Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
20-04-2008 14:51:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij hadden we onderlaatst een topic met dezelfde vraag, en waren we daar tot de conclusie gekomen dat het natuurlijk niet zo zal zijn. Zoals gezegd bouwen ze niet voor niks al die koppen nu dicht en daarnaast word die ruimte achter de neus al als technische ruimte gebruikt. En men zal echt niet snel een deel van het ICM aanpassen, dan krijg je weer een versplintering van een serie.... |
20-04-2008 15:16:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteAls iedereen elkaar na blijft lullen dan komt dat gerucht nooit de wereld uit natuurlijk ![]() |
20-04-2008 17:36:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Van geen enkel detail van de verbouwing heb ik enige weet, tot nu toe. |
20-04-2008 20:24:35 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Áls de doorloopkop terug zou komen, dan zouden ze bij Nedtrain de 4206 en 4248 geen gesloten kopdeur hebben gegeven, neem ik aan![]() Laatst bewerkt door treinfan op 20-04-2008 20:36 |
![]() |
advertentie |
20-04-2008 20:27:01 | ||
---|---|---|
daan6
![]() |
Quote4248 ![]() |
20-04-2008 20:36:25 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
en 4206 ipv 4208![]() |
23-04-2008 18:22:00 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
4248 ook al gehavend bij een aanrijding? Iemand die er meer over weet? Verder was ik benieuwd of er al ontwikkelingen zijn in de Entertainment-TV in de ICMm? |
23-04-2008 18:40:13 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
4248 had een aanrijding met een achteruitrijdende vrachtwagen te Dld ![]() |
27-04-2008 21:54:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Na de 4011 is de 4012 gekomen, met een tal van aanpassingen. Zijn deze aanpassingen nu ook in de 4011 nog gekomen verder? Of blijft dit nog steeds het prototype die afwijkt van de anderen? |
30-04-2008 23:57:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Edit Mark: Als iemand een antwoord had geweten, was deze wel gepost... a.u.b. niet te opdringerig doen. (Maar normaal mag je toch een schopje doen na 24 uur?) Laatst bewerkt door aarclay op 04-05-2008 17:28 |
04-05-2008 17:28:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Even over de aankomende modernisering van de 42xx serie van de ICM. Is er al wat bekend over die modernisering qua huisstijl en de indeling? Laatst bewerkt door aarclay op 04-05-2008 17:36 |
04-05-2008 17:47:42 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Het zou raar zijn als ze een heel ander interieur of exterieur zouden nemen als bij de drietjes, lijkt mij dat het gewoon hetzelfde word gedaan bij de viertjes. Laatst bewerkt door hvondelen op 04-05-2008 17:48 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
04-05-2008 18:52:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ja, maar ik doelde eerder op het feit dat ze van drie naar vier bakken gaan per treinstel. En tja, er moet ook bekend zijn hoeveel toiletten, de breedttes en de lengtes van de coupe's... |
04-05-2008 19:03:58 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Een coupé van een ICMm-IV zal niet langer of breder zijn dan een coupé van de huidige ICMm-III. Het zijn er alleen meer. Net zoals bij de ICMm-III zal het wel zo zijn dat er een toilet (of 2) gaat sneuvelen. Mag ik overigens zeggen dat je wel erg over de details zit door te zagen? De 4201 zal pas over een jaar of 4 gereviseerd op de baan verschijnen. Hoe moet iemand nu al precies weten hoe zoiets eruit gaat zien? Geheel terzijde, maar aangezien men na de 4097 vrij snel met de ICM-IV verder gaat is de kans klein dat er opeens een totaal andere huisstijl/inrichting wordt gekozen. Ga er maar vanuit dat de A-bak van een ICMm-IV er ongeveer zo uit gaat zien als het 1e klas gedeelte van de huidige ICMm-III AB-bak. Laatst bewerkt door Dre op 04-05-2008 19:05 |
04-05-2008 19:18:29 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
Ik dacht dat de NS juist alles hetzelfde wilde hebben, incl kleuren etc, om gewoon duidelijk te zijn. Het enige verschil zal denk ik zijn dat ipv AB er nu een A en een B zijn, en ik gok erop dat beide een wc krijgen. |
04-05-2008 20:29:52 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Zo raar is dat niet hoor. ICR en ICM hadden oorspronkelijk ook hetzelfde interieur en toch hebben ICRm en ICMm volledig verschillend interieur gekregen. Ook SGMm-II heeft ander interieur dan SGMm-III gekregen. Ach gewoon rustig afwachten, dan zien we vanzelf wel hoe de ICMm-viertjes eruit komen te zien. Shqiperise-lopers? |
08-05-2008 18:48:29 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Wat maakt die aircounit onder de bak een lawaai trouwens!![]() Het is nog erger dan de compressor van een ICM stel... |
08-05-2008 21:22:35 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
QuoteWaarin verschilt het interieur van SGMm-2 dan ten opzichte van SGMm-3? Ik heb alleen begrepen, dat de zitting wat zachter wordt dan bij de drietjes. Maar ik denk niet dat er een ander type stoel in is geplaatst. Laatst bewerkt door floriss op 08-05-2008 21:24 |
09-05-2008 07:58:03 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Taigagaai: De verschillen over het interieur in SGMm mag besproken worden in het daarvoor bedoelde topic. Zie o.a. https://somda.nl/www/forum/3748/ |
09-05-2008 08:06:40 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 4033 is gisteren na 12720 in Rtd uitgelopen en vervolgens rond 09.30 uur richting Hlmwph gegaan voor de verbouwing. |
09-05-2008 08:52:47 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Naja, ik spotte hem om 10.24uur toen hij door Hlm reed richting de Werkplaats. Ongeveer 10.30uur dus. ![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
18-05-2008 01:31:51 | ||
---|---|---|
Lionking
![]() |
Ik las in het opvallende dingen topic dat de 4019 de ''meeuwenexpres'' is geworden, weet iemand hoe dat in elkaar steekt en waarom dat zo is want dat heb ik gemist. |
18-05-2008 07:54:27 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Waarschijnlijk een bedrijfsuitje van De Meeuw, een bedrijf uit Oirschot (nabij Best), gespecialiseerd in tijdelijke huisvesting. Groet, Spiketrain |
18-05-2008 14:50:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En dus zeer zeker maar voor tijdelijke duur.. Laatst bewerkt door thom op 18-05-2008 14:53 |
18-05-2008 17:22:16 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Hopelijk wel, want die stickers zitten maar lelijk op. Geel in het blauwe gebied, geen gezicht. ![]() Dick van den Hoven |
18-05-2008 19:56:26 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Foto's![]() |
18-05-2008 19:59:13 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Zie opvallende dingen 17 mei 2008...![]() |
21-05-2008 23:55:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Doen we... Trowuens, de series ICM I (4011-4030) onderscheed zich toch van de ICM-II (4031-???) op diverse punten? Deze zijn gelijk getrokken bij de eerdere ICMm's neem ik aan? Zodat we straks nog maar twee types ICMm zullen hebben? (identieke drietjes, e identieke viertjes)? Klopt dat? |
22-05-2008 00:03:20 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Volgens mij is dit halve topic al volgeschreven met dit onderwerp. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-05-2008 00:13:26 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Alle drietjes worden nooit identiek, omdat je een scheiding hebt met de tractie. 4011 - 4049 Weerstanden 4050 - 4097 en alle 4tjes Choppers - - - Hierlangs afscheuren - - - |
22-05-2008 13:20:00 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
@gertjan: De ICMm's hebben nu toch ook choppers gekregen![]() ![]() |
22-05-2008 13:26:25 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
jup![]() |
22-05-2008 13:28:24 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Nee dus niet, ze hebben gewoon hun weerstanden nog. |
22-05-2008 13:41:52 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Dat staat hier ook al eerder genoemd. Zie een aantal pagina's terug voor de reden. |
22-05-2008 14:04:45 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Quote Eendelige en tweedelige ICM's zullen we nooit krijgen. Je bedoelt ICM-1 en ICM-2! |
22-05-2008 15:29:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat bedoel ik dus. Maar spreekt wel an-sich. |
23-05-2008 10:58:00 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
QuoteFoto's van mij staan op http://i231.photobucket.com/albums/ee241/seinhuis/IMG_0177.jpg en http://i231.photobucket.com/albums/ee241/seinhuis/IMG_0157.jpg |
23-05-2008 20:35:05 | ||
---|---|---|
NS-APD
![]() |
Wie weet welke ICMm's morgen gepland staan om tussen apd en dv te rijden? Werkzaam bij Arriva |
23-05-2008 20:48:28 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
We nemen niet meer alle ICMm'en in de planning op. Groet, Spiketrain |
23-05-2008 21:19:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De Koppeling meldt dat de te renoveren vierwagenstellen inwendig een kopie worden van de drietjes. Ze krijgen twee toiletten met bioreactor eronder, en laptopaansluitingenin de eerste klasse. De renovisivatie vindt plaats tussen februari 2010 en maart 2012. |
29-05-2008 10:08:57 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Okay dan. Dan weten we dat ook weer. Maar dat KPN zich heeft teruggetrokken in het draadloos internet in de trein, is dat ook een reden dat het entertainment-systeem voorlopig niet verder uitgerold gaat worden? De planning was dat er in het najaar van 2007 die schermen kwamen, en nog steeds is er niks... IS er een nieuwe planning voor het aansluiten van entertainmentsysteem anders. Of is het: 'It's done when it's finished'? Laatst bewerkt door aarclay op 29-05-2008 10:24 |
29-05-2008 13:02:01 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Meen me te herinneren dat dat project gestopt is vanwege de te hoge kosten? Heel jammer idd. |
29-05-2008 14:51:30 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
vandaag kwam de 4028 de loots in hlm uitrollen![]() |
29-05-2008 15:14:26 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
En is de aanleg van dat infotainment niet te koppelen aan de installatie van cameratoezicht (op afstand) (zie nieuwsbericht van gisteren)? Dan moeten neem ik aan toch ook weer de nodige kilometers glasvezel getrokken worden en een snelle wal-trein verbinding opgezet worden. |
05-06-2008 09:19:41 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Gisteravond is de 4036 naar Hlm gereden. Aangezien de 4029 ook nog in Hlm staan is het totaal aan ICM tbv moedernisering op 8 gekomen! Met het verdwijnen van de 4036 uit de reizigersdienst is er tevens een interieur-kunstvorm verdwenen: de kopwanden van de 4033 t/m 4036 waren afwijkend met donkergroene landschaps- en gebouwenschilderingen. |
05-06-2008 09:47:54 | ||
---|---|---|
joost01
![]() |
Dat kan toch gewoon via UMTS? Behalve een klein stukje tussen Apd en Amf heeft het inmiddels landelijke dekking. Dan hoef je geen ingewikkelde eigen infrastructuur aan te leggen. Bovendien is alle benodigde apparatuur beschikbaar in massaproductie. Ik heb overigens nooit gesnapt waarom NS zelf bezig is gegaan met WiFi in de trein; iedereen die veel met de laptop in de trein wil werken heeft inmiddels toch zelf voor 16 euro per maand zo'n UMTS-kaartje? |
05-06-2008 17:47:36 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De Protos is ook voorzien van WiFi. Inderdaad, nog even en de concurrentie is de NS gepasseerd op het gebied van snel internet, al kan dat ook een voordeel zijn: je hoeft er niet meer in te investeren. Alleen de schermen met reisinformatie blijven dan over. Toch vreemd dat kleine spelers (Connexxion/Veolia) deze diensten wel aanbieden, terwijl de NS er al bakken geld aan heeft uitgegeven (Smart Connection) maar nog bezig is met de ontwikkeling. |
05-06-2008 18:02:52 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Connexxion en Veolia bieden deze diensten aan omdat het met de productie ingebouwd is en het dus in verhouding goedkoper was. NS moet het in al het bestaande "oudere" materieel ICM, ICR, VIRM nog in zien te passen. Mogelijk verschilt het inbouwen in al die materieeltypen waardoor de prijs stijgt. Daarnaast trok KPN zich terug uit de ontwikkeling. |
06-06-2008 00:25:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In GTW zit geen Wifi hoor, hoewel het stel zelf wel over een internetverbinding beschikt%05% (Voor het prodata systeem, zelfde als in de bussen) |
06-06-2008 18:08:58 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Volgens mij heeft Arriva dat met haar Albatros/ProDatasysteem niet, tenzij het nu wel ingebouwd is. Heb er in oktober 2006 een keer expliciet naar gevraagd, maar een negatief antwoord op gekregen. |
06-06-2008 18:23:13 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Albatros (oftewel de Arriva-versie van ProData) heeft ook de beschikking over GPRS hoor![]() Zelfs voor de mondelinge communicatie wordt het gebruikt: wanneer een Arriva-medewerker contact met de ASL wil gaat er via de GPRS een gespreksverzoek daarheen en wordt er vervolgens teruggebeld. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-06-2008 18:40:24 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Overigens is GPRS 10x trager dan UMTS![]() ![]() Laatst bewerkt door webguy op 06-06-2008 18:40 Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
06-06-2008 20:42:20 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
En in de Protos moet je ook niet verder dan 2 meter van de router afzitten, anders werkt 'ie al niet meer. Maar goed, Connexxion heeft tenminste internet, dat vind ik al een stap in de goede richting. 'Okeh' |
06-06-2008 20:45:13 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Graag on-topic, dit onderwerp gaat over ICMm. |
![]() |
advertentie |
13-06-2008 14:21:12 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Even van BNLS geplukt:Quote Ook stond te lezen op BNLS dat de 4027 naar Onnen is versleept (door de 8707) zonder dat er ook maar iets van elektronica was aangesloten om te kunnen rijden. Na een paar dagen is dit stel ook weer retour Haarlem gegaan om dit aan te sluiten. |
13-06-2008 15:18:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hm, dus de 4044 gaat eigenlijk voor de voorgaande treinstellen dus? En behoorlijk raar dat de electronica van de 4027 niet aangesloten was. Rijden die dingen dan op eigen kracht naar Onnen toe. Dan weet je toch meteen of het werkt? En de 4051 gaat ook al eerder? Of gana ze eerst uitgebreid kijken wat er gewijzigd moet worden aan deze ICM reeks (die bijna gelijk is als de voorganade reeks) Laatst bewerkt door aarclay op 13-06-2008 15:20 |
13-06-2008 17:18:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het lijkt mij dat als de electronica niet aangesloten is, dat ding simpelweg niet rijdt, of klinkt dat heeeeeel vreemd %08%![]() |
13-06-2008 17:35:25 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ik had het verkeerd onthouden. De 4027 was nog niet eens elektrisch afgebouwd en is na 4 dagen in On te hebben gestaan naar Hlm gesleept. Normaal rijden de stellen zelfstandig naar On voor nawerk etc, maar blijkbaar zat er in de 4027 toch te veel nawerk![]() |
13-06-2008 19:09:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hij werd wel gesleept he![]() maar goed, we wachten lekker af of dit verhaal een keer uitlekt ofzo... Laatst bewerkt door aarclay op 13-06-2008 19:10 |
14-06-2008 12:07:52 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
@Aarclay: de reden dat de 4044 voor zijn tijd, om het zo te noemen, naar Hlmwph gaat, is dat de middenbak uit de 4007 komt. Net als met de 4023 zal Hlmwph wel eerst rustig willen kijken wat er anders is en wat er dus extra aangepast moet worden. Hetzelfde geldt ook voor 4051: dat is het eerste stel van de tweede serie ICM, dus daar is ook wat extra tijd nodig. |
15-06-2008 23:31:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote @ Taigagaai, heb je ook een link naar die bron van BNLS (Benelux Spoor??) Laatst bewerkt door aarclay op 15-06-2008 23:34 |
17-06-2008 07:54:33 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Asteblief: http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=6252.210 |
04-07-2008 07:39:56 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Afgelopen nacht zijn de 4011+4028+4025 gezamenlijk van On naar Hlm gereden. Iemand enig idee waarom deze 3 ICMm'n terug naar de werkplaats zijn gegaan? |
04-07-2008 11:15:47 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Er stonden ook al 2 in on zag ik gisteravond rond 20.00, nummertjes kan ik niet lezen als ik daar met 140 p/u langs rijd. |
04-07-2008 18:05:24 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
waarschijnlijk nawerk in haarlem ![]() |
04-07-2008 20:10:14 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
4011 en 4025 wegens ontwerp constructie fouten in de airco, en de 4028 wegens een hardnekkig ATB probleem, de 4011 en 4025 zijn al weer in dienst. |
05-07-2008 16:02:41 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Even een vraag. Als er aan een trein (bijv. ICMm) gewerkt wordt in de werkplaats. gebeurt dat altijd binnen? Of wordt het ook wel eens op een spoortje buiten de werkplaats gedaan? |
05-07-2008 16:14:23 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Nou, in Haarlem (waar de ICMm's geboren worden) is er niet zo gek veel plaats buiten, dus ik denk dat ongeveer alles binnen gedaan wordt. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
05-07-2008 16:48:07 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Haarlem heeft een aantal sporen in werkplaats, waar aan kleine dingen wordt gewerkt. Materieel voor revisie komt op een spoor te staan, waar ze de draaistellen kunnen omwisselen voor een soort van steunen, en met behulp van die steunen, en grote luchtkussens kunnen ze het treinstel verplaatsen door de werkplaats. De draaistellen gaan naar de draaistelafdeling. |
09-07-2008 23:52:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zo te zien wordt niet elk stel dat in en uit revisie gaat, hier meer gemeld. Misschien is het wel nuttig te melden dat tot midden juni alles op nummervolgorde is binnengekomen t/m de 4037, en daarna op 30 juni de 4052. Ik neem aan dat dat te maken heeft met het bekijken van de verschillen van ICM-2 ten opzichte van ICM-1 en dat de 4052 dus weer een soort proto is. |
10-07-2008 12:42:41 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Bedankt voor de info, voor zover nodig bijgewerkt in het overzicht. Vaak wordt het ook wel in de opvallende dingen gemeld als een ICM(m) in revisie gaat of afgeleverd wordt. Even ter controlle: 4051 was toch ook al in revisie? Ik meen dat het hier ergens al voorbij gekomen is. |
10-07-2008 13:30:30 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Volgens de recente spots is de 4051 nog gewoon zijn rondjes aan het maken![]() Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
10-07-2008 13:51:41 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Oh ja, die (de recente spots) hadden we ook nog %06%![]() ![]() ![]() |
10-07-2008 15:30:11 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Quote Klopt dat het voorbijgekomen is: op vrijdag 13 juni is bij dit onderwerp gepost dat na de 4037 als eerste de 4051 zou gaan, gevolgd door de 4044. De 4051 is klaarblijkelijk vervangen door de 4052 en de 4044 is niet de eerstvolgende erna geweest: vannacht is de 4039 (dus nog geen 4038) naar Hlm overgebracht. |
10-07-2008 19:03:09 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Oké, bedankt (en de 4039 verwerkt)! |
15-07-2008 12:13:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Even een vraag. Kan iemand vertellen waarom de 4052 i.p.v. de 4051 gaat? |
15-07-2008 12:31:07 | ||
---|---|---|
NS-APD
![]() |
En ook waarom de 4039 i.p.v. de 4038 gaat? Werkzaam bij Arriva |
16-07-2008 16:31:09 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
dat laatste zal wel te maken hebben emt de revisie termijnen, maar ik heb mijn twijfels met de 4051 en de 4052... Wie het weet mag het zeggen ![]() |
16-07-2008 19:20:53 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
4052 had al een defect, dus problemen, dus als proto binnen gehaald |
01-08-2008 08:32:48 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
ICM 4038 heeft opnieuw de dans van het moderniseren weten te ontspringen: treinstel 4040 staat sinds gisterochtend in Haarlem. Ook was de 4033 gisteren in zijn nieuwe outfit aan het proefritten, dus die zal zeer binnenkort wel naar Onnen gaan. |
01-08-2008 17:24:08 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
De 4033 stond gisteren in de ochtend inderdaad als ICMm op het buiten terrijn van de werkplaats in Hlm, weliswaar met twee bakken, dit om 08.15uur. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
01-08-2008 17:40:11 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Die twee bakken waren de 4034. De 4033 stond achter de hal. |
01-08-2008 19:20:49 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 4033 stond vandaag compleet te Hlm en heeft in ieder geval één rit gereden tussen Hlm en Asd. Laatst bewerkt door ruysdael op 01-08-2008 19:21 |
01-08-2008 20:20:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kwam om 17.50 uur uit Hlm in Asd aan, ongetwijfeld op weg naar On. |
04-08-2008 17:19:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Is een lekker zooitje nu met treinen die eerder dan anderen gaan..![]() kan iemand nu vertellen welke er nu in RB Haarlem zijn? De 4034 t/m 4040 en de 4052? |
04-08-2008 17:26:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat rijtje, minus de 4038, die rijdt nog. |
04-08-2008 17:57:25 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Nog niemand opgevallen? De 4031 en 4032 hebben net als destijds v.a. de 4014 weer 'gewoon' zwarte frontseinkokers ipv witte!(jammer, minder fraai). Is de afspraak hierover net zo in het water gevallen als de plaats van het NS-vignet op de middenbak vraag ik mij af, of weet iemand een reden hiervoor?? |
04-08-2008 22:27:01 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Geen idee. De 4033 heeft het ook niet. Wel weet ik dat de 4011 t/m 4014 voor hun revisie ook witte fontseinkokers hadden, evenals de 4028. |
05-08-2008 07:33:30 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Quote Klopt, was mij ook opgevallen en ik heb er in het topic "opvallende dingen 11 juli" melding van gemaakt (het op 3 na laatste bericht, inclusief foto van de 4032, die op die dag van Haarlem naar Onnen werd overgebracht). Nog geen antwoord ontvangen over het waarom van deze actie. Overigens staan naast de 4034-4037, 4039-4040 en 4052 ook de 4016 en de 4020 momenteel in Haarlem. Laatst bewerkt door rjybema op 05-08-2008 09:36 |
05-08-2008 08:33:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 4038 dus niet, echt niet, heus niet![]() |
05-08-2008 08:38:09 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 4038 rijdt op dit moment in 2827 naar Amfs... |
05-08-2008 19:02:16 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Oorspronkelijk hadden inderdaad de 4011-4013 alleen witte seinkokers (en alle ICM-0 natuurlijk na hun revisie). Later hadden 4028 en ook 4026 meen ik ze aan 1 kant. |
06-08-2008 00:06:02 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Bij de 4011-4013 en 4028 kan ik me voorstellen dat het met de (beoogde) totaalreclame te maken kunnen hebben gehad. De 4011-4013 zouden in de kleuren van nederlandse luchtvaartmaatschappijen gestoken worden. Transavia haakte af en dus werden alleen de 4011 en 4012 in respectievelijk de kleuren van KLM en MartinAir gestoken. Later gingen deze stellen reclame maken voor Aegon, samen met de 4024 (heeft die ook witte kokers?) De 4028 heeft reclame gemaakt voor de kinderboekenweek. Shqiperise-lopers? |
06-08-2008 00:27:37 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
4028 heeft de witte kokers volgens mij gekregen na herstel van botsschade. |
06-08-2008 12:23:10 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteJa, In ieder geval aan 1 kant, 4027 ook. Bewijs: http://manuel25.fotopic.net/p51215862.html |
06-08-2008 16:08:12 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Heeft de 4026 ook geen reclame gehad (boekenweek?)? Ik weet vrij zeker dat deze voor revisie witte kokers had. |
06-08-2008 16:19:25 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Het boekenweekstel was de 4028, zoals hierboven al is gezegd. Laatst bewerkt door luytjes op 06-08-2008 16:19 |
06-08-2008 20:22:01 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Te Hlmwph stonden vandaag twee ICMm´s, de 4020, en een andere waarvan ik het nummertje niet kon lezen. Eventjes terug voor wat aanpassingen?? http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
06-08-2008 21:26:57 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
QuoteEr is een verschil tussen de Boekenweek en Kinderboekenweek. De 4028 was in 2004 reclamestel voor de vijftigste editie van laatstgenoemde. Groet, Spiketrain |
07-08-2008 10:15:58 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteEen paar berichten hier boven staat dat de 4016 en 4020 in Hlm staan. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |