Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
27-10-2010 20:10:35 | ||
---|---|---|
joaska3
![]() |
Quote Vreemde opmerking van helfire. Dit gaat m.i. voor 99,9% van de op dit forum gemaakte opmerkingen op. |
27-10-2010 20:20:17 | ||
---|---|---|
joaska3
![]() |
QuoteGeloof het of niet maar uit betrouwbare bron vernomen dat zowel de Bombardier als ook de Haarlem constructeur een schoonheidsfoutje op de plaatsingstekeningen hebben gemaakt. Beide zaken worden z.s.m. hersteld. |
27-10-2010 20:27:30 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Allemaal een heel leuk verhaal over remsloffen, enzo. Maar draaistellen blijven niet altijd onder hetzelfde treinstel zitten. Een ICM 4 draaistel kan rustig onder een ICM 3 treinstel terechtkomen. ICM 3 en 4 zijn namelijk identiek. |
27-10-2010 22:29:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En remsloffen leg je voor het wiel, remvoeringen of remblokken zitten onder een trein ![]() Laatst bewerkt door thom op 27-10-2010 22:31 |
![]() |
advertentie |
27-10-2010 22:36:02 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
@ Thom: In Utrecht misschien, ja. In Onnen wordt het beide zo genoemd. @ Edje: De ICM 3 en 4 (de viertjes) krijgen de nieuwe remsloffen na de modernisering en natuurlijk nadat de oude versleten zijn. ICM 1 en 2 (de drietjes) houden voorlopig nog de oude sloffen. Als er een draaistel van een gemoderniseerd viertje onder een drietje komt, horen de remsloffen ook verwisseld te worden. |
27-10-2010 22:38:12 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Dan worden Remblokken alleen in Onnen remsloffen genoemd, dat verklaard waarom je nooit je spullen kreeg als je iets met superspoed uit Onnen bestelde. Een taalbarriere dus!!! |
27-10-2010 22:46:28 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
%08% dat bedoelde ik natuurlijk niet. Ik had het over de remsloffen op het spoor en de Bremskerl remvoeringen waar Thom het over had. Blokken worden echter nog steeds wel van de sloffen onderscheiden. |
28-10-2010 00:11:57 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ai, dit hadden de meeste van ons denk ik toch niet verwacht, dat dit fotogenieke stel nu al gereviseerd zou worden. Op zich jammer, maar het is niet anders. Mijn laatste ervaring in de 4240 was overigens ook niet volledig positief; één op de twee keer begon het stel tijdens het accelereren te schokken, moest de tractie worden uitgeschakeld ( of hoe dat ook heet ), en weer opnieuw ingeschakeld. |
28-10-2010 02:09:57 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Alle ICM's schokken in dit jaargetijde nogal bij het optrekken, en daarbij merk je dat in de motorbak zeker ook nog eens goed aan het tractiegeluidje en merk je met optrekken dat de tractie steeds eventjes wegvalt en dan weer opnieuw probeert. En als je echt bedoelt dat de tractie door de Mcn moest worden uitgeschakeld... dat doen ze bij schokkend optrekken bij gladde rails wel eens, en wordt er weer ingeschakeld als de gladde rails voorbij is, op niet-gladde plaatsen dus (een goed voorbeeld is station Swk met de chemische fabriek ernaast, tractie wordt door sommige machinisten direct bij schokkend optrekken uitgeschakeld, zodat je met 10-20 km/u het station uitrijdt en dan wordt er na het station pas weer ingeschakeld... zelfde geldt wellicht voor gladde sporen door herfstbomen erlangs). Het hoeft dus niet per sé aan de 4240 te liggen dunkt mij zo... Laatst bewerkt door treintim op 28-10-2010 02:15 |
28-10-2010 10:59:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Daar kan het treinstel inderdaad niks aan doen. Het is rond deze tijd zeer glad op bepaalde plaatsen, met elk materieel. |
28-10-2010 11:23:34 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Regen zorgt sowieso al voor slip bij een ICM. Hebben we een mooie knop voor, dan gaat het een stuk beter bij het wegrijden. Gr Joop mcn Lls |
28-10-2010 12:56:39 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote En waar mag deze fabriek in Swk dan wel staat? Er zijn wel twee fabrieken die kunststof producten produceren maar dat zijn daarmee geen chemische fabrieken. 't Zou overigens niet best zijn wanneer deze fabrieken er hier schuldig aan waren, dat men in Swk zulke slecht adhesie verhoudingen heeft. Je zal er als omwonende maar in de buurt van wonen! Nee, de reden zijn ook in Swk kastanjebomen bij de parkeerplaatsen aan de Tramlaan en het typische herfst fenomeen. |
28-10-2010 14:41:58 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Die fabriek zal dan wel de Dyka zijn. |
28-10-2010 18:18:32 | ||
---|---|---|
railhopper
![]() |
Quote Fabrieken die kunstof producten produceren, vallen wel degelijk onder het kopje chemische industrie, maar het lijkt mij sterk dat de fabriek van Dyka gladheid veroorzaakt. Zover ik weet is Hdb ook geen berucht punt van gladheid, en de spoorlijn doorsnijdt hier wel het Wavin terrein waar diverse fabrikanten kunstof producten maken. |
28-10-2010 18:52:38 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Waterdamp van bijvoorbeeld de Aviko aardappelfabriek in Venray is al genoeg voor gladheid. |
29-10-2010 01:01:17 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Ach, de pindakaaspotdekselfabriek (spuitgieterij) Kornelis heeft echt geen invloed op het spoor, toevallig ken ik het bedrijf redelijk en weet ik wat er om gaat. Het zullen eerder de bomen zijn die er naast staan. Laatst bewerkt door manuel25 op 29-10-2010 01:01 |
29-10-2010 01:06:49 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ik zeg altijd maar: spoel de wc eens goed door in een ICM of ander materieel met een stortkoker, deze staat, hoe vreemd dan ook: recht op het spoor gericht. Paar keer goed spoelen en je trein glibbert alle kanten op... (en dan spreek ik niet eens over de "bruine" variant... ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-10-2010 01:42:24 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Misschien had ik even moeten vermelden dat mijn laatste ervaring in de 4240 nog in de zomer was, het was bovendien droog. |
30-10-2010 14:14:43 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Dan is dat probleem allang opgelost. |
30-10-2010 15:44:42 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Ik weet niet wat jij er uitpoept en hoeveel, maar als je daarvan een trein aan het glijden krijg wordt het toch eens tijd om naar een huisarts te gaan, want dat is niet goed joh. %08% |
30-10-2010 18:18:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Haha, nahjah, mag dan wel een darmaandoening hebben maar zo erg is het denk ook weer niet ![]() ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-10-2010 19:12:44 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
In een rijdende trein glijdt het direct van het spoor af, in Lw, Mt en niet te vergeten Gn blijft het al snel liggen op de spoorstaaf, wordt het platgereden en dan ligt er een mooi bruin laagje op. |
30-10-2010 19:23:19 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Alleen water/vocht/condens is al genoeg om een trein te laten glijden hoor... |
30-10-2010 19:24:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Hebben we het nog niet over de smurrie van de blaadjes die vallen ![]() |
30-10-2010 19:31:47 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: terug naar ICMm. Groet, Spiketrain |
30-10-2010 20:48:29 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Olymische icm 4240 is dus niet voor revisie in Hlm maar rijd gewoon nog. |
30-10-2010 22:22:19 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Stond vanochtend rond 8:43 opgesteld met een (voor mij) onbekende ICMm-III te Ut. Vermoedelijk 4051 aangezien hij daar gister mee gekoppeld stond in Hlm Laatst bewerkt door spiketrain op 30-10-2010 22:35, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
30-10-2010 22:26:08 | ||
---|---|---|
Rinse
![]() |
En de 4240 stond rond 14:15 in de tuin te Rotterdam Centraal. Laatst bewerkt door Rinse op 30-10-2010 22:26 |
31-10-2010 02:54:38 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
QuoteWas de 4076 waarmee de 4240 in Utoz stond. ![]() Groetjes, Bloober |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-11-2010 17:33:21 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Quote Vandaag in de 4071 met OBIS en werkend WiFi gezeten, heeft iemand een verdere update? |
01-11-2010 17:52:07 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Zodra ik weer een update heb van de stellen zal ik het bijwerken. Data haal ik namelijk uit Op de Rails. Over 2 weken een update. Laatst bewerkt door TheKnitter op 01-11-2010 17:52 |
01-11-2010 18:43:08 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zou het toeval zijn dat de ICM-I nog niet ge-OBIS'd is? De allerlaagste is tot nu toe de 4057... Laatst bewerkt door aarclay op 01-11-2010 18:43 Choo choo..... |
01-11-2010 18:54:55 | ||
---|---|---|
rjz222
![]() |
Ehm, ik kan je de volgende drie nummers onder 4057 geven: 4019 4042 4055 De 1e en de laatste na waarneminen van een paar mensen op http://www.treinpunt.nl/forum/index.php/topic,5589.msg57995.html#msg57995 en de 4042 vond ik hier op somda ergens ![]() Mijn website: http://www.treinenwereld.eu |
01-11-2010 19:16:29 | ||
---|---|---|
Lucchese
![]() |
Ik weet niet of het al gemeld is. Maar 4210 heeft nu OBIS met werkende wifi. Alleen de stickers op de deuren ontbreken. Laatst bewerkt door Lucchese op 01-11-2010 19:19, reden: spelvoud |
01-11-2010 22:58:55 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteHet kan verkeren.... Wat heeft de 4240 zo kort in Haarlem gedaan? Klein defect of iets gebracht en wat later weer in gewone dienst gegaan? |
01-11-2010 23:53:48 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Quote Vandaag precies hetzelfde op de 4204, geen stickers maar wel werkend WiFi |
02-11-2010 13:15:42 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Goeie vraag, andere, schonere oranje banken gekregen op een paar plekken die niet meer om aan te zien waren? Ze hebben daar vast voldoende liggen ![]() |
02-11-2010 14:24:59 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
zittingen, ja in de schrot bak. in stukjes. |
02-11-2010 14:29:34 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
@ Pim: Die banken die uit de onverbouwde ICM's komen en worden verbouwd gaan regelrecht de container in. Ze kunnen daar 'niks' meer mee. |
02-11-2010 14:55:16 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Nouhjah, niet niks hoor, die banken zijn wel degelijk óók bedoeld voor doorverkoop aan belangstellenden. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
02-11-2010 15:19:15 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Ik durf te wedden dat wanneer ik bel (of langs ga) er niets is!;) Daarnaast viel mij op dat de 4022 laatst een rare brom in de motor had, specifiek bij hoge snelheid! Laatst bewerkt door Jannn2009 op 02-11-2010 15:20 |
02-11-2010 15:22:09 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
QuoteNedTrain mag ze niet doorverkopen. Contract geeft aan dat het een enkeltje container krijgt. Althans, dat meldden ze bij de excursie van C-tracks naar wpl Hlm |
02-11-2010 15:40:30 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Bij mij is er juist iets heel anders verteld tijdens die excursie%05% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
02-11-2010 15:44:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote En wat nou als er een bank door omstandigheden niet meer bedoeld is om op te kunnen zitten bij een van de laatste geproduceerde ICM's? Gaan ze dan ook al de revisering is, of hebben ze nog wel wat bankjes op voorraad? Ik heb ooit eens een ICM gespot waarbij het klaptafeltje (wat je nog omhoog moest trekken) voorzien was van een stuk piepschuim ![]() Choo choo..... |
02-11-2010 18:35:11 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Haal je de banken toch uit de terzijde staande Bs'én die op Wgm/Dgr staan? Er zullen vast wel banken als reserve liggen,, Laatst bewerkt door klaass16 op 02-11-2010 21:32 |
02-11-2010 18:36:48 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Totaal andere banken?%03% |
02-11-2010 18:40:18 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Vandaag viel me iets op, toen ik de 4206 (met WIFI) in Ut zag... De Wifi-stickers aan de buitenzijde zitten op zijn kop! Gelukkig wel consequent, maar toch wel even een blundertje ![]() Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 02-11-2010 18:40 Met vriendelijke groet, Robin |
02-11-2010 21:55:25 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Oh ja? ![]() Eerste klasse gaat wel lastig worden ![]() Laatst bewerkt door Pim530 op 02-11-2010 21:55 |
02-11-2010 22:04:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat als banken en kapotte tafeltjes vaker dan je denkt, en daar gaan treinen echt niet voor naar Haarlem of ander revisie bedrijf hoor ![]() Dat soort kleine herstelling gebeurt gewoon in de service bedrijven als bv Hfd of Utctw tijdens overstand daar. Dat soort locatie's hebben daar een klein magazijntje voor, en anders wordt dat gewoon besteld in het grote landelijk logistiek centrum (LLC) in Tb waar meer onderdelen liggen dan je denkt... ![]() Afhankelijk van de nood wordt zoiets afgestuurd naar de plaats waar de treinstel die dag of de dag erna uitloopt, of direct gebracht per koerier als de benodigde herstelling inzet belemmerd... Defecte onderdelen gaan weer retour naar het magazijn en daar wordt bekeken of het te herstellen is. Bij banken kan het zijn dat ze opnieuw gestoffeerd worden en bijvoorbeeld iets als een defecte ruitenwisser motor zal gereviseerd worden als dat mogelijk is. Laatst bewerkt door thom op 02-11-2010 22:08 |
05-11-2010 17:24:53 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote Klaas heeft zijn bericht aangepast.... ![]() |
08-11-2010 13:02:05 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
wanneer was de 4229 gerenoveerd??? het stond te blinken gisteren in Zp. |
08-11-2010 13:25:24 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Kwestie van even zoeken binnen het topic, dan kom je er ook wel achter. Stel 4229 is op 24 september al in Hlm gerenoveerd gezien. Laatst bewerkt door himym op 08-11-2010 13:27 |
08-11-2010 13:45:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 4229 is na aflevering 3 keer terug geweest in Haarlem voordat hij feitelijk de dienst is ingegaan. |
08-11-2010 21:39:29 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
Quote de WIFI-stickers zitten bij heel veel ICMm's verkeerd om dat is wel jammer! gr. Jens Laatst bewerkt door jwalk1 op 08-11-2010 21:40 |
![]() |
advertentie |
09-11-2010 14:17:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag richting Haarlem: de 4226 voor de renovatie. |
09-11-2010 14:26:29 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Leuk, mogen ze eerst stickers gaan pulleken (ok, 4201 is ook al gebeurd). Gaat de 4230 eigenlijk zijn sandite-installatie straks behouden als die aan de beurt komt? |
09-11-2010 17:59:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor wie het nog weten wil: de 4240 was eind oktober even in Haarlem omdat er enige schade was aan de onderzijde nadat hij over "iets" heen gereden was (nee, nadrukkelijk niet over "iemand"). |
09-11-2010 19:55:43 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Nergens tegengekomen hier, maar de 4216 zit alweer in de reizigersdienst volgens de spotjes (1 november als eerste te Gvc). Vreemd bij de 4212, 13 oktober alweer gezien te Gn, maar dit lijkt mij sterk omdat de 4212 op 19 september binnengenomen is.. Foutje? %08% Laatst bewerkt door himym op 09-11-2010 19:57 |
09-11-2010 22:14:01 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
als het goed is gaan vanaf nu alle treinen vanuit haarlem gelijk de dienst in en niet meer eerst naar onnen. |
09-11-2010 22:25:42 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Goh, dan heb ik de 4226 gister toch nog maar mooi even op de plaat gekregen bij Gerp![]() |
09-11-2010 22:37:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteZeker, want de 4212 staat ook nu nog in Hlm. |
09-11-2010 23:15:57 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Waarom duurt revisie dan zo lang? (19 september tot nu is al bijna twee maanden) Kan me herinneren dat ze in 34 dagen een ICM-III'tje omtoverde tot ICMm-III.. |
10-11-2010 01:13:51 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
ik meen me te herinneren dat het bij de IV'tjes 52 dagen was, maar heb tot een jaar terug gezocht in dit topic en kon het niet meer vinden. twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
10-11-2010 07:35:58 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Zo lang? 34 dagen voor een drietje is (34/3)x 4 = 45 voor een viertje. De 19e is binnenkomst, maar misschien beginnen ze er pas 3 dagen later aan. Na de renovatie volgt nog een proefrit en dan is het als snel 10 november. Dus 'zo lang', nee, nog niet. ![]() |
10-11-2010 09:38:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De ICMm heeft toch ook geen magneetremmen, of wel tegenwoordig? Ik weet wel dat enkele er wel mee uitgevoerd zijn bij wijze van proef. Hoe zit dit eigenlijk? Laatst bewerkt door aarclay op 10-11-2010 09:39 Choo choo..... |
10-11-2010 10:13:46 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
ICMm heeft magneet, schijf en blokremmen, echter verschilt dit wel per type en die verschillen weet ik zo niet uit mijn hoofd, staat wel ergens in dit topic. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
10-11-2010 12:00:35 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
ICMm 4 wagen stellen hebben magneetremmen. Gr Joop mcn Lls |
10-11-2010 14:58:36 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
In het kader van de kleine observaties: het valt me op dat ICMm bij de toiletten een rubber afsluitstrip hebben tegen een iets te ruime kier zoals bij bijvoorbeeld de ICR BDs'en. Dacht dat ICMm dat vanaf het begin nog niet had, omdat het me deze week pas op viel. |
10-11-2010 22:47:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Eu ja, en waar zit die strip dan![]() ![]() |
10-11-2010 23:54:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Bij de deur uiteraard, daar krijg je een hier waardoor andere binnen kunnen kijken. |
12-11-2010 14:37:30 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Heeft iemand enig idee welke ICM-kopbak er op 31-3-2009 tussen Hlmwph en Hlms op een zijspoortje stond? Het was in de tijd dat o.a. 4062,4063,4068 en 4205 net binnen waren op de werkplaats voor revisie. Ik heb er nog een foto van, maar geen idee of jullie daar meer mee kunnen dan ik!;) http://s1228.photobucket.com/albums/ee447/Jannn2009/ICM/?action=view¤t=FILE0058.jpg Alvast Bedankt!%02% |
12-11-2010 14:53:49 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Was de 4090 daar toen ook niet vanwege een schade...? |
12-11-2010 16:03:36 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Nee, op 31-3 was deze actief volgens de spots. In de spots van die dagen stonden er veel 406x'en op Hlmwph zoals ik enigszins eerder aangaf, meer informatie heb ik helaas niet. |
16-11-2010 22:11:27 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
OBIS inbouw, stand tot 6 oktober 2010 4055 Hlm: 29-9-2010, afgeleverd 1-10-2010 4056 Hlm: 4-10-2010, afgeleverd 6-10-2010 4057 Hlm: 21-7-2010, afgeleverd 29-7-2010 4058 Hlm: 30-8-2010, afgeleverd 3-9-2010 4060 Hlm: 9-9-2010, afgeleverd 16-9-2010 4061 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 14-7-2010 4064 Hlm: 22-9-2010, afgeleverd 27-9-2010 4066 Hlm: 21-6-2010, afgeleverd 30-6-2010 4067 Hlm: 4-8-2010, afgeleverd 10-8-2010 4068 Hlm: 11-6-2010, afgeleverd 24-6-2010 4069 Hlm: 5-7-2010, afgeleverd 8-7-2010 4070 Hlm: 27-9-2010, afgeleverd 29-9-2010 4071 Hlm: 20-9-2010, afgeleverd 22-9-2010 4076 Hlm: 26-7-2010, afgeleverd 29-7-2010 4077 Hlm: 2-8-2010, afgeleverd 9-8-2010 4081 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 19-7-2010 4082 Hlm: 29-7-2010, afgeleverd 3-8-2010 4083 Hlm: 31-5-2010, afgeleverd 15-6-2010 4086 Hlm: 2-9-2010, afgeleverd 8-9-2010 4089 Hlm: 24-6-2010, afgeleverd 5-7-2010 4093 Hlm: 6-10-2010, afgeleverd ? 4094 Hlm: 6-9-2010, afgeleverd 10-9-2010 4096 Hlm: 15-7-2010, afgeleverd 21-7-2010 4097 Hlm: 16-9-2010, afgeleverd 21-9-2010 Verbeteringen zijn welkom, maar updates zullen later weer komen (volgende maand) Laatst bewerkt door TheKnitter op 16-11-2010 22:12 |
17-11-2010 08:11:52 | ||
---|---|---|
rjz222
![]() |
Ik heb hier een lijst met gespotte wifi stellen (te vinden op http://www.treinpunt.nl/forum/index.php?topic=5589.msg62315#msg62315). Daar kom ik nog de volgende stellen tegen die niet in bovenstaande lijst staan: 4019 4042 4078 4080 4087? En ook ICMm IV heb ik verzameld ![]() 4201 4202 4203 4204 4206 4207 4208 4209 4210 4214 4219 4221 4223 4229 Laatst bewerkt door rjz222 op 18-11-2010 17:12 Mijn website: http://www.treinenwereld.eu |
17-11-2010 08:18:29 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
De viertjes houd ik niet bij. Want die krijgen het gelijk met revisie. En zoals ik al zeg, het is maar tot 6 oktober bijgewerkt. Dus daarom missen er een aantal ![]() |
17-11-2010 09:09:12 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4212 gaat waarschijnlijk morgen of overmorgen proefritten. Het tempo gaat weer omhoog naar 1 trein per zes werkdagen. Laatst bewerkt door john563 op 17-11-2010 09:10 |
18-11-2010 10:24:16 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Uit het OD-topic van vandaag:Quote Gevalletje volgende kandidaat voor revisie lijkt me |
18-11-2010 10:29:50 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
En daarmee schiet het laagste nog in dienst zijnde ongereviseerde treinstel met 6 eenheden omhoog van 4218 naar 4224. Samen met de 4230 zijn dit dan nog de enige 2 stellen in de ICM-IV-3-serie, die onverbouwd rondrijden. Leuk detail: gisteren zag ik ze samen rijden in trein 534. |
18-11-2010 10:32:35 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Volgens mij rijdt 4215 ook nog rond.. |
18-11-2010 11:13:47 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
stop de persen%02% Op 3 december word de 4241 binnen genomen voor REVISIE..... |
18-11-2010 13:14:57 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ik ga niet eens meer proberen die logica te begrijpen![]() |
18-11-2010 13:18:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
4215 is op 2/11 binnengenomen voor revisie, de 4220 op 9/11 afgeleverd. |
18-11-2010 14:43:12 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
Quote ik zit op dit moment in de 4223 op het wifi netwerk, dus kan je ook toevoegen twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
18-11-2010 14:46:16 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Alle verbouwde ICMm-IV hebben WiFi, dat is niet meer bijzonder. |
18-11-2010 16:06:58 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dus ook eindelijk eens werkend met andere sites dan ns.nl? |
18-11-2010 16:18:57 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
De belangrijkste problemen met WiFi zijn opgelost. Het waren vooral problemen 'op de wal'. Er werd verbinding gemaakt, maar de trein kom zeg maar geen verbinding krijgen met de server 'op de wal'. Deze problemen zijn voor het grootste deel opgelost. Als je Wifi opent, moet je voorwaarden accepteren. Pas als je dat geaccepteerd hebt, werkt je Wifi echt goed. En dat wordt ook nogal eens vergeten ![]() Laatst bewerkt door TheKnitter op 18-11-2010 16:20 |
18-11-2010 16:24:46 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat zal er ook mee te maken hebben met het feit dat dergelijke voorwaardenpop-up's/-inlogschermen nogal eens alleen bij gebruik van IE naar voren komen terwijl hele volksstammen over zijn op een fatsoenlijke browser. |
18-11-2010 17:14:11 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Met Firefox werkt het ook%02% |
19-11-2010 14:41:21 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Vandaag in een nieuw jasje verschenen in de reizigersdienst (tr. 747): de 4225! |
19-11-2010 21:57:33 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Check bij Hogesteeg (tussen Nijkerk en Putten) als achterste stel http://www.flickr.com/photos/cees_1251/5190584730/ Laatst bewerkt door spiketrain op 19-11-2010 22:44, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
25-11-2010 10:50:25 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4212 gaat vandaag uit haarlem gelijk de dienst in, volgende week de 4213, de 4228 over zes dagen. |
26-11-2010 12:21:08 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Uit het OD van 26-11:Quote |
26-11-2010 13:37:42 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote helaas, 4212 is donderdag buiten gezet maar daarna eerst naar On gebracht! |
26-11-2010 13:59:51 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Macht der gewoonten? |
26-11-2010 19:39:03 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
nee, defecte motor onder de mB. gister de 4224 binnengenomen. maandag proefrit 4213. Laatst bewerkt door john563 op 26-11-2010 19:40 |
28-11-2010 15:07:59 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Stel 4212 komt vandaag in dienst en zal de eerste reizigersrit vanuit Gn vertrekken als 756 v. |
28-11-2010 15:24:06 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Gister gezien op Amf: ICM 4217 A in de 529 En gister: ICM 4211 in de 759 M |
02-12-2010 09:45:41 | ||
---|---|---|
nsr1855
![]() |
Wat betreft de 4241 deze gaat 8-12 in revisie. De 4230 (sandite stelletje) gaat vanaf 3-12 in revisie. |
02-12-2010 20:06:09 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
klopt de twee zijn omgedraait Laatst bewerkt door spiketrain op 02-12-2010 20:53, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |