Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
30-12-2006 21:56:24 | ||
---|---|---|
nskoploper
|
Een tijdje geleden was er op het forum een hele discussie over. Het ICMm. Nedtrain in Haarlem heeft de eerste al klaar. Het treinstel heeft het nummer 4011. Ook heb ik er al foto's van. http://webdisk.planet.nl/kwant183/publiek/album/Foto/treinen/_w/ICMm_foto1_jpg.jpg http://webdisk.planet.nl/kwant183/publiek/album/Foto/treinen/_w/ICMm_foto2_jpg.jpg Maar is er ook al bekend, wanneer de vernieuwde treinstellen de reizigersdienst ingaan. En Wanneer ze allemaal klaar zijn. Laatst bewerkt door moderator op 21-01-2016 20:47 |
30-12-2006 22:20:13 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Van het interieur eerste klas waren er al artist impressions beschikbaar, maar van de 2e klas niet. En het valt me eerlijk gezegd niet mee als ik die foto zo zie... |
30-12-2006 22:36:33 | ||
---|---|---|
train85
|
April/Mei 2007 denk ik zo. |
30-12-2006 22:38:08 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Ergens rond 2015 ofzo? Shqiperise-lopers? |
30-12-2006 23:53:56 | ||
---|---|---|
thejag
|
Zie ik het nu goed, is er in de 1e klas een coupé (zeszits) afgegaan ten faveure van twee extra rijen coach in de 'open' 1e klas? |
30-12-2006 23:57:50 | ||
---|---|---|
daniel
|
Euhm, ik weet niet hoeveel duidelijker die zijgang op die eerste foto kan zijn hoor De kleine coupeetjes blijven dus gehandhaafd zo te zien |
31-12-2006 00:25:46 | ||
---|---|---|
thejag
|
grapjas, dat suggereer ik toch ook niet? De vraag is, blijven ze alle drie gehandhaaft? Als ik de ramen zo tel op foto 2, dan lijkt het alsof er nog maar twee coupeetjes zijn. Iemand die dit kan bevestigen cq ontkennen? Laatst bewerkt door thejag op 31-12-2006 00:39 |
31-12-2006 00:31:22 | ||
---|---|---|
webguy
|
Ik meen ook in een foto twee coupes te hebben gezien maar waar het was weet ik niet. Hier zijn nog wat fotos, maar wat ouder al: http://erwinzuidema84.spaces.live.com/photos/ Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
31-12-2006 00:31:36 | ||
---|---|---|
daniel
|
Woops, iets te snel gelezen, excuus Ik vermoed overigens inderdaad ook dat er wel één coupé'tje opgeslokt is inderdaad |
31-12-2006 08:06:31 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Op de bovenste foto is overduidelijk te zien, dat 1 coupé is verdwenen. De open afdeling had 3 ramen en dat zijn er nu 4 geworden. In ICM zitten er achter de vierzitter 2 rijen en dat zijn er 4 geworden in ICMm. Dus 1 coupé is exit. En de andere twee hebben minder een coupé karakter door de glazen wand er tussen. Op zich niet gek. Ik zie nogal eens dat de coupés gemeden worden en de open afdeling de voorkeur geniet. Verder verandert er qua opstelling in de eerste klas niet zoveel. Alleen dat leer! Daar ben ik absoluut niet blij mee. %04% Pure achteruitgang. En ook met die glazen wanden ben ik absoluut niet blij. %04% Laatst bewerkt door dvdhoven op 31-12-2006 08:09 Dick van den Hoven |
31-12-2006 08:43:45 | ||
---|---|---|
edje
|
ach een van de coupe's wordt toch altijd gebruikt als "conducteursruimte" grinnik. |
31-12-2006 10:41:39 | ||
---|---|---|
nskoploper
|
Quote Ja, of ICMm nnu echt een verbetering is met leer in de 1e klas en die glazen wanden. De 1e en 2e klas wordt enkel nog gescheiden door een glazen wand. Ik denk dat je omdanks de komst van ICMm het fijnste net het gewone ICM kunt blijven reizen. Behalve in de zomer met 30 graden natuurlijk. ICM heeft geen airco en ICMm wel! Verder heeft ICMm een reizigers-informatie systeem en draadloos internet en natuurlijk stopcontacten. ICM heeft dat ook niet. |
31-12-2006 10:52:13 | ||
---|---|---|
duffelsm
|
Wat is er mis met de leren stoelen in de eerste klas. Ik heb nu al enkele retourtjes Asd-Brusz gedaan in de eerste klas, en volgens mij zijn de stoelen in ICRm en ICMm gelijk. Ik kon het er die drie uur prima op uithouden hoor. Misschien is het wat vervelend met een korte broek, maar ja dan is die airco ook niet prettig%08% |
31-12-2006 11:32:05 | ||
---|---|---|
julius
|
ICMm 1e klas is wel verstelbaar naar ik begreep. Zijgangafdelingen vind ikzelf erg prettig en comfortabel reizen (moet ik dat nog zeggen eigenlijk?), maar met 6 personen erin wordt inderdaad ietwat gezellig. In rustige treinen bij ICR zie ik wel vaak dat de zijgang als eerste bezet is, dus er is zeker wel behoefte aan. Ik denk dus dat zowel de zijgang als de open afdeling in een behoefte voorziet, jammer dat de eerste steeds meer verdwijnt en bij de tweede het aantal coachstoelen steeds verder toeneemt. Laatst bewerkt door julius op 31-12-2006 12:24 |
31-12-2006 13:00:40 | ||
---|---|---|
weardguy
|
Quote In de zomer met 30 graden zit ik toch liever in een trein ZONDER airco. Want dan zit je lekker in een (vaak te ver) gekoelde trein, en dan moet je eruit: leuk joh dat verschil in temparatuur! En als ik dat draadloos internet lees denk ik alleen maar: och jee... hoe ver zijn we aan het zinken, als we onderweg niet eens meer onbereikbaar mogen zijn... moeten we naast luidkeels gevoerde gesprekken via mobieltjes nu ook gesprekken gaan aanhoren van zakenlui die de allerlaatste koersen via hun laptop volgen en die zenuwachtig doorgeven aan het 'hoofdkwartier'? Nee hoor, dat noemen ze vooruitgang... (ik zie toch al niet waarom ICM gereviseerd moest worden, maar ja) |
31-12-2006 13:16:40 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Quote Het ligt voor ons als liefhebbers misschien anders, maar over het algemeen kan reizen toch als een verlies van tijd worden gezien... ik kan me voorstellen dat ns reizen met de trein voor zakenlieden aantrekkelijk wil maken, doordat ze gewoon kunnen doorwerken. Beetje off topic, maar ik kan de reden van de revisie van ICM in ieder geval wel begrijpen |
31-12-2006 13:29:35 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
Quote Mijn (dagelijkse) ervaring met verbouwd ICR materieel heeft geleerd dat de airco het begeeft zodra de buitentemperatuur boven de 25 graden komt. Wat mij betreft had de hele verbouwing van ICR sowieso niet gehoeven. De airco is onbetrouwbaar, de nieuwe stoelen zijn slechter en de kanarie-gele inrichting in de 2e klas is ronduit smakeloos. Wat dat laatste betreft ziet ICMm er wat beter uit, maar eerst proberen natuurlijk. |
31-12-2006 13:38:19 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@lamotep Het vervelend van die totaal mislukte inrichting in de 2e klas bij ICRm (wie bedenkt in hemelsnaam zo iets???) is dat je er wel 15 jaar mee opgescheept zit. Alsnog blauwe bekleding zal bruin wel niet kunnen of willen trekken. Maar goed bij ICMm is er van deze mislukking kennelijk geleerd. |
31-12-2006 14:36:10 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Wat coupés in ICM betreft, is het beeld wisselend. In trein 1614 zijn ze meestal na Deventer of anders Apeldoorn allemaal bezet, meestal door 1 persoon. In trein 514 gaan ze echter als laatste weg, na Amersfoort zijn er meestal nog een stel leeg. Waarschijnlijk omdat veel reizigers doorgaan na Utrecht en als dan in Utrecht de hordes de trein bestormd hebben, zit je niet zo lekker meer in een coupé. Je ziet het zelfde met de vierzitters, die blijven na Amersfoort ook vaak leeg. In trein 1751 is het beeld wat wisselender, vaak wel bezetting van de coupés. Dick van den Hoven |
31-12-2006 14:37:32 | ||
---|---|---|
bloober
|
QuoteDat doet NS al. Vanaf de revisie van de sprinters worden alle treinen die nieuw besteld zijn of die gereviseerd worden uitgerust met rode stoelen in de 1e klas en blauwe in de 2e. Groetjes, Bloober |
31-12-2006 16:59:50 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Ja, maar waarom ook niet aan de buitenkant? Bijv. rode en blauwe deuren. |
31-12-2006 17:10:57 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@fabrier De Franse Corail rijtuigen hadden dat vroeger: groene deuren (2kl) en rode deuren (1kl). Laatst bewerkt door lamote_ban op 31-12-2006 17:11 |
31-12-2006 17:37:57 | ||
---|---|---|
bloober
|
QuoteIk denk niet dat dat zo heel goed past bij de huisstijl die NS op dit moment heeft. En ik denk ook niet dan NS zin heeft een compleet nieuwe huisstijl te verzinnen. Groetjes, Bloober |
31-12-2006 18:03:43 | ||
---|---|---|
rick
|
Of een extra gele streep bij de eerste klassen en eventueel nog een '1' erbij. |
31-12-2006 18:26:09 | ||
---|---|---|
edje
|
Als de Benelux toch verdwijnt waarom dan niet zo dat de blauwe raam over de ramen 2e klas is en een rode baan over de ruiten 1e klas. Is makkelijk op te lossen, gewoon met stickers over de bestaande blauwe baan plakken. Revisie is overigens wel nodig. De Banken beginnen slecht te worden. Vloeren slijten enorm In de tractie zit ook steeds vaker storingen in, (rijden veel stellen met 50% tractie. Compressors blijven een ramp. |
31-12-2006 21:07:01 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
Quote Dat lijkt me nou een praktisch, goedkoop en nuttig idee. |
31-12-2006 22:08:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Goedkoop durf ik dat nietecht te noemen... Spuiten kost een vermogen, en stickeren is ook nog aardig aan de prijs. Had iets moois geweest om mee te nemen in de afgelopen modernisering... |
02-01-2007 19:25:53 | ||
---|---|---|
freek500
|
jammer dat ook weer bij deze revisie de banken verdwijnen%04% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-01-2007 22:00:02 | ||
---|---|---|
db2612
|
In de RailMagazine van december 2006 staat er een heel stuk over met foto's erbij |
02-01-2007 22:13:47 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Quote Dan kunnen ze de banken die ze dan over hebben, wel voor de 4444 gaan gebruiken om 1 van de 1ste klas wagons terug te bouwen tot 2de klas, en de nummer 4231 terug geven. |
02-01-2007 22:35:50 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat is een zonde van het werk. Dat ding blijft waarschijnlijk gewoon tot aan zn ombouw zo rondrijden. |
02-01-2007 22:38:01 | ||
---|---|---|
gertjan
|
stoelen uir de 4012 gaan waarschijnlijk in de mB van de 4444. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
05-01-2007 20:12:48 | ||
---|---|---|
salieri
|
Blijft bij de ICMm ook dat geluid wat je boven de 4050 dacht ik hebt? Als de ICM-IV en de ICM-III hoger dan 4050 vertrekt, hoor je echt zo'n mooi geluid namelijk Overigens hoop ik wel dat het nummer 4231 terug komt, kan ik die ook nog mooi platen |
05-01-2007 21:39:23 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Ja Sander, dat blijft. Treinen worden itgerust met chopperbesturing, en die veroorzaken dat geluid. (ICM onder de 4050 krijgt het dus ook ) - - - Hierlangs afscheuren - - - |
05-01-2007 21:42:41 | ||
---|---|---|
mark
|
Wat ik heb gehoord is dat de 4011 nog steeds met weerstanden rondrijdt... maar ik kan het niet bevestigen, moet ik hem eerst horen |
05-01-2007 21:43:46 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Dat is dan afwachten. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
05-01-2007 21:45:49 | ||
---|---|---|
salieri
|
QuoteYes!%02% Dat geluid is echt zo mooi, echt zo'n ICM geluid |
05-01-2007 22:40:28 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Quote Dat vind ik ook een mooi geluid. |
06-01-2007 00:58:45 | ||
---|---|---|
Bollenstad
|
Nog even over dat zitcomfort, en of het nou 1e of 2e klas is maakt dan even niet uit: met mijn 1,94 m vind ik het toch wel erg prettig om tegen de rug van een medereiziger aan te kijken en niet tegen z'n kruis. %08% Dan kan ik ten minste m'n benen nog kwijt! Wat dat betreft ben ik best wel blij dat: a. er minder vis-a-vis opstellingen komen in ICMm (net als bij ICRm) b. er minder coupé's in de eerste klas komen, ten faveure van meer open afdelingsplaatsen. Daarnaast: als je het zoals ik leuk vindt om mensen te kijken is een open afdeling veel eh... interessanter zeg maar... |
06-01-2007 16:59:14 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Over de weerstandbesturing cq chopperbesturing: Dat wordt niet verandert, omdat de techniek veroudert is. Ook de gebruikte choppertechniek in de overige ICM stellen is veroudert en zal daarom ook niet aangepast worden. En een nieuw systeem aanleggen zal wel te kostbaar zijn |
22-01-2007 19:40:30 | ||
---|---|---|
salieri
|
Vandaag een machinist gesproken op Groningen. Hij vertelde mij dat alleen de 4011 tot 4050 werden gereviseerd momenteel, omdat deze nog geen choppers bevatten. Weet niet of deze info hier al gemeld was, heb geen zin om het hele topic door te lezen Dus nog niet verder dan de 4050 worden gereviseerd Laatst bewerkt door salieri op 22-01-2007 19:41 |
22-01-2007 20:21:13 | ||
---|---|---|
edje
|
Zucht weer een machinist die denkt te weten waar die over praat, alle drieetjes worden gereviseerd, weerstand of chopper stel, dat maakt niet uit. |
22-01-2007 20:27:48 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Dubbele zucht, want een bericht boven je bericht staat dat er geen aanpassingen komen aan het tractie circuit |
22-01-2007 21:06:46 | ||
---|---|---|
tla
|
Driedubbele zucht, want Edje zegt dat er ongeacht welke tractieinstallatie wordt gereviseerd en niet dat de tractieinstallatie wordt aangepast. Laatst bewerkt door tla op 22-01-2007 21:07 |
22-01-2007 21:11:34 | ||
---|---|---|
mark
|
Zullen we weer even wat vriendelijker tegen elkaar doen? |
29-01-2007 18:12:37 | ||
---|---|---|
woepje
|
nou vooruit Mark Maar even een vraagje. Hoelang doen ze erover om 1 ICM om te bouwen naar ICMm? En hoeveel kunnen ze tegelijkertijd ombouwen? Als ze maar 1 ICM per keer kunnen ombouwen + het feit dat het bijv. 6 maanden duurt, dan vraag ik mij af of alle ICM drietjes in 2020 afgerond zijn of pas in 2030 |
29-01-2007 18:34:08 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Over de 4011 hebben ze ruim anderhalf jaar gedaan, maar de verwachting is dat wanneer het eenmaal loopt, er iedere maand 2 stellen afgeleverd gaan worden. De werkplaats in Haarlem heeft speciaal voor dit project geïnvesteerd in ruimte daarvoor. |
29-01-2007 19:24:16 | ||
---|---|---|
woepje
|
aha, dat lijkt me inderdaad beter. Anders duurt het immers veel te lang. Nou ik ben benieuwd. |
29-01-2007 23:08:39 | ||
---|---|---|
webguy
|
Ze zijn daar idd druk bezig om nog een stuk loods bij te bouwen - maar ze zijn nu nog bezig met de grond te storten en het dak erop te zetten. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
30-01-2007 10:16:17 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Een eerste ombouw duurt altijd langer, er moet bekeken worden wat er allemaal gedaan moet worden, hoeveel materiaal nodig is, hoe je het wil hebben. Hoe het beste gewerkt kan worden, volgorde van bepaalde werkzaamheden. Daarna moet weer gemeten en getest worden hoe het resultaat zich houdt (veranderde gewichtsverdeling en zo). Pas daarna kan de serieproductie van de rest van de serie op gang worden gezet. Shqiperise-lopers? |
15-02-2007 13:45:34 | ||
---|---|---|
woepje
|
"Zo worden vanaf april de eerste volledig gerenoveerde intercitytreinstellen in de dienstregeling opgenomen." Bron: ns.nl Volgens de NS zelf komen de eerste ICMm's in april op het spoorwegnet. Lukt dat voor april? |
15-02-2007 15:42:04 | ||
---|---|---|
treinfan
|
[off-topic]Volgens NS dus in April nieuwe omlopen, gepland staat: meer IR in de 1500, ICM naar ICMm. Van allebei is het de vraag of het voor dan zal lukken. [/off-topic] |
15-02-2007 15:51:44 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote De 4011 is al afgeleverd. Tot april wordt dit stel nog gebruikt voor instructie aan het personeel. De 4012 nadert voltooing. Deze kan zo goed als direct na aflevering ingezet worden. Instructie heeft het personeel al op de 4011 gehad. De 4013 is binnengenomen. Shqiperise-lopers? |
15-02-2007 16:31:38 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Dan zal de 4023 tot die tijd rijden, neem ik aan%06% |
23-02-2007 01:26:14 | ||
---|---|---|
mren
|
Ja, het is wel erg onwaarschijnlijk dat de 4023 een paar maanden voor revisie binnen wordt genomen voor een nieuw interieur dat er een paar maanden later toch weer uit moet. Laatst bewerkt door mren op 23-02-2007 12:32 |
23-02-2007 09:55:54 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De 4023 is al enkele jaren overtijd met dat Mendini interieur, dus die blijft wel tot revisie zo bont van binnen. Shqiperise-lopers? |
23-02-2007 16:04:20 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Stel 4012 gaat ook gebruikt worden voor instructie... En daarna gaan begin - half April de 1e 2 stellen 4011 + 4012 de baan op, deze gaan samen rijden, en zullen voorlopig niet gecombineerd worden met oudere stellen ( zal niet lang duren of ze rijden wel samen ) |
23-02-2007 17:44:51 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Laat ik eens een knuppel in een hoenderhok gooien. NSR heeft in DR 2007 de meeste treinen 'ontvleugeld', zodat er niet meer gecombineerd en gesplitst wordt tijdens een rit. Daarmee gaat het argument om de kopdeuren dicht te lassen, namelijk teveel vertragingen door storingen bij (ont)koppelen, niet meer op. Aan de andere kant zie ik het te vaak dat bij gekoppelde ICM-stellen de reizigers slecht verdeeld zijn over de trein, het ene stel zit/staat overvol en het stel erachter heeft meer dan voldoende zitplaatsen. Ook de conducteur kan maar in één stel de reizigers van dienst zijn. Kortom, mijn stelling luidt: de kopdeuren moeten weer gewoon beweegbaar worden! |
23-02-2007 18:16:46 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Dat zelfde heb ik ook al een aantal keren zitten denken. Bijv. in de serie 2800 blijven de stellen vele ritten bij elkaar en dan zou het prachtig zijn als de doorloopkop gewoon was blijven functioneren. Mogelijk toch een geval van paniek voetbal en net even niet lang genoeg nagedacht. Dick van den Hoven |
23-02-2007 18:29:34 | ||
---|---|---|
mark
|
Ik neem aan dat stel 4031 ook snel in revisie zal gaan, die staat al sinds november met botsschade in Hlm. |
23-02-2007 18:50:32 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik denk juist niet dat de 4031 de volgende zal zijn. Met het ICR werd ook eerst flink de vaart er in gezet met de standaardgevallen, en pas daarna kwamen de probleemgevallen aan de beurt. Quote Dat valt reuze mee; de 2800 zit materieeltechnisch in Rtd aan de NoordOost gekoppeld. Dus na aankomst van een NO-IC te Rtd, maakt deze een slagje Amfs en keert dan te Rtd weer op een NO-IC, dus dat die stellen zo lang bij elkaar blijven, valt te bezien. |
23-02-2007 18:56:09 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Quote Later werden juist in het programma wel de 'aparte' gevallen behandeld. Op deze manier wou men het toemalige materieeltekort enigzins oplossen..... |
23-02-2007 19:28:31 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteHelaas, het was andersom Als eerste zijn namelijk de IC+ bakken behandeld, toen een aantal schadebakken en pas daarna de normale rijtuigen, om toch zo veel mogelijk rijtuigen op de baan te houden. |
15-04-2007 08:01:54 | ||
---|---|---|
spotter
|
Over de inzet van de 4011 in de normale dienst: Hij zou 's ochtends Asd-Dv en terug doen en dan 's avonds nog een keer Asd-Amf. Rest van de tijd op Wgm. Als ik dienst EOH1 op vraag, rijdt hij de hele dag. Wat is er waar? Edit: Als je de dienst EOH1 op vraagt zie je ook dat ie in de weekenden tussen Asd en Amf rijdt. Dat was volgens mij ook niet de bedoeling... Laatst bewerkt door spotter op 15-04-2007 08:03 |
15-04-2007 08:13:12 | ||
---|---|---|
thejag
|
klopt, in de standaardomloop zou de 4011 de omloop van de L29/L30-stam overnemen. En deze doet precies wat je beschrijft. Alleen gebeurt in de actuele omloop van volgende week wat anders, daar staan o.a. echt de EOH1 en EOH2 ingepland. grt, Michiel |
15-04-2007 12:47:01 | ||
---|---|---|
micky
|
de 4031 zag ik Vrijdag nog in trein 549 zonder botsschade en gaat de er nog een ICMm proefrijden of is dat voorbij. |
15-04-2007 13:30:47 | ||
---|---|---|
salieri
|
4031 is allang hersteld, rijd alweer een maand rond ofzo En ik denk dat het proefrijden wel voorbij is zo langzamerhand |
15-04-2007 13:33:58 | ||
---|---|---|
woepje
|
Dat ding moet als het goed is vandaag van Hlm naar Amf rijden: 800361 EOH1 Hlm 17.22 Amf 18.16 |
15-04-2007 13:35:46 | ||
---|---|---|
daan1714
|
Ja, en dan morgen eindelijk in de normale reizigersdienst. |
15-04-2007 14:41:26 | ||
---|---|---|
treinfan
|
@beheer: misschien kan de 800361 bij de DRGLs |
15-04-2007 16:19:44 | ||
---|---|---|
philips
|
QuoteDus dit betekend dat de 4011 en de 4012 samen gaan rijden. Alleen morgen komt de 4012 volgensmij in Amf erbij ofzo. Snap de dienstregeling niet helemaal. Laatst bewerkt door philips op 15-04-2007 16:21 Groeten, Philips |
15-04-2007 18:16:54 | ||
---|---|---|
spotter
|
Hoe zit dat nu precies met die omlopen van de nieuwe koploper(s)? Hoe gaan ze precies rijden. Kan iemand dat nog eens haarfijn uitleggen? Ik heb verschillende dingen gehoord die elkaar tegen strijden. |
15-04-2007 18:29:45 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
1514 (A) EOH2 Amf 06.28 Asd 07.01 1523 (V) EOH2 Asd 07.27 Dv 08.53 1530 (A) EOH2 Dv 09.38 Asd 11.01 1541 (V) EOH2 Asd 11.57 Amf 12.32 1540 (A) EOH2 Amf 12.58 Asd 13.32 1549 EOH2 Asd 13.57 Amf 14.32 1554 (V) EOH2 Amf 16.28 Asd 17.01 1571 EOH2 Asd 19.27 Amf 20.02 Volgens omloop zou dit gereden moeten worden. Maar de 4012 is nog niet klaar, dus de 4011 rijdt alleen de 1514, 1523, 1530 en 1571. In de tussentijd staat het stel HIP te zijn op de Wgm. |
15-04-2007 18:39:03 | ||
---|---|---|
spotter
|
En dat alleen werkdagen toch? |
15-04-2007 18:41:36 | ||
---|---|---|
philips
|
yep, alleen werkdagen. Groeten, Philips |
15-04-2007 18:48:08 | ||
---|---|---|
wietse
|
De 4011 is vandaag niet om 18.05 uur door Hvs heengekomen, helaas. Of dat later nog al gebeuren (of eerder gebeurd is), weet ik natuurlijk niet |
15-04-2007 18:48:43 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteEhm, maar wat heeft het niet klaar zijn van de 4012 met de omloop van de 4011 te maken Lijkt me niet dat de 4011 in de spits wel alleen zou kunnen rijden en erbuiten niet. In de (elke dag verschillende) omloop kwam ik het alleen rijden van de 1514, 1523, 1530 en 1571 en daartussen op de Wgm staan namelijk alleen bij donderdag tegen |
15-04-2007 18:50:53 | ||
---|---|---|
philips
|
Quote Sorry je hebt het natuurlijk over deze: 800361 Laatst bewerkt door philips op 15-04-2007 18:54 Groeten, Philips |
15-04-2007 20:39:55 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteAlleen werkdagen Waarom staat hij wel in de omloop van zaterdag en zondag dan? Zaterdag 21 april 2007 80544 (A) EOH1 Wgm 06.26 Asd 06.34 1521 (V) EOH1 Asd 06.57 Amf 07.32 1520 (A) EOH1 Amf 07.58 Asd 08.31 1529 (V) EOH1 Asd 08.57 Amf 09.32 1528 (A) EOH1 Amf 09.58 Asd 10.31 71528 (V) EOH1 Asd 10.42 Wgm 10.53 71571 (A) EOH1 Wgm 19.00 Asd 19.08 1571 (V) EOH1 Asd 19.27 Amf 20.02 Zondag 22 april 2007 1580 (V) EOH1 Amf 22.58 Asd 23.31 71580 (A) EOH1 Asd 23.56 Amf 00.31 Laatst bewerkt door woepje op 15-04-2007 20:40 |
15-04-2007 20:43:24 | ||
---|---|---|
mark
|
Omdat er dan kennelijk ook ICMm rijdt. Of dat werkelijk zo is, zal zaterdag wel blijken. |
15-04-2007 22:10:47 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Quote Ik heb er gister nog 2x ingezeten, en heb deze vandaag ook nog gespot. |
15-04-2007 22:40:40 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Quote1 ICM-III in de spits is namelijk wel errug gezellig. Daarnaast moest er nog instructie gegeven gaan worden aan machinisten en storingsmonteurs uit de omgeving van Asd. |
15-04-2007 22:49:38 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ja dat snap ik, alleen niet dat de 4011 dan juist in de spits zou rijden (de 1523 rijdt toch redelijk op 'n spitstijd) Maar 't maakt niet uit, heb m'n reisroute voor morgen wat vreemder gemaakt waardoor de 1530 er tussen zit. Dan zal ik 'm vast wel tegenkomen |
15-04-2007 23:30:25 | ||
---|---|---|
woepje
|
Quotenaja ik zal het idd maar zien zaterdag. Hopen maar dat de NS braaf is en zich gewoon aan de omloop houdt. |
15-04-2007 23:52:04 | ||
---|---|---|
lucky
|
Eerst maar eens zien of de 4011 morgen daadwerkelijk rijdt.. Ze moeten hem dan koppelen met een auto ICM... |
16-04-2007 05:16:35 | ||
---|---|---|
edegroot
|
QuoteDe spitsrichting is in de ochtend Amf - Asd, 1523 is juist de tegenovergestelde richting en daar zit bijna niemand in |
16-04-2007 07:02:57 | ||
---|---|---|
salieri
|
QuoteWat dus is gebeurd, terwijl ze niet gekoppeld mochten worden...%03% |
16-04-2007 07:44:54 | ||
---|---|---|
maurits
|
Gekoppeld met de 4208, een chopperstel nog wel. Gelukkig geen problemen, alles verliep prima. Verder even over het interieur van het ICMm: - De stoelen in de 2e klas zitten prima en comfortabel. Ik heb wel het idee dat de zitting wat korter is dan in het bestaande ICM, maar het kan ook nog zijn dat de rugleuningen nog even wat 'ingezeten' moeten worden. - In de tweezits zit het prullenbakje niet meer aan de wand, maar aan de stoel voor je tussen de twee zittingen in, is wel even wennen, maar ook een prima oplossing. - Voor mensen in het bezit van een vouwfiets is de tijd dat ze die dingen half opgeklapt op het voorbalkon van de sBk konden stallen voorbij. Door het vervallen van de fietsenruimte kan dat alleen nog in de mBFk. Dus die stukken oud ijzer voortaan helemaal opvouwen en in het bagagerek ermee! (ik ben niet zo'n fan van vouwfietsen ). - Het PIAES (schermpjes met info en leukigheid) was weer verwijderd. In de HOV-RN las ik gisteren dat er een standaardsysteem voor alle IC's geleverd gaat worden, dus dat zal tzt wel ingebouwd worden. Ook de (lelijke) koersdisplays buiten waren nog zwart en de WiFi werkte ook nog niet. - De airco-installatie houdt de trein op een constante en prettige temperatuur, geen VIRM-taferelen dus. - De stoelen in de eerste klas zitten heerlijk (even proefgezeten na aankomst in Asd), je kunt zo ook iets onderuit verstellen, beter dan ICRm dus. Tot zover even. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
16-04-2007 08:14:56 | ||
---|---|---|
sean
|
Helaas, én dubbel stel én ook nog achterop vanuit Asd ri Dv. Dat is dus bagger voor de zon op in ieder geval de Gooilijn Hopelijk kunnen andere mensen wel mooie zonplaatjes vandaag al heb ik er een beetje een hard hoofd in... Groet, Sean Laatst bewerkt door sean op 16-04-2007 08:16 |
16-04-2007 09:03:40 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Als je genoeg aan de zijkant staat (bijvoorbeeld in de Eempolder) zie je wel mooi de verschillen tussen een oude ICM (met vierkante blauwe banen) en de nieuwe ICMm (met ronde blauwe banen) aan elkaar. Shqiperise-lopers? |
16-04-2007 09:13:08 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Vanmorgen heb ik om 8.40 het stel in Apeldoorn gezien en daar gaf de koersdisplay aan de buiten kant keurig 'Deventer' aan. |
16-04-2007 09:17:06 | ||
---|---|---|
sean
|
QuoteHeb je gelijk in. Als we hier verder op doorgaan word het off topic, maar toch bedankt voor het antwoord. Groet, Sean |
16-04-2007 17:05:37 | ||
---|---|---|
thejag
|
de ervaringen van Maurits kan ik wel delen. Ik wil er nog wel aan toevoegen dat het stel erg stil is. Dit kan ook door het monotome geluid van de airco komen, maar ik had zelf het idee dat het stel stiller was o.a. over de wisselstraten dan regulier ICM materieel. En ... het nieuwe stel ruikt lekker, net alsof je in een nieuwe auto zit - eerste reguliere reizigersrit, de 1514 te Asd http://www.thejag.nl/archive/070416_Asd_ICMm.JPG - en vertrek als trein 1523 naar Dv http://www.thejag.nl/archive/070416_Asd_ICMm.wmv (wmv, 4.5Mb) Laatst bewerkt door thejag op 16-04-2007 17:06 grt, Michiel |
16-04-2007 17:15:20 | ||
---|---|---|
lucky
|
Ziet er mooi uit. Wannneer staat de 4012 op de planning voor de reizigersdienst? |
16-04-2007 17:35:38 | ||
---|---|---|
salieri
|
Wel vreemd dat ze eerst zeggen dat ICMm niet gekoppeld mag worden met ander ICM materieel, en ze dat toch doen%03% |
16-04-2007 17:45:55 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Maar toch worden alleen de 3tjes omgebouwd. Als alles is omgebouwd komen dus de ICMm-III toch in combinatie met ICM-IV En die combi was het vandaag ook, niet ICMm-III met ICM-III |
16-04-2007 17:46:46 | ||
---|---|---|
lucky
|
Het lijkt me dat de 4tjes aan de beurt zijn na de 3tjes.. Maar dat zal nog wel een tijd duren. |
16-04-2007 18:32:25 | ||
---|---|---|
bouwe
|
OVL meldt dat de 4011 in Zwolle is gezien (17:40). Laatst bewerkt door bouwe op 16-04-2007 18:35 |
16-04-2007 18:38:48 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteMinstens 2010. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |