Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
02-01-2010 14:17:47
salieri
salieri
Oke, bedankt Broek53!%02%  

02-01-2010 14:18:13
keesje
keesje
Is dat de enige plek waar men die dingen kan legen?  

02-01-2010 14:25:27
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
waarschijnlijk wel, VIRM-4 is namelijk om diezelfde reden in onderhoud te On (en niet te Ldd, zoals voor de overige VIRM-IV's).  

02-01-2010 20:23:37
thom
thom
Volgens mij is die mogelijkheid er ook wel op de Wgm, maar volgens mij komt daar weinig ICMm...

Laatst bewerkt door thom op 02-01-2010 20:23
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

02-01-2010 20:33:34
nedtrain25
nedtrain25
niet alle VIRM IV's zijn in LDD in onderhoud alleen de 9400en  

02-01-2010 20:35:08
Daan!
Daan!
Waar zijn de VIRM lage 95xx dan in onderhoud?  

02-01-2010 20:35:46
nedtrain25
nedtrain25
in onnen  

02-01-2010 21:42:00
aarclay
aarclay
Ik had het geloof ik al eerder gevraagd maar antwoord was achterwege gebleven, maar zijn er ook plannen om de ICM-I en ICM-II te voorzien van een bioreactor? En zijn ze er al op voorbereid tijdens de modernisering?

Laatst bewerkt door aarclay op 02-01-2010 21:42


Choo choo.....
 

03-01-2010 15:06:14
treintim
treintim
Trouwens, nu alle ICMm-IV een bioreactor gaan krijgen, opent dat de mogelijkheid voor een Duitsland-toelating. Die eisen namelijk dat gemoderniseerd materieel alleen het land binnen mag komen als het een gesloten toiletsysteem bezit. Nu nog iemand die zich voor die toelating hard wil maken en we hebben in de toekomst ook nog heel veel lol van Koplopers over de grens.

Laatst bewerkt door treintim op 03-01-2010 15:06
 

03-01-2010 16:56:43
aarclay
aarclay
Moet er eerst een andere snelschakelaar in die overweg kan met de Duitse 'prik'..


Choo choo.....
 

03-01-2010 16:58:57
edje
edje
ohwww die snelschakelaar zou de duitse spanning misschien nog wel accepteren, alleen de rest van je installatie niet.  

03-01-2010 17:04:57
mdj
mdj
Naar Em kan het straks sowieso niet: tussen de Betuweroute-aansluiting en Emmerich wordt 25 kV ~.

Naar Vl kan het al, evenals Rsd en Mt. Naar Essen(B), Vise(B), Kaldenkirchen (D),Hertzogenrath(D) en Leer is onmogelijk door het onbreken van 1500/1800 V= . Blijft over: Bh. Gezien de problemen soms met de 140, lijkt het wel handig dat iig een paar stellen daar heen kunnen. ICMm-IV lijkt mij daarvoor voldoende.

Laatst bewerkt door mdj op 03-01-2010 17:23


Bij twijfel: gebruik beton.
 

03-01-2010 17:45:38
timtrein
timtrein
Quote
mdj: Naar Em kan het straks sowieso niet: tussen de Betuweroute-aansluiting en Emmerich wordt 25 kV ~.
Is dat al zeker dan?
Verder geloof ik niet dat NS Int. zich erg druk maakt over beschikbaarheid van vervangend materieel, zeker niet als het ook nog wat moet gaan kosten.
 

04-01-2010 19:21:36
aarclay
aarclay
Blijkbaar is er veel ICM(m) spul tijdelijk uit de dienst als ik dit mag geloven:

Tekort aan treinen Nederland:
Door een tekort aan treinen rijden er maandag 4 januari en dinsdag 5 januari minder treinen tussen Rotterdam - Utrecht - Amersfoort en in de spits ook tussen Amersfoort en Deventer.

Iemand enig idee waardoor dit komt, problemen met de stuifsneeuw wat kortsluiting veroorzaakt?


Choo choo.....
 

04-01-2010 19:26:47
mdj
mdj
Zie de opvallende dingen van vandaag (4 januari) ...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

04-01-2010 20:23:10
timtrein
timtrein
35 stellen ICM, met o.a. storingen aan de compressors  

04-01-2010 20:28:45
superboer
superboer
Nu je het zegt. Ik herinner me een lijstje van Keesje met tig stellen ICM IV die 2 weken geleden werkloos aan de kant stonden na wat sneeuw.  

04-01-2010 21:18:48
daniel81
daniel81
Quote
timtrein:
Quote
mdj: Naar Em kan het straks sowieso niet: tussen de Betuweroute-aansluiting en Emmerich wordt 25 kV ~.
Is dat al zeker dan?
Verder geloof ik niet dat NS Int. zich erg druk maakt over beschikbaarheid van vervangend materieel, zeker niet als het ook nog wat moet gaan kosten.


Het lijkt me ook erg handig als er straks materieel beschikbaar is om de pendel Hgl-Bh te gaan rijden. Plan V houdt het nog eventjes vol, maar er zal toch iets anders voor moeten gaan komen .... Biedt trouwens ook leuke prespectieven om het stel mee te geven met de NO en in Hgl te combineren en splitsen
 

04-01-2010 21:20:20
keesje
keesje
Quote
superboer: Nu je het zegt. Ik herinner me een lijstje van Keesje met tig stellen ICM IV die 2 weken geleden werkloos aan de kant stonden na wat sneeuw.


Waarmee ik niet zei dat ze defect waren. Ik constateerde slechts een hoog aantal stellen dat niet reed.
 

04-01-2010 21:25:56
superboer
superboer
Klopt, maar het lijkt me geen toeval dat er zóveel stellen tegelijkertijd aan de kant staan.  

04-01-2010 22:40:36
lw-o
lw-o
ik zat gisteren in een ICM stel (nr is me even ontschoten)
welke zl-lw reed
(ivm niet combineren/splitsen te zl, lag volgens de HC aan sneeuw in de koppelingen)
het stel wat op spoor 14 klaar stond richting lw heeft 5 minuten langer stil gestaan ivm te weinig lucht in de leidingen
 

04-01-2010 23:32:20
treintim
treintim
Quote
superboer: Klopt, maar het lijkt me geen toeval dat er zóveel stellen tegelijkertijd aan de kant staan.


Dat had geloof ik te maken met aangepaste materieelinzet van ICM-IV/dienstregeling n.a.v. de kerstvakantie.
 

04-01-2010 23:37:44
mark
mark
Er staat de laatste dagen ook veel ICM aan de kant op Hgl. De afgelopen weken heeft de 4220 er geruime tijd gestaan, nu stonden de 4214 en 4247 met de beugels plat opgesteld.  

05-01-2010 18:49:05
dennistd
dennistd
Ook in Es staat zeker één ICMm al een paar dagen, het hele dak lag nog vol sneeuw (vanaf het busstation te zien)  

07-01-2010 14:04:20
Spionkop
Spionkop
...even terug naar het wèl rijdende ICMm:
stel 4087 heeft zonet een proefritje gemaakt op Hlm-Ledn v.v. (deze keer niet Gv).
Zal - bij goed resultaat - één dezer dagen wel afgeleverd worden.

Laatst bewerkt door Spionkop op 07-01-2010 14:05
 

09-01-2010 11:18:38
Spionkop
Spionkop
Afgelopen nacht is het stel inderdaad naar On overgebracht.
Vanaf Amf gesleept door VIRM 8654.
 

09-01-2010 15:01:51
michiel88
michiel88
Quote
lw-o: ik zat gisteren in een ICM stel (nr is me even ontschoten)
welke zl-lw reed
(ivm niet combineren/splitsen te zl, lag volgens de HC aan sneeuw in de koppelingen)
het stel wat op spoor 14 klaar stond richting lw heeft 5 minuten langer stil gestaan ivm te weinig lucht in de leidingen


Waar zijn die tijden gebleven dat de koppelingen werden afgedekt, dan zou je mijnsinziens heel wat problemen voorkomen.
 

09-01-2010 16:50:42
AlbertP
AlbertP
Dan moet je ook weer hoedjes zien te krijgen, die hangen nergens meer op tegenwoordig. Probleem erbij.  

10-01-2010 12:47:48
Spionkop
Spionkop
Gisteren - zaterdag 9 januari 2010 - is stel 4096 overgebracht naar Hlm tbv modernisering.
Er zijn nu nog maar 4 onverbouwde ICM-drietjes over, te weten:
- 4088: staat te Lw;
- 4089: staat te Zl;
- 4092: staat te Amfbok;
- 4097: rijdt 533m Gvc-Gn.
Slechts eentje dus in actieve dienst op dit moment.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-01-2010 20:53:27
rjybema
rjybema
Vandaag is ICMm 4087 de reizigersdienst in gegaan.
Stel heeft de treinen 534a/v, 545a/v, 558a/v en 569a/v gereden op Gn-Gvc v.v.
 

12-01-2010 21:02:02
edje
edje
Quote
michiel88:
Quote
lw-o: ik zat gisteren in een ICM stel (nr is me even ontschoten)
welke zl-lw reed
(ivm niet combineren/splitsen te zl, lag volgens de HC aan sneeuw in de koppelingen)
het stel wat op spoor 14 klaar stond richting lw heeft 5 minuten langer stil gestaan ivm te weinig lucht in de leidingen


Waar zijn die tijden gebleven dat de koppelingen werden afgedekt, dan zou je mijnsinziens heel wat problemen voorkomen.


Hoedjes waren ook niet echt een oplossing bij deze kou, die vriezen namelijk ook vast
 

12-01-2010 21:33:16
kiekkiek
kiekkiek
Op Zlr staan op dit moment 11 stellen die wachten op reparatie te On. Vooral defecte compressors.  

12-01-2010 23:06:35
keesje
keesje
Wat een idiote plek om die dingen daar neer te zetten. Ik zie vandaag de dag al bijna geen treinen meer in hun originele kleur rijden...  

13-01-2010 07:33:43
Erikvd12
Erikvd12
Staan ze bij de mat '64 stellen op zlr dan?

Laatst bewerkt door Erikvd12 op 13-01-2010 07:34
 

13-01-2010 07:56:48
Spionkop
Spionkop
Nee, vlakbij het viaduct van Ringweg Zuid.  

13-01-2010 10:10:04
noof
noof
Het spuuglelijke nieuwe gebouw van Windesheim geeft een leuk uitzicht inderdaad..  

13-01-2010 12:23:07
broek53
broek53
Zullen we het over dit aspect maar niet verder hebben?  

15-01-2010 09:58:20
aarclay
aarclay
Even wat andere vragen over de ICMm, om te beginnen over de viertjes
In Op de Rails las ik dat de 4205 is inmiddels opgeleverdis, en nu is de 4203 in Haarlem voor een try-out voor de modernisering. Deze zal als extra een sluitfluit krijgen en niet te vergeten een OBIS reizigers-informatie systeem en internet mogelijkheid.

Nu vraag ik me af:
- Wordt de sluitfluit ook nog toegepast in de 4205 (want die heeft het blijkbaar nog niet, deed me suggereren), en ook nog later in de drieetjes?

Ook was er bekend dat de deuren van de ICMm's op de Flevolijn niet altijd goed sloten (http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/recent?NewsKey=F41E9DD46B5A2D83C125759E006EEC00), dit had blijkbaar te maken met de hellingshoek, volgens diverse discussies op internet. Heeft NedTrain dit eigenlijk al eens aangepast. Op de Flevolijn rijden niet vaak ICMm's geloof ik.

Laatst bewerkt door aarclay op 15-01-2010 09:59


Choo choo.....
 

15-01-2010 10:19:49
salieri
salieri
Komt er serieus een sluitfluit in? Dat is balen zeg  

15-01-2010 12:03:57
AlbertP
AlbertP
Die fluitjes van conducteurs klinken zo mooi %02%. De sluitfluit van VIRM is zeker niet lelijk, maar ik hoor liever het 'ouderwetse ' fluitje van de conducteur.  

15-01-2010 15:18:41
rh_ii
rh_ii
De HC fluit meestal toch eerst zelf voordat er gesleuteld (en dus gefloten met een sluitfluit) wordt, dus dat zal niet verdwijnen. Ik meen me te herinneren dat de sluitfluit al aanwezig is (in de cabine zitten er wel bedieningsknoppen voor dacht ik, en ongeveer in het midden van de bak zitten aan de buitenkant kleine roostertjes boven één van de ramen waar volgens mij de fluit achter zit, net als bij ICRm).

Bas
 

19-01-2010 10:22:01
aarclay
aarclay
Daarom, beter een sluitfluit bij alle deuren, dan een fluitje van een conducteur die je 100 meter verderop hoort.
Betekent dit ook dat er een rode lamp wordt ingebouwd, net als VIRM-4?


Choo choo.....
 

19-01-2010 12:13:04
Annemarie
Annemarie
Maar dus de eerste 4200 stellen staan nu in Hlm?

Edit door Spiketrain: verboden deel uit dit bericht verwijderd, zie forumregels.

Laatst bewerkt door spiketrain op 19-01-2010 12:26
 

19-01-2010 12:20:58
aarclay
aarclay
Nee, de 4205 ging als eerste de modernisering in, en nu die inmiddels al begin dit jaar in dienst is, is de 4203 er achteraan gegaan voor het tweede treinstel voor de try-out. Dit is in dit topic nog naar voren gekomen overigens.

Laatst bewerkt door aarclay op 19-01-2010 12:22


Choo choo.....
 

19-01-2010 14:10:18
sm@rkie
sm@rkie
gisteren werd de 4091 glimmend en wel naar buiten getrokken te hlm  

20-01-2010 11:29:52
Spionkop
Spionkop
...en inmiddels onderweg naar On.
Nu te Asd.
 

28-01-2010 07:20:23
Spionkop
Spionkop
ICM 4089 is afgelopen nacht naar Hlm gereden, na uit te zijn gelopen in Hfdo als trein (70)780 vanuit Gn.
Nu zijn er nog 3 onverbouwde ICM-drietjes over: 4088, 4092 en 4097.
 

28-01-2010 08:46:34
salieri
salieri
Het valt mij op dat stel 4086 wel is afgeleverd door Hlm, maar nog niet in dienst is gesteld door On. Is er iets mis met het stel?  

28-01-2010 08:59:55
martijn24
martijn24
Gisteren reed dit stel. Ik had hem gezien in trein 715a en 728v in Gn.  

28-01-2010 14:19:24
Spionkop
Spionkop
ICMm 4086 is ergens in de eerste dagen van januari in dienst gesteld door On en heeft een dag of 2 gependeld op Zl-Lw alvorens weer retour On te gaan.
Nu is het stel sinds enkele dagen weer opnieuw in dienst.
ICMm 4093 heeft vanmiddag een proefritje Hlm-Gv v.v. gemaakt.
 

28-01-2010 16:28:44
salieri
salieri
Oke, dank voor de uitleg Spionkop!  

03-02-2010 21:22:39
Eddo
Eddo
Vandaag reed de 4095 om 12:15 leeg door Hil richting Hlm, dus vermoedelijk een proefrit.  

05-02-2010 15:59:10
taigagaai
Moderator
taigagaai
Uit de OD van 5-2:
Quote
keesje: * Stel 4228 en 4035 is vannacht naar de werkplaats Hlm gekomen en dat geldt ook voor de 4019 en 4092.
De 4092 is daar voor revisie of alleen voor herstelling aan de compressorgroep?
 

05-02-2010 16:00:41
keesje
keesje
Dat weet ik niet, ik vroeg het me zelf inderdaad ook af.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

05-02-2010 17:01:52
smarkie
smarkie
Quote
Eddo: Vandaag reed de 4095 om 12:15 leeg door Hil richting Hlm, dus vermoedelijk een proefrit.
stond vanochtend op sp12 te hlm


Mcn NS International Rtd
 

05-02-2010 18:48:39
keesje
keesje
Inmiddels al in Zl.  

05-02-2010 19:07:53
john563
john563
4092 voor revisie  

05-02-2010 19:38:36
salieri
salieri
Waarbij de 4097 nu écht de laatste is die nog onverbouwd is!  

05-02-2010 20:54:53
mark
mark
4201-4204 en 4206-4250?  

05-02-2010 20:57:08
salieri
salieri
Van de ICM-III dan...  

05-02-2010 22:18:19
Pim-ICR
Pim-ICR
4088 nog  

05-02-2010 22:22:43
j.jager
j.jager
@Pim-ICR. Ik las in een andere toppic dat de 4088 ook al uit dienst is.  

05-02-2010 22:24:38
Pim-ICR
Pim-ICR
Wat zonde, en hoe reviseren ze er ineens zoveel tegelijk?  

05-02-2010 22:48:07
mark
mark
Er wordt ook aardig wat afgeleverd.  

05-02-2010 23:21:53
broek53
broek53
De onttrekking voor revisie is nominaal 6 stellen tegelijk, dat is al een hele tijd zo.  

06-02-2010 00:07:47
Pim-ICR
Pim-ICR
Heb ik verder geen weet van, maar in ieder geval werden het er ineens wat meer.

Kunnen ze momenteel niet gewoon beter hun best doen om treinen rijdende te houden ipv te reviseren?
 

06-02-2010 00:10:28
MDDM
MDDM
Gaat in 1 moeite door.


Gr Joop mcn Lls
 

06-02-2010 00:11:09
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
oke goed, het zijn er 7 dan. De revisie moet toch plaatsvinden, en als je dan toch al bezig bent kun je direct ook evt. problemen aanpakken (op dit moment bevind zich trouwens ook behoorlijk wat ongereviseerde ICM-IV's te Hlmwph voor herstelactie als gevolg van de kou...)

Laatst bewerkt door SleutelMan op 06-02-2010 00:11
 

06-02-2010 00:35:56
Alwin
Alwin
Quote
aarclay: Ga er maar vanuit dat hij hetzelfde eruit ziet als de driedelige ICM's. Alleen de toilet zal misschien iets anders zijn vanwege de bioreactor.


Gisterochtend mijn eerste rit met gemoderniseerde 4205:
Binnenin is er nog wel een kleine maar positieve verandering van ICMm-IV t.o.v. ICMm-III: de prullenbakjes in de coachopstelling 2e kl. hangen niet meer in het midden, maar zijn nu onder de stoelen verwerkt zoals in de VIRM. De stoel aan de raamkant is daardoor beter bereikbaar (zonder een dunne broek open te halen).

Trouwens: moet de aanduiding bij de spots niet veranderen van ICM-IV 4205 naar ICMm-IV 4205?
 

06-02-2010 00:47:35
ruysdael
ruysdael
Waarom is dat eerste ook niet doorgevoerd bij de laatste ICMm-III-en?

Laatst bewerkt door ruysdael op 06-02-2010 00:47
 

06-02-2010 00:54:40
maurits
maurits
Quote
Alwin: Gisterochtend mijn eerste rit met gemoderniseerde 4205:
Binnenin is er nog wel een kleine maar positieve verandering van ICMm-IV t.o.v. ICMm-III: de prullenbakjes in de coachopstelling 2e kl. hangen niet meer in het midden, maar zijn nu onder de stoelen verwerkt zoals in de VIRM.


Zijn die prullenbakjes letterlijk van het type VIRM? Oftewel, er past één flesje in, die dingen zijn zo smerig dat er complete bacteriekolonies aan het feestvieren zijn en als je ze opentrekt heb je het idee dat ze er òf uitvallen, of dat je de hele stoel van de voorbuurman meetrekt.

Of heeft men voor een iets praktischer en beter schoon te houden oplossing gekozen


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

06-02-2010 00:59:45
Alwin
Alwin
Het leek een soort integrale plaat die op de stoel was gemaakt, waarop boven het bakje nog het krantennet was gemonteerd. Dat net ontneemt ook enigszins het zicht op het handvat van het bakje...

Het volume is wel vergelijkbaar met die van de VIRM. Gisterochtend zaten er alleen wat Marswikkels in, maar was het verder schoon (nog weinig gebruikt of goed schoongemaakt...).

Laatst bewerkt door Alwin op 06-02-2010 01:04
 

07-02-2010 15:16:31
willy84
willy84
Vieze lucht komt er altijd uit die bakjes. Net alsof het nooit wordt schoongemaakt. Je zou eigenlijk die bakjes allemaal eruit moeten halen en in een grote wasmachine moeten doen oid.  

07-02-2010 15:23:18
edje
edje
uhmmm die bakjes worden ook nooit van binnen schoongemaakt...
schoonmakers hebben volgens mij per rijtuig, iets van 5 minuten om alle vuilnisbakken leeg te maken (normtijden), je hebt dus geen tijd om alle bakken ook nog schoon te poetsen.
 

07-02-2010 17:19:44
j.jager
j.jager
ICMm 4095 is vrijgegeven voor inzet. Het stel kwam samen met 4202 als lm om 16.11 aan in Gn.  

07-02-2010 19:18:50
willy84
willy84
Ja dat had ik wel verwacht en gedacht. Is ook niet te doen want vettigheid en zoet spul gaat er ongelofelijk inplakken en dan ben je 10 min per afvalbak kwijt. Mijn idee zou zijn om ze eens in de zoveel tijd allemaal eruit te halen en mechanisch te wassen. Dat er nog geen machine is die automatisch de raampjes van binnen kan lappen, stofzuigen en de vloer kan vegen verbaasd me eigenlijk wel.
Dan zou er heel wat bespaard kunnen worden.
 

07-02-2010 19:39:44
treintim
treintim
Quote
willy84: Dat er nog geen machine is die automatisch de raampjes van binnen kan lappen, stofzuigen en de vloer kan vegen verbaasd me eigenlijk wel.


Hoe zie jij die machine voor je dan? Als een soort octopus met van die lange tengels, zoals ook wel eens te zien in de Donald Duck?
Maar serieus, ik denk dat alleen mensen toebereid zijn voor dit werk in treinen. Misschien dat zo'n octopusmachine daarom nog niet bestaat.

Laatst bewerkt door treintim op 07-02-2010 19:40
 

07-02-2010 22:36:50
willy84
willy84
Je hebt ook automatische grasmaaiers en scrobmachines dus er is een hoop mogelijk. Automatisch ramen lappen (aan de binnenkant) heb ik nog niet mogen zien maar het zou wel mooi zijn. Ben je een stuk goedkoper uit en kan je treinen veel vaker schoonmaken.  

07-02-2010 23:16:04
lucky
lucky
Je bedoelt dat treinen dan evenvaak worden schoongemaakt (of nog minder vaak omdat machines het vaak beter schoonmaken dan de mens) en dat dus de helft van het schoonmaakpersoneel op straat staat.

Laatst bewerkt door lucky op 07-02-2010 23:16
 

08-02-2010 08:29:40
lint27
lint27
Die helft van de schoonmakers kan dan mooi de prullenbakjes in IRM gaan poetsen  

08-02-2010 08:36:12
edje
edje
Quote
willy84: Je hebt ook automatische grasmaaiers en scrobmachines dus er is een hoop mogelijk. Automatisch ramen lappen (aan de binnenkant) heb ik nog niet mogen zien maar het zou wel mooi zijn. Ben je een stuk goedkoper uit en kan je treinen veel vaker schoonmaken.


Automatische grasmaaiers,en dergelijk hebben vaak de eigenschap om het niet goed te doen. Ramen binnen schoonmaken gebeurt 1x in de week, en de buitenkant alleen in de wasstraat.
 

08-02-2010 08:37:55
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: terug naar ICMm.


Groet, Spiketrain
 

08-02-2010 20:01:24
john563
john563
De 4203 gaat in bedrijf gesteld worden, prognose over 2 weken.  

14-02-2010 13:26:17
john563
john563
Heren PAS OP de 4097 gaat morgen 15 februarie in haarlem naar binnen voor revisie, dus als je hem vindt vandaag de laatste kans.  

14-02-2010 17:45:56
spiketrain
Moderator
spiketrain
Hvondelen trof de 4097 net aan bij Hlmwph, die rijdt dus niet meer als ICM.


Groet, Spiketrain
 

14-02-2010 21:15:27
Jeffrenzo
Jeffrenzo
mooi, nu alle IV-tjes nog


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

19-02-2010 13:00:34
keesje
keesje
De 4206 is donderdag 18/2 aan het begin van de avond door de 4041 naar Hlm gebracht, maar ik weet niet of dat t.b.v. revisie is.

Stel 4203 is nog altijd niet uit Hlm vertrokken, al is het stel verhuisd naar Haarlem Goederen.
 

19-02-2010 13:14:56
279
279
Quote
keesje:
Stel 4203 is nog altijd niet uit Hlm vertrokken, al is het stel verhuisd naar Haarlem Goederen.


zal toch niet bij het oude EKP van PTT zijn?

Laatst bewerkt door taigagaai op 19-02-2010 14:11, reden: verboden onderwerp verwijderd.
 

19-02-2010 13:30:50
aarclay
aarclay
De eerste intercity van de Nederlandse Spoorwegen (NS) met internet aan boord gaat eind volgende maand rijden.

De trein zal op diverse routes worden ingezet, zo zei een woordvoerster van het bedrijf donderdag.

Bron: http://www.nu.nl/internet/2187786/eind-maart-internet-in-ns-treinen.html

Hier zeggen eind volgende maand? Dus hij gaat eerst een tijdje ZONDER internet-mogelijkheden rijden, als ik goed begrijp? En de 4203 die hiermee bedoeld wordt is voorzien van een sluit-licht bij de deuren, net als V-IRM en ICR, maar wordt de 4205 daar ook nog van voorzien?


Choo choo.....
 

19-02-2010 14:36:58
keesje
keesje
Men doet alsof het zoveelste wereldwonder is uitgevonden. Internet in de trein is er allang in de vorm van draadloze verbindingen met laptop en mobiele telefoon. Maar misschien heb ik de uitvinding van de eeuw gemist?  

19-02-2010 14:52:23
john563
john563
de 4206 komt alleen maar binnen voor compressor problemen, de eerst volgende is de 4010.
De 4203 word volgende week voorzien van de "gadgets" dat hij op haarlem goederen stond is vanwege een storing, hij is denk ik vanavond weer terug in de werkplaats.
 

19-02-2010 15:12:19
abcde
abcde
4010 ? bedoel je de 4210 ?
Gaat deze revisie niet op nummer-volgorde ?
 

19-02-2010 16:38:22
timtrein
timtrein
De 4010 wordt een aardige opbouwklus inderdaad
De viertjes zijn wat dichter bij elkaar afgeleverd, en is korter geleden, dus daar zal dan wat minder noodzaak zijn om ze op (ongeveer) nummervolgorde te doen. En sowieso is de 4201 nog reclame aan het maken (tot wanneer eigenlijk??)
 

19-02-2010 16:38:28
john563
john563
correctie 4210, deze word donderdag a.s. binnengenomen.  

19-02-2010 21:28:32
AlbertP
AlbertP
Pas dan je bericht aan.  

20-02-2010 11:02:48
dh3201
dh3201
Quote
timtrein: En sowieso is de 4201 nog reclame aan het maken (tot wanneer eigenlijk??)

Ik meende ooit gelezen/gehoord te hebben tot Beijing 2008, maar dat is al weer anderhalf jaar geleden....


Shqiperise-lopers?
 

20-02-2010 14:38:48
Pim-ICR
Pim-ICR
Ik snap überhaupt niet waarom ze de 4-tjes nu al reviseren, die zitten nog lang niet op 20 jaar en zo verkort je enkel de levensduur, denk ik als simpele vooral busspotter dan. Verder vind ik het onverbouwde persoonlijk mooier, dus dan ga je al gauw tegenredenen geven.  

20-02-2010 14:46:42
martijn
martijn
Weet niet of die 20 jaar er uberhaupt wat mee te maken heeft, maar de 4201 en 4202 zijn in mei 1990 al in dienst gekomen... dus dat 'nog lang niet' valt wel mee.  

20-02-2010 14:50:04
Pim-ICR
Pim-ICR
werkelijk? Ik dacht dat de 4-tjes rond 1994 afgeleverd waren. Overigens, op het Arriva Groningen forum is een linkje geplaatst naar Willem Wever, waarin men naar Haarlem ging om te kijken hoe ICM ICMm werd, en een man vertelde dat de gemiddelde leeftijd dat treinen daar binnenkomen voor revisie 30 is, maar bij 20 is het in principe toch nodig?  

20-02-2010 14:56:24
martijn
martijn
4201-4214 1990
4215-4230 1991
4231-4249 1993
4250 werd tenslotte op 1 januari 1994 in dienst gesteld.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl