Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
06-06-2010 17:08:40
Pim530
Pim530
in de mbfk zit geen keuken  

06-06-2010 17:47:30
luytjes
luytjes
Lees nog eens even goed wat er staat ...  

06-06-2010 19:25:32
Pim530
Pim530
Nu ben ik volledig de draad kwijt. Enfin, het zal  

06-06-2010 19:45:50
luytjes
luytjes
De motorbakken van ICM hebben een klein keukentje (ter grootte van één raam) aan de kant van de bakovergang. Bij de verbouwing naar ICMm is deze keuken verwijderd voor extra zitplaatsen, maar je kunt aan een obstakel onder de banken nog zien waar de keuken vroeger gezeten heeft. De vraag is echter 1) is dit de zwarte apparatenkast die Aarclay bedoelt en 2) waar dient het nu nog voor?
Volg je het nu weer wel?
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

06-06-2010 21:11:41
Jeffrenzo
Jeffrenzo
ik dat heb ik nooit geweten
heeft iemand hier een foto er van?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

06-06-2010 21:13:20
aarclay
aarclay
Ik heb even de plattegronden van de ICM en de ICMm erbij gepakt, en het lijkt inderdaad met de keuken te maken te hebben die in de mBDK (nu: mBFK) zat voor de revisie. Ik zag tijdens de rondleiding inderdaad op een van de stations waar de vloer net behandeld was dat het meer een soort afzuigingskoker lijkt te zijn? Misschien iets voor de airco, waarbij gebruik wordt gemaakt van een oud deel van de casco die gebruikt werd voor de keuken? Ik zeg maar wat?
Misschien dat een NedTrain-er meer duidelijkheid kan geven.

Eén ding is zeker, het beperkt het opbergen van een koffer of tas onder je stoel...
Dus wie-o-wie?

Laatst bewerkt door aarclay op 06-06-2010 21:16


Choo choo.....
 

06-06-2010 21:23:34
edje
edje
het had volgens mij iets te maken met de hoogspanningskabels die van de snelschakelaar naar de tractieinstallatie loopt, en die daar een stukje door de bak moet.  

06-06-2010 22:31:46
luytjes
luytjes
Quote
aarclay: Eén ding is zeker, het beperkt het opbergen van een koffer of tas onder je stoel...
Dat niet alleen. Het neemt de helft van je beenruimte weg op die plek! Ik denk dat je die zitplaats net zo goed als verloren kunt beschouwen omdat niemand er wil gaan zitten.

Laatst bewerkt door luytjes op 06-06-2010 22:32
 

06-06-2010 23:24:35
aarclay
aarclay
Daar ga ik eens op letten komende tijd


Choo choo.....
 

06-06-2010 23:57:43
Pim530
Pim530
Aah. Ik dacht dat mBDK gewoon mBDK was gebleven, vandaar dus  

07-06-2010 09:07:38
luytjes
luytjes
Samenstelling van ICM-III is mBDk+AB+sBk (ook na inbouw van fietsenruimte bleef het sBk), ICMm-III is mBFk+AB+sBk (mBDk is dus mBFk geworden).
ICM-IV is mBDk+mB+A+sBFk (vanaf het begin met fietsenruimte), ICMm-IV is als ik het goed heb mBFk+mB+A+sBk.

Laatst bewerkt door luytjes op 07-06-2010 09:09
 

07-06-2010 11:43:40
john563
john563
de beruchte kast is het ventilatie kanaal van de tractie installatie.

Laatst bewerkt door john563 op 07-06-2010 11:44
 

07-06-2010 11:52:30
aarclay
aarclay
En die zat voorheen ook in de keuken van de mBDk?


Choo choo.....
 

07-06-2010 11:57:44
john563
john563
bij mijn weten wel ja, maar ga morgen voor de zekerheid eens kijken bij de 4206 en degene die vandaag binnengekomen is.vandaag vrije dag.

Laatst bewerkt door john563 op 07-06-2010 11:58
 

07-06-2010 12:25:17
aarclay
aarclay
En welke is vandaag binnengekomen?


Choo choo.....
 

07-06-2010 14:15:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Sommige mensen hebben echt een nieuwe bril nodig... staat er notabene in het vorige bericht


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-06-2010 14:17:23
TheKnitter
TheKnitter
Of jij.. John zegt dat er 1 binnenkomt. De 4206 staat al binnen, en gaat zeer binnenkort naar buiten  

07-06-2010 14:19:30
dlm4yjp
dlm4yjp
autch, die zit (helemaal omdat ik de 4206 met bloed eigen ogen heb gezien %07% *doet morgen het goede beentje uit bed stappen* )

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 07-06-2010 14:22


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-06-2010 18:37:14
timtrein
timtrein
Hij heeft vandaag een vrije dag, hoe moet ie dan weten welke er vandaag is binnengekomen...  

07-06-2010 19:45:24
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
treintim: En ook leuk om te weten is dat van de olympische 4201 nú al niks meer resteert; al totaal geel/blauw gespoten, er was niks meer oranjes te zien in de werkplaats. Tevens waren ICM's 4202 en 4217 de jongst binnengenomen stellen waar nog niet zo heel veel aan gedaan was.
Ik zie hier de 4217 staan. Of wordt hier de 4207 bedoeld? (Ik heb niet naar de recente spots gekeken).
 

07-06-2010 19:52:13
robbertc
robbertc
4217 staat inderdaad in Hlm. Sinds 28 mei (zie ook mij post van Vrijdag 28 mei 2010 - 13:14:20).

Laatst bewerkt door robbertc op 07-06-2010 19:54
 

08-06-2010 12:10:17
robbertc
robbertc
Quote
aarclay: En welke is vandaag binnengekomen?
4222
 

08-06-2010 18:33:13
Jannn2009
Jannn2009
Deze heb ik inderdaad in stukjes gezien op de werkplaats!;)

btw: volgens mij nemen ze de nummervolgorde niet zo nauw meer!;) of is dit al eerder aangegeven/verklaard?

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 08-06-2010 18:34
 

08-06-2010 21:16:18
sik214
sik214
Bij de hogere nummers ICM 3-tjes ging het ook zo. Vanavond op Schiphol de 4211 V (niet verbouwd) + 4210 A(verbouwd) gekoppeld gezien in de 1665. Bij het volgen van nummervolgorde zou je deze combi's niet kunnen zien.

Laatst bewerkt door sik214 op 08-06-2010 21:17
 

08-06-2010 21:49:18
aarclay
aarclay
Eerder had de afwijking van de nummerreeks te maken met de afleveringsdatum, maar nu lijkt dat dus niet zo te zijn. Ik ben ook wel benieuwd naar de reden waarom er nu willekeur in zit? Eerdere defecten aan die treinstellen soms? Hoge prioriteit misschien?

En de 4444 zou toch zijn nummer behouden, of wordt dat dan weer de 4231?


Choo choo.....
 

08-06-2010 22:17:05
Pim530
Pim530
Ik ga er persoonlijk vanuit dat we dan over de 4231 moeten gaan spreken. En een reden? Misschien gewoon voor de pak? ( uitgelopen op Gvc of iets dergelijks )  

08-06-2010 22:26:02
salieri
salieri
Lijkt mij eerder, toen het zo'n probleem was om de 4444 naar de 4231 weer om te nummeren na de deklassering, het ook weer een probleem is om de 4231 terug te nummeren na de revisie.

Laatst bewerkt door salieri op 08-06-2010 22:28
 

08-06-2010 22:58:04
gertjan
gertjan
Ach, bij SGM kwam het materieel ook onder een ander nummer terug na de revisie, dus waarom bij de 4444/4231 niet


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

08-06-2010 23:03:38
aarclay
aarclay
Dat was een aanpassing aan de hele serie nummers. Waarom ze dat bij SGM gedaan hadden en niet bij ICM is de vraag?


Choo choo.....
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-06-2010 23:34:24
broek53
broek53
Omdat de gerenoveerde en de niet-gerenoveerde stellen bij SGM uit elkaar gehouden moesten worden (niet technisch, maar vanwege de "Sprinterformule"). Bij ICM hoeft dat niet.

Het al dan niet terugnummeren van de 4444 / 4231 was een ordinaire centenkwestie. Of het dat nog steeds is, weet ik niet.

Laatst bewerkt door broek53 op 08-06-2010 23:35
 

08-06-2010 23:35:38
timtrein
timtrein
Omdat SGMm in een eigen omloop reed destijds, ICM niet  

09-06-2010 09:54:57
luytjes
luytjes
Op de informatieschermen in de gemoderniseerde viertjes wordt nu constant een video getoond van een ander informatiescherm waar bestemmingen en aankomsttijden van 's-Hertogenbosch en Eindhoven op staan. Blijkbaar is het bedoeld als voorbeeld om te laten zien welke informatie er straks getoond gaat worden.

Maar lieve NS, zet er dan op z'n minst een tekst bij dat het gaat om een voorbeeld en dat het niet de juiste informatie is. Je ziet de mensen echt afvragen of ze wel in de goede trein zitten ...

Laatst bewerkt door luytjes op 09-06-2010 09:55
 

11-06-2010 23:02:29
john563
john563
Is wel laat, maar de bewuste kast is het ventilatie kanaal van motor 3, in de oude situatie met de keuken zat daar een soort aanrecht met voorraadkast. Inde 4206 draaide vandaag ook de trailer van alice in wonderland en inderdaad de voorbeeld schermpjes.

Laatst bewerkt door john563 op 11-06-2010 23:03
 

13-06-2010 12:41:03
jojoba
jojoba
Afgelopen vrijdag (18:45u) zag ik dat de in Groningen binnengekomen 4212 werd losgekoppeld en vervangen door een ander stel. Was deze nu aan de beurt voor de revisie?  

13-06-2010 13:40:46
aarclay
aarclay
Dus als ik goed begrijp wordt er ook infotainment getoond, i.p.v. allen maar reisinformatie?
Iets wat de VIRM 8499 ook deed 5 jaar terug.


Choo choo.....
 

13-06-2010 13:49:54
mren
mren
Ja, filmaankondigingen enzo zodat je als het donker wordt buiten steeds felle flitsen in je ooghoeken ziet %09%  

13-06-2010 14:24:50
salieri
salieri
Quote
jojoba: Afgelopen vrijdag (18:45u) zag ik dat de in Groningen binnengekomen 4212 werd losgekoppeld en vervangen door een ander stel. Was deze nu aan de beurt voor de revisie?
Check om 19.45 uur, stond op het opstelterrein met alle drie de frontseinen aan naar Onnen gericht.
Het kan uiteraard ook zo zijn dat hij voor onderhoud naar Onnen gaat, revisie hoeft niet persé
 

13-06-2010 16:55:59
Pim530
Pim530
4215 stond gister in Hlm op een 'gevaarlijk' spoor.  

13-06-2010 17:01:19
Nelis
Nelis
wat bedoel je daar mee pim  

13-06-2010 17:07:52
Pim530
Pim530
Een spoor waar ik vaker ICM zie staan, en dan een paar dagen later hier een melding krijg dat ie wordt gereviseerd.  

13-06-2010 20:55:17
timtrein
timtrein
En dat is gevaarlijk?  

13-06-2010 21:53:09
Nelis
Nelis
Zeker voor het interieur en de verflaag  

13-06-2010 22:09:38
keesje
keesje
Misschien is het handiger om gewoon te vertellen wat je bedoelt in plaats van eigen verzonnen termen te gebruiken, scheelt een redelijke discussie.  

14-06-2010 22:14:14
keesje
keesje
De 4206 reed vanmorgen een slag Hlm-Ledn en de 4219 kwam vanuit Gvc naar Hlm.  

15-06-2010 10:02:01
Pim530
Pim530
Huh? worden er tegenwoordig 3 per week ingenomen?  

15-06-2010 12:30:50
jacokran
jacokran
Mogelijk zit er een schadestel tussen? Ik kwam vrijdag in Rtd een niet gereviseerde ICM-IV tegen met schade aan een kop. Ik was te ver weg om een nummer te zien.  

15-06-2010 15:57:19
TheKnitter
TheKnitter
http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Renovatie%20ICM/

Daar staat informatie uit de folder voor renovatie ICM, die wij kregen bij de NedTrain excursie op 5 juni. Misschien dat enkelen het leuke informatie vinden, je ziet alles stapsgewijs uitgelegd.
Heb het btw ingescand.
 

15-06-2010 16:23:48
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
jacokran: Mogelijk zit er een schadestel tussen? Ik kwam vrijdag in Rtd een niet gereviseerde ICM-IV tegen met schade aan een kop. Ik was te ver weg om een nummer te zien.


Check, die heeft ruzie gehad (frontale botsing) met een SGMm op het rangeerterrein van Rtd, zie het OD van vandaag


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

15-06-2010 16:41:16
treintim
treintim
In dat OD van vandaag zie ik dat deze ICM een kopdeur mistte. Was de doorloopkop-harmonika zelve ook te zien van buitenaf? (hetgeen ik fototechnisch wel interessant vind)

Laatst bewerkt door treintim op 15-06-2010 16:52
 

15-06-2010 17:35:47
Spionkop
Spionkop
Wellicht vind je deze foto's dan interessant:
http://www.spionkop.nl/Hlm4086nr1.html
http://www.spionkop.nl/Hlm4086nr2.html
waarbij vermeldenswaardig dat het hier om de voorkant van de trein ging;
de 4228 hing vanmorgen achterop.
 

15-06-2010 18:59:40
Pim530
Pim530
Quote
jacokran: Mogelijk zit er een schadestel tussen? Ik kwam vrijdag in Rtd een niet gereviseerde ICM-IV tegen met schade aan een kop. Ik was te ver weg om een nummer te zien.

Ja, maar dat stel was nog niet aan bod gekomen. De 3 die ik bedoel zijn 4217-4222-4215 + dus 4228
 

15-06-2010 19:06:33
salieri
salieri
Je vergeet de 4219  

15-06-2010 19:20:23
Pim530
Pim530
Inderdaad. Ipv de 4217, die is alweer even ingenomen. Moet alles nu binnen 2 maand af zijn ofzo?  

15-06-2010 19:24:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Dat kunnen ze makkelijk hebben dacht ik zo Ik bedoel, ze lopen niet voor niets voor op schema. De buffer die ze nu opbouwen zullen ze ongetwijfeld weer kwijtraken met de ex-ICM-0 middenbak (deze heeft nogal een afwijkende maatvoering).

@ Pim: zie deze quote:

Quote
TheKnitter: Ze hebben het revisieproces aanzienlijk kunnen versnellen.
Ze hopen Augustus 2011 al met DDZ bezig te zijn, en dan moet ICM aan de kant zijn.
Elke 6 werkdagen rolt er in princiepe een ICMm-IV naar buiten, is de planning.


Laatst bewerkt door dlm4yjp op 15-06-2010 19:26


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

15-06-2010 19:32:26
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
dlm4yjp: Dat kunnen ze makkelijk hebben dacht ik zo Ik bedoel, ze lopen niet voor niets voor op schema. De buffer die ze nu opbouwen zullen ze ongetwijfeld weer kwijtraken met de ex-ICM-0 middenbak (deze heeft nogal een afwijkende maatvoering).
Gelukkig is de 4044 al gereviseerd. Bij ICM-IV is er geen ICM-0 bak gebruikt.
 

15-06-2010 19:41:14
dlm4yjp
dlm4yjp
Dan heb ik me vergist in een nummertje *heeft niks gezegd gebaar* %08%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

15-06-2010 19:42:12
john563
john563
4219 is het proces ingegaan.....  

15-06-2010 19:44:47
Chopper
Chopper
Hoeveel ICMm-drietjes zijn er nu precies? Ik weet uiteraard hoeveel drietjes er oorspronkelijk waren, maar er is natuurlijk ook een deel terzijde gesteld over de jaren (waaronder de ICM-0's).  

15-06-2010 19:46:21
Spionkop
Spionkop
4011-4097, dus 87 stellen.  

15-06-2010 19:46:57
taigagaai
Moderator
taigagaai
87 stellen zijn er nu. Het waren er 94.  

15-06-2010 19:47:20
Chopper
Chopper
Bedankt!  

15-06-2010 19:48:11
Pim530
Pim530
Ja, maar dan nog. 5 stellen in 1,5 week innemen, dat is wel klaar voor augustus hoor  

15-06-2010 20:35:57
mark
mark
Nou ja de ruimte in de hallen van Hlmwph is ook niet oneindig, ik meende dat er maximaal zeven stellen tegelijk behandeld konden worden.  

15-06-2010 20:54:53
TheKnitter
TheKnitter
Zoals hierin: http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Renovatie%20ICM/ beschreven staat, komt er elke 6 werkdagen een gerenoveerde trein naar buiten. Het totale revisieproces voor ICM-IV duurt 34 dagen. Daarin staat het proces ook stapgewijs uitgelegd, in die link (Folder van NedTrain zelf, toestemming voor posten)

Laatst bewerkt door TheKnitter op 15-06-2010 20:55
 

16-06-2010 07:08:50
martijn24
martijn24
Quote
Pim530:
Quote
jacokran: Mogelijk zit er een schadestel tussen? Ik kwam vrijdag in Rtd een niet gereviseerde ICM-IV tegen met schade aan een kop. Ik was te ver weg om een nummer te zien.

Ja, maar dat stel was nog niet aan bod gekomen. De 3 die ik bedoel zijn 4217-4222-4215 + dus 4228
4215 zal zo vertrekken in de 724a te Gn.
 

16-06-2010 14:24:28
jorgo
jorgo
Toch zijn dat bewonderendswaardige revisiesnelheden. In België zijn ze in 2009 in de eigen werkplaatsen begonnen met het reviseren van de AM80 (140 stellen geloof ik) en met de verwachte afleversnelheid moeten ze daar medio 2017 klaar mee zijn... Tevens hebben ze voor het reviseren van de ongeveer 185 klassieke tweetjes (vanaf AM66) nodig gehad van 1998 tot 2010, waarbij een klein aantal twee keer verbouwd is (tot CR-treinstel).  

16-06-2010 14:51:21
maurits
maurits
Waabij ik ook even wil opmerken dat de kwaliteit van de revisie zoals die in Hlm doorgevoerd wordt bijzonder goed is. De kwaliteit van de gerenoveerde stellen vind ik erg goed, het spul kan er weer jaren tegen en komt als nieuw uit de werkplaats. En als ik die hele folder zie (bedankt voor de link) weet ik ook wel dat het erg grondig aangepakt wordt.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

16-06-2010 15:51:32
aarclay
aarclay
Jazeker, aan de hand van de kennis die ik te weten ben gekomen tijdens excursie aan de hand van de gegeven informatie uit het boekje ben ik bezig een heel artikel te schrijven over de revisie van de ICM voor op mijn site. Tevens zullen er een aantal foto's volgen.

Wel verbaast het me dat NedTrain nu erg afwijkt van de nummervolgorde van de ICM-3. Zijn dit soms (lichte) schade-stellen of speciaaltjes die nu binnen worden genomen en voorrang krijgen?
En zijn er ook verschillen tussen de ICM-3 en 4?


Choo choo.....
 

16-06-2010 23:27:42
timtrein
timtrein
De viertjes zijn ook wat minder oud, het kan zijn dat ze nog verder van hun revisietermijnen afzitten, en dat het gewoon handiger uitkomt zo. En het tempo is zo hoog dat de volgorde niet echt veel uitmaakt.  

21-06-2010 19:57:14
john563
john563
in de loop van deze en volgende week komt de 4201 er al weer uit, in het GEEL. De 4207 staat op het punt om te gaan.  

23-06-2010 22:46:41
keesje
keesje
Ook in het OD topic van vandaag gemeld: stel 4211 is vannacht naar Hlm gekomen.  

24-06-2010 22:18:36
john563
john563
Vandaag de 4068 met obis en wifi eruit gewerkt, morgen als het goed gaat de 4201 proefritten.

Quote
dlm4yjp: Het blijft voor mensen moeilijk om hier normaal te praten, alsof ze verlegen zijn Dat ze weer normale kleuren kregen was al maanden bekend overigens... %03%


mijn reactie hierop is dat ik er zelf aan werk met het in bedrijf stellen en dat ik donders goed moet uitkijken wat ik in mijn enthousiasme op dit forum kan zetten, wat ik wel kan geef ik zeker door, maar als ik dan op dit forum ook nog moet uitkijken of ik moeilijk normaal praat houd het voor mij ook op, maar laat me niet kennen dus als ik jullie als ook medehobbyisten plezier doe met info van binnenuit blijf ik dit gewoon doen.

Laatst bewerkt door john563 op 24-06-2010 22:19
 

24-06-2010 23:13:34
mark
mark
Zo, discussie even goed opgeruimd. Graag on-topic verder%05%  

25-06-2010 08:14:02
john563
john563
Quote
timtrein: De viertjes zijn ook wat minder oud, het kan zijn dat ze nog verder van hun revisietermijnen afzitten, en dat het gewoon handiger uitkomt zo. En het tempo is zo hoog dat de volgorde niet echt veel uitmaakt.


Ik heb het eens nagevraagd maar men kan niet echt zeggen waarom wanneer welk nummer maar de volgende 5 nummers zijn al dan wel bekent heeeel vreemd, na volgende week gaat het tempo iets lager i.v.m. vakantie's.
 

25-06-2010 09:05:58
Jannn2009
Jannn2009
Toch alvast interessante informatie! Gokje: 4250? We gaan het binnenkort allemaal meemaken! Ik ga nu in ieder geval ICM-IV filmen!;)  

29-06-2010 00:04:23
marco1970
marco1970
De ICMm 3-4 wordt in tegenstelling t.o.v. ICMm 1-2 binnen getrokken d.m.v. de A-staat en deze behoefd dan geen gang meer te maken richting Onnen.

De A-staat van een trein is afhankelijk van het vervangen van MG / compressor / en andere hoofd delen die er in een rijtuig aanwezig zijn. Draaistellen en wielstellen hebben een eigen leven en zijn niet met elkaar verbonden.

Laatst bewerkt door marco1970 op 29-06-2010 00:07
 

29-06-2010 01:00:19
treintim
treintim
Quote
Jannn2009: Toch alvast interessante informatie! Gokje: 4250? We gaan het binnenkort allemaal meemaken!


Ondanks de verweerde staat van het stel lijkt me het niet voor de hand liggend om het allerjongste ICM-stel nu toch aan het betrekkelijke begin van de ICM-IV revisie te doen.. Maar als de 5 volgende nummers nu al bekend zijn, dan zou dat mij ook benieuwen. De 4214 en 4215 rijden bijv. nog steeds rond terwijl de 4222 al in revisie is.. who's next, je kunt er geen touw aan vastknopen in elk geval (behalve dat de volgende vijf ónder de 423x-serie liggen natuurlijk wel weer).

Laatst bewerkt door treintim op 29-06-2010 01:03
 

29-06-2010 10:49:04
jorgo
jorgo
Wat is gedurende de rest van het jaar de beste strategie om nog een rit in onverbouwd ICM te kunnen maken? Op Amf gaan staan en wachten tot er één binnenkomt? Amf is natuurlijk wel 's lands ICM-Hochburg, zoals ze in Duitsland zouden zeggen... en gescheiden omlopen zijn er niet. Omlopen van viertjes natuurlijk wel.

Oorspronkelijk ICM/ICR: de gezelligste eerste klasse en de beste tweede klasse ooit in Nederland!
 

29-06-2010 11:48:16
zaza
zaza
Je hebt je vraag inderdaag zelf al beantwoord; Amersfoort is het ICM bolwerk van Nederland, met Utrecht als goede tweede. Zeker doordeweeks in de spits is het een komen en gaan van stellen en is spotten al bijna niet meer bij te houden. Omdat de onverbouwde stellen van een afstand goed te herkennen zijn moet een onverbouwde rit dan ook geen probleem zijn.

Daarnaast verwacht ik dat de allerlaatste onverbouwde stellen t.z.t. hier wel als bijzondere treinstellen zullen worden vermeld en je hier de omlopen van betreffende stellen kunt vinden.
 

29-06-2010 12:29:17
dlm4yjp
dlm4yjp
de grootste gok zit hem in de 5xx als Lw deel (daar zie ik hem eigenlijk vrijwel altijd in)


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

29-06-2010 15:31:24
daniel81
daniel81
Quote
marco1970: Draaistellen en wielstellen hebben een eigen leven en zijn niet met elkaar verbonden.

Hoe komen die treinstellen dan toch vooruit%08%
 

29-06-2010 15:37:18
bloober
bloober
Quote
dlm4yjp: de grootste gok zit hem in de 5xx als Lw deel (daar zie ik hem eigenlijk vrijwel altijd in)
Hmm; mijn ervaring in het weekend is juist bijna allemaal maar ICMm in de treinen naar het noorden en vooral veel onverbouwde ICM in de intercity's naar Es. Doordeweeks is vooral de 2800 interessant voor de onverbouwde ICM'men naar mijn idee.


Groetjes, Bloober
 

29-06-2010 15:42:41
dlm4yjp
dlm4yjp
Ri. Es let ik niet echt op eerlijk gezegt, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar ICM-IV gehad in de 5xx richting/van Lw.

Maar met andere woorden: op Amf kom je ze zeker weten tegen


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

29-06-2010 16:12:31
edje
edje
Mijn ervaring is dat treinen van en naar Es, vaak met 7 bakken rijden.
Dus de kans is dan vrij groot dat je een 4tje tegenkomt, die nog verbouwd moet worden.
 

29-06-2010 17:10:52
john563
john563
4222 staat gepland voor donderdag binnenname in haarlem.  

29-06-2010 19:13:24
daniel_ddr
daniel_ddr
Ik zat vanmiddag in de nog nieuw ruikende 4210 voorop de 12759 (vanaf Ut). Die is bij deze genomineerd voor de originaliteitsprijs: hij toonde de reisinformatie met het laatste beeld van de T Mobile-reclame voor 't gratis internet als achtergrond%08%


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

29-06-2010 20:07:33
himym
himym
Quote
treintim: De 4214 en 4215 rijden bijv. nog steeds rond terwijl de 4222 al in revisie is..


Quote
john563: 4222 staat gepland voor donderdag binnenname in haarlem.


Wie heeft hier gelijk? %08%
 

29-06-2010 20:17:40
Lucchese
Lucchese
Uit het somda nieuws:

In behandeling zijn de 4201, 4202, 4206 t/m 4209, 4211, 4217, 4219, 4222 en 4228.

De 4222 is op 8 juni binnnen gekomen volgens die zelfde bron.

Laatst bewerkt door Lucchese op 29-06-2010 21:24, reden: Datum aangepast
 

29-06-2010 20:52:05
himym
himym
Ik neem aan dat je 8 juni bedoelt klinkt logisch...Maar welk stel komt er dan volgens planning donderdag binnen in de werkplaats?  

29-06-2010 21:14:11
salieri
salieri
Dat nieuws klopt dan ook niet meer, de 4206 en 4208 zijn al de werkplaats uit  

29-06-2010 22:05:31
willy84
willy84
Hoeveel onderbouwde viertjes zijn er nog in dienst? Het gaat nu wel erg hard..  

29-06-2010 22:38:20
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
salieri: Dat nieuws klopt dan ook niet meer, de 4206 en 4208 zijn al de werkplaats uit
4207 stond afgelopen weekend ook al buiten te Hlm, naast de 4208 overigens (waarbij opviel dat de 4207 wel Wifi-stickers had en de 4208 niet)

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 29-06-2010 22:38


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

29-06-2010 22:42:01
himym
himym
Quote
willy84: Hoeveel onderbouwde viertjes zijn er nog in dienst? Het gaat nu wel erg hard..


Als ik goed geteld heb nog 35...

In dienst: 4203, 4204, 4205, 4210. De 4206, 4207 en 4208 voegen zich er binnenkort bij. Binnen staan nog 4201, 4202, 4209, 4211, 4217, 4219, 4222 en 4228.

Laatst bewerkt door himym op 29-06-2010 22:48
 

29-06-2010 22:54:07
broek53
broek53
Quote
daniël_ddr:
Quote
salieri: Dat nieuws klopt dan ook niet meer, de 4206 en 4208 zijn al de werkplaats uit
4207 stond afgelopen weekend ook al buiten te Hlm, naast de 4208 overigens (waarbij opviel dat de 4207 wel Wifi-stickers had en de 4208 niet)
terzijde: de 4207 is maandag achter de 9506 naar Onnen gegaan.
 

01-07-2010 07:53:21
keesje
keesje
Zo te zien is de 4221 de volgende kandidaat voor revisie: het is vannacht in ieder geval vanuit Hfdo naar Hlm gekomen.  

01-07-2010 09:02:10
martijn24
martijn24
4208 gisteren gezien te Ut. en is ook al in dienst.  

01-07-2010 14:49:13
salieri
salieri
Quote
keesje: Zo te zien is de 4221 de volgende kandidaat voor revisie: het is vannacht in ieder geval vanuit Hfdo naar Hlm gekomen.
Dan was de laatste rit van de 4221 in oud jasje in de 784, gisteravond.
 

01-07-2010 17:30:52
john563
john563
De 4201 is vandaag eruit gegaan, 4221 staat binnen.Eerder bericht van mij klopt dus niet. De 4209 staat morgen voor proefrit.

Laatst bewerkt door john563 op 01-07-2010 17:32
 

01-07-2010 20:22:56
Lenney
Lenney
Vandaag een ritje in ICMm 4208, helaas werkte het internet niet.
ICMm 4068 heeft ook al een RIS-systeem aan boord met Wifi.

Laatst bewerkt door Lenney op 01-07-2010 20:23
 

01-07-2010 23:11:17
daniel_ddr
daniel_ddr
Het is gebaseerd op toevallige waarnemingen, maar kan het kloppen dat de reisinformatie op de schermen alleen nog in de NoordOost werkt en nog niet in de 2800?
Toevallig had ik vandaag namelijk de 4083 als 2863-V met melding dat er geen informatie beschikbaar was, terwijl die er onlangs in de NoordOost in hetzelfde stel wel was. Met andere stellen hetzelfde fenomeen: in de 2800 alleen stellen zonder info en in de NoordOost alleen stellen met info getroffen.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 01-07-2010 23:11


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl