Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
14-01-2014 19:18:05 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
De discussie over het nieuwe bord boven de cabinedeur is afgesplitst naar https://somda.nl/forum/14476/Knipperbord+boven+cabinedeur/. Groet, Spiketrain |
15-01-2014 08:04:15 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Laatst had men het over de NVR-nummers van stel 4234, deze zag ik vanochtend en aan de linkerzijde (motorbak achterop) van voor naar achter zijn ze als volgt: 94 84 439 5 234 94 84 439 6 234 94 84 439 4 234 (had dus 94 84 439 7 234 moeten zijn) 94 84 439 9 224 (had dus 94 84 439 4 234 moeten zijn). De enigste die 94 84 439 9 xxx moet dragen is de nieuwbouw bak van de 4224 na ongeval Hoofddorp in 1992. |
12-02-2014 22:16:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Is de CW al begonnen om in de ICM-3 de vuilnisbakjes te verwijderen, en deze onder de stoelen te plaatsen? Die in-de-weg-hangende vuilnisbakjes blijven een grote ergernis. Ook met geen lange benen stoot je er dikwijls tegenaan. Choo choo..... |
12-02-2014 22:31:01 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Voor mij valt dat best mee, ben ook zelf lang en er geen last van. |
![]() |
advertentie |
12-02-2014 22:40:57 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die discussie is al vaak genoeg gevoerd overigens![]() Choo choo..... |
12-09-2014 16:19:12 | ||
---|---|---|
dan2tem
![]() |
Ik zoek al een tijdje tevergeefs naar treinstel 4242, Volgens de spots is deze voor het laatst in juni in Heerenveen gespot. Weet iemand waar ICMm 4242 uithangt? |
14-09-2014 19:40:14 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
Die staat al enkele maanden in Onnen met brandschade. |
14-09-2014 19:43:31 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat voor brandschade als ik vragen mag? |
14-09-2014 20:34:29 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
Alle 3 de choppers schade opgelopen en chopper 2 deel van de kast uitgebrandt. |
15-09-2014 14:43:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Staat me inderdaad wat van bij dat deze blikseminslag had, klopt dit? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-09-2014 14:54:08 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Hoe is het eigenlijk met de prullenbakjes CW?![]() |
15-09-2014 23:40:46 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
Quote Nee dat klopt niet, maar het stel gaat dinsdag of woensdag weer de dienst in. |
18-09-2014 19:44:22 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Stel 4242 vandaag in trein 10525 |
18-12-2014 20:45:22 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Berichten over de ontsporing in Hilversum van 15 januari jl. zijn afgesplitst naar https://somda.nl/forum/15867/Ontsporing+Hilversum+15+januari+2014/ Met vriendelijke groet, Het moderator team |
20-01-2015 11:42:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoe staat het ervoor met de CW van de vuilnisbakjes-waar-je-vaak-je-knie-tegen-stoot in de ICM3? Ik heb begrepen dat er tijden geleden een proef werd uitgevoerd in een bepaald treinstel, of is het niet zo ver gekomen? De vuilnisbakjes zitten er overigens nog steeds! Choo choo..... |
20-01-2015 12:39:30 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Te duur bevonden (compleet nieuwe zittingen benodigd.) Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-01-2015 13:51:26 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Kunnen we dan concluderen dat er verschillende stoelen in ICM3 en 4 zitten? |
20-01-2015 14:39:47 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Check, de uitsparing ontbreekt bij de icm-3 stellen. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-01-2015 17:35:04 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dan hang je toch gewoon weer een bakkie aan de wand? |
20-01-2015 20:21:43 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Bakken op het balkon net zoals in de ICE en in de duitse IC rijtuigen, maar ook zoals in de linten van Syntus en de GTW-tjes van Arriva en Veolia. Bakken op het balkon zijn sneller leeg te halen door de schoonmaker, in plaats van om in alle rijtuigen alle kleine bakjes te legen... |
20-01-2015 22:01:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Duidelijk ![]() Maar is er een stel hiermee beproefd, en zo ja is er ook bekend welke? Laatst bewerkt door aarclay op 20-01-2015 22:01 Choo choo..... |
20-01-2015 22:06:08 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Tuurlijk niet, dan valt 80% van het afval buiten de bakjes. NIEMAND staat op om afval weg te gooien. |
20-01-2015 22:57:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nee, want dat doen sommige mensen thuis ook niet. %07% Ik trouwens ook niet, want ik neem altijd alles mee naar huis.%02% |
21-01-2015 07:27:37 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteWil je alleen voor jezelf praten en niet voor iedereen? Dat jij kennelijk niet opstaat om je afval weg te gooien, wil niet zeggen dat anderen dat niet doen. Als je ziet hoeveel afval er soms in de GTW's, Lints, etc in de balkonbakken zit, is het duidelijk dat er mensen dus wel hun afval daar deponeren en daar reken ik mezelf ook bij. Ik ben nog steeds iemand en niet niemand. ![]() Dick van den Hoven |
21-01-2015 10:40:15 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Als ik niet direct bij een afvalbak kan komen of deze is vol, dan houd ik het afval bij me tot ik een afvalbak tegen kom die niet vol is of ik neem het ook mee naar huis. |
21-01-2015 10:47:29 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Precies, het gaat toch bij de treinen waar het moet, toch ook goed? beter 1 of 2 grote bakken, dan een te klein bakje bij een stoel waar nog niet eens een koffiebeker in kan. En het is arbo technisch ook veel beter voor de schoonmaker om 1 of 2 grote bakken te legen, dan 40 kleine verstopte bakjes. |
21-01-2015 12:56:20 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Om nog even terug te haken op de bewering dat bij de ICE alleen prullenbakken op het balkon zijn, dat is onjuist, onder de middensteun zit ook gewoon een afvalbak(je). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
12-02-2015 23:55:09 | ||
---|---|---|
IC2000
![]() |
Quote Gelukkig wel, die in de ICM-4 nemen dusdanig veel beenruimte in dat de langere medemens niet meer normaal kunnen zitten. |
13-02-2015 01:05:31 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Niet om het een of 't ander hoor, maar meer dan dit heb je niet te melden na drie weken met als reden dit topic om hoog te schoppen ? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-11-2015 19:59:32 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
In enkele ICM treinstellen wordt momenteel de Noodrem Overbrugging ingebouwd. Deze toepassing maakt het voor de machinist mogelijk om een noodrem uit te stellen, en de trein op een veilige plaats tot stilstand te brengen. Of dit een test is in bepaalde treinstellen weet ik niet, maar vandaag in de cabine van een drie-tje zag ik het in ieder geval. |
17-11-2015 21:23:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De serie-inbouw is al een tijdje gaande, namelijk in de vierwagenstellen. Inbouw vindt plaats in de Zaanstraat. |
18-11-2015 15:13:08 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het gaat dus onder andere om een extra knop die aangebracht is, heb ik begrepen? Bij VIRM gaat dit toch door de tractiehendel in een bepaalde stand te zetten? Laatst bewerkt door aarclay op 26-03-2016 22:43 Choo choo..... |
18-11-2015 15:37:46 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Bij VIRM minimaal vierde gemarkeerde remstand. SLT, ICM, DDZ dmv drukknop. TRAXX Vulstand van de remkraan. De rest van het materieel zal ook volgen (EU-regeltje). Laatst bewerkt door MasterE op 18-11-2015 22:25 |
18-11-2015 22:11:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Was het maar zo simpel als even een knop toevoegen %03% Het complete huidige pneumatische noodremsysteem word vervangen door een nieuw elektrisch systeem met daarin een aansturing voor de noodremoverbrugging. |
18-11-2015 22:28:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ja ja, rustig aan. Dat er geen magische knop bestaat waarmee de Noodrem Overbrugging wordt geactiveerd, snap ik ook wel.![]() Choo choo..... |
23-11-2015 21:11:47 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Wederom een paar compleet onzinnige berichten verwijderd, en de reacties daarop. Lijkt me toch totaal niet zinnig om fantasieën hier elke keer opnieuw los te laten. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
26-12-2015 13:34:25 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het valt mij op dat er in de 4221 nieuwe noodrem-hendels hangen. Vast en zeker een onderdeel van de ingebouwde noodremoverbrugging, ga ik van uit. Bij de vorige werd er na het trekken van de hendels er een klep opengetrokken, waardoor de trein direct in de remming schiet? En bij de nieuwe gaat dit al vanaf het noodremkastje nu volledig electrisch, tot aan de noodremoverbrugging. Klopt dat? Choo choo..... |
26-12-2015 13:45:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat je zegt, de pneumatische trekkers zijn vervangen voor een volledig elektrisch systeem, maar volgens mij hebben de trekkers nog hetzelfde uiterlijk. |
26-12-2015 14:04:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Iets anders als dit het geval is. Zal later (mits iemand anders eerder is) een foto uploaden. |
26-03-2016 22:46:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
In navolging op de Noodrem Overbrugging CW heb ik inmiddels al gespot dat de 4033 ook voorzien is. En de drietjes dus ook omgebouwd worden. Opvallend is dat op de sticker nog steeds vermeld staat dat je de noodrem niet in de tunnels mag gebruiken? Maar.... die overbrugging is toch juist bedoeld om een snelremming uit te stellen tot buiten een tunnel? Choo choo..... |
26-03-2016 22:55:40 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Maar dat werkt waarschijnlijk nog niet zo als er gecombineerd wordt gereden met een niet aangepast stel als vooroplopende. |
27-03-2016 07:19:13 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Correct, bij gecombineerde stellen moeten deze beide aangepast zijn. Wordt de noodrem bediend in een niet omgebouwd stel dan valt er niet te overbruggen. Ook wanneer de voorste niet is omgebouwd maar de achterste wel en je bediend m daar dan is overbrugging niet mogelijk. |
28-03-2016 21:09:31 | ||
---|---|---|
RBNrd
![]() |
De 4038 staat sinds enige dagen in Onnen na herstel van een jaar in Haarlem. |
29-03-2016 09:21:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Kan iemand even meehelpen? Wat voor schade was het ook alweer? Choo choo..... |
29-03-2016 12:01:23 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Ik meen een uitgebrande snelschakelaarkast vlakbij Maarssen een jaar terug if im not mistaken. |
29-03-2016 12:02:51 | ||
---|---|---|
Dennis1977
![]() |
Op 12 maart 2015 brak er brand uit in de snelschakelaarskast van trein 3555. Dit gebeurde bij de tunnel van Abcoude. Deze trein bestond uit 2 icm-stellen, nl. 4038 en 4046. Zie ook odr 4 2015 (pagina 162) en od-topic van desbetreffende dag |
31-03-2016 10:50:08 | ||
---|---|---|
Kosk96
![]() |
Staat de 4001 nog altijd in ah? |
31-03-2016 11:01:59 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Zeer zeker. |
31-03-2016 13:20:46 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Maar, staat op een prive terrein, dus bezoeken zit er niet in. |
02-04-2016 12:52:40 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Klopt maar als hij helemaal achter op het terrein staat aan de kade dan is hij vanaf de Pleybrug prima zichtbaar en met een telelens goed te fotograferen. Het stel word met het overige materieel eens in de paar maanden verplaatst. Hoe vaak en wanneer weet ik niet en of hij nu zichtbaar staat weet ik ook niet, het is zo "gewoon" dat ik daar neit meer op let. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
03-04-2016 04:45:18 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
De berichten over een op te richten stichting om een ICM te bewaren zijn afgesplitst: https://somda.nl/forum/17979/Stichting+ICM/ Met vriendelijke groet, Het moderator team |
04-09-2016 12:24:26 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Ik zag het volgende langskomen op Twitter: https://twitter.com/MiddagMario/status/771787601237970945 Ook ICM krijgt dus 'veilige' tafeltjes? |
04-09-2016 18:36:51 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Niet zo handig om een link naar een afgeschermd account hier te plaatsen. Zo kan bijna niemand 't bekijken. |
04-09-2016 18:46:14 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Link is gewoon zonder in te loggen te zien hier %03% |
![]() |
advertentie |
04-09-2016 19:06:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Misschien is het account nu opeens slotje af? Ik kan hem ook zien![]() Wel jammer, maar begrijpelijk dat de grotere tafeltjes dus weg gaan. Zo veel ruimte biedt dit. Vooral bij een vierzitsplek is het ideaal zodat je van elke zitplaats er gebruik kan maken. Laatst bewerkt door aarclay op 04-09-2016 19:07 Choo choo..... |
04-09-2016 19:33:28 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Begrijpelijk? Je kunt toch ook grotere tafels met mooie rondingen monteren? Overigens zou ik niet zijwaarts tegen die punt aan willen vallen (of er tegenaan willen stoten tijdens een poging de zitplaats bij het raam te bereiken terwijl er al iemand aan het gangpad zit), maar dat kan persoonlijke voorkeur zijn. |
04-09-2016 19:45:11 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Quote ik zag hem al aan het begin v/d ochtend |
04-09-2016 19:45:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik denk dat langere tafels ook niet veilig zijn bij aanrijdingen. Je kan er met je hoofd tegenaan klappen bij een aanrijding. Dus dat zal de reden zijn dat ze ingekort zullen zijn. Maar eerst moet ik die tafels nog even goed zien voordat ik er een oordeel over kan geven. Choo choo..... |
04-09-2016 20:06:30 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
@daniel_ddr links op de mobiele Somda website zijn al tijden stuk. Ook hier moet je de link dus corrigeren om te zorgen dat Twitter niet de foutmelding laat zien. |
04-09-2016 21:18:04 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Dat zal de verklaring zijn want ik bekeek 'm inderdaad mobiel. Overigens stond er alleen een / buiten de link en zie ik die in de link zoals 'ie hier staat niet op het einde staan, dus er ging blijkbaar teveel mis om het te kunnen corrigeren. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-09-2016 21:42:20 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Tafels die onveilig zijn? |
04-09-2016 22:04:36 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Die dode bij treinbotsing Westerpark kwam door de tafeltjes |
04-09-2016 22:11:03 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Ah ja, en dan gaan we maar meteen alle tafeltjes rigoureus wijzigen, want anders lijkt het net alsof er geen maatregelen genomen zijn en dat het volgende keer misschien wel zo nog een keer kan gebeuren. %03% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
04-09-2016 23:40:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Naja, andersom, wat is er in dit geval mis om te zorgen dat zulks niet meer voor kan komen?Quote Tjeetje, ik vraag me wel af hoe jij in vredesnaam in de trein zit dat je je hoofd wilt stoten aan een tafeltje... ![]() |
04-09-2016 23:51:48 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het lijkt mij dat een risicoafweging ten grondslag ligt aan deze wijziging: hoe groot is de kans dat het nog een keer gebeurt (klein) en wat zijn dan de gevolgen voor NS? Die zijn groot, want na de aanrijding bij Westerpark is er een rapport verschenen waarin stond dat dat tafeltje een bepalende factor was. Mocht NS dus niks doen en er gebeurt nog een keer een frontale aanrijding waarbij slachtoffers vallen, dan is dit voer voor letselschadeadvocaten. Zo'n zaak verlies je gewoon. NS zou dan tenslotte niets hebben gedaan om de kans op letsel te verkleinen. |
04-09-2016 23:58:33 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Omdat er bij een volgende keer dan wel weer iets anders is. Dan knalt er iemand tegen een handvat of dwars door een glazen deur heen of weetikveelwat. Je kunt niet maar alles gaan aanpassen, afschaffen of verbieden voor het geval er mogelijk ooit een ongeval plaatsvind. Mensen moeten gewoon hun eigen verstand gebruiken, als je bij een tafeltje gaat zitten weet je dat je er tegenaan kunt knallen bij een botsing, net zoals dat je weet dat de kans op letsel groter is als je in de auto geen gordel draagt of dat je overlevingskans in een vliegtuig kleiner is als je ergens voorin zit. Quote En wat dan nog? Dan moet je misschien hooguit een paar ton uitkeren aan iemand die van de rechter gelijk heeft gekregen. Heel schokkend natuurlijk op een bedrijf met een jaaromzet van vele miljarden. %03% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-09-2016 00:10:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Tsja, nu kost het misschien diezelfde paar ton, maar hoeft niemand meer door zulk letsel om het leven te komen... Ik deel je mening dat je niet altijd overal direct maar op hoeft te anticiperen, want dan is het einde zeker zoek, maar er zijn Cw's met minder belangrijke redenen dus deze vind ik dan zo gek nog niet. |
05-09-2016 00:16:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Langwerpig weet je nog? Botsing, impact, naar voren klappen, bam! Ik neem aan dat je weet dat een botsing niet zacht hoeft te gebeuren. ![]() ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 05-09-2016 00:23 Choo choo..... |
05-09-2016 01:00:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je moet het ook niet uit zijn verband gaan trekken, het probleem was dat iemand de dunne 'scherpe' rand blad in zijn buik kreeg met alle gevolgen van letsel van dien... Bij een aanrijding is de kracht voornamelijk rijrichting/horizontaal gericht, en niet zozeer neerwaarts/verticaal (Of de trein moet neerstorten ![]() De klap tegen de zijkant van de tafel zal veel groter zijn dan dat je met je gezicht erop neer slaat, dat laatste zal ook niet prettig zijn maar de kracht daarvan zal niet zo groot zijn en het minste probleem van de twee. Laatst bewerkt door thom op 05-09-2016 01:01 |
05-09-2016 09:08:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat jij wilt! Maar het ligt eraan waar iemand zit waar er nog langwerpige tafeltjes zijn. Letsel is nooit te voorspellen. |
05-09-2016 12:19:20 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Wat ik me wel afvraag is of alle klaptafeltjes in de rugleuningen dan ook vervangen gaan worden. Die zijn volgens mij net zo scherp of zelfs scherper... Of gaat men er vanuit dat die sneller zullen afbreken? |
05-09-2016 13:49:12 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat ze makkelijk breken heeft menig vandalist al laten zien![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-09-2016 22:55:43 | ||
---|---|---|
bdk766
![]() |
Wat betreft letsel: ook in VIRM zitten al nieuw model tafels (ik zag ze in de 9592, maar in het VIRM-topic is nu geen tafeldiscussie gaande, dus sluit ik hier aan) maar die dopmoer waarmee ze vastzitten en je je (knie) flink aan kan stoten, steekt nu nog verder uit, want er is een extra moer tussengezet. Groeten uit Floradorp |
08-09-2016 07:28:43 | ||
---|---|---|
BusNL
![]() |
Dit was mij ook al lang opgevallen in de Virm, al zeker een week. Dit was ook in het Virm topic gemeld: Quote (iets boven het midden, pagina 20) Laatst bewerkt door BusNL op 08-09-2016 07:29 |
15-10-2016 16:09:40 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Vandaag de 4021 gespot met de nieuwe tafeltjes, in tegenstelling tot de VIRM is de bovenkant van het tafeltje wit (zelfde kleur als oude tafeltjes) |
23-01-2017 12:13:26 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
Ik kom steeds vaker ICM's tegen waar de glazen wanden/achterwandenz ijn vervangen door een soort koper-achtige materiaal. Vooral daar waar de (doorzichtige) glazen wanden zijn vervangen door de (niet-doorzichtige) koperen wanden is het gevoel van transparantie weg. Weet iemand waarom dit wordt gedaan? |
23-01-2017 12:15:30 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Welke wanden bedoel je dan? Die van de 1e klasse stiltecoupé's ofzo? |
02-04-2017 18:12:38 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
Sorry even een kickje. Had de reacties even gemist... Het gaat om de wanden die je op deze foto ziet: http://nl.tinypic.com/r/o5p2x4/9 Links is nog glas, maar rechts is een soort koper kleur. Dit is niet overal en soms zijn zelfs de achterwanden er mee uitgerust. Het geeft wel een beetje een hokjes gevoel in sommige rijtuigen. Zijn de glaspanelen misschien op? |
02-04-2017 18:57:55 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Zit in iedere mB bak van een ICM4 niet zo'n half muurtje? |
02-04-2017 19:27:14 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha inderdaad, die zitten er al een jaartje of 25. Leuk dat het nu pas opvalt!![]() |
02-04-2017 20:48:23 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
In die koper-kleurige wand zit de ventilatie voor de chopper-installatie van het mB-rijtuig. |
02-04-2017 21:07:21 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
Oh hahaha serieus? %08% Dan zit ik de laatste tijd regelmatig in zo'n mB bak en vroeger minder. Thanks voor de opheldering! |
02-04-2017 21:17:13 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Kijk hier een afbeelding van voor de verbouwing https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Interieur_ICM_2011.jpg" daar zat hij dus ook al in |
02-04-2017 21:23:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Maar dan met spiegelwandje aan de zijkant, kan ik mij herinneren. Choo choo..... |
09-04-2017 22:04:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als we het toch nog over spiegels hebben. Ik trof vandaag in de werkcoupe's van de ICM 4026 een spiegel aan op de plek waar normaal een afdichtingsdop zit? Gaan we nu eindelijk wat functioneels krijgen![]() Choo choo..... |
09-04-2017 23:47:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Euh, een afdichtingsdop? |
09-04-2017 23:56:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ja, om de gaatjes af te dichten waar ze vroeger de kabeltjes voor de OBIS-schermen doorheen wouden trekken? Choo choo..... |
10-04-2017 12:08:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Aah zo, die dingen![]() |
13-04-2017 16:01:17 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Hoe gaat het onderhoud aan ICM plaatsvinden vanaf 16 april? Vamaf dan ligt Assen twee weken in de werkzaamheden, dus hoe gaan deze stellen naar Onnen? Achter een diesellocje bovenlangs via Buitenpost? ![]() |
13-04-2017 16:12:10 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Elke nacht is er ruimte op Lw-Gn voor 3x treinen per richting bestaande uit een dieselloc met maximaal 12 bakken ICM of VIRM. Daarnaast is er ook 4x per dag ruimte voor goederentreinen. https://www.bsv.nu/wp-content/uploads/downloads/2017/04/ProRail-Aanvraag-Leeuwarden-Groningen-bd-Assen.pdf Laatst bewerkt door dennistd op 13-04-2017 16:12 |
13-04-2017 16:24:50 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Als ze maar geen kudde koeien tegen komen daar ! %08% |
13-04-2017 16:26:31 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Voor zover ik weet worden er geen Wadlopers ingezet als trekkracht ![]() |
13-04-2017 16:51:46 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Quote Voor het verkeerd wordt geïnterpreteerd: ook de goederenpaden zijn 's nachts (zie pagina 42 van het hele document, pagina 5 van het tweede rapport). |
13-04-2017 19:58:32 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteIk had via via iets gehoord over inhuur 4 DB Cargo locs. |
14-04-2017 00:28:57 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
'Inhuur'. Volgens mij hoeft er niets anders dan DB Cargo van/naar On![]() |
14-04-2017 00:33:55 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat ging natuurlijk hier over. |
14-04-2017 11:12:34 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteOok Rheincargo wordt via Lw omgeleid met de Bauer-treinen (geheel in het donker dus dat scheelt weer). DBC heeft niet voldoende ATB-NG 6400'n beschikbaar voor de dolimetreinen, de UC Kfh-On v.v. en de NSR-materieeloverbrengingen en daarom huurt DBC een andere vervoerder in voor de UC tussen On en minstens Lw (alleen die uit On in avondlicht, in theorie om 19u17 uit On). Op die ene UC na kunnen jullie dus allemaal gerust gaan slapen ![]() |
14-04-2017 11:24:56 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Ik vind het wel interessant want zoveel goederenvervoerders zijn er toch niet met diesellocs met ATB-NG? Voor zoverre ik kan inschatten zijn dat dan dus DBC met een deel van de 6400'en, de vervoerders die regulier in Veendam komen en dan blijven nog wat ETCS-locs met een ATBL-STM van Alstom over. |
14-04-2017 15:07:09 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Het gaat nu echt niet meer over ICM maar voor de meeste diesellocs van andere vervoerders is ATB-NG geen enkel probleem. |
15-04-2017 10:43:16 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
ongeveer alle g1206 en v100 hebben ATB NG. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |