Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
06-06-2010 17:08:40 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
in de mbfk zit geen keuken![]() |
06-06-2010 17:47:30 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Lees nog eens even goed wat er staat ...![]() |
06-06-2010 19:25:32 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Nu ben ik volledig de draad kwijt. Enfin, het zal![]() |
06-06-2010 19:45:50 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
De motorbakken van ICM hebben een klein keukentje (ter grootte van één raam) aan de kant van de bakovergang. Bij de verbouwing naar ICMm is deze keuken verwijderd voor extra zitplaatsen, maar je kunt aan een obstakel onder de banken nog zien waar de keuken vroeger gezeten heeft. De vraag is echter 1) is dit de zwarte apparatenkast die Aarclay bedoelt en 2) waar dient het nu nog voor? Volg je het nu weer wel? |
![]() |
advertentie |
06-06-2010 21:11:41 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
ik dat heb ik nooit geweten ![]() heeft iemand hier een foto er van? ![]() twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
06-06-2010 21:13:20 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik heb even de plattegronden van de ICM en de ICMm erbij gepakt, en het lijkt inderdaad met de keuken te maken te hebben die in de mBDK (nu: mBFK) zat voor de revisie. Ik zag tijdens de rondleiding inderdaad op een van de stations waar de vloer net behandeld was dat het meer een soort afzuigingskoker lijkt te zijn? Misschien iets voor de airco, waarbij gebruik wordt gemaakt van een oud deel van de casco die gebruikt werd voor de keuken? Ik zeg maar wat? Misschien dat een NedTrain-er meer duidelijkheid kan geven. Eén ding is zeker, het beperkt het opbergen van een koffer of tas onder je stoel... ![]() Dus wie-o-wie? Laatst bewerkt door aarclay op 06-06-2010 21:16 Choo choo..... |
06-06-2010 21:23:34 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
het had volgens mij iets te maken met de hoogspanningskabels die van de snelschakelaar naar de tractieinstallatie loopt, en die daar een stukje door de bak moet. |
06-06-2010 22:31:46 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
QuoteDat niet alleen. Het neemt de helft van je beenruimte weg op die plek! Ik denk dat je die zitplaats net zo goed als verloren kunt beschouwen omdat niemand er wil gaan zitten. Laatst bewerkt door luytjes op 06-06-2010 22:32 |
06-06-2010 23:24:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Daar ga ik eens op letten komende tijd![]() Choo choo..... |
06-06-2010 23:57:43 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Aah. Ik dacht dat mBDK gewoon mBDK was gebleven, vandaar dus![]() |
07-06-2010 09:07:38 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Samenstelling van ICM-III is mBDk+AB+sBk (ook na inbouw van fietsenruimte bleef het sBk), ICMm-III is mBFk+AB+sBk (mBDk is dus mBFk geworden). ICM-IV is mBDk+mB+A+sBFk (vanaf het begin met fietsenruimte), ICMm-IV is als ik het goed heb mBFk+mB+A+sBk. Laatst bewerkt door luytjes op 07-06-2010 09:09 |
07-06-2010 11:43:40 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
de beruchte kast is het ventilatie kanaal van de tractie installatie. Laatst bewerkt door john563 op 07-06-2010 11:44 |
07-06-2010 11:52:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En die zat voorheen ook in de keuken van de mBDk? Choo choo..... |
07-06-2010 11:57:44 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
bij mijn weten wel ja, maar ga morgen voor de zekerheid eens kijken bij de 4206 en degene die vandaag binnengekomen is.vandaag vrije dag. Laatst bewerkt door john563 op 07-06-2010 11:58 |
07-06-2010 12:25:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En welke is vandaag binnengekomen? Choo choo..... |
07-06-2010 14:15:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Sommige mensen hebben echt een nieuwe bril nodig... staat er notabene in het vorige bericht ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-06-2010 14:17:23 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Of jij.. John zegt dat er 1 binnenkomt. De 4206 staat al binnen, en gaat zeer binnenkort naar buiten ![]() |
07-06-2010 14:19:30 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst bewerkt door dlm4yjp op 07-06-2010 14:22 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-06-2010 18:37:14 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Hij heeft vandaag een vrije dag, hoe moet ie dan weten welke er vandaag is binnengekomen... ![]() |
07-06-2010 19:45:24 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteIk zie hier de 4217 staan. Of wordt hier de 4207 bedoeld? (Ik heb niet naar de recente spots gekeken). |
07-06-2010 19:52:13 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
4217 staat inderdaad in Hlm. Sinds 28 mei (zie ook mij post van Vrijdag 28 mei 2010 - 13:14:20). Laatst bewerkt door robbertc op 07-06-2010 19:54 |
08-06-2010 12:10:17 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Quote4222 |
08-06-2010 18:33:13 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Deze heb ik inderdaad in stukjes gezien op de werkplaats!;) btw: volgens mij nemen ze de nummervolgorde niet zo nauw meer!;) of is dit al eerder aangegeven/verklaard? Laatst bewerkt door Jannn2009 op 08-06-2010 18:34 |
08-06-2010 21:16:18 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Bij de hogere nummers ICM 3-tjes ging het ook zo. Vanavond op Schiphol de 4211 V (niet verbouwd) + 4210 A(verbouwd) gekoppeld gezien in de 1665. Bij het volgen van nummervolgorde zou je deze combi's niet kunnen zien. Laatst bewerkt door sik214 op 08-06-2010 21:17 |
08-06-2010 21:49:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Eerder had de afwijking van de nummerreeks te maken met de afleveringsdatum, maar nu lijkt dat dus niet zo te zijn. Ik ben ook wel benieuwd naar de reden waarom er nu willekeur in zit? Eerdere defecten aan die treinstellen soms? Hoge prioriteit misschien? En de 4444 zou toch zijn nummer behouden, of wordt dat dan weer de 4231? Choo choo..... |
08-06-2010 22:17:05 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ik ga er persoonlijk vanuit dat we dan over de 4231 moeten gaan spreken. En een reden? Misschien gewoon voor de pak? ( uitgelopen op Gvc of iets dergelijks ) |
08-06-2010 22:26:02 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Lijkt mij eerder, toen het zo'n probleem was om de 4444 naar de 4231 weer om te nummeren na de deklassering, het ook weer een probleem is om de 4231 terug te nummeren na de revisie. Laatst bewerkt door salieri op 08-06-2010 22:28 |
08-06-2010 22:58:04 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Ach, bij SGM kwam het materieel ook onder een ander nummer terug na de revisie, dus waarom bij de 4444/4231 niet ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
08-06-2010 23:03:38 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat was een aanpassing aan de hele serie nummers. Waarom ze dat bij SGM gedaan hadden en niet bij ICM is de vraag? Choo choo..... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-06-2010 23:34:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Omdat de gerenoveerde en de niet-gerenoveerde stellen bij SGM uit elkaar gehouden moesten worden (niet technisch, maar vanwege de "Sprinterformule"). Bij ICM hoeft dat niet. Het al dan niet terugnummeren van de 4444 / 4231 was een ordinaire centenkwestie. Of het dat nog steeds is, weet ik niet. Laatst bewerkt door broek53 op 08-06-2010 23:35 |
08-06-2010 23:35:38 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Omdat SGMm in een eigen omloop reed destijds, ICM niet |
09-06-2010 09:54:57 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Op de informatieschermen in de gemoderniseerde viertjes wordt nu constant een video getoond van een ander informatiescherm waar bestemmingen en aankomsttijden van 's-Hertogenbosch en Eindhoven op staan. Blijkbaar is het bedoeld als voorbeeld om te laten zien welke informatie er straks getoond gaat worden. Maar lieve NS, zet er dan op z'n minst een tekst bij dat het gaat om een voorbeeld en dat het niet de juiste informatie is. Je ziet de mensen echt afvragen of ze wel in de goede trein zitten ... Laatst bewerkt door luytjes op 09-06-2010 09:55 |
11-06-2010 23:02:29 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Is wel laat, maar de bewuste kast is het ventilatie kanaal van motor 3, in de oude situatie met de keuken zat daar een soort aanrecht met voorraadkast. Inde 4206 draaide vandaag ook de trailer van alice in wonderland ![]() Laatst bewerkt door john563 op 11-06-2010 23:03 |
13-06-2010 12:41:03 | ||
---|---|---|
jojoba
![]() |
Afgelopen vrijdag (18:45u) zag ik dat de in Groningen binnengekomen 4212 werd losgekoppeld en vervangen door een ander stel. Was deze nu aan de beurt voor de revisie? |
13-06-2010 13:40:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus als ik goed begrijp wordt er ook infotainment getoond, i.p.v. allen maar reisinformatie?![]() Iets wat de VIRM 8499 ook deed 5 jaar terug. Choo choo..... |
13-06-2010 13:49:54 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ja, filmaankondigingen enzo zodat je als het donker wordt buiten steeds felle flitsen in je ooghoeken ziet %09% |
13-06-2010 14:24:50 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteCheck om 19.45 uur, stond op het opstelterrein met alle drie de frontseinen aan naar Onnen gericht. Het kan uiteraard ook zo zijn dat hij voor onderhoud naar Onnen gaat, revisie hoeft niet persé ![]() |
13-06-2010 16:55:59 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
4215 stond gister in Hlm op een 'gevaarlijk' spoor. |
13-06-2010 17:01:19 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
wat bedoel je daar mee pim |
13-06-2010 17:07:52 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Een spoor waar ik vaker ICM zie staan, en dan een paar dagen later hier een melding krijg dat ie wordt gereviseerd. |
13-06-2010 20:55:17 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
En dat is gevaarlijk? |
13-06-2010 21:53:09 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Zeker voor het interieur en de verflaag |
13-06-2010 22:09:38 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Misschien is het handiger om gewoon te vertellen wat je bedoelt in plaats van eigen verzonnen termen te gebruiken, scheelt een redelijke discussie.![]() |
14-06-2010 22:14:14 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 4206 reed vanmorgen een slag Hlm-Ledn en de 4219 kwam vanuit Gvc naar Hlm. |
15-06-2010 10:02:01 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Huh? worden er tegenwoordig 3 per week ingenomen? ![]() |
15-06-2010 12:30:50 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Mogelijk zit er een schadestel tussen? Ik kwam vrijdag in Rtd een niet gereviseerde ICM-IV tegen met schade aan een kop. Ik was te ver weg om een nummer te zien. |
15-06-2010 15:57:19 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Renovatie%20ICM/ Daar staat informatie uit de folder voor renovatie ICM, die wij kregen bij de NedTrain excursie op 5 juni. Misschien dat enkelen het leuke informatie vinden, je ziet alles stapsgewijs uitgelegd. Heb het btw ingescand. |
15-06-2010 16:23:48 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Check, die heeft ruzie gehad (frontale botsing) met een SGMm op het rangeerterrein van Rtd, zie het OD van vandaag ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-06-2010 16:41:16 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
In dat OD van vandaag zie ik dat deze ICM een kopdeur mistte. Was de doorloopkop-harmonika zelve ook te zien van buitenaf? (hetgeen ik fototechnisch wel interessant vind) Laatst bewerkt door treintim op 15-06-2010 16:52 |
15-06-2010 17:35:47 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
Wellicht vind je deze foto's dan interessant: http://www.spionkop.nl/Hlm4086nr1.html http://www.spionkop.nl/Hlm4086nr2.html waarbij vermeldenswaardig dat het hier om de voorkant van de trein ging; de 4228 hing vanmorgen achterop. |
15-06-2010 18:59:40 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Ja, maar dat stel was nog niet aan bod gekomen. De 3 die ik bedoel zijn 4217-4222-4215 + dus 4228 ![]() |
15-06-2010 19:06:33 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Je vergeet de 4219![]() |
15-06-2010 19:20:23 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Inderdaad. Ipv de 4217, die is alweer even ingenomen. Moet alles nu binnen 2 maand af zijn ofzo? |
15-06-2010 19:24:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat kunnen ze makkelijk hebben dacht ik zo ![]() @ Pim: zie deze quote: Quote Laatst bewerkt door dlm4yjp op 15-06-2010 19:26 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
![]() |
advertentie |
15-06-2010 19:32:26 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteGelukkig is de 4044 al gereviseerd. Bij ICM-IV is er geen ICM-0 bak gebruikt. |
15-06-2010 19:41:14 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dan heb ik me vergist in een nummertje ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-06-2010 19:42:12 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
4219 is het proces ingegaan..... |
15-06-2010 19:44:47 | ||
---|---|---|
Chopper
![]() |
Hoeveel ICMm-drietjes zijn er nu precies? Ik weet uiteraard hoeveel drietjes er oorspronkelijk waren, maar er is natuurlijk ook een deel terzijde gesteld over de jaren (waaronder de ICM-0's). |
15-06-2010 19:46:21 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
4011-4097, dus 87 stellen. |
15-06-2010 19:46:57 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
87 stellen zijn er nu. Het waren er 94. |
15-06-2010 19:47:20 | ||
---|---|---|
Chopper
![]() |
Bedankt! |
15-06-2010 19:48:11 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ja, maar dan nog. 5 stellen in 1,5 week innemen, dat is wel klaar voor augustus hoor![]() |
15-06-2010 20:35:57 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Nou ja de ruimte in de hallen van Hlmwph is ook niet oneindig, ik meende dat er maximaal zeven stellen tegelijk behandeld konden worden. |
15-06-2010 20:54:53 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Zoals hierin: http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Renovatie%20ICM/ beschreven staat, komt er elke 6 werkdagen een gerenoveerde trein naar buiten. Het totale revisieproces voor ICM-IV duurt 34 dagen. Daarin staat het proces ook stapgewijs uitgelegd, in die link (Folder van NedTrain zelf, toestemming voor posten) Laatst bewerkt door TheKnitter op 15-06-2010 20:55 |
16-06-2010 07:08:50 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Quote4215 zal zo vertrekken in de 724a te Gn. |
16-06-2010 14:24:28 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Toch zijn dat bewonderendswaardige revisiesnelheden. In België zijn ze in 2009 in de eigen werkplaatsen begonnen met het reviseren van de AM80 (140 stellen geloof ik) en met de verwachte afleversnelheid moeten ze daar medio 2017 klaar mee zijn... Tevens hebben ze voor het reviseren van de ongeveer 185 klassieke tweetjes (vanaf AM66) nodig gehad van 1998 tot 2010, waarbij een klein aantal twee keer verbouwd is (tot CR-treinstel). |
16-06-2010 14:51:21 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Waabij ik ook even wil opmerken dat de kwaliteit van de revisie zoals die in Hlm doorgevoerd wordt bijzonder goed is. De kwaliteit van de gerenoveerde stellen vind ik erg goed, het spul kan er weer jaren tegen en komt als nieuw uit de werkplaats. En als ik die hele folder zie (bedankt voor de link) weet ik ook wel dat het erg grondig aangepakt wordt. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
16-06-2010 15:51:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Jazeker, aan de hand van de kennis die ik te weten ben gekomen tijdens excursie aan de hand van de gegeven informatie uit het boekje ben ik bezig een heel artikel te schrijven over de revisie van de ICM voor op mijn site. Tevens zullen er een aantal foto's volgen. Wel verbaast het me dat NedTrain nu erg afwijkt van de nummervolgorde van de ICM-3. Zijn dit soms (lichte) schade-stellen of speciaaltjes die nu binnen worden genomen en voorrang krijgen? En zijn er ook verschillen tussen de ICM-3 en 4? Choo choo..... |
16-06-2010 23:27:42 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De viertjes zijn ook wat minder oud, het kan zijn dat ze nog verder van hun revisietermijnen afzitten, en dat het gewoon handiger uitkomt zo. En het tempo is zo hoog dat de volgorde niet echt veel uitmaakt. |
21-06-2010 19:57:14 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
in de loop van deze en volgende week komt de 4201 er al weer uit, in het GEEL. De 4207 staat op het punt om te gaan. |
23-06-2010 22:46:41 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ook in het OD topic van vandaag gemeld: stel 4211 is vannacht naar Hlm gekomen. |
24-06-2010 22:18:36 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Vandaag de 4068 met obis en wifi eruit gewerkt, morgen als het goed gaat de 4201 proefritten.Quote mijn reactie hierop is dat ik er zelf aan werk met het in bedrijf stellen en dat ik donders goed moet uitkijken wat ik in mijn enthousiasme op dit forum kan zetten, wat ik wel kan geef ik zeker door, maar als ik dan op dit forum ook nog moet uitkijken of ik moeilijk normaal praat houd het voor mij ook op, maar laat me niet kennen dus als ik jullie als ook medehobbyisten plezier doe met info van binnenuit blijf ik dit gewoon doen. Laatst bewerkt door john563 op 24-06-2010 22:19 |
24-06-2010 23:13:34 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Zo, discussie even goed opgeruimd. Graag on-topic verder%05% |
25-06-2010 08:14:02 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote Ik heb het eens nagevraagd maar men kan niet echt zeggen waarom wanneer welk nummer maar de volgende 5 nummers zijn al dan wel bekent heeeel vreemd, na volgende week gaat het tempo iets lager i.v.m. vakantie's. |
25-06-2010 09:05:58 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Toch alvast interessante informatie! Gokje: 4250?![]() |
29-06-2010 00:04:23 | ||
---|---|---|
marco1970
![]() |
De ICMm 3-4 wordt in tegenstelling t.o.v. ICMm 1-2 binnen getrokken d.m.v. de A-staat en deze behoefd dan geen gang meer te maken richting Onnen. De A-staat van een trein is afhankelijk van het vervangen van MG / compressor / en andere hoofd delen die er in een rijtuig aanwezig zijn. Draaistellen en wielstellen hebben een eigen leven en zijn niet met elkaar verbonden. Laatst bewerkt door marco1970 op 29-06-2010 00:07 |
29-06-2010 01:00:19 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Ondanks de verweerde staat van het stel lijkt me het niet voor de hand liggend om het allerjongste ICM-stel nu toch aan het betrekkelijke begin van de ICM-IV revisie te doen.. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 29-06-2010 01:03 |
29-06-2010 10:49:04 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Wat is gedurende de rest van het jaar de beste strategie om nog een rit in onverbouwd ICM te kunnen maken? Op Amf gaan staan en wachten tot er één binnenkomt? Amf is natuurlijk wel 's lands ICM-Hochburg, zoals ze in Duitsland zouden zeggen... en gescheiden omlopen zijn er niet. Omlopen van viertjes natuurlijk wel. Oorspronkelijk ICM/ICR: de gezelligste eerste klasse en de beste tweede klasse ooit in Nederland! |
29-06-2010 11:48:16 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Je hebt je vraag inderdaag zelf al beantwoord; Amersfoort is het ICM bolwerk van Nederland, met Utrecht als goede tweede. Zeker doordeweeks in de spits is het een komen en gaan van stellen en is spotten al bijna niet meer bij te houden. Omdat de onverbouwde stellen van een afstand goed te herkennen zijn moet een onverbouwde rit dan ook geen probleem zijn. Daarnaast verwacht ik dat de allerlaatste onverbouwde stellen t.z.t. hier wel als bijzondere treinstellen zullen worden vermeld en je hier de omlopen van betreffende stellen kunt vinden. |
29-06-2010 12:29:17 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
de grootste gok zit hem in de 5xx als Lw deel (daar zie ik hem eigenlijk vrijwel altijd in) ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-06-2010 15:31:24 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Hoe komen die treinstellen dan toch vooruit ![]() |
29-06-2010 15:37:18 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
QuoteHmm; mijn ervaring in het weekend is juist bijna allemaal maar ICMm in de treinen naar het noorden en vooral veel onverbouwde ICM in de intercity's naar Es. Doordeweeks is vooral de 2800 interessant voor de onverbouwde ICM'men naar mijn idee. Groetjes, Bloober |
29-06-2010 15:42:41 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ri. Es let ik niet echt op eerlijk gezegt, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar ICM-IV gehad in de 5xx richting/van Lw. Maar met andere woorden: op Amf kom je ze zeker weten tegen ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-06-2010 16:12:31 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Mijn ervaring is dat treinen van en naar Es, vaak met 7 bakken rijden. Dus de kans is dan vrij groot dat je een 4tje tegenkomt, die nog verbouwd moet worden. |
29-06-2010 17:10:52 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
4222 staat gepland voor donderdag binnenname in haarlem. |
29-06-2010 19:13:24 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Ik zat vanmiddag in de nog nieuw ruikende 4210 voorop de 12759 (vanaf Ut). Die is bij deze genomineerd voor de originaliteitsprijs: hij toonde de reisinformatie met het laatste beeld van de T Mobile-reclame voor 't gratis internet als achtergrond%08% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-06-2010 20:07:33 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Quote Quote Wie heeft hier gelijk? %08% |
29-06-2010 20:17:40 | ||
---|---|---|
Lucchese
![]() |
Uit het somda nieuws: In behandeling zijn de 4201, 4202, 4206 t/m 4209, 4211, 4217, 4219, 4222 en 4228. De 4222 is op 8 juni binnnen gekomen volgens die zelfde bron. Laatst bewerkt door Lucchese op 29-06-2010 21:24, reden: Datum aangepast |
29-06-2010 20:52:05 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Ik neem aan dat je 8 juni bedoelt![]() |
29-06-2010 21:14:11 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat nieuws klopt dan ook niet meer, de 4206 en 4208 zijn al de werkplaats uit![]() |
29-06-2010 22:05:31 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Hoeveel onderbouwde viertjes zijn er nog in dienst? Het gaat nu wel erg hard.. |
29-06-2010 22:38:20 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Quote4207 stond afgelopen weekend ook al buiten te Hlm, naast de 4208 overigens (waarbij opviel dat de 4207 wel Wifi-stickers had en de 4208 niet) Laatst bewerkt door daniel_ddr op 29-06-2010 22:38 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-06-2010 22:42:01 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Quote Als ik goed geteld heb nog 35... In dienst: 4203, 4204, 4205, 4210. De 4206, 4207 en 4208 voegen zich er binnenkort bij. Binnen staan nog 4201, 4202, 4209, 4211, 4217, 4219, 4222 en 4228. Laatst bewerkt door himym op 29-06-2010 22:48 |
29-06-2010 22:54:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quoteterzijde: de 4207 is maandag achter de 9506 naar Onnen gegaan. |
01-07-2010 07:53:21 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Zo te zien is de 4221 de volgende kandidaat voor revisie: het is vannacht in ieder geval vanuit Hfdo naar Hlm gekomen. |
01-07-2010 09:02:10 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
4208 gisteren gezien te Ut. en is ook al in dienst. |
01-07-2010 14:49:13 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDan was de laatste rit van de 4221 in oud jasje in de 784, gisteravond. |
01-07-2010 17:30:52 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4201 is vandaag eruit gegaan, 4221 staat binnen.Eerder bericht van mij klopt dus niet. De 4209 staat morgen voor proefrit. Laatst bewerkt door john563 op 01-07-2010 17:32 |
01-07-2010 20:22:56 | ||
---|---|---|
Lenney
![]() |
Vandaag een ritje in ICMm 4208, helaas werkte het internet niet. ICMm 4068 heeft ook al een RIS-systeem aan boord met Wifi. Laatst bewerkt door Lenney op 01-07-2010 20:23 |
01-07-2010 23:11:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Het is gebaseerd op toevallige waarnemingen, maar kan het kloppen dat de reisinformatie op de schermen alleen nog in de NoordOost werkt en nog niet in de 2800? Toevallig had ik vandaag namelijk de 4083 als 2863-V met melding dat er geen informatie beschikbaar was, terwijl die er onlangs in de NoordOost in hetzelfde stel wel was. Met andere stellen hetzelfde fenomeen: in de 2800 alleen stellen zonder info en in de NoordOost alleen stellen met info getroffen. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 01-07-2010 23:11 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |