26-02-2023 14:17:26 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Op de Facebook-groep Internationale treinen is een foto gepost van het LM van de TUI Ski Expres. Achter de loc rijdt een glimmend WRmz-rijtuig van TCS mee zonder opschrift "charter train" op de zijwand. Dit zou wel eens een van de 15 in 2022 aangeschafte restauratierijtuigen kunnen zijn die in TCS kleuren is gebracht. Laatst bewerkt door moderator op 26-02-2023 15:06 |
26-02-2023 14:45:34 | ||
---|---|---|
Kopspoor
|
Dat zou zomaar kunnen Martijn. Eind december zijn er twee van deze rijtuigen naar Duitsland gegaan. Overigens staat er normaal op de zijkant "Train Charter" en niet charter train, en de bedrijfsnaam is Train Charter Services (met een sπ) |
26-02-2023 15:57:14 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Het is het gereviseerde/verbouwde rijtuig uit de DinnerTrain. Zou eind volgende week daarin weer mee moeten rijden. |
26-02-2023 16:13:21 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Het bestaande rijtuig van TCS dat gerenoveerd wordt is de 88-70 022 (buffetrijtuig, ex Gril Express). Het rijtuig op de foto is een WRmz-rijtuig. Daarmee lijkt het me sterk dat dit rijtuig 'weer' zal meerijden. |
26-02-2023 16:27:17 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Je hebt gelijk. Ik ga eens navragen, want m'n bron heeft mij niet goed voorgelicht. |
26-02-2023 19:21:23 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Van een filmpje op het net kan ik als rijtuig nummer 61 80 88 90 504-6 ontcijferen, Daarmee dus een van de 15 afgelopen jaar overgenomen rijtuigen |
26-02-2023 20:40:55 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Achterop de Dinnertrain hing ook een vijfde rijtuig in TCS kleuren zonder logo. Voor wie het nummertje wil gaan noteren: hij maakt zometeen kop in Ddr om terug te keren naar Wgm. TCS 33251 Ddr 21.11 - Rtd 21.28 - Gv 21.44 - Ledn 21.55 - Shl 22.13/13 - Asd 22.29/30 - Wgm 22.37 |
26-02-2023 21:22:17 | ||
---|---|---|
Kopspoor
|
Quote Dat klopt dan wel aardig, want deze is samen met rijtuig 61 80 88-90 505-3 eind december bij Bad Bentheim de grens over gegaan. |
26-02-2023 21:28:23 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Dank voor de reacties. |
26-02-2023 21:29:54 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Bron meldt dat er geschoven gaat worden met rijtuigen tov de oude situatie. Dus dat is inderdaad in lijn met wat we nu zien. |
13-04-2023 18:58:13 1 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Vandaag bracht de TCS 102001 (1835) een van de twee ex-NS grillrijtuigen naar Bh, om verder gebracht te worden naar Crailsheim (D) voor een opknapbeurt. Rijtuig was ontdaan van verf, behalve op de deuren. |
14-04-2023 09:42:48 | ||
---|---|---|
Fairrail
|
Rijtuig gaat niet naar Crailsheim. |
02-05-2023 22:40:49 1 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
In Bh staan vandaag twee ex-DB lokken van het type BR101: nummers 128 en 051. Beide zijn aangeschaft door TCS. |
02-05-2023 23:14:01 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Hebben beide TCS nummer gekregen. 103001 (101 051) en 103002 (101 128). |
28-05-2023 10:00:49 | ||
---|---|---|
JustinK
|
103 001 en 103 002 hebben beide TCS livery gekregen |
28-05-2023 10:37:09 4 | ||
---|---|---|
rick
|
28-05-2023 10:59:25 | ||
---|---|---|
Marco
|
Quote Hmm, ze hebben het nummer niet op de voorkant gezet. De rangeerder van Bad Bentheim ging laatst los op het feit dat ze het nummer hadden weggehaald, tot ik hem wees op het A4'tje met het nummer achter de frontruit. Maar nu lijkt die dus echt weg. Misschien is het toch geen verplichting vanuit de EBA π |
28-05-2023 11:22:15 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
ICE's hebben toch ook geen nummer voorop? |
28-05-2023 11:44:09 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote Ziet er best leuk uit. Ik begrijp hieruit dat TCS de activiteiten uitbreidt naar D, wschl o.a. het zelf rijden van de TUI-treinen? |
28-05-2023 12:20:39 1 | ||
---|---|---|
Sanderbin
|
TCS rijdt inmiddels ook wat Charters in Duitsland zoals de Müller express en de Eurostrand. |
28-05-2023 23:45:58 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Daarnaast heeft TCS ook een licentie voor België, waardoor er daar ook zelfstandig geopereerd kan worden. |
28-06-2023 20:41:30 | ||
---|---|---|
JustinK
|
TCS heeft laatst een Ex NS 700 loc gekocht, heeft nu een TCS livery en heeft het nummer 111 001 gekregen. Heeft iemand een idee voor wat deze gebruikt gaat worden? Laatst bewerkt door JustinK op 28-06-2023 20:42 |
28-06-2023 20:46:13 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Rijtuigen rangeren. Weet even niet of dat op Wgm, Awhvo of allebei gaat worden. |
28-06-2023 22:42:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
In ieder geval in eerste instantie de Wgm. Staat daar nu op spoor 329 βΊοΈ |
30-12-2023 00:22:51 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Inmiddels zijn daar ook de 103003 (101 133) en 103004 (101 033) aan toegevoegd. Laatst bewerkt door wouterder op 30-12-2023 17:17 |
30-12-2023 01:38:51 | ||
---|---|---|
Sanderbin
|
Met 103003 die hem vandaag uit Venlo heeft meegenomen en 103004 staat in München, zal wel het andere deel overnemen wat niet over de Arlbergbahn gaat |
30-12-2023 02:07:30 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En de 204 001 tm 204 045 zouden dan de rijtuignummers zijn. |
30-12-2023 10:06:01 | ||
---|---|---|
geert
|
Quote Zijn deze locs voorzien van ETCS? |
30-12-2023 10:59:18 | ||
---|---|---|
TCSFan
|
nee, geen etcs aan boord |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-12-2023 11:01:19 | ||
---|---|---|
MennoSBB
|
Ze hebben geen ETCS. De DB heeft maar bij enkele 101's ETCS in laten bouwen, 3 van de 4 van deze locs zijn inmiddels gesloopt, de laatste staat met schade buiten dienst als die inmiddels ook al niet gesloopt is. Laatst bewerkt door MennoSBB op 30-12-2023 11:01 |
30-12-2023 12:00:34 1 | ||
---|---|---|
geert
|
Ok leuk want dat betekent dat deze trein in Oostenrijk dus via de oude Inntalbahn moet rijden, beter voor de foto's! |
30-12-2023 12:23:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote De TSE rijdt met gehuurde rijtuigen van EuroExpress en GfF, dus die zijn niet genummerd in de eigen reeksen. Laatst bewerkt door thom op 30-12-2023 12:24 |
30-12-2023 13:07:11 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
204001 t/m 204045 zijn de ICR's. |
30-12-2023 13:18:37 | ||
---|---|---|
Kopspoor
|
Juist. TSE wordt ook nergens genoemd, dus ik snap de opmerking van Thom ook niet. |
30-12-2023 13:27:47 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Dat wel, dat is die skitrein waar die 101'en voor worden ingezet. |
31-12-2023 00:51:57 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote 101001 - 101004 1700 ? DM90
Laatst bewerkt door wouterder op 02-01-2024 20:08 |
31-12-2023 00:58:32 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
De DM'90 |
31-12-2023 08:53:12 | ||
---|---|---|
mattie2
|
Er zijn 20100x en 20200x rijtuigen als ik mij niet vergis.(onderscheid tussen de Duitse en Franse rijtuigen?) |
31-12-2023 10:35:23 1 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Het lijstje voor de rijtuigen klopt niet helemaal. Hier de nummers de op de rijtuigen zijn aangebracht: |
31-12-2023 10:55:18 | ||
---|---|---|
TCSFan
|
er zijn wel meer Wrmz rijtuigen gereviseerd, want hoe anders kan de dinnertrain met 6 rijtuigen rijden zonder buffetten. Laatst bewerkt door TCSFan op 31-12-2023 11:46 |
31-12-2023 12:04:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote De twee berichten boven Aarclayw gaan precies over de TSE, en als je dan uit het niks zomaar iets roept is het wat moeilijk te plaatsen dat het over wat anders gaat, |
31-12-2023 12:25:47 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote De treinen ik deze maand heb zien rijden bestonden uit 5 WRmz-rijtuigen en 1 buffetrijtuig. Heb nog geen foto's van andere rijtuigen in TCS kleuren gezien dan de nummers die ik hierboven heb genoemd. Ken je foto's die tonen dat ook andere rijtuigen zijn gereviseerd? |
31-12-2023 13:25:46 | ||
---|---|---|
Kopspoor
|
Quote Naar verluidt zijn de WRmz 134.5 rijtuigen bij TCS intern genummerd van 202001 t/m 202017, waarvan de 202016 en 202017 plukrijtuigen zijn en de overige allemaal in dienst moeten komen t.z.t. |
31-12-2023 18:04:44 | ||
---|---|---|
NS1637
|
TCS heeft afgelopen zomer een paar rangeerlocs van Shunter overgenomen volgens een tijdschrift. Die ontbreken in de lijst. De Dm '90 zou nummer 301001 hebben. |
31-12-2023 19:38:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Enige overgenomen rangeer lok is de HTFS 111001, die van NS afkomstig was en daar het nummer 709 droeg. |
31-12-2023 19:46:55 | ||
---|---|---|
Kopspoor
|
Quote Die zijn niet bij TCS maar bij Rail Wagon Services (RWS) terecht gekomen. |
01-01-2024 17:00:15 | ||
---|---|---|
Jasper-N
|
Is er iemand die de geschiedenos van TCS weet? Ik zag dat de railwiki pagina nog niet bijgewerkt, de materieel bezetting van de locs. En hoe wordt dat eigenlijk bijgewerkt, kan ik zelf dat bijvoorbeeld doen? |
02-01-2024 00:38:51 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Op de voorpagina van railwiki staat: "Aanvullingen of correcties zijn welkom op het Somda forum of per e-mail (wiki[a]somda.nl)." |
02-01-2024 17:14:13 | ||
---|---|---|
Jasper-N
|
Oeps, overheen gelezen |
02-01-2024 20:04:47 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Handig. Dankjewel! |
21-01-2024 20:54:29 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Per 1 maart 2024 is de Dinner Train ook in België t vinden. Te beginnen met St. Niklaas. |
21-01-2024 21:03:20 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
|
Fijn dat het zo goed gaat met de DinnerTrain. Welk spul gaan ze gebruiken voor de Belgische variant? De 1600/1700den kunnen het land niet in. Hoe zit dat de Br101? Mag/kan die buiten Duitsland rijden? |
21-01-2024 21:15:42 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Die loks BR 101 mogen ook in Oostenrijk en doen dat ook wekelijks. |
21-01-2024 21:20:19 | ||
---|---|---|
Kopspoor
|
Ja maar niet naar België natuurlijk. TCS zal daar vast een andere oplossing voor hebben. De revisie van de rijtuigen lijkt ook lekker te verlopen, nu hopen dat de Dinnertrain net zo'n succes wordt als hier.
|
21-01-2024 21:51:24 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ze kunnen eigenlijk niet anders dan een 186 ergens huren. Ofwel van Lineas net zoals voor de ES, ofwel direct van een andere verhuurder. 193 is voor zover ik weet nog niet toegelaten om met reizigerstreinen te rijden in België, alhoewel dat binnenkort ook kan veranderen. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 21-01-2024 23:22 |
21-01-2024 22:14:02 | ||
---|---|---|
Kopspoor
|
Hoeft toch niet speciaal een 186 te zijn? Een reeks 13 zou ook nog kunnen. Een ander loktype via NMBS is natuurlijk ook nog een optie. Tevens heeft Certus Rail 2 loks van de reeks 27, dus er zijn denk ik meer opties dan een 186. Licentie is geen probleem, die heeft TCS zelf voor België. |
21-01-2024 22:16:59 1 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Train Charter heeft in België een eigen licentie verworven. Laatst bewerkt door wouterder op 21-01-2024 22:17 |
22-01-2024 17:33:32 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Enkelsporige buitendienst stelling ?? |
22-01-2024 17:48:08 1 | ||
---|---|---|
mren
|
Eerste link bij Google, voor wie niet meteen weet dat hier European Sleeper wordt bedoeld. |
22-01-2024 18:24:53 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
|
Quote In de update van de typegoedkeuring van het type X4-A_Korridor DE-AT-HU-PL-CZ-SK-RO-BG-NL-BE-LU-RS-HR_Rel. E1.11 worden in de Belgische inbreng wel randvoorwaarden voor inzet met reizigerstreinen benoemd. Of dat betekent dat daarmee de toelating ook rond is, kan ik daar niet uit opmaken. Zie link |
22-01-2024 18:57:33 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
De Nightjet naar Brussel (uit Wenen en Berlijn) rijdt sinds dienstregelingswissel met een ÖBB-Vectron, dus ja, met een 193 kunnen reizigers vervoerd worden in België. Edit: het lijkt erop dat de Nightjet nog steeds een locwissel doet, ondanks de berichten dat de Vectron doorgaand zou rijden hier. Laatst bewerkt door AlbertP op 22-01-2024 19:03 |
22-01-2024 19:26:29 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
De ÖBB hebben voor deze NightJet verbinding 2 Vectrons geleased en zijn/worden in de Night jet uitvoering beplakt. Doorgaand naar Brussel is pas in het voorjaar (rond 1 April ?) gepland. |
22-01-2024 19:30:05 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Ik was 30 december in Aken en toen zag ik de ÖBB 193 962 (met B in de RIC-balk) gewisseld worden voor een NMBS 18. |
22-01-2024 22:11:04 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Toevallig vandaag tegengekomen onder een foto op Flickr: |
04-03-2024 19:38:42 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Ergens in dit topic is Crailsheim benoemd als locatie van revisie van de buffetrijtuigen. Is dit nog altijd het geval? |
04-03-2024 21:07:30 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Voorlopig staan de beide Buffet rijtuigen nog steeds in Den Bosch, een van de twee zelfs rood beplakt (i.v.m. verlopen revisie termijn zo te zien) |
02-04-2024 22:17:21 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Kan ook met instructie personeel te maken hebben, plus beschikbaarheid aan locs. Toevallig vandaag gehoord dat men is begonnen tot het opleiden van treinbestuurders op de HLE27 (die ze van Certus gaan huren). |