28-04-2025 15:32:54 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
28-04-2025 15:53:14 1 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
In de ideale wereld woren besluiten genomen door mensen die verstand van de materie hebben en beschikken over ALLE relevante informatie spoiler alert: de wereld is niet zo ideaal. In de echte wereld spelen er vaak andere belangen mee bij de besluitvorming en is doorgaans niet alle informatie beschikbaar. Hooguit heb je een idee welke informatie je mist. Vanuit de specialisten worden planning en kostenramingen gemaakt waarbij voorbehouden worden gemaakt op basis van bekende onzekerheden. dat resulteert in bandbreedtes met betrekking tot kosten en tijdsplanning. Politici kunnen doorgaans weinig met een eerlijk verhaal, die communiceren dus alleen de optimistische scenario's waarbij er geen verrassingen en tegenvallers optreden. |
28-04-2025 16:27:32 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ook dat heeft soms maanden uitloop op de levertijd, vervolgens blijkt het niet te passen omdat de schutting scheef was gezakt en moet het halve tuinterras open om extra zand en nieuwe schuttingpalen te plaatsen. |
28-04-2025 19:30:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als men dat zou doen gaat het ongetwijfeld weer mis, en ga jij je ook ongetwijfeld weer afvragen waarom de 'knappe koppen' niet beter onderzoek gedaan hebben naar de problematiek vooraf. Laatst bewerkt door thom op 28-04-2025 19:33 |
![]() |
advertentie |
28-04-2025 21:57:29 | ||
---|---|---|
javanree
![]() |
Een van de dingen die hier ook speelt is dat de NG seinen ineens niet meer waren toegelaten, terwijl de compacte bouwvorm voor het project cruciaal is op enkele punten. Er is in maart nog getest met de vervanger voor de NG seinen, dus die dingen rollen nog niet van de band. Verder loopt veel werk uit doordat er nu verschillende (sub)projecten tegelijk op een postzegel bezig zijn, waardoor iedereen elkaar in de weg zit. Bovendien zijn er maar zeer beperkt paden beschikbaar voor aan- en afvoer. Een paar minuut vertraging wordt daarmee al snel een uur of meer. |
28-04-2025 23:41:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Even ter nuancering van al dit stuurlui-aan-de-IJoever - geweld: de eerste fase, die de afgelopen weken is afgerond, is vrijwel helemaal binnen de planning gebeurd. |
15-05-2025 02:34:25 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Onder spoor 2a is men ook bezig, de lift is al een poosje in gebruik. Onlangs zag ik een behoorlijk aantal heren in schone hesjes de zaak bekijken. Ik neem aan dat bouw deel binnenkort open gaat. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 15-05-2025 02:38 |
15-05-2025 08:11:30 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Per 25 mei gaat het pas geopende spoor 14b weer buiten dienst. Weet iemand de reden? |
15-05-2025 08:11:30 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Per 25 mei gaat het pas geopende spoor 14b weer buiten dienst. Weet iemand de reden? |
15-05-2025 08:21:15 1 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Dat is voor het verder bouwen van de fietsenstalling, daar bleek het (in ieder geval volgens de aannemer) noodzakelijk om de perronfase buiten dienst te nemen voor de verdere bouw. Overigens komt er in de volgende bak weer vergelijkbare situatie, in spoor 11 komt na enige tijd een (tijdelijk) stootjuk te staan. |
15-05-2025 10:54:10 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Kleine beetje off topic, restaurant 1ste klas in Amsterdam CS (spoor 2) moet sluiten van de rechter vanwege een huurachterstand van €800.000.
De restaurant is in ieder geval vanavond geopend. Wanneer de laatste avond is is niet bekend. Laatst bewerkt door seinhuis op 15-05-2025 15:39 |