Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
17-02-2025 21:47:16 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Laatste foto is zo te zien deze locatie: www.google.nl
|
17-02-2025 23:00:11 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
Is het stel overgebracht naar de Kleefse Waard? Edit: ja dus, dat is dan vast het einde voor de 4001. Laatst bewerkt door NS1637 op 17-02-2025 23:01 |
17-02-2025 23:54:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Drie treindelen van één treinstel, en een locomotief zullen ze dus bedoelen. |
18-02-2025 13:03:30 2 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Nieuwe pagina, nieuwe plek voor het lijstje, met daarin de verwerking van de 4040 als oefenobject naar de Kleefse Waard.
Dank voor alle locatieupdates omtrent de stellen die op dit moment van/naar Hgl zijn (geweest) voor ontmanteling. Ik probeer de boel een beetje bij te houden op basis van de info die ik hier en op facebook/instagram voorbij zie komen. ICM 1 (ICM-III rijweerstanden) (De gehele ICM 1 serie is terzijdegesteld, de stellen worden één voor één ontmandeld in Hgl). 4011 terzijde 08-05-2024 Utm Treinstel is op 14-06-2024 overgedragen aan het NSM ICM 2 (ICM-III chopper)
ICM 3/4 (ICM-IV) 4201 Laatst bewerkt door plant op 29-05-2025 13:25, reden: status diverse ICM1 stellen bijgewerkt Youri |
![]() |
advertentie |
18-02-2025 17:29:57 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
De 4038 is inmiddels terug uit Hgl, en de 4028 staat daar. |
19-02-2025 07:27:29 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Is het eigenlijk de bedoeling dat nu eerst de ICM-III treinstellen gesloopt wordt en dan pas de de ICM IV? Als er geen ICM-III meer beschikbaar is heeft dat mogelijk ook gevolgen waar de ICM kan worden ingezet. ( een ICM - 8 trein zal niet op alle perronfases passen ) |
19-02-2025 09:07:52 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
ICM wordt nog tot minstens 2030 ingezet |
19-02-2025 18:21:46 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Drietjes en viertjes kon men toch al niet uit elkaar houden, dus 7 of 8 bakken zal wellicht wat uitval geven, maar waar zou dat planmatig met 7 bakken problemen geven met de nuttige lengte van een fase waar er 8 bakken komen? Laatst bewerkt door Rsb op 19-02-2025 18:22 |
19-02-2025 18:23:44 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Geeft in iedergeval problemen met de HC en de bakkennorm van maximaal 7 bakken ICM per persoon. |
19-02-2025 18:25:57 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
En laat die bakkennorm nou net onder de loep liggen in te verruimen naar 8 bakken. Maar dat is niet ICM-specifiek. Laatst bewerkt door ToH op 19-02-2025 18:26 |
19-02-2025 21:54:55 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Op treinposities is inmiddels een foto verschenen van de middenbak en (een deel van) de mBFk bak van de 4040. |
20-02-2025 13:02:00 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
De 4043 stond afgelopen weekend in Amf naast de AB-bak van de 4021 |
21-02-2025 09:32:25 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De 4043 was de remmer op 20 februari voor de onttakelde 4049 uit Hgl, spul kwam met SR weer naar Amfge. |
05-03-2025 23:11:21 1 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Vandaag zijn er weer 2 stellen gespot (4033 en 4019) die vanuit de richting van Ahgons kwamen in de richting van Amf (wellicht morgen door ri Hgl?). Verder was de 4047 op 21-11 al gemeld als onttakeld vanuit Hgl in de richting van Amf. Ook de 4042 is inmiddels met een paar ontbrekende onderdelen gespot op Hgl, dus die is ergens ook die kant al opgegaan. (ja, ik heb de Ahgons stellen in de lijst even nagekeken, en dit is wat ik nu even heb gevonden.) Laatst bewerkt door selivio op 05-03-2025 23:12 |
06-03-2025 07:42:06 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
4047 stond gisteren in de loods Amfww. |
06-03-2025 14:38:23 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanmorgen 4019+4033 van Amfge naar Hgl en de geplukte 4028+remmer 4033 vanmiddag van Hgl retour naar Amfge. |
20-03-2025 14:54:17 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Onlineveilingmeester verkoopt diverse stoelen uit ICMm. 1ste als 2de klas, 1, 2 en 3 zits. Bieden kan tot 31 maart rond 20:00 en vanaf €50 (al wordt inmiddels meer op geboden). |
05-04-2025 16:55:18 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
ICMm 4228 en 4339 zijn op het emplacement van Rotterdam in onzachte aanraking met elkaar gekomen en beide deels ontspoord. Betreft voor beide stellen de sBk bak. |
05-04-2025 17:52:35 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Er staat van één van de stellen minimaal ook een 2e bak naast het spoor. |
05-04-2025 21:36:45 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Aangezien de 4339 geen ICMm is, zal je de 4239 waarschijnlijk bedoelen. |
05-04-2025 21:43:56 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Zijn het zware beschadigingen of gaat het alleen om een ontsporing? |
05-04-2025 22:57:51 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Van het achterste stel (CS kant) 2 bakken naast de rail en van het stel ervoor alleen de kopbak. |
06-04-2025 15:47:04 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de administratie: op 3 april de 4018 naar Hengelo en de geplukte 4033 van Hgl naar Amf. |
06-04-2025 20:50:51 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Hoe is dat dan gegaan? Want ik heb dus een losse lok ri Hgl zien gaan. Quote Muizeneus (03-04-2025 13:20:24):
Quote Muizeneus (03-04-2025 10:26:54):
10:13 onbekende Strukton 1700 LLT door Apd ri Dv
En om 13.19 waarschijnlijk dezelfde lok maar dan met 2x ICM 3 aan de haak ri Amf
|
06-04-2025 22:06:58 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Waarschijnlijk is die llt dan een andere geweest. De 1824 is met de 4018 + 4043 op 2 april uit Ah in Amf aangekomen en de 1824 + 4033 + 4043 zijn op 3 april gespot onderweg van Hgl naar Amf. |
06-04-2025 22:35:11 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Mocht je er nog geen beeld bij hebben; dat is met flink geweld gebeurt en je kunt je dan wel voorstellen wat dat doet met de kreukelzones en (tussen)koppelingen. Het zou mij verbazen als deze ICMs ooit nog terugkeren op het spoor. |
06-04-2025 23:25:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, als bij een frontale botsing de draaistellen van meerdere bakken uit de rails wippen, moet het met knap geweld gegaan zijn. Met een soortgelijke klap in Zutphen is jaren geleden de afvoer van de eerste IC3-en een feit geworden ( de 4021 en 4087 ). |
07-04-2025 13:01:04 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Die SR llt 1756 haalde in Bh een stopmachine op en kwam daarmee retour. Had niets met het ICMm transport van doen. Laatst bewerkt door rob46 op 07-04-2025 13:03 |
07-04-2025 14:16:29 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Zijn er nog ICM-IV op reserve die weer in dienst kunnen, gelijk de 4244 weer in dienst kwam na de botsing van de 4242? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-04-2025 16:41:37 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Nee, het trio op Ahgons was al deels geplukt maar niet in Hgl. |
07-04-2025 16:58:35 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
In het overzicht staat onder andere de 4203 en de 4247 nog niet als ontmanteld |
07-04-2025 17:00:50 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
De stellen op de Houtrakpolder (uit de eerste tranche terzijdestellingen) zijn niet langs Hengelo geweest voor circulaire ontmanteling, maar zijn verre van compleet. Sterker: er zijn foto's op bijv. instagram waaruit blijkt dat het inmiddels cabrio's zijn: de cabines zijn verwijderd/ingedeukt, vermoedelijk ivm hoogte met het zicht op vervoer over de weg tzt. Laatst bewerkt door plant op 07-04-2025 17:02, reden: typo Youri |
08-04-2025 09:48:10 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Zowel 4203 als de 4247 zijn al deels geplukt in oktober 2022 op de USA terminal, waarna van beide stellen elk 2 bakken naar de sloper zijn afgevoerd. Een actuele stavaza met info in de komende RailMagazine 423. Laatst bewerkt door rob46 op 10-04-2025 13:28 |
10-04-2025 20:58:42 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Een even onthullende als verrassende geschiedenis die door RM gereconstrueerd is. Negen bakken die twee jaar geleden al gesloopt blijken te zijn zonder dat iemand (uit de hobby-wereld althans) het in de gaten heeft gehad. En dan weten we nog niet eens zeker hoe en waar 🙃 |
10-04-2025 21:11:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Totdat die over een paar jaar opeens gespot worden in iemands tuin. 😄 |
11-04-2025 13:42:52 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Op het gevaar af dat ik door de vele zijtakken in het bos de weg ben kwijt geraakt; heb ik (nog) niets gezien over een aanbesteding van sloop ICM, laat staan welk bedrijf het contract gewonnen zou hebben en waar deze de sloopopdracht gaat uitvoeren. |
12-04-2025 10:14:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee, los van de vraag of dat spontaan naar buiten gebracht wordt natuurlijk. Duidelijk is er wel iets aan de hand, want men gaat niet zomaar de cabines eraf halen - dat heeft duidelijk te maken met vervoer over de weg. Andere zaak is die sloop van 9 bakken begin 2023. Ik vermoed sterk dat daarbij het zijweggetje is genomen dat "Nedtrain" heet, waarbij enkele bakken aan een sloper verhandeld worden. Zo zijn ook de 4024 en 4016 die in Haarlem niet hersteld waren en wel geplukt naar een sloperij gegaan, net als laatst een tussenbak van de Voorschotense VIRM. Die negen motorbakken ICM zijn op de Terminal geplukt en de draaistellen zijn naar Onnen gegaan en vermoedelijk zijn ze daarna individueel voor sloop aangeboden.
|
17-05-2025 10:03:35 1 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Diverse berichten melden helaas een nieuwe reeks terzijdestelling van het ICMm materieel. Het zou gaan om circa 20 stellen na de zomer. De toelating verloopt omdat niet meer aan de hiervoor benodigde normen voldaan kan worden en dit te duur wordt voor de nog resterende korte levensduur. Het is jammer dat de levensduurverlenging in 2024 door "Haarlem" na een paar stellen onverwachts gestaakt zijn, maar wellicht zag men toen al dat de staat van de stellen slechter was dan gedacht. Stelnummers zijn nog niet bekend. |
17-05-2025 10:33:59 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ik neem aan dat die 20 stellen gemist kunnen worden omdat er genoeg vervangend mat aanwezig is ? |
17-05-2025 11:33:56 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dat maakt me nieuwsgierig, welke wijziging in Wet en regelgeving vindt er dan plaats dat de toelating van meerdere een heden vervalt? Ik kan me wel voorstellen dat er stellen zijn die revisie van stel of hoofd onderdelen nodig hebben en dat NS ivm bezuiniging daar niet meer in wil investeren. Laatst bewerkt door cuneo56 op 17-05-2025 13:01 |
17-05-2025 13:09:14 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Dat eerste durf ik, als ik kijk naar de recente instroom ICNG, ten zeerste te betwijfelen... Uitstroom is niet op treinstelvolgorde, maar gebaseerd op de staat van een stel (zoals altijd). |
17-05-2025 14:41:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het lijkt mij dat dat net effe te vroeg komt, in relatie tot de instroom van ICNG. Ik begin nu te begrijpen waarom de twee op elkaar gebotste vieren niet meteen zijn afgevoerd, maar nog bekeken worden op de herstelkosten. |
20-05-2025 11:00:17 | ||
---|---|---|
Pizzapunt
![]() |
Het bekijken van de herstelkosten is ondertussen al afgerond. Stellen staan sinds begin mei koud terzijde in afwachting van definitieve sloopbesluit. |
20-05-2025 15:53:28 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
20-05-2025 18:17:18 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
NS wass toch ook bezig om een aanbesteding te doen van extra treinen wat als Ic en spr moet kunnen rijden. Die zouden medio 2026 moeten rijden, daar is het radiostilte dus t lijkt me gek dat Ns nu 20 icm’s eruit gooien |
20-05-2025 20:04:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Treinen waar je nu nog niks van gehoord hebt, gaan in 2026 niet rijden voor reizigers hoor... |
20-05-2025 20:15:19 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Je bedoelt S5G? Die werden destijds aangekondigd als eind 2027. (DDNG wordt overigens pas in 2029 verwacht) Laatst bewerkt door Dionysusnu op 20-05-2025 20:15 |
20-05-2025 20:23:14 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Volgens de aanbesteding had S5G vanaf de tweede helft van 2027 in moeten stromen, dus zelfs als S5G keurig volgens de oorspronkelijke planning geleverd zou worden kun je niet eerdere dan dienstregeling 2028 materieel gaan afvoeren op basis van deze bestelling. Alle terzijdestellingen gedurende dienstregelingen 2025, 2026 en 2027 zullen dus opgevangen moeten worden door ICNG of door bestaande reserves. |
20-05-2025 20:23:30 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Dat riep men toentertijd met Plan V en daarvoor ook met Plan W en verschillende andere materieelseries. Zijn de controlebeurten inmiddels benut? |
20-05-2025 20:26:58 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Toelating verloopt niet, eenmaal toegelaten blijft materieel dat zolang het in de toestand blijft van de eisen ten tijde van de toelating.
Ongetwijfeld gaat het hier om verlopen revisie termijnen, en met veiligheidsbeurten zou je die nog even kunnen rekken. |
20-05-2025 21:06:53 4 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
S5G moet in 2031 instromen. De aanbesteding zou eind dit jaar, begin volgend jaar afgerond moeten zijn. |
21-05-2025 09:10:11 3 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
De NS ICMm IV 4228 en 4239 zijn na hun ontsporing op 05-04-2025 te Rotterdam Centraal overgebracht naar de NS Werkplaats/Onderhoudsbedrijf te Haarlem. Sindsdien hebben beiden enige tijd op het Werkplaatsterrein gestaan. Ongeveer 2 weken geleden zijn beide stellen naast elkaar in de spoorwegdriehoek nabij Haarlem geplaatst in afwachting van de dingen die komen gaan. |
28-05-2025 21:51:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag 28 mei is de 4030 ter onttakeling van Amf naar Hgl gebracht en de 4025 geplukt en wel van Hgl naar Amf. |
29-05-2025 12:23:51 2 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Actueel staan in Hgl: 4030, 4037 en 4039. Op Ahgons staat nog 4044 die als laatste naar Hgl zal moeten voor onttakeling waarbij remmer 4043 (Amfge) dan ook nog moet worden onttakeld. Daarna is de onttakeling voltooid. |
![]() |
advertentie |
29-05-2025 14:37:58 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Is ICRm deels reactiveren en langer in dienst houden een optie om de 20 terzijde te stellen ICMm's op te vangen? |
29-05-2025 15:18:05 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
@Rob46: De onttakeling van de eerste serie idd. Vraag gaat wel zijn of ze 4043 mee meteen gaan nemen, of dat ze die nog in stand gaan houden als remmer, aangezien alles ooit ook nog afgevoerd moet gaan worden richting de Houtrakpolder. Laatst bewerkt door selivio op 29-05-2025 15:24, reden: Verduidelijking op wie gereageerd |
29-05-2025 15:22:04 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Niet echt, want: - Waar moet het mee gereden worden? De BR 186 wordt geleased en de eigenaar heeft de volgende klanten al klaar staan. Naast een handjevol Vectrons heeft NS niet de beschikking over andere locs. - Niet alle standplaatsen waar nu ICM rijdt zijn bekend met ICR - Standplaatsen waar nu het ICR wordt onderhouden, zullen hun focus verleggen naar ICNG. Dan moet het ergens anders onderhouden gaan worden, maar waar? Maastricht, een vroegere thuisbasis van ICR, is omgebouwd voor het onderhouden van FLIRT.
Wat ik verwacht dat er gaat gebeuren is een doorschuifactie: SNG in een paar omlopen in de 3600, zodat daarmee VIRM/DDZ wordt vrijgespeeld om in te zetten in de series waar ICM ontbreekt. |
29-05-2025 19:18:52 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ze kunnen vast een paar 1700'en terughuren van de private vervoerders 😁 BDs weer gebruiken als stuurstand, en dan lekker op de IJssellijn rijden, zoals vroeger. Ik ben voor. |
29-05-2025 20:01:14 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
|
29-05-2025 20:34:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als buitenstaander klinkt dat als de makkelijkste oplossing, maar vanuit technisch oogpunt kan dat een flinke financiële kwestie worden als de stellen bijvoorbeeld aan het eind van hun revisie termijnen zijn, of aan andere instandhoudings actie toe zijn.
Als je dat op kunt lossen door overtallig sprinter materieel ergens door te schuiven en dan ander IC materieel vrij te spelen is dat vele malen goedkoper natuurlijk. Laatst bewerkt door thom op 29-05-2025 20:34 |
29-05-2025 21:13:59 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
|
29-05-2025 21:22:43 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
|
29-05-2025 22:35:06 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Doet het zijn naam schrootlijn tenminst ook weer eer aan 😁 Even eerder lijstje ophalen: Laatste stoomtreinen in commerciële fienst, Mat'46, plan N (incidenteel), plan K (incidenteel), plan E, NMBS M2, Mat'54, Mat'64 (deels) Laatst bewerkt door Rsb op 30-05-2025 08:18, reden: Toevoeging plan N en plan K |
29-05-2025 22:39:53 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De Plan N en Plan K rijtuigen zijn opgemaakt op Rotterdam - Venlo (- Keulen). Ik heb ze nooit op de IJssel - Brabantlijn in vaste dienst gezien.Maar verder heb je wel gelijk. Dat ligt ook aan de meestal vrij ruime rijtijden als gevolg van enkele enkelsporige delen van die route en aan het aantakken op vele aansluitingen van andere routes. |
30-05-2025 09:05:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Ik heb ze een keer gezien (en meegereden) op IJssel-Brabantroute maar dat was tijdens de ambtenarenstaking van 1983. We dwalen af 😉 |
30-05-2025 10:09:49 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Dat er een toelatingsprobleem zou ontstaan bij ICM kwam een tijdje terug naar voren, maar is nooit erg duidelijk geworden. Is de eenvoudigere verklaring niet gewoon een bezuinigingstaakstelling? |
30-05-2025 12:13:09 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Kan je met doorschuiven van wat soorten materieel dan voorkomen dat er een tekort aan treinstellen komt ? |
30-05-2025 12:19:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Er is nog helemaal niet voorzien om alle ICM's aan de kant te zetten, dus de situatie "Als er geen ICM meer is" is voorlopig nog geen sprake van. |
30-05-2025 15:17:49 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Met andere woorden: Is er na de zomer voldoende (sprinter) materieel beschikbaar om de 20 stellen terzijde gaande ICMm op te vangen? Dus bijvoorbeeld de Laatst bewerkt door treinhobby op 30-05-2025 21:38 |
30-05-2025 19:58:58 | ||
---|---|---|
StefanNLPlays
![]() |
Hoe leuk het ook is, ICR zit vol met TPR bekabeling (zelfde waarom VIRMm1 naar Haarlem teruggaat en ICM beginnend terzijde gaat). Ook is ICR simpelweg "op" en lopen revisitermijnen af. |
30-05-2025 20:56:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeg je hier tussen de regels door dat de ca 20 ICM-stellen die aan de kant moete, dat te wijten hebben aan die kwalitatief beroerde bekabeling? |
30-05-2025 21:22:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Waarom zou je meteen maar Enkhuizen - Maastricht met SLT gaan rijden 🤔 ? Overigens geloof ik niet dat er nog sprintermaterieel over is.
|
30-05-2025 21:37:55 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Excuus. Had 2000 moeten staan. Pendel IC Ut-Rtd. |
30-05-2025 21:51:39 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Dan is de 2800 ook wel een gegadigde om Sprinters op in te zetten. |
30-05-2025 21:56:37 | ||
---|---|---|
StefanNLPlays
![]() |
|
30-05-2025 22:49:02 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
Waarom nog onderscheid maken in het materieelpark tussen SPR-materieel en IC-materieel? De HRN-concessie stelt geen onderscheidende kwaliteitseisen aan deze materieelsegmenten... Gewoon een Flow-kleedje op SLT, SNG en Flirt bij de volgende revisie en hup ... de intercity-diensten in naar Maastricht, Vlissingen en Groningen vanuit de Randstad. Is ook veel makkelijker voor de bijsturing... |
31-05-2025 06:54:15 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De Flow-huisstijl voor het sprintermaterieel bij een volgende revisie staat sowieso al jaren op de planning... Maar heeft niet zoveel te maken met de ontwikkelingen van het ICM ;) |
31-05-2025 10:26:28 1 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
Naast de eisen van de concessie weet NS ook goed hoe ze een treindienst aantrekkelijk kunnen maken, zie bijvoorbeeld de vele onderzoeken die op bijvoorbeeld het CVS-congress verschijnen. Hoewel op Somda vaak de zure reactie is om alles bij NS direct weg te zetten als makkelijk of goedkoop, wordt er wel zeker nagedacht over keuzes door mensen die er ook echt om geven. Of die keuzes dan vervolgens ook praktisch uitvoerbaar zijn is een tweede vraag. Laatst bewerkt door Terebo op 31-05-2025 10:26 |
31-05-2025 10:55:57 2 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En weer terug naar ICMm. Concessie eisen en vervanging voor ICM is geen ontwikkeling van ICM. |
06-06-2025 16:37:04 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Welke 4 a 5 stellen hebben een casco beurt gehad in de zaanstraat vorig jaar? Op railwiki staat het niet |
06-06-2025 20:29:42 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Men is begonnen met de 4069, de overige stellen is inderdaad nergens openbaar iets over terug te vinden |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |