29-07-2023 22:20:36 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Evacuatie uit SNG zonder stroom is lastig omdat de ProRail-trappen alleen aan de uitschuifbare tredes kunnen worden bevestigd. Maar die doen het niet zonder spanning. Relaas van een val en NS en ProRail die pas reageren op het moment dat er een journalist contact zoekt vandaag in NRC. MOD:
Laatst bewerkt door moderator op 30-07-2023 19:29, reden: Topics samengevoegd |
30-07-2023 09:25:45 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Ook ironisch dat het nieuwsbericht vervolgens een foto van een SLT erop plakt.. |
30-07-2023 10:48:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat gebeurt wel vaker. Niet iedereen die journalist is zal een treinkenner zijn. Hoewel ze hun huiswerk netjes horen te doen stellen ze correcties graag op prijs. Ik heb ze net even uitlegd dat er een foute foto geplaatst is. 🙂 Laatst bewerkt door aarclay op 30-07-2023 10:49 |
30-07-2023 11:13:20 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
En ik ook 😉 Wellicht heeft het meer effect als we het allemaal doen 😜 |
![]() |
advertentie |
30-07-2023 13:15:54 3 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Of het artikel gewoon lezen op basis van de inhoud en waar het om gaat, ipv nerdig je druk maken over een verkeerd fotootje... |
30-07-2023 13:56:19 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Nou ja, uiteindelijk gaat het erom of men hier wat van geleerd heeft en als ik het artikel zo lees, lijkt vooral ProRail 'de schuld' ervan te hebben en daarnaast was er blijkbaar ook sprake van miscommunicatie. |
30-07-2023 13:59:39 1 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Ik denk dat in dit geval het wel van belang is hoor. In het artikel gaat het om de SNG, maar door een foto te zetten van een SLT kan het mensen verwarren (die denken dat de foto een SNG is) en helemaal omdat in dit geval het treintype wel belangrijk is. |
30-07-2023 15:09:33 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De kern is dat de middelen tot evacuatie van ProRail dus niet geschikt zijn om een SNG zonder spanning te evacueren, omdat de noodtrap niet bevestigt kan worden. Is dit inmiddels opgelost? Andere bevestiging? Handmatig de treeplanken kunnen uitschuiven? Kortom, kan dit morgen opnieuw gebeuren, of is er van geleerd en een oplossing bedacht?? |
30-07-2023 15:13:10 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat staat in het artikel: er zijn noodtrappen aanwezig in/op het treinstel maar blijkbaar duurt het dusdanig lang om die pakken dat alle reizigers door zuurstofgebrek reeds zijn overleden. |
30-07-2023 15:31:34 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Nood glijbanen zoals bij vliegtuigen? |
30-07-2023 15:40:15 5 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dit wordt weer zo'n discussie waar somda het patent op heeft. Veel plezier. |
30-07-2023 15:41:52 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Als spoorbanen net zo veel vrije ruimte aan de zijkant hebben dan een landingsbaan zou dat een optie zijn. Maar ik denk dat de beste optie hier is om één mannetje onderaan de machinistentrap te staan die klaarstaat om eventueel iemand op te vangen en niet een paar meter verderop om zich heen staat te kijken. |
30-07-2023 16:05:03 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Dat is geen of/of, het kan makkelijk allebei |
30-07-2023 19:31:34 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Kan ook. Maar dat mag iedereen toch voor zichzelf beslissen? Laatst bewerkt door aarclay op 30-07-2023 19:33 |
30-07-2023 19:41:47 1 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Quote Dat is de scherpste observatie in dit draadje. Dank! 🙂 |
31-07-2023 08:58:52 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Iedereen bedankt voor hun commentaar. 😉 Alleen dit nog: Ik dacht dat ik het bedoelde probleem gezien heb bij de Calamiteiten Bestrijding video van Prorail . Peter |
31-07-2023 21:50:07 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Het tijdig weg krijgen van gestrande treinen is al langer/vaker een probleem... het meest zinvolle zou zijn om te zorgen dat je de treinen altijd snel naar een station/perron kan slepen; steek daar ook de tijd in. |
31-07-2023 22:03:46 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Het duurde in dit geval slechts 1u20m van defect gaan tot vertrek van evacuatietrein. |
01-08-2023 07:16:15 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
De reactie van ProRail slaat nergens op want als je de klapramen open zet en desnoods een paar buitendeuren (en die laat je voor de veiligheid bewaken door een medewerker van icb) dan komt het met het CO2 niveau wel goed en dan kun je die 5 minuten die het extra kost een geschikte trap pakken. |
01-08-2023 07:21:36 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote En uiteindelijk reed het werkende stel onder eigen kracht weg. Dan vraag je je af waarom de mensen daaruit geëvacueerd zijn. |
01-08-2023 07:48:48 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Quote Bedenk wel dat dit vrij kort na corona was, toen CO2 wat meer aandacht had, |
01-08-2023 14:10:05 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Quote Ze zijn toch juist van het defecte naar het werkende stel overgestapt bij de evacuatie? Ik snap je opmerking niet. |
02-08-2023 07:48:26 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Oh, dan heb ik het niet helemaal goed gezien, ik dacht dat er ook uit het werkende stel uitgestapt werd. |