Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
24-07-2009 19:52:32 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Tijdens een eerdere open dag werden er bij binnenkomst ook formulieren uitgereikt waarop stond dat fotograferen niet was toegestaan. Alleen waren ze toen blijkbaar vergeten dat er ook een pendeltrein tussen het station en de werkplaats reed, want daar werden die formulieren niet uitgereikt. Shqiperise-lopers? |
24-07-2009 21:09:47 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Op een open dag kom je júíst toch voor de foto's?%03% Als het met aanstaande open dag ook zo is, ben ik weer heel snel weg... |
24-07-2009 21:13:31 | ||
---|---|---|
1855
![]() |
Nee, een open dag is voor mensen die eens een kijkje in een bedrijf willen nemen en niet voor hobbyïsten die alleen maar aan een foto van een trein denken... |
24-07-2009 21:14:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is een huisregel Nedtrain algemeen. Waarschijnlijk omdat men materieel onderhoud wat niet hun eigendom is. Overigens is het bij de meeste bedrijven een doodnormale regel dat fotograferen verboden is. Open dagen vormen vaak wel een uitzondering, tenzij het aangegeven staat dat het verboden is. |
![]() |
advertentie |
24-07-2009 21:47:04 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Ldd is toch echt ook een Nedtrain werkplaats waar fotograferen tijdens de open dag geen probleem was (zo ook Zaanstraat). Laatst bewerkt door SleutelMan op 24-07-2009 21:47 |
24-07-2009 22:34:59 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Wat heeft dit toch allemaal met ICMm te maken? |
24-07-2009 22:58:37 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
In Hlmwph staat een ICMm IV en die wil iedereen graag fotograferen, maar dat mag gezien eerdere ervaringen met een fotografeerverboden op open dagen aldaar niet. Shqiperise-lopers? |
24-07-2009 23:11:07 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote Wat wil je weten, maandag gan we er voorzichtig hoogspanning op doen, en aan zijn uiterlijk is hij niet veel anders, ja wel een belangrijk iets, hij is weer gespoten i.p.v. stickeren zoals de drietjes. En de twee bio toiletten. |
26-07-2009 17:08:15 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
QuoteNiets. admin: on-topic! Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
26-07-2009 18:39:17 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
welke stellen zijn nou allemaal gemoderniseerd? en tot hoelang gaat het duren tot ze allemaal gemoderniseerd zijn? |
26-07-2009 18:49:34 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 4011 t/m zo ongeveer de 4070 zijn klaar. Weet niet wanneer de laatste III klaar is. En dan mogen de IV-en ook nog, waarvan de 4205 nu in behandeling is als enige tot nu toe. |
27-07-2009 12:34:00 | ||
---|---|---|
Onno
![]() |
Waarom is de 4205 weer gespoten i.p.v. gestickerd? Negatieve ervaringen? |
27-07-2009 16:26:06 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Bij een bezoek aan de NedTrain-vestiging Zwolle ergens in het najaar van 2007 werd verteld dat de viertjes al vóór de modernisering voorzien zouden worden van dezelfde speciale folie, die de gemoderniseerde drietjes de mooie strakke uitstraling geven. De kleur zou minder snel verweren en alternatieve beschilderingen hechten er minder goed op. Maar hiervan is tot nu toe ook nog niets terecht gekomen. Heeft dat te maken met dezelfde reden waarom de gemoderniseerde viertjes nu weer gespoten worden, of misschien omdat de revisie van die viertjes toch vrij snel is gestart? |
27-07-2009 20:27:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Hadden de kale plekken op de koppen van sommige gemoderniseerde drietjes niet te maken met loslatend folie? Meen ooit zoiets gelezen te hebben. Dat lijkt me in ieder geval wel een aardige reden om de stellen weer te gaan spuiten. En je kunt natuurlijk ook doorzichtig graffiti-werend folie over de laklaag heen plakken, lijkt me hetzelfde effect te hebben. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-07-2009 21:26:32 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Dat zullen ze nu ook gaan doen eerst alle normale kleuren erop spuiten en dat die doorzichtige folie er over heen plakken ![]() |
28-07-2009 09:42:11 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Nog een reden dat ze weer gaan spuiten, is eigenlijk goed zichtbaar op de 4241. Na een verloop van tijd ziet de folie er niet meer uit. De kleur blijft wel goed, maar de randjes gaan los en worden vies. |
28-07-2009 10:09:06 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
We kunnen dus nog heel wat lelijke ICMm 3tjes verwachten![]() |
28-07-2009 12:13:49 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Maareh, de randjes van het doorzichtige folie gaan toch ook los en worden toch ook vies![]() Of is het doorzichtige folie soms goedkoper dan het gekleurde, want tja, vervangen moet je het toch als bovenstaand probleem optreedt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-07-2009 14:28:51 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Is het niet mogelijk om folie te gebruiken dat in één keer over een bak gaat? De haalbaarheid van productie van dergelijke oppervlakte in de praktijk betwijfel ik, maar in theorie moet het kunnen. Dat heb je alleen op de randen van de bak en om de ramen heen het probleem dat het los begint te laten. Maar de grote oppervlakten zijn wel egaal, lijkt mij dat je dan de folie langer kunt laten zitten en zo kosten kunt besparen. Halen ze de folie er af, of reinigen ze het als er graffity op zit? Als het laatste gebeurt lijkt mij dat er geen bezwaar is tegen een megasticker. Bij doorzichtige folie kan je gewoon de blauwe IC-streep overschrijden, de kleur zit immers ónder het folie. Edit: Plak dan direct zonwerende folie, zodat de lak niet net zo vaag van kleur wordt als bij DD-AR. Laatst bewerkt door manuel25 op 28-07-2009 14:30 |
28-07-2009 15:21:09 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteMwoh, zo'n lap folie moet best produceerbaar zijn. Ik vermoed dat het een groter probleem gaat worden om 'm een beetje netjes strak op de trein aan te brengen ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-07-2009 22:17:15 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Waarom niet een anti graffiti laag erover heen spuiten. Moet vast wel een of ander goedje te krijgen zijn, waar niks meer op blijft zitten. |
28-07-2009 22:44:25 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Er bestaat wel een anti-graffiti coating. Zie bijvoorbeeld hier: http://coateq.nl/index.php/coateq/producten/anti_graffiti_coatings |
06-08-2009 22:42:55 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Weet iemand wat er met stel 4014 aan de hand is? Het stel stond gisteren op een buitenspoortje in Gv, met de stroomafnemers plat en geen enkele verlichting. Is ook al sinds 9/7 niet meer ingezet zo te zien. |
07-08-2009 09:16:18 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het stel is in ieder geval in de nacht van dinsdag op woensdag van Hlmwph naar Gv gekomen. Dus het rijden kan het nog wel.![]() |
07-08-2009 15:20:57 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Stel rijdt nu in 553a/v Gvc-Gn. 1e ritje in de reizigersdienst sinds een tijdje begrijp ik? |
10-08-2009 08:48:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Stel 4077 is vannacht rond 0.25 uur vanuit Rtd in Hlm aangekomen t.b.v. revisie. Het laatste kunstje in z'n oude jasje was zondag toen het als 2874 aankwam te Rtd. De 4070 lijkt gereed om richting On te vertrekken. |
10-08-2009 08:53:53 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Hebben de recentste gerenoveerde ICMm treinstellen overigens nog steeds hetzelfde "kunstig" interieur als de eerste stellen? Dus met dezelfde wanddecoratie en belettering op de tussenwanden en deuren? Of zijn hier gaandeweg het renovatieproject al (kleine) verschillen in geslopen? |
10-08-2009 09:15:00 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Is voor een groot gedeelte nog hetzelfde, zelfs de gaten voor het info systeem zijn aanwezig. Een van de weinige veranderingen die zijn doorgevoerd, is de te zien in de 1e klas de eerste stellen hebben een sierlijntje in de vloer lopen, dat doen ze nu niet meer. De vloer is nu standaard vies zwart |
14-08-2009 13:52:43 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Weet iemand toevallig wat er gaat gebeuren met de ICM 4090? Want deze is al geruime tijd terug bij een aanrijding betrokken geweest, en waar deze ook schade opliep waardoor deze naar Hlmwph is gebracht. Wordt dit stel dan ook gelijk gereviseerd of kan kan niet omdat er dan niet op volgorde gewerkt wordt? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-08-2009 16:41:13 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
/me ook benieuwd is. Welke aanrijdingen hebben we het ook alweer over? ![]() En zijn er nu al plannen om het infosysteem in te bouwen? We zijn al weer 65 gerenoveerde treinen verder, en nog steeds is er geen vooruitgang op dit gebied, terwijl de 4011 het wel in de proefritten gehad heeft. Hoe staat het hier nu mee? Laatst bewerkt door aarclay op 30-08-2009 16:42 Choo choo..... |
10-09-2009 17:34:42 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Zie het interessante artikel in het RD van di. 8 sept. : http://www.refdag.nl/artikel/1430972/Elke+zesde+werkdag+een+nieuwe+trein.html Hierin wordt aangegeven dat wpl. Haarlem op 19 febr. 2010 start met de serie-revisie van de ICM-IV (na de 4205); En dat ze de laatste ICM-IV al in zomer 2011 willen afleveren. Aldus de strakke planning van wpl. Haarlem. Daarna volgt de revisie van DDAR tot IC. 50 stellen ICM-IV reviseren in nog geen anderhalf jaar tijd, houdt in dat er 2 stellen in minder dan 3 weken afgeleverd moeten worden. Een hele prestatie %05% ! Laatst bewerkt door abcde op 10-09-2009 17:40 |
10-09-2009 18:11:47 | ||
---|---|---|
Gekko123
![]() |
Als je het artikel nog beter had gelezen, dan was je tot de conclusie gekomen dat dat makkelijk haalbaar is met een ritme van 1 treinstel per 6 werkdagen. |
10-09-2009 19:18:03 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Interessant artikel met een serie hele mooie foto's erbij! Vind het wel een vreemde zaak dat gelet op het fotografeerverbod in de werkplaats een krant wel een hele serie foto's mag schieten en plaatsen. Maar ik ben er blij mee hoor ![]() |
10-09-2009 19:44:40 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Een fotograveerverbod stel je in als je niet wil dat je bedrijfsgeheimen (onbedoeld) naar buiten komen. Onbedoeld tussen haakjes, omdat het kan gebeuren dat iemand een foto ergens van maakt en daarbij per ongeluk bedrijfsgeheimen meeneemt. Bij een artikel zoals hier kan de bedrijfsleiding controleren wat er op de foto gezet is en (waarschijnlijk) alle foto's beoordelen voor publicatie. Na het afblazen van de open dag door de mexicaanse hype, vind ik zo'n artikel (inclusief de foto's) best aardig. |
10-09-2009 22:06:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Bij NedTrain hebben ze naar mijn idee (vanaf 2005) nooit moeilijk gedaan over fotograveren. Wel in Haarlem toen, maar elke medewerker daar zei dat ze het gewoon door de vingers zagen. Daarna heb ik er ook nooit meer wat over gehoord. En ik vraag me, af, wat voor geheimen zouden ze hebben? Welke soort platen ze gebruiken voor de wanden in een ICMm-bak? Verder uit Op De Rails. De verloederde bestickering op de kopdeuren bij een groot aantal ICMm's is inmiddels verleden tijd bij een groot aantal ICMm's. Die hebben afgelopen tijd in Haarlem nawerk-onderhoud gehad, en wat fine-tuning voor het airco-systeem. Choo choo..... |
10-09-2009 22:10:50 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Nedtrain heeft een fotografeerverbod op hun eigen terrein. Als zij het hebben dat daar geen foto's worden gemaakt, heb je dat te respecteren. Ofwel: Ze hoeven zich niet daarover te verantwoorden. Bij twijfel: gebruik beton. |
10-09-2009 22:21:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ook nog redelijke kans dat het foto´s zijn die Nedtrain zelf gemaakt heeft bij een persbericht... |
11-09-2009 17:09:11 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Of gewoon met toestemming genomen![]() Maar om weer terug te gaan naar de ICM ombouw. Welke ICM is tot nu de laatste die aangekomen is in Hlmwpl voor modernisering? De 4080 soms? Al wat meer bekend over de 4205? Aircotest goed doorstaan, en waneer hij tegen de draad gaat? Laatst bewerkt door aarclay op 11-09-2009 17:16 Choo choo..... |
14-09-2009 15:54:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
4090 hersteld van schade is niet in revisie gegaan, maar vandaag hersteld afgeleverd (gaat naar Onnen voor onderhoud). |
14-09-2009 18:33:16 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar op een van die foto's in het artikel over de ICM-revisie, staat een DD-AR bak. Heeft iemand enig idee welke dit is? |
14-09-2009 19:06:47 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Dat zal bak 380 7555 zijn, uit stam 7841. |
14-09-2009 20:33:48 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Op 14 Augustus zag ik de vlak daarvoor afgeleverde 4070 in de reizigersdienst en die had nog oude bekraste ramen in de deuren en ze waren "vergeten" de treeplanken te verven. http://i30.tinypic.com/11766ah.jpg Haastklus door Haarlem of moet er gewoon nog wat nawerk plaatsvinden? |
14-09-2009 20:43:07 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dan weet je dus in elk geval welke delen níet vernieuwd worden![]() Ongeschilderde treeplanken is wel een beetje merkwaardig. Of zouden ze die in Onnen vervangen hebben? |
15-09-2009 08:21:13 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Is niks nieuws aan hur heb je wel is een dagje naar virmpjes staan kijken moet je kijken hoeveel er dan voorbij komen![]() Laatst bewerkt door rudolfph op 15-09-2009 11:00, reden: laatste bericht niet quoten! |
15-09-2009 09:21:50 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Graag wil ik als machinist op deze topic reageren. De ICM was een altijd een heerlijke trein om mee te rijden. Tot de ICMm op de baan kwam. De ICMm is voor de reiziger op het eerste oog absoluut een verbetering. Vooral de 1e klas is prachtig. De airco heeft helaas dezelfde kuren als bij een VIRM. De ene bak kan koud zijn, de andere warm. Het nieuwe omroepsysteem is een drama. In de cabine is qua uiterlijk niet veel veranderd, want waarom zou het voor de machinist beter moeten worden? De machinist kost tenslotte geld, de reiziger moet dat juist opbrengen. Het airco systeem in de cabine is er op achteruit gegaan. Kon je in de oude ICM nog keurig de ventilatie en de kachel gescheiden bedienen, nu is dat in de ICMm 1 systeem. Dus wanneer je in je cabine komt dan moet het systeem altijd eerst even nadenken. Dat houdt in dat het in de winter lang koud blijft en in de zomer lang warm voordat de cabine op tempratuur is. Het omroepsysteem werkt heel slecht. De boel piept en kraakt en als de conducteur omroept is het volume vaak niet in de cabine te regelen waardoor je verplicht bent mee te luisteren, ook als je net een veiligheidsgesprek met de treindienstleider van Prorail aan het voeren bent. Verder werkt het interne omroepsysteem nooit. Dus de remproef nemen na combineren in Zwolle en Utrecht moet gewoon via de portofoon terwijl alle collega's op 1 kanaal zitten. Met name in Utrecht kan dit een gevaar zijn voor de veiligheid en leverd het regelmatig vertraging op. Het geluidsniveau is in de ICMm slechter geworden. Het lijkt wel of je de draaistellen hoort bonken en het windgeruis is ondanks de afgesloten zijramen zeker niet minder geworden. Verder maakt de typhoon (toeter) een vreselijk kabaal in de cabine. Het aantal technische mankementen is groter geworden. Het uitvallen van de lijnschakelaars, statische omzetter komt heel veel voor of het duurt lang voordat deze weer inkomen. Dan zit ondertussen wel de hele trein zonder klimaatbeheersing. De koersrol werkt vaak niet. Doe mij maar een Mddm. |
15-09-2009 09:26:24 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Er zit dan ook geen koersrol meer in de ICMm, maar een koersdisplay. Ik heb het idee dat ze hem regelmatig vergeten in te stellen. En over de slechte klimaat behersing in de trein. Deze is afgelopen weken bij een nawerk actie opnieuw getuned, samen met nieuwe bestickering voor de kopplaten, omdat die loslieten. (aldus Op De Rails) Laatst bewerkt door aarclay op 15-09-2009 09:27 Choo choo..... |
15-09-2009 10:01:24 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote Het instellen lukt vaak gewoon niet.Krijg je e.o.a communicatie fout melding. Gr Joop mcn Lls |
15-09-2009 11:07:01 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Stel 4090 is achter VIRM 9549 rond 10.40 uur vertrokken richting Asd. |
15-09-2009 11:58:29 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Mijn ervaring met het omroepsysteem is juist heel positief, wanneer in de oude stellen de omroep vaak amper te verstaan is, is in ICMm de omroep altijd kraakhelder en duidelijk... Ook met de airco nog nooit problemen gehad in al mijn ICMm ritten. Dat zijn toch ook minimaal 50-75 ICMm ritten geweest. |
15-09-2009 12:13:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De genoemde negatieve punten gaan volgens mij allemaal over de cabines. |
15-09-2009 12:18:20 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Inderdaad, als dagelijkse ICM(m)-reiziger ervaar ook ik dat de omroep juist in ICMm heel helder een kraakvrij te horen is. Enige uitzondering daarop is wanneer vanuit een ongereviseerd stel wordt omgeroepen in een gereviseerd stel. Aircoproblemen heb ik dan weer wel gehad op m'n ICMm-ritten, maargoed denk dat bij mij de steekproef wat groter is: zit al op een ritje of 350 in totaal (ICM en ICMm opgeteld) voor dit jaar... tja, dagelijks kom ik over Ut-Rtd he ![]() En de technische storingen, althans degenen waar de reizigers wat van merken, lijken ook reuze mee te vallen. Wel zijn er nogal veel stellen met blanco koersdisplays, maar dat lijkt meer vanaf een bepaald stelnummer te beginnen. Bij de lage nummers doen ze het doorgaans wel. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-09-2009 12:20:46 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Ik las de tekst als of de eerste alinea over ICMm in het algemeen ging en vervolgens wordt ingegaan op de cabine. |
15-09-2009 16:27:15 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Ik erger me ook vaak aan die keiharde oproep. |
15-09-2009 16:40:37 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Zit dat knopje bovenin het plafond boven de machinistenstoel er niet meer? Dat knopje waarmee je de omroep gewoon helemaal uitschakelt (standen UIT en IN voor de omroep heeft dat knopje in echte Koplopers). Zo ja, daarmee kun je het volume natuurlijk niet regelen, maar wel lekker uitschakelen. ![]() Quote Samen met dat windgeruis misschien een gevolg van het weghalen van de doorloopkop? Kan me voorstellen dat die doorloopkop wel wat rijgeluid tegenhield door z'n dikte. En ja, over dat windgeruis, een ICM vangt nogal veel wind... Quote Vandaag nog gezien bij de 4011, alle oranje lampjes van de bestemmingsaanduiding waren aan. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 15-09-2009 16:46 |
![]() |
advertentie |
15-09-2009 18:22:25 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Ik neem aan dat dit gevaar voor de veiligheid ook bij de daarvoor verantwoordelijke instanties is gemeld? Shqiperise-lopers? |
15-09-2009 20:08:44 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Quote Nee dat knopje is weg, en dat is jammer want die werkte altijd. Daarvoor in de plaats zit nu een drukknop rechts onder de snelheidsmeter waarmee je drie standen kan kiezen. Hard, zacht en uit. Helaas werkt deze knop vaak niet. En als je erg veel pech hebt staan de luidsprekers op de hardste stand. Laatst bewerkt door Damian op 15-09-2009 20:09 |
22-09-2009 10:20:06 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
ICMm 4075 is vanmorgen in On aangekomen vanuit Hlm. Kan het kloppen dat deze dan eerder is afgeleverd dan de 4074? |
22-09-2009 12:20:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, de 4074 staat nog in Haarlem met schade. Wanneer opgelopen weet ik niet; mogelijk bij de afleveringsproefrit of op het terrein van het RB ? |
22-09-2009 12:30:40 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Je kunt het geluidsniveau nog wel bedienen, op het kastje helemaal links van de stuurtafel ( die met de lampjes ) zul je zien dat jet het geluid op maar liefst 3 standen kunt regelen. en dat kun je doen met de drukknoppen die nu op de plek zitten waar eerst de doorloopbedienknoppen zstten. Welke knop het precies was weet ik niet meer, is alweer een bijna 2 maand geleden dat ik voor het laatst in een cabine zat van een ICM |
30-09-2009 13:11:01 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Quote Inmiddels weer op de baan. Heeft net een proefritje naar Gv ten terug achter de rug. |
09-10-2009 17:30:48 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die schade was niet echt groot zeker? Verder las ik in 'Op de Rails' die gisteren in mijn brievenbus lag, dat de ICMm een revisie zullen krijgen waarbij de grijze sier-streep in de 1e klas zal verdwijnen, en de bekabeling voor de toekomstige beeldschermen worden verwijderd. Aangezien ik dit blad niet bij mij heb liggen op dit moment, betekend dat dit voor de ICMm-4 zal gelden die komende tijd zal worden gemoderniseerd? Choo choo..... |
09-10-2009 18:34:38 | ||
---|---|---|
MVB87
![]() |
Ja, en ook voor de ICMm drietjes die nog gemoderniseerd moeten worden. |
09-10-2009 18:43:13 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
QuoteDat is al een tijdje zo (zie ook "na het eerder genoemde ...") QuoteJe moet het wel goed lezen. Alleen in de coupés eerste klasse en de scheidingswand tussen eerste en tweede klasse wordt de bekabeling niet meer aangebracht. Kennelijk vond men beeldschermen op deze plek bij nader inzien overbodig. Daaruit kun je ook afleiden dat het gaat om drietjes. |
09-10-2009 21:25:09 | ||
---|---|---|
Lenney
![]() |
Bij ICMm 4044 een zwarte plaat over één van de koersdisplay's. Er zat een sticker met defect op de zwarte plaat. Is er nog geen koersdisplay of is deze afgeschermd? |
09-10-2009 21:51:37 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Misschien een domme vraag, maar welke grijze sierstreep wordt bedoeld in de eerste klas? |
09-10-2009 22:06:15 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Ik denk dat de dubbele streep op de vloer van rijtuigen bedoeld wordt. Deze bevindt zich naast de losse ('geen-buurman') stoelen van de eerste klas. |
09-10-2009 22:11:16 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/ICMm_4011-Interieur_1e_klas.jpg Op dit plaatje kan je 'm zien. Laatst bewerkt door bjornl op 09-10-2009 22:11 |
09-10-2009 22:45:29 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ik snap het, maar ik heb het blad gewoon even niet bij de hand omdat ik niet thuis ben... ![]() Choo choo..... |
09-10-2009 23:03:14 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
![]() |
QuoteIn de 4044 zit nog geen koersdisplay en word het gat nu nog afgedicht met de zwarte plaat, wanneer er wel een koersdisplay in komt is mij onbekend, de leveransier schijnt wat langzaam te zijn met het leveren of Hlm gaat te snel met het uitleveren van stellen:P Ik hoop je voldoende geinformeert te hebben. Laatst bewerkt door Waaldrecht op 09-10-2009 23:04 |
10-10-2009 00:35:26 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteDe 4074 heeft zeker een aantal weken op het buitenterrein van Hlmwph gestaan i.v.m. schade. |
10-10-2009 12:06:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Hoe zit het nu trouwens met het zwart verven van de treeplanken? Meen hier al eerder een melding van ongeschilderde planken gezien te hebben en ze vielen mezelf gisteren en eergisteren ook op bij de 4072. De stellen waarbij ze gewoon geverft zijn lijken echter wel in de meerderheid (al reis ik doorgaans met treinen bestaande uit 2x IV, dus zo vaak stap ik ook weer niet zelf in ICMm de laatste tijd) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
10-10-2009 17:36:47 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Mij is die strip eigenlijk nooit opgevallen. Heeft dat nog een functie of had ik het allang een mooi design moeten vinden misschien... ![]() |
10-10-2009 21:29:24 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Is mij ook nooit opgevallen dus ik denk niet dat het een groot gemis zal zijn![]() |
11-10-2009 11:16:37 | ||
---|---|---|
lint27
![]() |
@keesje: Het had iig geen functie, anders heette het geen sierstrip![]() |
11-10-2009 11:18:44 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Enkele off-topic-berichten verwijderd. |
14-10-2009 12:34:40 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
ICMm 4078 heeft vanmorgen een retourtje Hlmwpl-Lis gemaakt. |
14-10-2009 14:37:59 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
En wat deed die in Lis, als ik vragen mag? |
14-10-2009 14:39:37 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Keren, omdat het daar het beste in de dienstregeling past? |
14-10-2009 14:39:53 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Daar liggen inhaalsporen, dus hij zal daar wel gebruik van gemaakt hebben om terug te keren naar Haarlem (kopmaken dus). Al met al lijkt me het een proefrit voor de nieuwste ICMm. Edit: Mark en ik waren tegelijk.%08% Laatst bewerkt door treintim op 14-10-2009 14:47 |
14-10-2009 18:08:55 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
ICMm 4078 is inderdaad de nieuwste. |
16-10-2009 08:00:15 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Dit stel is afgelopen nacht van Hlm via Gv op de Bokkeduinen in Amf terecht gekomen. Eens een andere route bij aflevering door Hlm dan de standaard enkele reis naar On via Asd. |
16-10-2009 13:11:00 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
En stond tot sowieso 12.20 uur in Gn nadat het aankwam rond 10.45 uur. |
19-10-2009 15:34:21 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Nog niet vermeld: De 4085 is op vrijdagmorgen 16/10 binnengelopen te Hlmwpl voor revisie. Laatst bewerkt door keesje op 19-10-2009 15:34 |
20-10-2009 11:16:32 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Hlmwph?![]() |
20-10-2009 11:18:00 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Excuus voor deze enorme verwarring! %08% |
22-10-2009 23:15:27 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote * kuch * Deze is nog niet in het materieeloverzicht vermeld. ![]() |
22-10-2009 23:24:18 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Nu wel ![]() |
27-10-2009 12:34:27 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En u mag de volgende ook noteren: Gisteren (26/10) is de 4086 ook binnengerold te Hlm. De 4079 is klaar, maar nog niet afgeleverd. |
27-10-2009 16:24:48 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Aangepast.![]() |
01-11-2009 11:38:38 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik wil niet ongeduldig zijn, maar hoe staat het inmiddels met de 4205? 3 maanden geleden werd de hoogspanning er op gezet, paar maanden geleden heeft de airco flink lopen blazen als proef, dus het lijkt me dat hij al enkele proefritten moet hebben gemaakt. Echter bij de spots is nog niks over de 4205 terug te zien ![]() Hoe staat het er nu mee? Choo choo..... |
01-11-2009 12:40:42 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Quote Sterker nog: ik denk dat de 4080 eerder afgeleverd gaat worden. Deze reed afgelopen week al een proefritje naar Gv op en neer; dat heeft de 4079 nog niet gedaan. |
02-11-2009 12:30:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ze hebben je bericht gelezen: Vanmorgen is de 4079 toch zijn proefritjes gaan houden middels een slag Hlm-Gv. Misschien wordt het stel wel samen met de 4080 afgeleverd. |
02-11-2009 14:30:06 | ||
---|---|---|
Arjen-V
![]() |
check beide stellen stonden om 8:05 gekoppeld op de werkplaats. |
02-11-2009 20:41:17 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
de 4205 staat op de planning voor 13 november en anders 4 december, ook word de 4203 binnen gehaald als volgende try out. De 4205 heeft nog geen goedkeuring om te mogen rijden, dus ook nog geen proefrit. Laatst bewerkt door john563 op 02-11-2009 20:42 |
03-11-2009 14:04:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote En volgens het bericht van robbertc in het OD-topic van 3/11 is die voorspelling dus uitgekomen. ![]() |
03-11-2009 14:18:12 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ook in het OD-topic: De 9577 bracht aan het eind van de ochtend vanuit On stel 4087 naar Hlm t.b.v. revisie. De 9577 is er inmiddels weer vandoor en vanuit Hlm vertrokken richting Utg. |
03-11-2009 14:33:19 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Nog maar 10 oude ICM-III'en over dus. Ze worden schaars.. |
03-11-2009 14:38:27 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Reizigersmaterieel aangepast. ![]() |
10-11-2009 10:54:24 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Quote ICMm 4083 is bezig aan een testritje Hlm-Gv v.v. Dit is opvallend aangezien de 4081 en 4082 nog in behandeling zijn. De 4081 staat in Hlm sinds 14 september; De 4082 staat in Hlm sinds 22 september; De 4083 staat in Hlm sinds 30 september. Tracking&Tracing is aangepast en met terugwerkende kracht heeft ICMm 4081 vanmorgen het testritje gereden! Laatst bewerkt door rjybema op 10-11-2009 14:20 |
10-11-2009 10:57:53 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |