Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
10-06-2022 22:58:02 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Zegt Muizeneus😃 |
11-06-2022 16:35:07 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
ICMm 4013, 4027, 4034 en 4203 hebben als koude, warme danwel strategische reserve het opstelterrein in Arnhem vandaag alweer verlaten en zijn in twee aparte transporten gespot richting Amsterdam, ongetwijfeld naar een plek met minder beveiliging... |
11-06-2022 18:06:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, daar gaan alle theorieën over warm terzijde dan blijkbaar... |
11-06-2022 19:08:59 | ||
---|---|---|
jmv
![]() |
De 4203, 4027, 4034 en 4013 zijn om 16.15 door de Strukton 300307 geplaatst op de USA-Terminal. De 4203 en 4027 waren door de SR 1756 naar de Hrp gebracht. |
![]() |
advertentie |
11-06-2022 22:06:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Je stelt het alsof het in die regio slecht gesteld is met de beveiliging, maar de TMA/USA terminal waar ze uiteindelijk heen gegaan zijn is prima beveiligd. |
11-06-2022 22:44:52 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Dat neemt niet weg dat het onmogelijk is om op zo'n bovenleidingloos terminalspoor treinstellen warm terzijde te houden. Ook merkwaardig dat de 4013 en 4203 eerst op 30 mei op eigen kracht naar Arnhem GE zijn overgebracht, om ze nu alsnog naar Amsterdam te slepen. |
12-06-2022 05:43:27 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Naar mijn indruk (maar corrigeer me gerust) betekent warm terzijde of reserve niet dat ze perse onder bovenleiding moeten staan maar alleen dat er in technische zin niks mee gebeurt en ze dus zo weer inzetbaar zijn als dat nodig is. TMA is wel een soort Fort Knox als het om beveiliging gaat. Laatst bewerkt door BVisser op 12-06-2022 05:44 |
12-06-2022 09:55:41 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Dat gaat bij warm terzijde ook niet echt op. Stilstand is achteruitgang, dus ook na warm reserve wordt rekening gehouden met opstartproblemen. Ook warm terzijde is niet best voor materieel; koud terzijde zoals ze nu eigenlijk staan maakt het er in ieder geval niet beter op! |
12-06-2022 11:28:54 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Dit is ook geen warm terzijde meer. Voor het 'warme' deel heb je hoogspanning (of depotvoeding) nodig, dat is er nu niet. Dit is echt koud terzijde. Dat wil niet perse betekenen dat deze stellen nooit meer inzetbaar zullen zijn, maar de kans daarop is wel erg klein nu. |
12-06-2022 15:08:27 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik heb ergens het woord "opslag" horen vallen, daar is Hrp vaker voor gebruikt. |
12-06-2022 21:38:34 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Komende week tot 30 graden, als dat niet warm genoeg is. Zijn de diepladers al in aantocht ? |
12-06-2022 22:33:17 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
De 4240 nog in Amf. De 4021 en de 4087 ook altijd nog in Amf? |
12-06-2022 23:28:47 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Kan iemand uitleggen wat de verschillen zijn tussen koude, warme danwel strategische reserve (misschien zijn er nog meer reserves)? |
13-06-2022 06:32:31 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Dat is reeds gedaan door Gose91 op deze pagina. |
13-06-2022 08:43:42 2 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Bij deze is het weer uitgelegd. |
14-06-2022 23:42:11 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Volgens enkele berichten op Social Media is ook de 4247 buiten dienst gesteld. |
15-06-2022 13:45:06 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
NS heeft wel erg veel haast zeg! |
15-06-2022 14:28:02 | ||
---|---|---|
Jaco-VIRMm
![]() |
Quote De 4036 maakt vandaag ook zijn laatste rit onder eigen kracht van Zwolle naar de werkplaats in Onnen. Dus weer 1 minder :( |
15-06-2022 19:51:15 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Nou gelukkig gaat het geweldig met al die solo stellen op de IJssellijn, zodat ze prima gemist kunnen worden. Laatst bewerkt door Karel1969 op 15-06-2022 19:51 |
15-06-2022 20:00:55 2 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Ik heb nog geen lijstje gezien, excuus als die er al is. Ik zal er, mocht er inderdaad nog geen zijn, wel even eentje bijhouden de komende tijd. Ik heb voor de data dit topic gebruikt. Aanvullingen en correcties zijn van harte welkom! Gaan we! De lijst is omwille van overzichterlijkheid verhuisd naar de volgende pagina: deze post!
Laatst bewerkt door plant op 01-08-2022 22:33, reden: Heb het lijstje verhuisd naar de volgende pagina Youri |
15-06-2022 20:03:28 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ook volgens dit topic zou de 4011 nog helemaal niet buiten dienst gaan voorlopig (onterecht vermeld in plaats van de 4013) |
15-06-2022 20:05:02 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Dank, aangepast! Laatst bewerkt door plant op 15-06-2022 20:08 Youri |
16-06-2022 00:44:06 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Ook zal de 4236 voorlopig nog niet buiten dienst gaan, alsdus het onderstaande bericht. Quote
|
16-06-2022 03:13:39 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Nee juist wel. Ook al snap ik dat je het anders kan interpreteren als ik m'n bericht teruglees. |
18-06-2022 11:23:43 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
De 4026 is de volgende genomineerde. Gisteravond na 11776 in Bkh uitgelopen, wordt vandaag of morgen in On verwacht voor terzijdestelling en later doorvoer richting Ahgons. |
19-06-2022 20:11:26 | ||
---|---|---|
ElmarvL
![]() |
Ivm haarscheurtjes in de mBFk van ICMm treinstellen 4025, 4027, 4065, 4237 en 4247 neemt de NS uit voorzorg per 20-06-2022 deze treinstellen buiten dienst Een mix van VIRM, DDZ en SNG zullen de diensten overnemen. Het is nog onbekend of de treinstellen nog in dienst zullen komen. Laatst bewerkt door ElmarvL op 19-06-2022 21:07 |
19-06-2022 20:36:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Alle treinstellen is aan interpretatie onderhevig. Bedoel je de vijf genoemde treinstellen, of bedoel je de complete ICM-vloot? |
19-06-2022 20:44:08 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Een bron is opzich wel wenselijk bij een dergelijke beweringen. Voor mij klinkt het vrij onwaarschijnlijk. |
19-06-2022 20:57:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is maar een detail, maar de 4247 staat al een paar dagen terzijde in Onnen. Niet vanwege scheurtjes, maar omdat hij op het afvoerlijstje stond. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-06-2022 21:03:20 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Theoretisch zou het kunnen dat dit geconstateerd kan zijn. Of het zo is, dat mag iemand anders zich over uitlaten. Maar +/- 130 stellen vervangen door een mix aan stellen belooft heel wat. Bij 49 stellen DDZ was het al behoorlijk lastig improviseren voor NS. |
19-06-2022 21:06:15 | ||
---|---|---|
ElmarvL
![]() |
Quote
|
19-06-2022 21:52:29 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Quote Evenals de 4027... |
19-06-2022 21:55:37 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Quote De 4027 is zelfs al twee vakjes verder op het ICM ganzenbord en heeft na Ahgons inmiddels de Houtrakpolder in Amsterdam al bereikt. Ik denk dat dit een broodje aap verhaal is. |
19-06-2022 22:01:17 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
En de 4025 en 4237 zijn afgelopen week allebei defect geraakt... Ergens heb ik echt het gevoel dat dit hele verhaal inderdaad niet waar is. Laatst bewerkt door FLIRT2525 op 19-06-2022 22:01 |
19-06-2022 23:12:28 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Morgenvroeg een blik op treinposities en we weten voldoende toch? 😉 |
20-06-2022 07:18:18 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Quote Deze ochtend rijdt er gewoon ICMm rond in Nederland. Bedoel je de hele vloot of alleen die stellen die je noemde? |
20-06-2022 07:40:39 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Quote Bron is een lulverhaal uit een Discord server waar ze ElmarvL dat wijs hebben gemaakt. Die is daar helaas ingetrapt en heeft het bericht op Somda gezet. |
20-06-2022 07:55:20 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Ach daar heb je het al, Discord. Als je soms dacht dat Somda niet giftig genoeg was heeft men nog geen blik geworpen op de diverse Discord groepen |
20-06-2022 08:36:08 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
De genoemde stellen hebben allemaal wel wat (welke ICM niet :P ), waardoor ze nu even geen dienst rijden. De niet al geplukte stellen komen vooralsnog gewoon terug, tenzij later besloten wordt dat herstel te lastig en/of te duur is Laatst bewerkt door gose91 op 20-06-2022 08:36 |
20-06-2022 09:44:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Haarscheurtjes is op zich al een paniek-term. Het maakt toch nogal wat uit of die scheurtjes in de toiletpotten zitten of in de draaistelframes of in de assen... Hoewel ze ontworpen waren voor 160 km/h hebben de Koplopers dat nooit behoeven te rijden. De Hondekoppen waren ontworpen om 140 km/h te rijden en hebben dat tot het laatst ook gedaan. Zal dus wel meevallen met al die haarscheurtjes. |
20-06-2022 10:31:42 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Met alle respect, maar een 13-jarige treinspotter, zoals hij zichzelf noemt op zijn Facebook-profiel, kan ik niet serieuzer nemen, dan de mensen op dit forum waarvan we weten dat ze dicht bij het vuur zitten, als bron van informatie van dit kaliber. |
20-06-2022 10:35:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Niet dat ik geloof dat er nu sprake van is, maar er zijn nog wel legio andere redenen die voor haarscheuren kunnen zorgen anders dan wat jij nu noemt |
20-06-2022 10:49:14 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Op Facebook zijn in groepen de eerste acties tot behoud van een ICM stel voor museumdoeleinden in een stichting al begonnen..... |
20-06-2022 10:59:06 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Ja, dat zeg ik in feite ook; de toiletpotten berusten geheel op wilde fantasie, en ik ben daarnaast vertrouwd met haarscheurtjes in constructies, zoals in staal en beton, en ook hoe je ze kunt opsporen. 😉 |
20-06-2022 12:01:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Dat krijg je als school bijna voorbij is. De liefhebbertjes maken al weer leuke plannen op papier om zich van de zomer mee bezig te houden. 😃 Uiteindelijk komen ze er wel achter dat de enige trein waarover ze zich zullen ontfermen een modeltrein zal zijn, of ze sluiten zich later aan als vrijwilliger bij een van de vele stichtingen die er zijn. |
20-06-2022 15:27:36 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Quote Hoewel er in de reacties al genuanceerd is, is er nog iets: draaistellen hebben een eigen onderhoudscyclus en kunnen onder elk stel gemonteerd worden na onderhoud en/of herstelling en zijn niet treinstelgebonden. |
20-06-2022 18:11:57 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Icm 4026 terzijde gesteld. Word ontmanteld (pluk voertuig) Link van de groep, waar het bericht in staat Laatst bewerkt door GerritJan op 20-06-2022 18:12 |
21-06-2022 01:31:53 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote En dat geldt eigenlijk voor alle hoofdcomponenten, van tractie motor tot batterijsets. @Gerrit-jan, Je linkt naar een Facebook groep en niet naar een specifiek bericht, da's zoeken naar een speld in de Bermuda driehoek van Facebook. Laatst bewerkt door thom op 21-06-2022 01:33 |
21-06-2022 07:09:51 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Bericht over de 4026 is deze www.facebook.com |
24-06-2022 16:41:38 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
De 4044+4245 hebben ook al enkele dagen niet meer gereden, sinds 21-6 op On. Of zijn deze in onderhoud? Idem de 4211 sinds 18-6 en de 4219 sinds 19-6. De 4057 staat sinds 12-6 in Hlm, welke reden heeft dat precies? Daar is op 20-6 de 4065 ook bijgekomen. De 4090 kwam op 22-6 van Ahge naar On. De 4249 vandaag niet ingezet, staat sinds gisteren te Zp.
|
24-06-2022 17:18:25 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Die laatste zal mogelijk te maken hebben dat de 2000 niet rijdt. Enkele stellen hiervoor overnachten altijd in Zp. |
24-06-2022 21:55:35 1 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote 4044 Snelschakelaarprobleem - herstel in On 4245 Onderhoud 4211 Gebroken stroomafnemer 4219 Onderhoud 4057 ? 4065 HS probleem - herstel in Hlm 4090 Tractieprobleem - herstel On 4249 Gewoon inzetbaar, overstand |
24-06-2022 23:05:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
4057 heeft de van ICM inmiddels bekende WC-vloer in de AB en een paar defecte tractiekabels, worden of zijn in Haarlem vervangen/gerepareerd. |
25-06-2022 01:52:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik ben benieuwd naar de levensduur van de 4044. Het is en blijft een afwijkertje met zijn ICM-0 bak. |
![]() |
advertentie |
25-06-2022 13:02:29 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote 4057 is inmiddels hersteld en staat afgeleverd bij station Hlm ;) |
25-06-2022 21:17:39 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
En mag ik dan nog even vragen of iemand de status van de 4089 kent? Dat was toen ik het lijstje opstelde de enige (v/d stellen die inzetbaar worden geacht) die al lang niet meer had gereden, 19 mei voor het laatst.
Alvast dank! Youri |
25-06-2022 21:40:12 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Brand/smeulschade in de motorbak, wacht op herstel. |
25-06-2022 22:19:35 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Had combineren met een ander (terzijdegesteld) stel niet beter geweest? Of zijn de mbfk's daar ook allen slecht? |
25-06-2022 23:03:37 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Als NS dat stel niet nodig heeft, is er geen rede toe om ergens anders weer een bak vandaan te halen. |
26-06-2022 01:51:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als NS het stel niet zou willen inzetten, dan zou het ook niet staan te wachten op herstel ;) |
26-06-2022 07:53:45 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Het kan prima zijn dat NS vandaag dat stel niet per se nodig heeft, maar later wel omdat een ander stel uitstroomt. En ik weet niet wat het aan tijd kost om een bak te wisselen, maar het kan goed dat het de moeite niet loont. Zeker niet als personeel al schaars is. |
26-06-2022 11:36:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat wisselen van die bak is nog niet zo spannend, maar al die stellen die aan de kant gaan gaan dat om een uitgezochte technische reden. Als je daar dan een bak zou van willen gebruiken, zit daar ook werk aan (want anders had je ze ook niet aan de kant hoeven zetten).
Daarnaast is de uitstroom van die stellen al een tijd vooruit gepland, en levert een terzijde gezet niet ineens een gat op in de planning. |
27-06-2022 10:29:02 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Treinstel 4044 is in ieder geval weer dienstvaardig. Deze zag ik vanmorgen als tweede stel in trein 3623 binnenrollen te Ht. |
27-06-2022 12:29:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ik zie net dat die van 21 t/m 25 juni niet gereden heeft. Maar ik zie niet dat hij dit jaar langdurig heeft stilgestaan. Het ging mij vooral om zijn toekomst vanwege zijn afwijkendheid. |
27-06-2022 17:39:03 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
ICM's 4026, 4036 en 4247 zijn naar verluid vanochtend door Strukton van Amf naar Hrp gesleept. |
07-07-2022 15:30:55 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Als mijn bronnen kloppen staat de 4031 al een week op Llso, wat is daar de status van? De 4236 staat na een aanrijding op 2 juli nog steeds te Amf. Komt die nog terug in dienst? |
07-07-2022 17:16:13 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
4031 wacht op herstel snelheidsmeter en 4236 moet gesleept worden naar On vanwege botsschade staat er pas 5 dagen dus geen paniek meteen.. Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 07-07-2022 17:17 |
07-07-2022 20:19:19 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote 4236 stond wel op de nominatielijst om buiten dienst te worden genomen in Juni. |
07-07-2022 20:33:44 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Quote Is geen paniek, maar een vraag. ;) De 4032 staat ook bij de 4236, maar die zal geen botsschade hebben neem ik aan. |
08-07-2022 00:04:10 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Het schijnt dat die dus ook schade heeft opgelopen en ook gesleept moet worden ;) |
11-07-2022 21:33:10 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
ICM 4244 buitendienst gesteld. Staat op Ahgons Laatst bewerkt door GerritJan op 11-07-2022 21:33 |
12-07-2022 11:03:53 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Verwerkt in het lijstje! Daarmee is de 4244 het vierde viertje dat terzijde is gesteld, eerder dan voorzien (augustus) in de aankondiging enkele maanden geleden. Daar tegenover staan de 4204 en de 4236, die waren voorzien uit dienst te gaan in juni, maar rijden nog rond. Als (voorlopig?) laatste viertje hebben we nog de 4208 staan, ook in dienst, terzijdestelling word voorzien voor augustus. Voor de drietjes gaat het om de 4035 en de 4048, allebei volgens de initiële post voorzien voor augustus. Laatst bewerkt door plant op 12-07-2022 11:11, reden: quote weggehaald Youri |
15-07-2022 10:12:35 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Ook ICMm 4048 is inmiddels terzijde gesteld. Filmpje van de allerlaatste rit |
18-07-2022 11:33:52 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
ICM 4089 is gisteren voor het eerst sinds 19-05 weer ingezet en dus weer terug in actieve dienst gekomen. Youri |
18-07-2022 12:31:20 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Van het ICM in de Hrp zijn inmiddels ook enkele bakken naast het spoor gezet zag ik gisteren. |
18-07-2022 17:21:29 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Ontdaan van alles wat er onder zat? |
18-07-2022 20:23:49 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Morgen is het vast weer een reguliere afvoer-dinsdag, dus zou best logische voorbereiding zijn. De loods in Amf zal inmiddels wel aardig opgeruimd zijn! |
18-07-2022 21:13:33 | ||
---|---|---|
Ehvdegekst
![]() |
Mag je hier nu uit concluderen dat het waarschijnlijk niet lang meer duurt voordat de ICNG worden afgenomen? Laatst bewerkt door Ehvdegekst op 18-07-2022 21:13 |
18-07-2022 21:14:42 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Nee. Al is het maar omdat ICNG eerst ICRm vervangt. |
18-07-2022 23:15:43 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
En de opleiding ICNG voor mcn moet nog beginnen... |
18-07-2022 23:22:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik heb een paar maanden geleden op Instagram overigens wel enkele posts/stories gezien van NS-personeel die al instructie op de trein kreeg. Het is te ver om ze terug te zoeken. Of was dat meer een introductie voor bekendheid met materieel? |
18-07-2022 23:26:34 1 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Een groep HCs en monteurs hebben al wel opleiding gehad |
19-07-2022 00:10:01 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Eigenlijk hoort deze vraag in het ICNG forum (@admin, welllicht een paar berichten verplaatsen of kopiëren?) maar als er pas in het najaar wordt gestart met het opleiden van machinsten, is er dan nog wel genoeg tijd om de eerste stellen met ingang dienstregeling 2023 in dienst te hebben zoals wat (zover ik weet) de bedoeling is voor de testritten met reizigers? Of worden hiervoor de testmachinisten gebruikt die al met deze treinstellen mogen rijden? |
19-07-2022 02:17:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij is dat reeds besproken in het ICNG topic meen ik. |
19-07-2022 06:34:18 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Best wel. Mensen beginnen een beetje ongeduldig te worden 🙂 |
19-07-2022 07:24:52 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Quote Dat kon ik niet zien vanuit de verte, alleen drie rijen ICM en de grijze kopwand van een tussenrijtuig. |
19-07-2022 10:47:17 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Het is niet dat een opleiding om met een ICNG te mogen rijden een half jaar duurt hoor. |
19-07-2022 13:17:57 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Misschien is het slimmer om eerst een deel van het ICM te verangen nu de technische kwaliteit blijkbaar steeds slechter wordt en er al een flink aantal stellen terzijde gegaan zijn. Wellicht volgen er de komende maanden meer. (?). ICR: dat zijn losse rijtuigen die wellicht nog wel een tijdje mee kunnen en voor de TRAXX'en geldt hetzelfde. Nog even niet rekening gehouden dan met niet technische problemen zoals geluidsoverlast, (politieke) afspraken enz. |
19-07-2022 13:20:02 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Alle topics en meldingen nog eens nagelopen (kan zijn natuurlijk dat ik wat over hoofd gezien heb), maar er zouden nog binnen moeten staan de 4021 en de 4087. Buiten staan dan nog de 4240 en de 2995. |
19-07-2022 14:09:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Die ICM's die aan de kant gegaan zijn, zijn dat gewoon volgens planning gegaan en men heeft daarbij de slechtere stellen gekozen. |
19-07-2022 14:18:29 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
En daarbij loopt ICR ook op zijn einde... |
19-07-2022 15:47:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er hangt een totale dienstregeling-shuffle (HSL, Schipholshuttle en een deel an het landelijke IC-net) op het vervangen van het ICR door ICNG. Daar past het op treinstelniveau prutsen met vervangen van ICM helemaal niet in. |
21-07-2022 16:58:31 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
ICM 4208 is
Laatst bewerkt door plant op 22-07-2022 16:38, reden: datum aangepast Youri |
21-07-2022 22:44:00 1 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Dat zal denk ik "de opleiders opleiden" zijn, zodat er met het instructieprogramma begonnen kan worden zodra dat kan/mag. |
21-07-2022 23:08:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Maandag 18-7 laatste rit in de reizigersdienst, uitgelopen in Groningen en 19-7 in Onnen aan de kant gezet, aldus mededelingen op FB.
@edit: 22/7 deze 4208 en de 4048 op eigen kracht naar Arnhem. Laatst bewerkt door broek53 op 23-07-2022 00:52 |
22-07-2022 14:13:30 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Dat is ook zo, ik bewerk de datum voor de 4208 in het lijstje! Ik heb verder even naar de inzet van het ICM park gekeken de laatste periode, een aantal drietjes lijken wat langer uit de running (>2 weken) te zijn op het moment;
Dit zegt uiteraard niets bijzonders, maar ik dacht ik schrijf het toch even op.
Laatst bewerkt door plant op 22-07-2022 16:37, reden: 4031 en 4097 zijn weer beschikbaar Youri |
22-07-2022 16:04:08 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
4097 is vandaag door Haarlem Schadeherstel weer afgeleverd en gaat vandaag nog de dienst in (1585 - 1586) |
22-07-2022 16:36:15 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Dank voor de info. Ook de 4031 heeft de rijdende dienst weer gevonden en loopt nu mee in trein 560. Ik werk het weer bij! Youri |
24-07-2022 02:03:53 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
De 4078 staat met een tractiedefect op de Bkh, vermoedelijk in afwachting van opname in OB On. De 4046 staat met een defecte omzetter te Ut, vermoedelijk ook in afwachting van opname in OB On. Mede door de grote aantallen defecten bij ICM en DDZ komt OB On om in het werk en staan er op diverse plaatsen in het land IC-materieel te wachten op afroep, soms dus wekenlang. Laatst bewerkt door jochem op 24-07-2022 02:04 |
25-07-2022 19:41:44 1 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Maar gelukkig worden er ook wel rijdende stellen afgevoerd, dan weet je zeker dat de treinen nog voller komen... :( |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |