Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
26-10-2007 02:05:24 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
als het goed is gaat de 4016 op vrijdag 26 naar onnen en neemt gelijk de geloof ik de 3403 mee. Laatst bewerkt door john563 op 26-10-2007 18:15 |
26-10-2007 06:49:55 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Volgens de spots van 25 oktober is de 3403 al terug in Zl, deze is al gespot in de 8500. Laatst bewerkt door j.jager op 26-10-2007 06:52 |
26-10-2007 09:11:46 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
en is het vrijdag 26 of zaterdag 27? ![]() |
26-10-2007 10:19:01 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Ik heb eerder elders op dit forum gemeld dat de 4016 vandaag, vrijdag 26 oktober 2007, afgeleverd wordt door Hlm... Groet, Spiketrain |
![]() |
advertentie |
28-10-2007 01:29:38 | ||
---|---|---|
wietse
![]() |
Er is dan ook vandaag mee gereden, anders had ik 'm niet te Gv gezien![]() Maar vandaag voor het eerst in een ICMm gezeten (de 4013), en ik vind ze leuker aan de binnenkant dan de ICRm. De teksten op de wanden en deuren maken het wat speels, en dat stond me wel aan. Wel vind ik de bekleding heel besmettelijk, het was ook al goed te zien dat het ding alweer even in dienst is: vlekken en andere ongewenste dingen sprongen helaas in het oog. Ook de vloer was nogal ranzig. Maar het allergrootste pluspunt: de blauwe lampjes bij de knopjes om het lampje aan te doen. Ik hou van blauwe lampjes ![]() |
30-10-2007 22:39:06 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
Kleine technische vraag: Heeft ICMm nu ook een sluitfluit? Of toch maar niet? |
30-10-2007 22:39:36 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
nee |
31-10-2007 18:17:13 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Eindelijk dan zelf eens mee gereisd; Wát een serene rust hangt er in zo'n ICMm zeg! Het hele interieur doet modern aan en vooral de blauwe knopjes zijn voor mij een rustgevend iets. Prachtig. Jammer alleen idd dat de bekleding wat besmettelijk is. Leuk detail: Aan het leer zitten van die 'kleermakermerkjes', met het NS-logo erop ![]() www.ov-ervaringen.nl |
31-10-2007 18:24:01 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Dan ben je nog niet in de eerste klas coupé geweest, enorm brede rode stoelen. Vooral in de kleinere coupeetjes met zes stoelen is dat erg lux. Ik was er bijna in slaap gevallen tussen Amersfoort en Amsterdam http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
31-10-2007 18:25:09 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Jah Zaterdag zag ik de 4016 staan op her rangeerterrijn van Haarlem Laatst bewerkt door hvondelen op 31-10-2007 18:25 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
01-11-2007 12:20:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Klein nadeeltje is wel dat bij het neerlaten van de stroomafnemer deze leeslichtjes uitgaan, maar daarna niet automatisch aan als de spanning weer terugkomt. |
01-11-2007 12:47:50 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Dat zie ik als een voordeel, zo blijven deze lampjes tenminste niet onnodig stroom staan verbruiken nadat de reizigers zijn verdwenen. Natuurlijk zou het eigenlijk beter middels een knop in de cabine kunnen gebeuren, zodat het alleen op het eindpunt plaatsvindt en niet bij tussentijds kopmaken, maar goed. |
01-11-2007 13:00:46 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Gebeurd dat ook, als een ICMm een stroomloze deel paseerd, b.v. de ijselbrug te Zl? |
01-11-2007 13:09:45 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ja, daar merkte ik het ook op zondag. Er zijn verder niet zo veel bvl-loze bruggen waar ICM planmatig rijdt geloof ik (naast Steenwijk-Wolvega dan). |
01-11-2007 13:17:53 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Niet bijzonder veel, maar op z'n minst twee. De Schinkelbrug nabij Asdz is namelijk ook stroomloos... Daar zit je in ICRm vaak in het donker, maar ik heb geen idee of dat bij ICMm ook zo is (zal wel...). ![]() Laatst bewerkt door aestudent op 01-11-2007 13:18 |
01-11-2007 13:19:35 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Tussen Zl en Lw zijn er in totaal 4, Zeker tussen Hr en Gw blijf je bezig de lampjes weer aan te doen![]() |
01-11-2007 15:06:45 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
De leesverlichting schakelt dan ook niet uit, bij het neerlaten, nee de leesverlichting schakelt uit bij het uitzetten of wegvallen van de statische omzetter. Net zoals bij de normale ICM, maar daar werd door de constructie van de schakelaar, de leesverlichting ook weer gelijk ingeschakelt als de Motorgenerator weer inkwam. Dus bij een spanningsloze brug, valt de omzetter/motorgenerator uit, en dus ook de leesverlichting. Simpel eigenlijk he. |
01-11-2007 22:11:27 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Nog even een reactie hierop: laatst lette ik er op toen ik een ICMm langs het perron zag staan in Ut en de tussendeur ging regelmatig open en dicht. Het is dus niet als in ICRm, waar-ie vanzelf open gaat. http://www.ovinnederland.nl/ |
05-11-2007 14:34:30 | ||
---|---|---|
petar
![]() |
Gister zat ik in de 4015 en zat volgens mij rechtstreeks boven de motor want wat een herrie![]() |
05-11-2007 20:06:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vanaf de 4016 worden de stellen niet meer geschilderd, maar voorzien van folie van het type dat op een aantal stellen al is uitgeprobeerd: het anti-gr*f*t folie ![]() Laatst bewerkt door broek53 op 05-11-2007 20:06 |
05-11-2007 21:49:55 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Pure geld besparing lijkt mij dit.... Zonde, echt verven is gewoon een stuk mooier voor de komende jaren. En als je dan toch gaat bestickeren, doe dan de ICM 3+4 serie maar met voorrang. De meeste zien er echt niet meer uit! |
05-11-2007 22:01:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wordt het reviseer proces hierbij iets korter dan? Niet dat ik het zo lang vind duren hoor ![]() |
05-11-2007 22:05:58 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteDe stellen worden toch nog wel in de nieuwe huisstijl veranderd, inclusief ronde IC-baan, en de afwijkende plaats van de stelnummers? |
05-11-2007 22:21:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tot nu toe had niemand iets bijzonders gezien aan de 4016, dus ik neem helemaal aan dat dat goed zit![]() |
05-11-2007 22:29:07 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Ik zag hem vandaag voor het eerst. Hier viel mij inderdaad op dat het stel behoorlijk glimde. Maargoed, dat was een oordeel vanuit een VIRM op spoor 5 in Zwolle op een trein onder de onderkapping nog in schemer tijd vanmorgen. |
05-11-2007 22:29:42 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
4016 stond vanmorgen strak in de lak, euh, folie dus. Heb verder geen uiterlijke verschillen opgemerkt t.o.v. andere ICMm's. Dus dat zal inderdaad wel goed zitten %02% |
06-11-2007 00:09:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik zou me ergens nog in kunnen denken dat het alleen maar langer duurt, dat plakken is volgens mij redelijk arbeidsintensief met al die ronde vormen... Daarintegen duurt het schuren ook weer even dus of het veel uitmaakt... |
06-11-2007 09:20:33 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, maar vorige week werd op OVL gemeld dat de 4024 binnen is genomen voor revisie. Dit heeft te maken met het feit dat de 4024 eerder is afgeleverd dan de 4022 en 4023. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-11-2007 14:47:29 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
4022 is nog op de baan in ieder geval, heb er afgelopen zondag nog in gezeten. |
06-11-2007 14:50:58 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
4022 en 4023 rijden nog ja en 4024 is inderdaad haarlem binnen genomen. |
06-11-2007 18:35:46 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Dan is daarmee het laatste stukje Mat'54 blauw van ons spoorwegnet verdwenen ![]() Shqiperise-lopers? |
06-11-2007 19:06:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Heb je uitleg over je opmerking ![]() ![]() |
06-11-2007 20:05:03 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
De 4024 had een afwijkend blauwe ICkleur, dezelfde als op de mat54-stellen zat.![]() Ben een paar weken naar dat stel op jacht geweest omdat ik deze als laatste in mijn fotocollectie moest hebben maar da's weer geheel off-topic %08% |
06-11-2007 21:31:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 4024 had dat (die donkere kleur) te danken aan het overschilderen nadat de diverse totaal-reclame's eraf waren gehaald, herinner ik mij. Ik geloof dat Tilburg dat gedaan heeft, maar da weet ik niet zeker meer. |
06-11-2007 22:04:15 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Van horen zeggen was dat Onnen! Die hadden blijkbaar nogal wat Hondekop-verf staan![]() |
06-11-2007 22:12:19 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Overigens zaten er op die verflaag nog aardig wat Aegon-logo'tjes her en der... hoe zijn die er op gekomen dan? |
06-11-2007 22:51:07 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Dat is het werk van een ICM-liefhebber geweest!%08% Groet, Spiketrain |
06-11-2007 22:55:15 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat er een ICMm met Aegon logootjes wordt gesignaleerd ![]() Shqiperise-lopers? |
07-11-2007 00:15:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
*Aar Clay die stickerfolie pakt en de printer in schuift :+ Trouwens, de 4024 had toch ergens nog een Aegon logo? Bij een van de deur-open knoppen toch? Laatst bewerkt door aarclay op 07-11-2007 00:15 |
07-11-2007 08:15:35 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Bij de frontlampen in de buurt volgens mij. |
07-11-2007 08:23:30 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Beide antwoorden zijn goed. De deurknop betrof een "Deur openen" bij de eerste klas overigens. Groet, Roelof. |
09-11-2007 10:49:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag is de 4017 aan het proefritten. |
11-11-2007 15:10:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Aha da's mooi.![]() Quote Afgeleverd van de fabriek toen, bedoel je? maar wat is het nut om ze dan ook niet chronologisch te gaan reviseren. het maakt toch niks uit, naja, een paar maanden langere levenduur theoretisch. Is er al iets bekend van een inbouw van de entertainment-system en de monitoren en de WLAN? Dat zouden ze in het najaar gaan inbouwen? Laatst bewerkt door aarclay op 11-11-2007 15:14 |
11-11-2007 15:19:01 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
I.v.m. revisietermijnen die eerder verstrijken enzo... |
11-11-2007 15:37:25 | ||
---|---|---|
wietse
![]() |
Quote Geen idee, maar je kunt wel al prima de plaatsen zien waar die schermpjes moeten komen. Daar zitten afsluitdoppen op, wat ik laatst in de 4013 zag ![]() |
12-11-2007 21:02:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Klopt, is ook in de andere treinstellen van de ICMm zo. De 4011 heeft ermee proef gereden, maar het systeem hebben ze er weer uitgehaald omdat dezeniet aan de wensen/verwachtingen voldeed. |
20-11-2007 14:35:25 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Vanuit het opvallende dingen topic van 20 november: QuoteOpvallend. Dus als ik het goed begrepen heb, is indertijd de aflevervolgorde 4011-4021, 4024, 4023, 4022, 4025-4050 geweest bij ICM-1? |
20-11-2007 14:53:01 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Stel 4017 kwam volgens de op Somda gepubliceerde dienstregeling zojuist te Ledn aan. |
20-11-2007 16:13:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is nog "erger", want vandaag is de 4025 ook al in Haarlem binnen gelopen (gisteren gewassen). Overigens moet men niet te neurotisch doen over de nummervolgorde: het is bepaald geen wet van Meden en Perzen dat het ICM op nummervolgorde of op afleveringsvolgorde binnengenomen moet worden. Als men de keus heeft, gebeurt het, maar zijn er andere belangen, dan wordt de boel een beetje geshuffeld. En dat is nog niets vergeleken bij de revisievolgordes die in de loop der jaren zijn ontstaan bij andere materieelseries ! |
20-11-2007 18:17:01 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Maar is er wel ruimte voor 2 stel extra nu! De stellen lopen een volgorde door en daardoor kan er maar 1 stel tegelijk aan de beurt zijn!. Of is er meer ruimte voor de revisie gecreëerd? |
21-11-2007 08:27:09 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
4023 kwam vanochtend door Ass om 08:05 onderweg naar Haarlem.. |
21-11-2007 08:38:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteKennelijk wel, op tweeërlei gebied: in de omloop en in Haarlem zelf. De vastgestelde/toegestane onttrekking van stellen aan de omloop voor de revisie bedraagt nu 7 stuks. De 4023 zal vast niet meteen "op stand" gaan, maar eerst onderzocht worden, verwacht ik. In die zin is het voorlopig een extra binnenkomst. Laatst bewerkt door broek53 op 21-11-2007 08:39 |
03-12-2007 00:18:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Waarop wordt hij onderzocht dan? gaan ze nieuwe technieken ind e revisie aanbrengen soms, en deze trein erop onderzoeken of dat kan ofzo? En hij staat nu inmiddels al kaalgeplukt zeker ![]() |
![]() |
advertentie |
03-12-2007 08:21:16 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Vorige week zondag stond de 4023 in losse bakken naast de werkplaats, dus buiten. Voor zover ik kon zien zat alles er nog in en de deuren waren nog.. uh.. wit![]() |
03-12-2007 18:18:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik denk dan eerder aan een vooropname van het stel, oftewel, wat is exact de staat van een stel voordat ie in revisie gaat... |
04-12-2007 00:26:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In Haarlem verwachtte men dat de 4023 niet geheel "standaard" in elkaar zou steken. Persoonlijk geloof ik dat ze dat mis hebben: de 4023 heeft bij mijn weten alleen maar andere kleuren en motieven, maar goed & hoe dan ook: men wilde de 4023 voortijdig binnen hebben om hem op tijd het revisieproces in te kunnen sturen. Van de 4024 laat ik mij overigens vertellen dat er een bak mogelijk nog eens gericht moet worden. Dat zou in zoverre kunnen kloppen dat het stel destijds een flinke brand gehad heeft (in zijn Aegontijd). |
04-12-2007 17:37:49 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Quote Wat is: nog eens gericht moeten worden? Ik kan er geen beeld bij krijgen. |
04-12-2007 17:39:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De bak uitrichten, dwz zeggen weer rechttrekken tot alles weer in de vorm is zoals het hoort. Wsl is ie met de brand dus kromgetrokken.. |
04-12-2007 18:41:21 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Het is misschien handig om inplaats van wsl of dwz de Hele woorden te gebruiken, het leest niet altijd even makkelijk door vind ik![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
04-12-2007 18:42:14 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Een slag in het achterwiel van je fiets alleen dan op wat grotere schaal, zegmaar ![]() |
04-12-2007 18:59:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Volgens mij is "dwz" een normaal Nederlandse afkorting, op zijn tijd zie ik hier wel gekkere dingen, maargoed ben geen moderator hier.... ![]() |
04-12-2007 22:26:29 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Of ze verwarren de 4044.... Ik ga benieuwd worden hoe dat revisieproces wordt gedaan. Echt bijna alles onder de bak is anders. Hoewel alles tenslotte toch gestript wordt. |
04-12-2007 23:13:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJa, brandschadebakken hebben de vooral de neiging onder hun eigen gewicht door te zakken. Het meest extreme voorbeeld dat ik ken, was stel 872, waaraan je het een decennium lang kon zien (aan de BPk). Zover ik weet, is die bak bij een later revisie ook nog eens opnieuw gericht. |
13-12-2007 15:08:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor zover iemand er nog warm van wordt: vandaag is de 4018 afgeleverd. Gaat zoals gebruikelijk eerst naar Onnen voor 't een en 't ander alvorens in dienst te worden gesteld. |
13-12-2007 15:15:51 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
het gaat wel aardig snel met die icmm treinen. ik vind het altijd leuk als ze in Leeuwarden zijn. |
13-12-2007 16:49:01 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteIk wordt er niet warm van, maar ik vind het wel altijd leuk om te weten wanneer een treinstel afgeleverd is/wordt. Wat mij betreft mag je hier wel mee door gaan. |
14-12-2007 00:06:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik vind het ook wel leuk. Nieuwe ICMm's spotten te Onnen ![]() Ik merk wel dat de ICMm's nu haast kinderziekte vrij zijn. Vergeleken met een half jaar geleden dat de 4011 en de 4012 elke week wel in Onnen waren. En nu stukken minder voor alle ICMm's... \o/. Laatst bewerkt door aarclay op 14-12-2007 00:08 |
14-12-2007 07:44:50 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
...er staan er anders wel 3 in On nu! (4014, 4015 en 4018). Groet, Roelof. |
14-12-2007 12:29:49 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
En de 4016 is waarschijnlijk onderweg. |
14-12-2007 12:33:27 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Enig idee waarom de 4014 en 4015 in Onnen staan nu, met waarsch. de 4016 erbij? Laatst bewerkt door aarclay op 14-12-2007 12:34 |
14-12-2007 15:42:50 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
De 4015 heb ik vanmiddag rond 14:12 gezien tussen Ama en Amf, als middelste van een set van 3 ICM drieën in richting Amersfoort. ![]() Dick van den Hoven |
16-12-2007 20:09:19 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4019 gaat morgen proefritten, en zal voor de kerst de werkplaats verlaten, woensdag proefrit met de BDs 030. |
16-12-2007 20:44:25 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteMisschien gaan ze beginnen met het entertainment systeem in te bouwen, aangezien gepland was dat het in het najaar al ingebouwd zou worden ![]() Ik mistte ze (de ICMm's) dit weekend in Lw%04%, er was maar ééntje (voor zover ik heb gespot). Laatst bewerkt door manuel25 op 16-12-2007 22:03 |
16-12-2007 22:01:28 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
ik heb er vanavond rond een uur of 7 een zien vertrekken richting Zl Virm is verrekte fijn spul |
16-12-2007 23:36:22 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Vandaag reden de 4012, 4013, 4015, en de 4017, in de 500/700 serie, deze stellen heb ik gespot te Gn, en Asn. |
17-12-2007 19:09:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Een ICMm met een BDs??? Dat wil ik wel eens zien ![]() En waarom met een BD's? Of bedoel je dit als iets aparts? Laatst bewerkt door aarclay op 17-12-2007 19:12 |
17-12-2007 19:20:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die tweede komma had een punt moeten zijn zo te zien... Laatst bewerkt door thom op 17-12-2007 19:20 |
17-12-2007 19:23:16 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Eh, er staat gewoon dat de 4019 morgen (dinsdag dus) een proefriit heeft en BDs 030 woensdag een proefrit rijdt. Er staat niet dat ze samen rijden.![]() |
17-12-2007 19:30:45 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De ICMm spots mogen wel ophouden hoor, 't is niet echt bijzonder meer met al 8 stellen op de baan... |
17-12-2007 19:47:49 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Wat maakt het uit? Dan lees je er maar gewoon overheen als het je niet interesseert. Ik vind het wel leuk om te lezen waar ze rijden + wanneer een stel gaat proef rijden/wordt afgeleverd... |
17-12-2007 20:15:01 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Dat laatste vind ik ook. Het is zeker leuk om te weten hoe het met de ICMm's voor staat in Haarlem. Maar ben het wel mee eens dat een ICMm onderhand niet meer bijzonder is om het als opvallende ding steeds te vermelden![]() |
17-12-2007 20:16:09 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Dat kan toch mooi in de betreffende topics voor de betreffende dagen gemeld worden. Shqiperise-lopers? |
17-12-2007 20:24:25 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik stelde dit een week of zo geleden al voor om te stoppen met het melden van de gespotte ICMm's in opvallende dingen. Maar het beheer heeft gezegd dat ze nog bijzonder genoeg zijn.... Daar moeten we het dus mee doen. ![]() |
17-12-2007 22:31:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is niet helemaal ICMm (want geen m), maar misschien toch wel leuk hier te vermelden. Aanhoudend zeuren ![]() |
17-12-2007 22:35:11 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Mag ik (eindelijk) zeggen: hèhè. Wel slim, gister zag ik dat stel ook weer: Voorste en de achterste bak helemaal vol, de middelste 2 zo goed als leeg. |
17-12-2007 22:49:56 | ||
---|---|---|
robm
![]() |
Het is wel zo klantvriendelijk! Al was het maar een fatsoenlijke deklassering met echte stickers ipv opgeplakte briefjes die logischerwijs snel weg waren. Wat anders : zat laatst in een kopbak van de 4016, daarin verwezen de WC stickers richting de cabine....:) Toch diverse mensen gezien die wilden z**ken bij de mcn....:) |
17-12-2007 22:50:10 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Prima zaak, en zo wordt ICM(m) weer lekker saai, want geen afwijkende stellen meer![]() Overigens zat ik laatst in de Op de Rails de plattegrond van ICMm eens te bestuderen en daar viel me op dat voor een vis-a-vis tweede klas in de AB meer ruimte beschikbaar is dan voor een vis-a-vis eerste klas in de stiltecoupeetjes ![]() Laatst bewerkt door bjornl op 17-12-2007 22:51 |
18-12-2007 18:16:15 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Bedankt Bjorn, ik zal er rekening mee houden. ICRm pas ik namelijk ook maar nét tussen... @4444: geweldig nieuws voor de reiziger! Laatst bewerkt door timtrein op 18-12-2007 18:16 |
18-12-2007 23:54:36 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De 4022 maakt nog steeds z'n ritjes door het binnenlandse. Vandaag gespot t.h.v. Uto op weg naar Es. Nu de 4018 en 4019 al zijn afgeleverd zal dit stel na kerst / oud en nieuw wel ontleed worden. Of is de 4026 'm voor? |
21-12-2007 01:04:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
4019 is op donderdag 20 december afgeleverd (richting Onnen uiteraard). Haarlem is daar wel trots op, want het stel stond gepland voor na de feestdagen, zo laat ik mij vertellen. |
21-12-2007 06:41:53 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Het is ook netjes van Haarlem om die twee vrij snel achter elkaar af te leveren! Daar mogen zij best trots om zijn%02% |
21-12-2007 13:24:36 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ik zag vandaag een ICMm in Haarlem staan, bij het station dus niet bij de Wpl, weet iemand welke dit is geweest http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
21-12-2007 15:01:34 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Nogmaals, we gaan hier niet naar tijden vragen. Enkele berichten verwijderd. |
04-01-2008 22:54:25 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat me toch eigenlijk verbaast. Waarom gingen ze niet meteen in de ICMm een bioreactor-toilet inbouwen? Het was bij het ontwerp van de ICMm toch al bekend dat die verplicht zou worden? Laatst bewerkt door aarclay op 04-01-2008 22:56 |
04-01-2008 22:56:31 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Misschien omdat je die dingen nergens kan legen nu ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
04-01-2008 22:58:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik dacht dat er al enkel putten waren daarvoor op enkele stations? Groningen toch ook? (als je het station uitrijdt richting On) |
04-01-2008 23:00:05 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Dat zullen die dingen voor Arriva dan zijn, maar hoe wil je ze dan op Hfdo, Asd, Es, Dv, Rtd enzo legen? - - - Hierlangs afscheuren - - - |
04-01-2008 23:02:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als die geen stortspoor (of hoe dat ook maar heet) hebben, wordt 't wel wat lastiger. maar zijn de ICMm's dan al voorbereid op een bioreactor-toiletsysteem? De ruimte die ervoor opengehouden is?? |
09-01-2008 13:30:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En de 4019 schijnt ook al in dienst te zijn![]() |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |