Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
12-11-2009 16:43:38
robbertc
robbertc
Gisteren is ICM 4091 Hlm binnen gekomen. Al toe aan revisie?? (4088-4090 rijden nog gewoon rond)  

12-11-2009 23:50:10
Rolffiej19
Rolffiej19
Volgens Nedtrain zou de 4205 begin December afgeleverd worden aan NS ben benieuwd  

13-11-2009 00:20:25
treintim
treintim
Quote
john563: de 4205 staat op de planning voor 13 november en anders 4 december, ook word de 4203 binnen gehaald als volgende try out.


Geinig dat men niet met de 4201 begint.. Hoe kan dat, vanwaar die (op het oog) willekeurige nummervolgorde?
Ontspringt de 4201 maar mooi even het dansje steeds. Contract met NOC*NSF is al afgelopen, dus met het eerste viertje zouden ze toch ook kunnen beginnen?

Laatst bewerkt door treintim op 13-11-2009 00:22
 

13-11-2009 00:36:49
maurits
maurits
Ik denk dat NS eerder kijkt naar welk stel al het meeste kilometers heeft gemaakt of het langst geen onderhoud heeft gehad, in plaats van dom op nummervolgorde binnennemen. Het lijkt me in ieder geval economischer.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-11-2009 00:47:00
broek53
broek53
Voor de protostellen wel. Bij de serie-revisie gaat het, zoals we weten, in een bijna ijzeren nummervolgorde.  

13-11-2009 00:52:10
treintim
treintim
Behalve hier.  

13-11-2009 09:41:44
ruysdael
ruysdael
De 4205 is toch echt een protostel...  

13-11-2009 09:42:53
bjornl
bjornl
Zijn er al andere stellen dan de 4205 binnengenomen dan?  

13-11-2009 09:45:07
ruysdael
ruysdael
Nee. Na de 4205 zal wel de 4201 (eindelijk zijn we dan van die bestickering af!) volgen. Helaas zal het dan nog wel een tijd duren voor we van de 4240/41 af zijn.  

13-11-2009 09:50:17
jacokran
jacokran
Laatst zag ik in twee verschillende ICMm treinstellen dat de schuifdeuren bij de stilte coupé's in de eerste klas geblokkeerd waren in de open stand. Er was ook een defect sticker op geplakt. Is er een probleem met die deuren?  

13-11-2009 09:51:38
keesje
keesje
Dat heb ik in ieder geval ook al gezien in stel 4013. Weet ook niet waarom die stickers erop zitten. Fraai is anders in ieder geval...  

13-11-2009 09:58:31
dennistd
dennistd
Afgelopen zondag was dat ook het geval in (ik dacht) de 4043  

13-11-2009 10:54:49
treintim
treintim
Quote
maccerr: De 4205 is toch echt een protostel...


Over de 4203 heb ik het, dit wordt het tweede stel na de 4205, zoals in de quoot te lezen valt.
 

13-11-2009 11:05:49
bjornl
bjornl
"als volgende try-out", m.a.w. nog steeds proto.  

13-11-2009 12:00:07
robbertc
robbertc
Quote
maccerr: Nee. Na de 4205 zal wel de 4201 (eindelijk zijn we dan van die bestickering af!) volgen. Helaas zal het dan nog wel een tijd duren voor we van de 4240/41 af zijn.
De bestickering zit je vreselijk in de weg? %02%
 

13-11-2009 12:41:44
mikos
mikos
Quote
keesje: Dat heb ik in ieder geval ook al gezien in stel 4013. Weet ook niet waarom die stickers erop zitten. Fraai is anders in ieder geval...


Bij het hard afremmen klapten deze deuren wel eens vrij hard dicht met persoonlijke ongelukken tot gevolg, maar ook het risico dat het glas zou springen (met ook weer eventuele persoonlijke ongelukken tot gevolg). Nu zitten ze vast en kan dat niet meer gebeuren.
Schijnt overigens maar in een aantal stellen zo te zijn. Ik vermoed dat bij de rest al een (kleine) aanpassing is gedaan.
 

13-11-2009 13:39:58
edwin01.10
edwin01.10
Vorige week is er tijdens een ATB remming een deur versplinterd, dus dat is ook de reden dat de deuren nu vastgezet zijn in open positie uiteraard.


Mvg Edwin, HC Rtd
 

13-11-2009 15:46:48
keesje
keesje
Klein beetje offtopic, maar wel hiermee te maken: Is om dezelfde reden ook de lucht van die nog gevaarlijkere deur in de ICR-A rijtuigen eraf gehaald die het balkon en het gangetje bij de 6-persoonscoupé's scheidt? Die dingen gingen ook altijd met een rotklap dicht.  

13-11-2009 16:09:57
mikos
mikos
Correct; er hebben zich persoonlijke ongelukken voorgedaan met de deuren in de ICRm-A bakken, die in de wand verdwijnen. Todat er daar een oplossing voor gevonden wordt, blijven deze afgesloten en dus open.
Het opvallende is dat diezelfde deuren in ICMm dan wel weer op normale wijze werken.
 

13-11-2009 16:37:55
edwin01.10
edwin01.10
Waarschijnlijk hebben die tussendeuren in de ICMm een iets andere bediening/aansturing dan de ICRm, ik ben blij dat daar de lucht vanaf is gehaald tot er een degelijke oplossing voor is!


Mvg Edwin, HC Rtd
 

13-11-2009 18:11:29
j.jager
j.jager
De 4080 is vrijgegeven voor de reizigersdienst. Dit stel stond tussen 16.15 en 16.45 gdst in Gn.  

13-11-2009 19:13:13
Lenney
Lenney
De 4080 zit al een aantal dagen in de reizigersdienst. Heb deze afgelopen dinsdag (als ik me niet vergis) te Rtd gezien.

Laatst bewerkt door spiketrain op 13-11-2009 19:21, reden: Quoot voortgaande bericht verwijderd.
 

17-11-2009 07:29:53
rjybema
rjybema
ICMm 4081 is teruggestuurd van On naar Hlm.
Gisteravond even na 22u vertrokken en rond 1u aangekomen.
 

17-11-2009 09:29:51
aarclay
aarclay
Klinkt niet best, als een treinstel van Hlm naar On gaat, en weer terug naar Hl.
Ook bekend wat de reden is?

Laatst bewerkt door aarclay op 17-11-2009 09:29


Choo choo.....
 

17-11-2009 13:39:25
timtrein
timtrein
Onnen doet nogal eens kleinere klussen, kennelijk deze keer vóór de aflevering. Of er zijn toch nog wat kleine problemen die voor Hlm zijn. Vast niet zo vreselijk spannend.  

17-11-2009 13:40:07
rjybema
rjybema
Geen idee wat er met de 4081 aan de hand is...
Wel dat ICMm 4082 bezig geweest is met proefritten op Hlm-Gv vanmorgen.
 

23-11-2009 10:28:55
aarclay
aarclay
Quote
robbertc: Gisteren is ICM 4091 Hlm binnen gekomen. Al toe aan revisie?? (4088-4090 rijden nog gewoon rond)

Iemand enig idee wat hiervan de reden is? Ander groot onderhoud of een flinke storing, waarmee maar besloten werd tot direct moderniseren?

Laatst bewerkt door aarclay op 23-11-2009 10:46


Choo choo.....
 

23-11-2009 10:45:10
MDDM
MDDM
Volgens mij stelt Robbertc zelf ook een vraag.Dus de reden kan hij dan ook niet geven he .


Gr Joop mcn Lls
 

25-11-2009 14:27:15
robbertc
robbertc
Nummersvolgorde is los gelaten, lijkt het wel. Op 19-11 is ICM 4093 binnengelopen in Hlm.
4088 en 4089 staan momenteel in On.
4091 dus in Hlm.
4092 en 4094-4097 rijden nu gewoon rond.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


25-11-2009 16:32:32
woepje
woepje
De 4088 heeft zijn (laatste?) onderhoud, voor hij in revisie gaat, gehad want hij kwam als 80158 uit On en is in de 760v gegaan.  

25-11-2009 21:21:03
AlbertP
AlbertP
Quote
robbertc: Nummersvolgorde is los gelaten, lijkt het wel.


Er staat mij iets van bij, dat men zich bij de 4051/52 ook niet helemaal aan de volgorde hield.
 

25-11-2009 22:17:31
aarclay
aarclay
Dat was toch zo omdat het een nieuwe deelserie betrof, en dat er enkele dingen anders waren, zoals de chopper?


Choo choo.....
 

26-11-2009 15:50:57
ruysdael
ruysdael
Quote
rjybema: Geen idee wat er met de 4081 aan de hand is...
Gisteren was de 4081 in dienst, zag hem in de Noord-Oost.
 

26-11-2009 22:21:56
rjybema
rjybema
Quote
robbertc: Nummersvolgorde is los gelaten, lijkt het wel. Op 19-11 is ICM 4093 binnengelopen in Hlm.
4088 en 4089 staan momenteel in On.
4091 dus in Hlm.
4092 en 4094-4097 rijden nu gewoon rond.

...en de 4090 ook nog!
 

27-11-2009 00:29:17
Jeffrenzo
Jeffrenzo
ik weet niet of het met de revisie te maken heeft of niet, maar altijd als ik op Ztm sta te wachten komen er ICM's voorbij (meestal ICMm-III + ICM-IV in verschillende hoeveel heden en volgorde)
maar elke keer is het IVtje redelijk stil en maakt de III redelijk veel lawaai, heeft dit met de revisie te maken of met een andere reden? (volgens mij heb ik het ook een keer gehoord/gezien bij een ongereviseerde III)


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

27-11-2009 09:45:51
rjybema
rjybema
ICMm 4083 is bezig aan zijn proefrit op Hlm-Gv.
Het stel is een kwartiertje geleden aangekomen te Gv.
 

27-11-2009 10:04:02
robbertc
robbertc
... En ICM 4095 is gisteravond in Hlm geland.
Nog maar 7 'old school' ICM-III'en actief: 4088, 4089 (On), 4090, 4092, 4094, 4096 en 4097.

Laatst bewerkt door robbertc op 27-11-2009 10:07
 

27-11-2009 10:11:32
keesje
keesje
De 4089 staat in On nadat het vorige week de bovenleiding naar beneden had gehaald bij Ama/Amfs. Iemand een idee hoe groot de schade is?  

27-11-2009 13:36:45
edje
edje
Bovenleiding naar beneden halen, zal vaak ten koste gaan van je stroomafnemer, en je lak laag op het dak.
Dus veel slimmer zal het niet zijn.
 

27-11-2009 16:30:56
salieri
salieri
Quote
keesje: De 4089 staat in On nadat het vorige week de bovenleiding naar beneden had gehaald bij Ama/Amfs. Iemand een idee hoe groot de schade is?
Hij is weer in dienst gezien, 80158 en 12758 te Gn
 

27-11-2009 17:25:31
timtrein
timtrein
Quote
Jeffrenzo: ik weet niet of het met de revisie te maken heeft of niet, maar altijd als ik op Ztm sta te wachten komen er ICM's voorbij (meestal ICMm-III + ICM-IV in verschillende hoeveel heden en volgorde) maar elke keer is het IVtje redelijk stil en maakt de III redelijk veel lawaai, heeft dit met de revisie te maken of met een andere reden?

Als ik me niet vergis hebben de viertjes geen toegevoegde blokkenrem meer, maar magneetremmen. Dat scheelt wel in lawaai.
 

28-11-2009 18:30:34
rjybema
rjybema
ICMm 4083 is op dit moment onderweg van Hlm naar On.
Nu ongeveer halverwege de Veluwe.
 

29-11-2009 11:24:00
AlbertP
AlbertP
Quote
timtrein: Als ik me niet vergis hebben de viertjes geen toegevoegde blokkenrem meer, maar magneetremmen. Dat scheelt wel in lawaai.

Zo is het inderdaad.
 

30-11-2009 02:04:30
Jeffrenzo
Jeffrenzo
maar heeft dat alleen met rem geluid te maken of ook met het geluid als ze voorbij rijden, want ze remmen (helaas) niet voor Ztm


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

02-12-2009 10:54:28
john563
john563
morgen 3-12 gaan de 4084 en de 4205 proefritten, ieders apart natuurlijk.

De 4205 heeft deze week zijn officiele toelating verkregen.

Laatst bewerkt door john563 op 02-12-2009 10:55
 

02-12-2009 11:37:54
Jannn2009
Jannn2009
Zeer goed nieuws van de 4205! Wel vervelend dat ik normaal op donderdag altijd vrij ben.. behalve aankomende.. Ik hoop dat er iemand wel een foto'tje post!;)  

02-12-2009 11:59:40
thom
thom
Quote
Jeffrenzo: maar heeft dat alleen met rem geluid te maken of ook met het geluid als ze voorbij rijden, want ze remmen (helaas) niet voor Ztm

Remblokken willen ook nogweleens wat slepend tegen een wiel hangen als er niet geremd word, dat zul je ookwel horen...
 

03-12-2009 17:13:24
rjybema
rjybema
Quote
[Uit de opvallende dingen van vandaag]

ICMm 4083 beleeft op dit moment zijn eerste rit in de reizigersdienst als gemoderniseerd stel. Nu onderweg als 558v/3/a Gn-Gvc.
 

03-12-2009 17:14:43
rjybema
rjybema
Quote
john563: morgen 3-12 gaan de 4084 en de 4205 proefritten, ieders apart natuurlijk.
De 4205 heeft deze week zijn officiele toelating verkregen.

ICMm 4084 is inderdaad rond half 4 in Gv geweest.
De 4205 is volgens mij in Hlm gebleven vandaag...

Laatst bewerkt door rjybema op 03-12-2009 17:15
 

03-12-2009 17:54:45
john563
john563
4205 is niet verder als het station gekomen, tractie problemen.  

03-12-2009 20:18:56
RickTrains
RickTrains
Ben benieuwd hoe ICMm-IV eruit ziet, zal een mooie combinatie vormen met de ICMm III. %08%  

03-12-2009 22:05:49
aarclay
aarclay
Ga er maar vanuit dat hij hetzelfde eruit ziet als de driedelige ICM's. Alleen de toilet zal misschien iets anders zijn vanwege de bioreactor.


Choo choo.....
 

07-12-2009 09:30:10
robbertc
robbertc
ICM 4203 is vannacht Hlm binnengerold. Het tweede IV'tje dat toe is aan revisie?
De 4205 staat nog in Hlm en er rijden nog 7 ICM-III'en ongereviseerd rond.
 

07-12-2009 10:02:16
broek53
broek53
Een maandje geleden werd al gemeld (door john563) dat de 4203 deze week naar binnen gehaald zou worden als tweede try-out-stel. Men houdt zich dus aan zijn woord en aan de planning  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

07-12-2009 12:40:45
aarclay
aarclay
Hmz, was de 4012 dan ook eigenlijk een tweede try-out stel? Of hoorde die al bij de serie-ombouw?


Choo choo.....
 

07-12-2009 15:28:17
plant
plant
In mijn herinnering is na de uitgebreide testen met de 4011, "gewoon" aan de 4012 begonnen als zijnde serie-revisie.


Youri
 

07-12-2009 19:59:20
john563
john563
4205 gaat voor c-status naar onnen, de bio bakken zijn voorzien van biocultuur.  

07-12-2009 20:22:23
aarclay
aarclay
c-status, dat houdt in?

En zijn de ICM-I en ICM-II trouwens al voorbereid op gebruik van een bioreactor? En zijn er al plannen of die erin zullen komen?


Choo choo.....
 

07-12-2009 20:30:18
luytjes
luytjes
ICM-1 en ICM-2 met gewone cijfers! Romeinse cijfers is om het aantal bakken mee aan te duiden. Leer het nou eens  

07-12-2009 21:30:54
bjornl
bjornl
Quote
plant: In mijn herinnering is na de uitgebreide testen met de 4011, "gewoon" aan de 4012 begonnen als zijnde serie-revisie.
In ieder geval hebben de 4011 en 4012 een tijdje samen proefbedrijf gereden in de 1500.
 

08-12-2009 11:13:46
rjybema
rjybema
Quote
john563: 4205 gaat voor c-status naar onnen, de bio bakken zijn voorzien van biocultuur.

Gisteravond op transport gegaan van Hlm naar On.
Trekkracht was 8 bakken VIRM: 9407+9596.
 

08-12-2009 11:49:09
treintim
treintim
Quote
john563: 4205 gaat voor c-status naar onnen, de bio bakken zijn voorzien van biocultuur.


Dan zouden ze toch eventueel geschikt moeten zijn voor Duitsland mét bioreactor?
 

08-12-2009 12:21:28
timtrein
timtrein
Die paar meter tot aan Em en Bh zullen vast ook het probleem niet zijn. Verder Duitsland in wordt moeilijker  

08-12-2009 16:53:07
treinfan
treinfan
Quote
bjornl:
Quote
plant: In mijn herinnering is na de uitgebreide testen met de 4011, "gewoon" aan de 4012 begonnen als zijnde serie-revisie.
In ieder geval hebben de 4011 en 4012 een tijdje samen proefbedrijf gereden in de 1500.
De 4011 en 4012 zijn niet de enige stellen die eerst enkel in de 1500 reden. Dit was om snel weer in Hlm te kunnen zijn en niet de hele noordoost door de war te gooien mochten er problemen optreden
 

08-12-2009 18:21:54
bjornl
bjornl
Volgens HOV/RN van mei 2007 was dat omdat ICMm (toen) niet in treinen langer dan 9 bakken mocht rijden.  

08-12-2009 19:58:39
manuel25
manuel25
De boosdoener was de statische omzetter, die in het begin niet zo heel erg betrouwbaar was.

Laatst bewerkt door manuel25 op 08-12-2009 22:27
 

08-12-2009 20:00:11
mfwv
mfwv
Hieronder een tweetal foto's van ICMm-IV 4205:

http://www.flickr.com/photos/18markrijs/4166713975/
http://www.flickr.com/photos/hvondelen/4167370122/
 

08-12-2009 20:01:56
noof
noof
Die waren door de makers al eerder in dit topic gezet.  

08-12-2009 20:05:51
mfwv
mfwv
Ik zie ze niet staan. De foto's zijn op 7 december jl. gemaakt en er is geen bericht na die datum waarin ze staan.  

08-12-2009 20:17:00
noof
noof
Excuus, stonden in Opvallende Dingen van gisteren.  

08-12-2009 20:31:15
Daan!
Daan!
De bakindeling blijft dus gewoon hetzelfde. Een aparte A en aparte B.
Fraaie plaatjes!
 

08-12-2009 21:49:01
mren
mren
Quote
Daan!: De bakindeling blijft dus gewoon hetzelfde. Een aparte A en aparte B.


Ook qua stiltezones? Dus een volledige B-kopbak in plaats van kleine stiltezones verspreid over de trein zoals bij de drietjes.
 

08-12-2009 22:12:25
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
als ze nou eens de stiltezone niet in een mBDk plaatsen, dat vind ik bij de ICMm-III zo irritant, zeker als de airco behoorlijk hard aan staat (en dat tref ik nogal vaak aan). Weinig stilte op die manier, de sBk is stiller.  

08-12-2009 22:24:12
treintim
treintim
Als je de niet-stiltezone in de motorwagen zet, overstemt de motor je gepraat en kun je je gesprekspartner nog maar moeilijk volgen en moet je je stem gaan verheffen etc.%03%
Laat maar mooi zo.
Want de motor van een ICM maakt inderdaad hard geluid (overigens wel mooi) in de motorbak.

Laatst bewerkt door treintim op 08-12-2009 23:29
 

09-12-2009 08:09:43
Daan!
Daan!
Quote
mren:
Quote
Daan!: De bakindeling blijft dus gewoon hetzelfde. Een aparte A en aparte B.


Ook qua stiltezones? Dus een volledige B-kopbak in plaats van kleine stiltezones verspreid over de trein zoals bij de drietjes.

Dat weet ik niet. Ik keek alleen aan de hand van de foto's.
 

09-12-2009 11:04:46
luytjes
luytjes
Quote
SleutelMan: als ze nou eens de stiltezone niet in een mBDk plaatsen, dat vind ik bij de ICMm-III zo irritant

Dan heb je in een vreemde variant van een ICMm-III gezeten, want de stiltezones zitten daar alleen in de sBk en de AB, maar niet in de mBFk. Je bent vast in de war met ongemoderniseerd ICM-IV, daar is het namelijk precies andersom.
 

09-12-2009 11:08:31
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
ja in de ICM-IV wist ik m al. Dan was het misschien wel in de sBk maar de airco was dusdanig storend dat er van stilte weinig terecht kwam.  

09-12-2009 11:11:11
daniel_ddr
daniel_ddr
Tja inderdaad... d'r is soms wel erg veel bijgeluid in de stiltezones van ICMm. Wanneer ze wel lekker stil zijn: voordat er een machinist in zit op Rtd%08%

Maargoed, hopelijk wel kleine stiltezones in het ICMm-IV: blijkt in de praktijk veel beter te werken (en iemand op het verstoren van de stilte aanspreken is ook wat makkelijker als je niet eerst het hele rijtuig door hoeft)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

16-12-2009 12:34:54
rjybema
rjybema
Uit opvallende dingen 16 december:
Quote
ICMm 4085 heeft vanmorgen een proefritje Hlm-Gv v.v. gemaakt.


Laatst bewerkt door admin op 19-12-2009 20:09, reden: Quote hersteld
 

19-12-2009 12:20:04
rjybema
rjybema
Uit opvallende dingen 19 december:
Quote
ICMm 4085 is niet op afleveringsrit gegaan van Hlm naar On, maar staat te Bkh.


Laatst bewerkt door admin op 19-12-2009 20:09, reden: Quote hersteld
 

22-12-2009 02:00:07
treinfreak
treinfreak
Wat mij trouwens opviel laatst bij de 4017 was naast een zwarte neus dat er aan een van de koppen aan de linkerzeide de verf lijkt los te bladeren.Hebben hier meer ICMm's last van ?


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

22-12-2009 08:50:34
edje
edje
Is geen verf, is de folie die ze erover heen hebben geplakt  

23-12-2009 11:30:14
rjybema
rjybema
ICM 4090 is gisteravond in Hlm gearriveerd tbv modernisering.
Is vanuit Es gekomen en heeft onderweg naar Hlm in Zl DM'90 3421 afgeleverd.

Laatst bewerkt door rjybema op 23-12-2009 11:31
 

29-12-2009 08:41:32
keesje
keesje
Het lijkt er tevens op dat ook de 4094 in Hlm is aangekomen. Reed gisteren (28/12) nog mee in 565 achterop tot Zl, ging leeg naar Dv om daar vervolgens voorop mee te rijden in (7)1674 naar Hfdo. Uiteindelijk via Asd is het stel rond 23.30 uur te Hlm aangekomen.

Er zat vanmorgen ook beweging in de 4093, maar of het stel klaar is weet ik niet.
 

29-12-2009 11:39:22
aarclay
aarclay
Quote
treinfreak: Wat mij trouwens opviel laatst bij de 4017 was naast een zwarte neus dat er aan een van de koppen aan de linkerzeide de verf lijkt los te bladeren.Hebben hier meer ICMm's last van ?

Ik dacht dat de ICMm's daar al voor behandeld waren? Niet dus? Of speelt het probleem opnieuw?

Laatst bewerkt door aarclay op 29-12-2009 11:39


Choo choo.....
 

31-12-2009 10:12:32
broek53
broek53
4205 is op 30/12 door Onnen in dienst gesteld.
4086 op 30/12 van Hlm naar On, maar onderweg in Zl gestrand met een defect.
 

31-12-2009 16:58:41
martijn24
martijn24
4205 is vanmorgen vertrokken in de 720v.  

31-12-2009 20:02:52
Joff-10242
Joff-10242
en rond 14:45 stond hij in Gn op spoor 6 uit te rusten  

01-01-2010 16:58:11
salieri
salieri
Ik heb een aantal foto's gemaakt van de 4205, met wat opvallende dingen.
Ik zal ze zo even plaatsen, ben ze aan het uploaden

EDIT: Ging sneller dan verwacht, maar hier zijn de foto's:

Eerste klas wand, zonder het houtmotief (aan de andere kant zat wel het eerste klas motief)
http://i638.photobucket.com/albums/uu110/DH3206/IMG_5762.jpg

Even een normale doorkijk van de A-bak
http://i638.photobucket.com/albums/uu110/DH3206/IMG_5763.jpg

De WC mag je gewoon gebruiken op het station zelf! Handig voor het spotten, want dit scheelt je 50 cent%08%
http://i638.photobucket.com/albums/uu110/DH3206/IMG_5765.jpg

Ook handig, een bezet lampje zoals Arriva deze ook in de GTW's heeft
http://i638.photobucket.com/albums/uu110/DH3206/IMG_5766.jpg

Bioreactor
http://i638.photobucket.com/albums/uu110/DH3206/IMG_5772.jpg

En dan gewoon een foto van de 4205 achterop trein 756 (4053 zat voorop)
http://i638.photobucket.com/albums/uu110/DH3206/IMG_5779.jpg

Laatst bewerkt door salieri op 01-01-2010 17:02
 

01-01-2010 19:51:19
Daan!
Daan!
fraai.
Zit die bezetknop van de WC's er bij ICM 1 en 2 niet op?
 

01-01-2010 19:54:51
bjornl
bjornl
Hoeveel zeszitscoupé's zijn er overgebleven?  

01-01-2010 20:17:53
mdj
mdj
Als ik zo de foto's zie, een mooi ovaal rondje: 0.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

01-01-2010 20:44:55
rh_ii
rh_ii
Ik gok op 2, net als in de drietjes Zie ook het buitenaanzicht, met 3 klapraampjes op rij. De eerste twee zullen waarschijnlijk voor de kleine coupés zijn,,de derde voor het grote coupé.

Bas
 

01-01-2010 20:48:15
thom
thom
Quote
Daan!: fraai.
Zit die bezetknop van de WC's er bij ICM 1 en 2 niet op?

Lijkt me geen bezet signalering, maar eerder de lamp "toilet defect".
Gezien het een bioreactor is lijkt me dat wel logisch...
 

01-01-2010 21:41:48
salieri
salieri
Quote
bjornl: Hoeveel zeszitscoupé's zijn er overgebleven?
Er zitten twee zeszitcoupe's in
 

01-01-2010 22:40:52
aarclay
aarclay
Is het ook zo dat de deur vanzelf op slot gaat bij een defecte of volle bioreactor, in dat geval?
Bij de GTW'tjes is dat trouwens wel zo.

En in de cabines van de treinen zit een signaleringslamp ervoor, neem ik aan?

Laatst bewerkt door aarclay op 01-01-2010 22:44


Choo choo.....
 

01-01-2010 22:41:49
salieri
salieri
Toen ik wilde kijken of de wc ook nog anders was, was het lampje rood en het slot zelf in de wc op groen. Maar de deur ging niet open.  

01-01-2010 23:35:36
treintim
treintim
Wat mij alleen maar opvalt vanaf jouw laatste foto en mijn eigen waarneming vandaag, is dat de revisie de ICM-IV beter staat dan de drietjes. Mede door hun verweerde/verwaterd-uitziende milieuvriendelijke verf op de oude ICM-IV. Dan is zo'n gereviseerd treinstel echt een zeer groot contrast, ICM-IV zoals het nog nooit geglommen heeft.
De drietjes, vooral in de lagere nummers, hadden nooit last van verweerde verf en voor mij was het contrast dan ook wat minder groot na revisie, hier is dat contrast er echter des te sterker. Misschien ook wel een beetje door de erg lichtgeel uitgevallen verf op de oude ICM's en de donkergele verf hier.

Laatst bewerkt door treintim op 01-01-2010 23:37
 

02-01-2010 14:06:06
salieri
salieri
Wat ik mij trouwens afvraag, over die bioreactoren:
Waar willen ze die dingen gaan legen? In Gn is er geen spoor voor elektrisch materieel dat daar de bioreactoren kan legen.
 

02-01-2010 14:10:10
broek53
broek53
Onnen. Bioreactoren hoeven - als het goed gaat - alleen bij een onderhoudsbeurt van het treinstel geleegd te worden. Daar zijn het bioreactoren voor, en geen ordinaire opvangbakken.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl