Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
14-03-2009 18:25:40
hvondelen
hvondelen
Quote
j.jager: Bij ICMm stel 4038 staat kennelijk wat foutjes in de filmbak, zo vertoond deze o.a. "Groningen Airport", zie foto.http://i39.tinypic.com/25089av.jpg

Je kunt daar zelf dingen intypen, dus misschien een geintje van de MCN!


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

14-03-2009 18:43:17
noof
noof
Uh, daar ik weet gaat dat nog steeds via stationsafkortingen. Was in ieder geval wel zo met de 4011/4012 waar ik in Hgl ooit Glanerbrug op heb getoverd..

Laatst bewerkt door noof op 14-03-2009 18:43
 

14-03-2009 18:53:13
dennistd
dennistd
Volgens mij gaat het op de eerste letters van de bestemming, en niet op afkorting.  

14-03-2009 19:11:41
noof
noof
Excuses, bedoel ik.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

14-03-2009 19:31:49
aarclay
aarclay
Dat is correct. Misschien ene grapje van NedTrain personeel?
ZO is mij ooit ten oren gekomen dat iemand de display;s van de V-IRM aangepast had naar een andere grappige tekst.

Dat is nou het voordeel dat dat nedTrain mensen in de computer kunnen komen. Ik meen dat het een .csv bestand was.


Choo choo.....
 

14-03-2009 20:40:30
daniel81
daniel81
Ik ben dit al eerder op Somda tegengekomen, maar ik kan het niet in dit ICMm topic vinden. Volgens mij was de conclusie toen dat de tweede regel niet altijd correct meeveranderd.
Als dat klopt ben ik heel benieuwd naar de eerste trein naar Rotterdam Schothorst
 

14-03-2009 20:42:07
martijn24
martijn24
Quote
hvondelen:
Quote
j.jager: Bij ICMm stel 4038 staat kennelijk wat foutjes in de filmbak, zo vertoond deze o.a. "Groningen Airport", zie foto.http://i39.tinypic.com/25089av.jpg

Je kunt daar zelf dingen intypen, dus misschien een geintje van de MCN!


Is al langer zo met de 4038, zag een paar weken geleden dat er ook Groningen Airport opstond op een van de filmbakken de andere waren wel goed en vertonen wel Groningen.

Laatst bewerkt door martijn24 op 14-03-2009 20:43
 

14-03-2009 21:04:12
webguy
webguy
Iemand heeft dus slechte software geschreven... Om het display aan te sturen worden de bytes ingesteld, maar kennelijk worden die niet goed gewist als het maar om een regel gaat (de buffer wordt niet geleegd). Je krijgt dit dus als je eerst "Schiphol Airport" toont, en daarna naar "Groningen" veranderd. Je kan dus ook "Arnhem Airport" er op toveren of "Utrecht Airport", maar dat komt weinig voor


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

14-03-2009 22:31:29
bjornl
bjornl
Quote
aarclay: Was die nog niet in dienst dan?

Volgens het relevante nieuwsbericht is deze nog in behandeling en hij is ook niet recent gespot in de dienst.
 

15-03-2009 18:30:08
fastguy84
fastguy84
Quote
webguy: Iemand heeft dus slechte software geschreven... Om het display aan te sturen worden de bytes ingesteld, maar kennelijk worden die niet goed gewist als het maar om een regel gaat (de buffer wordt niet geleegd). Je krijgt dit dus als je eerst "Schiphol Airport" toont, en daarna naar "Groningen" veranderd. Je kan dus ook "Arnhem Airport" er op toveren of "Utrecht Airport", maar dat komt weinig voor


Dat ligt maar net aan hoe het in het bestand staat, als het:
Utrecht
Centraal
is, dan zal het niet lukken omdat Centraal dan Airport overschrijft, en als het
Utrecht Centraal
is, zal je "Utrecht Centraal Airport" krijgen. Lukt dus alleen met éénregelige bestemmingen.
 

16-03-2009 16:35:56
rjybema
rjybema
Quote
rjybema: ICMm 4051 is aan het proefritten nu.

En inmiddels weer buiten de werkplaats: zal later op de dag wel op transport gaan naar On.
Edit 21u30:
4051 net vertrokken na een klein uur stilstand op spoor 2 te Zl.
De 8652 is aldaar vooraan bijgeplaatst voor het laatste stukje naar On.

Laatst bewerkt door rjybema op 16-03-2009 21:40, reden: Nieuwe informatie
 

17-03-2009 10:09:17
robbertc
robbertc
Rond de tijd dat ICMm 4051 in Zl was (onderweg naar On), gisteravond, is ICM 4064 vanuit Zl naar Hlm getogen. Als 12565-a was-ie eerder op de avond uitgelopen in Zl..  

30-03-2009 16:53:33
robbertc
robbertc
4065 staat sinds 25 maart in Hlm en 4058 rijdt sinds enkele dagen in de reizigersdienst..  

08-04-2009 17:30:57
woepje
woepje
4059 is vandaag begonnen in de 760v  

08-04-2009 17:55:25
abcde
abcde
Quote
zugzug :Is er al ongeveer bekend wanneer de 4205 zal worden afgeleverd?

Quote
timtrein: Zal wel minimaal een aantal maanden duren, het is immers een prototype...


Worden er aan de ICM-viertjes nog meer aanpassingen / nieuwe dingen gedaan, vergeleken met de revisie van de ICM-drietjes ?

Laatst bewerkt door abcde op 08-04-2009 17:56
 

08-04-2009 18:25:58
bjornl
bjornl
Twee maanden geleden stelde je exact dezelfde vraag. Daarom ook maar exact hetzelfde antwoord...

Quote
abcde: Gaan er bij de revisie van de ICM-viertjes nog andere of extra aanpassingen gebeuren dan bij de revisie van de drietjes ?


Twee bladzijden terug:
Quote
broek53: De Koppeling meldt dat de te renoveren vierwagenstellen inwendig een kopie worden van de drietjes. Ze krijgen twee toiletten met bioreactor eronder, en laptopaansluitingenin de eerste klasse. De renovisivatie vindt plaats tussen februari 2010 en maart 2012.
 

08-04-2009 18:43:18
abcde
abcde
Maar wellicht is er inmiddels meer bekend. Vandaar.  

08-04-2009 19:56:51
2296
2296
Dit zijn meestal langdurige processen waarin van alles wordt gedaan maar wat niet meteen duidelijk wordt voor anderen. Heb nog even geduld weet alleen niet hoe lang........................  

10-04-2009 07:06:48
rjybema
rjybema
Afgelopen nacht is ICMm 4060 van Hlm naar On overgebracht (via Ut).  

17-04-2009 16:52:42
dvdhoven
dvdhoven
En de 4060 is inmiddels in de rijdende dienst. Van de week heb ik hem een paar keer gespot.


Dick van den Hoven
 

17-04-2009 20:56:16
john563
john563
Quote
2296: Dit zijn meestal langdurige processen waarin van alles wordt gedaan maar wat niet meteen duidelijk wordt voor anderen. Heb nog even geduld weet alleen niet hoe lang........................


vanaf 13-5 gaat de bouw beginnen.
 

18-04-2009 12:23:45
aarclay
aarclay
Seriebouw??, of wordt de 4205 dan echt voorzien van het nieuwe interieur?

De 4058 rijdt nog steeds rond zonder koersdisplay merk ik. Nog steeds met zwarte platen ervoor.
Heeft iemand misschien enig idee wat de verklaring is waarom die er niet inzitten?

Laatst bewerkt door aarclay op 18-04-2009 12:25


Choo choo.....
 

18-04-2009 13:28:53
daniel_ddr
daniel_ddr
Dat was toch door een leveringsachterstand bij de leverancier van die apparatuur? Alleen meen ik me te herinneren dat dat niet alleen de koersdisplays maar ook de omroepinstallatie betrof... en laat ik nu afgelopen week een treinstel getroffen hebben met zwarte platen i.p.v. koersdisplay waarin de omroep wel werkte Was overigens niet de 4058 (daar heb ik deze week niet in gezeten), mogelijk de 4059 geweest dan.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-04-2009 14:30:50
mikos
mikos
Een gok van mijn kant: Het gedeelte omroep betreft de gecombineerde omroepinstallate, waar ook het koersdisplay mee wordt gewijzigd. Het zou best eens mogelijk kunnen zijn dat in de rest van het stel de omroep het wel doet, maar dat het treinpersoneel die dan niet kan bedienen vanuit dat stel.

Een wilde gok, hoor, ik let er doorgaans niet zo op.

En de oorzaak is inderdaad leveringsachterstand van de leverancier.
 

18-04-2009 22:09:37
aarclay
aarclay
Ah, okay dan...
Trouwens, waarom zit er dan eigenlijk een omroep mogelijk in de RIS (koersdisplay) van de ICMm dan? Als het handmatig omroepen ook gebeurt via dit systeem, waarom dan ook niet automatisch als dat ook schijnt te kunnen?
Gaan ze dat nog doen misschien?

Laatst bewerkt door aarclay op 20-04-2009 22:26


Choo choo.....
 

18-04-2009 22:12:08
thom
thom
Waar lees jij dat er automatische RIS in een ICM zit, ik lees dat hier niet nl en volgens mij zit dat er ook niet in... ?

Mikos bedoeld dat waarschijnlijk de versterkers wel gemonteerd zijn maar de omroephoorns en bijbehoren niet. Dat zou kunnen verklaren dat je kunt omroepen via een gekoppeld stel...

Laatst bewerkt door thom op 18-04-2009 22:12
 

19-04-2009 12:08:09
mikos
mikos
Dat is precies wat ik bedoel, inderdaad, dank voor deze aanvulling Maar, nogmaals: Het is van mijn kant een wilde gok.

Enne, RIS zit er echt ab-so-luut niet in%05%

Het gebeurt nog wel eens dat je het aanstuurapparaat niet kunt gebruiken in het HC-hok, maar dat ik vervolgens vanuit de cabine doodleuk kan omroepen.
 

19-04-2009 13:47:22
treintim
treintim
Gisteren keek ik raar op m'n neus toen ik de ongereviseerde ICM 4057 nog vrolijk en blij langs m'n neus zag denderen als Intercity naar Enschede EDIT: dit bleek een onjuiste spot te zijn! , terwijl ik een dag daarvoor ICMm 4060 gloednieuw op Zwolle zag en weet dat ICM's 4064, 4065 al zijn binnengenomen voor revisie... waarom rijdt deze 4057 nog ongereviseerd rond, terwijl de 4059 ook al is afgeleverd als ICMm? EDIT: 4057 is dus al gereviseerd.

Laatst bewerkt door treintim op 19-04-2009 13:58
 

19-04-2009 13:49:24
robbertc
robbertc
Huh? De 4057 was toch 1 van de eerste ICM-2'en die gereviseerd was?  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-04-2009 13:52:18
dennistd
dennistd
De 4057 is op 3 februari al afgeleverd door NedTrain aldus https://somda.nl/www/forum/6312/p188903/  

19-04-2009 13:52:44
treintim
treintim
De spotjes nog even nagekeken, is het stel inderdaad al in Haarlem geweest in januari/februari. Dan heb ik me wel heel erg in stelnummer vergist dan, terwijl ik het ook nog eens direct na passage van de trein opschreef. Daarom dacht ik er zeker van te zijn, maar excuses, mijn vraag mag als niet-verzonden worden beschouwd en het stelnummer kan ik wel hierdoor in mijn foto-archief mooi veranderen.

EDIT: bij het nazoeken in de spotjes, bleek dat ik twee getallen door elkaar haalde bij het opschrijven, in plaats van de 4057 bleek het om de 4075 te gaan (die met alle keringen uiteindelijk in trein 1759 A terecht zou moeten komen samen met het viertje waarmee het gisteren trein 533 reed. Trein 1759 spotte ik gisteren met in het midden/voorop een viertje en een drietje achterop, in combinatie met mijn schrijffout was dat dan waarschijnlijk de 4075! (ook te zien aan het ICM-soort).

Laatst bewerkt door treintim op 19-04-2009 15:09, reden: verklaring waarom ik het stelnummer fout had
 

20-04-2009 17:35:24
john563
john563
Quote
aarclay: Seriebouw??, of wordt de 4205 dan echt voorzien van het nieuwe interieur?

De 4058 rijdt nog steeds rond zonder koersdisplay merk ik. Nog steeds met zwarte platen ervoor.
Heeft iemand misschien enig idee wat de verklaring is waarom die er niet inzitten?


de 4025 word dan opgebouwd als een ICMm, ongeveer 3 weken daarna waarschijnlijk de eerste proefritten.
 

20-04-2009 21:32:54
rjybema
rjybema
Ik neem aan dat je de 4205 bedoelt, John?
Verder: ICMm 4061 deze avond uit Hlm vertrokken op weg naar On en ook zeer opvallend: de 4053 (sinds een tijdje terug in Hlmwpl) heeft afgelopen vrijdag een slagje Hlm-Amr gemaakt!
 

20-04-2009 22:24:37
aarclay
aarclay
ja, moet inderdaad een foutje van hem zijn.

Trouwens, als hij in mei dan wordt omgebouwd tot ICM, en dan 3 weken later al gaat proefritten (ergens in Juni), dan moet dat wel verrekte snel zijn..
En dan gaat de seriemodernisering ook meteen beginnen?

In de "Koppeling" waaruit je dit citeerde: "De renovatie vindt plaats tussen februari 2010 en maart 2012.", blijkt dat NedTrain pas in februari gaat beginnen, terwijl de proefritten in Juni al zijn. Het uittesten van de trein duurt toch niet een half jaar totdat de serie-ombouw gaat beginnen?
Of lopen ze keihard voor op schema?

Laatst bewerkt door aarclay op 20-04-2009 23:39


Choo choo.....
 

20-04-2009 22:33:14
lucky
lucky
Duurde de ombouw van ICM 3tjes niet al 6 weken? Een extra bak en dan ineens in de helft van de tijd?  

20-04-2009 23:49:43
kleine_man
kleine_man
Quote
Het uittesten van de trein duurt toch niet een half jaar totdat de serie-ombouw gaat beginnen?
Of lopen ze keihard voor op schema?


Waarschijnlijk niet. Maar ik dacht begrepen te hebben dat in Haarlem het hele proces ingesteld is om drietjes te behandelen. Nu komt er dus een bak bij. Qua benodigde ruimte betekent dit dat er minimaal 25% meer ruimte nodig is en 25% meer personeel, tenminste als je hetzelfde tempo van 6 weken wil aanhouden.

Er moeten nog zo'n 25-30 driewagenstellen in behandeling genomen worden.

Ook duurt het nog een aantal maanden voordat de 4205 goedgekeurd en afgenomen gaat worden, dat kan zomaar net na de zomer zijn. Daarna gaat het logistieke verhaal ingepland worden.

Bij eerdere verbouwingen van divers materieel zaten ook een aantal maanden tussen de eerste proefstel(len) en de seriematige renovatie. Kijk maar naar de verlenging van de IRM, de renovatie van de SGM-III en nu ook naar de DD-AR.
 

21-04-2009 09:00:27
admin
Moderator
admin
admin: enkele berichten verwijderd, lijkt me duidelijk waarom.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

25-04-2009 23:52:27
willy84
willy84
Vandaag weer eens diverse ICMm's van binnen bekeken. Wat zijn die stoffen banken nu al goor..!! Geen succes te noemen.  

27-04-2009 19:59:08
aarclay
aarclay
Ik vind het wel meevallen die stoelen.

Trouwens, zijn al vanaf begin van de modernisering van de ICMm's de Stiltecoupe-raamstickers al tussen de ramen geplaatst?
Of is dit tussentijds besloten?

En hoeveel toiletten komen er in de ICM-IV die binnenkort gemoderniseerd gaat worden? 2 toiletten toch met bioreactor?
Zijn de reeds bestaande ICMm-drietjes al voorbereid op bioreactoren?


Choo choo.....
 

27-04-2009 21:45:26
thom
thom
Quote
aarclay:
En hoeveel toiletten komen er in de ICM-IV die binnenkort gemoderniseerd gaat worden? 2 toiletten toch met bioreactor?


Dat is hier gewoon te vinden op het forum, sterker nog, op deze pagina zelfs...

Laatst bewerkt door thom op 27-04-2009 21:45
 

27-04-2009 21:52:32
daniel_ddr
daniel_ddr
Er schijnen momenteel ook deurproblemen op te treden bij het ICMm: http://portal.ovinnederland.nl/toon_artikel.php?artikel_id=287

Kennelijk een exclusief Flevolands probleem, kan me niet herinneren er tot op heden ooit last van gehad te hebben terwijl ik tot het wijzigingsblad van 20 april zowat dagelijks in ICMm zat...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-04-2009 21:56:42
thom
thom
Vraag het me af, staat geen bron of niks bij...  

27-04-2009 21:56:45
Rolffiej19
Rolffiej19
kan aan de deurafstelling liggen die dan niet genoeg lucht door het ventiel uitlaat en daardoor de deur niet goed sluit maar komt bij bijna al het materieel wel is voor  

27-04-2009 21:58:36
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
thom: Vraag het me af, staat geen bron of niks bij...
Ik zou zeggen, klik eens op "lees verder" en je komt bij de bron terecht


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-04-2009 21:59:36
fff604
fff604
In Almere Buiten (bij trein 14320) schijnt het vaker voor te komen, heb ik gehoord en ook zelf een keer mogen aanschouwen dat er problemen met de deuren daar waren bij het ICM materieel.

Laatst bewerkt door fff604 op 27-04-2009 22:00
 

27-04-2009 22:50:00
thom
thom
Quote
daniël_ddr:
Quote
thom: Vraag het me af, staat geen bron of niks bij...
Ik zou zeggen, klik eens op "lees verder" en je komt bij de bron terecht

Ohw, verrek... %08%
 

28-04-2009 01:32:41
fff604
fff604
Zal er dan toch mee te maken hebben dat de trein op dat spoor behoorlijk scheef staat? Op dezelfde plek heb ik ook al SGMm meegemaakt waarvan de deuren niet dicht wilden, die vervolgens ook handmatig gesloten moesten worden.  

28-04-2009 10:44:32
nielske90
nielske90
Als het werkelijk om de bocht gaat, weet ik nog wel een hoop stations waar een ICMm-verbod mag komen.

Wel opvallend, dat ICMm wel het nieuws haalt dat de deuren niet sluiten, en bij ICK gebeurde het iedere dag en dat komt niet op het nieuws.%08%
 

28-04-2009 12:33:29
gkw1969
gkw1969
Dat laatste heeft te maken met wie er mee naar de pers loopt.

Het is bij pneumatische deuren niet ondenkbaar dat als het voertuig scheef staat de deur niet wil sluiten. Hierboven werd al gesuggereerd dat de afstelling mogelijk niet goed is waardoor er te weinig kracht is om de deur over het "dode" punt heen te krijgen. Ik denk dat de NS en NedTrain maar eens naar moet kijken.
De gemoderniseerde treinstellen zijn meestal ook zodanig aangepast dat ze zuiniger omspringen met allerlei zaken, dus mogelijk ook met de krachtsinspanning om de deuren te sluiten, om maar te besparen. Je kunt het vergelijken met de afstelling van een auto... die kun je zuiniger afstellen, maar dan gaat ie ook minder hard.
 

28-04-2009 15:26:05
edje
edje
Hou maar eens een ICM deur tegen met de hand, en laat dan eens los.
Je zult zien dat die deuren een gigantische kracht hebben.
Dat dode punt, komen ze makkelijk overheen.
 

28-04-2009 16:07:48
mdj
mdj
Maar je hebt niet veel kracht nodig om die deur tegen te houden. En daar gaat het nu om.  

28-04-2009 17:06:32
Daan!
Daan!
Mag zo'n deur dichtgaan dan als je je hand ertussen steekt?
Ik dacht dat dat hetzelfde werkte als bij een lift.
 

28-04-2009 17:11:39
bjornl
bjornl
Waar dit mij aan doet denken (en wat mdj geloof ik al suggereert) is dat de klembeveiliging inspringt als een deur te veel weerstand ondervindt bij het sluiten. Dan kan deze nog zo veel kracht hebben, door het schuin hangen van de trein ondervindt deze iets meer weerstand bij het sluiten wat door de electronica wordt geïnterpreteerd als een beklemming.  

28-04-2009 18:25:22
geertw
geertw
Quote
Daan!: Mag zo'n deur dichtgaan dan als je je hand ertussen steekt?
Ik dacht dat dat hetzelfde werkte als bij een lift.

Ze hebben een klembeveiliging. Alleen je hand is over het algemeen niet voldoende om het sluiten te voorkomen (tenzij je echt duwt), maar als je volledige lichaam er tussen komt wordt je niet meteen fijngeperst
Quote
nielske90: Als het werkelijk om de bocht gaat, weet ik nog wel een hoop stations waar een ICMm-verbod mag komen.

Waarom die -smiley? Nog niemand heeft het over een verbod gehad...


http://www.ovinnederland.nl/
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

22-05-2009 14:44:18
aarclay
aarclay
Gaan de drietjes trouwens ook nog bioreactoren krijgen?.
En zijn ze er bij de modernisering al op voorbereid?

En de toilet van de viertjes, ik neem aan 1 grote toilet zoals de drietjes hebben, en een kleinere? (omdat die uit de drietjes een rolstoel-geschikte toilet is, en daarvoor maar 1 plek voor vrij is is de trein)...
Iemand?


Choo choo.....
 

30-05-2009 18:09:14
martijn24
martijn24
Stel 4064 kwam vanmiddag om 15.39 als LM aan vanuit Onnen en is zijn eerste rit begonnen in de 760v te Groningen.  

01-06-2009 23:17:27
mark
mark
Vandaag viel mij op dat de stellen 4035 en 4052 al geruime tijd te Hlmwpl staan. De 4035 was geknipt en er stonden twee bakken buiten.

Wat is er loos met de stellen?

Laatst bewerkt door mark op 01-06-2009 23:17
 

10-06-2009 12:31:48
aarclay
aarclay
/me ook benieuwd is, en topic even opnieuw in zicht schopt.


Choo choo.....
 

10-06-2009 15:25:08
Mcn-Ut
Mcn-Ut
4035 heeft problemen met de snelschakelaar. 4052 is mij niets van bekend.  

10-06-2009 21:39:50
j.jager
j.jager
Een niet somdalid wist mij te vertellen dat hij vanmiddag de 4065 gezien had in trein 760.  

13-06-2009 12:21:13
Krezieee
Krezieee
Dat kan kloppen, hij is rond deze dag uit de revisie gekomen. Op somda is deze vanaf 11 juni gespot, dus het is zeer goed mogelijk. Ik zat er gisteren in vanaf Rtd naar Gd om 11.47 vanaf Rtd.  

13-06-2009 21:04:12
rjybema
rjybema
Vandaag reed het treinstel weer in trein 760.
Zie: http://www.spionkop.nl/Zl4065.html
Plaatje heb ik vandaag gemaakt bij de brug over de Nieuwe Wetering tussen Zlgea en Hea.
Zal gezellig druk zijn geweest in dat drietje, want uit Gn kwam niks vanwege werkzaamheden. Pas in Zl werd materieel bijgeplaatst voor de richting Shl.
 

15-06-2009 16:26:47
robbertc
robbertc
Kleine update :
T/m 4065 rijden nu in de reizigersdienst
4066 staat in On
4067 t/m 4072 + 4205 staan in Hlm

Laatst bewerkt door robbertc op 15-06-2009 16:27
 

15-06-2009 19:25:43
aarclay
aarclay
Het loopt lekker vlot met de nieuwe ICMm vloot die Hlm en Onnen uit komen.
Kan een insider van NedTrain ook misschien vertellen hoe het nu met de 4205 staat. Al proefgereden? Nog in stukken in de werkplaats?

Overigens viel me vandaag iets op aan de 4017 te Gn. Hier ging uit het luchtrooster buiten een stuk metalen kabel uit van een meter? Dit had ik al eerder ook bij een 404X geconstateerd?

Zijn er soms problemen met de luchtroosters waarbij een metalen kabel losraakt ofzo?

Laatst bewerkt door aarclay op 15-06-2009 19:27


Choo choo.....
 

15-06-2009 19:52:11
ruysdael
ruysdael
De 4090 staat ook te Hlmwph.  

15-06-2009 20:06:20
robbertc
robbertc
Dat is niet voor revisie, maar na aanleiding van de aanrijding van gister avond. Of wordt-ie ook gelijk gereviseerd?  

15-06-2009 20:09:00
ruysdael
ruysdael
Het zal dan wel verband hebben met die aanrijding inderdaad, Hij stond al weer vertrekgereed op het begin van het terrein (Hlms-kant).  

15-06-2009 22:14:30
lucky
lucky
Quote
aarclay: Overigens viel me vandaag iets op aan de 4017 te Gn. Hier ging uit het luchtrooster buiten een stuk metalen kabel uit van een meter? Dit had ik al eerder ook bij een 404X geconstateerd?

Zijn er soms problemen met de luchtroosters waarbij een metalen kabel losraakt ofzo?


Dit heb ik al eerder geconstateerd ergens in Januari en Februari, toen speelde dit dus ook al. (Niet gemeld hier overigens). Ik vraag mij ook af waar dat voor is en of het wel correct is.
 

15-06-2009 22:38:53
raymond16
raymond16
Bij ICRm speelt overigens precies hetzelfde probleem.  

29-06-2009 21:26:30
aarclay
aarclay
Ik ben benieuwd wat de verklaring ervoor is? Een bevestigingsstang wat losschiet?
Lijkt me gevaarlijk tijdens het rijden... %09%


Choo choo.....
 

29-06-2009 21:30:42
thom
thom
Is het niet gewoon het afdichtingsrubber van dat luchtrooster was ertussen uit komt ?

Laatst bewerkt door thom op 29-06-2009 21:31
 

29-06-2009 22:46:36
edje
edje
Borstels van de wasmachine blijven ook wel eens hangen achter roosters en treeplanken van materieel, ziet er vaak uit als een uit mekaar gerafeld staaldraadje.
Stellen worde elke dag nagekeken, dus het zal ongetwijfeld in orde zijn.
 

30-06-2009 19:02:08
aarclay
aarclay
Ziet er niet bepaald zo uit...
Echt een metalen ding...
Het zou misschien wel eens van een was-inrichting kunnen komen, nu je het zegt?


Choo choo.....
 

01-07-2009 00:15:25
thom
thom
Maar als het van de wasinrichting is, is het echt geen metalen ding hoor  

01-07-2009 11:47:21
mark
mark
Kan iemand bevestigen dat de 4073 in revisie is gegaan?  

01-07-2009 14:15:14
rjybema
rjybema
ICM 4073 staat sinds 24 juni al in Hlm. Vandaag is ook de 4074 gearriveerd.
Het viel me trouwens ook op dat ICMm 4068 vanuit Hlm afgelopen nacht naar Gvc is gereden en vanmorgen 2 slagen Gvc-Gdg heeft gedaan. Ik dacht dat door Hlmwpl afgeleverd ICMm altijd eerst naar On ging?
 

01-07-2009 14:24:00
MDDM
MDDM
De 4068 liep na z'n slag 19818 uit te Gvc en werd afgerangeerd.
Buiten op het terrein van Hlmwpl stond een kopbak van de 4069 te glimmen in z'n nieuwe hoedanigheid.

Laatst bewerkt door MDDM op 01-07-2009 14:25, reden: Kleine aanvulling


Gr Joop mcn Lls
 

05-07-2009 13:56:15
john563
john563
De 4205 heeft enige vertraging opgelopen in het proces, op dit moment zijn wel alle vier de bakken in opbouw, de MBfk is al bijna klaar.

De 4069 zal deze week eruit gaan, is al gekoppeld.

Laatst bewerkt door john563 op 05-07-2009 13:57
 

05-07-2009 15:40:44
keesje
keesje
Je bedoelt van de 4205 de mBDk of sBFk. Volgens mij bestaat er geen mBFk.  

05-07-2009 16:39:05
Lucchese
Lucchese
Maar hoe gaat de indeling van 1e en 2e klas eruit zien? Hier in dit topic wordt gezegd dat een hele A bak niet mogelijk is om goed uit te komen met de ramen. Dus dit werd gesuggereerd:
mBk + mAB + AB + sBk
Maar dit is toch niet handig omdat een eerste klas gedeelte in een motorbak zit. Dus lijkt me het volgende veel handiger:
mBk + mB + AB + sABk

EDIT: Excuses ik heb het even opgezocht. Ik heb het verkeerd onthouden!

Laatst bewerkt door Lucchese op 05-07-2009 23:26
 

05-07-2009 17:21:30
daniel81
daniel81
Zijn de tussenbakken dat niet hetzelfde als ICR? Die bestaan toch ook gewoon als complete A's?  

05-07-2009 21:32:03
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
huidige indeling ICM-IV is geloof ik mBDk+mB+A+sBFk. Een AB bak heb je alleen in een ICM-III.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 05-07-2009 21:32
 

14-07-2009 09:04:49
keesje
keesje
Heb 'em nog niet voorbij zien komen: Op 11-07 heeft te Hlm de 4069 plaatsgemaakt voor de 4075. Ofwel: 4069 is in zijn nieuwe jasje naar On gekomen en de 4075 is in revisie.  

14-07-2009 11:28:09
luytjes
luytjes
Quote
Lucchese: Maar hoe gaat de indeling van 1e en 2e klas eruit zien? Hier in dit topic wordt gezegd dat een hele A bak niet mogelijk is om goed uit te komen met de ramen.

Was inderdaad een suggestie van mij, omdat de A-afdeling van de gemoderniseerde drietjes meer ruimte inneemt dan in de oude situatie. Maar dat komt enkel omdat de vis-a-visplaatsen groter/langer zijn, terwijl de coachopstelling minder ruimte inneemt. Bij een A-afdeling over de hele bak zou dat dus weer moeten passen. Maargoed, we zullen wel zien wat het wordt. Ze zullen vast wel weten waar ze mee bezig zijn
 

14-07-2009 21:06:28
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
keesje: Heb 'em nog niet voorbij zien komen: Op 11-07 heeft te Hlm de 4069 plaatsgemaakt voor de 4075. Ofwel: 4069 is in zijn nieuwe jasje naar On gekomen en de 4075 is in revisie.

Uit het OD-topic van 11 juli:
Quote
niels arno: De stellen 2977 en 2944 kwamen rond 20.20 uur als LM 89244 uit de richting Amf aan in Hgl. De mcn had daarvoor ICM stel 4075 van Es naar Asd gebracht (tr 89005) en was bestemd voor de wpl Hlm. Waarschijnlijk revisie.
 

14-07-2009 21:44:47
keesje
keesje
Niet opgelet!  

15-07-2009 14:27:33
john563
john563
vrijdag word de 4205 voor het eerst aan elkaar gezet, maar niet definintief, moeten later nog wat dingen nog weer aan gemaakt worden waarbij de bakken weer los moeten. Moet er zelf aankomende weken mee bezig, dus we merken het wel...  

17-07-2009 19:26:11
john563
john563
Let op de officiele indeling van de 4205, dit is vast:
mBFk, mB, A, sBk.
Zo staat hij nu als ICMm aan elkaar, dus de sBk heeft GEEEEEENNNN fiets balcon meer.
 

17-07-2009 21:12:52
aarclay
aarclay
Dua als ik goed zie zijn er ook meer 1e klas plaatsen? Voorheen was dat een halve bak in de AB-bak.


Choo choo.....
 

17-07-2009 21:15:33
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
dit is een viertje. Ik quote mezelf even:

Quote
SleutelMan: huidige indeling ICM-IV is geloof ik mBDk+mB+A+sBFk. Een AB bak heb je alleen in een ICM-III.
 

17-07-2009 21:45:27
bjornl
bjornl
En als de renovatie een beetje op die van de drietjes lijkt houd je precies evenveel plaatsen in de eerste klas over (net als bij ICRm).  

18-07-2009 00:23:04
aarclay
aarclay
Een A rijtuig had alleen de 4444 toch (terwijl het officieel altijd nog een AB was?)

Of is dit nu een dikke drukfout in het 'Kenmerken Rollend Materieel' boekje die voor mij ligt?

Laatst bewerkt door aarclay op 18-07-2009 00:24


Choo choo.....
 

18-07-2009 00:27:38
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
denk dat je een drukfout voor je had. De indeling van de 4444 was namelijk mBDk+mA+A+sBFK. (De mB was dus omgetoverd tot mA). Alle ICM-IV's hebben altijd een complete A-bak gehad...  

18-07-2009 00:29:33
edje
edje
Een viertje heeft nooit een AB bak gehad, alleen een A bak

mBDk+mB+A+sBFk

stel 4444 had dan natuurlijk

mBDk+mA+A+sBFk waarbij de mA op de bak als tA stond

Maar een AB bak hebben alleen maar de 3-tjes
Kijk maar eens goed als je een viertje voorbij zit komen.
 

23-07-2009 18:15:30
dutchtrain
dutchtrain
Heeft er iemand foto's van die 4205? Hoe het stel er nu bijstaat?
Want ik vind het jammer van zulke topics dat het grotendeels speculatie is. Vind het leuker om bij de tekst, ook beelden te zien.
 

23-07-2009 20:23:14
daniel81
daniel81
Quote
edje: stel 4444 had dan natuurlijk
mBDk+mA+A+sBFk waarbij de mA op de bak als tA stond

Op de mA van de 4444 heeft naar mijn weten altijd mB gestaan

Overigens slecht plan om minder fietsruimte te hebben, de praktijk leert dat die ruimte vaak goed van pas kan komen. Of is dit een verkapte manier om het gebruik van de OV-fiets te stimuleren
 

24-07-2009 06:32:29
edje
edje
Nee, er stond voor 99,9% zeker tA op, heb me dat wel eens afgevraagd waarom, en dit samen met een collega toen we er voorbij liepen.  

24-07-2009 16:24:05
aarclay
aarclay
Ik geloof dat het beleid van NedTrain is om niet zomaar foto's te maken zonder toestemming.
maar goed, over twee maanden is er een open dag in Haarlem, en dan kan je je slag slaan.


Choo choo.....
 

24-07-2009 19:00:47
keesje
keesje
Enkele jaren geleden was ik in de werkplaats van Hlm toen de Kameel daar uitgebreid onder handen werd genomen. Toen werd ook nadrukkelijk verteld dat fotograferen niet mocht. Maar of dat te maken had met de Kameel of het beleid van NedTrain dat weet ik niet.

Ehh, maar weer verder over ICMm hebben trouwens?

Laatst bewerkt door keesje op 24-07-2009 19:01
 

24-07-2009 19:49:22
edje
edje
Nee ik heb een tijd geleden, ook een prive rondleiding gehad door de werkplaats en toen mocht het ook niet.
De werkplaats hangt vol met bordjes verboden te fotograferen.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl