Deutschlandticket
Forum: Algemeen - Algemeen
04-04-2023 21:26:31
treinhobby
treinhobby

Vanaf 1 mei is in Duitsland onbeperkt reizen in het regionale verkeer mogelijk met het Deutschlandticket.

Het is een abonnement van €49,- per maand en maandelijks opzegbaar.

Ook geldig voor reizen naar Hengelo, Arnhem en Venlo.

Algemene info op Bahn.de.

Laatst bewerkt door moderator op 05-04-2023 18:01, reden: Afgesplist van Actiekaartjes trein

05-04-2023 05:34:05
henri1972
henri1972

Niet geldig naar Enschede en Nijmegen (SB58?).

Laatst bewerkt door henri1972 op 05-04-2023 05:34

05-04-2023 09:38:45
martijn
martijn

En Bad Nieuweschans en Eygelshoven Markt ook niet?

05-04-2023 12:12:09
treinhobby
treinhobby
henri1972 (05-04-2023 05:34:05):

De complete lijst van het VRR (incl. bus verbindingen):

• RE 13 (Hamm – Venlo)
  • RE 19 (Düsseldorf Hbf – Arnheim)
  • SB 58 (Emmerich Bf – Nijmegen HAN)
  • Buslinie 29 (Neukirchen -Vl. Vluyner Südring– Straelen – Venlo)
  • Buslinie 60 (Kleve Bf – Millingen de Gelderse Poort)
  • Buslinie 91 (Emmerich Bf – ´s-Heerenberg Molenpoort)

Laatst bewerkt door treinhobby op 08-04-2023 20:35

Somda In de Wolken Weddings advertentie

05-04-2023 12:23:08
treinhobby
treinhobby

In basis is het alleen binnen Duitsland. Er zijn nu een aantal uitzonderingen bekend. Voor zover ik die kon vinden, hier neergezet.

Voor Zuid-Limburg staat momenteel deze tekst:

Das Deutschlandticket gilt im gesamten Tarifgebiet des AVV innerhalb der Landesgrenze. Perspektivisch soll für das Deutschlandticket eine digitale Lösung für die Anschlusstarifierung für grenzüberschreitende Fahrten geschaffen werden. Bis diese umgesetzt ist oder andere vertriebliche Lösungen für diese Linien geschaffen werden, wird das Deutschlandticket übergangsweise auch weiterhin im kleinen Grenzverkehr (Vaals, Kelmis, Sittard und Kerkrade) anerkannt. In Gebieten, in denen es einen Übergangstarif gibt, gilt das Deutschlandticket nur bis zur letzten Haltestelle auf deutschem Gebiet. avv.de

Automatisch vertaald:

Het Deutschlandticket is geldig in de gehele AVV-tariefzone binnen de landsgrenzen. Voor het Deutschlandticket komt een digitale oplossing voor het aansluiten van tarieven voor grensoverschrijdende reizen. Totdat dit is geïmplementeerd of er andere verkoopoplossingen voor deze lijnen zijn gecreëerd, blijft de Deutschlandticket herkenbaar in het lokale grensverkeer (Vaals, Kelmis, Sittard en Kerkrade). In gebieden waar een overgangstarief geldt, is het Deutschlandticket alleen geldig tot de laatste halte op Duits grondgebied.

Voor Gronau-Enschede is nog geen info te vinden.

Voor de deelstaat Niedersachsen staat alleen Hengelo als uitzondering genoemd, maar Groningen niet.

05-04-2023 12:32:42
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Men maakt wel een uitzondering bij de VRR.

Bijvoorbeeld lijn SB 58, van station Emmerich via station Kleve naar het universiteitsterrein in Nijmegen.

Je mag wel van Kleve naar het universiteitsterrein reizen, maar niet binnen Nederland op en uitstappen.

Dat laatste moet je op een Nederlands "kaartje" doen.

Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 05-04-2023 12:34

05-04-2023 15:58:20 1
seinhuis
seinhuis
henri1972 (05-04-2023 05:34:05):

Niet geldig tussen Groningen en Weener. Maak in RS6 gebruik van OV chipkaart, Nederlandse abonnementen zijn tot Leer geldig.

Niet geldig tussen Enschede en Gronau. Maak in RB51 en RB64 tot Gronau gebruik van OV chipkaart, Nederlandse abonnementen zijn tot Gronau geldig.

Niet geldig tussen Heerlen en Herzogenrath. Maak in RE18 gebruik van OV chipkaart, Nederlandse abonnementen zijn in RE18 tot Aachen geldig.

Voor sommige internationale spoorlijnen wordt nog onderhandeld en kan zijn dat de geldigheid later uitgebreid wordt. Hou de links in de gaten voor actuele informatie.

05-04-2023 18:51:15
AlexNL
AlexNL

Het hangt er dus maar precies vanaf wat het lokale tarievenkoninkrijkje wil organiseren.

De verantwoordelijkheid voor de RE Arnhem - Düsseldorf en de RE Venlo - Düsseldorf - Hamm ligt bij de VRR, en zij vinden grensoverschrijdend reizen met het D-ticket interessant.

De verantwoordelijkheid voor de RBs op de lijn Enschede - Gronau en verder ligt bij de NWL en zij zijn er nog niet over uit of ze dat willen. Het Duitse deel van de RE Heerlen - Herzogenrath - Aken valt onder de verantwoordelijkheid van de AVV en die lui weten ook nog niet wat ze willen.

Vorig jaar met het 9 Euro Ticket was het ook al zo'n 'Is mijn kaartje hier wel of niet geldig?'-bingo.

Duitsland... 🙂

05-04-2023 18:58:53
spurt2244
spurt2244

Zal mij vooral benieuwen of dit kaartje ook geldig zal zijn op de RE 56 tussen Leer en Bremen.

RE 56 wordt uitgevoerd door DB Fernverkehr. 9 euro kaartje was de eerste pakweg 5 weken niet geldig op RE 56.

05-04-2023 19:15:16
treinhobby
treinhobby

Derzeit ist noch nicht abschließend entschieden, ob das Deutschland-Ticket auf der Strecke zwischen Bremen Hbf - Norddeich Mole/Emden-Außenhafen im IC genutzt werden kann.

Dat weten ze nog niet. Met nog minder dan een maand te gaan voordat het kaartje geldig wordt...

06-04-2023 10:37:58
Muizeneus
Muizeneus
treinhobby (05-04-2023 12:23:08):

In basis is het alleen binnen Duitsland. Er zijn nu een aantal uitzonderingen bekend. Voor zover ik die kon vinden, hier neergezet.

Voor Zuid-Limburg staat momenteel deze tekst:

Das Deutschlandticket gilt im gesamten Tarifgebiet des AVV innerhalb der Landesgrenze. Perspektivisch soll für das Deutschlandticket eine digitale Lösung für die Anschlusstarifierung für grenzüberschreitende Fahrten geschaffen werden. Bis diese umgesetzt ist oder andere vertriebliche Lösungen für diese Linien geschaffen werden, wird das Deutschlandticket übergangsweise auch weiterhin im kleinen Grenzverkehr (Vaals, Kelmis, Sittard und Kerkrade) anerkannt. In Gebieten, in denen es einen Übergangstarif gibt, gilt das Deutschlandticket nur bis zur letzten Haltestelle auf deutschem Gebiet. avv.de

Automatisch vertaald:

Het Deutschlandticket is geldig in de gehele AVV-tariefzone binnen de landsgrenzen. Voor het Deutschlandticket komt een digitale oplossing voor het aansluiten van tarieven voor grensoverschrijdende reizen. Totdat dit is geïmplementeerd of er andere verkoopoplossingen voor deze lijnen zijn gecreëerd, blijft de Deutschlandticket herkenbaar in het lokale grensverkeer (Vaals, Kelmis, Sittard en Kerkrade). In gebieden waar een overgangstarief geldt, is het Deutschlandticket alleen geldig tot de laatste halte op Duits grondgebied.

Voor Gronau-Enschede is nog geen info te vinden.

Voor de deelstaat Niedersachsen staat alleen Hengelo als uitzondering genoemd, maar Groningen niet.

Waarbij de vermelding van Sittard in deze verwarrend is, je zou hieruit kunnen opmaken dat je met de trein van Aken naar Sittard mag maar ze bedoelen waarschijnlijk dat het alleen geldig is in een buslijn die van Sittard naar Duitsland gaat

06-04-2023 11:38:44
treinfan
treinfan

Als jij denkt dat een Arriva trein die niet in Duitsland komt binnen het AVV-tariefgebied valt, dan zou je dat misschien kunnen denken. Het lijkt me echter triviaal dat een Nederlandse binnenlandse trein niet onder het AVV-tarief valt.

Wie iets nauwkeuriger leest, valt het op dat Heerlen juist niet benoemd staat. Er staat ook dat voor trajecten met het overgangstarief het Duitslandticket enkel binnen Duitsland geldig zijn. Daarmee volgt dan logischerwijs de vraag "valt de trein Aken - Heerlen dan niet onder het AVV-tarief, maar onder het overgangstarief?". Het antwoord is ja, zoals ook op dezelfde website te vinden is. Met het overgangstarief mag dus niet met het Duitslandticket bij Landgraaf de grens over worden gereisd. Voor Heerlen - Aken kan je echter wel zoals normaal met een OV-chipkaart reizen.

Laatst bewerkt door treinfan op 06-04-2023 11:39

06-04-2023 11:57:59
john2
john2

Het overgangstarief is voor buslijn 44, Heerlen - Aken bedoeld, het gedeelte in Duitaland, vanaf de grens Duitsland en weer terug naar de grens.

06-04-2023 12:17:19
Muizeneus
Muizeneus
treinfan (06-04-2023 11:38:44):

Als jij denkt dat een Arriva trein die niet in Duitsland komt binnen het AVV-tariefgebied valt, dan zou je dat misschien kunnen denken. Het lijkt me echter triviaal dat een Nederlandse binnenlandse trein niet onder het AVV-tarief valt.

Zo triviaal is dat niet. Heerlen Woonboulevard en zelfs Luik zijn per NRW-ticket bereikbaar ondanks dat er geen rechtstreekse treinen vanuit NRW naartoe rijden. En in de tijd van het Euregioticket was er ook één kaartje voor AVV, Zuid Limburg t/m Sittard (en Belgisch Limburg tot Hasselt maar dat liogt wel weer erg ver bij het AVV vandaan....)

06-04-2023 16:42:11
treinhobby
treinhobby

Sinds wanneer is het NRW-ticket geldig tot Luik en Heerlen?

Op PDF van bahn.de zijn de lijnen toch echt zwart (dus niet geldig).

En het Euregioticket bestaat nog steeds (ns.nl) en is inderdaad wel geldig naar Luik en Heerlen.

06-04-2023 17:06:07
henri1972
henri1972

Je gebruikt een kaart uit de prehistorie, 2017.

Als je de meest actuele kaart erbij zoekt zie je geldigheid tot aan Heerlen.

Zwarte lijnen op deze kaart zijn RB-treinen.

06-04-2023 17:09:18
treinhobby
treinhobby

De link naar die pdf staat op bahn.de.

Daar heb ik die zojuist vandaan gehaald. Dus blijkbaar loopt die wat achter...

Inmiddels op mobil.nrw een tabel en kaart gevonden. Daarop staat inderdaad tot Heerlen en Kerkrade, maar niet geldig in België richting Luik.

Laatst bewerkt door treinhobby op 06-04-2023 17:45

06-04-2023 23:15:34
henri1972
henri1972

Gek. Ik had m ook van bahn.de en kreeg de versie van 2022.

08-04-2023 20:16:23
Muizeneus
Muizeneus

Precies.

Mit dem SchönerTagTicket NRW 5 Personen durch ganz NRW fahren (bahn.de)

verwijst voor de geldigheid naar de pdf van het Regionalverkehrsplan NRW 2022 en daaruit kan ik niet anders dan opmaken dat je met het NRW-tarif naar Luik kunt...

08-04-2023 20:24:35
treinhobby
treinhobby

Helaas....

Maar tot Pepinster. Naar Luik rijden IC's en daar is het NRW-ticket sowieso niet op geldig.

08-04-2023 20:31:08
Xander140
Xander140

In het VVR gebied is Arnhem/Venlo opgenomen in het 49€ ticket. Staat op de site van de VVR. Ook de SB58 Emmerich Nijmegen is ook onderdeel van het ticket.

https://www.vrr.de/de/tickets-tarife/deutschlandticket/

Ik vraag me alleen wel af of het aantrekkelijk is voor Nederlanders dit ticket.... 49€ om en dat voor 1 jaar is nu niet echt heel nuttig. Ten zij je aan de grens woont en zelfs dan is het bedenkelijk

Edit je kunt het dus na elke 10e van de maand opzeggen.

Laatst bewerkt door Xander140 op 08-04-2023 20:45

08-04-2023 20:33:34
treinhobby
treinhobby

Klopt.

Dat staat ook in de openingpost van dit topic. 😉

08-04-2023 20:34:26
Xander140
Xander140

Sorry ik je vermelde geen bron en ik klik niet zomaar overal op linkjes.

09-04-2023 08:28:04
treinfan
treinfan

@Xander: je bedoelt 1 maand in plaats van 1 jaar. Hoofdzakelijk is het ticket uiteraard bedoeld voor Duitsers, maar zeker in de grensregio's kan het ook voor Nederlanders zeer voordelig zijn. Als iemand het niet erg vindt om iets langer onderweg te zijn, is het bij een retourtje Berlijn al goedkoper.

09-04-2023 13:14:31
treinhobby
treinhobby
Xander140 (08-04-2023 20:31:08):

Ik vraag me alleen wel af of het aantrekkelijk is voor Nederlanders dit ticket.... 49€ om en dat voor 1 jaar is nu niet echt heel nuttig. Ten zij je aan de grens woont en zelfs dan is het bedenkelijk

Deze info is onjuist!

Je moet vóór de 10e van de maand opzeggen!

Wil je het abonnement voor 1 maand hebben, dan moet je die voor de 10e hebben opgezegd, want anders loopt die door.

Stel voor de maand augustus:
Je schaft het Deutschlandticket voor €49,- aan op 1 augustus en zegt die dan 9 augustus weer op.
Het abonnement loopt dan tot en met 31 augustus en stopt dan.

Zeg je 11 augustus op, dan loopt het abonnement door tot 30 september.

Verder bepaald de aanschafdatum de ingangsdatum, tenzij anders aangegeven.

Dus als je op 20 mei het abonnement neemt, betaal je €49,- voor 11 dagen, omdat deze per kalendermaand telt.

09-04-2023 13:46:04
seinhuis
seinhuis

Binnenkort ga ik dat doen, even naar Berlijn met de Duitsland ticket.

Aangezien ik daar een week ben en een dagkaart rond €10 kost (afhankelijk van de zones) was de Deutschlandticket snel het goedkoopste oplossing. Dan reken ik de heen en terugreis niet mee.

Het is vaker gezegd, het is een doorlopende abonnement, maar indien voor 10 van het vorige maand af wordt gezegd dan stopt de abbonement, het is dus ook mogelijk om 1 maand te nemen.

Ik heb NS weekend vrij, wat in combinatie met (af en toe) Deutschlandticket mogelijk maakt om elk grensovergang per trein Nederland Duitsland te passeren. Ik ben zeer tevreden over de mogelijkheden.

09-04-2023 14:38:34
Xander140
Xander140
treinhobby (09-04-2023 13:14:31):
Xander140 (08-04-2023 20:31:08):

Deze info is onjuist!

Je moet vóór de 10e van de maand opzeggen!

Wil je het abonnement voor 1 maand hebben, dan moet je die voor de 10e hebben opgezegd, want anders loopt die door.

Stel voor de maand augustus:
Je schaft het Deutschlandticket voor €49,- aan op 1 augustus en zegt die dan 9 augustus weer op.
Het abonnement loopt dan tot en met 31 augustus en stopt dan.

Zeg je 11 augustus op, dan loopt het abonnement door tot 30 september.

Verder bepaald de aanschafdatum de ingangsdatum, tenzij anders aangegeven.

Dus als je op 20 mei het abonnement neemt, betaal je €49,- voor 11 dagen, omdat deze per kalendermaand telt.

Dat is goed te weten! Bedankt en ik was al een beetje verbaasd dat je alleen voor 1 jaar kon kiezen. Fijn dat het ook per maand kan :)

09-04-2023 18:42:27
henri1972
henri1972
seinhuis (09-04-2023 13:46:04):

Binnenkort ga ik dat doen, even naar Berlijn met de Duitsland ticket.

Aangezien ik daar een week ben en een dagkaart rond €10 kost (afhankelijk van de zones) was de Deutschlandticket snel het goedkoopste oplossing. Dan reken ik de heen en terugreis niet mee.

Het is vaker gezegd, het is een doorlopende abonnement, maar indien voor 10 van het vorige maand af wordt gezegd dan stopt de abbonement, het is dus ook mogelijk om 1 maand te nemen.

Ik heb NS weekend vrij, wat in combinatie met (af en toe) Deutschlandticket mogelijk maakt om elk grensovergang per trein Nederland Duitsland te passeren. Ik ben zeer tevreden over de mogelijkheden.

"Even" naar Berlijn zegt ie.... ;)

Je bent met regionaal verkeer zo'n 10 uur onderweg ipv zo'n 6 uur met IC/ICE.

Je krijgt wel veel trein voor je geld, dat is waar, maar ook een zere rug ben ik bang.

10-04-2023 00:50:45
dennistd
dennistd
seinhuis (05-04-2023 15:58:20):

Niet geldig tussen Enschede en Gronau. Maak in RB51 en RB64 tot Gronau gebruik van OV chipkaart, Nederlandse abonnementen zijn tot Gronau geldig.

Kleine correctie voor Enschede: dat weten ze nog niet, net als de bus naar Winterswijk:

Mit dem Deutschlandticket können Sie im Ausland liegende Strecken befahren, wenn das Tarifgebiet des jeweiligen Verbundes/Unternehmens sich auf das im Ausland liegende Gebiet erstreckt. Für den WestfalenTarif-Raum ist zurzeit noch in Prüfung, ob Fahrten in die Gebiete in den Niederlanden (Winterswijk und Enschede) auch mit dem Deutschlandticket möglich sind.

www.westfalentarif.de (Eigenschaften des Deutschlandtickets -> Kann ich mit dem Deutschlandticket auch Fahrten ins Ausland unternehmen?)

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!

19-04-2023 08:07:08
dvdhoven
dvdhoven

RTV Oost meldt dat het Deutschlandticket geldig wordt op Hengelo - Bad Bentheim en Enschede - Gronau.

De Provincie Overijssel past het verschil bij: Goedkoper over de grens

Dick van den Hoven

24-04-2023 12:50:52 1
henri1972
henri1972

Als je een Deutschland-ticket afsluit via www.hsb-wr.de krijg je er gratis een enkele reis naar de Brocken bij. Deutschland ticket is normaal niet geldig naar en van de Brocken.

Laatst bewerkt door henri1972 op 24-04-2023 12:57

27-04-2023 13:03:29
treinhobby
treinhobby
dvdhoven (19-04-2023 08:07:08):

RTV Oost meldt dat het Deutschlandticket geldig wordt op Hengelo - Bad Bentheim en Enschede - Gronau.

De Provincie Overijssel past het verschil bij: Goedkoper over de grens

Inmiddels is de informatie ook 'officieel' bijgewerkt.

Mit dem Deutschlandticket können Sie im Ausland liegende Strecken befahren, wenn das Tarifgebiet des jeweiligen Verbundes/Unternehmens sich auf das im Ausland liegende Gebiet erstreckt. Im WestfalenTarif gehören zwei Gebiete in den Niederlanden zum Übergangsbereich des WestfalenTarifs – Winterswijk und Enschede. Für Fahrten in diese beiden Gebiete ist das Deutschlandticket ebenfalls gültig.

westfalentarif.de

29-04-2023 03:28:44
seinhuis
seinhuis
henri1972 (24-04-2023 12:50:52):

Als je een Deutschland-ticket afsluit via www.hsb-wr.de krijg je er gratis een enkele reis naar de Brocken bij. Deutschland ticket is normaal niet geldig naar en van de Brocken.

Bedankt voor de tip.

Echter, het is alleen mogelijk om een adres in Duitsland op te geven.

Ook mijn Nederlandse IBAN nummer wordt niet geaccepteerd.

Tot nu toe verschillende bedrijven afgegaan. DB geeft een foutmelding aan, de rest wilt een Duitse IBAN nummer hebben.

Weet iemand waar ik met een Nederlandse bankrekeningnummer of creditcard een Deutschlandticket kan kopen?

Laatst bewerkt door seinhuis op 29-04-2023 04:34

29-04-2023 10:40:36 1
treinhobby
treinhobby

deutschlandticket.app en VRR kan je met creditcard en Nederlandse IBAN betalen. Bij postcode een '0' en dan de Nederlandse 4 cijfers. Na registratie kan je het land op 'Nederland' zetten.

naveo-app.de onderdeel van het AVV (ov bedrijven regio Aken) kan je zelfs met een Nederlands adres registreren. In iedergeval creditcard. Nederlandse bankrekening weet ik zo niet zeker.

Laatst bewerkt door treinhobby op 29-04-2023 11:46

29-04-2023 13:48:10
JothamvW
JothamvW

Ik krijg een foutmelding in de VRR-app; "Your customer application has been rejected: SAB.V1.02: Die Registrierung für Ihr gewähltes Zahlverfahren ist nicht möglich. Bitte wählen Sie, wenn möglich, ein anderes Zahlverfahren. Bei Fragen erreichen Sie unseren Zahlungsdienstleister LOGPAY unter https://faq.logpay.de/.."

01-05-2023 18:14:54
treinhobby
treinhobby
spurt2244 (05-04-2023 18:58:53):

Zal mij vooral benieuwen of dit kaartje ook geldig zal zijn op de RE 56 tussen Leer en Bremen.

RE 56 wordt uitgevoerd door DB Fernverkehr. 9 euro kaartje was de eerste pakweg 5 weken niet geldig op RE 56.

ndr.de

Lange gab es Streit um die Intercity-Strecke zwischen Bremen und Norddeich/Mole. Nun steht fest: Am 1. Mai wird diese Verbindung für Besitzerinnen und Besitzer des Deutschlandtickets freigegeben.

Het Deutschlandticket is dus ook geldig in de IC tussen Bremen en Norddeich/Mole.

02-05-2023 02:06:02
seinhuis
seinhuis
treinhobby (29-04-2023 10:40:36):

deutschlandticket.app en VRR kan je met creditcard en Nederlandse IBAN betalen. Bij postcode een '0' en dan de Nederlandse 4 cijfers. Na registratie kan je het land op 'Nederland' zetten.

naveo-app.de onderdeel van het AVV (ov bedrijven regio Aken) kan je zelfs met een Nederlands adres registreren. In iedergeval creditcard. Nederlandse bankrekening weet ik zo niet zeker.

Bedankt voor je hulp.

Bij Naveo app is het mogelijk om vanaf juni de Deutschlandticket in te laten gaan. Dat was voor mij geen optie. Omdat deze website heel vrolijk uit ziet ga ik misschien de volgende keer daar proberen.

Bij VRR is het mij (dankzij jouw hulp) wel gelukt. 5 cijferige postcode invoeren en toestemming geven om elk bestelling van de creditcard af te laten schrijven.

De bevestiging mail van de bestelling kwam enkele minuten na het afronden binnen. Dus even geduld hebben.

De Deutschlandticket verschijnt in de app als deze geldig is. Dat is om 03.00 (in de vroege ochtend) op de 1ste van de maand.

Edit: opzeggen gaat heel makkelijk door op 'unten Abo kündigen' te drukken onder QR code. Binnen een minut krijg je een bevestiging per mail.

Laatst bewerkt door seinhuis op 08-05-2023 13:42

03-05-2023 00:06:26
thom
thom

Da's wel een mooi argument, met een partij in zee gaan omdat hun website er wel vrolijk uitziet... ;)

06-05-2023 13:32:10 1
treinhobby
treinhobby

De overkoepelende organisatie van het regionale spoorvervoer heeft een pdf bestand met daarin de volledige geldigheid van het Deutschlandticket, inclusief op welke trajecten naar Denemarken, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en Nederland het kaartje geldig is.

Opvallend is dat België het enige buurland van Duitsland is waar je niet heen kunt voor €49,00.

deutschlandtarifverbund.de (pdf bestand)

06-05-2023 13:50:22
bacr
bacr

Hoe zit het eigenlijk met het traject Karlsruhe - Basel? Als ik op 14 juni Arnhem Chur probeer te vinden via Bahn.de krijg ik alleen ICEs te zien of word ik (met alleen regioteeinen) via Strasbourg naar Basel beleid.

06-05-2023 15:57:02
treinhobby
treinhobby

Bij een reis naar Basel SBB even via 'Freiburg (Breisgau)Hbf' invullen en krijg je wel een directe verbinding.

Maar aangezien het Deutschlandticket (in de RE7) niet geldig is tussen Basel Bad Bf en Basel SBB, kan je ook Basel Bad Bf dat als eindbestemming ingeven. Dan hoef je geen 'via' station op te geven.

Arnhem vertrek 7:45 uur aankomst Basel Bad Bf om 19:23 uur.

Laatst bewerkt door treinhobby op 07-05-2023 14:52

06-05-2023 21:53:22
AlbertP
AlbertP
JothamvW (29-04-2023 13:48:10):

Ik krijg een foutmelding in de VRR-app; "Your customer application has been rejected: SAB.V1.02: Die Registrierung für Ihr gewähltes Zahlverfahren ist nicht möglich. Bitte wählen Sie, wenn möglich, ein anderes Zahlverfahren. Bei Fragen erreichen Sie unseren Zahlungsdienstleister LOGPAY unter https://faq.logpay.de/.."

Logpay weigert vaker klanten op basis van een ondoorzichtige risico-inschatting, ik mag bij hen (met Duits adres en rekeningnummer!) ook geen automatische incasso gebruiken voor de mobiele tickets van het OV bij mij in de regio.

07-05-2023 11:59:59
Xander140
Xander140
treinhobby (06-05-2023 15:57:02):

Bij een reis naar Basel SBB even via 'Freiburg (Breisgau)Hbf' invullen en krijg je wel een directe verbinding.

Maar aangezien het Deutschlandticket niet geldig is tussen Basel Bad Bf en Basel SBB, kan je ook Basel Bad Bf dat als eindbestemming ingeven. Dan hoef je geen 'via' station op te geven.

Arnhem vertrek 7:45 uur aankomst Basel Bad Bf om 19:23 uur.

Dat is incorrect! Je eigen link die je deelde vertelt dat met SBB Deutschland je kan reizen met de trein van Lörach Stetten naar Basel SBB..... Deze stopt ook op Badischer Bahnhof

Laatst bewerkt door Xander140 op 07-05-2023 12:00

07-05-2023 14:06:35
treinhobby
treinhobby

Dat klopt, dan maar even een verduidelijking.

Als je vanaf Arnhem naar Basel wilt, krijg je vanaf Freiburg het advies om de RE7 naar Basel SBB te nemen. In die trein (gereden door DB Regio AG) is het Deutschlandticket niet geldig tussen Basel Bad Bf en Basel SBB.
Die melding krijg je ook netjes te zien in de Duitse reisplanner.

Je zult dan in Basel Bad Bf moeten overstappen op de S6 om met je Deutschlandticket toch naar Basel SBB te reizen.

Maar in de context van mijn bericht, een ander aankomststation ingeven om het gebruik van een via station te vermijden, blijft de niet-geldigheid overeind. Ook als je wel overstapt op de S6, is voor je eerste deel van je reis Basel Bad Bf je eindbestemming.

07-05-2023 14:39:10
Xander140
Xander140
treinhobby (07-05-2023 14:06:35):

Dat klopt, dan maar even een verduidelijking.

Als je vanaf Arnhem naar Basel wilt, krijg je vanaf Freiburg het advies om de RE7 naar Basel SBB te nemen. In die trein (gereden door DB Regio AG) is het Deutschlandticket niet geldig tussen Basel Bad Bf en Basel SBB.
Die melding krijg je ook netjes te zien in de Duitse reisplanner.

Je zult dan in Basel Bad Bf moeten overstappen op de S6 om met je Deutschlandticket toch naar Basel SBB te reizen.

Maar in de context van mijn bericht, een ander aankomststation ingeven om het gebruik van een via station te vermijden, blijft de niet-geldigheid overeind. Ook als je wel overstapt op de S6, is voor je eerste deel van je reis Basel Bad Bf je eindbestemming.

Dat had ik verkeerd begrepen! Sorry. Het klopt dat dat alleen bij SBB Deutschland geldig is en dus de S6

07-05-2023 14:52:03
AlexNL
AlexNL

Ze zouden het maar eens makkelijk en overzichtelijk maken... 😉

07-05-2023 14:55:02
treinhobby
treinhobby

Ja, dat is nou typisch Duits. Ook met het 9 euro ticket had je deze rariteiten.

@Xander140, heb inmiddels, voor de duidelijkheid, mijn eerdere bericht aangepast en RE7 toegevoegd als niet geldig tussen Basel Bad Bf en Basel SBB.

10-05-2023 18:41:42
AlexNL
AlexNL

Inmiddels is dit weer veranderd, in de nieuwste versie van dat document staat ook de DB Regio-trein die afkomstig is uit Weil am Rhein vermeld als zijnde geldig naar Basel SBB.

De laatste versie is hier te vinden: Deutschlandtarif – Tarifbedingungen – Deutschlandtarifverbund en staat onderaan de pagina bij "Tarifbestimmungen für das Deutschland-Ticket inkl. SPNV-Geltungsbereiche".

22-05-2023 08:03:59
treinhobby
treinhobby

Het Deutschlandticket is voor voetgangers ook geldig op de veerpont Linz - Remagen en St.Goar - St.Goarshausen.

Niet geldig voor inzittenden van auto's. Dus dan voor de pont even uitstappen en aan de overkant weer instappen. 😜

rheinfaehre-linz-remagen.de
faehre-loreley.de

Laatst bewerkt door treinhobby op 14-06-2023 12:08

30-07-2023 11:47:08
seinhuis
seinhuis

Volgens RBB24.de is Deutschlandticket ook geldig naar Tønder (Denemarken), zgorzelec (Polen) en Bazel SBB (Zwitserland).

Aangezien Hengelo en Venlo niet tussen staan is het duidelijk dat dit overzicht niet compleet is. In de reacties op Facebook worden meer grensovergangen benoemd.

Laatst bewerkt door seinhuis op 30-07-2023 11:50

30-07-2023 11:57:27 3
treinhobby
treinhobby

Dit heb ik op 6 mei (!) hier al gemeld...

Misschien eerst even een topic doorlezen, voordat je iets 'nieuws' meld??

30-07-2023 20:33:43
pascalgerr
pascalgerr
treinhobby (30-07-2023 11:57:27):

Dit heb ik op 6 mei (!) hier al gemeld...

Misschien eerst even een topic doorlezen, voordat je iets 'nieuws' meld??

Niet iedereen leest een compleet topic door omdat er wellicht mensen zijn die het belang van als eerste met de eer van een nieuw nieuwtje strijken groter vinden dan het daadwerkelijk tijd besteden aan nieuws plaatsen

31-07-2023 10:20:55 3
brun
brun

Ik snap de kritiek op Seinhuis niet?

Dat RBB24-artikel geeft vier vrijblijvende suggesties voor leuke buitenlandse reizen met het Duitslandticket. Ook linkt het naar deze handige kaart waarop je grenspunten in de landen buiten Duitsland ziet - véél overzichtelijker dan die PDF-lijst die op 6 mei werd geplaatst.

Noch dat artikel, noch die kaart werden al in dit draadje genoemd, toch?

Misschien eerst even dat artikel lezen voor je boos wordt omdat je denkt dat iemand je nieuwtje steelt?

Laatst bewerkt door brun op 31-07-2023 10:26

14-10-2024 08:00:58
treinhobby
treinhobby

Per 1 januari 2025 wordt het Deutschlandticket duurder. Ipv. €49 per maand gaat deze €58 per maand kosten.

bahn.de

Somda In de Wolken Weddings advertentie

14-10-2024 09:52:50
Muizeneus
Muizeneus

Volgens die link gaat er ook eea veranderen in de 'Beforderungsbedingungen' (voorwaarden), dus even afwachten wat dat dan inhoudt... Zelf had ik meer gehoopt op een spits/daltarief, volgens mij zou men daar ook veel meer mee geholpen zijn in het kader van reizigersspreiding. Dus 49 euro na 9:00, zoals ook met de Ländertickets het geval is. En dan voor 9:00 een hoger tarief.

14-10-2024 15:19:02
T-Twente
T-Twente

De verhoging naar €58,- is al vastgelegd door de Duitse federale overheid.

www.bundesregierung.de

www.bundesregierung.de

14-10-2024 21:47:55
tieske05
tieske05

Ben ik de enige die problemen heeft met het opzeggen van het D-Ticket bij DB? Volgens het aboportal is hij gewoon opgezegd per 31-8, maar er is wel 49 euro van mijn rekening afgeschreven voor de maand september, en in de DBapp staat inmiddels het D-ticket weer onder mijn vervoersbewijzen..

14-10-2024 21:50:35
henri1972
henri1972

En dit is nou precies mijn bezwaar tegen het Deutschland ticket. Waarom niet gewoon voor een maand te koop in een automaat ? Geen gezeur met opzeggen en zo.

14-10-2024 22:43:02
train85
train85

tieske05 (14-10-2024 21:47:55):

Ben ik de enige die problemen heeft met het opzeggen van het D-Ticket bij DB? Volgens het aboportal is hij gewoon opgezegd per 31-8, maar er is wel 49 euro van mijn rekening afgeschreven voor de maand september, en in de DBapp staat inmiddels het D-ticket weer onder mijn vervoersbewijzen..

Heeft het niet te maken met, dat je ruim een maand van te voren je abbo moet annuleren?

14-10-2024 22:55:08
tieske05
tieske05

train85 (14-10-2024 22:43:02):

Heeft het niet te maken met, dat je ruim een maand van te voren je abbo moet annuleren?

Ik heb bij de aanvraag, begin juni al aangegeven dit per 31-8 te willen stoppen. Moet idd voor de 9e van die maand.

15-10-2024 12:23:06
bacr
bacr

Je kunt via je bankieren-app vaak een (via een machtiging) onterecht afgeschreven bedrag terug laten storten. Dat heet storneren. Moet je alleen niet te lang mee wachten. En je moet natuurlijk wel bewijs hebben (screenshots, bevestigingsmailtje vanuit DB) dat je tijdig hebt opgezegd.

15-10-2024 15:23:10
T-Twente
T-Twente

Een goed alternatief is www.mopla.solutions. Je kan daar op ieder moment van de dag je D-Ticket aanschaffen/annuleren zonder enkel ander gedoe. Ik gebruik Mopla al voor een halfjaar en ik heb er nog geen gezeik mee gehad.

29-03-2025 14:41:25
seinhuis
seinhuis

Op de officiële website van Deutschland staan tips waar deze kaart in het grensgebied (buiten Duitsland) geldig is.

Het lijst is niet compleet.

13-04-2025 22:06:41
seinhuis
seinhuis

Sinds kort rijdt SB 46 van Nijmegen via Weeze Flughafen naar Kevelaer bf. De eerste bus vertrekt om 02:40, de laatste bus om 22:40 vanaf Nijmegen, elk 2 uur.

Naar Nederland rijdt deze bus tussen 04:15 en 00:15.

In deze bus zijn alleen Duitse kaartjes toegestaan volgens VVR tarief, Deutschlandticket en NRW zijn ook toegestaan.

Laatst bewerkt door seinhuis op 13-04-2025 22:15