. Ergens in de aanloop naar de start of misschien ook nog op hun site schreven de goedwillende initatiefnemers van GCT dat ze vanwege het besparen vankosten de trein zo lang mogelijk maakten. Dat is dan best passend bij hun achtergrond in citytrips met het vliegtuig (naam van de onderneming: Flywise), immers, het businessmodel van de budgetluchtvaart is ook de kist zo vol mogelijk proppen om de kosten over zo veel mogelijk betaalde stoelen te verdelen en zo de opbrengst te vergroten [Fantasiemodus: zouden er niet door AstraVagoane een paar treinstammen kunnen worden gefabriceerd waarmee dit soort vervoer met een meer kansrijke uitgangspositie herstart zou kunnen worden....?] Wat zich voorts wreekt is het enorm beperkt stellen van personeel op de GCT. Bij Trustpilot lees je dat er per 4 rijtuigen één medewerker rondloopt. Die kan dan echt niet veel meer doen dan in 40 coupés de lakens en slopen uitdelen en ze 's ochtends zien op te halen. Laat staan dat 'hij of zij iets kan met een minibarservice of 8 toiletten en 12 wasruimtes schoon zien te houden. En het zou toch mooi zijn geweest wanneer er met een wat scherper oog naar de dienstregeling was gekeken. Daar weet @Roland55 dan weer alles van... 😉 Laatst bewerkt door bacr op 16-11-2021 16:45 |
16-11-2021 17:02:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat is dan het punt van de dienstregeling? |
16-11-2021 17:41:12 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Wat is er niet mee aan de hand, kun je beter vragen. Slimmer was geweest om die trein linea recta het land uit te krijgen, dus een zo kort mogelijke route vanaf de Randstad naar de grens. Zoals de oude Alpen Express-en en die onder EETC. Die gingen zsm het land uit. Onder RXP werd het al een stuk langer. En in Duitsland zoveel mogelijk gewoon doorrijden. Ik lees op die reviewsite dat er veel onderweg in Duitsland gestopt wordt. Als dat planmatig is, dan is er minder goed naar de drgl gekeken, want 's nachts kan het juist allemaal redelijk doorrijden, zeker wanneer je geen reizigersstops hoeft te maken. Voor Nederland had Flywise gewoon in bulk met NS een deal moeten sluiten voor kaartjes 'van ieder station naar opstapstation' en terug. Hoef je die trein niet tijdens de avondspits door de hele Randstad te sleuren, zonder dat er aan boord ook maar enig vermaak is en je op de gekste plekken aan de kant wordt gezet (en in de ochtendspits of vlak daarna terug). |
16-11-2021 20:27:55 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Wat zijn dit nu weer voor leugens? Volgens de website gaat het helemaal niet over een 4 sterrenhotel op rails:
Dat kan voor normale mensen toch onmogelijk te hoge verwachtingen wekken? Alleen de gebruikelijke categorie verwende OV gebruikers die altijd maar denkt dat ze als een koning moeten worden getransporteerd op kosten van de belastingbetaler gaat teleurgesteld worden want die hebben een compleet verknipt wereldbeeld. Je kent ze wel, van die figuren die hier de boel bij elkaar komen schreeuwen dat NSR maar even een paar honderd bussen uit de mouw moet schudden als er plotseling een treindienstleider ziek is geworden. Maar vooral geen eerlijke prijs willen betalen... En zo krijg je dan dit soort onnozele reacties (nl.trustpilot.com)
Geen idee waarom zo iemand denkt dat iets wat niet wordt aangeboden er wel is, de bovenstaande omschrijving van economy laat niks aan duidelijkheid te wensen over.
Alsof zo'n trein de hele nacht aan het locwisselen is, je zou eens een kwartiertje geduld hebben...
Tsja, wel bijzonder dat bij sommige mensen dagen maar een uur duren. |
16-11-2021 20:40:47 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Quote De CNL dubbeldeks slaaprijtuigen zijn/waren merendeels eenspanningsrijtuigen en daardoor enkel geschikt voor D/A/CH. Een stuk of 10 van de rijtuigen met 1e klasse coupés (DWLABm) is op enig moment alsnog geschikt gemaakt voor inzet naar Nederland, die rijtuigen hebben daarna meerdere jaren naar Amsterdam gereden. Ook voor Denemarken zijn er rijtuigen aangepast vanwege inzet in de CNL Basel-Kopenhagen. Spul was technisch kennelijk niet probleemloos, is mede daarom al ruim voor het einde van CNL aan de kant gegaan en staat al jaren stil. Er is eens een foto opgedoken van een naar Oost-Europa (Tsjechië/Slowakije?) verkocht exemplaar, maar verder heb ik er nooit meer iets van gezien of gehoord. |
16-11-2021 20:41:57 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Sorry, ik had even niet verwacht dat er nog mensen zijn die geen Engels kunnen lezen. Als ik de tekst door Google Translate haal dan komt er een onbegrijpelijke tekst uit en voor je het weet ben je dat dan een beetje aan het opleuken door de grootste blunders er uit te halen. Een echt goede vertaling kost veel tijd. Maar de moraal van het verhaal is dat RegioJet 6-persoons coupe's heeft omgebouwd: de ene zijde heeft permanent uitgeklapte bedden en de andere zijde wordt alleen als zitplaats gebruikt en er worden drie personen in zo'n coupe gezet. Daardoor hoef je de beenruimte niet te delen met een overbuurman, niet te overleggen met de anderen wanneer de zitplaatsen worden omgebouwd tot ligplaats en hoeft het personeel niet tijdens de reis bedden op te maken. |
16-11-2021 20:49:40 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Je slaat de plank redelijk mis. Wij hier zijn doorgaans goed ingevoerd als het over treinen gaat, de gemiddelde consument is dat nul komma niet. Als die iets hoort over een 'internationale trein' denkt 'ie aan zoiets als de ICE, de Thalys of kom, vooruit Eurofima-achtige rijtuigen met fantastische rijeigenschappen, klimaatregeling en behoorlijke toiletten (en dat materieel is toch ook al van midden jaren 70...). Wanneer diezelfde onwetende reiziger vervolgens kreten als 'economy', 'premium' en 'luxury' hoort, denkt ie in volgorde aan - volgestopte, maar wel redelijk moderne Ryanair- of Wizzair vliegtuigen - zo'n zelfde vliegtuig, maar dan de eerste paar rijen die wat verder uit elkaar staan en die hij zelf misschien ook wel eens stiekem geboekt heeft... - en bij 'luxury' aan de plaatjes die ooit vast eens voorbij zijn gekomen van Oriënt-express-achtige treinen, want daar is het prijsniveau in de beleving van die consument ook naar. Omdat die CityTripper meestal met een vliegtuig gaat, waar hij maar een uur of 1,5-4 in zit, is hij ook gewend aan toiletten die schoon zijn en weinig gebruikt worden. Zet dat eens af tegen de obscure toilethokjes in het EuroExpress-huurmaterieel, verhoog de verblijfstijd van alle treintoiletgebruikers tot een uur of 18-20 en je weet dat er tenminste 180-240 keer van de 2 toiletten in één rijtuig gebruikt wordt gemaakt. Als de helft van de gebruikers het met het gebruik niet zo nauw neemt, dan krijg je dat nooit de hele reis schoongehouden. De reviews op Trustpilot zijn grotendeels van de eerste reizen. Toen ronkte de site van GCT nogal, met inderdaad kreten als 'de volgende ochtend heerlijk uitgeslapen aankomen op je bestemming'. De gemiddelde spoorhobbyist weet dat dat minder het geval is in een couchette 6, al beter in een couchette 4 en in een slaapwagen (ook al is dat een AB30) lukt dat erg goed (eigen ervaring ;-). Maar dat weet die gemiddelde onwetende consument niet, dus die voelt zich bekocht als 'ie geradbraakt, na uren vertraging tegen het einde van de middag aankomt in Venetië, terwijl het ticket beloofde dat hij er met de lunch zou zijn. En laten we wel wezen, in vrijwel iedere langeafstandstrein in NL en daarbuiten (behalve ICRm en ICB) is Wifi aanwezig voor het vermaak van de passagiers. Dus zo gek is het niet dat een gemiddelde nitwitreiziger dat verwacht op zo'n lange reis. Ook hier geldt: de teksten van de website lijken aangepast na de slechte Trustpilot-reviews. Loc-wissel is wel bijzonder, ik dacht nu juist dat ze een loc geleased hadden om die trein (bijna) helemaal tot de eindbestemming te brengen. Maar.... ook dat gebeurt wel eens, hoogspanning vergeten door te verbinden en de trein wordt kouder en donkerder.... Alleen kan het ook een smoesje zijn omdat die beste steward gewoon geen tijd had om het water voor de koffie en thee te maken.... Laatst bewerkt door bacr op 16-11-2021 20:53 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-11-2021 20:56:15 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Ik zou er maar serieus rekening mee houden dat Thom het inderdaad beter weet... De club achter GreenCityTrip doet dit al langer met vliegtuigen. En ook die vliegen ze niet zelf dus blijkbaar kunnen communicatiedeskundigen wel degelijk iets organiseren. De kassajuffrouw van de supermarkt heeft ook niet 's morgens zelf de koe gemolken van jouw pak melk😜 En als je gelijk wordt gediskwalificeerd omdat je iets voor het eerst doet dan komt er nooit meer iets nieuws van de grond. Gelukkig heeft de geschiedenis niet naar dat soort emoties geluisterd anders zouden we nog steeds in een grot wonen en de hele dag met een knuppel achter wilde beesten aan hollen. |
16-11-2021 21:08:46 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Niet om de een of de ander te diskwalificeren, maar ook in dit geval @Henk1619, is @Roland55 de grotere deskundige dan @Thom. Ik ken ze allebei 😉 En inderdaad heb je gelijk: zonder iemand die wat durft, ook al is het met oud materieel, zou er nooit wat gebeuren. Je zou zelfs kunnen beweren (maar ik laat me graag tegenspreken) dat LoversRail met zijn heel oude meuk het Nederlandse personenspoorvervoer heeft opengegooid. Daarom zou het fijn zijn als, met wat meer realistische communicatie en wat acute productverbeteringen als personeelsuitbreiding op de treinen, voorzieningen in de treinen (de catering verdient zichzelf terug als je het goed doet) door GCT, incl verbeterde drgl-en en wat meer getemperde verwachtingen bij de consument, dit toch een bescheiden succesje zou kunnen worden. Dàn bestaat misschien de mogelijkheid dat er nieuw(er) materieel ingezet zou kunnen gaan worden. |
16-11-2021 21:33:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Snel het land uit, en dan s'morgens om 04:00 op je bestemming staan?
Ik heb even snel gekeken, de laatst terug komende trein uit Venezië had in Duitsland geen stop gepland die langer was dan 3 minuten..
En ook hier; de laatste terugweg kende maar 1 geplande stop (van wel helemaal 4 minuten) anders dan de stops die bedoeld waren voor het uitstappen van reizigers. |
16-11-2021 21:39:40 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Nee hoor, ik sla de plak helemaal niet mis. Maar van mening verschillen kan natuurlijk altijd. De quotes van de reviews zijn van een paar dagen geleden, mensen die dergelijke reactie plaatsen doen dat doorgaans niet een maand later. Ik heb nog even de oude versies van de website teruggekeken (web.archive.org). Van Juli tot eind Oktober was de beschrijving van de verschillende klassen wat sumier in punten opgenoemd maar zeker niet misleidend. Sinds eind Oktober staat er ook iets over Wifi en stopcontacten in de FAQ. En dat er een paar tokkies zijn die voor een habbekrats een Oriënt-express-achtige trein hadden verwacht, tsja die zijn hopeloos verloren. Die denken ook voor 1000 euro een Rolls Royce van een paar jaar oud te kunnen kopen die altijd in de garage heeft gestaan en prima onderhouden is. Als je het wilt vergelijken met het vliegtuig, voor die paar honderd Euro boek je ook geen business class ticket. En dat de conducteur de wc niet goed schoon houdt daar zijn we het wel over eens: geen goed woord voor over. Er valt vast nog een hoop te verbeteren aan de uitvoering maar daarmee ben je nog niet van de onzinverkopers op review sites af. Dat soort klanten moet je niet willen. Eigenlijk zouden de prijzen flink omhoog moeten om ze te weren maar dan mag je ook wel eens op zoek naar beter materieel en dat is er niet. (beter materieel is iets anders dan nieuwer materieel, vergelijk het met NSR: het oudste (ICR en ICM) is het meest comfortabel en alles wat daarna is gebouwd is bagger) |
16-11-2021 21:43:20 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Dochter en schoonzoon zijn 27 oktober met Green City Trip maar Venetië geweest. Inderdaad niet superluxe, maar wel netjes vonden ze. Trein stond op de heenreis soms wel een uur stil en kwam een paar uur te laat in Venetië aan. Maar dat vonden ze niet erg vanwege het mooie uitzicht in Italië vanuit de trein. En dan was de prijs ook nog eens laag (en kregen ze een upgrade van zespersoons naar tweepersoons coupé). |
16-11-2021 22:31:33 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote De grootste misvatting in onze maatschappij is dat je een blik mensen open moet trekken als het de bestaande werknemers boven het hoofd groeit. Je kunt veel beter inzetten op efficienter werken en slimmer organiseren. Wat je hier al een paar keer hebt beschreven als het standaard tijdrovend werk op zo'n slaaprijtuig: bedden opmaken, kun je ook benaderen als RegioJet met al vooraf opgemaakte bedden. Of bij voorbeeld wat je in de supermarkt wel ziet, een vakkenvuller die op zijn knieen de inhoud van dozen aan het overladen is in de schappen. Je kunt ook gewoon het deksel van de doos halen en hem in zijn geheel in de schappen zetten. Nieuw materieel zie ik niet zo maar gebeuren. De enige partijen die dat zouden kunnen betalen zijn de ingeslapen oude kliek die gewoon meer van het oude gaat doen en dan een andere uitkomst verwacht. Ik zie hooguit gebeuren dat iemand een keer wat technisch nog goede zitrijtuigen opkoopt en op een innovatieve manier gaat herinrichten. Dus met onderhoudsvriendelijke prefabmodules die je zo vast kunt zetten in een lege bak met voorgemonteerde bevestigingspunten. Vergelijk het met de badkamer in een Formule 1 hotel: een volledig kunststof element dat supermakkelijk schoon te spuiten is. Laatst bewerkt door Henk1619 op 16-11-2021 22:31 |
16-11-2021 23:11:20 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Het is de trein die gisteren terug kwam ook weer niet gelukt om op de grens tussen Oostenrijk en Duitsland 2 uur en 40 minuten terug in de tijd te gaan. Dan gaat de vertraging in een klap van 2 uur en een kwartier naar 5 uur. Niet dat de vervoerder er wat aan kan doen dat de infrabeheerders geen fatsoenlijk aansluitende dienstregelingen kunnen produceren. Daar lopen de goederenvervoerders ook nogal eens tegen aan. Wat misschien wel binnen de invloedsfeer van de vervoerder valt is dat de stop van 8 minuten in Emmerich structureel uitloopt richting een half of heel uur, ook als de trein op tijd aan is gekomen. |
16-11-2021 23:24:54 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Hmmm, als ik die Trustpilot-recensies zo lees, doet het me enorm denken aan Flixtrain. Vroeger dacht ik ook dat al die slechte beoordelingen van verwende klanten waren. Maar sinds ik er één keer zelf in zat, weet ik dat zulke beginnende bedrijven zich gewoon enorm vergist hebben, dat ze denken 'ach, een treintje laten rijden, hoe moeilijk kan het zijn'. Vervolgens komen ze er gestaag achter dat je toch echt goed opgeleid en ervaren personeel nodig hebt. Anders wordt het een puinhoop aan boord. En dat je toch echt wel goed met de netbeheerders moet onderhandelen over een prettige dienstregeling. Anders sta je de helft van de tijd op een zijspoor omdat andere treinen voorrang krijgen. |
17-11-2021 01:06:56 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Is het misschien mogelijk om dit topic op te delen in vier topics? Er zijn nu vier (aankomende) slaaptreinen van-/naar Nederland. En er lopen nu meerdere discussies door elkaar heen steeds. Alvast dank. |
17-11-2021 07:57:31 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Moet ik hieruit lezen dat de aankomst in het eerste station in Duitsland 2:40 EERDER gepland is dan het vertrek uit het laatste station in Oostenrijk? Dus iets als 18:00 Venetië 0:00 Kufstein 21:40 Kiefersfelden 22:40 München ??
|
17-11-2021 18:40:22 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Niks moet maar het is wel de juiste interpretatie. |
18-11-2021 21:17:31 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Zelf vond ik eerlijk gezegd weinig mis met mijn GreenCityTrip, in het slaaprijtuig. Ja, het rijtuig is in 1956 gebouwd en ja, het is in de jaren 90 voor het laatst gereviseerd, maar het ziet er nog netjes uit, is behoorlijk ruim, de bedden liggen lekker en zijn behoorlijk breed en ik vond de temperatuur aangenaam. Wat wil een mens nog meer? Vooruit, een uitgebreidere catering misschien. Dat zou nog wel een win-wintoevoeging kunnen zijn. |
04-12-2021 11:37:23 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De 193 263 is inmiddels van de juiste stickers voorzien; Treinposities |
20-12-2021 00:43:29 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
De EU denkt na over verder promoten nachttreinen: Politici artikel, in het Engels Het kan een enorm hulpmiddel zijn om het programma Fit voor 55 (uitstoot reductie met 55% in 2030) te ondersteunen, vandaar. Veel spoorwegondernemingen willen wel weer nachtvervoer, maar niemand heeft nog aanvaardbaar materieel. Veel landen zijn zelf allemaal het wiel aan het uitvinden, in plaats van dat ze samenwerken om pan-Eurooees inzetbaar materieel te ontwikkelen. Daarom wordt onder meer gekeken naar de Europese InvesteringsBank. (Eurofima, anyone?) Voor het huidige nachtvervoer wordt vooral Duitsland als een soort zwart gat gezien. Ze staan nog net toe dat er nachttreinen van andere vervoerders over Duitse sporen rijden, maar eigenlijk dat zelfs niet helemaal. Het niet doorgaan van de nachtrein Stockholm Hamburg wordt aan die houding toegeschreven. |
20-12-2021 12:07:01 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ook hier weer geldt: elk aanbod schept z'n eigen vraag. Die nachttreinen zullen grotendeels gebruikt gaan worden door mensen die anders überhaupt niet op reis zouden zijn gegaan. Het leidt zodoende niet tot minder, maar juist meer uitstoot.... |
20-12-2021 14:36:20 1 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
“Tegen de zomer” tweede nachttrein in België: naar Berlijn en Praag (via Amsterdam) |
05-01-2022 10:37:42 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Net na de Kerst met de nachttrein naar Zürich gereisd. Het slaaprijtuig was niet nieuw maar wel erg comfortabel. Best wel grote coupé waar in "dagstand" 2 personen redelijk tegenover elkaar aan een tafel kunnen zitten. Goede bedden met behoorlijk dikke matrassen en ik schat 1,90 meter lang (alle 3, ook de bovenste). Op de heenreis werden we trouwens omgeleid over de Betuweroute vanwege een wisselstoring. Dat leverde vanwege de zeer ruime reistijd slechts +2 op in Arnhem. De Vectron reed op de Betuweroute "gewoon" 120km/h volgens mij eigen meting. |
05-01-2022 10:46:59 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Via BR, langs Tiel gereden dus, leuk! 😉 |
05-01-2022 11:02:06 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Werd er tussen Ut en Mbtwan dan ook harder dan 100 km/h gereden? (Omdat dit met 1 trein per dag mag, zou dit kunnen als de andere NJ wel de rechtstreekse route rijdt?) |
05-01-2022 11:21:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is niet dat het zomaar automatisch met 1 trein per dag per willekeurig baanvak dat mag, dat is het resultaat van het onderzoek voor de inzet van die lokken op de corridor Asd - Bh.
Indien een baanvak niet onderzocht is geldt gewoon de regelgeving die bij belastingsklasse van het baanvak hoort en met de asdruk van de Vectron levert dat maximaal 100 km/u op. Laatst bewerkt door thom op 05-01-2022 11:22 |
05-01-2022 11:47:10 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Het is wel onderzocht (zie hier) maar het valt me nu op dat dit maar 56 dagen per jaar toegestaan is, en dat aantal wordt al bijna bereikt met de dagen dat Zv-Oberh gesloten is. |
05-01-2022 13:32:26 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Quote Ik denk dat het 100km/h was omdat het mij opviel dat het op de Betuweroute erg snel ging. Toen ben ik gaan meten. |
13-01-2022 09:48:24 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Waarom stopt de nieuwe nachttrein naar Praag niet in Oost-Nederland? (treinreiziger.nl) Kamervragen over de dienstregeling van private vervoerders. Het moet niet gekker worden... |
13-01-2022 11:56:52 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Zeer interessante opmerking aan het eind van dat artikel: Wel kan de politiek prioriteit geven aan internationale treinen. “Nu hebben binnenlandse treinen meer prioriteit bij de toedeling van de dienstregeling. Daar kan de politiek iets aan doen door het capaciteitsverdelingsbesluit aan te passen.” Daarin is geregeld dat stadsgewestelijk openbaar vervoer de hoogste prioriteit heeft, gevolgd door nationaal openbaar vervoer. Pas daarna staat internationaal openbaar vervoer op het ranglijstje. Dat is iets wat we in de ICB en ICE allen wel eens hebben meegemaakt. Bij vertragingen mogen die treinen achter in de file aansluiten. Wat, zo vind ik, niet echt helpt bij het streven naar minder vliegverkeer en meer internationaal treinverkeer. |
14-02-2022 00:12:06 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Heeft een van jullie een idee waarom de NJ 402 in juli/augustus niet in weekenden te boeken is? Ik kan op alle doordeweekse dagen tickets krijgen bij de NS, DB of ÖBB, maar niet bij vertrek uit Basel op zaterdag/zondag. Bij NS International staat "Wij helpen u graag telefonisch bij deze reis." De tickets voor het IC-deel 60402 (de zitrijtuigen) zijn er wel. |
![]() |
advertentie |
14-02-2022 05:43:06 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Er staat niet dat je niet kunt boeken, er staat dat je moet bellen. Dan kunnen ze je ongetwijfeld vertellen of je kunt boeken en zo niet, wat de alternatieven zijn. |
14-02-2022 12:45:39 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
als de werkzaamheden nog niet verwerkt zijn kun je doorgaans niet boeken. |
22-02-2022 13:22:28 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Dat begrijp ik, maar welke werkzaamheden zijn er ieder weekend vanaf april? Die op Em - Oberh en rond Ed zijn al verwerkt in de dienstregeling. |
22-02-2022 13:25:59 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
De capaciteitsanalyse van ProRail n.a.v. de overbelastverklaring van European Sleeper op Asd - Bh staat online: www.prorail.nl Er verandert voorlopig niets aan de vastgestelde snelheid, wel staat hier dat de grondonderzoeken n.a.v. Programma Baanstabiliteit in het eerste kwartaal afgerond zouden moeten zijn. Edit: ook n.a.v. de overbelastverklaring op de Oude Lijn is een rapport opgesteld, ook hierin staan voorlopig geen nieuwe maatregelen. Laatst bewerkt door AlbertP op 22-02-2022 13:29 |
22-02-2022 22:05:00 | ||
---|---|---|
verst107
![]() |
Ik lees net op Twitter dat de voormalige NS slaaprijtuigen van het type MUn/s ingezet gaan worden in de NJ Zürich-Amsterdam v.v.. Dit in verband met - extra- onderhoud aan de slaaprijtuigen die standaard voor deze route worden ingezet. De verwachting is dat het eerste rijtuig donderdagochtend in de trein zit. Zeer waarschijnlijk in de blauwe kleur van de firma BTE. Laatst bewerkt door verst107 op 23-02-2022 09:22, reden: Bron aangepast |
21-03-2022 09:41:47 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Zaterdag 26 maart rijdt Green City Trip voor de laatste keer zijn huidige route. (premium artikel BN de stem)
Dit door capaciteit problemen op het opstelterrein van Eindhoven (staat niet in de artikel), te korte perron in Breda en de grote omweg met maximaal 100 kilometer per uur vanwege de zware locomotief. Tevens pakken de meeste mensen (zeker op de terugweg) de korte route.
Deze trein stopt voortaan alleen in Amsterdam, Utrecht en Arnhem.
Vanaf mei staan de steden Malmö, Göteborg, Kopenhagen, Florence, Bologna, Bolzano, Como, Salzburg en Linz op de programma. |
21-03-2022 16:14:54 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Verbaasd mij dat die "oude meuk" door de tunnels in Denemarken mogen rijden. Of komen daar andere rijtuigen voor? |
21-03-2022 16:23:03 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote RIC-toelating en vacuümtoiletten volgens mij, dus dan zal dat waarschijnlijk wel mogen? Of zijn er andere regeltjes waarom dit materieel niet naar Denemarken zou mogen? |
21-03-2022 17:07:18 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Je zou verwachten dat er inderdaad gesloten WC's en Noodremoverbrugging toch wel nodig is voor Belt tunnel en de verbinding met Zweden. Maar er heeft de laatste weken ook een Skitrein met soortgelijke "oude meuk" over dat traject naar Zell am See gereden. Het blijkt dus kennelijk te mogen. |
22-03-2022 06:21:21 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Die trein heeft in het afgelopen seizoen niet met een Vectron gereden dus dat van die 100 km/h is vreemd. Of gaan ze in het nieuwe seizoen wel met Vectron rijden? |
22-03-2022 07:15:28 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Quote De trein heeft wel degelijk één of twee keer met een SBB vectron gereden, maar volgens mij zijn voor BR189 dezelfde beperkingen van kracht. |
22-03-2022 07:20:12 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Op 6 maart 2022 werd de GCT inderdaad door SBB Cargo-Vectron 193 531 gereden. Dat was de rit van Venlo naar Breda via Arnhem en een deel van de Betuweroute. Foto in de Railmagazine Fotogroep Laatst bewerkt door martijn op 22-03-2022 07:22 |
22-03-2022 10:14:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat is correct inderdaad. |
23-03-2022 21:17:19 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Treinenweb.nl meldt dat ook de stop van de GCT in Ah gaat vervallen, om "flexibiliteit te behouden bij het kiezen van de grensovergang naar Duitsland". Wordt wel een beetje karig zo, je zou zeggen dat stoppen op Ht en/of Ehv bij omleiding via Venlo, of op Dv en/of Hgl bij omleiding via Bh als vervangende optie voor Ah best mogelijk zou kunnen zijn, ook voor vooraf boeken aangezien werkzaamheden ruim van te voren bekend zijn. |
24-03-2022 14:38:49 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Het word er in elk geval niet aantrekkelijker op mijn inziens. Leuk verzonnen,maar of mensen er dan nog zo happig op zijn,daar begin ik toch aan te twijfelen. |
24-03-2022 15:02:07 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het is een beetje een zwak argument, als ze vanuit Amsterdam vertrekken en altijd Utrecht aan willen doen, beperkt ze dat sowieso een beetje in opties. Als er via Bad Bentheim gereden moet worden is er vanuit Utrecht maar één optie: via Arnhem. En met kopmaken in Deventer (want Zutphen - Hengelo is zo'n vreemd dieseleilandje met ATB-NG). Dan kun je net zo goed in Arnhem stoppen. Voor de dagen waarop je langs Venlo wil/moet rijden laat je Arnhem vervallen, en in plaats daarvan stop je in 's-Hertogenbosch en/of Venlo. Reizigers die in Arnhem zouden opstappen kunnen dan op eigen gelegenheid van/naar Ht of Vl reizen. Die dagen zijn toch al ruim op voorhand bekend. De enige reden die ik me kan bedenken voor de gewenste flexibiliteit is als ze pas echt op het allerlaatste moment weten dat ze niet via Arnhem kunnen rijden, bijvoorbeeld omdat de vervoerspartner(s) hebben gekozen voor andere locs. Een TCS 101/102 kan niet bij Zevenaar de grens over. |
24-03-2022 18:28:39 | ||
---|---|---|
TimH8
![]() |
Quote Waarom zou er helemaal omgereden moeten worden via Ut - Ah - Zp - Dv, terwijl er ook een directe route naar Bh ligt, namelijk via Ut - Amf - Apd - Dv? De stop te Ah kwam toch juist te vervallen? |
24-03-2022 18:39:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dan moet je wel de lok gaan omlopen in Utrecht en moet dat ook kunnen. |
24-03-2022 18:42:11 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Dat betekent omlopen in Ut, en daar is weinig plek voor. Vooral als de trein lang is, want dan kan die alleen op spoor 5/7/18/19 behandeld worden. (En de lengte van de trein was juist een van de redenen om niet meer in Bd te stoppen.) |
24-03-2022 18:46:47 | ||
---|---|---|
TimH8
![]() |
Helemaal vergeten, bedankt beiden. |
25-03-2022 00:39:31 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Omlopen op Ut heeft weinig nut. Vanaf sp 18/19 kan je niet naar Amf. Sp 14/15 en dan kopmaken op OZ kan maar twijfel of de trein dan niet te lang is voor het perron. Kopmaken op 5/7 kan maar dan moet vanaf Asd komend al bij Maarssen op het meest linkerspoor gaan rijden wat ook niet heel handig is. Laatst bewerkt door henri1972 op 25-03-2022 00:40 |
25-03-2022 01:21:19 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
En dan ga je ook nog eens dwars door twee PHS-corridors heen. Al zou je het willen, dan ga je verwacht ik nooit een pad krijgen waarmee je Asd-Ut-Amf kunt doen. Zelfs niet als je een tweede loc meeneemt zodat er niet omgelopen hoeft te worden. |
26-03-2022 23:42:15 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Ik meen dat die route (andersom) bij hoge uitzondering gebruikt wordt om IC Berlijn te driehoeken. Dan wordt er niet in Ut, maar in Maarn Goederen kopgemaakt. |
03-05-2022 16:18:04 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Lees net dat TUI vakanties met de trein gaat verkopen. Er was al ooit eens een periode, dat TUI zelf treinen had, net zoals het nu vliegtuigen heeft.... Kijk voor de aardigheid eens hier en dan hier |
03-05-2022 18:26:56 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Die rijtuigen van TUI tien waren wel comfortabeler (oa airco) dan die van de green City trip nu .... |
03-05-2022 19:16:11 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Dit is ook een manier om je aan de voorwaarden van de EU1371/2007 te onttrekken. :-( Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
03-05-2022 19:19:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Vreemde conclusie, het is een commerciele trein en als zij als organisator geen behoefte zien om Arnhem aan te doen, dan is dat hun vrije keus toch om die stop te schrappen? |
03-05-2022 21:26:27 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Quote Nog een stukje geschiedenis: 29 TUI-ligrijtuigen zijn in 1993 aan NS verkocht. Zie hier |
03-05-2022 22:52:42 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Bekend, ik heb ze zelf eerst ooit eens in Bolzano gezien toen ze nog voor TUI reden en er nadien zelf heerlijk in gewerkt toen ze van NS waren. Persoonlijk vond ik het heerlijk slapen, helemaal bovenin het Dienstraum, onder het dak. Was wel een kunst om er te komen, zeker wanneer er in de trein ook nog een bar- of restauratierijtuig meereed.... #weemoed |
04-05-2022 10:22:52 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Ben me aan het afvragen of andere reisorganisaties als TUI, ook gebruik mogen maken van de TUI nachttreinen? |
04-05-2022 13:34:04 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Voor de duidelijkheid john2,TUI gaat via GreenCityTrip weer reizen aanbieden per trein,dus TUI heeft zelf geen loc of wagon in eigen beheer,men huurt GCT in daarvoor. Ben overigens wel benieuwd of GCT dat erbij kan hebben naast hun "eigen treinreizen" en of men "zoveel" extra paden geregeld kan krijgen om die "enorme" toename vakantie treinen echt te rijden. Laatst bewerkt door phantom op 04-05-2022 13:36 |
04-05-2022 13:46:01 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Het zal wel eerder een apart verkoopkanaal zijn, vermoed ik. En bovendien had ik zelf het idee dat bij de start GCT hun frequentie en reizigersaantallen groter hadden ingeschat: er hebben volgens mij een tijdje terug (veel?) minder treinen gereden dan dat men zelf vermoedde/eerder had aangegeven; en diverse vertrekkende treinen hadden niet de geplande 16 bakken aan de haak. Laatst bewerkt door bacr op 04-05-2022 13:46 |
04-05-2022 13:47:29 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Zijn het niet gewoon coupés/rijtuigen in de bestaande GreenCityTrip-trein die doorverhuurd worden door TUI, in plaats van een TUI-trein? In dat geval zou waarschijnlijk iedere reisorganisatie plekken in de trein kunnen doorverhuren. |
04-05-2022 14:15:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Precies, niets meer dan dat. Gewoon kaartjes verkopen voor de GCT. Groot juichverhaal door TUI maar niets anders dan de leegtes opvullen in de meeste GCT-treinen. |
04-05-2022 14:22:02 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat lijkt me in dit geval echter wel een goede zaak. Hoe meer tickets er verkocht gaan worden, hoe groter de kans dat er uiteindelijk wél meer treinritten nodig gaan zijn waardoor er nóg meer tickets verkocht kunnen worden, enzovoorts. Het is een stap in de "goede" richting zijde de inkrimping van het aantal binnen-Europese vluchten. |
04-05-2022 15:36:41 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Nou nog wat beter/moderner materieel voor de GCT en het wordt misschien nog iets. |
04-05-2022 17:18:57 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Quote Ja, exact. Dat doen ze namelijk al jaren, bijvoorbeeld ook voor de Alpen Express. Dus zo schokkend nieuws is het ook weer niet. Het is alleen te hopen dat TUI eventueel wel durft te investeren in het product, alleen dan kan het wat worden. Laatst bewerkt door HZwoferink op 04-05-2022 17:20 |
04-05-2022 18:55:49 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Absoluut. En ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben als zou blijken dat er simpelweg te weinig instappers in Arnhem zouden zijn. De reden die opgegeven wordt is echter dat ze op regelmatige basis niet in Arnhem kunnen stoppen en dan of bij Venlo of bij Bad Bentheim de grens over kunnen. Reizigers die een kaartje met opstapplaats Arnhem moeten dus naar de nieuwe vervangende opstapplaats komen. Vanuit de EU1371/2007 moet de vervoerder dit regelen en mag deze kosten niet afwentelen op de reiziger. ProRail zal deze kosten buiten de deur houden en de NS zal niet welwillend zijn om hierin iets te beteken. Dan is het dus "goedkoper" om de stop in Arnhem simpelweg niet meer aan te bieden, anders moet je de reiziger compenseren. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
04-05-2022 19:20:50 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Er zijn 0 instappers in Arnhem, want de trein stopt niet in Arnhem en er worden geen kaartjes verkocht van/naar Arnhem. Laatst bewerkt door treinfan op 04-05-2022 19:21 |
04-05-2022 19:35:29 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Op de tickets van GreenCityTrip staan de vertrektijden op alle Nederlandse stations, je hebt dus geen ticket vanaf een specifiek station. Bij de boeking kun je wel een station kiezen maar daar staat expliciet bij dat de vertrektijd "onder voorbehoud van wijzigingen" is, en het ticket met daarop de definitieve tijden pas 4 dagen voor de reis wordt verstuurd. Op die manier heeft GreenCityTrip zich vermoedelijk ingedekt tegen deze situatie. |
04-05-2022 19:42:40 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
De dienstregeling zoals gepubliceerd bij aankoop is leidend voor eventuele claims. Beroepen op "wijzigingen voorbehouden" is een verweer dat zelden slaagt. Net als bordjes met "de directie is niet verantwoordelijk voor schade aan uw eigendommen" oif bij garderobes. Dat is erg leuk zo'n bordje maar bij een betaalde garderobe heeft "de directie" geen poot om op te staan. Nog wat extremer gesteld: een bordje "moorden toegestaan" bij binnenkomst zorgt er niet voor dat dit ineens straffeloos is toegestaan. |
05-05-2022 01:57:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja leuk al die EU regels, maar als je kijkt naar de historie dan zul je zien dat men bij een andere grensovergang dan Emmerich alsnog Arnhem aangedaan heeft door gewoon een omweg te maken en dus niet zoals jij stelt naar hun opstappers aldaar te verzaken. Laatst bewerkt door thom op 05-05-2022 01:58 |
05-05-2022 09:20:05 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Hoe staat het met de startdatum van European Sleeper deze zomer? Op de site staat "Helaas is de startdatum op dit moment nog niet bekend. Een definitieve startdatum verwachten we over een aantal weken." Ik weet niet hoelang dit bericht er al op staat, maar voor hetzelfde geld is die aantal weken vandaag voorbij. |
05-05-2022 10:03:18 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ruim een maand geleden was de status nog dat de treinen sowieso na de zomer pas gaan rijden en dat eind april 2022 de startdatum bekend gemaakt zou worden. Sindsdien is het inderdaad stil, ook op hun social media... De wedstrijd waarmee je via Museum MORE tickets voor een stedentrip Praag kon winnen was op 2 april hun laatste teken van leven... |
24-05-2022 15:02:15 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Vandaag meldt European Sleeper op Facebook (en vast ook op andere plekken) nog maar eens een keer dat ze na de zomer starten en voorlopig geen datum gaan noemen... |
24-05-2022 15:27:02 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Ik gun ze een mooie start en hun initiële plannen met materieel van RegioJet heeft meer uitstraling dan de ouderwets ogende meuk van EuroExpress waarmee de GCT/TCS rijdt. En tegelijkertijd ga je je nu wel afvragen wat er nog van de mooie plannen terecht gaat komen als hèt belangrijkste seizoen bij uitstek voor een dienst op Berlijn/Praag verloren gaat. Zeker ook wanneer je niet eens data durft te noemen voor een start. |