Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
07-10-2008 09:12:42 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
TK: 4039 dus naar On gegaan gisteravond 4046 is Hlm binnengerold vanmorgen |
15-10-2008 07:57:10 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En als aanvulling hierop: Gisteren is na 2826 gereden te hebben de 4047 naar Hlm getogen en gisteravond is de 4040 van Hlm naar On gegaan. |
26-10-2008 21:43:55 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En sinds vrijdag heb ik in de 4040 gezeten in de 500-serie. Wel viel me op dat een van de ventilatieroosters aan de buitenkant door de roosters wat staaldraad had hangen? Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn? Zag er wel maf uit? |
26-10-2008 22:12:54 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Hier dan ook maar ff neerzetten: Ergens afgelopen week is ICM 4048 Hlm binnengerold. Dat is dus nu echt bijna het einde van de ICM-1 serie oude stijl. Alleen de 4049 en 4050 nog.. Laatst bewerkt door robbertc op 26-10-2008 22:13 |
![]() |
advertentie |
26-10-2008 22:24:21 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Oude stijl? ICM-II is toch gelijk qua inrichting als de ICM-1. Het was toch de chopper die standaard in de ICM-II zat en wat motoren enzo? Of was de inrichting/indeling net iets anders? |
26-10-2008 22:26:55 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
De bouw van de bakken van ICM-1 is anders dan die van ICM-2... |
26-10-2008 22:58:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Op welke punten dan zoal Mark? |
26-10-2008 23:12:55 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Plafonds, wanden etc... |
27-10-2008 18:43:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zichtbaar voor de reiziger? Of zijn het puur inwendige aanpassingen...? |
27-10-2008 19:11:22 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Een zichtbaar verschil zijn/waren de tussendeuren. Van de eerste ICM serie was dat een soort houtachtige deur. Vanaf icm2 en ook bij de latere series is dat een andere soort deur geworden. Laatst bewerkt door raoul op 27-10-2008 22:16 Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
27-10-2008 19:20:41 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
@ aarclay: Ik zei alleen maar dat het einde van de deelserie "ICM-1" in oude stijl bijna bereikt is. Niks aan gelogen, toch? %09% De deelserie "ICM-2" zal idd nog een tijd in oude stijl rond rijden.. Ik begrijp de verwarring niet.. %03% |
27-10-2008 19:34:32 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
volgens mij gaan ze gewoon door met het moderniseren van de ICM 3 wagenstellen, totaan de 4097, dus ze zijn al op of over de helft heen..... |
27-10-2008 19:41:06 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Nee hoor, want ze beginnen bij 4011![]() |
27-10-2008 19:43:18 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
ICM-1![]() ICM-2 ![]() ICM-3 ![]() ICM-4 ![]() |
28-10-2008 09:25:44 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Precies, en ICM-1 en ICM-2 zijn de driewagenstellen (welke smarkie meen ik bedoelde). Er zijn er dus 87, waarvan er nu 31 gereviseerd zijn, een stuk of 8 in de werkplaats en 48 ongereviseerd (pak me niet op een stelletje). Ze zijn wat betreft de driewagenstellen dus nog zeker niet op de helft![]() |
29-10-2008 09:42:19 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
ICMm 4042 heeft net een testrit Hlmwpl-Gv v.v. achter de rug. En inmiddels is het stel met zijn 2e slagje bezig! Laatst bewerkt door rjybema op 29-10-2008 14:08 |
29-10-2008 17:33:46 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Waarom is de 4038 nog niet gereviseerd ? |
29-10-2008 18:00:22 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Ga een beetje terug in het topic en je vind het antwoord, wat zelfs al meerdere malen is gegeven! |
04-11-2008 09:04:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Klopt het dat de revisieduur voor ICM nu ongeveer 30 dagen betreft? |
04-11-2008 09:12:47 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Gisteren viel me het verschil op in displayteksten tussen de 4039 en 4040. Die reden toevallig gekoppeld. De 4039 had een eenregelige tekst Amersfoort Schot en de 4040 een tweeregelige tekst met Amersfoort op de 1e regel en Schothorst op de 2e regel. Dick van den Hoven |
04-11-2008 10:30:29 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Quote Ligt er een beetje aan wat je precies verstaat onder revisieduur: de tijd in Hlm of de tijd tussen laatste dienst als ICM en eerste dienst als ICMm. In dat laatste geval biedt het overzicht met spots een goed inzicht. Als je kijkt naar de laatste opgeleverde stellen 4040 t/m 4043 (4043 gaat vandaag of morgen van Hlm naar On), dan zie je dat er toch al gauw een maand of anderhalf mee gemoeid is. Laatst bewerkt door rjybema op 04-11-2008 10:31 |
04-11-2008 13:51:15 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteDat viel mij ook al op bij de besteming "Schiphol". De 4040 vertoonde "Schiphol Airport" terwijl de rest aleen "Schiphol" vertoond. Hier een foto met de betreffende tekst. http://i33.tinypic.com/2dake2v.jpg Laatst bewerkt door j.jager op 04-11-2008 13:52 |
04-11-2008 15:38:23 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
En in die nieuwste ICMM's is Den Haag C veranderd in Den Haag Centraal. Idem voor Rtd, Ut en Asd. |
04-11-2008 15:53:36 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Oftewel: de laatse ICMm stellen worden afgeleverd met nieuwe firmware / data voor de koersdisplays![]() Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
05-11-2008 13:42:10 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
ICMm 4043 is bezig met een slagje Hlmwpl-Gv. |
05-11-2008 19:29:08 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Even een heel andere vraag. Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat als de HSL in dienst is, er tussen Gvc en Rtd een shuttle gaat rijden in aansluiting hierop, te verzorgen door een aangepaste ICM. Staat zoiets al op de revisieplanning, een ICMm zuurstok? |
05-11-2008 21:38:30 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Kwestie van wat roze folie op de zijkant als het zover is. Het interieur is hetzelfde als de Hispeed-Prio's. Laatst bewerkt door luytjes op 05-11-2008 21:38 |
06-11-2008 21:14:31 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Dan zal die ICMm eveneens aangepast moeten worden voor 25kV. De shutteltreinen gaan namelijk rijden tussen Den Haag, Rotterdam en Breda. 1x per 2 uur rijden ze door naar Antwerpen. (tussen Rotterdam en Breda Prinsenbeek en Breda en Antwerpen maken ze gebruik van het HSL traject. Het zal best mogelijk zijn, maar of het ook gebeurt? |
06-11-2008 21:29:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er lopen twee dingen door elkaar. Ooit was om Den Haag tevreden te stellen (de stad, niet politiek Den Haag) de bewuste pendel-met-ICM bedacht die in Rtd op de Thalys en Benelux zou aansluiten. Dat idee is in 2005 ingeruild voor de losse-eindjes-expres die floriss noemt, wat in feite de dienst Breda - Antwerpen is die de Belgen niet als losse dienst wilden rijden, geknoopt aan een rechtstreekse verbinding vanaf Den Haag met België. En dat wordt geen ICM, maar een "gewoon" HSL-stel. De pendel-ICM is daarmee van de baan. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-11-2008 22:28:50 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
ICMm 4043 is vandaag afgeleverd, rond het middaguur werd hij naar buiten gereden in de Werkplaats, en om 17.30uur stond deze GDST in Haarlem Zelf. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
07-11-2008 09:08:32 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Vanmorgen samen met 4030 van Zl naar On, vlak achter de 715 en 10715 aan. Ook: vanmorgen is de 4050 naar Hlm gereden. Met het verdwijnen van de 4050 uit de reizigersdienst is er wederom een interieur-kunstvorm verdwenen: de kopwanden van de 4031, 4032 en 4037 t/m 4050 waren anders dan 4051 en verder. Laatst bewerkt door rjybema op 07-11-2008 11:21 |
08-11-2008 17:44:14 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 4030 heeft ook een update ondergaan, deze vertoonde vanmiddag "Den Haag Centraal". |
09-11-2008 16:05:25 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 4043 is vandaag in dienst gekomen, deze heb ik gezien in de 747 a te Gn. |
09-11-2008 18:11:30 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Heb ik vandaag ook gezien in de 747a te Groningen en is vertrokken in de 562v. Laatst bewerkt door martijn24 op 09-11-2008 18:11 |
09-11-2008 20:00:56 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4038 komt eind deze week, morgen begin aan het in bedrijfstellen. |
10-11-2008 13:05:24 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
De nieuwe ICMm lijkt me nog niet echt storingsvrij. Zaterdag, 8-11, had de 4031 al een 3-dubbele storing zichtbaar: 1) koersdisplay defect(met grote stikker) 2) beide schuifdeuren naar de 6-persoons cabines in de 1e klas defect(met stikker) |
10-11-2008 17:04:12 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat is fijn, die deuren kunnen toch niet "opengetrokken" worden? Wat betekent dat 1 gedeelte van de trein niet naar de wc kan.. Leuk maar 1 wc in zo'n geval. |
10-11-2008 17:10:45 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Waren die deuren dan gesloten? http://www.ovinnederland.nl/ |
10-11-2008 17:17:08 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat staat er niet bij.![]() |
10-11-2008 17:22:03 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Het gaat niet om de gewone tussendeuren, maar die deuren naar de kleinere compartimenten, die 6-zits hokjes met die achterlijke glazen wand er tussen. En die deuren stonden wagenwijd open(tsja, anders kun je er niet zitten natuurlijk) |
10-11-2008 17:34:47 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
oh, dan heb ik het verkeerd begrepen/gelezen. Excuses. |
10-11-2008 17:48:31 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Beetje voorbarig van je om dan maar meteen een conclusie te trekken... http://www.ovinnederland.nl/ |
10-11-2008 18:45:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus beide schuifdeuren konden niet meer dicht? Ddie dingen zijn niet echt electrisch/mechanisch, en het is gewoon een schuifdeur... Uit de rails gelopen ofzo? Ik kan me niks ander bedenken waarom die dingen defect zouden zijn. |
10-11-2008 18:48:35 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Bij ICRm heb ik ook al meerdere keren meegemaakt dat die schuifdeuren uit de rails waren gelopen of gewoon klem zaten en alleen met grote moeite verschoven konden worden. |
10-11-2008 19:00:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik kwam op Amf vrijdag een ICMm tegen waarvan het koersdisplay alle pixels toonde. Storing of een zelf-test? |
11-11-2008 00:13:32 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Geen idee waarom, maar het lijkt me een probaat middel om defecte LED'jes te kunnen vinden. |
11-11-2008 18:51:51 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
klopt het trouwens dat er geen doorkoppeling is van de nieuwe koersdisplays naar de andere ICMm stellen? Ik hoorde vandaag een mcn tegen een ret zeggen dat dat met 'die nieuwe' niet meer werkt? (tenminste, ze hadden het over de koersdisplays geloof ik![]() |
11-11-2008 19:21:58 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Het lijkt me wel handig, als niet alle stellen dezelfde bestemming op de koersrol hebben. In de NO wordt nogal vaak gesplitst, waardoor je aan de buitenkant niet kan zien, in welk deel je stapt...![]() |
11-11-2008 20:30:10 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Topic enigszins opgeschoond. |
11-11-2008 22:27:40 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Er is geen doorkoppeling met andere display's Je moet bij elke ICM of ICMm apart de bestemming invoeren. |
11-11-2008 23:06:22 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
aha, ik dacht dat het bij de oude ICM's wel zo was. Weer wat geleerd, bedankt![]() |
12-11-2008 20:12:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote ja, maar in het RIS-systeem kan je toch ook de treinstelnummers intypen? Of is dat voor de kat z'n viool dan ![]() |
10-12-2008 15:58:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Trouwens, er viel me vandaag op dat bij diverse ICMm-treinstellen de kop-platen er bruinig uit zien. Het is niet de gevreesde kunst, maar het lijkt wel of de bestickering los lijkt te laten? bekend? Verkeerde wasbeurt? |
11-12-2008 19:30:13 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De kopplaten zijn toch van (geel) polyester? Is het niet gewoon vuil? |
![]() |
advertentie |
11-12-2008 21:43:22 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het ziet er echt uit alsof er wat bestickering van afgescheurd is? En vanaf de 4017 werden toch alle ICMm's alleen maar bestickerd i.p.v. gespoten? |
11-12-2008 23:12:59 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Bij de 4017 viel het mij ook op dat er vierkante vlakken bruin waren, en daaromheen minder bruin. Wat aarclay zegt: de bestickering lijkt wel los te laten... |
12-12-2008 00:55:16 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
ik heb vandaag even een foto genomen van de kopplaat van de 4016: http://tweakers.net/ext/f/z1XmekSmjuQMwmrCeH1OkiZ6/full.jpg Ik begrijp denk ik wat aarclay bedoeld ![]() |
12-12-2008 13:41:01 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Als mijn geheugen me niet in de steek laat zag ik de 4016 gister aankomen als 1650A aankomen te Shl. Toen het geheel vertrok richting Hfdo kon ik ook een blik op de achterkant werpen. Ik moet zeggen dat beide kanten er erg raar uitzien. Betere stickerlijm halen volgende keer%08% |
12-12-2008 21:17:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Of juist een andere wasbeurt gebruiken![]() Trouwens, is er al wat meer bekend over waneer ICM-3 aan de beurt is? Of is daar nog niks over bekend? |
14-12-2008 10:28:44 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Nog niet voorbij zien komen: afgelopen donderdag- op vrijdagnacht is trst 4054 in Hlm aangekomen voor revisie. De 4051 rijdt nog altijd ongemoderniseerd rond. |
15-12-2008 11:37:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteZe gaan naadloos achter ICM-2 aan. |
15-12-2008 11:39:17 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Ik ben benieuwd naar de nieuwe interieurindeling van de viertjes. Zijn daar al ergens tekeningen van beschikbaar? Laatst bewerkt door luytjes op 15-12-2008 11:40 |
15-12-2008 12:24:16 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteSoms meld ik ook wel eens wat ![]() Quote Laatst bewerkt door robbertc op 15-12-2008 12:25 |
27-12-2008 01:05:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De 4044 heeft inderdaad aardig wat werk nodig merk ik. Is er al bekend over de status daarvan? Gewoon even interesse? Al verbouwd/gereviseerd en nog in controle of nog onverbouwd of...? |
27-12-2008 12:06:04 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Of ze maken er geen haast mee, natuurlijk. Sinds wanneer staat ie eigenlijk binnen dan? |
27-12-2008 17:30:29 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Als je hier kijkt: https://somda.nl/www/spots/m4044/365/ Zie je dat ik het stel als laatste heb gespot in oude staat op 28 oktober, waarschijnlijk is ie dan de 28 of 29e in revisie gegaan![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
27-12-2008 18:10:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zoals daar ook uit te zien valt, stond hij toen al een maand in Haarlem. Vreselijk snel gaat het kennelijk niet, maar de AB zit dan ook niet in het gewonen productieproces - los van de specials duurt dat sowieso al langer. |
06-01-2009 00:10:29 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik vroeg me af, zijn de kopbakken ook op enkele punten aangepast voor de AB tussenbak ertussen? Laatst bewerkt door aarclay op 06-01-2009 00:11 |
06-01-2009 07:51:37 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Stel 4049 is gisteravond laat verbouwd en wel aangekomen te On. |
06-01-2009 17:34:16 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteIk vermoed van niet, want de AB 4007 heeft de kopwanden van de ex-AB 4044 gekregen. Dat zou dus allemaal moeten passen, en verdere wijzigingen zijn denk ik vooral aan de nieuwe AB gedaan. |
18-01-2009 20:34:02 | ||
---|---|---|
ntprutser
![]() |
De 4050 heeft vrijdag avond zn onderhoud/afname beurt gekregen en snel daarna indienst gesteld. En de 4051 is een dag na zn onderhoudsbeurt naar hlm vertrokken. |
18-01-2009 20:53:21 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Onder voorbehoud: komende donderdag staat de proefrit gepland voor de 4044, vrijdag de aflevering. Groet, Spiketrain |
23-01-2009 08:56:33 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
De 4044 wordt vandaag niet afgeleverd. De proefrit is verplaatst naar komende maandag. EDIT: niet gebeurd vandaag. Laatst bewerkt door spiketrain op 26-01-2009 22:23 Groet, Spiketrain |
30-01-2009 14:51:27 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Een paar maanden geleden is ICM 4057 uit de rails gelopen in Rtd (dacht ik). Deze is toen naar Hlm gegaan voor herstel. Het heeft er vandaag een ritje Hlm-Gv-Hlm op zitten, in ieder geval. In nieuwe stijl??? |
30-01-2009 15:05:19 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Correct. Stel is gezakt voor de proefrit. |
30-01-2009 22:13:49 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: gezakt of afgekeurd, whatever. Doe eens wat minder kibbelen... het is vrijdag, weekend staat voor de deur... kortom dit gedoe is nergens voor nodig ![]() ![]() Laatst bewerkt door mark op 30-01-2009 22:14 |
02-02-2009 11:17:48 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Nog niet voorbij zien komen: ICMm 4044 is van Hlm naar On gegaan, afgelopen vrijdagmiddag.. |
03-02-2009 12:35:26 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Gisteravond is ICM 4059 als trein 1779-A aangekomen in Amf, afgetrapt en naar Hlm gestuurd. Tijd voor zn revisie. |
03-02-2009 15:54:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
4044 is vanmiddag afgeleverd door onnen en staat nu in Groningen op inzet te wachten |
03-02-2009 16:16:15 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
En is inmiddels vertrokken per 760-V |
03-02-2009 16:20:12 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Heeft de 4044 vanwege die oudere tussenbak, nu nog afwijkingen t.o.v. de serie 4011 - 4050 ? |
04-02-2009 21:44:09 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik denk zelf qua opbouw nog wel, denk aan leidingen en bepaalde constructies, maar zichtbaar denk ik van niet. Maar daar kan iemand anders wel zekerheid over geven, of je kan het zelf ervaren door de 4044 bij de spots te zoeken binnenkort en uit te vinden waar die rijdt![]() Laatst bewerkt door aarclay op 04-02-2009 21:45 |
04-02-2009 23:43:09 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Denk dat je met deze revisie de laatste afwijkende trekjes van de middenbak van de 4044 helemaal zijn verdwenen. En dat het stel nu weer helemaal gelijk is aan de rest van de serie. |
05-02-2009 17:22:04 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Uit de opvallende dingen:Quote |
05-02-2009 18:50:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoezo niet de 4201? Staat de 4205 al defect langs de kant? Laatst bewerkt door aarclay op 05-02-2009 18:50 |
05-02-2009 19:15:49 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Die is olympisch. Weet niet of dat meespeelt overigens. |
06-02-2009 14:30:34 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Gaan er bij de revisie van de ICM-viertjes nog andere of extra aanpassingen gebeuren dan bij de revisie van de drietjes ? Blijft er bijvoorbeeld een hele bak bestemd voor de 1e klas (wat nu in verhouding best heel ruim is) ? |
06-02-2009 15:25:00 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Daarnaast heeft de eerste klasse in de drietjes een iets grotere steek gekregen, ten koste van de steek in de tweede klasse. Dat lukt je niet als de hele bak uit eerste klasse bestaat. Wat ik zou doen is de eerste klasse verdelen over twee rijtuigen, waardoor je de samenstelling mBFk + mAB + AB + sB(F)k krijgt. Beide middenbakken krijgen dan vier ramen eerste klasse en zes ramen tweede klasse, zodat deze verhouding ook wat beter wordt. |
06-02-2009 15:28:08 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Geen sBFk, aangezien het fietsengedeelte in de sBk is opgeofferd voor vier extra zitplaatsen![]() |
06-02-2009 15:31:56 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Hetgeen op de Friese lijn vooral in de zomer een ramp is! Laatst bewerkt door admin op 07-02-2009 10:39, reden: Onnodige quote verwijderd |
06-02-2009 15:39:19 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
@Mark: In de drietjes, ja![]() |
06-02-2009 16:14:03 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Als ik de plattegrond in OdR goed bekijk is dat maar ten dele waar: de vis-a-vis hebben een iets grotere steek gekregen (en dat gaat inderdaad ook ten koste van enkele decimeters B-gedeelte), maar de coach heeft juist een iets kleinere steek gekregen. Aangezien tegenwoordig steeds meer coach gecreëerd wordt zou het kunnen dat de beperkte extra ruimte voor een beperkt aantal vis-a-vis-zitplaatsen wordt opgevangen door de iets kleinere steek in een groot aantal coach-zitplaatsen. Quote Twee bladzijden terug: Quote Laatst bewerkt door bjornl op 06-02-2009 16:22 |
06-02-2009 19:42:13 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Waarmee dus duidelijk is dat de 4205, zoals gezegd, alleen een vooropname is en daarvoor maakt het in wezen niet zoveel uit welk stel je pakt. Zal me ook niks verbazen als de 4201 nog een eind naar achteren wordt geschoven, bijvoorbeeld. |
07-02-2009 02:04:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Heeft de 4201 misschien uit de tijd dat ie als eerste gebouwd is niet nog wat herinneringen waardoor ie wat afwijkingen heeft ? |
07-02-2009 10:25:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Heb niet het hele topic afgestruind, maar krijgen de 4201, 4240 en 4241 weer dezelfde kleuren als alle soortgenoten? |
07-02-2009 10:57:26 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Het sponsorcontract was tot en met de zomerspelen in Bejing, dus tenzij dat contract verlengd gaat worden... |
07-02-2009 11:07:32 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Je zou het alleen al voor de kindertjes doen. Als je hun reacties hoort als ze zo'n stel in mogen of voorbij zien rijden.![]() |
07-02-2009 15:09:10 | ||
---|---|---|
spoorbiels
![]() |
Vandaag viel me bij ICMm 4020 op dat ook dit stel last heeft van bruine vlakken op beide polyesterplaten. Dit verschijnsel komt best wel vaak voor bij de eerst verbouwde ICMm'en. Blijkbaar heeft men hier nog geen oplossing voor gevonden. |
07-02-2009 15:39:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De drietjes, hebben die ook al mogelijkheden voor inbouw van een bioreactor? |
07-02-2009 17:59:32 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Ik zat gisteren in de 4019 en het viel me op dat in de AB bij zeker de helft van de lichtdrukknopjes het blauwe lampje het niet deed. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |