Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
21-04-2011 19:42:22
john563
john563
De 4238 komt volgende week in het in bedrijf stellen samen met de ABv van de DDZ.  

23-04-2011 01:37:07
ruysdael
ruysdael
Quote
robbertc (do 21 apr 2011 12:56:43 https://somda.nl/forum/2045/p330841/): Was even de stellen aan het zoeken, en mis de 4238.. Staat die nog in Hlm? In T&T lijkt die er al vanaf 17 februari te staan!
Volgens de RM staat die daar inderdaad sinds 17/02.
 

29-04-2011 14:45:03
john563
john563
De 4249 komt bijna op de baan, let goed op de baknummers......
Dit is ook met de 4238 en wat nog moet komen...
 

02-05-2011 22:13:47
broek53
broek53
Op de 4249 staan UIC-nummers op de bakken, a la de bakken van SLT  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

09-05-2011 23:12:36
aarclay
aarclay
Ik zal d'r op letten

Klopt het dat de OBIS tegenwoordig geen werkzaamheden meer aangeeft? Ik heb het afgelopen weken niet meer gezien? Verder lijkt het erop dat de OBIS steeds stabieler wordt. Waar ik in het begin met moeite internet op kon komen, en foutieve reisinformatie voor mijn neus kreeg, is dit beiden steeds vaker goed werkend.

In Haarlem zijn dus afgelopen tijd, neem ik aan, diverse OBIS-stellen gerepareerd waarvan die systemen niet meer werkten?

Laatst bewerkt door aarclay op 09-05-2011 23:12


Choo choo.....
 

10-05-2011 11:01:19
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
aarclay (ma 09 mei 2011 23:12:36 https://somda.nl/forum/2045/p333995/): Klopt het dat de OBIS tegenwoordig geen werkzaamheden meer aangeeft?
Nee, afgelopen weekend nog gezien...

Quote
Waar ik in het begin met moeite internet op kon komen, en foutieve reisinformatie voor mijn neus kreeg, is dit beiden steeds vaker goed werkend.
Afgelopen weekend nog 'n stel gehad waarin nauwelijks wifi-ontvangst had, daarnaast recent nog een stel waar vanuit geen verbinding viel te maken (pagina die je krijgt na de voorwaarden te accepteren werd niet gevonden).
En foute reisinfo... lees maar eens terug in de OD van 8 mei


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

10-05-2011 16:12:10
klaass16
klaass16
Quote
broek53 (ma 02 mei 2011 22:13:47 https://somda.nl/forum/2045/p332672/): Op de 4249 staan UIC-nummers op de bakken, a la de bakken van SLT



Dan vind ik het raar dat de ICM 4243 het niet heeft, of ik keek naar de verkeerde zijde?


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

11-05-2011 09:13:34
rjybema
rjybema
Nee, je hebt wel goed gekeken.
De 4249 is het eerste treinstel dat op alle acht de plekken (per bak per zijde) een UIC-nummer heeft staan.
De 4215 heeft alleen op één kant van de MBDk-bak een UIC-nummer.
De 4238 (nu ongeveer op moment van aflevering door Hlm) zal ze ook alle acht hebben.
De overige stellen hebben (nog) geen UIC-nummers, dus de 4243 ook niet.
 

11-05-2011 14:49:23
klaass16
klaass16
Ah zodoende dus. Bedankt voor de informatie!


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

11-05-2011 16:16:15
edward
edward
Quote
broek53 (ma 02 mei 2011 22:13:47 https://somda.nl/forum/2045/p332672/): Op de 4249 staan UIC-nummers op de bakken, a la de bakken van SLT


En is het ook bekend welke UIC-nummers dit zijn?
 

13-05-2011 10:42:50
Spionkop
Spionkop
Het UIC-nummer van de 4215 is NL NS 94 84 439 0 215-0;
het UIC-nummer van de 4238 is NL NS 94 84 439 7 238-5.
Zelf heb ik geen verstand van dergelijke nummering, maar wellicht dat een knappe kop hier op somda de rest dan ook wel kan verzinnen...
Wat ik zie is dat 'NL NS 94 84 439' gelijk is en dat de laatste 3 cijfers van het treinstelnummer terugkomen in het UIC-nummer. Laatste cijfer lijkt me een te berekenen controlecijfer.
 

13-05-2011 10:50:20
sik214
sik214
Ik zag gisteren de 4238 op Dvd met de volgende nummers:

94 84 439 7 238 mB-bak
94 84 439 6 238 A-bak
94 84 439 5 238 Sbk-bak

Ik vermoed dat de mBDK dus nummer 94 84 439 8 238 zal zijn, aan het verloop van de andere te zien, maar als het nummer van de 4215 op de mBK staat, zal het 94 84 439 0 238 zijn.

Zijn de 3-tjes dan genummerd in:
94 84 439 1 0xx
94 84 439 2 0xx
94 84 439 3 0xx


Laatst bewerkt door sik214 op 13-05-2011 10:51
 

13-05-2011 15:32:08
dvdhoven
dvdhoven
De 4249:
mBFk: 94 84 4394249-5
mB: 94 84 437249-2
A: 94 84 4396249-3
sBk: 94 84 4395249-4


Dick van den Hoven
 

13-05-2011 18:30:15
edward
edward
Gezien de UIC-nummers op de 4249 is de bakcode hierin deels verwerkt,
394.019 94 84 4394 249-5
397.019 94 84 4397 249-2
396.019 94 84 4396 249-3
395.019 94 84 4395 249-4
voor de 4215 geldt dit ook met een bakcode beginnend met 390, alleen
rijdt de 4215 volgens mij info met de oorspronkelijk bak van de 4216.
De 4224 heeft destijds een nieuwe sBFk gekregen met code 398.001.

Laatst bewerkt door spiketrain op 13-05-2011 20:49, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

13-05-2011 22:32:07
taigagaai
Moderator
taigagaai
Was dat niet met de 4219? Of heeft dat stel al zijn originele bakken weer terug na de diverse bakwisselingen?  

14-05-2011 11:40:51
klaass16
klaass16
Deze stellen hebben bakwisselingen gehad:

4215 rijd met de mBDK van de 4216
4209 rijd met de sBK van de 4219
4219 rijd met de mBDK van de 4229
4246 rijd met de mBDK van de 4248


Bron: www.spionkop.nl


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

14-05-2011 14:57:49
edward
edward
de wisselingen met bakken van/in 4209, 4219, en 4229 in 2002 waren van tijdelijke aard.

Laatst bewerkt door spiketrain op 14-05-2011 15:29, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

14-05-2011 15:19:06
klaass16
klaass16
De mBDK van de 4224 heeft tijdelijk ook in de 4219 gezeten..


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

14-05-2011 15:26:37
treintim
treintim
ICM 4236 staat nu trouwens GDST te Rsd. Ben benieuwd of deze maandag nog ingezet wordt in de 3600, of dat er een andere ICM ledig wordt aangevoerd om maandagochtend in de 3600 op te starten vanuit Rsd. Aanrader is dus om maandag even tr. 3618 in de gaten te houden.
De 4236 staat namelijk op de planning om a.s. maandag 16 mei binnengenomen te worden door WPL Haarlem.

Laatst bewerkt door treintim op 14-05-2011 15:28
 

15-05-2011 12:30:08
bart84
Moderator
bart84
Uit het OD van vandaag, blijkt dat de 4236 nog naar Zl gaat en daar leeg verder gaat naar Hlm. En dan zal deze inderdaad maandag het revisibedrijf binnen gaan.
Edit: 4236 houdt zicht niet aan de planning.

Laatst bewerkt door bart84 op 15-05-2011 15:31


Mvg. Bart
 

15-05-2011 16:02:46
AgentX
AgentX
Quote
klaass16 (za 14 mei 2011 15:19:06 https://somda.nl/forum/2045/p334903/): De mBDK van de 4224 heeft tijdelijk ook in de 4219 gezeten..


Vergeet niet de middenbak van de 4007 die in de huidige ICMm-III 4044 zit...

Laatst bewerkt door AgentX op 15-05-2011 20:06, reden: 4005 > 40007
 

15-05-2011 16:09:53
Jannn2009
Jannn2009
De middenbak van de 4005 staat op de Bkd! Volgens mij is het de middenbak van de 4007 die in de huidige 4044 zit!;)  

15-05-2011 19:40:52
edward
edward
Ja, de AB4007 zit in de 4044

Verder HOV-Railnieuws uit 2002 er nog eens op nageslagen:

01-2 binnenkomst 4229 met schade en ruil van eigen bak met mBDk4219
02-2 in dienst 4229
11-3 binnenkomst 4209 met schade en ruil van eigen bak met sBFk4219
26-3 in dienst 4209
09-4 binnenkomst 4230 met schade en ruil van eigen bak met mB4219
11-4 in dienst 4230
24-6 binnenkomst 4230 voor ruil van mB4219 met eigen bak
03-7 in dienst 4230
12-8 binnenkomst 4209 voor ruil van sBFk4219 met eigen bak
19-8 in dienst 4209
19-8 binnenkomst 4229 voor ruil van mBk4219 met eigen bak
23-8 in dienst 4219 en 4229

De mBDk4224 in de 4219 ben ik nog niet tegengekomen.

Laatst bewerkt door spiketrain op 15-05-2011 20:01, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

15-05-2011 20:05:40
AgentX
AgentX
Quote
Jannn2009 (zo 15 mei 2011 16:09:53 https://somda.nl/forum/2045/p335068/): De middenbak van de 4005 staat op de Bkd! Volgens mij is het de middenbak van de 4007 die in de huidige 4044 zit!;)


Aha, 4007 inde 4044 was het, ik haal die twee elke keer door elkaar. %08%
 

16-05-2011 07:25:35
montrose
montrose
Voor de leifhebbers:
4236 staat GDST (06.48 uur) te Asd , ongetwijfeld op weg naar Hlmwpl.

Laatst bewerkt door montrose op 16-05-2011 07:25
 

16-05-2011 12:33:36
nsr1855
nsr1855
Check is inmiddels in Haarlem gearriveerd!  

24-05-2011 13:09:14
verschuyl
verschuyl
Uit oipvallende dingen:
Quote
NSR1855 (di 24 mei 2011 09:28:36 https://somda.nl/forum/10380/p336434/): ICMm 4246 op proefrit naar Gv. 10.02 te Spbr > Hlm.
Dus deze wordt vandaag ook afgeleverd??? EN wanneer is de 4249 in dienst gesteld? 2 weken voor de 4250, want hij is ook 2 weken eerder in revisie gegaan.


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

24-05-2011 15:38:16
broek53
broek53
Tussen aflevering door Haarlem en feitelijke indienststelling KAN enig verschil zitten, maar in ieder geval de afleverdata door Haarlem RB: 4249 op 2 mei, 4238 op 10 mei en 4250 op 18 mei.  

25-05-2011 08:21:37
verschuyl
verschuyl
Dank je wel Broek53 voor de data. Ik had gelezen dat bijna alle stellen, die na de 4220 zijn afgeleverd, door de werkplaats Haarlem zijn afgeleverd en dus niet meer naar Onnen hoeven.


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


25-05-2011 08:30:54
treintim
treintim
Volgens het lijstje moet morgen trouwens ICM 4245 worden binnengenomen te Hlm, maar eens goed kijken waar die uitloopt vandaag, want volgens het OD-topic staat ie nu nog in Es.  

25-05-2011 08:38:52
ZJ37
ZJ37
Herstel van mijn eerdere bericht: de 4245 is van Es naar Hgl gegaan en zit niet in 7030.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 25-05-2011 08:54
 

25-05-2011 13:10:40
Jannn2009
Jannn2009
ICM 4245 kwam om 11.53 binnenrollen te Hlm spoor 2 (uit de richting Ass), om vervolgens om 12.09 de laatste meters als ongereviseerd stel te rijden richting Hlmwph.

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 25-05-2011 13:11
 

27-05-2011 13:12:46
dvdhoven
dvdhoven
UIC-nummers van 4250:
mBFk: 94 84 4394250-3
mB: 94 84 4397250-0
A: 94 84 4396250-1
sBk: 94 84 4395250-2


Dick van den Hoven
 

27-05-2011 13:24:20
ZJ37
ZJ37
Waarom moeten die UIC-nummers eigenlijk op het stroomlijnmaterieel? Aan bakcodenummers heeft NS toch wel genoeg? Of is het een 'moetje' van het UIC?  

27-05-2011 13:32:55
dvdhoven
dvdhoven
Dat is Europese regelgeving. Alle spoorvoertuigen moeten een zichtbaar UIC nummer hebben.
Dat zijn dus voor de Spoorbedrijven gigantische operaties. Nieuwe nummers vast stellen volgens de nieuwe richtlijnen en dan al het materieel ervan voorzien.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 27-05-2011 13:35


Dick van den Hoven
 

28-05-2011 17:06:28
taigagaai
Moderator
taigagaai
Even voortborduren op de opmerkingen hierboven inzake de UIC nummers, dan zou dit het moeten gaan worden:

ICM-1
* mBFk: 94 84 438 4 0XX-X
* AB: 94 84 438 6 0XX-X
* sBk: 94 84 438 5 0XX-X

ICM-2
* mBFk: 94 84 438 7 0XX-X
* AB: 94 84 438 9 0XX-X
* sBk: 94 84 438 8 0XX-X

ICM-3
* mBFk: 94 84 439 0 2XX-X
* mB: 94 84 439 3 2XX-X
* A: 94 84 439 2 2XX-X
* sBk: 94 84 439 1 2XX-X

ICM-4
* mBFk: 94 84 439 4 2XX-X
* mB: 94 84 439 7 2XX-X
* A: 94 84 439 6 2XX-X
* sBk: 94 84 439 5 2XX-X

Hierbij zijn de bakcodenummers aangehouden, evenals de stelnummers. Welke vervangen zijn door de XX'n.
 

20-06-2011 09:35:25
john563
john563
%08% kom maar kom maar 4239, heb de koevoet al klaar staan, nog een dag %08%  

20-06-2011 09:51:42
treintim
treintim
Dat is niet leuk ofzo hoor.

Laatst bewerkt door treintim op 20-06-2011 10:49
 

20-06-2011 09:54:08
jwalk1
jwalk1
beste leden,

een beetje off-topic vraagje , aan de buitenzijde van de ICMm zie je in het midden boven de ramen speakers zitten, gaan ze deze op ten duur gebruiken voor een electrische sluitfluit of weet de NS ook nog niet of ze iets gaan doen met de speakers?

mvg Jens
 

20-06-2011 10:37:28
Bert13
Bert13
(Het is niet off-topic, want het gaat over ICMm) Ik weet het ook niet, behalve dat er ook zoiets bij de SLT-stellen zit. Ik geloof dat dat niet voor de sluitfluit was, maar dit kan verkeerd in mijn geheugen opgeslagen zijn...


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-06-2011 10:49:58
MasterE
MasterE
Bij de SLT's is het mogelijk om aan de buitenzijde om te roepen.

Laatst bewerkt door MasterE op 20-06-2011 11:22
 

20-06-2011 11:07:31
mikos
mikos
Ik denk dat jwalk de ventilatiegaten aanziet voor speakers.  

20-06-2011 11:09:09
jwalk1
jwalk1
nee, want de ICRm heeft ze ook en daar worden ze gebruikt voor een elektrische fluit.  

20-06-2011 12:05:57
AgentX
AgentX
Quote
MasterE (ma 20 jun 2011 10:49:58 https://somda.nl/forum/2045/p340907/): Bij de SLT's is het mogelijk om aan de buitenzijde om te roepen.


Dit doen ze af en toe wanneer een SLT als leegmat van het station gehaald gaat worden. Om te voorkomen dat er dan reizigers instappen roepen ze dat even om aan de buitenkant.

Heeft SGMm dat niet ook?
 

20-06-2011 12:07:14
Pim530
Pim530
Quote
Bert13 (ma 20 jun 2011 10:37:28 https://somda.nl/forum/2045/p340905/): (Het is niet off-topic, want het gaat over ICMm) Ik weet het ook niet, behalve dat er ook zoiets bij de SLT-stellen zit. Ik geloof dat dat niet voor de sluitfluit was, maar dit kan verkeerd in mijn geheugen opgeslagen zijn...


Ik kwam 't laatst al een stel met werkende fluit-sluit installatie tegen.
 

20-06-2011 12:08:40
MasterE
MasterE
Quote
AgentX (ma 20 jun 2011 12:05:57 https://somda.nl/forum/2045/p340918/):
Quote
MasterE (ma 20 jun 2011 10:49:58 https://somda.nl/forum/2045/p340907/): Bij de SLT's is het mogelijk om aan de buitenzijde om te roepen.


Dit doen ze af en toe wanneer een SLT als leegmat van het station gehaald gaat worden. Om te voorkomen dat er dan reizigers instappen roepen ze dat even om aan de buitenkant.

Heeft SGMm dat niet ook?


Alleen SLT heeft het.
 

20-06-2011 12:08:51
mikos
mikos
Quote
jwalk1 (ma 20 jun 2011 11:09:09 https://somda.nl/forum/2045/p340910/): nee, want de ICRm heeft ze ook en daar worden ze gebruikt voor een elektrische fluit.


Hebben wij het over het gat dat zich op de gelinkte foto (gevonden via Google) boven de ramen bevindt? http://i138.photobucket.com/albums/q252/stationzwolle/icmm-1.jpg
 

20-06-2011 12:14:04
AgentX
AgentX
Dat 'gat' achter het roostertje ja  

20-06-2011 12:51:01
john563
john563
oke officieel, als de 4239 binenkomt gaan de sluitfluiten allen in bedrijf, en zal de omroep truus ook geactiveerd worden, de 4240 zal dan steeds meer solo gaan rijden of meer toezicht.  

20-06-2011 13:55:06
jwalk1
jwalk1
dus als ik het goed begrijp worden de electrische fluiten binnenkort geactiveerd? of lees ik het verkeerd?

mvg

Laatst bewerkt door spiketrain op 20-06-2011 14:06, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

20-06-2011 16:35:07
279
279
de 4207 is afgelopen vrijdag buiten gezet door RB Hlm en zou als alles goed gaat
vanmorgen weer binnengenomen worden voor de actie "sluitfluit".
 

20-06-2011 17:05:38
Pim530
Pim530
Waarom ze dan niet wachten tot de 4240 binnen is... Of is die al binnen wegens brandschade?  

20-06-2011 17:19:42
robbertc
robbertc
Brandschade?  

20-06-2011 17:42:44
klaass16
klaass16
De 4240 rijd nog gewoon hoor,, of er moet mij iets door de vingers gegaan zijn?


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

20-06-2011 17:52:05
Bert13
Bert13
Brandschade? Ben je misschien in de war met een gekleurd VIRM-stel dat "brandende" tractiemotoren had?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-06-2011 19:23:04
aarclay
aarclay
Lijkt me toch een kwestie van het omzetten van een knopje? :?


Choo choo.....
 

20-06-2011 19:28:13
john563
john563
draadje omsteken en software laden, maar de zomer vakantie's komen eraan, probleem is dat als je een stel hebt met fluit blijven de deuren 3 seconden langer openstaan als zonder. En lees eens voor je reageert, dingen zijn soms zoals ze zijn meer niet.

%08%nog 36 uur met mijn koevoet %08%

Laatst bewerkt door john563 op 20-06-2011 19:30
 

20-06-2011 19:32:06
jwalk1
jwalk1
kijk dat doet de NS goed, om een elektrische fluit in te bouwen bij de ICMm vooral voor de HC als hij/zij een trein hebt met 16 bakken bij zich heeft , krijgen ze alleen een fluit of krijg je ook een pieptoon zoals bij de ICRm?

mvg
 

20-06-2011 21:05:50
Chopper
Chopper
Quote
john563 (ma 20 jun 2011 19:28:13
%08%nog 36 uur met mijn koevoet %08%


Sadist. %07%
 

20-06-2011 21:54:26
Pim530
Pim530
Quote
Bert13 (ma 20 jun 2011 17:52:05 https://somda.nl/forum/2045/p340993/): Brandschade? Ben je misschien in de war met een gekleurd VIRM-stel dat "brandende" tractiemotoren had?


Er stond ergens bij de OD dat er rond de 4240 rookontwikkeling plaatsvond, en sindsdien is het stel niet meer gemeld.
 

20-06-2011 21:58:26
daniel81
daniel81
Ander ICM(m?)-vraagje, ik kan me niet herinneren dit in dit topic gelezen te hebben:
het valt mij op dat bij de oudste pakweg 10-15 ICM-III-stellen de kapjes rond de frontlichten wit geschilderd zijn, nieuwere stellen hebben dat niet. Wat is daarvan de reden?
 

20-06-2011 22:01:55
thom
thom
Omdat dat voor de revisie ookal zo was volgens mij  

20-06-2011 23:08:31
broek53
broek53
Quote
muizeneus (ma 20 jun 2011 16:35:07 https://somda.nl/forum/2045/p340966/): de 4207 is afgelopen vrijdag buiten gezet door RB Hlm en zou als alles goed gaat
vanmorgen weer binnengenomen worden voor de actie "sluitfluit".
Grappig, want toen hij vrijdag buiten gezet werd, had hij volgens de papieren nu juist de "actie sluitfluit" achter de rug!
 

20-06-2011 23:13:34
john563
john563
Mijn collega heeft dit ook vrijdag moeten testen.  

20-06-2011 23:16:25
broek53
broek53
Betekent dit nu dat ALLE ICMm naar Hlm moet om de sluitfluit in dienst te krijgen? Of is het een actie voor Onnen of zelfs voor de storingsdiensten?  

20-06-2011 23:35:27
Jannn2009
Jannn2009
Dan kunnen ze beter alles tegelijk doen!;) OBIS+Wifi (indien nog niet toegepast), UIC-nummers en sluitfluit!;)

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 20-06-2011 23:35
 

21-06-2011 11:01:01
john563
john563
Quote
broek53 (ma 20 jun 2011 23:16:25 https://somda.nl/forum/2045/p341073/): Betekent dit nu dat ALLE ICMm naar Hlm moet om de sluitfluit in dienst te krijgen? Of is het een actie voor Onnen of zelfs voor de storingsdiensten?

Nee dit gaan we op de lijn doen, er lopen nu twee man op de binkhorst bijvoorbeeld. nogmaals het is de sluitfluit en truus die aan de praat gaat.

%08% nog 20uur met mijn koevoet %08%

Laatst bewerkt door john563 op 21-06-2011 11:01
 

21-06-2011 11:02:35
raoul
raoul
Ik heb gisteren nog in de 4239 gezeten, blijkbaar was het zijn op 1 na laatste dag! Hij was actief voor in de trein van amf naar ut om 11.55 uur vetrek uit amf.


Werkzaam bij de NS International ICE / ICB
 

21-06-2011 11:09:11
jochem
jochem
Quote
daniel81 (ma 20 jun 2011 21:58:26 https://somda.nl/forum/2045/p341052/):
het valt mij op dat bij de oudste pakweg 10-15 ICM-III-stellen de kapjes rond de frontlichten wit geschilderd zijn, nieuwere stellen hebben dat niet. Wat is daarvan de reden?
Betreft de 4011-4030, en inderdaad hebben ze dit altijd al gehad.
 

21-06-2011 14:53:50
klaass16
klaass16
Tijdens schade, kregen de ICM stellen ook witte kokertjes in de frontseinen..

Ik denk dat dit bedoeld word,


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

21-06-2011 16:23:56
john563
john563
4248 heeft vandaag geproefrit.

%08% nog 14 uur %08%

Laatst bewerkt door john563 op 21-06-2011 16:24
 

21-06-2011 16:25:31
Bert13
Bert13
Check hiervan te Hlm zelf om 12.32 doorkomst op spoor 2


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

21-06-2011 16:37:20
daniel81
daniel81
Quote
klaass16 (di 21 jun 2011 14:53:50 https://somda.nl/forum/2045/p341153/): Tijdens schade, kregen de ICM stellen ook witte kokertjes in de frontseinen..

Ik denk dat dit bedoeld word,

Want laten het nu net toevallig precies alle stellen 4011 t/m 4030 zijn die aan alle frontseinen schade hebben gehad

Laatst bewerkt door daniel81 op 21-06-2011 16:37
 

21-06-2011 17:09:30
Pim530
Pim530
Quote
john563 (di 21 jun 2011 16:23:56 https://somda.nl/forum/2045/p341183/): 4248 heeft vandaag geproefrit.

%08% nog 14 uur %08%


Moet ie al 's ochtends vroeg om 6:00 binnenlopen dan?
 

21-06-2011 17:10:36
himym
himym
Ik denk dat ze daar om een uurtje of 7 beginnen met werken. Stel zal dan vanavond/vannacht binnenlopen te Hlmwph  

21-06-2011 17:21:48
john563
john563
ja, we beginnen om 7:00, mits hij er is.%08% (4239)

Laatst bewerkt door john563 op 21-06-2011 17:22
 

21-06-2011 18:02:24
Chopper
Chopper
Ik hoop dat hij keihard wegrijdt. Moet je echt PER SÉ zo hard zijn?  

21-06-2011 18:31:27
sik214
sik214
Jongens, het is maar een stom stuk staal hoor!%04%  

21-06-2011 19:00:09
mark
mark
Ik wou net zeggen, het is een stuk ijzer op wielen, geen huisdier wat een spuitje krijgt.... %06%  

21-06-2011 19:04:42
woepje
woepje
Eens, maar in elk bericht zetten.. nog 24 uur, nog 20 uur, nog 14 uur, nog 2 uur en dan mag ik met mijn koevoet, is misschien ook wat overdreven Maar goed  

21-06-2011 19:06:18
ettenrail
ettenrail
Ach dat kunnen we ook zeggen over dat er in elk bericht van jou wel iets over VIRM staat.  

21-06-2011 19:10:57
woepje
woepje
Flauw om dan mijn onderschrift mee te tellen. Maar volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik praat gewoon over het onderwerp wat in topic ter sprake is...  

21-06-2011 19:15:30
oranjebank
oranjebank
Ik heb m gisteren [ 4239 ] nog LETTERLIJK geaaid op spoor 12 B vlak voor hij naar Deventer ging en roze sterren geblazen. Ik hoop dat hij keihard wegrijdt maar zoniet z'n ''echte oranje / bruine / mokkakleurige ik '' krijgt een roze / oranje plek in de hemel.  

21-06-2011 19:18:51
ettenrail
ettenrail
Quote
woepje (di 21 jun 2011 19:10:57 https://somda.nl/forum/2045/p341239/): Flauw om dan mijn onderschrift mee te tellen. Maar volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik praat gewoon over het onderwerp wat in topic ter sprake is...

Is maar grapje hoor
 

21-06-2011 19:23:37
kevinevers
kevinevers
Gaat dit nog ergens over?%03%
Dit gaat over ICMm en niet over eventueel uit zichzelf wegrijdende treinen die naar de hemel gaat. Ik zou zeggen koop je zon bank%08%
 

21-06-2011 19:26:42
john563
john563
jongens alsjeblieft als we al hier niet tegen kunnen, en dat terwijl we als personeel nog iets leuks met dat ding gaan doen, zelfs tijdens zijn revisie.

Maar voor we hem slopen ga ik hem voorzichtig aarden en dan gaan als laatste zijn accu's los en hoe dat heet heb ik hier op het forum ook al gez***** mee gehad.

Oh ja, het banken verkoop succes, onder personeel konden de banken gekocht worden, helaas allen uitverkocht.

Laatst bewerkt door john563 op 21-06-2011 19:28
 

21-06-2011 19:30:15
dlm4yjp
dlm4yjp
Kan alvast een 1e klas DD-AR bankje reserveren? voordat die ook uitverkocht zijn


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

21-06-2011 19:43:24
treintim
treintim
In dit topic zie ik vooral twee uitersten bij elkaar komen: waar is de gulden middenweg? ICM is geen ijzer op wielen èn geen trein die naar de hemel gaat; de middenweg is dat het gewoon een mooie trein is, niet te reducerend en niet te overdrijvend.

Verder weet ik wel zeker dat John trots op z'n werk is en dat het binnennemen van de laatste 'gewone' ongerenoveerde ICM na zó lang renoveren toch een soort van mijlpaal is (en dat is dan ook normaal dat je daar naar uitkijkt, ook in dit topic).

Overigens waren oranje banken niet alleen voor personeel te koop maar gewoon voor een ieder die dat maar wilde, inderdaad onder het mom van zoveel mogelijk geld voor een goed doel (straatkinderen in Brazilië) op te halen. Dat ze uitverkocht zijn vind ik vreemd, want volgens mij werden die dingen gewoon naar gelang de vraag uit de ICM's gehaald. En dan bedoel ik de actie van HGB-V, 'the social headquarters'. Met 4239 + 4240 nog zat banken..

Is het een suprise wat het personeel voor leuks doet met de 4239?

Laatst bewerkt door treintim op 21-06-2011 19:47
 

21-06-2011 19:59:16
Pim530
Pim530
Ik hoop toch niet dat alle banken weg zijn, want ik wilde er nog twee bestellen  

21-06-2011 20:13:03
edje
edje
Quote
treintim (di 21 jun 2011 19:43:24 https://somda.nl/forum/2045/p341252/): In dit topic zie ik vooral twee uitersten bij elkaar komen: waar is de gulden middenweg? ICM is geen ijzer op wielen èn geen trein die naar de hemel gaat;

Nee het is geen ijzer op wielen, maar staal. Een schakelkast op wielen, waarbij je toevallig ook nog in kunt zitten.
Een apparaat die maar voor 1 ding is gemaakt en dat is om passagiers van A naar B te brengen.
Mensen die termen als "arme ICM", "RIP ICM", of andere van zulke termen zeggen, kan ik maar 1 advies geven, ga naar de huisarts en laat je hersenpan eens doormsmeren.
 

21-06-2011 20:20:31
kevinevers
kevinevers
Of die hersenpan laten reviseren%08%  

21-06-2011 20:20:37
salieri
salieri
Quote
Pim530 (di 21 jun 2011 19:59:16 https://somda.nl/forum/2045/p341255/): Ik hoop toch niet dat alle banken weg zijn, want ik wilde er nog twee bestellen
Waar kan/kon je dat doen dan? Heb er niks over in dit topic gelezen?
 

21-06-2011 20:20:50
salieri
salieri
Quote
kevinevers (di 21 jun 2011 20:20:31 https://somda.nl/forum/2045/p341260/): Of die hersenpan laten reviseren%08%
Hehehe!%08%
 

21-06-2011 20:40:39
AgentX
AgentX
Quote
salieri (di 21 jun 2011 20:20:37 https://somda.nl/forum/2045/p341261/):
Quote
Pim530 (di 21 jun 2011 19:59:16 https://somda.nl/forum/2045/p341255/): Ik hoop toch niet dat alle banken weg zijn, want ik wilde er nog twee bestellen
Waar kan/kon je dat doen dan? Heb er niks over in dit topic gelezen?


Zie http://www.hgb-v.nl/. Het staat er overigens niet meer echt 'opvallend' op, terwijl de banken écht niet op zijn...
 

21-06-2011 20:46:19
martijnmet
Moderator
martijnmet
Martijnmet: En nu terug on-topic!  

21-06-2011 21:07:25
john563
john563
nee, heren echt van de 4239 en de 4240 zijn ook gereserveerd, valt nog een gedeelte schade uit ook.

Maar voor de DDAR wil ik best een balletje opgooien hoor.......
 

21-06-2011 21:23:39
Dre
Dre
Quote
treintim (di 21 jun 2011 19:43:24 https://somda.nl/forum/2045/p341252/):
Verder weet ik wel zeker dat John trots op z'n werk is en dat het binnennemen van de laatste 'gewone' ongerenoveerde ICM na zó lang renoveren toch een soort van mijlpaal is (en dat is dan ook normaal dat je daar naar uitkijkt, ook in dit topic).

Tsja, als John niet trots is op z'n werk, dan is NedTrain het zelf wel ("eigen roem stinkt niet" zullen we maar zeggen). Alle fabrieksplaatjes worden immers verwijderd en vervangen door zo'n plaatje met "met trots gereviseerd" . Dat Refurbishment & Overhaul (what's in the name) vol van zichzelf is, is tot daar aan toe, maar de originele plaatjes hadden ze wel effe kunnen laten zitten. NedTrain heeft zelf nog nooit een serie van 144 treinstellen gebouwd, dus een pas op de plaats was best 'op z'n plaats' geweest.

Edit door Spiketrain: off-topic gedeelte verwijderd.

Laatst bewerkt door spiketrain op 21-06-2011 21:34
 

21-06-2011 22:11:10
thom
thom
Het zijn maar bordjes hoor... Geen reiziger die er meer mee doet dan tegenaan schoppen met instappen...  

21-06-2011 22:56:15
1855
1855
Quote
Dre (di 21 jun 2011 21:23:39 https://somda.nl/forum/2045/p341284/):
Quote
treintim (di 21 jun 2011 19:43:24 https://somda.nl/forum/2045/p341252/):
Verder weet ik wel zeker dat John trots op z'n werk is en dat het binnennemen van de laatste 'gewone' ongerenoveerde ICM na zó lang renoveren toch een soort van mijlpaal is (en dat is dan ook normaal dat je daar naar uitkijkt, ook in dit topic).

Tsja, als John niet trots is op z'n werk, dan is NedTrain het zelf wel ("eigen roem stinkt niet" zullen we maar zeggen). Alle fabrieksplaatjes worden immers verwijderd en vervangen door zo'n plaatje met "met trots gereviseerd" . Dat Refurbishment & Overhaul (what's in the name) vol van zichzelf is, is tot daar aan toe, maar de originele plaatjes hadden ze wel effe kunnen laten zitten. NedTrain heeft zelf nog nooit een serie van 144 treinstellen gebouwd, dus een pas op de plaats was best 'op z'n plaats' geweest.

Edit door Spiketrain: off-topic gedeelte verwijderd.


Ik vroeg me al af of ik de enige was die dit volstrekt arrogante plaatjesgedoe was opgevallen. Misschien dat het ICM-project aardig is gelukt, op vele andere projecten en gewone zaken hoeft Rb Hlm niet zo trots te zijn... Maar goed, dat heeft niets met ICM te maken. Gelukkig zal er inderdaad, letterlijk, veel tegen die plaatjes geschopt worden.
 

21-06-2011 23:06:59
maigoda
maigoda
Niet overal zaten die plaatjes er nog op. Zelfs bij de nog jongere mABk-motorwagens zijn die plaatjes er soms al af omdat roestwerking van het metaal erachter z'n wegduw-werk reeds gedaan heeft.
Groetjes,
Emiel
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl