Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
07-02-2009 19:54:42
noof
noof
Quote
spoorbiels: Vandaag viel me bij ICMm 4020 op dat ook dit stel last heeft van bruine vlakken op beide polyesterplaten. Dit verschijnsel komt best wel vaak voor bij de eerst verbouwde ICMm'en. Blijkbaar heeft men hier nog geen oplossing voor gevonden.


Hetzelfde 'idee' bij de 4017 gezien vandaag en het deed bijna pijn aan de ogen, het ziet er niet uit.
 

07-02-2009 20:41:40
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
komt inderdaad veel voor, volgens mij had het te maken met de anti-graffiti folie

(ter illustratie, een foto van de kopplaat van de 4016: http://tweakers.net/ext/f/z1XmekSmjuQMwmrCeH1OkiZ6/full.jpg)
 

07-02-2009 21:32:50
dennistd
dennistd
De 4017 heeft hetzelfde probleem: http://foto.dennistd.nl/small/385.jpg

edit: deze foto is van afgelopen maandag!

Laatst bewerkt door dennistd op 07-02-2009 22:41
 

07-02-2009 21:53:32
noof
noof
Inmiddels is het op de 4017 al wat erger, beetje zoals op de foto van Sleutelman.

Ben benieuwd wat men hier aan gaat doen.

Laatst bewerkt door noof op 07-02-2009 21:54
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

08-02-2009 13:20:56
dh3201
dh3201
Gewoon niets ?

(of denk ik nu te simpel? )


Shqiperise-lopers?
 

08-02-2009 13:31:01
ruysdael
ruysdael
Waarom zou je ook? Een trein hoeft er immers niet representatief uit te zien voor het publiek. Het geld komt toch wel uit de belastingen.  

08-02-2009 14:19:53
broek53
broek53
Misschien is het je ontgaan, maar NS ontvangt geen belastinggeld.  

08-02-2009 15:01:57
ruysdael
ruysdael
NS krijgt een exploitatiesubsidie, zoals de Wet Personenvervoer 2000 dit voorschrijft:
De Concessiehouder heeft ten behoeve van de uitvoering van de Concessie recht
op een exploitatiebijdrage, die in de vorm van een subsidie conform titel 4.2 van
de Algemene wet bestuursrecht per kalenderjaar, door middel van een aparte be-
schikking, zal worden verstrekt.


Dus ja zolang NS gewoon haar plicht doet, het op tijd laten rijden van treinen, vangen ze dat geld wel. De klant een goedverzorgde schone trein voorrijden? Bijzaak.

Een taxibedrijf zal ook geen smerige auto's op de taxistandplaats zetten, dan kiest de klant wel voor een ander. Helaas is er in het OV geen keus, aan de buitenkant is dat bij de gedateerde stoptreinen (Mat'64) en dubbeldekkers (DD-AR) wel te merken. Zolang de files blijven groeien zal de klant steeds meer uitwijken naar het openbaar vervoer, dus in dat opzicht hoeft NS zich geen zorgen te maken. Oftewel: aanbesteden dat hoofdrailnet.

Laatst bewerkt door ruysdael op 08-02-2009 15:07
 

08-02-2009 15:06:34
robbertc
robbertc
Zeg je nu dat de "schade" aan de ICMm'en niet herstelt gaat worden? Of welk punt wil je maken?  

08-02-2009 15:07:27
mren
mren
Quote
luytjes:
Wat ik zou doen is de eerste klasse verdelen over twee rijtuigen, waardoor je de samenstelling mBFk + mAB + AB + sB(F)k krijgt. Beide middenbakken krijgen dan vier ramen eerste klasse en zes ramen tweede klasse, zodat deze verhouding ook wat beter wordt.

Dat gaat dan wel ten koste van het pluspunt van de eerste klasse: namelijk rust. Dat is veel belangrijker dan de ruimte.
 

08-02-2009 15:10:15
ruysdael
ruysdael
@robbertc: Ik vraag me af hoe hoog de prioriteit ligt om schone/nette treinen te leveren aan de klant. Als ik zie hoelang bijv. de 7819 rond gereden heeft met een dikke laag modder/vuil over de buitenkant, het feit dat je door ICRm/Plan T ramen al 30% zicht verloren hebt door het vuil wat aangekoekt is én het aantal verpauperde reclameresten dat jarenlang aan de SGM 3tjes heeft geflubberd, vraag ik me dat af. Ja.  

08-02-2009 15:10:43
mren
mren
Quote
maccerr: Oftewel: aanbesteden dat hoofdrailnet.

Dat is geen panacee hoor...

Bovendien spreek je jezelf tegen: eerst stel je het punt van de exploitatiesubsidie voor uitvoering van de concessie en daarna stel je dat het HRN aanbesteed moet worden, waarmee je dus impliciet stelt dat het nu nog geen formele concessie is. Wat an sich ook klopt, omdat NS daar geheel voor eigen rekening en risico rijdt (hoewel ik nu geen zin heb het uit te zoeken, zal onderhandse gunning HRN geen gunning conform Wp2000 zijn).

Laatst bewerkt door mren op 08-02-2009 15:16
 

08-02-2009 15:15:47
ruysdael
ruysdael
De concessie op het hoofdrailnet is onderhands gegund (ik citeer: Per 1 januari 2005 is de vervoerconcessie HRN van kracht op basis van de nieuwe Concessiewet.), ik ben dus voor een openbare aanbesteding!

Laatst bewerkt door admin op 08-02-2009 21:29, reden: Onnodige quote verwijderd
 

08-02-2009 15:19:29
mren
mren
Dat item is al wel tot in den treure beduscussieerd -en gaat bovendien niet over ICMm-, maar aanbesteden is geen panacee. Kortweg roepen 'aanbesteden!!!!' is beetje nietszeggend.  

08-02-2009 15:24:13
robbertc
robbertc
Quote
maccerr: het feit dat je door ICRm/Plan T ramen al 30% zicht verloren hebt door het vuil wat aangekoekt is.
Plan T weet ik niet, maar over ICRm kunnen we toch wel zeggen dat het er tegenwoordig weer erg schoon bij rijdt.
Over het hele "dan maar aanbesteden"-verhaal ga ik maar niet op in (zou het er werkelijk allemaal beter op worden?!)
 

08-02-2009 15:27:41
ruysdael
ruysdael
Dat laatste is inderdaad aan ieders eigen mening onderhevig. Maar hoe groot is, binnen NS, de prioriteit om een (ook van buiten) schone en nette trein bij de klant voor te rijden?  

08-02-2009 15:44:40
robbertc
robbertc
Dat weet je toch al?!
Quote
maccerr: Waarom zou je ook? Een trein hoeft er immers niet representatief uit te zien voor het publiek. Het geld komt toch wel uit de belastingen.
...
(sorry or, ik kom hiervan in de zeur modes, dit was mn laatste reactie op dit onderwerp)

Laatst bewerkt door robbertc op 08-02-2009 15:46
 

08-02-2009 16:03:29
dumpy_dump
dumpy_dump
@maccer: ik heb de Wp2000 er net even bijgepakt, maar het woord exploitatiebijdrage komt in de hele wet niet voor. Kun je me het artikelnummer geven?  

08-02-2009 16:10:18
geertw
geertw
De enige plek waar de tekst te vinden is op Internet: http://www.amersfoort.nl/docs/internet/2003/30731.pdf (en dan pagina 12), oftewel de "Concessie Stadsdienst Amersfoort". Niet helemaal hetzelfde dus als de WP2000 %08%


http://www.ovinnederland.nl/
 

08-02-2009 16:23:56
taigagaai
Moderator
taigagaai
Taigagaai: Mag het nu weer gaan over het ICMm? Over aanbestedingen is al een onderwerp. Hier kan er verder gebabbeld worden https://somda.nl/www/forum/1709/  

08-02-2009 16:28:09
ruysdael
ruysdael
Excuses, ik heb hierbij een wat verouderde versie van wp2000 erbij gehad. In de nieuwe versie zie ik dat de artikelen, welke ik aanhaalde (75 tot en met 82) reeds in maart 2005 vervallen zijn. Wat men probeert te insinueren met de stadsdienst van Amersfoort ontgaat mij enigszins.

Dan wil ik nog wel het (naar ik aanneem) PvE van het HRN erbij halen: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/kennisplein/uploaded/MIN/2006-04/329875/Vervoerconcessie_voor_het_hoofdrailnet.pdf Waar in artikel 9.2.d. het volgende staat:
Met betrekking tot artikel 6, onderdelen d tot en met g, geeft NS in het vervoerplan voor ten minste de volgende prestatie-indicatoren aan welke nadere prestatie-indicatoren met daarbij behorende grenswaarden zij zal hanteren: Het zowel op stations als in de trein aan reizigers geboden serviceniveau, te weten de reinheid van stations en treinen en de informatievoorziening aan de reiziger.

In artikel 6.g staat: NS draagt op de wijze als beschreven in de artikelen 8, 9 en 10 ervoor zorg dat: het zowel op stations als in de trein aan reizigers geboden serviceniveau, te weten de reinheid van stations en treinen en de informatievoorziening aan de reiziger.

Wel, als ik vanwege het vuil niet meer naar buiten kan kijken (Plan T), of grotendeels met modder besmeurde trein (DD-AR) aan zie komen rijden kan ik dat moeileijk 'rein' noemen.

Verder wil ik nog iets heel anders aanhalen artikel 6.f: NS draagt op de wijze als beschreven in de artikelen 8, 9 en 10 ervoor zorg dat: de reiziger een redelijke kans heeft op een zitplaats gedurende zijn treinreis.

Sprinter of Intercity? 15 of 30 minuten het maakt geen donder uit. Er moet een redelijke kans zijn op een zitplaats. Oftewel; in de spits moet er ook een redelijke kans zijn op een zitplaats.


Edit: @Taigagaai, dit bericht plaatste ik toen jouw bericht nog niet geplaatst was, excuses .

Laatst bewerkt door ruysdael op 08-02-2009 16:29
 

08-02-2009 17:19:56
timtrein
timtrein
Om maar weer even zinvol in te gaan op het topic i.p.v. NS-bashing: die fronten van ICMm zullen vast wel hersteld worden, maar sommige mensen vergeten dat NS meer materieel heeft dan alleen de vier bakken die hún trein vormen, dus soms glipt er weleens wat langs de reiniging of herstel. Dat is niet zoals het hoort, maar ook weer niet zó dramatisch. En kijk eens naar de aanbestede gebieden, daar is het echt niet structureel beter. Gel*l in de ruimte dus. Over het algemeen kan ik over het uiterlijk en innerlijk van ICMm best tevreden zijn, de neusjes worden vanzelf weer een keer bijgepoederd.  

08-02-2009 20:30:15
aarclay
aarclay
En uiteraard moet NedTrain ook ruimte in de agenda vinden, en bovendien kunnen ze toch nog rijden.

Ik denk dat dit komt door een agressieve wasbeurt...
 

08-02-2009 21:29:08
Somda
Somda
Quote
SleutelMan: komt inderdaad veel voor, volgens mij had het te maken met de anti-graffiti folie

(ter illustratie, een foto van de kopplaat van de 4016: http://tweakers.net/ext/f/z1XmekSmjuQMwmrCeH1OkiZ6/full.jpg)


Toevallig station ASDZ?
 

08-02-2009 21:35:20
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
nee, station is Den Haag Centraal (spoor 5) . De 4016 had net trein 1724-3 gereden (en ging weer retour als 1735-A).

Laatst bewerkt door SleutelMan op 08-02-2009 21:38
 

09-02-2009 11:10:40
robbertc
robbertc
Wat beter "nieuws" over ICMm dan maar weer: Stel 4057 rijdt in de reizigersdienst. Zaterdagochtend begonnen in trein 538 voorop, vanaf Gn.
En vandaag, toevallig, een half uur geleden vertrokken in trein 538 voorop, vanaf Gn.
 

09-02-2009 11:11:18
waalkade
waalkade
Quote
timtrein: Om maar weer even zinvol in te gaan op het topic i.p.v. NS-bashing: die fronten van ICMm zullen vast wel hersteld worden, maar sommige mensen vergeten dat NS meer materieel heeft dan alleen de vier bakken die hún trein vormen, dus soms glipt er weleens wat langs de reiniging of herstel. Dat is niet zoals het hoort, maar ook weer niet zó dramatisch. En kijk eens naar de aanbestede gebieden, daar is het echt niet structureel beter. Gel*l in de ruimte dus. Over het algemeen kan ik over het uiterlijk en innerlijk van ICMm best tevreden zijn, de neusjes worden vanzelf weer een keer bijgepoederd.
Kan dat dan meteen met witte poeder, zo hoort het toch met nieuw of verbouwd materieel?
 

09-02-2009 13:20:27
aarclay
aarclay
Klopt, stel 4057 rook zelfs nog naar nieuw.

Laatst bewerkt door aarclay op 09-02-2009 13:21
 

09-02-2009 14:02:05
rick
rick
Quote
waalkade: Kan dat dan meteen met witte poeder, zo hoort het toch met nieuw of verbouwd materieel?
Als dat zou horen hadden ze dat wel gedaan, denk je niet? Wit of geel is het voorschrift.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-02-2009 19:38:48
dh3201
dh3201
Helaas geldt die richtlijn alleen voor de (p)laklaag en wordt er niet gerept over eventueel vuil daar weer bovenop. Je hebt zo weinig aan die richtlijn als de zichtbaarheid weer ongedaan wordt gemaakt door een gore zwarte vuillaag....


Shqiperise-lopers?
 

10-02-2009 12:58:45
robbertc
robbertc
ICMm 4053 aan het testen tussen Hlm en Gv  

11-02-2009 11:51:25
rjybema
rjybema
En ICM 4060 gisteravond als leeg mat van Zl naar Hlm gereden.  

12-02-2009 21:15:39
edje
edje
4044 heeft geen bestemmingsaanduiding, op de plekken waar dat normaal zit, zit nu een zwarte plaat gemonteerd.
De bedieningsunits zitten er wel in.
 

12-02-2009 21:25:08
aarclay
aarclay
Weet je zeker dat het display gewoon niet uitstond?  

12-02-2009 21:29:59
edje
edje
Uhmmm..... Ja
Want ik zie het verschil wel tussen een netjes afgewerkte display
of een zwarte plastic plaat wel.
Vooral als het stel waarmee het gecombineerd is ook een ICMm is.
 

12-02-2009 21:35:17
aarclay
aarclay
Wel raar dan dat hij dan de dienst in gaat?
Misschien waren de display's op ofzo? Of konden ze hem niet goed inbouwen vanwege de aanpassingen aan de AB bak?(kabels, constructie etc)
 

12-02-2009 21:49:01
salieri
salieri
De 4057 heeft ook een zwarte plaat, ipv een bestemmingsaanduiding  

12-02-2009 22:49:34
thom
thom
Men zal wel een probleempje hebben met die displays met kwaliteit of leveren.
Viel me laatst op dat er regelmatig stellen rondrijden met gestoorde teksten of zoals laatst een compleet brandend display.

Nou wil mijn waarneming natuurlijk niet direct zeggen dat er een probleem is, maar het lijkt er wel op.
Overigens ook geen probleem van dien aard om een stel niet af te leveren, en dat gebeurt gelukkig ook niet dus
 

17-02-2009 13:45:01
rjybema
rjybema
ICMm 4054 heeft geproefrit eerder vandaag.  

19-02-2009 08:43:18
rjybema
rjybema
Gisteravond is ICMm 4054 van Hlm naar On gereden;
vanmorgen is de 4061 vanuit Rtd naar Hlm overgebracht.
De 4205 zal komende maandag volgen volgens planning.
 

19-02-2009 11:11:04
Duitje
Duitje
Klopt! De 4054 is om 19.21 vertrokken uit Hlm naar On als trein 89140.

Het viel me trouwens wel op dat op alle koersdisplays een plaat zat vastgenageld, iemand enig idee waar dit voor is? Misschien bescherming?

Laatst bewerkt door Duitje op 19-02-2009 11:13
 

19-02-2009 12:29:03
hvondelen
hvondelen
Of misschien is dat juist hetgeen wat ze in Onnen doen? De koersdisplays erin zetten?


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

19-02-2009 13:04:10
robbertc
robbertc
Bij de laatst afgeleverde ICMm'en misten ook al de koersdisplays. Die rijden nu ook met een plank er voor rond (o.a. 4057 en 4044). Problemen met de koersdisplays?  

23-02-2009 10:06:47
robbertc
robbertc
- ICMm 4054 zaterdag voor het eerst in reizigersdienst, begonnen in Gn als 566-v
- Gisteren is ICM 4205 vanuit Ut naar Hlm gegaan, als eerste ICM-IV.
 

23-02-2009 11:41:24
abcde
abcde
En, heeft de 4205 weer een volledige bak voor 1e klas ?  

23-02-2009 11:46:52
aarclay
aarclay
Dat hebben de viertjes toch altijd?  

23-02-2009 11:56:50
ruysdael
ruysdael
Ik neem aan dat robbertc bedoeld dat de 4205 net naar Haarlem is gebracht om aldaar gereviseerd te worden / voorbereidingen daarvoor te treffen. Hij ís nog niet gereviseerd.  

23-02-2009 12:13:06
abcde
abcde
Sorry voor de vergissing. Ik dacht inderdaad dat de 4205 al gerenoveerd was.  

23-02-2009 12:19:03
abcde
abcde
Zie OdR febr. onder het kopje ICM :
In het voorjaar zal ook de modernisering van de vierwagenstellen ICM-3 en -4 ter hand genomen worden, zodat het productietempo meer dan verdubbeld wordt.

Begrijp ik het goed, dat de ICM drietjes in het huidige tempo gereviseerd blijven worden (ruim 30 stellen per jaar), en dat gelijktijdig ook de ICM viertjes nu al gereviseerd worden ?

Hoe komt Wpl. Haarlem ineens aan dubbele capaciteit ?
 

23-02-2009 13:53:26
broek53
broek53
Nou, vooral doordat met meerdere ploegen gewerkt wordt (vroeg en laat), en naar mijn indruk stukken efficiënter dan vroeger.  

23-02-2009 19:39:07
hvondelen
hvondelen
De 4205 stond inderdaad vanmorgen te Hlm, om 09.15 om precies te zijn.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

23-02-2009 19:54:48
nsr1855
nsr1855
Stond er ook als ik het goed zag om 7.15. Gaat allemaal nog volgens planning dus. De 4205 wordt het prototype voor de ICM4tjes revisie. Werd mij vertelt

Laatst bewerkt door nsr1855 op 23-02-2009 19:56
 

24-02-2009 13:31:52
robbertc
robbertc
ICMm 4055 heeft er net een testritje Hlm-Gv v.v. opzitten..  

26-02-2009 19:51:38
nsr1855
nsr1855
En werd vandaag afgeleverd door Hlmwph. en gaat voor nawerk naar On gaat. Wsl gaat die samen met de 9562 die gaat ook naar On. De AB van de 4205 is inmiddels van zijn draaistellen af en staat al in de MR hal in Hlmwph. Waar het werk dus van start zal gaan.

Laatst bewerkt door nsr1855 op 26-02-2009 19:53
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

26-02-2009 19:58:47
mdj
mdj
De mA, of B-bak van de 4205? Er is geen AB-bak bij een viertje;)  

26-02-2009 20:01:49
nsr1855
nsr1855
Inderdaad:P Was de A bak

Laatst bewerkt door nsr1855 op 26-02-2009 20:06
 

26-02-2009 20:49:16
rjybema
rjybema
Quote
robbertc: ICMm 4055 heeft er net een testritje Hlm-Gv v.v. opzitten.

Quote
markrijs: En werd vandaag afgeleverd door Hlmwph. en gaat voor nawerk naar On gaat. Wsl gaat die samen met de 9562 die gaat ook naar On.

Klopt, duo is nu onderweg van Hlm naar On: rond kwart over 8 aan de oostzijde van Asd, rijdend richting Amf.
 

26-02-2009 22:06:04
edje
edje
Quote
mdj: De mA, of B-bak van de 4205? Er is geen AB-bak bij een viertje;)


een viertje heeft ook geen mA of een B-bak, wel een mB bak en een A bak
 

26-02-2009 22:33:37
mdj
mdj
Damn... ik was er al naar op zoek, of het de goede combinatie was. Toch verkeerd gegokt  

26-02-2009 22:39:54
zugzug
zugzug
Is er al ongeveer bekend wanneer de 4205 zal worden afgeleverd?  

26-02-2009 22:49:34
timtrein
timtrein
Zal wel minimaal een aantal maanden duren, het is immers een prototype...  

26-02-2009 23:57:49
lucky
lucky
Quote
mdj: Damn... ik was er al naar op zoek, of het de goede combinatie was. Toch verkeerd gegokt


Somda forum regels, inhoud, punt 7: "Geef geen antwoord op een vraag als je het niet zeker weet. Reacties als "Ik denk van wel" heeft niemand wat aan."
 

26-02-2009 23:58:59
spoorhaas
spoorhaas
Sjee wat een gemierenn**k...

MDJ is een MENS, en kan dus ook een FOUTJE maken!
 

27-02-2009 00:06:55
lucky
lucky
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar er staat niks anders dan dat hij het gegokt heeft. Als je gaat gokken kan je het m.i beter overlaten aan mensen die het wel weten..  

27-02-2009 07:25:07
mdj
mdj
Laat ik ook maar zelf even reageren: Wat is nu precies het verschil tussen het vragen aan iemand of het een mA-of B-bak is en mB-bak en A-bak.

Als je het heb over het gokken van antwoorden waar het verschil 'ja' en 'nee' heel veel (maar dan ook echt heel veel) verschil uitmaakt, dan heb je zeer zeker een goed punt. Maar in dit geval is het een m'etje op de verkeerde plek.

Een goede week verder...
 

27-02-2009 10:36:13
mren
mren
Quote
mdj: Damn... ik was er al naar op zoek, of het de goede combinatie was. Toch verkeerd gegokt

Beredeneren is ook mogelijk: A is rust voor de klant, dus geen motoren er onder.
 

27-02-2009 10:51:32
rudolfph
rudolfph
Rudolfph: terug naar het onderwerp ICMm! En voor Lucky: wil je niet de moderator uit gaan hangen? Het gaat hier niet om een wereldissue en bovendien heeft Mdj netjes zijn excuses aangeboden voor zijn foutje. Vergissen is menselijk, en vergissen is iets anders dan doelbewust onjuiste informatie verstrekken.  

27-02-2009 11:12:26
robbertc
robbertc
Quote
rudolfph:Rudolfph: terug naar het onderwerp ICMm!
Bij deze: ICM 4062 is gisteravond uitgelopen in Hfdo, en zojuist vanuit daar in Hlm aangekomen.
 

27-02-2009 12:19:01
ruysdael
ruysdael
Het schiet al lekker op...  

05-03-2009 22:53:56
aarclay
aarclay
Al over de helft van de drietjes inderdaad.

De 4205 die binnengehaald is. Zijn ze die al aan het strippen, of zijn ze nog divers onderzoek aan het doen?
En de ruimte om dan tegelijkertijd de viertjes onder handen te nemen, wordt dat niet erg krap dan bij de revisieafdeling?..
Er is immers nog meer spul wat revisie moet krijgen...
Of is ook de revisie-werkplaats grote geworden sinds de aanbouw van de nieuwe uitbreidingvan de werkplaats?

Laatst bewerkt door aarclay op 05-03-2009 22:56


Choo choo.....
 

06-03-2009 09:22:23
taigagaai
Moderator
taigagaai
Lees nou eens rustig dit topic door en je vind je antwoorden.  

06-03-2009 09:49:23
aarclay
aarclay
Ja, okee..
Een bak is van zijn draaistellen gelicht, lees ik.

Maar de rest, daar vind ik geen antwoord op (jammer dat tevens een 'zoek-in-topic' optie ontbreekt.


Choo choo.....
 

06-03-2009 15:54:39
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dan zal het wel op de vorige pagina staan, maar volgens mij hier ook wel. Het revisiebedrijf gaat met 2 ploegen werken, waardoor de doorlooptijd verkort kan worden of andere (bijzondere) projecten er naast doen.  

07-03-2009 14:23:18
daniel81
daniel81
Voor zover ik weet hier nog niet gemeld: in de viertjes gaat het 'prullenbakkenprobleem' bij de coachopstelling verholpen worden: er komt een soortgelijke constructie in de stoelen als bij de nieuwe VIRMs. Dus geen blauwe knieën meer.  

07-03-2009 21:21:51
willy84
willy84
Dat hadden ze ook wel van te voren kunnen bedenken...  

07-03-2009 23:05:31
Virm-4
Virm-4
Quote
daniel81: Voor zover ik weet hier nog niet gemeld: in de viertjes gaat het 'prullenbakkenprobleem' bij de coachopstelling verholpen worden: er komt een soortgelijke constructie in de stoelen als bij de nieuwe VIRMs. Dus geen blauwe knieën meer.


Ik ken geen 'prullenbakkenprobleem' Kun je dat alstjeblieft uitleggen?
 

07-03-2009 23:16:45
bjornl
bjornl
Het prullenbakje dat aan de wand vastzit zit bij wat langere mensen de knie of het been in de weg. Overigens geen probleem dat uniek is voor ICMm: met name in SLT en Veolis heb ik er ook last van.  

08-03-2009 15:04:13
rh_ii
rh_ii
Zat het maar aan de wand vast... In ICMm hebben ze de prullenbakjes aan de achterkant van de bankjes gehangen in de coachopstelling, zodat lange mensen met de knieen tegen de prullenbak zitten. In het ongereviseerde ICM hangen de bakken wel aan de wand, maar daar heeft niemand last van.

Bas
 

08-03-2009 15:38:42
mark
mark
Ik vind die in de stoel verwerkte prullenbakjes (zoals bij IRM) ook erg onhandig anders...  

08-03-2009 15:43:27
ruysdael
ruysdael
Wel, als voetensteun zijn ze erg handig .  

08-03-2009 16:06:39
luytjes
luytjes
@Bas: Alleen als je met je benen heel wijd uit elkaar gaat zitten, dan zit het prullenbakje in de weg. Maar dan zoek je de problemen ook wel op, vind ik.

Het is misschien niet de ideale plek voor een prullenbak, maar dat deze prullenbakjes vervangen gaan worden door het type dat in IRM zit vind ik een nóg slechtere ontwikkeling. Ik heb altijd ruzie met die ellendige dingen. Degelijk zijn ze absoluut niet, bovendien veel te klein en als je ze te hard opentrekt ligt de hele inhoud over je schoenen.

Laatst bewerkt door luytjes op 08-03-2009 16:09
 

08-03-2009 16:17:30
Dre
Dre
Ik heb inderdaad weinig last van de prullenbakjes, en ben 1,97 m lang. Daarbij zitten die dingen tussen de stoelen. Je moet, zoals hierboven gesteld wordt wel heel breed gaan zitten wil je daar met je knieën tegenaan knallen.

Zoals het prullenbakje bij de coachopstelling in een Bvmsz of Bpm(b/d)z is geplaatst (aan de wand onder het raam) vind ik persoonlijk vele malen onhandiger dan de plaatsing bij een ICMm. Het zit nogal in de weg als je je voet op de verhoging wil zetten.
 

08-03-2009 21:29:14
mark
mark
Quote
maccerr: Wel, als voetensteun zijn ze erg handig .
Ja... maar ze zijn niet echt geschikt voor hetgeen waarvoor ze bedoeld zijn...
 

08-03-2009 21:32:57
Iceman
Iceman
Ik vind ze ook een beetje klein (die van een VIRM). Ik kan er net 1 Balisto papiertje in kwijt, dan zit die al vol.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

08-03-2009 21:34:27
mark
mark
Hmm, een lege doos zeebanket past anders perfect als ie dubbelgevouwen zit...

Maar nu weer on-topic graag
 

08-03-2009 21:41:29
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
rh_ii: Zat het maar aan de wand vast... In ICMm hebben ze de prullenbakjes aan de achterkant van de bankjes gehangen in de coachopstelling, zodat lange mensen met de knieen tegen de prullenbak zitten. In het ongereviseerde ICM hangen de bakken wel aan de wand, maar daar heeft niemand last van.
Jawel, daar hebben de mensen last van die het tafeltje naar beneden geklapt hebben en vervolgens iets weg willen gooien... dat gaat dus niet: tafeltje zit in de weg om het deksel van de prullenbak te openen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

08-03-2009 21:53:31
seinhuis
seinhuis
Het enigste probleem is dat ik in de VIRM meerende mensen hoorde zeggen dat er geen prullenbak is. Ik heb vaak tegen hun gezecht dat dat ding voor hun een prullenbak is.

Dus ze mogen een grote P op de prullenbak (of iets degerlijks) op zetten.

Laatst bewerkt door seinhuis op 08-03-2009 21:54
 

08-03-2009 22:08:47
mdj
mdj
Of ze maken een hele uitleg op de prullenbak, dat het een prullenbak is en wat er wel en niet in mag. Doen ze in Australië ook.;)  

09-03-2009 08:00:55
admin
Moderator
admin
admin: bericht met negeren van een moderatoringreep verwijderd.

On-topic aub!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

09-03-2009 13:11:01
hvondelen
hvondelen
Om 12.03uur vertrok ICM 4068 uit Hlm naar Hlmwph.
In revisie dus


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

09-03-2009 19:20:56
martijn24
martijn24
Vanmiddag is trein 4056 vertrokken voor zijn eerste rit in 760v te Groningen. Trein kwam als LM binnen vanuit Onnen.  

10-03-2009 08:17:42
aarclay
aarclay
Quote
hvondelen: Om 12.03uur vertrok ICM 4068 uit Hlm naar Hlmwph.
In revisie dus

Weer een flinke sprong.
Komt dit weer door de afleveringsvolgorde?


Choo choo.....
 

10-03-2009 11:08:37
hvondelen
hvondelen
Naja, flinke sprong. De vorige die in revisie ging was de 4062, dus zes nummers omhoog.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

11-03-2009 16:12:26
martijn24
martijn24
Quote
hvondelen: Om 12.03uur vertrok ICM 4068 uit Hlm naar Hlmwph.
In revisie dus


Vanmorgen reed stel 4068 in de 711 en is weer in de 728a vertrokken uit Groningen. Hij is dus niet in revisie.
 

11-03-2009 17:03:47
broek53
broek53
Dat klopt; het is de 4063 die maandag in revisie is gegaan.  

11-03-2009 19:10:13
hvondelen
hvondelen
Woow! Mijn excuses hiervoor dan, ik dacht toch echt een 8 te zien


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

13-03-2009 11:45:36
rjybema
rjybema
ICMm 4051 is aan het proefritten nu.  

14-03-2009 14:13:32
aarclay
aarclay
Was die nog niet in dienst dan?

Trouwens vanuit OHIH: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=241178#p241178

De 4054 heeft weer koersdisplay's.
Iemand enig idee waarom die eerst niet ingebouwd waren? Problemen met de levering?


Choo choo.....
 

14-03-2009 18:03:33
j.jager
j.jager
Bij ICMm stel 4038 staat kennelijk wat foutjes in de filmbak, zo vertoond deze o.a. "Groningen Airport", zie foto.http://i39.tinypic.com/25089av.jpg  

14-03-2009 18:20:22
Dre
Dre
Nieuwe spooraansluiting voor Eelde? %08%  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl