Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
02-01-2010 14:17:47 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Oke, bedankt Broek53!%02% |
02-01-2010 14:18:13 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Is dat de enige plek waar men die dingen kan legen? |
02-01-2010 14:25:27 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
waarschijnlijk wel, VIRM-4 is namelijk om diezelfde reden in onderhoud te On (en niet te Ldd, zoals voor de overige VIRM-IV's). |
02-01-2010 20:23:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij is die mogelijkheid er ook wel op de Wgm, maar volgens mij komt daar weinig ICMm... Laatst bewerkt door thom op 02-01-2010 20:23 |
![]() |
advertentie |
02-01-2010 20:33:34 | ||
---|---|---|
nedtrain25
![]() |
niet alle VIRM IV's zijn in LDD in onderhoud alleen de 9400en |
02-01-2010 20:35:08 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Waar zijn de VIRM lage 95xx dan in onderhoud? |
02-01-2010 20:35:46 | ||
---|---|---|
nedtrain25
![]() |
in onnen |
02-01-2010 21:42:00 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik had het geloof ik al eerder gevraagd maar antwoord was achterwege gebleven, maar zijn er ook plannen om de ICM-I en ICM-II te voorzien van een bioreactor? En zijn ze er al op voorbereid tijdens de modernisering? Laatst bewerkt door aarclay op 02-01-2010 21:42 Choo choo..... |
03-01-2010 15:06:14 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Trouwens, nu alle ICMm-IV een bioreactor gaan krijgen, opent dat de mogelijkheid voor een Duitsland-toelating. Die eisen namelijk dat gemoderniseerd materieel alleen het land binnen mag komen als het een gesloten toiletsysteem bezit. Nu nog iemand die zich voor die toelating hard wil maken en we hebben in de toekomst ook nog heel veel lol van Koplopers over de grens. Laatst bewerkt door treintim op 03-01-2010 15:06 |
03-01-2010 16:56:43 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Moet er eerst een andere snelschakelaar in die overweg kan met de Duitse 'prik'.![]() Choo choo..... |
03-01-2010 16:58:57 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
ohwww die snelschakelaar zou de duitse spanning misschien nog wel accepteren, alleen de rest van je installatie niet. |
03-01-2010 17:04:57 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Naar Em kan het straks sowieso niet: tussen de Betuweroute-aansluiting en Emmerich wordt 25 kV ~. Naar Vl kan het al, evenals Rsd en Mt. Naar Essen(B), Vise(B), Kaldenkirchen (D),Hertzogenrath(D) en Leer is onmogelijk door het onbreken van 1500/1800 V= . Blijft over: Bh. Gezien de problemen soms met de 140, lijkt het wel handig dat iig een paar stellen daar heen kunnen. ICMm-IV lijkt mij daarvoor voldoende. Laatst bewerkt door mdj op 03-01-2010 17:23 Bij twijfel: gebruik beton. |
03-01-2010 17:45:38 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteIs dat al zeker dan? Verder geloof ik niet dat NS Int. zich erg druk maakt over beschikbaarheid van vervangend materieel, zeker niet als het ook nog wat moet gaan kosten. |
04-01-2010 19:21:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Blijkbaar is er veel ICM(m) spul tijdelijk uit de dienst als ik dit mag geloven: Tekort aan treinen Nederland: Door een tekort aan treinen rijden er maandag 4 januari en dinsdag 5 januari minder treinen tussen Rotterdam - Utrecht - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer. Iemand enig idee waardoor dit komt, problemen met de stuifsneeuw wat kortsluiting veroorzaakt? Choo choo..... |
04-01-2010 19:26:47 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Zie de opvallende dingen van vandaag (4 januari) ... Bij twijfel: gebruik beton. |
04-01-2010 20:23:10 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
35 stellen ICM, met o.a. storingen aan de compressors |
04-01-2010 20:28:45 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Nu je het zegt. Ik herinner me een lijstje van Keesje met tig stellen ICM IV die 2 weken geleden werkloos aan de kant stonden na wat sneeuw. |
04-01-2010 21:18:48 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Het lijkt me ook erg handig als er straks materieel beschikbaar is om de pendel Hgl-Bh te gaan rijden. Plan V houdt het nog eventjes vol, maar er zal toch iets anders voor moeten gaan komen .... Biedt trouwens ook leuke prespectieven om het stel mee te geven met de NO en in Hgl te combineren en splitsen ![]() |
04-01-2010 21:20:20 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Waarmee ik niet zei dat ze defect waren. Ik constateerde slechts een hoog aantal stellen dat niet reed. ![]() |
04-01-2010 21:25:56 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Klopt, maar het lijkt me geen toeval dat er zóveel stellen tegelijkertijd aan de kant staan![]() |
04-01-2010 22:40:36 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
ik zat gisteren in een ICM stel (nr is me even ontschoten) welke zl-lw reed (ivm niet combineren/splitsen te zl, lag volgens de HC aan sneeuw in de koppelingen) het stel wat op spoor 14 klaar stond richting lw heeft 5 minuten langer stil gestaan ivm te weinig lucht in de leidingen |
04-01-2010 23:32:20 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Dat had geloof ik te maken met aangepaste materieelinzet van ICM-IV/dienstregeling n.a.v. de kerstvakantie. |
04-01-2010 23:37:44 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Er staat de laatste dagen ook veel ICM aan de kant op Hgl. De afgelopen weken heeft de 4220 er geruime tijd gestaan, nu stonden de 4214 en 4247 met de beugels plat opgesteld. |
05-01-2010 18:49:05 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ook in Es staat zeker één ICMm al een paar dagen, het hele dak lag nog vol sneeuw (vanaf het busstation te zien) |
07-01-2010 14:04:20 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
...even terug naar het wèl rijdende ICMm: stel 4087 heeft zonet een proefritje gemaakt op Hlm-Ledn v.v. (deze keer niet Gv). Zal - bij goed resultaat - één dezer dagen wel afgeleverd worden. Laatst bewerkt door Spionkop op 07-01-2010 14:05 |
09-01-2010 11:18:38 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
Afgelopen nacht is het stel inderdaad naar On overgebracht. Vanaf Amf gesleept door VIRM 8654. |
09-01-2010 15:01:51 | ||
---|---|---|
michiel88
![]() |
Quote Waar zijn die tijden gebleven dat de koppelingen werden afgedekt, dan zou je mijnsinziens heel wat problemen voorkomen. |
09-01-2010 16:50:42 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Dan moet je ook weer hoedjes zien te krijgen, die hangen nergens meer op tegenwoordig. Probleem erbij. |
10-01-2010 12:47:48 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
Gisteren - zaterdag 9 januari 2010 - is stel 4096 overgebracht naar Hlm tbv modernisering. Er zijn nu nog maar 4 onverbouwde ICM-drietjes over, te weten: - 4088: staat te Lw; - 4089: staat te Zl; - 4092: staat te Amfbok; - 4097: rijdt 533m Gvc-Gn. Slechts eentje dus in actieve dienst op dit moment. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-01-2010 20:53:27 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Vandaag is ICMm 4087 de reizigersdienst in gegaan. Stel heeft de treinen 534a/v, 545a/v, 558a/v en 569a/v gereden op Gn-Gvc v.v. |
12-01-2010 21:02:02 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Hoedjes waren ook niet echt een oplossing bij deze kou, die vriezen namelijk ook vast |
12-01-2010 21:33:16 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Op Zlr staan op dit moment 11 stellen die wachten op reparatie te On. Vooral defecte compressors. |
12-01-2010 23:06:35 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Wat een idiote plek om die dingen daar neer te zetten. Ik zie vandaag de dag al bijna geen treinen meer in hun originele kleur rijden... |
13-01-2010 07:33:43 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Staan ze bij de mat '64 stellen op zlr dan? Laatst bewerkt door Erikvd12 op 13-01-2010 07:34 |
13-01-2010 07:56:48 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
Nee, vlakbij het viaduct van Ringweg Zuid. |
13-01-2010 10:10:04 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Het spuuglelijke nieuwe gebouw van Windesheim geeft een leuk uitzicht inderdaad.. |
13-01-2010 12:23:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zullen we het over dit aspect maar niet verder hebben? |
15-01-2010 09:58:20 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Even wat andere vragen over de ICMm, om te beginnen over de viertjes![]() In Op de Rails las ik dat de 4205 is inmiddels opgeleverdis, en nu is de 4203 in Haarlem voor een try-out voor de modernisering. Deze zal als extra een sluitfluit krijgen en niet te vergeten een OBIS reizigers-informatie systeem en internet mogelijkheid. ![]() Nu vraag ik me af: - Wordt de sluitfluit ook nog toegepast in de 4205 (want die heeft het blijkbaar nog niet, deed me suggereren), en ook nog later in de drieetjes? Ook was er bekend dat de deuren van de ICMm's op de Flevolijn niet altijd goed sloten (http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/recent?NewsKey=F41E9DD46B5A2D83C125759E006EEC00), dit had blijkbaar te maken met de hellingshoek, volgens diverse discussies op internet. Heeft NedTrain dit eigenlijk al eens aangepast. Op de Flevolijn rijden niet vaak ICMm's geloof ik. Laatst bewerkt door aarclay op 15-01-2010 09:59 Choo choo..... |
15-01-2010 10:19:49 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Komt er serieus een sluitfluit in? Dat is balen zeg![]() |
15-01-2010 12:03:57 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Die fluitjes van conducteurs klinken zo mooi %02%. De sluitfluit van VIRM is zeker niet lelijk, maar ik hoor liever het 'ouderwetse ![]() |
15-01-2010 15:18:41 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
De HC fluit meestal toch eerst zelf voordat er gesleuteld (en dus gefloten met een sluitfluit) wordt, dus dat zal niet verdwijnen. Ik meen me te herinneren dat de sluitfluit al aanwezig is (in de cabine zitten er wel bedieningsknoppen voor dacht ik, en ongeveer in het midden van de bak zitten aan de buitenkant kleine roostertjes boven één van de ramen waar volgens mij de fluit achter zit, net als bij ICRm). Bas |
19-01-2010 10:22:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Daarom, beter een sluitfluit bij alle deuren, dan een fluitje van een conducteur die je 100 meter verderop hoort. Betekent dit ook dat er een rode lamp wordt ingebouwd, net als VIRM-4? Choo choo..... |
19-01-2010 12:13:04 | ||
---|---|---|
Annemarie
![]() |
Maar dus de eerste 4200 stellen staan nu in Hlm? Edit door Spiketrain: verboden deel uit dit bericht verwijderd, zie forumregels. Laatst bewerkt door spiketrain op 19-01-2010 12:26 |
19-01-2010 12:20:58 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Nee, de 4205 ging als eerste de modernisering in, en nu die inmiddels al begin dit jaar in dienst is, is de 4203 er achteraan gegaan voor het tweede treinstel voor de try-out. Dit is in dit topic nog naar voren gekomen overigens. Laatst bewerkt door aarclay op 19-01-2010 12:22 Choo choo..... |
19-01-2010 14:10:18 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
gisteren werd de 4091 glimmend en wel naar buiten getrokken te hlm |
20-01-2010 11:29:52 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
...en inmiddels onderweg naar On. Nu te Asd. |
28-01-2010 07:20:23 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
ICM 4089 is afgelopen nacht naar Hlm gereden, na uit te zijn gelopen in Hfdo als trein (70)780 vanuit Gn. Nu zijn er nog 3 onverbouwde ICM-drietjes over: 4088, 4092 en 4097. |
28-01-2010 08:46:34 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Het valt mij op dat stel 4086 wel is afgeleverd door Hlm, maar nog niet in dienst is gesteld door On. Is er iets mis met het stel? |
28-01-2010 08:59:55 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Gisteren reed dit stel. Ik had hem gezien in trein 715a en 728v in Gn. |
28-01-2010 14:19:24 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
ICMm 4086 is ergens in de eerste dagen van januari in dienst gesteld door On en heeft een dag of 2 gependeld op Zl-Lw alvorens weer retour On te gaan. Nu is het stel sinds enkele dagen weer opnieuw in dienst. ICMm 4093 heeft vanmiddag een proefritje Hlm-Gv v.v. gemaakt. |
28-01-2010 16:28:44 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Oke, dank voor de uitleg Spionkop!![]() |
03-02-2010 21:22:39 | ||
---|---|---|
Eddo
![]() |
Vandaag reed de 4095 om 12:15 leeg door Hil richting Hlm, dus vermoedelijk een proefrit. |
05-02-2010 15:59:10 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Uit de OD van 5-2:QuoteDe 4092 is daar voor revisie of alleen voor herstelling aan de compressorgroep? |
05-02-2010 16:00:41 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat weet ik niet, ik vroeg het me zelf inderdaad ook af.![]() |
![]() |
advertentie |
05-02-2010 17:01:52 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quotestond vanochtend op sp12 te hlm Mcn NS International Rtd |
05-02-2010 18:48:39 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Inmiddels al in Zl. |
05-02-2010 19:07:53 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
4092 voor revisie |
05-02-2010 19:38:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Waarbij de 4097 nu écht de laatste is die nog onverbouwd is!![]() |
05-02-2010 20:54:53 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
4201-4204 en 4206-4250? |
05-02-2010 20:57:08 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Van de ICM-III dan...![]() |
05-02-2010 22:18:19 | ||
---|---|---|
Pim-ICR
![]() |
4088 nog![]() |
05-02-2010 22:22:43 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@Pim-ICR. Ik las in een andere toppic dat de 4088 ook al uit dienst is. |
05-02-2010 22:24:38 | ||
---|---|---|
Pim-ICR
![]() |
Wat zonde, en hoe reviseren ze er ineens zoveel tegelijk? |
05-02-2010 22:48:07 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Er wordt ook aardig wat afgeleverd.![]() |
05-02-2010 23:21:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De onttrekking voor revisie is nominaal 6 stellen tegelijk, dat is al een hele tijd zo. |
06-02-2010 00:07:47 | ||
---|---|---|
Pim-ICR
![]() |
Heb ik verder geen weet van, maar in ieder geval werden het er ineens wat meer. Kunnen ze momenteel niet gewoon beter hun best doen om treinen rijdende te houden ipv te reviseren? |
06-02-2010 00:10:28 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Gaat in 1 moeite door. ![]() Gr Joop mcn Lls |
06-02-2010 00:11:09 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
oke goed, het zijn er 7 dan. De revisie moet toch plaatsvinden, en als je dan toch al bezig bent kun je direct ook evt. problemen aanpakken (op dit moment bevind zich trouwens ook behoorlijk wat ongereviseerde ICM-IV's te Hlmwph voor herstelactie als gevolg van de kou...) Laatst bewerkt door SleutelMan op 06-02-2010 00:11 |
06-02-2010 00:35:56 | ||
---|---|---|
Alwin
![]() |
Quote Gisterochtend mijn eerste rit met gemoderniseerde 4205: Binnenin is er nog wel een kleine maar positieve verandering van ICMm-IV t.o.v. ICMm-III: de prullenbakjes in de coachopstelling 2e kl. hangen niet meer in het midden, maar zijn nu onder de stoelen verwerkt zoals in de VIRM. De stoel aan de raamkant is daardoor beter bereikbaar (zonder een dunne broek open te halen). Trouwens: moet de aanduiding bij de spots niet veranderen van ICM-IV 4205 naar ICMm-IV 4205? |
06-02-2010 00:47:35 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Waarom is dat eerste ook niet doorgevoerd bij de laatste ICMm-III-en? Laatst bewerkt door ruysdael op 06-02-2010 00:47 |
06-02-2010 00:54:40 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Zijn die prullenbakjes letterlijk van het type VIRM? Oftewel, er past één flesje in, die dingen zijn zo smerig dat er complete bacteriekolonies aan het feestvieren zijn en als je ze opentrekt heb je het idee dat ze er òf uitvallen, of dat je de hele stoel van de voorbuurman meetrekt. Of heeft men voor een iets praktischer en beter schoon te houden oplossing gekozen ![]() Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
06-02-2010 00:59:45 | ||
---|---|---|
Alwin
![]() |
Het leek een soort integrale plaat die op de stoel was gemaakt, waarop boven het bakje nog het krantennet was gemonteerd. Dat net ontneemt ook enigszins het zicht op het handvat van het bakje... Het volume is wel vergelijkbaar met die van de VIRM. Gisterochtend zaten er alleen wat Marswikkels in, maar was het verder schoon (nog weinig gebruikt of goed schoongemaakt...). Laatst bewerkt door Alwin op 06-02-2010 01:04 |
07-02-2010 15:16:31 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Vieze lucht komt er altijd uit die bakjes. Net alsof het nooit wordt schoongemaakt. Je zou eigenlijk die bakjes allemaal eruit moeten halen en in een grote wasmachine moeten doen oid. |
07-02-2010 15:23:18 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
uhmmm die bakjes worden ook nooit van binnen schoongemaakt... schoonmakers hebben volgens mij per rijtuig, iets van 5 minuten om alle vuilnisbakken leeg te maken (normtijden), je hebt dus geen tijd om alle bakken ook nog schoon te poetsen. |
07-02-2010 17:19:44 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
ICMm 4095 is vrijgegeven voor inzet. Het stel kwam samen met 4202 als lm om 16.11 aan in Gn. |
07-02-2010 19:18:50 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ja dat had ik wel verwacht en gedacht. Is ook niet te doen want vettigheid en zoet spul gaat er ongelofelijk inplakken en dan ben je 10 min per afvalbak kwijt. Mijn idee zou zijn om ze eens in de zoveel tijd allemaal eruit te halen en mechanisch te wassen. Dat er nog geen machine is die automatisch de raampjes van binnen kan lappen, stofzuigen en de vloer kan vegen verbaasd me eigenlijk wel. Dan zou er heel wat bespaard kunnen worden. |
07-02-2010 19:39:44 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Hoe zie jij die machine voor je dan? Als een soort octopus met van die lange tengels, zoals ook wel eens te zien in de Donald Duck? Maar serieus, ik denk dat alleen mensen toebereid zijn voor dit werk in treinen. Misschien dat zo'n octopusmachine daarom nog niet bestaat. Laatst bewerkt door treintim op 07-02-2010 19:40 |
07-02-2010 22:36:50 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Je hebt ook automatische grasmaaiers en scrobmachines dus er is een hoop mogelijk. Automatisch ramen lappen (aan de binnenkant) heb ik nog niet mogen zien maar het zou wel mooi zijn. Ben je een stuk goedkoper uit en kan je treinen veel vaker schoonmaken. |
07-02-2010 23:16:04 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Je bedoelt dat treinen dan evenvaak worden schoongemaakt (of nog minder vaak omdat machines het vaak beter schoonmaken dan de mens) en dat dus de helft van het schoonmaakpersoneel op straat staat. Laatst bewerkt door lucky op 07-02-2010 23:16 |
08-02-2010 08:29:40 | ||
---|---|---|
lint27
![]() |
Die helft van de schoonmakers kan dan mooi de prullenbakjes in IRM gaan poetsen![]() |
08-02-2010 08:36:12 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Automatische grasmaaiers,en dergelijk hebben vaak de eigenschap om het niet goed te doen. Ramen binnen schoonmaken gebeurt 1x in de week, en de buitenkant alleen in de wasstraat. |
08-02-2010 08:37:55 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: terug naar ICMm. Groet, Spiketrain |
08-02-2010 20:01:24 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4203 gaat in bedrijf gesteld worden, prognose over 2 weken. |
14-02-2010 13:26:17 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Heren PAS OP de 4097 gaat morgen 15 februarie in haarlem naar binnen voor revisie, dus als je hem vindt vandaag de laatste kans. |
14-02-2010 17:45:56 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Hvondelen trof de 4097 net aan bij Hlmwph, die rijdt dus niet meer als ICM. Groet, Spiketrain |
14-02-2010 21:15:27 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
mooi, nu alle IV-tjes nog![]() twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
19-02-2010 13:00:34 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 4206 is donderdag 18/2 aan het begin van de avond door de 4041 naar Hlm gebracht, maar ik weet niet of dat t.b.v. revisie is. Stel 4203 is nog altijd niet uit Hlm vertrokken, al is het stel verhuisd naar Haarlem Goederen. |
19-02-2010 13:14:56 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote zal toch niet bij het oude EKP van PTT zijn? Laatst bewerkt door taigagaai op 19-02-2010 14:11, reden: verboden onderwerp verwijderd. |
19-02-2010 13:30:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De eerste intercity van de Nederlandse Spoorwegen (NS) met internet aan boord gaat eind volgende maand rijden. De trein zal op diverse routes worden ingezet, zo zei een woordvoerster van het bedrijf donderdag. Bron: http://www.nu.nl/internet/2187786/eind-maart-internet-in-ns-treinen.html Hier zeggen eind volgende maand? Dus hij gaat eerst een tijdje ZONDER internet-mogelijkheden rijden, als ik goed begrijp? En de 4203 die hiermee bedoeld wordt is voorzien van een sluit-licht bij de deuren, net als V-IRM en ICR, maar wordt de 4205 daar ook nog van voorzien? Choo choo..... |
19-02-2010 14:36:58 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Men doet alsof het zoveelste wereldwonder is uitgevonden. Internet in de trein is er allang in de vorm van draadloze verbindingen met laptop en mobiele telefoon. Maar misschien heb ik de uitvinding van de eeuw gemist? |
19-02-2010 14:52:23 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
de 4206 komt alleen maar binnen voor compressor problemen, de eerst volgende is de 4010. De 4203 word volgende week voorzien van de "gadgets" dat hij op haarlem goederen stond is vanwege een storing, hij is denk ik vanavond weer terug in de werkplaats. |
19-02-2010 15:12:19 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
4010 ? bedoel je de 4210 ? Gaat deze revisie niet op nummer-volgorde ? |
19-02-2010 16:38:22 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De 4010 wordt een aardige opbouwklus inderdaad![]() De viertjes zijn wat dichter bij elkaar afgeleverd, en is korter geleden, dus daar zal dan wat minder noodzaak zijn om ze op (ongeveer) nummervolgorde te doen. En sowieso is de 4201 nog reclame aan het maken (tot wanneer eigenlijk??) |
19-02-2010 16:38:28 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
correctie 4210, deze word donderdag a.s. binnengenomen. |
19-02-2010 21:28:32 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Pas dan je bericht aan. |
20-02-2010 11:02:48 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Ik meende ooit gelezen/gehoord te hebben tot Beijing 2008, maar dat is al weer anderhalf jaar geleden.... Shqiperise-lopers? |
20-02-2010 14:38:48 | ||
---|---|---|
Pim-ICR
![]() |
Ik snap überhaupt niet waarom ze de 4-tjes nu al reviseren, die zitten nog lang niet op 20 jaar en zo verkort je enkel de levensduur, denk ik als simpele vooral busspotter dan. Verder vind ik het onverbouwde persoonlijk mooier, dus dan ga je al gauw tegenredenen geven. |
20-02-2010 14:46:42 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Weet niet of die 20 jaar er uberhaupt wat mee te maken heeft, maar de 4201 en 4202 zijn in mei 1990 al in dienst gekomen... dus dat 'nog lang niet' valt wel mee. |
20-02-2010 14:50:04 | ||
---|---|---|
Pim-ICR
![]() |
werkelijk? Ik dacht dat de 4-tjes rond 1994 afgeleverd waren. Overigens, op het Arriva Groningen forum is een linkje geplaatst naar Willem Wever, waarin men naar Haarlem ging om te kijken hoe ICM ICMm werd, en een man vertelde dat de gemiddelde leeftijd dat treinen daar binnenkomen voor revisie 30 is, maar bij 20 is het in principe toch nodig? |
20-02-2010 14:56:24 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
4201-4214 1990 4215-4230 1991 4231-4249 1993 4250 werd tenslotte op 1 januari 1994 in dienst gesteld. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |