2 en 3 september Terug naar Toen
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten
31-08-2023 11:42:50
seinhuis
seinhuis

Op zaterdag 2 en zondag 3 september wordt Terug naar Toen georganiseerd door VSM in Beekbergen en Loenen. SSN is te gast. Tussen Apeldoorn en Dieren worden ritten gereden.

De eerste goederentrein vertrekt om 06:50, reizigerstreinen rijden tussen 08:30 en 17:30.

Dagkaart kost € 22,50.

 

01-09-2023 07:36:36
phantom
phantom

De SSN reist vrijdag al af ri Beekbergen met 2 locs (als het goed is) en een stam rijtuigen.
Ze verblijven er schijnbaar het hele weekend.

 

01-09-2023 08:25:57
martijn
martijn

Is al jaren gebruikelijk en het is natuurlijk wel zo makkelijk om dan gewoon het hele weekend op de Veluwe te verblijven. Ze rijden overigens via Utrecht en Arnhem naar Dieren.

 

02-09-2023 09:30:02
henri1972
henri1972

Vandaag weer eens naar Terug naar Toen. Wat mij direct opvalt is dat er na jaren dit evenement organiseren er nog niets is gedaan aan de chaotische toestand bij de eerste trein in Apd. Aankomst trein 9.10 uur volgens drg, vertrek 9.15 uur. Voorop de 01 1075 en de 23 071. Een de beide moet nog omlopen, dit lukt echt niet in 5 minuten. Dan de kaartverkoop: Na aankomst vd trein gaat het hekje naar het perron open. Er staat (wilde gok) zo'n 200 man te wachten waarvan diverse nog een ticket moeten kopen. Dit gaat niet heel snel natuurlijk. Gevolg van beide is dat we nu (9.30 uur) nog steeds in Apd staan omdat er nog een rij wachtenden is en de loc net pas is aangekoppeld.

Een verder gevolg is dat de rest van de dag met vertraging gereden gaat worden. Maakt mij verder niet uit maar maakt de exploitatie op zo'n dag niet makkelijker.

Oplossing: zorg dat de eerste trein Beekbergen- Apeldoorn 15 tot 30 minuten eerder rijdt. Dan heeft iedereen tijd om een kaartje te kopen en kan de drg op tijd uitgevoerd worden

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

02-09-2023 12:23:32
thom
thom

Ik denk altijd, als de oplossing zo eenvoudig was dan was dat vast alwel het geval geweest. Aangezien het dat dus niet is, zal de oplossing danook weleens niet zo eenvoudig kunnen zijn.

Maar ongetwijfeld zoeken ze vast nog vrijwilligers bij de VSM ;)



Laatst bewerkt door thom op 02-09-2023 12:25
 

02-09-2023 15:56:01
martijn
martijn
Quote
henri1972 (02-09-2023 09:30:02):

Een verder gevolg is dat de rest van de dag met vertraging gereden gaat worden. Maakt mij verder niet uit maar maakt de exploitatie op zo'n dag niet makkelijker.


Misschien je glazen bol even oppoetsen want de treinen die ik vanmiddag bij Beekbergen op de foto heb gezet, reden exact volgens dienstregeling... Niet dat ik wat vertraging op een dag als deze storend had gevonden verder.

 

02-09-2023 16:09:44
henri1972
henri1972

Trein 55, Loenen 12.35 uur ging anders met +30 weg omdat trein 54 te laat aankwam. En dat was dezelfde lok, 01 1075, die 's ochtends vertraagd uit Apd ging.

Geen idee of e.e.a. verband met elkaar had maar frappant vond ik het wel.

Maar nogmaals: het maakt mij niet uit, ik gaf alleen een eventuele oplossing aan omdat ik dit bijna ieder jaar zie bij de eerste trein in Apeldoorn.

 

02-09-2023 17:15:48
sjoerd
sjoerd
Quote
thom (02-09-2023 12:23:32):

Ik denk altijd, als de oplossing zo eenvoudig was dan was dat vast alwel het geval geweest. Aangezien het dat dus niet is, zal de oplossing danook weleens niet zo eenvoudig kunnen zijn.

Maar ongetwijfeld zoeken ze vast nog vrijwilligers bij de VSM ;)


Nou ja, de beste stuurlui staan best wel eens aan de wal. Dat is geen schande over het bedrijf, maar erger is als we ons altijd maar zouden neerleggen bij wat wijze mensen allemaal hebben bedacht. Er zijn niet voor niets ideeënbussen in een weldenkend bedrijf. Zelfs NS had ooit DO 888, waarin de bruikbare ideeën werden beloond en ook nog eens belicht in De Koppeling. Daarmee verhoog je de betrokkenheid van je personeel en je volgers, en maak je de allesweters binnen het bedrijf hopelijk iets bescheidener.๐Ÿ˜‰

 

02-09-2023 22:26:47
scooter
scooter

Beekbergen-Apeldoorn is altijd 20 minuten geweest,nu is dat aangepast naar 25 minuten met op beide eindpunten slechts 5 minuten keertijd.Dat is veel te krap.Echter,in de praktijk doen de treinen er nog steeds 20 minuten over.

De meeste Beekbergen-Apeldoorn treinen die ik zag reden dan ook met vertraging:varierend van 5 tot 15 minuten,de laatste kwam zelfs met een half uur vertraging in Apeldoorn aan.

Verder zag ik ook Hagen von Ortloff lopen in Beekbergen(voor wie niet weet wie dat is,Hij is jarenlang de moderator van Eisenbahn Romantik in Duitsland geweest)

 

03-09-2023 11:39:29
phantom
phantom
Quote
sjoerd (02-09-2023 17:15:48):
Quote
thom (02-09-2023 12:23:32):

Ik denk altijd, als de oplossing zo eenvoudig was dan was dat vast alwel het geval geweest. Aangezien het dat dus niet is, zal de oplossing danook weleens niet zo eenvoudig kunnen zijn.

Maar ongetwijfeld zoeken ze vast nog vrijwilligers bij de VSM ;)


Nou ja, de beste stuurlui staan best wel eens aan de wal. Dat is geen schande over het bedrijf, maar erger is als we ons altijd maar zouden neerleggen bij wat wijze mensen allemaal hebben bedacht. Er zijn niet voor niets ideeënbussen in een weldenkend bedrijf. Zelfs NS had ooit DO 888, waarin de bruikbare ideeën werden beloond en ook nog eens belicht in De Koppeling. Daarmee verhoog je de betrokkenheid van je personeel en je volgers, en maak je de allesweters binnen het bedrijf hopelijk iets bescheidener.๐Ÿ˜‰


Een bedrijf heeft betaald personeel in dienst en voert werk uit van derden,voor derden.
De VSM is een Club onbetaalde vrijwilligers,bestaande uit enkel vijwilligers,en voeren bijna enkel werk uit aan eigen spullen en daarme is dat dus iets anders als een bedrijf.
;-)
Wellicht maakt de gemaakte drgl het wel onmogelijk om eenmaal opgelopen vertraging eruit te werken,het is tenslotte een grotendeel enkelsporige lijn waarop men deze dagen een intensieve drgl rijd,met nog aardig wat onbeveiligde overwegen

 

03-09-2023 14:56:04
cuneo56
cuneo56

Onbeveiligd zijn er maar enkele (niet officiele), wel wat meer onbewaakte! ๐Ÿ˜‰

 

03-09-2023 16:04:36
sjoerd
sjoerd

Inderdaad, want op 1 na (in Roermond) zijn alle overwegen in Nederland onbewaakt. De meeste zijn beveiligd.

 

03-09-2023 16:48:57
cuneo56
cuneo56

We gaan de discussie en verklaring wat Onberwaakt precies inhoud maar niet weer eens herhalen๐Ÿ™

 

03-09-2023 18:38:03
Apda
Apda

In de laatste trein Bbg - Apd - Bbg rijdt het net gerestaureerde blauwe bagagerijtuig 'Stalen D' mee. ( gegevens en (oude) foto ).



Laatst bewerkt door Apda op 03-09-2023 18:42
 

03-09-2023 20:05:46
scooter
scooter

De laatste trein naar Dieren werd gereden met de 41 241,even daarvoor zijn de 01 1075 en 23 023 samen met de waterwagen los naar Dieren gereden.

Overigens was in Apeldoorn vanmorgen wederom flink vertraging,pas in de middag zag ik de treinen naar Apeldoorn op tijd rijden.

En in Loenen moest flink gerangeerd worden om de SSN loks vrij te maken.Voor de retourtrein naar Beekbergen die deze loks hadden gereden moest zelfs een losse lok uit Beekbergen komen.Die liep echter vast achter een goederentrein getrokken door de 41 241,die moest wachten voor binnenkomst in Loenen

 

03-09-2023 23:29:18
BGM104
BGM104

Er zijn altijd mooie A4'tjes met de loc planning te verkrijgen tijdens TnT, begrijp het nu goed dat die planning niet is uitgevoerd?

 

04-09-2023 01:23:15
scooter
scooter

Doordat de 44er gisteren defect ging,moest op zondag wat geimproviseerd worden.

De trein met de 01 en 23 van de SSN in Loenen had eigenlijk door de 44er teruggereden moeten worden naar Beekbergen.Nu kwam een van de 2 VSM 23ers los naar Loenen