Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
05-03-2011 20:47:31 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Het stel is overgebracht naar On door een Virm,, Alle ICMm stellen gaan voor een constructie wijziging naar On, en gaan vanuit On naar Gn, en dan in Gn van start. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
05-03-2011 22:16:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vroeger wel, de laatste maanden niet meer. Dit stel zal wel defect geweest zijn en daarom naar Onnen gegaan; dat het gesleept werd, wijst daar al op. |
05-03-2011 22:19:43 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
In het OD staat dat VIRM+ICMm in Asd zijn gecombineerd. Dus ik denk gewoon vanwege efficiency met één mcn naar On. Wat onverlet laat dat de 4244 een defect kan hebben. |
05-03-2011 22:23:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou heb ik geen idee wat er met deze ICM was, maar iets als een defecte motor is gewoon een vorm van correctief onderhoud en geen constructiewijziging. Een constructiewijziging is een aanpasing op het bestaande ontwerp, dat kan zijn het verplaatsen van een onhandig geplaatste kleding haak, tot aan bv het inbouwen van een ander type compressor omwille van betrouwbaarheid... |
![]() |
advertentie |
05-03-2011 22:25:10 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote gelukkig heb ik er geen verstand van ![]() Werk er alleen zelf aan, vrijdag moest hij hoogspanningsproef en maandag proefrit, alleen was zelf vrijdag heerlijk vrij....... Wijziging, de 4244 was defect, de 4243 waar ik mee in de war was komt deze week op de baan. Laatst bewerkt door john563 op 09-03-2011 20:49 |
08-03-2011 09:08:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 4250 is vanmorgen Hlm binnengelopen. |
09-03-2011 20:46:21 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4250 is reeds in stukken. |
09-03-2011 20:48:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet teveel vaktaal, John - dan schrikt men zo![]() |
09-03-2011 20:50:18 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
heet inderdaad gebroken, en staat nu voor ontasbesting, vond dit stel wel een van de slechtste van allemaal. |
09-03-2011 20:52:27 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Hoezo?![]() |
09-03-2011 20:58:04 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
tussen de stekers op de vlakke koppen. |
09-03-2011 21:27:27 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ik als leek wat betreft technologie, waar zit dat?![]() |
09-03-2011 22:03:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Op de kopse kant van een rijtuig, zitten stekkers met alle bekabeling die doorgaat naar het volgende rijtuig. Nou, daar dus ![]() Een plek waar niemand last van heeft, totdat een rijtuig compleet uit mekaar gaat ![]() Laatst bewerkt door thom op 09-03-2011 22:04 |
09-03-2011 22:19:11 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Of als men in de lijnwerkplaats een B min sluiting wil opzoeken. Laatst bewerkt door manuel25 op 09-03-2011 22:20 |
09-03-2011 22:26:55 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Bedankt![]() |
09-03-2011 22:29:37 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Qua asbest of over het algemeen? Als het over dat tweede gaat; de 4250 was inderdaad ook volgens mijn weten het verkleurdste en verlepste stel van allemaal. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 09-03-2011 22:29 |
10-03-2011 22:58:34 | ||
---|---|---|
ferdy
![]() |
Quote je gaat me toch niet vertellen dat dat om die ringetjes gaat?? |
15-03-2011 19:12:35 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
weer een update, de 4231 (4444) komt weer op de baan in de loop van de week. |
15-03-2011 19:18:44 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteDan kan het technisch nogwel de beste zijn hoor! |
15-03-2011 22:23:34 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
terug over de 4250, casco en techniek vond ik slecht. |
16-03-2011 14:29:02 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
uit het OD van vandaag:Quote http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
16-03-2011 16:34:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zal de gemiddelde doorlooptijd ook wat langer duren omdat er bij deze meer werk aan nodig is? Choo choo..... |
16-03-2011 19:21:27 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
looptijden staan gewoon vast, bij extra werk ook. Maarrrr door de eerste DDZ zullen de laatste stellen in een lager tempo gaan, tipje sluier nog twee weken...... Laatst bewerkt door john563 op 16-03-2011 19:22 |
19-03-2011 19:37:04 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
Als ICM 4246 keurig volgens planning naar Haarlem is geloodst voor modernisering, dan zijn er nu nog 9 onverbouwde koplopers over. |
19-03-2011 21:27:14 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Vandaag de ICM 4243 in dienst gezien, ziet er fraai uit!!%08% http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
20-03-2011 13:15:09 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
OBIS inbouw: 4052 Hlm: 17-1-2011, afgeleverd 19-1-2011 4091 Hlm: 18-1-2011, afgeleverd 21-1-2011 4048 Hlm: 24-1-2011, afgeleverd 26-1-2011 4033 Hlm: 26-1-2011, afgeleverd 28-1-2011 4032 Hlm: 31-1-2011, afgeleverd 2-2-2011 4012 Hlm: 7-2-2011, afgeleverd 10-2-2011 4041 Hlm: 9-2-2011, afgeleverd 11-2-2011 Laatst bewerkt door TheKnitter op 20-03-2011 13:15 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
20-03-2011 13:35:05 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
Hoeveel III'tjes zonder OBIS rijden er nu nog rond? twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
20-03-2011 15:19:22 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
4231 komt eraan, maandag proefrit. 4241 is al bijna hersteld komt over ongeveer twee weken. Laatst bewerkt door john563 op 20-03-2011 15:20 |
20-03-2011 20:11:52 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Quote34 stellen zonder OBIS. Maar dat kan inmiddels alweer achterhaald zijn, want data zijn uit OpdeRails gehaald. Schiet dus alweer goed op. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-03-2011 10:35:19 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Quote Stel is 18-03 in Hlm aangekomen, lijkt mij dan mooi volgens planning in revisie gegaan. |
23-03-2011 16:18:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Kan het kloppen dat ik vandaag in de verte in On nabij de werkplaats een losse kopbak van een ICM(m) heb gespot? Draaistelwisseling o.i.d. of heb ik iets gemist afgelopen dagen? Choo choo..... |
23-03-2011 23:18:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Voor een draaistelwissel zou een treinstel nieteens uitmekaar hoeven, de bak blijft in het aardwind hangen ![]() Laatst bewerkt door thom op 23-03-2011 23:18 |
23-03-2011 23:24:42 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Wou net zeggen, ja. Misschien gaat het om een bakwissel (gebeurt normaal te Hlm), of toch een draaistelwissel na een vastgesmolten aspot. |
24-03-2011 01:03:55 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als dat ding een heetgelopen aslager heeft, is dat ding in het slechtste geval alleen nog vervoerbaar met een asbreuk wagen. En ook daarvoor hoeft die dan niet van de andere bakken af om hem te vervoeren noch om het draaistel te wisselen ![]() Ik denk eigenlijk, dat er gewoon iets voor gestaan heeft, of dat het gezichtbedrog is. Bakken lostrekken doe je niet zomaar even eigenlijk en gebeurt in een lijnwerkplaats eigenlijk niet zo snel. |
24-03-2011 14:22:06 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Tenzij men een tussenkoppeling moet vervangen, dan moet het uiteinde van de beide bakken vooraan of anderaan op het werkplaatsspoor staan, dat de rest zolang dan buiten staat lijkt me aannemelijk. Laatst bewerkt door manuel25 op 24-03-2011 14:22 |
24-03-2011 19:11:19 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik weet niet of een lijnwerkplaats dat met ICM doet, ik denk dat ook dat een Haarlem-klusje is. |
24-03-2011 19:18:07 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
ICM 4444 is wel eens uit elkaar getrokken door werkplaats Zl, een foto van de losse kopbak op het werkplaatsterrein staat nog op Spionkop.nl ook.![]() |
24-03-2011 21:02:14 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Bij het inbouwen, eigenlijk ombouwen van de geluids dichte kasten om de compressor en generator bij de ICM 4 wagen stellen, in Hengelo ,werd ook alles uit elkaar getrokken. Dit omdat de loods van Hengelo maar 2 bak lengtes lang is. Dus het gebeurde nog wel eens, alleen heel makkelijk is het niet, het geeft nog wel het nodige sleutelwerk. |
24-03-2011 21:03:51 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Toen is de kopbak + A bak naar buiten gesleept,, voor de bestickering met het folie. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
24-03-2011 23:23:41 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Nog niks over gehoord/gelezen, maar de ICMm stellen 4011-4050 zouden sinds 18-01 j.l. officiele toelating hebben voor het grensbaanvak naar Em. |
24-03-2011 23:26:57 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Bijzonder, ik had eerder de viertjes met tank onder de po verwacht. |
25-03-2011 07:54:51 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Zal ook nog wel komen. Toevallig zijn eerst de serie 4011 tot en met 4050 aan de beurt vanwege de tractieinstallatie, daarna de chopper 3-tjes, en daarna de viertje vermoed ik. |
25-03-2011 09:23:17 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ah, we wachten rustig af %02% |
25-03-2011 13:33:28 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
Quote ...en ook de 4226 en de 4245 zijn op deze wijze vastgelegd. Zie: http://spionkop.nl/Zl7094226nr1.html & http://spionkop.nl/Zl4245.html |
25-03-2011 16:38:51 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
losmaken is met twee mensen ongeveer een half uurtje werk. |
25-03-2011 16:52:45 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
En voor wie benieuwd is hoe de koppeling er tussen de bakken eruit ziet. klik op de http://www.flickr.com/photos/spoorkeerl/5558906878/ |
25-03-2011 17:55:21 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Deze koppeling wordt ook bij SGM gebruikt, kan ik vertellen. Ik geloof niet bij de Mat '64? En hoe sluiten die bakken op elkaar vast dan? Net op zo'n manier als een scharffenberg-koppeling? En aan wat voor handelignen moet ik denken om hem los te koppelen, een halfuurtje is vrij lang, vergeleken met een scharffenberg koppeling die in handmatig in 5 minuten wel kan ontkoppelen. Laatst bewerkt door aarclay op 25-03-2011 18:00 Choo choo..... |
25-03-2011 19:27:40 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
komt ie; lucht slangen 2 stuks meestal met lijm geborgd. lucht slang deuren. 6 stekers met kabel (ICMm extra voor obis. Hoogspanning kabels 8 stuks losmaken in kast en terug trekken. balg spiebanen uitslaan. En vast zetten aan 1 kant schalen losdraaien van de koppeling, losslaan en op afstand houden. |
25-03-2011 23:27:39 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
De 4231 (ex-4444) in z'n nieuwe jasje vandaag gezien te Gd. |
26-03-2011 01:43:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Scharfenberger tussenbak koppelingen kom je in NL alleen tegen bij VIRM. Bij mat 64 zit er feitelijk hetzelfde als wat er thuis in je waslijn zit om die op te spannen en ook eigenlijk hetzelfde is als een trekhaak van een conventioneel rijtuig ![]() Je hebt daar op elke bak een bufferplaat, met daartussen verstopt een grote geborgde wartel waarin aan beide kanten naar elke bak een draadeind steekt. Doordat de draadeinden tegenelkaar in draaien, worden die als je de wartel draait beide of in, of juist uit de wartel gedraaid waardoor de bakken naar, of van elkaar af bewegen Aan de uiteindes van de draadeindes zit gewoon een oog, welke in de bakken in een bek vallen waar er van bovenaf in een pen doorheen gestoken zit. Feitelijk hetzelfde als bij een rijtuig maar daar is het net andersom, daar is daar het centrale deel geen wartel, maar een as met draadeind en een "klepel" erop als hefboom. Bij mat'64 is die "klepel" er niet en heb je daar gewoon een steeksleutel voor nodig. Ik meen maatje 85 %08% Dat een rijtuig veel sneller los te halen is, is logisch natuurlijk. Die zijn daar ook zo op gebouwd, in tegenstelling tot een treinstel waar het veel meer gericht is op stevigheid en betrouwbaarheid. Een rijtuig heeft twee "halve" luchtslangen met een koppeling ertussen, bij een treinstel is dit gewoon 1 vaste slang die je met sleutel dient los te draaien. Minder kans op lekkages, omdat die koppeling ook slijten vuil worden ed en je dat nu niet hebt. Anno tegenwoordig hebben losse rijtuigen natuurlijk buisbalgen, waar je bij koppelen helemáál geen werk aan hebt. Bij een treinstel is dit nog een vouwbalg [Minder kans op tocht] die zoals John al zei met spieën aan de bak vastzitten, Vroeger waren dat zelfs nog twee "halve" balgen die aan elkaar gezet zijn met bouten. Daarnaast hebben rijtuigen natuurlijk veel minder bekabeling, en zijn bij treinstellen hoogspannigskabels niet meer stekkers aan elkaar gezet, maar gewoon vast aan elkaar met klemmen en bouten. Nou zullen de heren van de hedendaagse techniek dat beter weten dan ik, maar een VIRM met scharfenberger tussenbak koppelingen heb je ook niet uitmekaar in 5 minuten. Het mechanische en luchttechnische deel is danwel zo gepiept door de Scharfenberger los te trekken, maar alles aan electriek gaat nog buiten de koppeling om zoals voorheen en de vouwbalg natuurlijk ook... ![]() Laatst bewerkt door thom op 26-03-2011 01:52 |
26-03-2011 11:26:22 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
VIRM kun je wel uitrekken. Bij onderhoud aan de ATK in de werkplaats wordt een VIRM zo een metertje langer, de Scharfenberg koppeling wordt losgehaald. Alleen de hoogspanningskabel moet dan even losgehaald worden omdat die te kort is. De vouwbalg en de laagspanningskabels blijven dan gewoon bevestigd. Dat loskoppelen op deze manier is in een minuutje eigenlijk wel gepiept met twee personen. (Als de trein geaard is en de remmen gelost staat) |
26-03-2011 13:30:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ja, maar het ging hier juist over het compleet loshalen van elkaar, en in jou geval blijven juist de lastigste zaken nog vastzitten waardoor er niet zoveel tijd in gaat zitten %03% Maar ik begin me te beseffen, dat we aardig offtopic aan het geraken zijn eigenlijk ![]() Laatst bewerkt door thom op 26-03-2011 13:31 |
26-03-2011 13:47:45 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Op de manier hoe manuel25 het beschrijft is het inderdaad 5 minuten tijd, flinke doet tractie erbij en alles is wel los %08% Maar waar hadden we het hier ook alweer over? |
31-03-2011 18:37:56 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Even offtoppic misschien?? Kan het kloppen dat de doorloop mogelijkheid van ICM uit de onverbouwde stellen is gehaald? Of zit die er nog in? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
![]() |
advertentie |
31-03-2011 19:07:49 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Die is alleen buiten dienst gesteld. |
31-03-2011 21:37:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En bij enkele ICM's is deze na een frontale botsing verwijderd. Deze hebben dan ook met een volledig gesloten kopwand gereden. Deze ICM's zijn inmiddels al gemoderniseerd dus er valt weinig aan te spotten![]() Choo choo..... |
31-03-2011 21:49:08 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Op de 4248 na.![]() |
31-03-2011 22:00:34 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Wat Mark al zei, de doorlopkop is wel aanwezig, maar alleen buiten dienst gesteld. Het buiten dienst stellen hebben ze zo uitgevoerd, dat een snelle indienststelling niet meer mogelijk is. Hij is electrisch en pneuamatisch compleet afgekoppeld, zelfs de kopdeuren zitten niet meer in het zogenaamde groene lamp circuit. Kortom alles is er aan gedaan om te voorkomen dat er een storing ontstaat en dat was toch 1 van de reden dat ze buiten dienst zijn gesteld. |
02-04-2011 14:46:11 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
%02% De 4241 is weer hersteld en als het goed is gaan we het deze week weer proberen...... |
02-04-2011 21:18:47 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Bedoel je met de kopdeuren de deuren voor de doorloopkop of de cabinedeuren? De cabinedeuren zaten vroeger ook in het groene-lampcircuit omdat de reizigers hierachter langs liepen naar het volgende stel. Toen de doorloopkoppen nog gebruikt werden heb ik regelmatig meegemaakt dat men geen groene lamp kreeg omdat er nog ergens een cabinedeur niet op slot zat. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
03-04-2011 01:40:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat zou ie nou bedoelen ?![]() Kopdeuren zitten in de kop van de bak naar het volgende treinstel toe en verschaffen toegang tot het volgende rijtuig, net zoals je dat verwacht van een kopdeur bij een normaal getrokken rijtuig. Cabine deuren zijn de deuren die, jawel, toegang geven tot de cabine ![]() Oftewel, de cabinedeuren zaten in het groene lampcircuit omdat de reizigers daarlangs liepen naar het volgende treinstel als de zaak doorgekoppelt reed. De kopdeuren niet, want én een reizigers heeft daar niets te zoeken als die dichtzitten, én de toeleidende binnen deur daarnaartoe zit in ongekoppeld bedrijf dicht ![]() Laatst bewerkt door thom op 03-04-2011 13:49 |
03-04-2011 10:54:56 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Zou die reactie niet iets minder cynisch kunnen? Ik wist het ook niet en vond het erg fijn dat dat op die manier gevraagd werd, hoe overduidelijk dat ook zou mogen zijn... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
03-04-2011 10:56:47 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
![]() |
03-04-2011 10:59:15 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Volgens mij klopt dat ook wel, want je mocht natuurlijk niet zomaar bij de cabine komen. De buiten deur, de doorloopgang en nog een deur naar de cabine. Maar dat is bij de verbouwing allemaal al anders. Althans, dat lijkt mij logisch. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
03-04-2011 11:03:12 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Na de verbouwing zit er in ieder geval geen deur meer voor de trap, nee, hoe dat voor de verbouwing was durf ik niet te zeggen. |
03-04-2011 11:08:46 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
jawel hoor de deur die de gang afsluit, is dezelfde deur die de trap afsluit, je draait hem gewoon door. De ruimte naar de doorloopkop heeft nog een aparte deur. Ivm lawaai en tocht enzo. |
03-04-2011 11:19:11 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ah, daar had ik nog niet eens aan gedacht![]() |
03-04-2011 13:01:41 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En voor de mensen die zich afvragen wat waarom er nog een deur zit? Vanuit de voormalige doorlopkop-ruimte kan je via een klein doorgang de kelder van de ICM bereiken waar onder andere de ATB, OBIS, zekeringkasten en dergelijke geplaatst zijn. Choo choo..... |
03-04-2011 13:09:39 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
Volgens mij heeft dat er totaal niets mee te maken. De extra deur tussen het halletje en de doorloopkop is een normale deur, zonder slot, die vroeger toen de doorloopkop nog in dienst was gewoon open stond. Zoals Edje al zei: dat ding is vooral tegen tocht en lawaai ![]() ![]() Bas |
03-04-2011 13:20:42 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteKleine aanvulling. Dat groene lamp verhaal was alleen zo bij de ICM IV. De ICM III had dat weer niet. Gr Joop mcn Lls |
03-04-2011 13:30:05 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote En dat doordraaien kan inderdaad niet meer met ICMm (althans, niet zo dat deze bevestigd blijft zitten zoals we gewend waren als de doorloopkoppen in bedrijf waren). ![]() Laatst bewerkt door treintim op 03-04-2011 13:30 |
03-04-2011 16:37:28 | ||
---|---|---|
Railtender
![]() |
Quote Yep en met mijn trolley zat ik er ook vaak vast. Gelukkig ben ik 1m92 en kon ik het redelijk handelen. West Friese Spoorwegen |
05-04-2011 13:05:17 | ||
---|---|---|
ICRmS
![]() |
Welke ICM stellen zijn nog niet gereviseerd op dit moment? Ze zullen inmiddels wel op een hand te tellen zijn.%03% |
05-04-2011 13:11:16 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
Een tijdje terug is dit lijstje gepubliceerd en deze is nog altijd actueel: 4250 op 8-3 4246 op 18-3 4234 op 30-3 4248 op 11-4 4235 op 21-4 4247 op 4-5 4236 op 16-5 4245 op 26-5 4242 op 9-6 4239 op 22-6 4240 op 1-7 Er zijn dus nog 8 ongereviseerde stellen over; de 4248 is als eerste aan de beurt. Gisteren zag ik in Haarlem de 4237 vertrekgereed staan voor een enkele reis naar Onnen. |
05-04-2011 23:44:40 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Het nemen van een doorloopkop met een cateringtrolley vormde vaak een flinke uitdaging, door het smalle gangetje langs de cabine wurmen, nog smallere deurtje door, trolley naar links wurmen, hellingtje op en het bruggetje over de koppeling passeren, aan de andere kant alles weer in omgekeerde volgorde. Maar wel een geniaal systeem... Laatst bewerkt door maurits op 05-04-2011 23:45 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
06-04-2011 22:18:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quoteik hoop voor het stel dat het geen enkele reis was, eerlijk gezegd ![]() |
10-04-2011 22:00:01 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
ICM 4248 kwam op 9 april naar Hlm, waarschijnlijk wordt deze maandag 11 april door revisiebedrijf Haarlem binnengenomen. Edit @TheKnitter: je hebt gelijk ja. Laatst bewerkt door treintim op 10-04-2011 22:41 |
10-04-2011 22:22:32 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Hij werd niet op 9 April bij de wpl binnen genomen. Op 9 April kwam de 4248 om 12:35 aan uit de richting Ledn, werd vervolgens op spoor 13A geparkeerd. En daar stond hij later nog onaangeroerd![]() Verder is er in de wpl van Hlm zeer weinig activiteit op zaterdag wat betreft het revisiewerk e.d. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
10-04-2011 22:24:27 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
QuoteEen enkele reis was het zeker niet, zaterdag 9 April (gister) vertrok ICMm 4237 om 13:24 als LM ri Ledn en verder en kwam uit de richting van de Wpl. Het stel was woensdag 6 April weer van On naar Hlm onderweg. Laatst bewerkt door TheKnitter op 10-04-2011 22:25 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
20-04-2011 11:43:41 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
De biobakken (althans, ik vermoed dat het ermee te maken heeft, omdat de stank bij iedere stinkend ICMm-IV toilet identiek is) van sommige ICMm-IV's stinken zódanig (zowel binnen als buiten) dat ik er vanochtend na een lekker ontbijtje ìn de trein bij het uitstappen bijna letterlijk van over m'n nek ging van de stank. Vooral de 4213 en 4202 zijn erg, de eerstgenoemde had ik vanochtend.![]() Laatst bewerkt door treintim op 20-04-2011 12:16 |
20-04-2011 12:58:21 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Morgen word de 4235 binnengenomen.. aldus het schema: 4235 op 21-4 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
20-04-2011 13:28:06 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Stel loopt vanavond volgens planning uit te Lw. Misschien morgenochtend vroeg weer met een spitstrein (zo'n 125xx/127xx) naar Rtd en vanaf daar linea recta via de bloembollenlijn naar Hlm?%02% Even iets om in de gaten te houden dus.![]() Laatst bewerkt door treintim op 20-04-2011 13:28 |
20-04-2011 13:33:28 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Of na de 21752 a uit de omloop halen, uitwisselen met een ander viertje en vannacht al naar Hlm sturen. Zeker in de gaten houden! |
20-04-2011 13:40:36 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
De officiele nachtovergang in Lw is 12763-a op 10538, 538-v, 20538 en dan lang in Rtd overstaan tot de avondspits. Mooi moment om em uit te wisselen. Maar ook de andere nachtovergangen van de ICM-IV'en in Lw lopen via Rtd (12720 v/a en 12724 v) |
20-04-2011 14:24:22 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Dat is niet efficiënt als die morgen pas binnengenomen hoeft te worden, maar ik hou 'm vanavond in de gaten of die daadwerkelijk naar Lw rijdt. ![]() @Robbert: bedankt, de 10538 is lekker laat opstarten, ik zou gaan twijfelen als ik 'm niet in zo'n spits-IC had gezien morgen ![]() Laatst bewerkt door treintim op 20-04-2011 15:05 |
20-04-2011 14:33:15 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Lijkt me ook een goed optie! Mocht dit stel inderdaad over de oude lijn gaan is er een heel groot nadeel: mijn fototoestel ligt tot morgenmiddag 17.00u bij de reparatie!%07% En ik heb nog steeds geen foto van ICM op die lijn, en zeker niet in het bollenseizoen!![]() |
20-04-2011 14:34:58 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Leen je een toestel van een bekende (evt. wat ervoor teruggeven) of huur je toch voor een dagje een camera? Voor dat laatste zijn er zeker genoeg mogelijkheden te vinden op Google. Iemand anders trouwens nog ervaring met dat vreselijke luchtje bij sommige ICMm-IV toiletten? De lucht is zo indringend (goor) dat ik 'm op bepaalde momenten van de dag zelfs nog weer terugherinner zonder dat te willen. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 20-04-2011 15:24 |
20-04-2011 15:53:33 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Reis zeer regelmatig met ICMm (vrijwel dagelijks), maar geen ervaring met dat luchtje... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-04-2011 16:47:19 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Gaat ook alleen om ICMm-IV, he, niet de drietjes. Maar tot nu toe heb ik het zelf alleen waargenomen bij de alweer wat ouder gereviseerde stellen (nummers die ik net noemde), nog niet bij de nieuwe.![]() |
20-04-2011 20:30:26 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
De drietjes kunnen er ook wat van hoor, maar dan binnen in de trein, zeker als ze zonder water staan of een fikse tijd gestaan hebben. |
20-04-2011 21:19:28 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote Als je een bedieningsfout maakt of de PLC doet gek dan dumpt het systeem een groot gedeelte bio drap, en ja dat is een verschrikkelijke lucht, heb het met een Virm gehad in haarlem en hoe groot die hal ook is iedereen vlucht dan echt naar buiten. Laatst bewerkt door john563 op 20-04-2011 21:20 |
20-04-2011 23:19:36 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
@John: ondanks dat ik de vakterm "PLC" niet snap, heb ik wel moeten lachen om jouw verhaal hoor.. Maar het bevestigt mijn vermoeden wel dat het inderdaad met de biobakken te maken heeft. Echter is die stank er wel de hele reis door toen ik dat waarnam. @Pim530: zoals John al vertelde over de ergte van de stank, daarbij stellen de drietjes niets voor... @Jannn2009: zie OD-topic: ICM 4235 is vanavond zelfs al bijgestuurd, 99% zeker dat het geen bloembollenrit wordt morgen.%09% Laatst bewerkt door treintim op 20-04-2011 23:20 |
20-04-2011 23:26:08 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Ik had het gelezen in het OD-topic inderdaad! Jammer en de volgende keer beter!;) Bedankt voor de meldingen! Even over de geur in de ICMm-IV; ik heb de geur nog niet opgemerkt, of bedoelen we hier alleen de ruimte romdom de toiletten (balkons)? Laatst bewerkt door Jannn2009 op 20-04-2011 23:28 |
20-04-2011 23:51:02 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ja, op de balkons, en ook in de toiletruimte zelf. Vanochtend ging ik bijna over m'n hals toen ik die uitstapte en buiten de geur nog erger bleek te zijn dan binnen (ik dacht, nou ben ik buiten, die stank is binnen, dus nu even lekker diep ademhalen... nou, niet dus![]() Laatst bewerkt door treintim op 20-04-2011 23:51 |
20-04-2011 23:59:13 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
PLC is overigens een Programmable Logic Controller. Een computer die een bepaald stuk apparatuur (bijv. de bioreactor) aanstuurt. PLC's vind je in elke groot voertuig of apparaat. Choo choo..... |
21-04-2011 06:55:17 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Zal je daar maar even op aanvullen: Een PLC hoeft niet in elk groot apparaat te zitten, hoe dacht je dat de koffiemachine werkte? ![]() Om het simpel te houden: de PLC ontvangt een, afhankelijk van het type, een digitaal of analoog signaal. Er komt dus 1 signaal in en het apparaat is zo geprogrammeerd dat het (meestal) meerdere signalen er uit stuurt, en dat meestal ook nog in een bepaalde volgorde. De doorspoelknop van de wc is een mooi voorbeeld: 1 signaal in, de rest doet de PLC (altans, dat is de theorie). De PLC bediend een klep voor het spoelwater bijvoorbeeld voor 2 sec of X aantal liter water, opgevolgd door bediening van de onderdrukklep voor X aantal seconden. Computer is overigens een foutief antwoord, computer is namelijk een verzamelnaam voor meerdere controllers. Ook voert een computer berekeningen uit, een PLC doet dat niet. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-04-2011 08:42:22 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
4235 in na 780 v via Hfdo in Wgm uitgelopen (materieel van trein 780/723 overnacht standaard in Wgm). Vanaf Wgm is stel 4235 vanmorgen in Hlm aangekomen (in trein 723 mist nu wel een stel ![]() |
21-04-2011 12:56:43 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Was even de stellen aan het zoeken, en mis de 4238.. Staat die nog in Hlm? In T&T lijkt die er al vanaf 17 februari te staan! |
21-04-2011 14:46:28 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
De 4444 kostte Haarlem meer tijd vanwege het folie dat dit stel had (volgens mij was het probleem het verwijderen ervan). Het zou me niet verbazen als dit ook met de 4238 zo was.![]() |
21-04-2011 16:12:36 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Je haalt twee dingen door elkaar, denk ik. Omdat de stickers op de 4238 te vast zaten, werd er al vrij snel een tweede stel binnengenomen. Niet bij de 4444, geloof ik. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |