Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
27-10-2010 20:10:35
joaska3
joaska3
Quote
hellfire: Gelukkig zal het 99,9% van de reizigers niet opvallen.

Vreemde opmerking van helfire. Dit gaat m.i. voor 99,9% van de op dit forum gemaakte opmerkingen op.
 

27-10-2010 20:20:17
joaska3
joaska3
Quote
rh_ii: Neh, dat is blijkbaar de nieuwe standaard bij NS. Ook de nieuwste serie IRM heeft de vignetten dan weer eens links, dan weer eens rechts op de bak. Waarom hiervoor gekozen is weet ik eigenlijk niet. Netjes is anders vind ik. %09%
Geloof het of niet maar uit betrouwbare bron vernomen dat zowel de Bombardier als ook de Haarlem constructeur een schoonheidsfoutje op de plaatsingstekeningen hebben gemaakt. Beide zaken worden z.s.m. hersteld.
 

27-10-2010 20:27:30
edje
edje
Quote
manuel25: Nee. Wel is het zo dat de ICMm viertjes andere remsloffen hebben dan de nog onverbouwde. De nieuwe viertjes hebben "vierkante" in plaats van afgeronde remsloffen, daardoor hebben deze een groter oppervlakte, wat veel voordelen met zich mee brengt. Ik heb geen idee wat er mechanisch anders is aan de ICM-3 tov. ICM-4. Volgens mij zijn het twee afzonderlijke bestellingen en misschien de beschilderingen zoals Jens zegt, meer niet.


Allemaal een heel leuk verhaal over remsloffen, enzo.
Maar draaistellen blijven niet altijd onder hetzelfde treinstel zitten.
Een ICM 4 draaistel kan rustig onder een ICM 3 treinstel terechtkomen.
ICM 3 en 4 zijn namelijk identiek.
 

27-10-2010 22:29:52
thom
thom
En remsloffen leg je voor het wiel, remvoeringen of remblokken zitten onder een trein

Laatst bewerkt door thom op 27-10-2010 22:31
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

27-10-2010 22:36:02
manuel25
manuel25
@ Thom: In Utrecht misschien, ja. In Onnen wordt het beide zo genoemd.

@ Edje: De ICM 3 en 4 (de viertjes) krijgen de nieuwe remsloffen na de modernisering en natuurlijk nadat de oude versleten zijn. ICM 1 en 2 (de drietjes) houden voorlopig nog de oude sloffen. Als er een draaistel van een gemoderniseerd viertje onder een drietje komt, horen de remsloffen ook verwisseld te worden.
 

27-10-2010 22:38:12
edje
edje
Dan worden Remblokken alleen in Onnen remsloffen genoemd, dat verklaard waarom je nooit je spullen kreeg als je iets met superspoed uit Onnen bestelde.
Een taalbarriere dus!!!
 

27-10-2010 22:46:28
manuel25
manuel25
%08% dat bedoelde ik natuurlijk niet. Ik had het over de remsloffen op het spoor en de Bremskerl remvoeringen waar Thom het over had. Blokken worden echter nog steeds wel van de sloffen onderscheiden.  

28-10-2010 00:11:57
Pim530
Pim530
Ai, dit hadden de meeste van ons denk ik toch niet verwacht, dat dit fotogenieke stel nu al gereviseerd zou worden. Op zich jammer, maar het is niet anders. Mijn laatste ervaring in de 4240 was overigens ook niet volledig positief; één op de twee keer begon het stel tijdens het accelereren te schokken, moest de tractie worden uitgeschakeld ( of hoe dat ook heet ), en weer opnieuw ingeschakeld.  

28-10-2010 02:09:57
treintim
treintim
Quote
Pim530: Mijn laatste ervaring in de 4240 was overigens ook niet volledig positief; één op de twee keer begon het stel tijdens het accelereren te schokken, moest de tractie worden uitgeschakeld ( of hoe dat ook heet ), en weer opnieuw ingeschakeld.


Alle ICM's schokken in dit jaargetijde nogal bij het optrekken, en daarbij merk je dat in de motorbak zeker ook nog eens goed aan het tractiegeluidje en merk je met optrekken dat de tractie steeds eventjes wegvalt en dan weer opnieuw probeert. En als je echt bedoelt dat de tractie door de Mcn moest worden uitgeschakeld... dat doen ze bij schokkend optrekken bij gladde rails wel eens, en wordt er weer ingeschakeld als de gladde rails voorbij is, op niet-gladde plaatsen dus (een goed voorbeeld is station Swk met de chemische fabriek ernaast, tractie wordt door sommige machinisten direct bij schokkend optrekken uitgeschakeld, zodat je met 10-20 km/u het station uitrijdt en dan wordt er na het station pas weer ingeschakeld... zelfde geldt wellicht voor gladde sporen door herfstbomen erlangs). Het hoeft dus niet per sé aan de 4240 te liggen dunkt mij zo...

Laatst bewerkt door treintim op 28-10-2010 02:15
 

28-10-2010 10:59:26
mich
mich
Daar kan het treinstel inderdaad niks aan doen. Het is rond deze tijd zeer glad op bepaalde plaatsen, met elk materieel.  

28-10-2010 11:23:34
MDDM
MDDM
Regen zorgt sowieso al voor slip bij een ICM. Hebben we een mooie knop voor, dan gaat het een stuk beter bij het wegrijden.


Gr Joop mcn Lls
 

28-10-2010 12:56:39
jeanne
jeanne
Quote
treintim: (een goed voorbeeld is station Swk met de chemische fabriek ernaast, tractie wordt door sommige machinisten direct bij schokkend optrekken uitgeschakeld, zodat je met 10-20 km/u het station uitrijdt en dan wordt er na het station pas weer ingeschakeld... zelfde geldt wellicht voor gladde sporen door herfstbomen erlangs).


En waar mag deze fabriek in Swk dan wel staat? Er zijn wel twee fabrieken die kunststof producten produceren maar dat zijn daarmee geen chemische fabrieken. 't Zou overigens niet best zijn wanneer deze fabrieken er hier schuldig aan waren, dat men in Swk zulke slecht adhesie verhoudingen heeft. Je zal er als omwonende maar in de buurt van wonen! Nee, de reden zijn ook in Swk kastanjebomen bij de parkeerplaatsen aan de Tramlaan en het typische herfst fenomeen.
 

28-10-2010 14:41:58
Erikvd12
Erikvd12
Die fabriek zal dan wel de Dyka zijn.  

28-10-2010 18:18:32
railhopper
railhopper
Quote
jeanne:
En waar mag deze fabriek in Swk dan wel staat? Er zijn wel twee fabrieken die kunststof producten produceren maar dat zijn daarmee geen chemische fabrieken. 't Zou overigens niet best zijn wanneer deze fabrieken er hier schuldig aan waren, dat men in Swk zulke slecht adhesie verhoudingen heeft. Je zal er als omwonende maar in de buurt van wonen! Nee, de reden zijn ook in Swk kastanjebomen bij de parkeerplaatsen aan de Tramlaan en het typische herfst fenomeen.


Fabrieken die kunstof producten produceren, vallen wel degelijk
onder het kopje chemische industrie, maar het lijkt mij sterk
dat de fabriek van Dyka gladheid veroorzaakt. Zover ik weet
is Hdb ook geen berucht punt van gladheid, en de spoorlijn
doorsnijdt hier wel het Wavin terrein waar diverse
fabrikanten kunstof producten maken.
 

28-10-2010 18:52:38
mich
mich
Waterdamp van bijvoorbeeld de Aviko aardappelfabriek in Venray is al genoeg voor gladheid.  

29-10-2010 01:01:17
manuel25
manuel25
Ach, de pindakaaspotdekselfabriek (spuitgieterij) Kornelis heeft echt geen invloed op het spoor, toevallig ken ik het bedrijf redelijk en weet ik wat er om gaat.
Het zullen eerder de bomen zijn die er naast staan.

Laatst bewerkt door manuel25 op 29-10-2010 01:01
 

29-10-2010 01:06:49
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik zeg altijd maar: spoel de wc eens goed door in een ICM of ander materieel met een stortkoker, deze staat, hoe vreemd dan ook: recht op het spoor gericht.
Paar keer goed spoelen en je trein glibbert alle kanten op... (en dan spreek ik niet eens over de "bruine" variant...)


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

29-10-2010 01:42:24
Pim530
Pim530
Misschien had ik even moeten vermelden dat mijn laatste ervaring in de 4240 nog in de zomer was, het was bovendien droog.  

30-10-2010 14:14:43
manuel25
manuel25
Dan is dat probleem allang opgelost.  

30-10-2010 15:44:42
edje
edje
Quote
dlm4yjp: Ik zeg altijd maar: spoel de wc eens goed door in een ICM of ander materieel met een stortkoker, deze staat, hoe vreemd dan ook: recht op het spoor gericht.
Paar keer goed spoelen en je trein glibbert alle kanten op... (en dan spreek ik niet eens over de "bruine" variant...)


Ik weet niet wat jij er uitpoept en hoeveel, maar als je daarvan een trein aan het glijden krijg wordt het toch eens tijd om naar een huisarts te gaan, want dat is niet goed joh. %08%
 

30-10-2010 18:18:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Haha, nahjah, mag dan wel een darmaandoening hebben maar zo erg is het denk ook weer niet maar ik bedoel maar, Lw en Mt staan er om bekend om hun "bruine remsporen"


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

30-10-2010 19:12:44
manuel25
manuel25
In een rijdende trein glijdt het direct van het spoor af, in Lw, Mt en niet te vergeten Gn blijft het al snel liggen op de spoorstaaf, wordt het platgereden en dan ligt er een mooi bruin laagje op.  

30-10-2010 19:23:19
timtrein
timtrein
Alleen water/vocht/condens is al genoeg om een trein te laten glijden hoor...  

30-10-2010 19:24:33
thom
thom
Hebben we het nog niet over de smurrie van de blaadjes die vallen  

30-10-2010 19:31:47
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: terug naar ICMm.


Groet, Spiketrain
 

30-10-2010 20:48:29
j.jager
j.jager
Olymische icm 4240 is dus niet voor revisie in Hlm maar rijd gewoon nog.  

30-10-2010 22:22:19
TheKnitter
TheKnitter
Stond vanochtend rond 8:43 opgesteld met een (voor mij) onbekende ICMm-III te Ut. Vermoedelijk 4051 aangezien hij daar gister mee gekoppeld stond in Hlm

Laatst bewerkt door spiketrain op 30-10-2010 22:35, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

30-10-2010 22:26:08
Rinse
Rinse
En de 4240 stond rond 14:15 in de tuin te Rotterdam Centraal.

Laatst bewerkt door Rinse op 30-10-2010 22:26
 

31-10-2010 02:54:38
bloober
bloober
Quote
TheKnitter: Stond vanochtend rond 8:43 opgesteld met een (voor mij) onbekende ICMm-III te Ut. Vermoedelijk 4051 aangezien hij daar gister mee gekoppeld stond in Hlm
Was de 4076 waarmee de 4240 in Utoz stond.


Groetjes, Bloober
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


01-11-2010 17:33:21
himym
himym
Quote
TheKnitter: Op dit moment staat met OBIS geregistreerd bij mij (ICMm-III):

4057 Hlm: 21-7-2010, afgeleverd 29-7-2010
4058 Hlm: 30-8-2010, afgeleverd 3-9-2010
4060 Hlm: 9-9-2010, afgeleverd 16-9-2010
4061 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 14-7-2010
4066 Hlm: 21-6-2010, afgeleverd 30-6-2010
4067 Hlm: 4-8-2010, afgeleverd 10-8-2010
4068 Hlm: 11-6-2010, afgeleverd 24-6-2010
4069 Hlm: 5-7-2010, afgeleverd 8-7-2010
4076 Hlm: 26-7-2010, afgeleverd 29-7-2010
4077 Hlm: 2-8-2010, afgeleverd 9-8-2010
4081 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 19-7-2010
4082 Hlm: 29-7-2010, afgeleverd 3-8-2010
4083 Hlm: 31-5-2010, afgeleverd 15-6-2010
4086 Hlm: 2-9-2010, afgeleverd 8-9-2010
4089 Hlm: 24-6-2010, afgeleverd 5-7-2010
4094 Hlm: 6-9-2010, afgeleverd 10-9-2010
4096 Hlm: 15-7-2010, afgeleverd 21-7-2010
4097 Hlm: 16-9-2010, afgeleverd ?

*Laatste update: 15-10-2010

Vandaag in de 4071 met OBIS en werkend WiFi gezeten, heeft iemand een verdere update?
 

01-11-2010 17:52:07
TheKnitter
TheKnitter
Zodra ik weer een update heb van de stellen zal ik het bijwerken. Data haal ik namelijk uit Op de Rails. Over 2 weken een update.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 01-11-2010 17:52
 

01-11-2010 18:43:08
aarclay
aarclay
Zou het toeval zijn dat de ICM-I nog niet ge-OBIS'd is? De allerlaagste is tot nu toe de 4057...

Laatst bewerkt door aarclay op 01-11-2010 18:43


Choo choo.....
 

01-11-2010 18:54:55
rjz222
rjz222
Ehm, ik kan je de volgende drie nummers onder 4057 geven:
4019
4042
4055

De 1e en de laatste na waarneminen van een paar mensen op http://www.treinpunt.nl/forum/index.php/topic,5589.msg57995.html#msg57995 en de 4042 vond ik hier op somda ergens ...


Mijn website: http://www.treinenwereld.eu
 

01-11-2010 19:16:29
Lucchese
Lucchese
Ik weet niet of het al gemeld is. Maar 4210 heeft nu OBIS met werkende wifi. Alleen de stickers op de deuren ontbreken.

Laatst bewerkt door Lucchese op 01-11-2010 19:19, reden: spelvoud
 

01-11-2010 22:58:55
sik214
sik214
Quote
spiketrain:
Quote
sik214: Zonder mensen/bronnen de beledigen... Is het heel zeker dat de 4240 in revisie gaat?
Ik heb bevestigd gekregen dat de 4240 in Hlm staat, het materieeloverzicht is bijgewerkt.
Het kan verkeren.... Wat heeft de 4240 zo kort in Haarlem gedaan? Klein defect of iets gebracht en wat later weer in gewone dienst gegaan?
 

01-11-2010 23:53:48
himym
himym
Quote
Lucchese: Ik weet niet of het al gemeld is. Maar 4210 heeft nu OBIS met werkende wifi. Alleen de stickers op de deuren ontbreken.

Vandaag precies hetzelfde op de 4204, geen stickers maar wel werkend WiFi
 

02-11-2010 13:15:42
Pim530
Pim530
Quote
sik214:
Quote
spiketrain:
Quote
sik214: Zonder mensen/bronnen de beledigen... Is het heel zeker dat de 4240 in revisie gaat?
Ik heb bevestigd gekregen dat de 4240 in Hlm staat, het materieeloverzicht is bijgewerkt.
Het kan verkeren.... Wat heeft de 4240 zo kort in Haarlem gedaan? Klein defect of iets gebracht en wat later weer in gewone dienst gegaan?


Goeie vraag, andere, schonere oranje banken gekregen op een paar plekken die niet meer om aan te zien waren? Ze hebben daar vast voldoende liggen
 

02-11-2010 14:24:59
john563
john563
zittingen, ja in de schrot bak. in stukjes.  

02-11-2010 14:29:34
TheKnitter
TheKnitter
@ Pim: Die banken die uit de onverbouwde ICM's komen en worden verbouwd gaan regelrecht de container in. Ze kunnen daar 'niks' meer mee.  

02-11-2010 14:55:16
dlm4yjp
dlm4yjp
Nouhjah, niet niks hoor, die banken zijn wel degelijk óók bedoeld voor doorverkoop aan belangstellenden.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-11-2010 15:19:15
Jannn2009
Jannn2009
Ik durf te wedden dat wanneer ik bel (of langs ga) er niets is!;) Daarnaast viel mij op dat de 4022 laatst een rare brom in de motor had, specifiek bij hoge snelheid!

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 02-11-2010 15:20
 

02-11-2010 15:22:09
TheKnitter
TheKnitter
Quote
dlm4yjp: Nouhjah, niet niks hoor, die banken zijn wel degelijk óók bedoeld voor doorverkoop aan belangstellenden.
NedTrain mag ze niet doorverkopen. Contract geeft aan dat het een enkeltje container krijgt. Althans, dat meldden ze bij de excursie van C-tracks naar wpl Hlm
 

02-11-2010 15:40:30
dlm4yjp
dlm4yjp
Bij mij is er juist iets heel anders verteld tijdens die excursie%05%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-11-2010 15:44:44
aarclay
aarclay
Quote
TheKnitter: @ Pim: Die banken die uit de onverbouwde ICM's komen en worden verbouwd gaan regelrecht de container in. Ze kunnen daar 'niks' meer mee.

En wat nou als er een bank door omstandigheden niet meer bedoeld is om op te kunnen zitten bij een van de laatste geproduceerde ICM's?

Gaan ze dan ook al de revisering is, of hebben ze nog wel wat bankjes op voorraad?
Ik heb ooit eens een ICM gespot waarbij het klaptafeltje (wat je nog omhoog moest trekken) voorzien was van een stuk piepschuim....


Choo choo.....
 

02-11-2010 18:35:11
klaass16
klaass16
Haal je de banken toch uit de terzijde staande Bs'én die op Wgm/Dgr staan?

Er zullen vast wel banken als reserve liggen,,

Laatst bewerkt door klaass16 op 02-11-2010 21:32
 

02-11-2010 18:36:48
kevinevers
kevinevers
Totaal andere banken?%03%  

02-11-2010 18:40:18
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Vandaag viel me iets op, toen ik de 4206 (met WIFI) in Ut zag... De Wifi-stickers aan de buitenzijde zitten op zijn kop! Gelukkig wel consequent, maar toch wel even een blundertje

Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 02-11-2010 18:40


Met vriendelijke groet, Robin
 

02-11-2010 21:55:25
Pim530
Pim530
Quote
kevinevers: Totaal andere banken?%03%


Oh ja?

Eerste klasse gaat wel lastig worden

Laatst bewerkt door Pim530 op 02-11-2010 21:55
 

02-11-2010 22:04:48
thom
thom
Quote
aarclay:En wat nou als er een bank door omstandigheden niet meer bedoeld is om op te kunnen zitten bij een van de laatste geproduceerde ICM's?

Gaan ze dan ook al de revisering is, of hebben ze nog wel wat bankjes op voorraad?
Ik heb ooit eens een ICM gespot waarbij het klaptafeltje (wat je nog omhoog moest trekken) voorzien was van een stuk piepschuim....

Dat als banken en kapotte tafeltjes vaker dan je denkt, en daar gaan treinen echt niet voor naar Haarlem of ander revisie bedrijf hoor

Dat soort kleine herstelling gebeurt gewoon in de service bedrijven als bv Hfd of Utctw tijdens overstand daar. Dat soort locatie's hebben daar een klein magazijntje voor, en anders wordt dat gewoon besteld in het grote landelijk logistiek centrum (LLC) in Tb waar meer onderdelen liggen dan je denkt...

Afhankelijk van de nood wordt zoiets afgestuurd naar de plaats waar de treinstel die dag of de dag erna uitloopt, of direct gebracht per koerier als de benodigde herstelling inzet belemmerd...

Defecte onderdelen gaan weer retour naar het magazijn en daar wordt bekeken of het te herstellen is. Bij banken kan het zijn dat ze opnieuw gestoffeerd worden en bijvoorbeeld iets als een defecte ruitenwisser motor zal gereviseerd worden als dat mogelijk is.

Laatst bewerkt door thom op 02-11-2010 22:08
 

05-11-2010 17:24:53
kevinevers
kevinevers
Quote
Pim530:
Quote
kevinevers: Totaal andere banken?%03%


Oh ja?

Eerste klasse gaat wel lastig worden


Klaas heeft zijn bericht aangepast..... Hij had eerst BDs getypt.
 

08-11-2010 13:02:05
bossie186
bossie186
wanneer was de 4229 gerenoveerd??? het stond te blinken gisteren in Zp.  

08-11-2010 13:25:24
himym
himym
Kwestie van even zoeken binnen het topic, dan kom je er ook wel achter. Stel 4229 is op 24 september al in Hlm gerenoveerd gezien.

Laatst bewerkt door himym op 08-11-2010 13:27
 

08-11-2010 13:45:54
broek53
broek53
De 4229 is na aflevering 3 keer terug geweest in Haarlem voordat hij feitelijk de dienst is ingegaan.  

08-11-2010 21:39:29
jwalk1
jwalk1
Quote
RSK-Mat92: Vandaag viel me iets op, toen ik de 4206 (met WIFI) in Ut zag... De Wifi-stickers aan de buitenzijde zitten op zijn kop! Gelukkig wel consequent, maar toch wel even een blundertje




de WIFI-stickers zitten bij heel veel ICMm's verkeerd om dat is wel jammer!

gr. Jens

Laatst bewerkt door jwalk1 op 08-11-2010 21:40
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

09-11-2010 14:17:15
broek53
broek53
Vandaag richting Haarlem: de 4226 voor de renovatie.  

09-11-2010 14:26:29
sik214
sik214
Leuk, mogen ze eerst stickers gaan pulleken (ok, 4201 is ook al gebeurd). Gaat de 4230 eigenlijk zijn sandite-installatie straks behouden als die aan de beurt komt?  

09-11-2010 17:59:03
broek53
broek53
Voor wie het nog weten wil: de 4240 was eind oktober even in Haarlem omdat er enige schade was aan de onderzijde nadat hij over "iets" heen gereden was (nee, nadrukkelijk niet over "iemand").  

09-11-2010 19:55:43
himym
himym
Nergens tegengekomen hier, maar de 4216 zit alweer in de reizigersdienst volgens de spotjes (1 november als eerste te Gvc). Vreemd bij de 4212, 13 oktober alweer gezien te Gn, maar dit lijkt mij sterk omdat de 4212 op 19 september binnengenomen is.. Foutje? %08%

Laatst bewerkt door himym op 09-11-2010 19:57
 

09-11-2010 22:14:01
john563
john563
als het goed is gaan vanaf nu alle treinen vanuit haarlem gelijk de dienst in en niet meer eerst naar onnen.  

09-11-2010 22:25:42
Pim530
Pim530
Goh, dan heb ik de 4226 gister toch nog maar mooi even op de plaat gekregen bij Gerp  

09-11-2010 22:37:58
broek53
broek53
Quote
himym: Nergens tegengekomen hier, maar de 4216 zit alweer in de reizigersdienst volgens de spotjes (1 november als eerste te Gvc). Vreemd bij de 4212, 13 oktober alweer gezien te Gn, maar dit lijkt mij sterk omdat de 4212 op 19 september binnengenomen is.. Foutje? %08%
Zeker, want de 4212 staat ook nu nog in Hlm.
 

09-11-2010 23:15:57
himym
himym
Waarom duurt revisie dan zo lang? (19 september tot nu is al bijna twee maanden) Kan me herinneren dat ze in 34 dagen een ICM-III'tje omtoverde tot ICMm-III..  

10-11-2010 01:13:51
Jeffrenzo
Jeffrenzo
ik meen me te herinneren dat het bij de IV'tjes 52 dagen was, maar heb tot een jaar terug gezocht in dit topic en kon het niet meer vinden.


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

10-11-2010 07:35:58
sik214
sik214
Quote
himym: Waarom duurt revisie dan zo lang? (19 september tot nu is al bijna twee maanden) Kan me herinneren dat ze in 34 dagen een ICM-III'tje omtoverde tot ICMm-III..

Zo lang? 34 dagen voor een drietje is (34/3)x 4 = 45 voor een viertje. De 19e is binnenkomst, maar misschien beginnen ze er pas 3 dagen later aan. Na de renovatie volgt nog een proefrit en dan is het als snel 10 november. Dus 'zo lang', nee, nog niet.
 

10-11-2010 09:38:50
aarclay
aarclay
De ICMm heeft toch ook geen magneetremmen, of wel tegenwoordig? Ik weet wel dat enkele er wel mee uitgevoerd zijn bij wijze van proef.

Hoe zit dit eigenlijk?

Laatst bewerkt door aarclay op 10-11-2010 09:39


Choo choo.....
 

10-11-2010 10:13:46
dlm4yjp
dlm4yjp
ICMm heeft magneet, schijf en blokremmen, echter verschilt dit wel per type en die verschillen weet ik zo niet uit mijn hoofd, staat wel ergens in dit topic.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

10-11-2010 12:00:35
MDDM
MDDM
ICMm 4 wagen stellen hebben magneetremmen.


Gr Joop mcn Lls
 

10-11-2010 14:58:36
mren
mren
In het kader van de kleine observaties: het valt me op dat ICMm bij de toiletten een rubber afsluitstrip hebben tegen een iets te ruime kier zoals bij bijvoorbeeld de ICR BDs'en.

Dacht dat ICMm dat vanaf het begin nog niet had, omdat het me deze week pas op viel.
 

10-11-2010 22:47:52
thom
thom
Eu ja, en waar zit die strip dan? Toilet is groot hoor  

10-11-2010 23:54:55
mren
mren
Bij de deur uiteraard, daar krijg je een hier waardoor andere binnen kunnen kijken.  

12-11-2010 14:37:30
Jannn2009
Jannn2009
Heeft iemand enig idee welke ICM-kopbak er op 31-3-2009 tussen Hlmwph en Hlms op een zijspoortje stond? Het was in de tijd dat o.a. 4062,4063,4068 en 4205 net binnen waren op de werkplaats voor revisie. Ik heb er nog een foto van, maar geen idee of jullie daar meer mee kunnen dan ik!;) http://s1228.photobucket.com/albums/ee447/Jannn2009/ICM/?action=view&current=FILE0058.jpg

Alvast Bedankt!%02%
 

12-11-2010 14:53:49
sik214
sik214
Was de 4090 daar toen ook niet vanwege een schade...?  

12-11-2010 16:03:36
Jannn2009
Jannn2009
Nee, op 31-3 was deze actief volgens de spots. In de spots van die dagen stonden er veel 406x'en op Hlmwph zoals ik enigszins eerder aangaf, meer informatie heb ik helaas niet.  

16-11-2010 22:11:27
TheKnitter
TheKnitter
OBIS inbouw, stand tot 6 oktober 2010

4055 Hlm: 29-9-2010, afgeleverd 1-10-2010
4056 Hlm: 4-10-2010, afgeleverd 6-10-2010
4057 Hlm: 21-7-2010, afgeleverd 29-7-2010
4058 Hlm: 30-8-2010, afgeleverd 3-9-2010
4060 Hlm: 9-9-2010, afgeleverd 16-9-2010
4061 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 14-7-2010
4064 Hlm: 22-9-2010, afgeleverd 27-9-2010
4066 Hlm: 21-6-2010, afgeleverd 30-6-2010
4067 Hlm: 4-8-2010, afgeleverd 10-8-2010
4068 Hlm: 11-6-2010, afgeleverd 24-6-2010
4069 Hlm: 5-7-2010, afgeleverd 8-7-2010
4070 Hlm: 27-9-2010, afgeleverd 29-9-2010
4071 Hlm: 20-9-2010, afgeleverd 22-9-2010
4076 Hlm: 26-7-2010, afgeleverd 29-7-2010
4077 Hlm: 2-8-2010, afgeleverd 9-8-2010
4081 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 19-7-2010
4082 Hlm: 29-7-2010, afgeleverd 3-8-2010
4083 Hlm: 31-5-2010, afgeleverd 15-6-2010
4086 Hlm: 2-9-2010, afgeleverd 8-9-2010
4089 Hlm: 24-6-2010, afgeleverd 5-7-2010
4093 Hlm: 6-10-2010, afgeleverd ?
4094 Hlm: 6-9-2010, afgeleverd 10-9-2010
4096 Hlm: 15-7-2010, afgeleverd 21-7-2010
4097 Hlm: 16-9-2010, afgeleverd 21-9-2010

Verbeteringen zijn welkom, maar updates zullen later weer komen (volgende maand)

Laatst bewerkt door TheKnitter op 16-11-2010 22:12
 

17-11-2010 08:11:52
rjz222
rjz222
Ik heb hier een lijst met gespotte wifi stellen (te vinden op http://www.treinpunt.nl/forum/index.php?topic=5589.msg62315#msg62315). Daar kom ik nog de volgende stellen tegen die niet in bovenstaande lijst staan:
4019
4042
4078
4080
4087?

En ook ICMm IV heb ik verzameld :
4201
4202
4203
4204
4206
4207
4208
4209
4210
4214
4219
4221
4223
4229

Laatst bewerkt door rjz222 op 18-11-2010 17:12


Mijn website: http://www.treinenwereld.eu
 

17-11-2010 08:18:29
TheKnitter
TheKnitter
De viertjes houd ik niet bij. Want die krijgen het gelijk met revisie.
En zoals ik al zeg, het is maar tot 6 oktober bijgewerkt. Dus daarom missen er een aantal
 

17-11-2010 09:09:12
john563
john563
De 4212 gaat waarschijnlijk morgen of overmorgen proefritten.
Het tempo gaat weer omhoog naar 1 trein per zes werkdagen.

Laatst bewerkt door john563 op 17-11-2010 09:10
 

18-11-2010 10:24:16
himym
himym
Uit het OD-topic van vandaag:

Quote
ZJ37: * De 4218 ging vannacht van Rtd naar Hlm, werd daar gedriehoekt en staat nu bij de werkplaats.


Gevalletje volgende kandidaat voor revisie lijkt me
 

18-11-2010 10:29:50
rjybema
rjybema
En daarmee schiet het laagste nog in dienst zijnde ongereviseerde treinstel met 6 eenheden omhoog van 4218 naar 4224.
Samen met de 4230 zijn dit dan nog de enige 2 stellen in de ICM-IV-3-serie, die onverbouwd rondrijden.
Leuk detail: gisteren zag ik ze samen rijden in trein 534.
 

18-11-2010 10:32:35
himym
himym
Volgens mij rijdt 4215 ook nog rond..  

18-11-2010 11:13:47
john563
john563
stop de persen%02%
Op 3 december word de 4241 binnen genomen voor REVISIE.....
 

18-11-2010 13:14:57
Pim530
Pim530
Ik ga niet eens meer proberen die logica te begrijpen  

18-11-2010 13:18:09
broek53
broek53
4215 is op 2/11 binnengenomen voor revisie, de 4220 op 9/11 afgeleverd.  

18-11-2010 14:43:12
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
rjz222: En ook ICMm IV heb ik verzameld :
4221
4229


ik zit op dit moment in de 4223 op het wifi netwerk, dus kan je ook toevoegen


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

18-11-2010 14:46:16
TheKnitter
TheKnitter
Alle verbouwde ICMm-IV hebben WiFi, dat is niet meer bijzonder.  

18-11-2010 16:06:58
mren
mren
Quote
Jeffrenzo:
Quote
rjz222: En ook ICMm IV heb ik verzameld :
4221
4229


ik zit op dit moment in de 4223 op het wifi netwerk, dus kan je ook toevoegen

Dus ook eindelijk eens werkend met andere sites dan ns.nl?
 

18-11-2010 16:18:57
TheKnitter
TheKnitter
De belangrijkste problemen met WiFi zijn opgelost. Het waren vooral problemen 'op de wal'. Er werd verbinding gemaakt, maar de trein kom zeg maar geen verbinding krijgen met de server 'op de wal'.
Deze problemen zijn voor het grootste deel opgelost.
Als je Wifi opent, moet je voorwaarden accepteren. Pas als je dat geaccepteerd hebt, werkt je Wifi echt goed.

En dat wordt ook nogal eens vergeten

Laatst bewerkt door TheKnitter op 18-11-2010 16:20
 

18-11-2010 16:24:46
mren
mren
Dat zal er ook mee te maken hebben met het feit dat dergelijke voorwaardenpop-up's/-inlogschermen nogal eens alleen bij gebruik van IE naar voren komen terwijl hele volksstammen over zijn op een fatsoenlijke browser.  

18-11-2010 17:14:11
Geerrritt
Geerrritt
Met Firefox werkt het ook%02%  

19-11-2010 14:41:21
himym
himym
Vandaag in een nieuw jasje verschenen in de reizigersdienst (tr. 747): de 4225!  

19-11-2010 21:57:33
snowie
snowie
Check bij Hogesteeg (tussen Nijkerk en Putten) als achterste stel http://www.flickr.com/photos/cees_1251/5190584730/

Laatst bewerkt door spiketrain op 19-11-2010 22:44, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

25-11-2010 10:50:25
john563
john563
De 4212 gaat vandaag uit haarlem gelijk de dienst in, volgende week de 4213, de 4228 over zes dagen.  

26-11-2010 12:21:08
himym
himym
Uit het OD van 26-11:
Quote
ZJ37: Nog wat opvallende zaken:
* ICM 4224 is gisteren Hlm binnengelopen.
 

26-11-2010 13:37:42
279
279
Quote
john563: De 4212 gaat vandaag uit haarlem gelijk de dienst in, volgende week de 4213, de 4228 over zes dagen.


helaas, 4212 is donderdag buiten gezet maar daarna eerst naar On gebracht!
 

26-11-2010 13:59:51
jeanne
jeanne
Macht der gewoonten?  

26-11-2010 19:39:03
john563
john563
nee, defecte motor onder de mB.

gister de 4224 binnengenomen.

maandag proefrit 4213.

Laatst bewerkt door john563 op 26-11-2010 19:40
 

28-11-2010 15:07:59
j.jager
j.jager
Stel 4212 komt vandaag in dienst en zal de eerste reizigersrit vanuit Gn vertrekken als 756 v.  

28-11-2010 15:24:06
klaass16
klaass16
Gister gezien op Amf: ICM 4217 A in de 529
En gister: ICM 4211 in de 759 M
 

02-12-2010 09:45:41
nsr1855
nsr1855
Wat betreft de 4241 deze gaat 8-12 in revisie. De 4230 (sandite stelletje) gaat vanaf 3-12 in revisie.  

02-12-2010 20:06:09
john563
john563
klopt de twee zijn omgedraait

Laatst bewerkt door spiketrain op 02-12-2010 20:53, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl